Auteur
|
Bericht
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:11
|
|
Citaat: De Zeeuw en Enoh blijven nog wel even, we hebben redelijke back-ups, bij jong Ajax hebben we Bonevacia. In de jeugd hebben we verder nog Bouy spelen, waarvan gezegd wordt dat het een groot talent is.
Bonevacia is zeker geen kaliber Strootman. Bouy is zeker een heel groot talent, maar daar moeten we nog even opwachten hij kwam dit seizoen uit voor de B1 en volgend seizoen maakt ie een stap omhoog, hij is ook aanvoerder van de B1.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:15
|
|
Ik denk dat Bonevacia een heel goede speler voor Ajax kan worden, eentje die het niveau Sparta volgend seizoen wel aankan. En Bouy kunnen we de tijd geven, want zoals ik al aangaf: Ik zie De Zeeuw en Enoh op de korte termijn nog niet vertrekken.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:22
|
|
Citaat: Ik denk dat Bonevacia een heel goede speler voor Ajax kan worden, eentje die het niveau Sparta volgend seizoen wel aankan. En Bouy kunnen we de tijd geven, want zoals ik al aangaf: Ik zie De Zeeuw en Enoh op de korte termijn nog niet vertrekken.
Ik bekijk best veel wedstrijden van Jong AJAX, maar ik weet niet of Bonevacia volgend seizoen het niveau Sparta aankan, ik zou Bonevacia iniedergeval wel verhuren, maar niet aan een Eredivisie club want daar zou ie niet in de basis staan. de Zeeuw zal nog wel een tijdje blijven, maar als Enoh zijn vorm weet vast te houden komend seizoen dan zal er wel veel interesse in hem komen.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:28
|
|
Dat is wel waar idd, maar dan zie ik liever geen Schaars of Strootman als vervanger.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:33
|
|
Citaat: Dat is wel waar inderdaad, maar dan zie ik liever geen Schaars of Strootman als vervanger.
Als Lindgren en Sno vertrekken en we halen CL voetbal zou ik Strootman halen. Over de discussie Schaars was ik al gestopt.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:42
|
|
En wie als Enoh vertrekt?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:46
|
|
Citaat: Probleem is dat Lindgren en Sno vrijwel niets op zullen leveren en Strootman rond de 3,5/4 miljoen zal moeten kosten, Rodney.
De vraag is of Sparta die 3,5 miljoen nog kan vragen na dit seizoen. Weer een contractjaar voorbij en Strootman heeft het beduidend lastiger gehad dit seizoen. Dus zo heel makkelijk een hoge som vragen als vorig jaar rond deze tijd zal niet gaan, vrees ik.
Bovendien zal Sparta mogelijk best één van de drie spelers uit het rijtje Strootman, Falkenburg, Viergever willen verkopen. Dat schept weer ruimte om de noodzakelijke investeringen in de eigen selectie te doen.
Afgelopen zomer vroeg men nog 6 miljoen aan FC Utrecht, geloof ik. Maar ik heb het vanuit Sparta-oogpunt inderdaad nog zonnig ingeschat.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:47
|
|
Citaat: En wie als Enoh vertrekt?
Wanneer ga je ervan uit dat Enoh vertrekt, dan kan ik kijken wie AJAX eventueel zou kunnen halen, maar op dit moment ken ik niet echt een speler die een goede vervanger zou zijn voor Enoh, nou ik ken wel spelers die hem kunnen vervangen maar dat is niet realistisch als je bedoelt dat Enoh deze zomer vertrekt dan zou ik als AJAX zijnde in het buitenland kijken naar een goedkope talentvolle vervanger.
En als je voor over een jaar bedoeld, dan zou ik nog niet echt weten. Dat zien we dan wel weer.
|
bell
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:51
|
|
Vooralsnog is het middenveld veruit de best bezette linie, en het lijkt me wanbeleid om daar gezien de financiën nu nog een paar breedte-aankopen aan toe te gaan voegen. Op 10 kunnen we kiezen uit 3 prima talenten, waarvan ik De Jong misschien nog wel meer een half vind. De Zeeuw zit hier wel zo'n beetje aan z'n top en blijft nog wel een paar seizoenen denk ik.
Een vertrek van Enoh zie ik het snelst problemen opleveren op het middenveld, maar niet binnen het jaar. Ik kan me vergissen maar Eyong komt op mij in interviews altijd heel rustig en erg intelligent over, is een man met principes en lijkt me niet het figuur om bij de eerste de beste interesse het geld achterna te gaan.
Natuurlijk zijn er redenen te verzinnen om wat middenvelders te gaan halen, maar op het moment dat je selectie een spits en een buitenspeler ontbreekt, en de spelers waarvoor interesse is, zich in elke linie behálve de middelste bevinden, en je daar bovenop nog eens platzak bent, is eerst tot 10 tellen op zn plaats.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:51
|
|
Citaat:
Afgelopen zomer vroeg men nog 6 miljoen aan FC Utrecht, geloof ik. Maar ik heb het vanuit Sparta-oogpunt inderdaad nog zonnig ingeschat.
Dat bedrag zal Sparta deze transferperiode echt niet meer vragen, vorig seizoen wouden ze Strootman ten koste van alles behouden. Als Sparta degradeert dan laten ze hem al helemaal gaan. Voor Strootman ben je ongeveer tussen de 3 en 5,5 miljoen kwijt, ook al zou ik hem nooit halen voor 5,5 miljoen. Maximaal 4 miljoen voor hem anders niet, maar op dit moment hoef ik Strootman niet, alleen als er spelers zullen vertrekken wordt Strootman interessant voor mij.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 15:53
|
|
Daarom snap ik de hele aankoop Strootman niet. Je wilt hem wel kopen, maar volgens mij heb je geen idee wat je nou precies wilt met die jongen. Het is geen potentiele vervanger voor Enoh en voor een vervanger van Demy hoeven we nog lang niet na te denken. Hem naast die twee zetten op het middenveld zie ik al helemaal niet zitten. Als je hem echt als reserve wilt gaan gebruiken, besteed ik die 3 á 4 miljoen liever aan iets anders.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 14 mei 2010 17:04
|
|
Citaat: Probleem is dat Lindgren en Sno vrijwel niets op zullen leveren en Strootman rond de 3,5/4 miljoen zal moeten kosten, Rodney.
De vraag is of Sparta die 3,5 miljoen nog kan vragen na dit seizoen. Weer een contractjaar voorbij en Strootman heeft het beduidend lastiger gehad dit seizoen. Dus zo heel makkelijk een hoge som vragen als vorig jaar rond deze tijd zal niet gaan, vrees ik.
Bovendien zal Sparta mogelijk best één van de drie spelers uit het rijtje Strootman, Falkenburg, Viergever willen verkopen. Dat schept weer ruimte om de noodzakelijke investeringen in de eigen selectie te doen.
Ik dacht die 6 voor AZ was en Utrecht op 4 zat, maar goed, idee blijft hetzelfde. Alleen toen hadden ze de mediahype mee en het feit dat zijn contract toen nog langer liep.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 10:03
|
|
Ik zou het niet erg vinden als Ajax Marcel de Jong van Roda JC overnam. Hij is transfervrij en volgens mij is hij nog vrij jong. Dat weet ik alleen niet zeker. Hij speelt linksback en zou dus als back-up voor Anita kunnen gelden. Dan hoef je Emanuelson (indien hij blijft) nooit meer als linksback te gebruiken en kan je de dure Atouba van je loonlijst halen. Marcel de Jong vraagt veeeel minder salaris dan Atouba, die ik overigens nog niet heb afgeschreven. Maar feit is wel dat Atouba niet erg stabiel en betrouwbaar leek in de wedstrijden waarin hij meedeed.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 10:16
|
|
Geen enkele club wil Atouba hebben. Ajax zal gewoon tot volgend jaar zijn salaris moeten betalen, hoe jammer dat ook is. Ajax moet trouwens geen spelers voor de bank halen. Die zorgen alleen dat de jeugd minder kansen krijgen en je komt zo nooit van je financiële problemen af.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 11:12
|
|
Citaat: Ik zou het niet erg vinden als Ajax Marcel de Jong van Roda JC overnam. Hij is transfervrij en volgens mij is hij nog vrij jong. Dat weet ik alleen niet zeker. Hij speelt linksback en zou dus als back-up voor Anita kunnen gelden. Dan hoef je Emanuelson (indien hij blijft) nooit meer als linksback te gebruiken en kan je de dure Atouba van je loonlijst halen. Marcel de Jong vraagt veeeel minder salaris dan Atouba, die ik overigens nog niet heb afgeschreven. Maar feit is wel dat Atouba niet erg stabiel en betrouwbaar leek in de wedstrijden waarin hij meedeed.
De Jong is de talentstatus al voorbij hoor en verder heeft hij het niveau niet. Daley Blind kan je als linksbenige daar natuurlijk ook kwijt.
Ajax moet niets halen, en als het toch besluit dat een linksback nodig is dan zeg ik de transfervrije Dabo (echte topper).
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 12:10
|
|
Citaat: Ik zou het niet erg vinden als Ajax Marcel de Jong van Roda JC overnam. Hij is transfervrij en volgens mij is hij nog vrij jong.
Wat moeten we in godsnaam in met Marcel de Jong, dat is een leuke speler voor de middenmoot/subtop in Nederland, deze jongen heeft niets te zoeken bij AJAX. En we moeten af van die spelers als Ogararu, Silva etc. dus ik snap niet dat jij de Jong naar AJAX zou willen. AJAX heeft ook al meerder keren aangegeven dat ze het aantal contract spelers flink wil verminderen dus de Jong is totaal geen optie.
de Jong is 23 jaar oud, dus ook niet echt een veelbelovend talent. de Jong gaat trouwens al naar FC Augsburg dat uitkomt in de Bundesliga.2, dat zegt al genoeg denk ik. FC Augsburg kan nog wel promoveren naar de Bundesliga, maar dat weet ik niet zeker.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 12:20
|
|
Citaat:
De Jong is de talentstatus al voorbij hoor en verder heeft hij het niveau niet. Daley Blind kan je als linksbenige daar natuurlijk ook kwijt.
Ajax moet niets halen, en als het toch besluit dat een linksback nodig is dan zeg ik de transfervrije Dabo (echte topper).
Pushkin, Ousmane Dabo is toch een middenvelder, die ook op de back positie uit de voeten kan? Dabo is volgens mij van orgine een middenvelder en ik wil wel een keer een echte linksback bij AJAX zien. Weet je zeker dat Ousmane Dabo transfervrij is, want zijn broertje Moussa Dabo is wel transfervrij (Oldham Athletic), dus misschien ben je in de war tussen deze twee, maar je zou wel gelijk kunnen hebben dat ook Ousmane Dabo transfervrij is.
Persoonlijk hoef ik Ousmane Dabo niet bij AJAX te hebben, hij zal waarschijnlijk een riant salaris willen aangezien hij van Lazio afkomt en hij zou de ontwikkeling van Anita in de weg staan. Ze broertje Moussa ken ik niet van voetballende kwaliteiten, maar als je van Oldham Atheltic komt dan denk ik niet dat je goed genoeg bent voor AJAX.
Dabo is zeker geen echte topper. Zie je Dabo zelf graag naar AJAX komen of heb je ergens een gerucht gelezen dat ie op de scoutlijst van AJAX staat, want anders kan ik ook nog duizenden spelers in verband gaan brengen met AJAX.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 14:04
|
|
Citaat: Pushkin, Ousmane Dabo is toch een middenvelder, die ook op de back positie uit de voeten kan? Dabo is volgens mij van orgine een middenvelder en ik wil wel een keer een echte linksback bij AJAX zien. Weet je zeker dat Ousmane Dabo transfervrij is, want zijn broertje Moussa Dabo is wel transfervrij (Oldham Athletic), dus misschien ben je in de war tussen deze twee, maar je zou wel gelijk kunnen hebben dat ook Ousmane Dabo transfervrij is.
Ik had het dan ook niet over Ousmane Dabo, die zit in Italie, en is bovendien al op leeftijd. Ik doelde op Mouhamadou Dabo (23) van Saint Etienne, en ja die is transfervrij. Staat voornamelijk rechtsback maar kan ook prima op links. Ik ken hem van Jong-Frankrijk, heb ook wel vaker spelers van Jong-Frankrijk genoemd hier. Qua backs vind ik dat gewoon een beloftevolle speler die zeker paar stappen omhoog kan doen. De kans dat hij bij Ajax op de lijstjes staat.... ik ben er wel zeker van dat men hem bij Ajax kent, maar verwacht niet dat men hem actief gescout heeft. Maar geloof me maar, binnen nu en twee jaar gaat deze jongen wel wat neerzetten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 14:13
|
|
Op zijn wiki staat dat hij voor 4 jaar naar Sevilla gaat.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 14:34
|
|
Citaat: Ik had het dan ook niet over Ousmane Dabo, die zit in Italie, en is bovendien al op leeftijd. Ik doelde op Mouhamadou Dabo (23) van Saint Etienne, en ja die is transfervrij. Staat voornamelijk rechtsback maar kan ook prima op links. Ik ken hem van Jong-Frankrijk, heb ook wel vaker spelers van Jong-Frankrijk genoemd hier. Qua backs vind ik dat gewoon een beloftevolle speler die zeker paar stappen omhoog kan doen. De kans dat hij bij Ajax op de lijstjes staat.... ik ben er wel zeker van dat men hem bij Ajax kent, maar verwacht niet dat men hem actief gescout heeft. Maar geloof me maar, binnen nu en twee jaar gaat deze jongen wel wat neerzetten.
Okee, van naam ken ik die Mouhamadou Dabo wel, maar ik volg Saint-Ettiene niet zo dus ik weet niet of hij een versterking zal zijn voor AJAX. Jij bent erg enthouisiast over hem dus dan zal het wel een goede speler zijn, maar ik vrees dat er wel meer goede clubs achter deze Dabo aanzitten dus lijkt me niet dat AJAX deze jongen zal gaan halen. Denk dat Dabo toch wel voorkeur geeft aan clubs uit eigen land, want die zullen ook wel in hem geinteresseerd zijn, zeker door zijn transfervrije status.
Ik heb even wat transferinformatie rond deze jongen gezocht.
Op andere sites staat er dat de volgende clubs Dabo volgen: Lyon, Bayern Munchen, Borussia Dortmund, Valencia en Sevilla.
Toby, Dabo heeft nog geen contract getekend bij Sevilla (Wikipedia geeft zovaak verkeede informatie, dus ik kijk zelf nooit op die site). Ze hebben wel de beste papieren samen met Lyon. Ik denk zelf dat Dabo naar Sevilla zal gaan omdat hij daar het meest aan wordt gelinkt en Sevilla heeft al aardig wat spelers uit de Ligue 1 (Frankrijk) gehaald. AJAX lijkt dus volkomen kansloos en hij is nooit met AJAX in verband gebracht dus om verder te gaan praten over deze speler lijkt me niet zinvol.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 15:17
|
|
Klopt dat Sevilla interesse heeft, maar is nog steeds niets rond. Dabo is waarschijnlijk ook te hoog gegrepen als Ajax nu pas in actie zou komen. Ben al een tijdje fan van deze speler overigens: viewtopic.php?f=5&t=324&p=93283&hilit=Dabo#p93283
Anyway, er zijn betere backs voorhanden dan De Jong. Mijn mening is overigens dat als je een speler haalt die ofwel aantoonbaar veel beter moet zijn dan wat je al hebt, of qua prijs en talent een aanvaardbaar risico moet zijn.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 15:25
|
|
Citaat: Klopt dat Sevilla interesse heeft, maar is nog steeds niets rond. Dabo is waarschijnlijk ook te hoog gegrepen als Ajax nu pas in actie zou komen. Ben al een tijdje fan van deze speler overigens: viewtopic.php?f=5&t=324&p=93283&hilit=Dabo#p93283
Anyway, er zijn betere backs voorhanden dan De Jong. Mijn mening is overigens dat als je een speler haalt die ofwel aantoonbaar veel beter moet zijn dan wat je al hebt, of qua prijs en talent een aanvaardbaar risico moet zijn.
Ik zeg toch ook dat Sevilla interesse heeft, maar dat er niets nog rond is.
Die Marcel de Jong komt veels en veels te kort voor AJAX, hij gaat trouwens al naar FC Augsburg dat nog strijdt om promotie naar de Bundesliga. Zijn we bezig aan een grote schoonmaak bij AJAX en dan zie ik dat mensen Marcel de Jong naar AJAX willen, maar die jongen heeft hier niets te zoeken.
Pushkin, haha je bent inderdaad wel een fan van Dabo. Ik klikte op die ene link van je en daar had je op 10 mei 2009 al aangegeven dat je Dabo als goede versterking voor AJAX ziet, haha.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 19:17
|
|
Ik weet niet of het een goede speler zou zijn voor AJAX hoor, maar ik zag dat Bruggink transfervrij is. Ik vroeg mij af wat jullie ervan zouden vinden als Bruggink naar AJAX gaat, ik heb hem dit seizoen niet heel erg gevolgd ofzo, maar ik heb wel paar wedstrijden van hem gezien waarin ie een redelijk tot goede wedstrijd speelde. Aangezien AJAX van plan is om mee te werken aan een transfer van Aissati, dacht ik misschien is Bruggink wel een goede vervanger. Dan zou Bruggink als back-up kunnen worden gebruikt voor de Jong.
Ik zeg dus niet dat ik Bruggink graag zie komen, maar ik zeg ook niet dat het geen optie is, want als AJAX, Aissati verkoopt dan moet er wel een vervanger worden aangetrokken en je hebt het voordeel dat Bruggink transfervrij is.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 19:19
|
|
We hebben ook Eriksen en Lodeiro nog. Wat moet je in hemelsnaam met Bruggink?
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Za 15 mei 2010 19:27
|
|
Citaat: We hebben ook Eriksen en Lodeiro nog. Wat moet je in hemelsnaam met Bruggink?
Bertje, als AJAX zo zou gaan spelen:
-Eriksen-------------------------------Aankoop------------------------------Suarez-
---------------------------------------de Jong----------------------------------------
Dan kan je Bruggink als back-up gebruiken voor de Jong. Als je ervan uitgaat dat Aissati verkocht wordt en Emanuelson niet bijtekend (dus verkocht zal worden), dan zie ik Bruggink zeker als een optie door zijn transfervrije status. Ik zie Bruggink dus als een optie, maar ik zeg niet dat ik Bruggink graag naar AJAX zie komen.
AJAX moet ook een goedkope of transfervrije spits zoeken, een aanspeelpunt die net als Pantelic functioneert, maar dan het liefst met wat meer body en kopsterk.
|