Auteur
|
Bericht
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 20:42
|
|
Sebastian Coates is een lange verdediger, bijna 2 meter. Dat is al een flink pluspunt. Hij kan geweldig koppen en is ook 1-tegen-1 erg sterk. Het is een echte mandekker die naast zijn lengte ook snel is. Het enige minpunt is dat hij opbouwend inderdaad niet sterk is. Hij heeft wel een goede lange pass in zijn benen maar zelf naar voren gaan, zul je niet zien van hem. Dat is in mijn ogen ook niet het belangrijkste. Hij zou wat mij betreft geweldig naast Vertonghen kunnen spelen. Jammer is dat we dan wel met Alderweireld op de bank zitten.
Zoals eerder aangegeven ben ik erg gecharmeerd van Mauro Cetto. 27 jaar oud dus hij kan nog jaren mee. Ook hij is erg sterk maar in tegenstelling tot Coates wel opbouwend sterk. Echter in de lucht is hij wat kwetsbaar.
Ik vraag me af welke linksback Pushkin in gedachten heeft...
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 20:50
|
|
Ik ben niet zo gecharmeerd van het duo Alderweireld - Vertonghen. Ze komen eigenlijk op beide dezelfde punten te kort en daarom zou een sterke mandekker geen slechte zaak zijn voor Ajax. Zoals jij Coates omschrijft zou het een goede aanvulling zijn voor de verdediging van Ajax. Het probleem is dat Ajax momenteel geen geld heeft.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 20:52
|
|
Coates is dus eigenlijk precies dezelfde speler als Douglas?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 20:56
|
|
Citaat: Coates is dus eigenlijk precies dezelfde speler als Douglas?
Als je had gelezen dus niet he. Douglas is meer een opbouwer
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 21:30
|
|
Citaat: Coates is dus eigenlijk precies dezelfde speler als Douglas?
Als je had gelezen dus niet he. Douglas is meer een opbouwer
Dat zie ik niemand hier zeggen en is Douglas in mijn ogen ook allesbehalve. SSVoogel ik bedoelde M'Benque, speler van Jong-Frankrijk. Maar die heeft een tijdje terug verlengd en wordt daardoor redelijk onhaalbaar.
@SSV Welke posities zou jij het liefst versterkt zien worden? Met andere woorden waar geef jij prioriteit aan?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 22:36
|
|
Linksback! Obradovic staat nog steeds op mijn wensenlijstje. Hopen dat Zaragoza degradeert!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 22:49
|
|
Dan heb ik slecht nieuws voor je Scio, die hebben met 2-1 gewonnen van Sevilla. In een ver veleden had Ajax interesse in Nadir Belhadj van Portsmouth, dat zou een linksback zijn die wel een hoog salaris waard is, in het geval Portsmouth degradeert.
Zelf zou ik overgens gaan voor Dabo als ik de keuze had momenteel.
|
Scio
|
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 23:35
|
|
Citaat: Dan heb ik slecht nieuws voor je Scio, die hebben met 2-1 gewonnen van Sevilla. In een ver veleden had Ajax interesse in Nadir Belhadj van Portsmouth, dat zou een linksback zijn die wel een hoog salaris waard is, in het geval Portsmouth degradeert.
Zelf zou ik overgens gaan voor Dabo als ik de keuze had momenteel.
Ik meen dat Belhadj al in de belangstelling staat van andere Premier League clubs.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 14:00
|
|
Citaat: @SSV Welke posities zou jij het liefst versterkt zien worden? Met andere woorden waar geef jij prioriteit aan?
Nou, om eerlijk te zijn een centrale verdediger zodat Vertonghen een keer op links kan spelen want we hebben geen capabele linksback en die zijn simpelweg niet te koop.
Verder vind ik dat we een vrij goed team hebben. Stekelenburg of Vermeer in het doel (lood om oud ijzer) en dan achterin van der Wiel rechts, centraal dan Alderweireld met een nieuwe aankoop (Of Coates en Cetto maar dat is onhaalbaar) en dan links Vertonghen.
Het middenveld met de Zeeuw en Lindgren en Gabri controlerend, Lodeiro achter de 2 spitsen Suarez en Pantelic. Dat lijkt mij momenteel de beste opstelling.
Desnoods Lindgren centraal achterin en Vertonghen links. Dan kunnen Anita en Emanuelson op de bank verder slapen
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 14:24
|
|
Ik begrijp niet dat je Vertonghen op de linksback. Die mist de snelheid om spelers als Ruiz bij te benen. Dit is vorig seizoen diverse keren pijnlijk duidelijk geworden.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 14:51
|
|
Wat moeten we dan? We kunnen toch niet blijven doorsukkelen met dat panna-pubertje daar achterin? Dat is gewoon onverantwoord.
Dan moet je wat geld uitgeven voor een degelijke linksback. Braafheid was geweldig geweest. Nu zitten we weer met halfbakken middenvelders op die plek.
Overigens sta ik niet gek te kijken als Marcus Berg binnenkort weggaat bij HSV. Zou dat niet alsnog iets zijn voor ons? Pantelic weg, Berg halen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 15:04
|
|
Het centrum van de verdediging blijft hoe dan ook het zwakste punt van het huidige Ajax, maar de voorhoede kan niet over het hoofd gezien worden. Bij een vertrek van Pantelic en/of Rommedahl komen we in de problemen.
|
Scio
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 01:31
|
|
Citaat: Ik begrijp niet dat je Vertonghen op de linksback. Die mist de snelheid om spelers als Ruiz bij te benen. Dit is vorig seizoen diverse keren pijnlijk duidelijk geworden.
Pau;o Guerrero vertrekt eind van het seizoen bij HSV dus er komt meer speeltijd voor Marcus. Enige backup voor centrumspits Van Nistelrooij
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 09:08
|
|
Citaat: Wat moeten we dan? We kunnen toch niet blijven doorsukkelen met dat panna-pubertje daar achterin? Dat is gewoon onverantwoord.
Dat 'panna-pubertje' had na de eerste 20 minuten wel Ruiz in zijn zak. Dus voor een 'panna-pubertje' die niet eens echt een linksback is deed hij het verdomd goed!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 09:19
|
|
Echter is Ruiz vooral een speler die naar binnen trekt, dus het sterke been van Anita tegenkomt. Ik vrees vooral voor komende zaterdag problemen als hij tegen Beerens staat.. Belangrijkste is dat Beerens niet op snelheid mag komen. Dus moet Anita er proberen voor te komen.
Verder scheelt het volgens mij ook dat Lindgren nu een beetje in zijn ritme komt, waardoor hij beter dekking kan verlenen dan een Enoh.. Aangezien positionering een van Lindgren's sterkste punten is. Staat bijna altijd op de juiste plaats.. Het doet me soms denken aan een Pirlo al mag je ze natuurlijk nooit vergelijken, maar ook Andrea staat vaak op de juiste positie, is niet de snelste maar brengt aanvallend veel meer dan Lindgren.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 09:27
|
|
Persoonlijk vind ik een vergelijking met de witte Socrates beter op zijn plaats .
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 09:45
|
|
Citaat: Persoonlijk vind ik een vergelijking met de witte Socrates beter op zijn plaats .
Mag ook al is dat voor mijn tijd Die heb ik nooit zien spelen namelijk..
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 09:58
|
|
Heracles-spits Dost droomt van Ajax en de Premier League
Dinsdag, 9 februari 2010 om 09:46 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Twee jaar geleden speelde Bas Dost nog bij de beloften van FC Emmen; dit seizoen is hij één van de revelaties in de Eredivisie. De spits van Heracles Almelo maakte zaterdag tegen FC Groningen zijn negende en tiende doelpunt van het seizoen en durft te dromen. Ajax en de Engelse Premier League zijn de droombestemmingen.
Dost haastte zich om daaraan toe te voegen dat hij voorlopig niet de intentie heeft om te vertrekken bij Heracles. “Ik heb het goed naar mijn zin in Almelo”, zei de spits volgens TC/Tubantia. “Het gaat geweldig met Heracles, we staan op de vijfde plaats en waarom zouden we niet voor Europees voetbal kunnen gaan? Dat leeft enorm.”
De twintigjarige Dost heeft nog een contract tot medio 2011, met daarin een optie voor nog een jaar. “Dus als er een club komt kan Heracles vragen wat ze willen. Maar dat is helemaal niet aan de orde”, zei Dost. “Op dit moment telt alleen Heracles. Een plaats bij de eerste negen moeten we kunnen halen.”
Voetbalzone.nl
----------
Ik weet dat Bas Dost hier al eens eerder genoemd werd en hij is pas 20. Zou wat mij betreft in de zomer een goede aanvulling zijn als hij zich zo door blijft ontwikkelen.
Dan krijg je dus een strijd om de spitspositie tussen Suk, Dost en Castillion. Hoeven ze Pantelic ook niet te verlengen (hoe goed hij het ook doet, ben bang dat hij veel salaris gaat vragen na dit seizoen).
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk gecharmeerd begin te worden van Dost. Sterk in de duels, kopsterk, werkt hard, scoort regelmatig en voor zijn lengte een zeer behoorlijke techniek.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 10:03
|
|
Weet niet of hij het kwalitatief al zou aankunnen, al dacht ik dat van Huntelaar op 20-jarige leeftijd ook niet.. Denk dat hij nog wel een aantal jaar nodig heeft, vastleggen en het komende seizoen nog maar laten spelen in Almelo.. Daar speelt hij wekelijks en ontwikkeld zich goed. Zit ook niet voor niets bij jong-oranje, al is de spoeling daar wel erg dun voor de centrum-spits positie..
Eventueel een speler verhuren aan Heracles en dan een eerste optie tot koop op Dost vastleggen..
Denk dat trouwens dat die koopzieke buren uit Enschede ook wel geinteresseerd zijn en Bas Dost eventueel willen/zullen kopen.. Hebben namelijk nog niet genoeg spitsen daar rondlopen..
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 10:43
|
|
Citaat: Wat moeten we dan? We kunnen toch niet blijven doorsukkelen met dat panna-pubertje daar achterin? Dat is gewoon onverantwoord.
Dat 'panna-pubertje' had na de eerste 20 minuten wel Ruiz in zijn zak. Dus voor een 'panna-pubertje' die niet eens echt een linksback is deed hij het verdomd goed!
Wat een gelul. De 3 kansen van FC Twente kwamen door een actie van Ruiz. 2 keer ging hij binnendoor en bediende hij Perez en 1 keer gaf hij de bal door op Stam en was Anita nergens.
Anita had Ruiz niet in zijn zak. Verreweg van dat. Het is dat Ajax de rest van de wedstrijd de druk erop heeft gehouden anders was het anders afgelopen. Elke gevaarlijke aanval van FC Twente was de verdienste van Ruiz.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 10:47
|
|
Wat een gelul. De 3 kansen van FC Twente kwamen door een actie van Ruiz. 2 keer ging hij binnendoor en bediende hij Perez en 1 keer gaf hij de bal door op Stam en was Anita nergens.
Anita had Ruiz niet in zijn zak. Verreweg van dat. Het is dat Ajax de rest van de wedstrijd de druk erop heeft gehouden anders was het anders afgelopen. Elke gevaarlijke aanval van FC Twente was de verdienste van Ruiz.
Is ook de individuele kwaliteit van Ruiz, natuurlijk speelde hij Anita uit. Maar na Suarez en Affelay is Ruiz toch echt de beste voetballer op de Nederlandse velden.. Maar nadat Anita eigenlijk zorgde dat Ruiz niet meer aan de bal kwam (lees: korter en feller dekken) heeft Ruiz geen gevaar meer gebracht. De eerst 20 minuten stond onze back niet echt goed te spelen. Dat Stam vrij mee opkwam is niet de fout van Anita maar van de tegenstander van Stam, onze slaapwandelaar (Urby).. Gelukkig was aan de andere kant vd Wiel wel eens 90 minuten lang geconcentreerd.. Nu moet dat nog op links gebeuren.
Verder geeft Sincere toch ook aan op de eerste 20 minuten na, Daarin was Anita ook nog niet de zwakste schakel (Urby namelijk weer eens).. Maar de resterende 70 minuten heb ik Ruiz niet meer veel gezien..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 11:03
|
|
Citaat: Weet niet of hij het kwalitatief al zou aankunnen, al dacht ik dat van Huntelaar op 20-jarige leeftijd ook niet..
Toen was Huntelaar dan ook nog niet klaar voor Ajax. Spelers moeten zich ontwikkelen en dat gaat makkelijker met speeltijd dan op de bank bij Ajax.
Voor wat betreft Anita: tuurlijk maakte Anita fouten. Iedere verdediger maakt fouten. Iedere voetballer maakt fouten. De beste ploegen zijn doorgaans dan ook de ploegen die de minste fouten maken. Maar dan heb je het dus over ploegen, waarbij de zwakke punten van spelers zo veel mogelijk worden aangevuld door de sterke punten van medespelers. Anita is niet heel sterk één-op-één (net als Emanuelson, al is Emanuelson nóg zwakker één op één) en krijgt nooit rugdekking van zijn centrum. Tsja, van wie is het dan een fout? Van Anita? Van het centrum? Van de trainer? Van de voorgangers van de trainer?
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 11:22
|
|
Wat een gelul? Zoals door Riejuh ook aangegeven zei ik dat Anita Ruiz in zijn zak had na de eerste 20 minuten. Toevallig vielen de 3 kansen die jij noemt in de eerste 20 minuten. Waarbij de eerste 2 kansen ontstonden door foutjes van Anita en de 3e kans ontstond omdat Urby niet doordekte en Stam uit zijn rug liet weglopen.
Anita heeft na die 20 minuten heel kort op Ruiz gespeeld waardoor hij steeds voor de man wist te komen, daardoor haalde hij Ruiz uit de wedstrijd en is Ruiz na de eerste 20 minuten totaal niet meer dreigend geweest.
Dus, gelul????Dacht het niet vriend.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 11:39
|
|
Sorry, ik had over het kleine woordje "na" heen gelezen. Ik dacht dat je het over de eerste 20 minuten had
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 9 feb 2010 11:40
|
|
Citaat: Sorry, ik had over het kleine woordje "na" heen gelezen. Ik dacht dat je het over de eerste 20 minuten had
Haha..Kan gebeuren, no harm done. Anita kwam inderdaad moeizaam uit de startblokken.
|