Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330690
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   139  |  140  |  141  |  142  |  143  |  144  |  145  |  146  |  147   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 17:18
Matavz is toch een heel ander type dan Dost?
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 18:06
Citaat:
Ik heb het elders al gemeld maar wat vinden jullie van Tim Matavz om komend seizoen de spitspositie in te vullen? Iedereen heeft het maar over Bas Dost maar Matavz vind ik vooral technisch iets verder dan Dost en gezien de interesse van FC Twente en andere clubs voor Dost lijkt me Matavz ook iets makkelijker haalbaar voor een lagere prijs.

Vorige week tegen Ajax kreeg Matavz niet al teveel kansen maar met de juiste aanvoer van o.a. Suarez lijkt hij mij de ideale man om Pantelic te vervangen

Niet veel kansen? Matavz kreeg 2 open kansen, waarvan er minimaal 1 en eigenlijk 2 inmoeten. Nee, die Matavz hoef ik niet te zien.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 23:09
Niet het type dat mijn, en gezien de geruchten (en gezien de spitsen die hij bij vorige clubs gebruikte) ook niet Jols voorkeur geniet. We hebben m.i. meer behoefte aan een aanspeelpunt. Liefst met voetballend vermogen, kopkracht en een neusje voor de goal. Dost past wat dat betreft aardig in het plaatje. Kan een balvast houden, kan combineren, fysiek sterk, technisch redelijk tot goed, redelijk snel, kan koppen en prikt er ook wel regelmatig een goaltje in. Tevens jong, Nederlands en vrij goedkoop. Vraag is alleen of hij het ook een niveautje (tempootje) hoger aan kan. Om dat goed te kunnen beoordelen moet ik hem eigenlijk nog iets vaker aan het werk zien, maar mijn eerste indruk is zeker positief.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Do 8 apr 2010 12:32
Verhoeven; Wielaert, Silva, Atouba, Oleguer, Ogararu, Azlan, Supusepa, Will; Sno, V.d. Heijden, Kerlon, Candan, Lazic, Overtoom, Gabri, Sarpong, Donald; Kennedy, Danilo, Jongebloed, Rommedahl, Martina, Luque, Pantelic en Bodul zou ik transfervrij laten vertrekken en als het nodig is zelfs een deel van hun salaris mee geven.
Verder zou ik Emanuelson, Cvitanich, Aissati en Suarez voor een mooi bedrag verkopen. Voor die vier spelers moet Ajax in totaal wel miminaal 30 miljoen kunnen ophalen en eigenlijk verwacht ik dat Ajax met een beetje geluk wel 35 miljoen moet kunnen krijgen voor die vier.

Met dat geld kan Ajax moet Ajax niet meteen op de transfermarkt in het wilde weg spelers gaan aankopen maar heel gericht naar drie spellers zoeken. Namelijk een linksback, een rechtsbuiten en een spits. Ik, met mijn beperkte scoutingsgebied, gaan voor Viergever, Mertens en Dost. Voor die drie samen zou Ajax niet meer dan 6 miljoen euro moeten uitgeven en als de clubs meer voor hun spellers willen dan kan overbodige spelers misschien in een deal betrekken. Aissati plus 2 miljoen voor Mertens zou voor FC Utrecht bijvoorbeeld een hele aantrekkelijke aanbieding kunnen zijn.

4-3-3:
-------------------- Stekelenburg --------------------
V.d. Wiel ----- Alderweireld ------ Vertonghen ----- Viergever
---------------------------------------------------
----------- De Zeeuw ------------ Blind ---------------
---------------------- Eriksen ----------------------
Mertens -------------------------------------- Lodeiro
----------------------- Dost -----------------------

4-4-2:
-------------------- Stekelenburg --------------------
V.d. Wiel ----- Alderweireld ------ Vertonghen ----- Viergever
---------------------------------------------------
----------- De Zeeuw ------------ Blind ---------------
Mertens -------------------------------------- Lodeiro
-------------- Dost ---------- Sulejmani --------------

De mensen die liever een minder technisch verzorgd aanvallend voetbal zien maar het soort ADHD loopvoetbal wat er nu wordt gespeeld kunnen Eriksen vervangen voor De Jong en Blind voor Enoh. Maar ik ga ervanuit dat Mertens en Lodeiro, in tegenstelling tot Suarez en Emanuelson, wel zo ver te krijgen zijn dat ze mee zullen verdedigen en dat het dan verdedigend ook goed staat. Jol zal wel alle 11 spelers zo ver moeten krijgen dat ze vooruit verdedigend en veel pressie zetten bij balverlies.

Met onder andere Vermeer, Anita, Lindgren, Enoh en De Jong heeft Ajax nog een sterke bank die aangevult kan worden met jeugdspelers.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Do 8 apr 2010 12:37
Waarom blijf je steeds Sulejmani zeggen? Als het in jaar 1 niet lukt, in jaar 2 niet lukt, waarom in jaar 3 dan wel? En hoe kom je in een keer op Viergever? Want in je vorige post die je hebt verwijderd stond Blind nog linksback. Waar is Chadli in een keer heen? En waarom Enoh eruit halen? Hij is juist de man die op het middenveld veel ballen afpakt. Zonder Enoh staat het verdedigend een stuk minder!
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 8 apr 2010 12:43
Het is ook niet Enoh die continu op en neer is aan het pendelen maar de Zeeuw of Gabri, dan zou je de Zeeuw eruit moeten halen in plaats van Enoh want deze argumentatie raakt kant nog wal. Ik vind Blind verder defensief lang niet zo sterk als Enoh op het middenveld, en hij oogt ook wat trager. Wat mij betreft staat het middenveld wel met De Zeeuw, De Jong en Enoh, maar zal de Zeeuw moeten leren zich meer te beperken tot een defensieve rol als je van het ADHD voetbal af wil.
ghostwriter

Geplaatst: Do 8 apr 2010 12:50
Citaat:
Waarom blijf je steeds Sulejmani zeggen? Als het in jaar 1 niet lukt, in jaar 2 niet lukt, waarom in jaar 3 dan wel? En hoe kom je in een keer op Viergever? Want in je vorige post die je hebt verwijderd stond Blind nog linksback. Waar is Chadli in een keer heen? En waarom Enoh eruit halen? Hij is juist de man die op het middenveld veel ballen afpakt. Zonder Enoh staat het verdedigend een stuk minder!

Omdat ik nog steeds heel erg veel vertrouwen in Sulejmani heb. Bij Jong Ajax heb ik hem een paar keer goed zien spelen, op de trainingen maakt hij op mij een goede indruk en ik denk dat hij komend seizoen, als hij de vrije rol van Suarez over mag nemen, ook goed in de wedstrijden van het eerste gaat presteren.
Viergever vind ik een zeer talentvolle waarvan ik, doordat ik nu in Nederland ben, de laatste tijd veel opgenomen beelden heb kunnen zien. Mocht Ajax Suarez niet verkopen dan zou ik niemand kopen, Blind op de linksback positie zetten en Enoh in de basis op het middenveld.
De reden dat ik nu Enoh niet in de basis heb staan is omdat ik hem een technisch zeer beperkte speler vind waarvan ik denk dat je met hem nooit het technisch verzorgde voetbal kan spelen wat ik mooi vind. Daarom zie ik liever Blind, die ook nog eens een betere inzicht heeft, naast De Zeeuw, die ik een verdedigendere rol dan hij nu heeft zou geven, zou zetten.
Chadli heb ik hier al heel lang niet genoemd, dat durf ik hier niet meer, en nu ik Jozefzoon op beelden veel heb zien spelen denk ik eigenlijk dat ik Jozefzoon liever de kans zou geven, maar ik verwacht nog steeds dat hij binnen nu en twee jaar een topspeler voor de Eredivisie is.
Citaat:
Het is ook niet Enoh die continu op en neer is aan het pendelen maar de Zeeuw of Gabri, dan zou je de Zeeuw eruit moeten halen in plaats van Enoh want deze argumentatie raakt kant nog wal. Ik vind Blind verder defensief lang niet zo sterk als Enoh op het middenveld, en hij oogt ook wat trager. Wat mij betreft staat het middenveld wel met De Zeeuw, De Jong en Enoh, maar zal de Zeeuw moeten leren zich meer te beperken tot een defensieve rol als je van het ADHD voetbal af wil.

Daarom zou ik De Zeeuw ook de rol van Enoh geven. Dan heb je één dat De Zeeuw niet meer zo veel in balbezit zal lopen, zonde balbezit moet je altijd veel lopen doordat je meteen pressie moet zetten maar in bal bezit moet je de bal het werk laten doen, en de technisch zwakke Enoh eruit kan. Ik vind Blind ook verdedigend niet zo sterk als Enoh maar technisch, aanvallend en qua inzicht veel sterker. Met De Zeeuw, De Jong, Enoh als middenveld zal je het altijd moeten hebben van een soort ADHD loopvoetbal want geen van de drie laat de bal het werk doen, iets wat Eriksen en Blind veel meer doen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 8 apr 2010 14:49
Citaat:
Daarom zou ik De Zeeuw ook de rol van Enoh geven. Dan heb je één dat De Zeeuw niet meer zo veel in balbezit zal lopen, zonde balbezit moet je altijd veel lopen doordat je meteen pressie moet zetten maar in bal bezit moet je de bal het werk laten doen, en de technisch zwakke Enoh eruit kan. Ik vind Blind ook verdedigend niet zo sterk als Enoh maar technisch, aanvallend en qua inzicht veel sterker. Met De Zeeuw, De Jong, Enoh als middenveld zal je het altijd moeten hebben van een soort ADHD loopvoetbal want geen van de drie laat de bal het werk doen, iets wat Eriksen en Blind veel meer doen.

Welke technisch zwakke punten zie jij in Enoh, inzicht heeft Blind misschien iets meer maar ik vind Blind technisch zeker niet beter dan Enoh. Bovendien moet een middenvelder kunnen aanvallen en verdedigen.
ghostwriter

Geplaatst: Do 8 apr 2010 14:58
Blinds aanname is beter, zijn passing is beter, zijn langebal is beter en beide moeten hard werken aan hun schot. Enoh is fysiek beter maar Blinds inzicht is veel beter. Voor technisch verzorgd voetbal kan je Blind veel beter gebruiken. Verdedigend is Blind iets minder maar opbouwend veel beter. Als De Zeeuw de rol van Enoh overneemt en Blind daar naast komt te spelen dan heb je een sterk duo achter Eriksen.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 8 apr 2010 15:02
Als je Enoh volgend seizoen weer op de bank zet heb je het volgens mij niet heel goed begrepen.

Enoh is 1 van de belangrijkste redenen dat we verdedigend goed staan en zo weinig tegengoals krijgen.
En daarnaast zou in jou opstelling, zover ik het begrijp, de Zeeuw een puur verdedigende middenvelder zijn, en dat is de Zeeuw ook niet.
ghostwriter

Geplaatst: Do 8 apr 2010 15:15
Enoh is misschien een van de reden dat Ajax zo weinig tegendoelpunten krijgt maar ook een van de redenen waarom ze een soort voetbal spelen wat ik niet leuk vind. ls je met twee buitenspelers speelt die mee gaan in de omschakelen kan je het je permiteren om Enoh eruit te halen en Blind voor hem in de plaats te zetten. Met twee meeverdedigende buitenspelers zal je verdedigender sterker staan dan nu met Suarez en Emanuelson.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Do 8 apr 2010 15:43
Ten eerste al hoogst opmerkelijk dat je Enoh slachtoffert. Ten tweede zegt het veel dat je daar Blind op zijn plek zet....

Belachelijk.
sincere1983

Geplaatst: Do 8 apr 2010 15:55
Citaat:
Enoh is misschien een van de reden dat Ajax zo weinig tegendoelpunten krijgt maar ook een van de redenen waarom ze een soort voetbal spelen wat ik niet leuk vind. ls je met twee buitenspelers speelt die mee gaan in de omschakelen kan je het je permiteren om Enoh eruit te halen en Blind voor hem in de plaats te zetten. Met twee meeverdedigende buitenspelers zal je verdedigender sterker staan dan nu met Suarez en Emanuelson.

Wat is jou soort voetbal dan?

Als jij 2 meeverdedigende buitenspelers hebt moet je tegen sterkere ploegen (bijv. in de CL) wel een héle balvaste spits hebben wil je enigszins fatsoenlijk kunnen aanvallen. M.a.w. Tegen bijvoorbeeld een Manchester United zullen je buitenspelers vooral aan het verdedigen zijn waardoor je spits op een eiland belandt.

En dan heb je ook nog een middenveld wat volledig overlopen wordt als je niet Enoh erbij hebt staan.

Daarnaast zullen de backs het heel zwaar krijgen en ook alleen nog maar aan verdedigen toekomen omdat Enoh heel sterk is in het overnemen van die positie (bijv. bij een opkomende vd Wiel) en daar extra dekking te geven.
ghostwriter

Geplaatst: Do 8 apr 2010 16:31
Citaat:
Als jij 2 meeverdedigende buitenspelers hebt moet je tegen sterkere ploegen (bijv. in de CL) wel een héle balvaste spits hebben wil je enigszins fatsoenlijk kunnen aanvallen. M.a.w. Tegen bijvoorbeeld een Manchester United zullen je buitenspelers vooral aan het verdedigen zijn waardoor je spits op een eiland belandt.

Juist in de Champions League moet je spelen met meeverdedigende buitenspelers, kijk naar Pedro bij Barca of Nani bij ManUtd die lopen de hele tijd met hun back mee. Dat je dan een spits zal krijgen die op een eiland komt te staan kan je oplossen door een soort spel te spelen waarbij je snel omschakeld met snelle spelers als Mertens, op rechtsbuiten, en Eriksen, op de '10'. Ik bedoel niet dat je op de counter moet gaan spelen maar wel dat je zowel verdedigend als aanvallend snel moet omschakelen.
Ajax moet zich niet richten op de Champions League maar op de Eredivisie. In de Eredivisie moeten we eerste maar eens dominant gaan spelen voordat we echt kunnen na gaan denken over goede prestaties op het hoogste Europese niveau. Dat is een proces van jaren waarbij de jeugdopleiding een zeer grote rol speelt.

Citaat:
Wat is jou soort voetbal dan?

Technisch verzorgd aanvallend voetbal mogelijk gemaakt door goed positiespel, de afstanden en looplijnen van Cruijff, en snelle passing. Met spelers als Mertens, Eriksen, Lodeiro en de technisch voldoende De Zeeuw en Blind erbij op het middenveld moet dat kunnen.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 18:54
Viergever is overigens veel meer een centrale verdediger dan een linksback, dus ik zou hem voor die positie sowieso nooit halen.
RodneyAFCA

Forum berichten: 334
Geplaatst: Za 10 apr 2010 07:31
Hoe kom je in godsnaam op Viergever, bij Sparta steekt die jongen er niet eens bovenuit en dan wil jij hem nog gelijk in de basis zetten en dan nog zelfs op linksback terwijl Viergever meer een centrale verdediger is, en bij Ajax moeten we juist weer een keer een echte linksback krijgen.

Ik zou gewoon Blind terughalen en hem het vertrouwen geven en als ie dan niet aan de verwachtingen kan doen, dan maar Anita op de linksback.

Waarom wil je Viergever bij Ajax hebben?
methodmich

Geplaatst: Za 10 apr 2010 10:37
De naam is op zich ook weer niet zo gek hoor, alleen de positie vind ik minder logisch.

Maar Viergever steekt er bij Sparta wel degelijk bovenuit, alleen is het geen "samenvattingen-voetballer", omdat hij geen spectaculaire dingen doet. Samen met Falkenburg is hij dit seizoen veruit de beste speler bij Sparta en hij bleef ook moeiteloos overeind in vrijwel alle duels tegen sterkere ploegen. Dus dat clubs als Ajax, maar ook AZ en FC Twente, hem inderdaad schijnen te volgen is weer niet zo vreemd. Staat natuurlijk ook in Jong Oranje, al is hij daar nog geen vaste basisspeler.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Za 10 apr 2010 12:11
Citaat:
Hoe kom je in godsnaam op Viergever, bij Sparta steekt die jongen er niet eens bovenuit en dan wil jij hem nog gelijk in de basis zetten en dan nog zelfs op linksback terwijl Viergever meer een centrale verdediger is, en bij Ajax moeten we juist weer een keer een echte linksback krijgen.

Ik zou gewoon Blind terughalen en hem het vertrouwen geven en als ie dan niet aan de verwachtingen kan doen, dan maar Anita op de linksback.

Waarom wil je Viergever bij Ajax hebben?

Viergever steekt er wel degelijk bovenuit hoor, was bij Sparta bijvoorbeeld samen met Seliga de uitblinker aan Rotterdamse kant in de Arena dit jaar. Volgens mij maakte hij zijn debuut toen en Suarez won niet veel duels van hem op de momenten dat de paden elkaar kruisten. Heb em dit jaar bewust nog een aantal keer bekeken op Eredivisie Live gedurende een live wedstrijd. Die jongen speelt behoorlijk constant en is zelden te betrappen op een concentratiefoutje, heb nog niet veel spitsen gezien die een zeer makkelijk dagje hadden tegen hem. Jongen met potentie, hopelijk kan hij die lijn doortrekken. Zal zeker nog een jaar bij Sparta moeten blijven om verder te rijpen in de luwte.
ghostwriter

Geplaatst: Za 10 apr 2010 12:13
Viergever speelt bij Sparta als centrale verdediger en verdedigende middenvelder maar heeft wel degelijk de nodige kwaliteiten om ook goed als back te fungeren.
sincere1983

Geplaatst: Za 10 apr 2010 14:13
GBA-talent Rits (16) kijkt stiekem verder: 'Ooit wil ik voor Ajax voetballen'
Zaterdag, 10 april 2010 om 12:48 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Het Belgische voetbal lijkt met de maanden meer jonge talenten naar het hoogste niveau te leiden. Waar eerder Romelu Lukaku de Belgen in rep en roer liet door op zestienjarige leeftijd de sterren van de hemel te spelen, lijkt Mats Rits ook dat niveau te kunnen bereiken. De pas zestienjarige speler van Germinal Beerschot speelt vrijwel iedere week voor de Belgische formatie.

En dat brengt een bepaalde druk met zich mee. Waar Lukaku al maanden achtereen zich weet te onderscheiden van de rest van het team, wordt ook Rits nu in de hoek gedrukt. "Door de prestaties van Lukaku ontstond hier een beeld dat iedereen daartoe in staat zou moeten zijn. Maar die vergelijking is gewoon onmogelijk te maken. Wat Romelu doet is uitzonderlijk", aldus Rits tegenover Sporza.
"Wat Romelu doet, kun je van niemand verwachten. Lukaku is Rits niet", stelt de talentvolle speler, die kon vertellen waarom hij denkt dat een vergelijking tussen de twee zinloos is. "Neem bijvoorbeeld zijn lichaam. Lukaku is een beest, een monster. Helemaal anders dan ik. Ik zit nu in de sportschool om juist een beetje body te krijgen."
Rits vindt het uitzonderlijk snel gaan. "Vorig jaar speelde ik nog tegen de zoon van Philippe Clement. Nu sta ik met Clement zelf op het veld. Dat is een gigantische stap." Ondanks die stap droomt de jongeling wel van meer. "Ik heb op mijn zestiende een mooi contract van Germinal Beerschot gekregen en wil hun vertrouwen niet beschamen. Maar ooit wil ik graag naar Ajax."

Voetbalzone.nl

Mooi dat ons aller AJAX zo'n grote naam in België is. Dit zal toch voor een groot deel gebeurd zijn door de goede ontwikkeling rondom onze Belgen (Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld voorop).
methodmich

Geplaatst: Zo 11 apr 2010 12:03
Citaat:
Viergever speelt bij Sparta als centrale verdediger en verdedigende middenvelder maar heeft wel degelijk de nodige kwaliteiten om ook goed als back te fungeren.

Hij heeft daar ook weleens gespeeld ja, maar voelt zich in de as beter thuis en is daar ook beter bruikbaar.
ssvoogel

Forum berichten: 908
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 14:00
Citaat:

Hij heeft daar ook weleens gespeeld ja, maar voelt zich in de as beter thuis en is daar ook beter bruikbaar.

Zo'n type hebben we al met Vertonghen. Als we dan toch een verdediger halen, laten we ons dan richten op een echte linksback. Braafheid, Edman, Blind. En het mooie is dat we Blind al onder contract hebben staan
ghostwriter

Geplaatst: Zo 11 apr 2010 14:07
Blind vind ik totaal geen echte back, hij is het beste als verdedigende middenvelder en ook centraal in de verdediging vind ik hem beter als back. Hij doet het nu goed bij FC Groningen als rechtsback maar dat maakt hem niet een echte linksback.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 14:46
Als verdedigende middenvelder of centrumverdediger is het in ieder geval helemaal niets. Als back kan Blind (voorlopig) het minste kwaad.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 11 apr 2010 14:50
Citaat:
Als verdedigende middenvelder of centrumverdediger is het in ieder geval helemaal niets. Als back kan Blind (voorlopig) het minste kwaad.

Ik vind Blind als verdedigende middenvelder het beste tot zijn recht komen en op die positie vind ik hem een redelijke speler en een redelijk talent. Hij heeft een geweldig inzicht en qua techniek is hij goed onderlecht.
+ Nieuw bericht <<<   <   139  |  140  |  141  |  142  |  143  |  144  |  145  |  146  |  147   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.379.904 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: