Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 22:31
|
|
Ik ben er niet zo van overtuigd dat Dembélé zich nog wel zo kan verbeteren. Hij staat nu al erg lang stil in zijn ontwikkeling.
Overigens vind ik Stoch helemaal niet zo technisch. En Mertens vind ik niets beter dan Eriksen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 10:29
|
|
Citaat: Ik ben er niet zo van overtuigd dat Dembélé zich nog wel zo kan verbeteren. Hij staat nu al erg lang stil in zijn ontwikkeling.
Overigens vind ik Stoch helemaal niet zo technisch. En Mertens vind ik niets beter dan Eriksen.
Dat eerste daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik wil Dembele weleens zien in een sterke competitie met een beter team om zich heen wat zijn type voetbal speelt. Als hij zich conditioneel ontwikkelt en meer het overzicht leert bewaren, kan hij uitgroeien tot een dodelijke speler in de omschakeling. Met name de Premiership waar het tempo hoog ligt, de ruimtes (tussen de linies) groot zijn en er tactsich veel domme krachtvoetballers spelen zou hem op het lijf geschreven zijn. Moet hij zich conditioneel wel spectaculair gaan ontwikkelen want zelfs in Nederland heeft hij nog vaak moeite om de volle 90 minuten te kunnen vlammen. Bij Ajax zou hij niet tot zijn recht komen denk ik, heeft ie toch teveel ruimte voor nodig.
Stoch is idd een one trick pony en ook Mertens zie ik niet als geschikte optie.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 12:31
|
|
Dodelijk en de rendementloze Dembélé in één zin doet mij wat vreemd aan. Maar goed, we zullen het wel zien. Dembélé zal wel naar een subtopper/middenmoter in Engeland gaan.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 15:22
|
|
Citaat: Poepon speelt soms een paar maanden goed en dan weer een paar maanden slecht, is erg wisselvallig, toch heeft hij wel kwaliteiten voor het rechterrijtje van de eredivisie.
Hij speelt doorgaans vrij matig, maar kan wel uit het niets scoren. Zelfs als hij geen bal geraakt heeft. Dat is op zich ook een kwaliteit, die voor clubs in die positie inderdaad zeer bruikbaar is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 18:06
|
|
In hoeverre kan Viergever op linksback spelen? Vertrekt Van der Wiel dan kan Anita op de rechtsback en Viergever linksback. Heb je Blind op de bank over.
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 18:06
|
|
Citaat: Ik zal het hier ook maar voorstellen. Als ik puur naar onze Nederlandse markt kijk (oud bekende uit Nederland) kom ik eigenlijk tot dit lijstje met eventuele opties die aangetrokken kunnen worden na verkoop.
Luis Suarez weg -> Marcus Berg (HSV) beste optie.
Is Berg haalbaar?
Verder vind ik spelers als Nick Viergever, Jeremain Lens, Ricky van Wolfswinkel en Jacob Mulenga ook interessante spelers.
Volgens mij kan die Mulenga inderdaad wel wat worden. Heeft in ieder geval genoeg fysiek en is niet een van de traagste zeg maar. Met de juist aanvoer naar de goal kan dat een hele intressante zijn. Is alleen wel al 25 geloof ik, maar dat hoeft niet persé een nadeel te zijn.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 18:09
|
|
Mulenga is geen Ajax-spits. Heeft grote ruimtes nodig en is zwak in de combinatie.
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 18:19
|
|
Mwa ik weet niet, Pantelic had nou ook niet echt de draaicirkel van Messi, en die heeft het toch ook wel leuk gedaan. Maar inderdaad, hij is meer iemand van het zelf op zoek gaan, als kaatsen. Dat is zo.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 21:33
|
|
Citaat:
Pablo schreef
Luis Suarez weg -> Marcus Berg (HSV) beste optie.
Is Berg haalbaar?
Verder vind ik spelers als Nick Viergever, Jeremain Lens, Ricky van Wolfswinkel en Jacob Mulenga ook interessante spelers.
T020 schreef
Volgens mij kan die Mulenga inderdaad wel wat worden. Heeft in ieder geval genoeg fysiek en is niet een van de traagste zeg maar. Met de juist aanvoer naar de goal kan dat een hele intressante zijn. Is alleen wel al 25 geloof ik, maar dat hoeft niet persé een nadeel te zijn.
Mulenga is een leuke speler voor FC Utrecht, niet voor AJAX. Mulenga komt lastig tot scoren, geeft te veel slechte passes en is verder ook matig. Enig pluspuntje bij Mulenga vindt ik dat er veel dreiging vanaf hem komt, maar dat is ook het enige.
van Wolfswinkel is een groot talent, maar ik weet niet of AJAX er verstandig aan doet om hem nu te kopen, ik zou hem eerst nog een jaartje willen zien voetballen bij Utrecht.
Lens zou ik graag bij AJAX zien, want als Suarez en Pantelic vertrekken dan moeten we wel een spits en een rechtsbuiten halen, zeker als we Europees willen overwinteren en mee willen strijden om het kampioenschap. Het is alleen jammer dat Lens zo goed als zeker al naar PSV gaat, dus door Lens kunnen we een streep zetten denk ik.
Berg is zeker een goede speler en zou je eventueel kunnen kopen bij een vertrek van Suarez, maar er moet ook rechtsbuiten komen, dus dan weet ik niet of Berg zo,n handige optie is, want HSV zal voor hem wel een bedrag vragen van tussen de 7 en 10 miljoen. Als Suarez vertrekt voor ongeveer 25 miljoen, dan zou ik 10 miljoen in de aanval investeren dus daar kan je wel een leuke spits en rechtsbuiten voor halen.
Viergever is een groot talent, maar ik denk niet dat AJAX hem zal gaan kopen, want hij zal op de bank belandden. Het lijkt me ook niet zo goed plan om Viergever linksback te zetten, deze jongen komt centraal het beste uit de voeten, dus dan gewoon als centrale man gebruiken. Ik vindt dat je Anita niet op de rechtsback moet zetten hij doet het juist net goed op de linksback en laat hem daar dan maar lekker staan, ik denk overigens ook wel dat van der Wiel komend seizoen nog bij AJAX speelt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 21:44
|
|
Lens is geen rechtsbuiten, maar een aanvaller die van buiten naar binnen moet komen.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 21:48
|
|
Citaat: Lens is geen rechtsbuiten, maar een aanvaller die van buiten naar binnen moet komen.
Zou dus een goede vervanger zijn voor Suarez, maar Lens gaat waarschijnlijk al naar PSV. Wie vindt je beter Manucharyan of Lens?
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 22:01
|
|
Manucharyan heb ik niet gevolgd. Kan ik dus weinig over zeggen.
Lens vind ik in ieder geval geen vervanger van Suarez. Suarez is tien keer beter en ook nog eens veelzijdiger.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 22:18
|
|
Een vervanger voor Suarez kan Ajax nooit betalen. Het zal iemand zijn die wel de potentie heeft.
Mocht Lens naar PSV gaan, dan is misschien El Hamdaoui een goede vervanger voor Pantelic. Voor Suarez zou je dan ook nog een aankoop kunnen doen, maar je kan het ook proberen met spelers die Ajax al heeft. Rommedahl, Sulejmani (3x is scheepsrecht...) of jeugd.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 22:26
|
|
Leuk dat je iemand met potentie wilt nemen, maar dan vallen namen als Lens en El Hamdaoui mijns inziens dus af. Sowieso vallen dan alle aanvallers uit de Eredivisie af.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 22:35
|
|
Als Suarez weg gaat vind ik Lens best een optie, maar als dat niet het geval is zou ik hem niet aan trekken. Ten opzichte van Suarez is het gewoon een mindere voetballer hoewel er van Lens wel dreiging uitgaat, Lens wel snel is, en bovendien het overzicht van Lens niet heel onaardig is. Rommedahl zou ik sowieso als back up voor rechtsbuiten behouden. De prioriteit ligt echter bij het vervangen van Pantelic en daarvoor is Lens niet geschikt.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 22:55
|
|
Citaat: Een vervanger voor Suarez kan Ajax nooit betalen. Het zal iemand zijn die wel de potentie heeft.
Mocht Lens naar PSV gaan, dan is misschien El Hamdaoui een goede vervanger voor Pantelic. Voor Suarez zou je dan ook nog een aankoop kunnen doen, maar je kan het ook proberen met spelers die Ajax al heeft. Rommedahl, Sulejmani (3x is scheepsrecht...) of jeugd.
El Hamdaoui? Past totaal niet in mijn beeld van een puntspeler, maar weet natuurlijk niet wat voor type jij graag ziet op '9'. Persoonlijk vind ik Mounir maar een lui, over het paard getild egootje welke totaal geen combinatiespeler is.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 23:26
|
|
Citaat: El Hamdaoui? Past totaal niet in mijn beeld van een puntspeler, maar weet natuurlijk niet wat voor type jij graag ziet op '9'. Persoonlijk vind ik Mounir maar een lui, over het paard getild egootje welke totaal geen combinatiespeler is.
Ik denk ook dat meneer zich te goed voelt voor Ajax, als hij gaat dan naar het buitenland. Zijn we hier van die etter af.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 00:45
|
|
Ik weet dat veel mensen hem niet graag zien komen maar ik denk dat de kans best groot is dat Mido deze zomer terug naar Ajax komt. Volgens de geruchten wilde Jol hem afgelopen seizoen al hebben en nu Pantelic vertrekt komt er geld vrij, daarbij vraagt Mido tegenwoordig een zeer laag salaris (op dit moment speelt hij voor 1.000 pond per week bij WestHam). Ik zag Mido vroeger altijd liever bij Ajax in de basis beginnen dan Ibrahimovic en ik denk dat als zijn caracter hem niet in de weg had gezeten hij nu bij een Europese topclub had gespeeld. Sowieso zie ik hem, misschien als een van de enige, graag terug naar Ajax komen, het niveau van de Eredivisie kan hij zeker makkelijk aan.
Let wel ik acht hem alleen nodig als Suarez ook vertrekt want anders zou ik Suarez in de spits zetten.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 08:33
|
|
Het is nog niet eens zeker dat Pantelic vertrekt. Sterker nog, volgens AT5 is Ajax nog in onderhandeling met hem
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 08:56
|
|
Citaat: Ik weet dat veel mensen hem niet graag zien komen maar ik denk dat de kans best groot is dat Mido deze zomer terug naar Ajax komt. Volgens de geruchten wilde Jol hem afgelopen seizoen al hebben en nu Pantelic vertrekt komt er geld vrij, daarbij vraagt Mido tegenwoordig een zeer laag salaris (op dit moment speelt hij voor 1.000 pond per week bij WestHam). Ik zag Mido vroeger altijd liever bij Ajax in de basis beginnen dan Ibrahimovic en ik denk dat als zijn caracter hem niet in de weg had gezeten hij nu bij een Europese topclub had gespeeld. Sowieso zie ik hem, misschien als een van de enige, graag terug naar Ajax komen, het niveau van de Eredivisie kan hij zeker makkelijk aan.
Let wel ik acht hem alleen nodig als Suarez ook vertrekt want anders zou ik Suarez in de spits zetten.
Dat is afgelopen zomer al gedwarsboomd hoor, die komt er bij Ajax niet meer in. Daar waren een aantal mensen intern nogal stellig over.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:51
|
|
Wat zouden jullie ervan vinden als Lukaku van Anderlecht Ajax zou komen versterken.
Heeft een goed seizoen gedraait, is topscorer van de Belgische Pro League met 15 treffers. Is 2e geworden in de verkiezing van Voetballer van het seizoen en werdt ook 2e in de verkiezing van de Ebbenhoutenschoen (beste afrikaanse speler, of van afrikaanse afkomst in belgische competitie.
Beide prijzen werden binnen gesleepd door ploeggenoot Mbark Boussoufa.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:52
|
|
Zou een goede aankoop zijn. Echter onhaalbaar. Topclubs zaten ook al achter hem aan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:52
|
|
Ik vind het maar niets. Dommekracht.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:54
|
|
Tactisch en technisch nog niet ver genoeg voor de rol die ajax van hem zou verlangen. En dan blijft de vraag gaat deze jongen zich op deze vlakken nog ontwikkelen. En dat in combinatie met de prijs , nee dank je.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:55
|
|
Citaat: Dat is afgelopen zomer al gedwarsboomd hoor, die komt er bij Ajax niet meer in. Daar waren een aantal mensen intern nogal stellig over.
Ik dacht dat zijn transfer werd gedwarsboomd nadat Pantelic al was gehaald, in dezelfde periode als dat de transfer van Boulahrouz werd gedwarsboomd.
Citaat: Wat zouden jullie ervan vinden als Lukaku van Anderlecht Ajax zou komen versterken.
Ajax heeft niet het geld om hem te betalen en daarbij zou hij denk ik niet eens naar Ajax willen komen.
|