Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 14:52
|
|
Blind mist de body, motoriek en de handelingssnelheid voor een plaats als verdedigende middenvelder.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 14:57
|
|
Citaat: Blind mist de body, motoriek en de handelingssnelheid voor een plaats als verdedigende middenvelder.
Dat hij fysiek mist vind ik wel meevallen en daar kan hij ook zeker nog aan werken. Hij mist wel snelheid, zoals veel producten uit de Ajax jeugdopleiding waaronder V.d. Heijden, maar maakt dat goed met zijn inzicht. Dat hij handelingssnelheid mist ben ik het ook niet helemaal mee eens en met FC Groningen tegen Ajax liet hij met een paar momenten zien dat hij naarmate hij meer speelt steeds beter wordt ook in dat opzicht.
De Zeeuw, Eriken, Blind of als Jol 4-4-2 wilt spelen Eriksen, De Zeeuw, Blind, Lodeiro zou ik liever willen zien dan De Zeeuw, De Jong, Enoh wat ik meer een Feyenoord middenveld vind.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 15:00
|
|
Blinds handelingssnelheid en inzicht is afdoende om zijn gebrekkige motoriek in de verdediging te verbloemen, maar op het middenveld dient de snelheid hoger te liggen.
En hij mist dus de fysiek om als verdedigende middenvelder te spelen.
Die opstellingen van jou zijn aardig voor in de beloftencompetitie, maar op het hoogste niveau wordt er meer gevraagd.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 15:06
|
|
Citaat: Die opstellingen van jou zijn aardig voor in de beloftencompetitie, maar op het hoogste niveau wordt er meer gevraagd.
Onzin, met die vier spelers vorm je ook een goed middenveld in de Eredivisie. De Zeeuw vind ik, mits in vorm, de beste opbouwend middenvelder in de Eredivisie en na Afellay en samen met Janssen de beste van alle soort middenvelders. Eriksen is een top talent en zal als hij zich blijft ontwikkelen komend seizoen bij elke Eredivisie club in de basis staan. Lodeiro heb ik erg veel vertrouwen in doordat hij technisch erg goed is en vooral zijn passing geweldig is voor een Eredivisie middenvelder. Blind is dan de minste maar met hem kan je tenmiste een technisch beter spel spelen dan met Enoh.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:04
|
|
Maar ff voor de goede orde: Blind is beter dan Enoh, JD?
Oftewel voor het team, met welke speler op het middenveld zouden we het meeste success hebben. Ik ga vol voor Enoh, een middenveld met Enoh, De Zeeuw, Lodeiro, Eriksen moet toch echt wel een normaal positie spelletje kunnen spelen. Blind zie ik de nummer 10 van de (goede) tegenstander niet zo snel uitschakelen. Enoh heeft op dit moment voor niemand te vrezen (Eredivisie), die Affelay vrat hij op. Blind 1 op 1 tegen een Affelay of bijvoorbeeld Europees tegen een Diego.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:14
|
|
Citaat: Maar even voor de goede orde: Blind is beter dan Enoh, JD?
Beide hebben andere kwaliteiten maar de kwaliteiten van Blind zijn kwaliteiten die ik liever bij Ajax zie. Ik denk dat het met Enoh verdedigend sterker staat maar ik offer die verdedigende zekerheid graag op voor een technisch iets verzorgder spel. Tegen PSV, FC Twente, AZ en Feyenoord zou ik Enoh er zeker inzetten maar tegen de rest is Blind verdedigend ook goed genoeg.
Aangezien ik verwacht dat Jol ook komend seizoen Ajax voornamelijk 4-4-2 gaat laten spelen zie ik liever Eriksen, De Zeeuw, Blind, Lodeiro (tegen alle clubs behalve PSV, Feyenoord, AZ en FC Twente) dan De Zeeuw, Eriksen, Enoh, Lodeiro.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:25
|
|
Sowieso mist een aanval met Lodeiro, Dost en Mertens behoorlijk diepgang. Hierdoor durven de verdedigers van de tegenstander verder naar voren te lopen en daardoor worden de ruimtes nog kleiner voor Ajax, en daardoor wordt het voor Ajax ook moeilijker om op te bouwen, je moet je immers puur op positiespel naar het doel van de tegenstander manoeuvreren. Dat duurt te lang. Bovendien ben je in de omschakeling naar het doel van de tegenstander erg traag, dan is de verrassing al weg.
Verder noem je al op dat Lodeiro een geweldige steekbal heeft. Maar op wie moet hij die steekbal dan geven? Bovendien heeft Lodeiro tekort snelheid om één op één een man te passeren. Je hebt het over het terugverdedigen van Lodeiro op linksbuiten, maar heeft Lodeiro dan wel zoveel conditie? Hij lijkt mij toch niet een atleet, daar is hij tekort en te breed voor.
Ook neem ik aan dat je met pressievoetbal wilt spelen. Toch missen Lodeiro en Mertens de kennis om pressievoetbal te spelen.
Kun jij mij uitleggen waarom Mertens beter zal renderen dan Rommedahl op rechtsbuiten?
Jij denkt dat je moeiteloos vier nieuwe spelers in kan passen maar dat gaat sowieso niet werken. Als het eens een keer zal tegenzitten dan zullen de koppies wel echt gaan hangen en dan heb je een probleem. Talenten hebben bovendien altijd een terugval na een opbloeiperiode, met zoveel jonge spelers kun je dat niet gebruiken.
Ik wed dat dat team van jou in hun broek schijt als we volgend jaar om plek vijf strijden. Vooral met dat kritische Amsterdamsche publiek.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:30
|
|
JD, je kunt beter een elftal formeren dat kan winnen van PSV, Feyenoord, Twente en AZ. Dat elftal houdt zich namelijk ook wel staande tegen Vitesse en Groningen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:35
|
|
Citaat: Blind mist de body, motoriek en de handelingssnelheid voor een plaats als verdedigende middenvelder.
Met z'n motoriek en handelingssnelheid is toch niets mis mee? Ook niet voor op het middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:37
|
|
Citaat: JD, je kunt beter een elftal formeren dat kan winnen van PSV, Feyenoord, Twente en AZ. Dat elftal houdt zich namelijk ook wel staande tegen Vitesse en Groningen.
Maar het voetbal is een stuk minder leuk om naar te kijken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:40
|
|
Citaat: Met z'n motoriek en handelingssnelheid is toch niets mis mee? Ook niet voor op het middenveld.
Jazeker wel. Blind heeft een vergelijkbare motoriek als jongens als v/d Heijden en Vertonghen en dito handelingssnelheid. Moet je eens kijken hoe jongens als Enoh en El Ahmadi handelen en bewegen op het middenveld. Dat zit er voor dergelijke statische jongens niet in.
Citaat: Maar het voetbal is een stuk minder leuk om naar te kijken.
Niet als je verliest en alle hoeken van het veld te zien krijgt omdat je nooit enige grip op de wedstrijd hebt.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:47
|
|
Citaat: Met z'n motoriek en handelingssnelheid is toch niets mis mee? Ook niet voor op het middenveld.
Jazeker wel. Blind heeft een vergelijkbare motoriek als jongens als v/d Heijden en Vertonghen en dito handelingssnelheid. Moet je eens kijken hoe jongens als Enoh en El Ahmadi handelen en bewegen op het middenveld. Dat zit er voor dergelijke statische jongens niet in.
Grappig, Blind is juist een van de weinige spelers bij FC Groningen die het een keer raken beheerst. Z'n motoriek vind ik ook een stuk verfijnder t.o.v. een harkerige Vertonghen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:47
|
|
Citaat: Niet als je verliest en alle hoeken van het veld te zien krijgt omdat je nooit enige grip op de wedstrijd hebt.
Maar dat zal dan ook niet gebeuren.
Citaat: Grappig, Blind is juist een van de weinige spelers bij FC Groningen die het een keer raken beheerst. Z'n motoriek vind ik ook een stuk verfijnder t.o.v. een harkerige Vertonghen.
Ik ben het met je eens.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:49
|
|
Citaat: Beide hebben andere kwaliteiten maar de kwaliteiten van Blind zijn kwaliteiten die ik liever bij Ajax zie. Ik denk dat het met Enoh verdedigend sterker staat maar ik offer die verdedigende zekerheid graag op voor een technisch iets verzorgder spel. Tegen PSV, FC Twente, AZ en Feyenoord zou ik Enoh er zeker inzetten maar tegen de rest is Blind verdedigend ook goed genoeg.
Aangezien ik verwacht dat Jol ook komend seizoen Ajax voornamelijk 4-4-2 gaat laten spelen zie ik liever Eriksen, De Zeeuw, Blind, Lodeiro (tegen alle clubs behalve PSV, Feyenoord, AZ en FC Twente) dan De Zeeuw, Eriksen, Enoh, Lodeiro.
Ik zou zeker de ontwikkeling van Enoh niet stoppen door Blind daar neer te zetten. Hoe kunnen we Enoh nu gebruiken tegen PSV etc, als Blind daar wekelijks moet spelen tegen VVV, Sparta en Heracles. Dan moeten we opeens tegen PSV en dan moet Enoh spelen. Ik zou Enoh zeker nummer 1 houden. Blind kan zich ook ontwikkelen op de linksback positie, zo speelde Verthongen ook jaren op andere posities dan hij nu speelt, dit is zeker iets ten koste gegaan van zijn kwaliteiten op die positie, maar hij heeft zich goed door ontwikkeld. En de pech voor Verthongen is dat er na Van Basten totaal geen vastigheid was. Alleen Van der Wiel is hetzelfde gebleven. Blind kan op linksback zich prima doorontwikkelen en wie zegt mij dat daar zijn toekomst niet ligt, op rechtsback doet hij het vooralsnog alleraardigst.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:49
|
|
Blind kan op zich wel één keer raken, maar als de druk hoger wordt (op het middenveld, in het centrum) haalt-ie dat niet meer. Net zoals zijn motoriek aan de zijkant aardig lijkt, maar centraal haalt-ie het niet.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:53
|
|
Hij heeft geloof ik maar een keer als verdedigende middenvelder bij FC Groningen gespeeld, dus daar kan je nog geen uitgesproken oordeel over vellen. Als centrale verdediger vind ik Blind echter wel een aanfluiting.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 17:58
|
|
Citaat: Blind kan op zich wel één keer raken, maar als de druk hoger wordt (op het middenveld, in het centrum) haalt-ie dat niet meer. Net zoals zijn motoriek aan de zijkant aardig lijkt, maar centraal haalt-ie het niet.
Toen Blind als verdedigende middenvelder bij FC Groningen speelde zag je meteen dat hij daar veel beter tot zijn recht kwam en speelde hij zijn beste Eredivisie wedstrijd tot vandaag de dag, terwijl hij toen de tweede helft zelfs als aanvallende middenvelder gepositioneerd stond.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 21 apr 2010 16:17
|
|
De grootste uitdaging voor Jol in de zomer zal de samenstelling van de voorhoede worden.
Ik hoop dat er in de zomer, vooral voorin, ook gescout wordt op intelligentie. Geen spelers alá Sulejmani, Amrabat, Lens en Arnautovic. Ik zou gaan voor spelers die spelen met hun hoofd en niet met hun spierkracht. Uiteraard zijn die spelers schaars maar als je een buitenkans ziet lopen dan zou ik daar voor gaan met een flinke zak geld. Het viel dit seizoen regelmatig op dat er zo weinig initiatief wordt genomen voorin en dat er erg weinig creativiteit rondloopt. Als de ruimtes klein worden voorin heb je toch echt meer nodig dan een sprint en een hard schot, al helemaal op Championsleague niveau, want daar willen we toch heen?
Mijn prioriteit ligt bij achtereenvolgend een spits(balvast/slim/kaats/beetje snelheid), een centrale verdediger die kan concurreren met Vertonghen en Aldereweireld (Moreno?), en een linksbuiten. In ieder geval zou je met het oog op de toekomst moeten gaan voor kwaliteit en niet kwantiteit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 11:33
|
|
Citaat: De grootste uitdaging voor Jol in de zomer zal de samenstelling van de voorhoede worden.
Ik hoop dat er in de zomer, vooral voorin, ook gescout wordt op intelligentie. Geen spelers alá Sulejmani, Amrabat, Lens en Arnautovic. Ik zou gaan voor spelers die spelen met hun hoofd en niet met hun spierkracht. Uiteraard zijn die spelers schaars maar als je een buitenkans ziet lopen dan zou ik daar voor gaan met een flinke zak geld. Het viel dit seizoen regelmatig op dat er zo weinig initiatief wordt genomen voorin en dat er erg weinig creativiteit rondloopt. Als de ruimtes klein worden voorin heb je toch echt meer nodig dan een sprint en een hard schot, al helemaal op Championsleague niveau, want daar willen we toch heen?
Mijn prioriteit ligt bij achtereenvolgend een spits(balvast/slim/kaats/beetje snelheid), een centrale verdediger die kan concurreren met Vertonghen en Aldereweireld (Moreno?), en een linksbuiten. In ieder geval zou je met het oog op de toekomst moeten gaan voor kwaliteit en niet kwantiteit.
Voor wat betreft Lens ben ik het helemaal met je eens. Arnautovic is juist wel een speler waat je wat kan, vervelend jongetje misschien maar kan wel voetballen en is geen blind paard. Verder vind ik Moreno ook een uitstekende verdediger, zou van mij mogen komen. Nadeel is dat ook dat geen uitmuntende kopper is waar we achterin wel behoefte aan hebben.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 19:07
|
|
Arnautovic is een kwal van een kerel, die hoef ik niet in ons mooie shirt te zien.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 23 apr 2010 21:27
|
|
Het ManUtd en Everton zouden Bob Schepers van Cambuur hebben gescout, zou iemand hier iets over hem kunnen vertellen? Ajax zou een talentvolle linksbuiten zeer goed kunnen gebruiken. Gezien zijn leeftijd zal Ajax hem makkelijk kunnen laten rijpen in het tweede maar ik weet verder zeer weinig van hem dus vandaar dat ik me afvroeg of iemand hier meer over hem weet.
Een ander groot talent op de linksbuiten positie is Maxime Lestienne maar die is jammer genoeg net naar Club Brugge vertrokken. Hopelijk zal Ajax deze jongen wel goed volgen.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Za 24 apr 2010 10:51
|
|
Zegt ook niet altijd alles natuurlijk. Zie Vincent van den Berg. Ging naar Arsenal en speelt nu in de 1e klasse B van de zaterdagamateurs.... En Jordy Brouwer, Sergio de Windt, waar zijn ze?
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 24 apr 2010 10:53
|
|
Ik ken ook vrij weinig van Schepers. Maar als die nu al een aantal wedstrijden bij Cambuur speelt, gaat die natuurlijk niet bij Ajax in het tweede elftal gaan voetballen. Daarmee rem je zijn ontwikkeling maar ook de ontwikkeling van Zeegelaar.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Za 24 apr 2010 11:21
|
|
Citaat: De grootste uitdaging voor Jol in de zomer zal de samenstelling van de voorhoede worden.
Moreno (en ook Viergever) zijn goede verdedigers. Bij Ajax komen alleen ook Kappelhof, Van der Meulen, Denswil en Sporkslede de komende jaren door. Moeten we er daar niet een (of 2) van doorschuiven als we Oleguer en Wielaert verkopen?
Die Scheepers heeft trouwens al eens een oefenwedstrijd met Jong Ajax meegespeeld als ik me niet vergis.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 24 apr 2010 11:25
|
|
Citaat: Moreno (en ook Viergever) zijn goede verdedigers. Bij Ajax komen alleen ook Kappelhof, Van der Meulen, Denswil en Sporkslede de komende jaren door. Moeten we er daar niet een (of 2) van doorschuiven als we Oleguer en Wielaert verkopen?
Vergeet Van Rhijn en Boilesen ook zeker niet, dat zijn grotere talenten van V.d. Meulen en Kappelhof.
Citaat: egt ook niet altijd alles natuurlijk. Zie Vincent van den Berg. Ging naar Arsenal en speelt nu in de 1e klasse B van de zaterdagamateurs.... En Jordy Brouwer, Sergio de Windt, waar zijn ze?
Natuurlijk zegt het niet alles maar het zegt wel wat en daarom vroeg ik hier ook voor informatie.
|