Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 326495
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   135  |  136  |  137  |  138  |  139  |  140  |  141  |  142  |  143   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 25 feb 2010 15:51
Maar de roep om Suk heeft dus juist helemaal niets te maken met z'n kwaliteiten of überhaupt met een inschatting van z'n kwaliteiten door de supporters. De supporters zijn gewoon blij dat ze een nieuwe cultheld hebben gevonden.

Hij is er volgens Jol trouwens meer klaar voor dan Castillion. En er moet toch echt een extra centrumspits bij deze selectie.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Do 25 feb 2010 18:18
Citaat:
JD, je zit toch wel op te letten? Die hele hype rond Suk was al begonnen voordat hij überhaupt minuten had gemaakt voor Ajax. Het heeft dan ook weinig tot niets met z'n voetbalkwaliteiten te maken en is met een grote dosis spot en een flinke knipoog bedoeld.

Nee die hype begon inderdaad voordat hij ook maar een minuut had gespeeld maar het ergerlijke is dat mensen door die hype niet inzien dat hij helemaal nog niet klaar is voor een plaats bij de selectie van Ajax.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die Suk in de basis willen hebben hoor. Hij is natuurlijk wel populair, maar dat komt niet door zijn voetbalkwaliteiten. Toen hij erin kwam tegen Roda werd er al gejuichd als de bal bij hem in de buurt kwam en als hij hem aanraakte ging dat gejuich nog harder. Maar dat zal wel veranderen als hij wat langer bij Ajax zit.
Tim89

Forum berichten: 63
Geplaatst: Do 4 maa 2010 21:26
Hahaha ja klopt ja. Aan de ene kant wel mooi om te zien. Maar ik weet niet precies wat voor kwaliteiten hij heeft Kan hij bijvoorbeeld goed koppen of kan hij een actie maken? Wat zijn zo beetje zijn sterke punten, van wat jullie van hem gezien hebben?
JustFerro

Forum berichten: 499
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:58
Citaat:
Hahaha ja klopt ja. Aan de ene kant wel mooi om te zien. Maar ik weet niet precies wat voor kwaliteiten hij heeft Kan hij bijvoorbeeld goed koppen of kan hij een actie maken? Wat zijn zo beetje zijn sterke punten, van wat jullie van hem gezien hebben?

Van wat ik nu een beetje van hem gezien heb (ik kan het missen) is het een soort voetballer als Dirk Kuyt. Een harde werker, redelijk balvast, maar niet die echte actie en techniek die je graag zou zien bij een Ajax-spits.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 11 maa 2010 20:55
Volgens mij heb ik hem al eens eerder aangekaart, maar zou Legear (van Anderlecht) niet iets voor Ajax zijn?
Kan goed rechtsbuiten en heeft een geweldige trap/voorzet.

Of zou hij Ajax niet als opstap zien en te duur zijn?

ps: Geweldige vrije trap trouwens van hem tegen HSV.
En wat een geweldige goal weer van Ruud!
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Do 11 maa 2010 21:13
Ik kan me het provocerende gedrag van Legaer nog herinneren bij Ajax-Anderlecht, nee dank u. Verder zijn er betere goedkopere sspelers voor zijn positie op de makrt.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Do 11 maa 2010 23:34
Ik weet zo niet of het al eens besproken is hier, maar wat zouden jullie er van vinden als Ajax Bouma zou polsen voor volgend seizoen?
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 00:07
Zolang het daarbij blijft heb ik er geen bezwaar tegen. Die is de dertig ook alweer even gepasseerd en is al zowat twee seizoenen niet meer in actie gekomen, geblesseerd weliswaar maar juist daarom. Gevalletje Reiziger, Kluivert en Van der Meyde? Alles wat international was of is en terugkomt doet dat tegenwoordig niet zonder reden, in mindere mate gold dat natuurlijk ook voor Stam en Davids. De sleet zit erop en ze weten het.

Daarbij hebben we met onder andere Atouba al teveel twijfelgevallen op linksachter om deze gok nog te nemen. Het lijkt mij niet handig. Ik zie ook niet in wat-ie zou toevoegen om een ongetwijfeld Premier League-salaris te gaan rechtvaardigen, of hoe-ie in het plaatje past. Een dure jongen zonder restwaarde.
De Dominee

Forum berichten: 283
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 13:39
Citaat:
Ik weet zo niet of het al eens besproken is hier, maar wat zouden jullie er van vinden als Ajax Bouma zou polsen voor volgend seizoen?

Bij mij zouden de tranen in de ogen schieten in ieder geval.

Wat vinden we van Lens en Hamdaoui als eventuele aanwinsten bij een vertrek van Urby, Pantelic en Suarez?
abruzzi

Forum berichten: 1144
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 15:30
Citaat:

Bij mij zouden de tranen in de ogen schieten in ieder geval.

Wat vinden we van Lens en Hamdaoui als eventuele aanwinsten bij een vertrek van Urby, Pantelic en Suarez?

Lens, HALEN. Misschien met het vertrek van Emanuelson en nog een speler dat het geld er dan is?
Als Suarez vertrekt zou ik hem zeker halen.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:13
Ik noemde als mogelijke vervangers van V.d. Wiel, mocht die worden verkocht, al Boulahrouz, Marcellis en Brouwers maar ook Maduro mag van mij dan op het lijstje mogelijke vervangers voorkomen. Hij is inmiddels al bijna twee en een half seizoen bij Valencia en het ziet er niet naaruit dat hij daar een basisplaats gaat verroveren. Verdedigend is hij een stuk beter geworden en in een systeem waarin de twee backs iets verdedigender spelen en één van de twee centrale verdedigers doorschuift naar het middenveld zou hij prima tot zijn recht kunnen komen. Mocht V.d. Wiel worden verkocht dan zou het slim zijn om hem in ieder geval even op te bellen, je weet nooit misschien wil hij wel graag terug naar Amsterdam komen.

-------------------- Alderweireld --------------------
----- Maduro ----------------------------- Blind -----
-------------------- Vertonghen ---------------------

Al zie ik V.d. Wiel natuurlijk liever blijven en ik denk dat hij In Amsterdam nog genoeg bij kan leren.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:22
Citaat:
Ik noemde als mogelijke vervangers van V.d. Wiel, mocht die worden verkocht, al Boulahrouz, Marcellis en Brouwers maar ook Maduro mag van mij dan op het lijstje mogelijke vervangers voorkomen. Hij is inmiddels al bijna twee en een half seizoen bij Valencia en het ziet er niet naaruit dat hij daar een basisplaats gaat verroveren. Verdedigend is hij een stuk beter geworden en in een systeem waarin de twee backs iets verdedigender spelen en één van de twee centrale verdedigers doorschuift naar het middenveld zou hij prima tot zijn recht kunnen komen. Mocht V.d. Wiel worden verkocht dan zou het slim zijn om hem in ieder geval even op te bellen, je weet nooit misschien wil hij wel graag terug naar Amsterdam komen.

-------------------- Alderweireld --------------------
----- Maduro ----------------------------- Blind -----
-------------------- Vertonghen ---------------------

Al zie ik V.d. Wiel natuurlijk liever blijven en ik denk dat hij bij Ajax nog genoeg bij kan leren.

Jij wilt dat Ajax met NEC gaat concurreren voor de titel van traagste en minst wendbare verdediging van de Eredivisie?

Marcellis heeft natuurlijk niets in de basis van een topclub te vinden. Daarnaast heeft Ajax al genoeg matige koppers in huis.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:25
Marcellis is een jongen met potentieel, hij speelt nu een zeer matig seizoen maar daarvoor heeft hij wel al bewezen talent te hebben. Hij maakte niet voor niets zijn debuut in Oranje en hij zit nu in een dip, zoals bijna elk talent na hun doorbraak een periode in een dip komt te zitten. Boulahrouz en Maduro zou ik liever zien komen dan Marcellis maar ik zou hem wel zeker op het lijstje hebben staan.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:26
Maduro als rechtsback? :mrgreen: In het centrum was het al een drama.

Een basisplaats? Ja, hij komt er nu pas aan te pas door de massa's blessures en schorsingen. Vandaag kreeg hij trouwens zelf de rode kaart.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:27
Niet alleen zijn deze spelers allemaal traag en weinig wendbaar, de manier waarop ze opgesteld staan zorgt er ook nog eens voor dat deze mankementen er optimaal uit komen. Lijkt me een beroerde grap.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:29
Citaat:
Maduro als rechtsback? :mrgreen: In het centrum was het al een drama.

Maduro heeft zich bij Valencia verdedigend erg goed ontwikkeld en daarbij speelt hij zo niet in dezelfde rol als V.d. Wiel nu in speelt. Hij speelt veel verdedigender zodat Vertonghen zou door kunnen schuiven naar het middenveld.

Citaat:
Een basisplaats? Ja, hij komt er nu pas aan te pas door de massa's blessures en schorsingen. Vandaag kreeg hij trouwens zelf de rode kaart.

Volgens mij zei ik zelf al:
Citaat:
Hij is inmiddels al bijna twee en een half seizoen bij Valencia en het ziet er niet naaruit dat hij daar een basisplaats gaat verroveren.

Daarom denk ik dat hij misschien wel haalbaar is.
Citaat:
Niet alleen zijn deze spelers allemaal traag en weinig wendbaar, de manier waarop ze opgesteld staan zorgt er ook nog eens voor dat deze mankementen er optimaal uit komen. Lijkt me een beroerde grap.

Hoezo ze spelen zo juist erg dicht en compact op elkaar, zo wordt hun traagheid juist een minder groot probleem.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:34
Als je Vertonghen door wilt laten schuiven naar het middenveld, zoals jij voorstelt, worden de ruimtes achterin natuurlijk juist groter. Dit is een degradatieverdediging.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:37
Citaat:
Als je Vertonghen door wilt laten schuiven naar het middenveld, zoals jij voorstelt, worden de ruimtes achterin natuurlijk juist groter. Dit is een degradatieverdediging.

Nee want de drie verdedigers gaan dichter op elkaar spelen dus worden de ruimtes kleiner behalve misschien op de vleugels. Daarom doe je dit ook alleen als je tegen clubs speelt die niet met vleugelspelers spelen en tegenwoordig spelen niet heel veel Nederlandse clubs meer met vleugelspelers.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:41
Ah, we laten de vleugels gewoon helemaal vrij in verdedigend opzicht. Lumineus!
ghostwriter

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:44
Citaat:
Ah, we laten de vleugels gewoon helemaal vrij in verdedigend opzicht. Lumineus!

Het grootste probleem nu is dat de centrale verdedigers geen rugdekking geven aan de backs. Daardoor zijn de afstanden tussen de centrale verdedigers en de backs steeds erg groot. Laat de backs minder mee opkomen en in een verdedigendere rol spelen en laat een centrale verdediger dooschuiven en je hebt dat probleem opgelost. De vleugels blijven dus bezet maar de backs zullen wel minder over de gehele lengte van het veld opkomen. Het verschil tussen een aanvallende back en een verdedigende back dus.

Blind (zoals hij nu laat zien bij FC Groningen) en Maduro/Boulahrouz zullen wel af en toe mee op kunnen komen alleen minder dan V.d. Wiel en Emanuelson nu doen. Ik zou dit verder alleen doen als V.d. Wiel verkocht zou worden omdat het moeilijk is een type V.d. Wiel als zijn vervanger te vinden die het niveau van Ajax aan zou kunnen.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:50
Stop maar gewoon met de discussie JD, kansloos.
TheRealMisterAjax

Forum berichten: 112
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 22:32
Van mij mogen ze druk aan de slag om de (jeugdige) opvolger van Enoh alvast op te leiden/scouten. Zijn manier van spelen is volgens mij ook lastig op vangen, mocht hij in de toekomst vertrekken. Na Davids en van Halst loopt er eindelijk weer iemand met cojones. Misschien bij voorbaat maar weer een Afrikaan...
ghostwriter

Geplaatst: Zo 14 maa 2010 22:37
Citaat:
Van mij mogen ze druk aan de slag om de (jeugdige) opvolger van Enoh alvast op te leiden/scouten. Zijn manier van spelen is volgens mij ook lastig op vangen, mocht hij in de toekomst vertrekken. Na Davids en van Halst loopt er eindelijk weer iemand met cojones. Misschien bij voorbaat maar weer een Afrikaan...

Met Blind en Bonevacia heeft Ajax twee jonge talentvolle verdedigende middenvelders in huis en ook Anita vind ik op die positie nog altijd het beste. Als die drie spelers zich goed blijven ontwikkelen dan zal een mogelijk toekomstig vertrek van Enoh geen probleem moeten zijn.
TheRealMisterAjax

Forum berichten: 112
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 22:54
Citaat:
Met Blind en Bonevacia heeft Ajax twee jonge talentvolle verdedigende middenvelders in huis en ook Anita vind ik op die positie nog altijd het beste. Als die drie spelers zich goed blijven ontwikkelen dan zal een mogelijk toekomstig vertrek van Enoh geen probleem moeten zijn.

Vooral Anita zie ik het liefst in die rol, maar ik zie Blind en Bonevacia vooral (weer) als mooie voetballers. En die zie ik ook graag, ben zelf ook een voetballer van de straat, maar juist daarom weet ik hoe belangrijk het is om een slot achter de deur te hebben. Enoh heeft een drive in zijn spel zitten, waar wij Nederlanders niet allemaal van houden (zie Nigel de Jong en misschien ook wel van Bommel bij oranje) maar ik vind dat 1 of 2 van zulke waterdragers in je team niet mogen ontbreken. De wedstrijd onlangs tegen Juventus is daar bewijs genoeg van, Enoh was één van de weinigen die zijn lengte wist te compenseren met een leeuwenhart.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 09:31
Citaat:

Tja, niet om Enoh tekort te doen maar het zegt genoeg over je veldbezetting en elftal dat je verdedigende middenvelder wekelijks een van de besten is. En dat teken is niet positief.........
+ Nieuw bericht <<<   <   135  |  136  |  137  |  138  |  139  |  140  |  141  |  142  |  143   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.805.612 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: