Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 326494
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   137  |  138  |  139  |  140  |  141  |  142  |  143  |  144  |  145   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 22:52
Citaat:
Je beste argument dat Alderweireld een goede verdediger kan worden is dus dat hij samen met Vertonghen minder dan 15 doelpunten tegen heeft gehad? Sterk...

Vind ik wel, Ajax heeft geen geld dus als je een speler met potentieel hebt die het volgens de cijfer niet slecht doet moet je daar genoegen mee nemen.

Daarbij zei ik al Alderweireld is voetballend veel en veel beter en voor een Ajax speler is dat van groot belang. Ik ben geen persoon die houd van harde werkers en fysiek sterke spelers die alles dicht houden. Voetbal is een spel van fouten en (geniale) acties, het team met de minste fouten en meest goed acties wint meestal de wedstrijd.

Jij zegt dat Sankoh sneller, sterker en wendbaarder is, hij is misschien iets sneller en sterker maar wendbaarder dan Alderweireld vind ik hem niet zo erg. Jij zegt dat Sankoh beter één op één kan verdediging, ik vind dat hij één op één veel te veel fouten maakt, waardoor dat komt weet ik niet, soms een verlies van concentratie, soms een mistrap, soms een slechte pass en soms domme pech.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 23:14
Citaat:
Vind ik wel, Ajax heeft geen geld dus als je een speler met potentieel hebt die het volgens de cijfer niet slecht doet moet je daar genoegen mee nemen.

De grap is dan ook dat Sankoh geen transfersom kost. Voor wat betreft Alderweirelds prestaties: ik heb een paar posts terug al aangegeven waarom ik dat wel vind meevallen. Heb ik je nog steeds niet over gehoord.

Citaat:
Daarbij zei ik al Alderweireld is voetballend veel en veel beter en voor een Ajax speler is dat van groot belang. Ik ben geen persoon die houd van harde werkers en fysiek sterke spelers die alles dicht houden. Voetbal is een spel van fouten en (geniale) acties, het team met de minste fouten en meest goed acties wint meestal de wedstrijd.

Het gaat er dan ook niet zozeer om waar jij van houdt, maar wat tot goed voetbal en goede prestaties leidt. Door de zwakte van ons centrum komt het middenveld in de problemen en heeft Ajax minder controle, wat weer een negatieve uitwerking heeft op het hele elftal.

Citaat:
Jij zegt dat Sankoh sneller, sterker en wendbaarder is, hij is misschien iets sneller en sterker maar wendbaarder dan Alderweireld vind ik hem niet zo erg.

Sankoh niet wendbaarder dan Alderweireld? Heb je Sankoh ooit zien spelen? Heb je Alderweireld ooit zien spelen? Dit is een grap, toch? Zo is er geen discussie mogelijk.

Citaat:
Jij zegt dat Sankoh beter één op één kan verdediging, ik vind dat hij één op één veel te veel fouten maakt, waardoor dat komt weet ik niet, soms een verlies van concentratie, soms een mistrap, soms een slechte pass en soms domme pech.

Maar wat zijn die fouten nou? Je noemt vier mogelijke fouten, waarvan er twee betrekking hebben op mijn vraag ('wat zijn verdedigende fouten zijn'). En in dezelfde zin weet je ook nog te zeggen dat je het eigenlijk niet weet. Tsja, wat is het nou? Als jij al niet weet wat je vindt, hoe moet ik er dan argumenten tegenin brengen?
ghostwriter

Geplaatst: Wo 24 maa 2010 23:29
Citaat:
De grap is dan ook dat Sankoh geen transfersom kost. Voor wat betreft Alderweirelds prestaties: ik heb een paar posts terug al aangegeven waarom ik dat wel vind meevallen. Heb ik je nog steeds niet over gehoord

Hij kost wel salaris.

Citaat:
Sankoh niet wendbaarder dan Alderweireld? Heb je Sankoh ooit zien spelen? Heb je Alderweireld ooit zien spelen? Dit is een grap, toch? Zo is er geen discussie mogelijk.

Ja, op de eerste twee vragen vragen.

Citaat:
Maar wat zijn die fouten nou? Je noemt vier mogelijke fouten, waarvan er twee betrekking hebben op mijn vraag ('wat zijn verdedigende fouten zijn'). En in dezelfde zin weet je ook nog te zeggen dat je het eigenlijk niet weet. Tsja, wat is het nou? Als jij al niet weet wat je vindt, hoe moet ik er dan argumenten tegenin brengen?

Waardoor die fouten komen weet gewoon niet, heb ik al gezegt, maar dat ze er zijn kan je makkelijk zien. Meestal is het iets randoms, hij keek even de verkeerde kant op, het pass'je wat hij gaf was niet zuiver, niet hard of hij stapte te laat wat dan ook.
Bertje

Geplaatst: Wo 24 maa 2010 23:32
Kun je dan op z'n minst uitleggen wat de fouten zijn? Er blijft namelijk wel erg weinig over om op te reageren.
ghostwriter

Geplaatst: Do 25 maa 2010 00:16
Citaat:
Kun je dan op z'n minst uitleggen wat de fouten zijn? Er blijft namelijk wel erg weinig over om op te reageren.

Het zijn steeds andere fouten zoals ik al een paar keer zei maar ze hebben wel steeds dezeflde uitkomst, gevaar voor eigen doel. De meeste fouten komen voor uit zijn gebrek aan voetballendvermogen, ook qua inzicht en spelintelligentie vind ik hem er nou niet echt bovenuit steken.

Ik vraag ook niet aan je om er op te reageren, jij vind hem kwalitatief goed genoeg ik niet. Ik vind hem verdedigend zwak, opbouwend zwak puur voetballend zwak. Dat jij Alderweireld zwakker vind kan, ik niet, maar dat is voor mij ook nog geen reden om een matige speler te halen. Als je dan iemand wilt haal dan iemand die tenminste bij het Ajax spelletje past en technisch en opbouwend goed genoeg is.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Do 25 maa 2010 10:02
Citaat:

Het zijn steeds andere fouten zoals ik al een paar keer zei maar ze hebben wel steeds dezeflde uitkomst, gevaar voor eigen doel. De meeste fouten komen voor uit zijn gebrek aan voetballendvermogen, ook qua inzicht en spelintelligentie vind ik hem er nou niet echt bovenuit steken.

Ik vraag ook niet aan je om er op te reageren, jij vind hem kwalitatief goed genoeg ik niet. Ik vind hem verdedigend zwak, opbouwend zwak puur voetballend zwak. Dat jij Alderweireld zwakker vind kan, ik niet, maar dat is voor mij ook nog geen reden om een matige speler te halen. Als je dan iemand wilt haal dan iemand die tenminste bij het Ajax spelletje past en technisch en opbouwend goed genoeg is.

Die heeft Ajax juist al genoeg rondlopen met een Vertonghen, Alderweireld, Blind en wellicht een Van Rhijn. Dit type speler moet JUIST uit de jeugd voortkomen. Ajax heeft juist eerder behoefte aan iemand die complementair is aan wat we al hebben, en dat is een pure verdediger. Een type wat na de wedstrijd de spits van de tegenstander uit zijn achterzak haalt, iemand die verdedigend goed kan koppen en iemand die zich niet constant laat verrassen bij ballen van de zijkant omdat ie alleen op de bal gefocust is.
ghostwriter

Geplaatst: Do 25 maa 2010 11:55
Citaat:
Die heeft Ajax juist al genoeg rondlopen met een Vertonghen, Alderweireld, Blind en wellicht een Van Rhijn. Dit type speler moet JUIST uit de jeugd voortkomen. Ajax heeft juist eerder behoefte aan iemand die complementair is aan wat we al hebben, en dat is een pure verdediger.

Alle Ajax verdedigers moeten technisch en voetballend goed zijn. Ik begrijp niet waarom dat niet samen moet kunnen gaan. Alderweireld en Vertonghen zijn nog jong en dit seizoen staat het verdedigend in mijn ogen redelijk en de cijfers laten dat ook wel zien, natuurlijk dat duo heeft nog zijn zwaktes maar laat ze daar aan werken, Ajax heeft nu niet het geld om extra spelers aan de selectie toe te voegen.
Bertje

Geplaatst: Do 25 maa 2010 21:48
JD, het idee van een DISCUSSIEFORUM is dat je met posts komt die mogelijkheid tot discussie bieden.

Beetje triest dat ik dit moet uitleggen.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 10:26
Het belangrijkste voor een ploeg die aanvallend voetbal tracht te spelen is nog altijd de buitenspelvall. Je ziet het bij Barcelona: hoe vaak zij hun tegenstander wel niet buitenspel zetten, dat is ongelofelijk. Het is een wapen voor iedere ploeg. Ik vind ook dat de huidige verdediging van Ajax dit goed beheerst, vooral Aldereweireld en Vertonghen voelen elkaar goed aan. Het feit dat ze ook nog eens jong zijn en nog jaren naast elkaar kunnen spelen zal dit enkel goed doen.

Sankoh is mij nooit opgevallen als een tactisch wonder. Ben jij een andere mening toegedaan, Bertje?
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 10:50
Citaat:
Sankoh is mij nooit opgevallen als een tactisch wonder. Ben jij een andere mening toegedaan, Bertje?

Voor een centrum-verdediger bij Ajax is vooral tactisch goed gepositioneerd staan belangrijk. Zo kan je er een aanval uithalen. Dit geld zowel bij buitenspelval als voorzetten van de zijkant. Dat laatste beheerst ook Vertonghen nog niet goed genoeg. Het mannetje uitschaklen door een pure blokker past niet in het Ajax-systeem. Verdedigend dienen beide Belgen sterker te worden, toch gaat dit beter dan voorgaande jaren als je ziet hoe weinig tegengoals we krijgen. Echter valt dit op het conto van heel het elftal te schrijven omdat voor het eerst sinds JAREN de organisatie/balans in het elftal weer aanwezig is.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 11:11
Ik moet toegeven dat ik de afgelopen jaren/wedstrijden niet nadrukkelijk naar Sankoh heb lopen gluren, maar wat bij mij is blijven hangen is dat het bij tijd en wijle een weinig gedisciplineerde verdediger is. In die zin dat ie soms momenten heeft waarop ie maar wat doet en/of onnodig risico neemt. Mijn indruk is op zijn best een beenharde, atletische mandekker en op zijn minst een gevaar voor eigen verdediging, zoiets.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 11:19
Zo is het, Marco. Nooit aan beginnen.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 17:10
Ik ben ook een voorstander van de komst van Gibril Sankoh. Al helemaal transfervrij en al helemaal als Oleguer en Wielaert ook weggaan. Dan ga je er ontzettend op vooruit. Sankoh is wel een type beest/verdediger wat we gewoon missen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 26 maa 2010 17:38
Tsja, niet zo moeilijk om er op vooruit te gaan, Pablo. Dat hij een 'beest' is en transfervrij zijn voor mij geen argumenten om hem erbij te nemen. Hij is gewoon niet goed genoeg. Niet stabiel genoeg. Leuk voor Groningen, maar hij ruikt naar een Atoubaatje.
http://fcgroningen.blog.nl/het-spelersh ... /oh-sankoh
Bertje

Geplaatst: Vr 26 maa 2010 17:59
Op basis waarvan vergelijk je hem met Atouba?

Atouba verdient bakken met geld aan salaris, Sankoh is een Groningen-salaris gewend.
Atouba was geblesseerd geweest toen hij kwam, geldt voor Sankoh niet.

En dan hebben we het dus niet eens over voetbaltechnische argumenten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 26 maa 2010 18:17
Op zijn Harlem Globbetrotter achtige soort verdedigen en voetballen. Zijn arrogante verkeerde inschatting van zijn kwaliteiten. Op zijn gebrek aan concentratie.

Sankoh zal ook een AJAX-salaris krijgen, he.
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 18:27
Ik vind Sankoh totaal niet geschikt voor Ajax, als ik aan een beest van een verdediger denk, dan denk ik aan Alex in z'n tijd bij PSV. Of een Boulahrouz in zijn goede jaren bij HSV en Oranje, maar totaal niet aan Sankoh.

Ik vind Sankoh eigenlijk een hele domme speler, maakt opbouwend/voetballend vaak veel fouten. En pakt vaak ook op de stomste momenten kaarten. Iets waar Ron Jans zich ook vaak aan ergert en hem daarom ook soms buiten de basis 11 laat.
Ik vind Sankoh niet beter dan Oleguer, behalve dan dat Sankoh wat minder aan salaris zal kosten.
Leuk dat hij transfervrij is, maar dat maakt hem dan nog niet geschikt voor Ajax.. Dan eerder voor Feyenoord.
Bertje

Geplaatst: Vr 26 maa 2010 18:33
Citaat:
Op zijn Harlem Globbetrotter achtige soort verdedigen en voetballen. Zijn arrogante verkeerde inschatting van zijn kwaliteiten. Op zijn gebrek aan concentratie.

Sankoh zal ook een AJAX-salaris krijgen, he.

En wat mag dat voor soort verdedigen en voetballen zijn?

En Atouba heeft geen Ajax-salaris, maar een Bundesliga-salaris. Dat zou Sankoh dus niet krijgen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 26 maa 2010 18:45
Zoals Geraldo het dus omschrijft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Harlem_Globetrotters
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Za 27 maa 2010 06:16
Sorry Bert, maar ook ik ga er niet in mee.

John Dylan heeft wel een punt dat Sankoh te wisselvallig is, en dat is zijn voornaamste probleem. Het vervelende met concentratieproblemen is dat hij er inderdaad altijd wel een foutje door maakt. In aanleg is Sankoh een betere mandekker dan Alderweireld of Vertonghen ooit zullen worden. Wat Sankoh al jaren kenmerkt is dat hij niet constant is en juist dat is de voornaamste kwaliteit die we nodig hebben achterin. Bij VI hebben ze ook wel eens opgemerkt dat er geen speler was die zo kon verschillen over een serie wedstrijden. Sankoh was iemand die de ene wedstrijd een 3 haalde en de andere keer een 9 qua beoordeling. En hoewel de beoordelingssysmetatiek van VI natuurlijk niet volledig heilig is zegt zo’n groot verschil echt wel wat. 9+3=12, spelers die twee keer een 6 halen scoren over twee wedstrijden halen ook een 12. Verschil is dat in het eerste geval de garantie op (punt)verlies bij die ‘3’ levensgroot is. Dat was allemaal nog niet zo erg geweest als Sankoh een jonge speler was geweest die zich kon ontwikkelen. Maar daar zit de kern van het probleem
1. Concentratie is een mentaal probleem, en dat valt een stuk moeilijker om te vormen dan pure technische vaardigheden. Sankoh kan wel goed verdedigen maar heeft niet het concentratievermogen om dat constant te brengen.
2. Sankoh is 27, dan houdt het gewoon op met spectatculair ontwikkelen. Waarom zou Sankoh (die al bijna 10 jaar prof is) ineens als voetballe compleetr veranderen? Betere coaching? Lijkt me niet, het kan wat schelen maar het verandert een speler niet totaal.

Maar opnieuw als jij wel sluitend antwoord hebt op vraag 2 dan ben ik zeer benieuwd. Maar ik geloof er niet zo in dat voetballers op leeftijd ineens nog spectaculair kunnen veranderen. Soms kunnen ze leuk opleven als een elftal draait (Lindenbergh, Wielaert) of ze gaan beter functioneren op een andere positie (Perez), maar na een jaar of 25 is het toch meestal ‘what you see is what you get’.

Als ik Sankoh met iemand zou moeten vergelijken dan is het Manuel Da Costa, die heeft datzelfde probleem ook. In aanleg een prima mandekker maar op mentaal vlak laat hij het wel eens lopen en dat staat zijn carrière in de weg.
De Harlem Globetrotter vergelijking van Toby wordt hier ook wel een beetje bevestigd:
http://fcgroningen.blog.nl/decuria/2009 ... en-svejdik

Sankoh is een enorm goede voetballer op sommige momenten, maar ook zorgt hij voor onrust in de defensie en ergernis op de tribune met zijn clownerij.

Ajax moet zeker nog een goede mandekker aantrekken, en hoewel de transfervrije status van Sankoh hem ogenschijnlijk aantrekkelijk maakt is het voor mij absoluut niet de oplossing. Sankoh is ook een twijfelgeval, Ajax heeft behoefte aan zekerheidjes achterin, of talenten die het in zich hebben toe te groeien naar zekerheidjes. En die zijn echt nog wel op de transfermarkt te halen.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Za 27 maa 2010 09:54
Ik zie wel meer van dit soort suggesties, Dost is ook zo'n speler die hier en andere fora geopperd wordt als vervanger van Pantelic. Simpelweg omdat menig supporter geen enkel besef heeft van de talenten die bijvoorbeeld in Zuid-Amerika rondlopen, moeten we maar een Douglas van 8 miljoen kopen en een Sankoh die transfervrij is terwijl in Brazilië zeker weten talenten rondlopen die even goed, zo niet beter, zijn dan Douglas.

Sinds kort beschikt Ajax blijkbaar over een hypermodern scoutingssysteem en het zal mij dan ook benieuwen of Ajax deze zomer eindelijk met echte versterkingen komt en daarmee dus eindelijk afstapt van het ''scouten'' van spelers uit de Eredivisie die eigenlijk tekort komen voor Ajax.

Sebastian Coates, Diego Renan, Leonel Galeano, Mario Fernandes zijn namen die ik voorbij heb zien komen en te boek staan als grote talenten. Of dit werkelijk waar is kan ik zelf niet beoordelen, maar van Ajax mag je verwachten dat ze, in tegenstelling tot menig supporter, verder kijken dan hun (Nederlandse) neus lang is.
Bertje

Geplaatst: Za 27 maa 2010 11:58
Wat er elders rondloopt maakt voor de beoordeling van Nederlandse spelers natuurlijk niet uit. Je vindt iemand goed of niet goed.

Voor wat betreft jouw tweede puntje, Pushkin: hoeveel concentratiefouten heb jij Sankoh dit seizoen zien maken? Ik vind hem juist een vrij constant seizoen draaien. En nu kan ik een heel verhaal houden waarom Jol sowieso een veel betere trainer en motivator is dan flapdrol Jans, maar dat laat ik maar even voor wat het is.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:07
Bertje

Citaat:
Wat er elders rondloopt maakt voor de beoordeling van Nederlandse spelers natuurlijk niet uit. Je vindt iemand goed of niet goed.

Klopt. Waar ik me persoonlijk wel aan erger is zijn de mensen die eerst een gebrek in het elftal zien, bv de linksbackpositie en de oplossing dan perse in Nederland zoeken en altijd uitkomen bij die ene speler die iets boven het maaiveld uitsteek bij een subtopper maar het niveau niet heeft. De prominente lobby die er ooit is geweest voor iemand zoals El Akchaoui vind ik bijvoorbeeld vrij gênant. Er moet kortom een gedachte achter zitten.
Dost, Beerens, Stoch, Koevermans. Ik word er niet warm of koud van. Spelers als Douglas en Ruiz (Twente) zouden een versterking kunnen zijn (al hebben ze beperkingen voor het Ajaxspel) maar hun prijskwaliteitsverhouding ligt momenteel vertekend. Moreno vind ik een interessante speler, daar ben ik wel redelijk overtuigd van dat hij zou slagen bij Ajax, idem met Dembele.

Citaat:
Voor wat betreft jouw tweede puntje, Pushkin: hoeveel concentratiefouten heb jij Sankoh dit seizoen zien maken?

Zijn rode kaart in het duel tegen Heracles gezien? Exemplarisch voorbeeld.

Citaat:
Ik vind hem juist een vrij constant seizoen draaien.

Vind ik wel meevallen. Sankoh deelde ook in de malaise van Groningen in de eerste seizoenshelft. De tweede seizoenshelft vind ik hem – net zoals heel Groningen – beter. Maar op basis daarvan trek ik geen 26 jarige speler aan die nog nooit voor een topclub gespeeld heeft. Je zou voor de grap trouwens eens moeten kijken hoeveel spelers - die de stap pas na hun 26ste genomen hebben naar een topclub in Nederland – het ook echt gemaakt hebben. Letterlijk 95% is keihard door de mand gevallen.

Citaat:
En nu kan ik een heel verhaal houden waarom Jol sowieso een veel betere trainer en motivator is dan flapdrol Jans, maar dat laat ik maar even voor wat het is.

Ik vind Jans al vanaf zijn aanstelling een figuur om van te kotsen, echter doet dat weinig af aan de verantwoordelijkheid die een speler zelf heeft. De manier waarop Sankoh meermaals door het ijs zakt ligt vooral bij hemzelf . Een paar jaar terug had ik nog het idee dat het bij hem nog wel te verhelpen was, maar de beste man is nu bijna 27! Tegen die tijd moet je minimaal onomstreden zijn in je spel wil je ooit nog het niveau Ajax aankunnen. Dat is Sankoh simpelweg niet. Evenmin als bijvoorbeeld een Kah van Roda dat niet is, die heb ik ook als mandekker goed zien spelen maar die heeft evenmin het niveau om constant te brengen wat er bij onze club vereist is.
Als we ‘goedkoop’ een goede verdediger willen moeten we naar het buitenland. Simple as that.
Bertje

Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:20
Citaat:
Klopt. Waar ik me persoonlijk wel aan erger is zijn de mensen die eerst een gebrek in het elftal zien, bv de linksbackpositie en de oplossing dan perse in Nederland zoeken en altijd uitkomen bij die ene speler die iets boven het maaiveld uitsteek bij een subtopper maar het niveau niet heeft. De prominente lobby die er ooit is geweest voor iemand zoals El Akchaoui vind ik bijvoorbeeld vrij gênant. Er moet kortom een gedachte achter zitten.
Dost, Beerens, Stoch, Koevermans. Ik word er niet warm of koud van. Spelers als Douglas en Ruiz (Twente) zouden een versterking kunnen zijn (al hebben ze beperkingen voor het Ajaxspel) maar hun prijskwaliteitsverhouding ligt momenteel vertekend. Moreno vind ik een interessante speler, daar ben ik wel redelijk overtuigd van dat hij zou slagen bij Ajax, idem met Dembele.

Tsja, mee eens, maar is in dit verhaal niet echt relevant.

Citaat:
Zijn rode kaart in het duel tegen Heracles gezien? Exemplarisch voorbeeld.

Als het exemplarisch is, dan zouden er uit dit jaar dus meerdere voorbeelden moeten zijn.

Citaat:
Vind ik wel meevallen. Sankoh deelde ook in de malaise van Groningen in de eerste seizoenshelft. De tweede seizoenshelft vind ik hem – net zoals heel Groningen – beter. Maar op basis daarvan trek ik geen 26 jarige speler aan die nog nooit voor een topclub gespeeld heeft. Je zou voor de grap trouwens eens moeten kijken hoeveel spelers - die de stap pas na hun 26ste genomen hebben naar een topclub in Nederland – het ook echt gemaakt hebben. Letterlijk 95% is keihard door de mand gevallen.

Ik vond hem de eerste seizoenshelft juist één van de betere spelers. Vond hem destijds tegen Ajax bijvoorbeeld één van de beste spelers van het veld.

Voor wat betreft dat laatste: van 98% van die 95% was bij hun eerdere clubs ook al duidelijk wat hun mankementen waren (daarom zaten ze ook nog bij die lager geplaatste club). Iemand als Machlas was bij Vitesse ook al een speler met enorme gebreken.

Citaat:
Ik vind Jans al vanaf zijn aanstelling een figuur om van te kotsen, echter doet dat weinig af aan de verantwoordelijkheid die een speler zelf heeft. De manier waarop Sankoh meermaals door het ijs zakt ligt vooral bij hemzelf . Een paar jaar terug had ik nog het idee dat het bij hem nog wel te verhelpen was, maar de beste man is nu bijna 27! Tegen die tijd moet je minimaal onomstreden zijn in je spel wil je ooit nog het niveau Ajax aankunnen. Dat is Sankoh simpelweg niet. Evenmin als bijvoorbeeld een Kah van Roda dat niet is, die heb ik ook als mandekker goed zien spelen maar die heeft evenmin het niveau om constant te brengen wat er bij onze club vereist is.
Als we ‘goedkoop’ een goede verdediger willen moeten we naar het buitenland. Simple as that.

Bij mij zou Sankoh, als ik trainer van Groningen zou zijn, dus wel onomstreden zijn. Met afstand de eerste speler die ik op het wedstrijdformulier zou zetten.

Enne, ik hoop dat je de kwaliteiten (of het gebrek daaraan) van Sankoh en Kah niet echt wil vergelijken. Kah is een blind briesend paard vergeleken met Sankoh.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:38
Bertje

Citaat:
Als het exemplarisch is, dan zouden er uit dit jaar dus meerdere voorbeelden moeten zijn

De manier waarop Sankoh rood pakte was ook niet slechts een klein beetje ongelukkig het was oliedom. En juist daarom een voorbeeld dat Sankoh nog helemaal niet een totaal andere speler is dan vorige seizoenen. Verder kijk ik niet elke pot van Groningen, maar wat ik gezien heb zag ik Sankoh ook nog genoeg de fout in gaan. Rugdekking verlenen, positionering en instappen bijvoorbeeld. Als hij 23 was geweest had ik hem daarin wel het voordeel van de twijfel willen geven, maar kom op we hebben het over een speler die in mei 27 wordt. In dat stadium moet je eigenlijk al van het niveau zijn dat je een mentorrol op je kan nemen naar de jongere garde.

Citaat:
Ik vond hem de eerste seizoenshelft juist één van de betere spelers. Vond hem destijds tegen Ajax bijvoorbeeld één van de beste spelers van het veld.

Voor wat betreft dat laatste: van 98% van die 95% was bij hun eerdere clubs ook al duidelijk wat hun mankementen waren (daarom zaten ze ook nog bij die lager geplaatste club). Iemand als Machlas was bij Vitesse ook al een speler met enorme gebreken.

Precies. Van Sankoh is toch ook ronduit duidelijk wat zijn mankement al zijn hele carrière is? Concentratie. Nu komen we ergens. En ik weiger dus pertinent om een speler die ik werkelijk jarenlang dezelfde fouten zie maken nu op basis van een aardige serie wedstrijden dit seizoen aan te trekken. Helemaal omdat we ook dit seizoen nog die fouten van hem zien (de wedstrijd tegen Heracles).

Citaat:
Enne, ik hoop dat je de kwaliteiten (of het gebrek daaraan) van Sankoh en Kah niet echt wil vergelijken. Kah is een blind briesend paard vergeleken met Sankoh.

De vergelijking zoals ik hem maak is dat ik beide qua niveau niet goed genoeg vind voor Ajax, niet meer en niet minder.
+ Nieuw bericht <<<   <   137  |  138  |  139  |  140  |  141  |  142  |  143  |  144  |  145   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.805.598 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: