Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 11:29
|
|
Nee, Mido stond afgelopen zomer al in de picture.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 13:30
|
|
Ik lees bij veel forumleden telkens er een nieuwe speler wordt voorgesteld in dit topic negatieve reacties... Graag had ik dan ook eens aan onze (ervaren) forumleden gevraagd welke spelers zij dan wel als aanwist en haalbaar beschouwen voor ons aller Ajax?! Ik denk dan in de eerste plaats aan een spits en vleugelspeler(s). Emanuelson gaat weg, Suarez vrees ik ook en Pantelic schijnt nog een vraagteken te zijn...
Zijn er trouwens nog mensen die geloof in onze vriend Sulejmani hebben? Wat zijn de meningen daar over? Zou hij op de plek van Suarez of Emanuselson kunnen spelen als een valse spits die van buiten naar binnen trekt? Of moeten we meer richting een 4-4-2 opstelling gaan denken waarbij Sulejmani in de spits zou kunnen spelen met een sterke balvaste spits naast hem? Of moeten we hem desnoods met verlies maar zo snel mogelijk zien kwijt te raken?
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 13:50
|
|
Ik ken de volledige markt niet, dus dan wordt het lastig om met alternatieven te komen. In Nederland loopt weinig. Zo vind ik Van Wolfswinkel talentvol, maar geen directe honderd procent versterking en hij valt dan ook min of meer in dezelfde categorie als Suk. Van Dembélé ben ik niet echt weg, al heeft hij wel duidelijke pluspunten waar Ajax iets aan zou kunnen hebben. De vraag is alleen of hij ook het type spits is dat Ajax (dat met De Jong met een zuiver lopende aanvallende middenvelder speelt) zoekt.
Lens is een bruikbare speler, maar kwalitatief dusdanig minder dan Suarez dat ik hem niet als zijn vervanger zou aantrekken en hij past ook niet naast Suarez (zit weinig overleg in zijn spel, minder nog dan Suarez).
Van Sulejmani verwacht ik in de basis weinig tot niets. Als iemand hem wil overnemen ben je spekkoper, maar daarbij moet je wel in het achterhoofd houden dat zijn volledige transfersom van zestienmiljoen moet worden afgeschreven op het moment dat je hem verkoopt. Dat is dus nog zo'n tien miljoen. Aangezien niemand iets in de buurt van tien miljoen voor hem gaat neertellen is een verkoop eigenlijk al min of meer uitgesloten.
Binnen Nederland vind ik Dzsudzsak een goede linksbuiten, Ruiz een goede allround aanvaller en daarmee houdt het wel zo'n beetje op. Luuk de Jong is een talentvolle jongen die voor zijn leeftijd vrij ver in zijn ontwikkeling is, maar Twente laat hem nooit gaan. Boerrigter past als linksbuiten in het plaatje, maar lijkt me kwalitatief niet goed genoeg. Been there, done that. Beerens vind ik niets.
Het houdt niet over dus, dus zul je buiten de Nederlandse grenzen moeten kijken en daar is mijn spelerskennis gering.
Interessante spelers binnen Nederland vind ik Moreno (bij een vertrek van Vertonghen of eventueel v/d Wiel (Anita rechtsback en Moreno linksback)), Schaars/Mendes (bij een vertrek van Enoh of De Zeeuw), Romero (bij een vertrek van Stekelenburg), Sankoh (vanwege zijn transfervrije status en specifieke kwaliteiten die Ajax kan gebruiken). Spelers van PSV, Feyenoord en Twente heb ik buiten beschouwing gelaten.
|
duweisstdas
Forum berichten: 29
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 15:29
|
|
Sankoh vind ik echt niet kunnen hoor. Romero heeft het te hoog in zijn bol gekregen. Ik zie erg graag Lens komen, maar aangezien de onderhandelingen met PSV zal hij wel naar die club gaan.
Jammer dat we ook Paulo Henrique niet hebben gehaald toen het nog kon. Altijd dreiging en goals. Beerens acht ik te licht net zoals Stoch. Urby moet gewoon blijven. Zou ook proberen om talenten van grote clubs te huren. Babel, Wilshere ( Arsenal), Ozyakup(Arsenal), Spearing (Liverpool). Wel zorgen dat het geen gevalletje Kerlon wordt natuurlijk.
Ik vind nog steeds dat Kevin Mirallas van Lille haalbaar is en goed genoeg. Tom de Mul of Daniel de Ridder kunnen ook terug komen om hun carriere nieuw leven in te blazen.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 15:39
|
|
Sankoh en Romero vind je niets, maar vervolgens kom je zelf met Paolo Henrique, De Ridder en De Mul?
Sorry, maar ik neem aan dat je post grappig bedoeld was.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 16:00
|
|
Kevin Mirallas? Zeg me alsjeblieft dat deze koekwaus niet WZA in vermomming is.
|
duweisstdas
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 17:31
|
|
Ik zeg toch niet dat ik Romero niks vindt. Ik zeg dat hij zichzelf heel wat vindt en dat is niet iets wat ik graag zie.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 17:56
|
|
Citaat: Kevin Mirallas? Zeg me alsjeblieft dat deze koekwaus niet WZA in vermomming is.
Sorry, maar je hebt me nou al de hele middag laten nadenken: WZA?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 19:25
|
|
Citaat: Kevin Mirallas? Zeg me alsjeblieft dat deze koekwaus niet WZA in vermomming is.
Sorry, maar je hebt me nou al de hele middag laten nadenken: WZA?WZA is een oude poster op het forum.
|
infamous17
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 00:42
|
|
nu dat bekend is dat barcelona david villa heeft gekocht zou het mooi zijn als ajax jeffren zou kunnen huren van barcelona
PROFILE
A left footer but who can also play with his right, Jeffren Suárez is a winger than can unsettle defenders with his combination of speed and skill. He has an excellent cross and generally scored plenty of goals a season.
http://www.fcbarcelona.com/web/english/futbol/temporada_09-10/plantilla/jugadors/jeffren.html
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 08:25
|
|
Zou je de volgende keer wel met hoofdletters, punten etc. willen typen, infamous17?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 12:35
|
|
Dat Barcelona Villa heeft aangekocht vind ik logisch, hadden ze eigenlijk vorige zomer al moeten doen in plaats van Ibrahimovic. Qua speelstijl lijkt Villa ook veel meer op Eto'o en die functioneerde goed in de punt bij Barcelona.
Jeffren heb ik zelf pas 1x zien spelen in de CL, maar maakte geen onaardige indruk. Het zou een goede vervanger kunnen zijn van Emanuelson op de linkerflank, omdat deze speler in tegenstelling van Lodeiro en Eriksen (heb allerlei kwaliteiten gezien maar geen voorzet) wel een voorzet in huis heeft.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 13:13
|
|
Die jongens willen niet naar Ajax. Krkic zegt ook al jaren nee.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 13:34
|
|
Geen type zoals Pantelic, maar best een leuke spits en beschikbaar: Tchité (ex-Standard en vooral ex-Anderlecht). Bron: http://teletekst.een.be/tt_een.php?p=58 ... =0&r=0&x=1
Helaas onhaalbaar én met een El Hamdaoui karakter maar wel een goeie zou Mbokani van Standard zijn voor Ajax. In de Belgische media werd echter afgelopen winter van een transferbedrag van +/- 13 miljoen gesproken. In de huidige financiêle malaise dus niet haalbaar...
The search continues
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 13:39
|
|
Op Mbokani is pas een bod gedaan van 10 miljoen door, ik meen Everton. Daar heeft Standard zelf vriendelijk voor bedankt.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 14:03
|
|
Mbokani is onhaalbaar, die jongen voelt zich al veels te goed voor Standard en de Belgische competitie. Mbokani zou ook veels te duur zijn, ik denk dat Standard een bedrag van tussen de 12 en 15 miljoen wilt zien voor deze jongen. Mbokani is wel een goede spits, maar simpelweg niet haalbaar. De Belgische Jupiler League is wel een goede vijver voor AJAX waar ze spelers uit kunnen vissen. De meeste spelers daar zijn in verhouding met spelers uit de Nederlandse competitie een stuk goedkoper.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 15:08
|
|
Sankoh is ook geen optie meer
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 15:27
|
|
Citaat:
Sankoh vindt ik ook geen optie voor AJAX, hij is gewoon een matige verdediger. Bij Groningen heeft ie ook genoeg fouten gemaakt, paar jaar geleden dacht ik altijd dat Sankoh zich wel goed zou door ontwikkelen, maar ik vindt hem nou niet echt beter geworden. Jammer voor Sankoh dat Augsburg dit jaar net niet gepromoveert is, nu zal ie eerst minimaal een jaartje moeten spelen in de Bundesliga.2.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 17:08
|
|
Misschien niet haalbaar, maar Riera wil weg bij Liverpool voordat hij naar Liverpool ging had hij al eens een persoonlijk akkoord met Ajax. Natuurlijk wel pas als Suarez vertrekt.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 17:40
|
|
Riera voetbalt in Engeland, bij een grote club, daarmee is alles al gezegd.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 18:05
|
|
Riera naar AJAX, haha nooit. Die jongen kost al minimaal 10 miljoen dus geen optie en hij zal zelf ook geen interesse hebben, ook verdient hij al veel meer dan hij ooit bij AJAX zou kunnen krijgen. AJAX moet gewoon een jonge jongen halen met veel potentie die je over paar jaar weer voor miljoenen kan verkopen, als Suarez weggaat.
|
duweisstdas
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 19:10
|
|
Voor dat Riera naar Liverpool ging had Ajax ook al interesse in hem, maar hij bedankte en koos voor Liverpool. Nu die bij Liverpool heeft gespeeld zal hij wel niet naar Ajax gaan.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 21:39
|
|
Aangezien ik gister België - Bulgarije heb gezien.
Wat vinden jullie van die Eden Hazard (speelt bij Lille OSC als ik het goed heb)?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 21:56
|
|
Hele goede speler, maar veel te duur voor Ajax.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:04
|
|
Citaat: Voor dat Riera naar Liverpool ging had Ajax ook al interesse in hem, maar hij bedankte en koos voor Liverpool. Nu die bij Liverpool heeft gespeeld zal hij wel niet naar Ajax gaan.
Ik dacht al dat hij niet haalbaar was. Maar hij was akkoord met Ajax maar Espanyol liet hem niet gaan, volgens mij in de zelfde transferperiode kwam Liverpool daar mocht hij wel heen.
|