| | |
Forum
Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330719 Status: InactiefBerichten: 5629
|
Auteur
|
Bericht
|
Rodney24
Forum berichten: 69
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 17:52
|
|
Fregge,
Pantelic heeft een 1-jarig contract getekend dat betekend dus dat ie volgend seizoen alweer gratis weg kan als ie zelf wilt. Je zegt zelf dat Bodul gehyped word, maar jij zegt zelf een beter presterende Pantelic, maar hij heeft net 5 of 6 goals gemaakt dit seizoen en jij hyped hem blijkbaar ook. Moet je eens opletten als Babel terugkomt bij AJAX dan is het helemaal een feest en dan moet je gewoon 4-3-3 spelen moet je dan eens kijken wat voor team je hebt.
--------------------------------------Stekelenburg---------------------------------
---------------------------Alderweireld---------Vertonghen-----------------------
-van der Wiel----------------------------------------------------------------Anita-
----------------------------------------Enoh----------------------------------------
-------------------de Zeeuw---------------------------Strootman-----------------
--------------------------------------------------------------------------------------
---------------Babel--------------------Suarez-----------Emanuelson------------
Dit zou een hele goede opstelling zijn voor AJAX!
En zeg nou eerlijk wat heb je liever een droomaanval met Babel, Suarez en Emanuelson.
Of heb je liever Aisatti op 10 en daarvoor Suarez en Pantelic in de spits.
Ook heb je met Babel een jonge Nederlander erbij en met Pantelic heb je een oude buitenlander erbij en Babel is echt stukke beter dan Pantelic. Ik ben de laatste tijd ook onder indruk geraakt van Pantelic, maar nu moet hij dit niveau vast houden en bijtekenen of hij moet vertrekken en we halen Babel.
Nou vraag aan alle Ajacieden wie ze liever hebben Babel of Pantelic? Geloof mij ze zeggen allemaal Babel!
Op Strootman kom ik terug, hij is echt een hele goede spelers zoals ik al eerder aangaf en hij is ook zeer technisch ik geloof wel dat Strootman meteen in de basis kan beginnen.
Graag reacties, ook over de opstelling!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 18:16
|
|
Citaat: Nou vraag aan alle Ajacieden wie ze liever hebben Babel of Pantelic? Geloof mij ze zeggen allemaal Babel!
Pantelic of een andere spits die als aanspeelpunt kan fungeren. Ik zie graag spelers die in de kleine ruimte kunnen opereren, Babel is juist gebaat bij veel ruimte. Om sportieve én financiële redenen lekker wegblijven wat mij betreft. Ajax 'maakt' maar een nieuwe en verbeterde versie van Babel. Trouwens, normaliter vertrekt Suárez aankomende zomer. Toch?
Citaat: Babel huren/Babel kopen 11 miljoen.
Waar haal je dat geld vandaan als je Suárez niet verkoopt?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 18:22
|
|
Citaat: Pantelic heeft een 1-jarig contract getekend dat betekend dus dat ie volgend seizoen alweer gratis weg kan als ie zelf wilt. Je zegt zelf dat Bodul gehyped word, maar jij zegt zelf een beter presterende Pantelic, maar hij heeft net 5 of 6 goals gemaakt dit seizoen en jij hyped hem blijkbaar ook. Moet je eens opletten als Babel terugkomt bij AJAX dan is het helemaal een feest en dan moet je gewoon 4-3-3 spelen moet je dan eens kijken wat voor team je hebt. Pantelic kan altijd nog zijn contract verlengen bij Ajax verlengen. Maar de vraag of je met Babel wel een vooruitgang is. Ik denk het niet komt heel veel te kort als voetballer van Ajax. Dan zet je Babel in je opstelling ook nog op rechts waar die haast niet of nooit gespeeld. Ik weet niet welk feest het dan word, maar zie eerder een drama worden in plaats van een feest.
Citaat: En zeg nou eerlijk wat heb je liever een droomaanval met Babel, Suarez en Emanuelson. Een goede aanval die een bal kast vast houden waardoor de middenvelders kunnen aansluiten. Het liefst heb ik ook nog spelers die een goede voorzet vanaf de zijkant kunnen geven. Dat zal al meer dan genoeg zijn.
Citaat: Of heb je liever Aisatti op 10 en daarvoor Suarez en Pantelic in de spits. Het is ten eerste niet Aisatti, maar Aissati. Als Aissati zijn spel gaat verbeteren dan heb ik het liefst hem in de basis en anders een andere speler op tien die de aanval goed kan bedienen. Verder ga ik er niet vanuit dat Suarez bij Ajax zal blijven.
Citaat: Ook heb je met Babel een jonge Nederlander erbij en met Pantelic heb je een oude buitenlander erbij en Babel is echt stukke beter dan Pantelic. Ik ben de laatste tijd ook onder indruk geraakt van Pantelic, maar nu moet hij dit niveau vast houden en bijtekenen of hij moet vertrekken en we halen Babel. Wat maakt het mijn uit of het een Nederlander is of een buitenlander. Als ze maar belangrijk zijn voor het team. In Pantelic zie ik meer waarde voor het team dan in Babel.
Citaat: Nou vraag aan alle Ajacieden wie ze liever hebben Babel of Pantelic? Geloof mij ze zeggen allemaal Babel! Dat is jou mening dat jij Babel beter vind dan Pantelic. Ga niet voor alle Ajacieden praten want iedereen heeft een andere mening over deze spelers, dank je.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 19:07
|
|
Citaat: Pantelic heeft een 1-jarig contract getekend dat betekend dus dat ie volgend seizoen alweer gratis weg kan als ie zelf wilt. Je zegt zelf dat Bodul gehyped word, maar jij zegt zelf een beter presterende Pantelic, maar hij heeft net 5 of 6 goals gemaakt dit seizoen en jij hyped hem blijkbaar ook. Moet je eens opletten als Babel terugkomt bij AJAX dan is het helemaal een feest en dan moet je gewoon 4-3-3 spelen moet je dan eens kijken wat voor team je hebt.
Babel terug bij Ajax een feest? Denk dat dat vies zal tegen vallen. Babel mag van mij zelfs lekker wegblijven bij Ajax!
De manier hoe hij Ajax heeft genoemd de laatste maanden in de media bevalt me totaal niet. Hij ziet Ajax puur als ideale club om eventjes zichzelf weer in de kijker te spelen voor het WK.
Ik kies voor Pantelic dus. Ik heb liever dat ze Pantelic zijn contract met een jaar verlengen dan dat Babel komt.
Citaat: Nou vraag aan alle Ajacieden wie ze liever hebben Babel of Pantelic? Geloof mij ze zeggen allemaal Babel!
Zie bovenstaand. Ik denk zelfs dat 95% van de echte Ajacieden (die Ajax behoorlijk intensief volgen dus) Babel liever niet ziet komen! Zeker die van de wat 'oudere garde'.
En daarnaast, de spelers die je aandraagt als mogelijke aanwinsten duiden niet echt op hoogstaand voetbalinzicht (Elm en Verhaegh, kom op zeg????????)
|
Rodney24
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 19:51
|
|
Okee over Babel geef ik jullie wel gelijk, maar ik vind Pantelic pas 3 a 4 duels echt goed spelen en de meeste van jullie hier vinden Pantelic meteen heel erg goed, maar hij heeft zich nog lang niet bewezen, al moet ik eerlijk toegeven dat het de laatste 4 weken goed gaat met Pantelic, maar dat betekend niet dat ik meteen overtuigt ben door hem. En niemand behalve Pantelic zelf kan met zekerheid zeggen dat ie bijtekend, zoals de meesten Ajacieden denk ik wel weten, heeft Hertha nog steeds een oogje op Pantelic en ze houden hem nog scherp in de gaten en ik denk niet dat Pantelic niet terug zou willen naar de Bundesliga. Maar waar ik me erg aan stoor bij Pantelic is dat geklap na iedere bal, ook al gaat ie die bal helemaal verkeerd dan staat hij er weer voor te klappen en dat irriteerd heel erg. Veel mensen noemen Pantelic een echte "Ajax spits" maar dat is gewoon bullshit, Ajax speelt onder Jol ook niet meer in het "Ajax systeem" en als je daarin niet speelt, dan heb je ook geen echte "Ajax spits" nodig. Na de eerste 5 a 6 wedstrijden werd Pantelic helemaal de grond ingeboord en heeft AJAX voor niets een dik salaris aan hem betaald en nu 4 wedstrijden later word ie helemaal opgehemeld, maar ik twijfel nog aan hem, als Pantelic dit niveau weet vast te houden dan heeft AJAX er heel goed aangedaan om hem te halen. Maar wat gebeurd als Pantelic weer terugzakt? Dan word ie weer de grond in geboren en word geroepen om Cvitanich of om een nieuwe spits.
Over de discussie Babel geef ik jullie gelijk, maar als Suarez vertrekt zouden jullie dan wel Babel terugwillen? Ik vind Babel nog steeds een goede en gevaarlijke speler vooral vanaf links is ie erg dreigend en hij kan paar man wegdollen, als Suarez vertrekt mag Babel wel van mij komen, maar anders niet. Jullie hebben me overtuigd!
Maar dat betekend niet dat we stoppen met discussieren over ander soort spitsen, want ik zou graag een type N, Kufo spits willen zien bij AJAX. En met een type N,Kufo bedoel ik een killer, iemand die een bal kan vasthouden (zoals Pantelic, maar dan wat soepeler), een slimme speler en iemand die het team beter laat voetballen (ik weet het volgens heel veel mensen laat Pantelic, AJAX beter voetballen, maar daar oordeel ik over een maandje over want dan weet ik of het zo is of niet).
Graag reacties!
|
Rodney24
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 19:57
|
|
Bart,
Ik zie ook liever Aisatti in de basis maar bij een 4-3-3 past hij niet goed bij AJAX, maar ik zie AJAX liever 4-4-2 spelen, dus bij mij staat Aisatti zoiezo in de basis.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 20:04
|
|
Oke, dus als ik het goed begrijp heeft Pantelic in zijn jaren in Duitsland niets klaargespeeld? Als international van Servië bakte hij er niks van? En bij Ajax wordt hij ook niet langzaam beter. Ik weet dat je zegt dat hij nu 3 a 4 wedstrijden goed speelt. Klopt volledig en op basis van het verleden van Marko, denk ik dat dit voorlopig ook wel zal blijven.
Dan nog even, Pantelic kon in Duitsland veel meer verdienen dan bij Ajax. Toch koos hij voor het Amsterdamse avontuur, met een beetje geluk haalt hij de Champions League. Lijkt me dan onlogisch als hij liever naar de Duitse hoofdstad gaat, dan dat hij in de Nederlandse blijft. Ondanks dat hij verafgood wordt in zijn tweede vaderland.
Ik geef toe dat er wat snel geoordeeld wordt over Pantelic, zowel negatief als positief. Een maand geleden was hij niks, nu kunnen we niet meer zonder hem. Tsja dat is Nederland he. Ik denk dat Ajax makkelijk zonder Pantelic kan, maar of het daar beter van wordt, betwijfel ik.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 20:05
|
|
Citaat: Okee over Babel geef ik jullie wel gelijk, maar ik vind Pantelic pas 3 a 4 duels echt goed spelen en de meeste van jullie hier vinden Pantelic meteen heel erg goed, maar hij heeft zich nog lang niet bewezen, al moet ik eerlijk toegeven dat het de laatste 4 weken goed gaat met Pantelic, maar dat betekend niet dat ik meteen overtuigt ben door hem. En niemand behalve Pantelic zelf kan met zekerheid zeggen dat ie bijtekend, zoals de meesten Ajacieden denk ik wel weten, heeft Hertha nog steeds een oogje op Pantelic en ze houden hem nog scherp in de gaten en ik denk niet dat Pantelic niet terug zou willen naar de Bundesliga. Maar waar ik me erg aan stoor bij Pantelic is dat geklap na iedere bal, ook al gaat ie die bal helemaal verkeerd dan staat hij er weer voor te klappen en dat irriteerd heel erg. Veel mensen noemen Pantelic een echte "Ajax spits" maar dat is gewoon bullshit, Ajax speelt onder Jol ook niet meer in het "Ajax systeem" en als je daarin niet speelt, dan heb je ook geen echte "Ajax spits" nodig. Na de eerste 5 a 6 wedstrijden werd Pantelic helemaal de grond ingeboord en heeft AJAX voor niets een dik salaris aan hem betaald en nu 4 wedstrijden later word ie helemaal opgehemeld, maar ik twijfel nog aan hem, als Pantelic dit niveau weet vast te houden dan heeft AJAX er heel goed aangedaan om hem te halen. Maar wat gebeurd als Pantelic weer terugzakt? Dan word ie weer de grond in geboren en word geroepen om Cvitanich of om een nieuwe spits.
Over de discussie Babel geef ik jullie gelijk, maar als Suarez vertrekt zouden jullie dan wel Babel terugwillen? Ik vind Babel nog steeds een goede en gevaarlijke speler vooral vanaf links is ie erg dreigend en hij kan paar man wegdollen, als Suarez vertrekt mag Babel wel van mij komen, maar anders niet. Jullie hebben me overtuigd!
Maar dat betekend niet dat we stoppen met discussieren over ander soort spitsen, want ik zou graag een type N, Kufo spits willen zien bij AJAX. En met een type N,Kufo bedoel ik een killer, iemand die een bal kan vasthouden (zoals Pantelic, maar dan wat soepeler), een slimme speler en iemand die het team beter laat voetballen (ik weet het volgens heel veel mensen laat Pantelic, AJAX beter voetballen, maar daar oordeel ik over een maandje over want dan weet ik of het zo is of niet).
Graag reacties!
Ok. Laatste reactie wat heel veel kaas heb je er denk ik niet van gegeten.
1.) N'Kufo een killer??? In welk opzicht?
2.) Waarom over een maand pas oordelen? Het is nu al zichtbaar dat Pantelic zeer nuttig is. Wat van Halst zei na Ajax-Heerenveen: Hij loopt dusdanige lijnen dat andere spelers ruimte hebben (zie bijv. de goals van de Zeeuw!) en is sterk in de kaats zodat middenvelders mee kunnen opkomen. Ik durf zelfs te zeggen dat het meer scoren door de middenvelders mede komt door Pantelic!
3.) Babel hoeft van mij ook niet te komen als Suarez weggaat. Kan zo al een aantal namen noemen die ik dan liever zie (Chadli is er al 1 als je Babel als buitenspeler wilt halen, en bijv. Mandzukic als je Babel als spits wilde hebben, en waarom niet Castillion).
4.) Babel kan inderdaad iemand wegdollen. Doet hij ook wel eens. Maar het gebeurd heel wat vaker dat hij dat niet doet, of erger zelfs, zichzelf wegdolt.
5.) Pantelic word door mij niet opgehemeld door een aantal goede wedstrijden bij Ajax. Ik heb Pantelic regelmatig bij Hertha gezien in het verleden en Pantelic kan gewoon goed voetballen.
6.) Er is niemand die Pantelic een echte Ajax-spits noemt. Integendeel zelfs hier op ajaxfans. Pantelic is wel een spits die dit Ajax beter laat spelen maar is geen typische Ajax-spits. Een typische Ajax-spits heb je pas nodig als je een typisch Ajax-spel speelt (4-3-3 met echte wingers bijvoorbeeld). Ik denk dat de laatste echte Ajax-spits Kluivert was (en misschien Castillion in de toekomst??)
7.) Dat positivisme (dat klappen en dat duimpje) hoort bij hem en ik vind het hem ook sieren. Positief zijn naar medespelers in het veld vind ik juist goed. Tegen elkaar zeggen dat iets niet goed was kan in de kleedkamer (en dat is ook aan de coach).
8.) Degene waarmee je nu in 'discussie' bent zijn juist de mensen die wel vertrouwen hadden in Pantelic (correct me if I'm wrong, mensen).
En last but not least:
9.) Je bent zo veranderlijk als het weer met je mening. De ene keer wil je Babel graag hebben en een reactie later toch maar weer misschien niet. Dan noem je Verhaegh en dan zie je hem toch liever niet komen.
Lastig discussiëren is dat hoor. Hopelijk doe je het tijdens je 'discussie-kring' bij de Nederlandse les beter (althans, dat heb ik ooit eens gehad toen ik nog naar school ging), anders ga je geheid met een onvoldoende naar huis .
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 20:06
|
|
Rodney, je verteld in ik weet niet hoeveel zinnen telkens hetzelfde, je bericht kon vele malen korter.
Citaat: ik denk niet dat Pantelic niet terug zou willen naar de Bundesliga
Hij kon blijven, waarom zou hij nu al terug willen terwijl hij het in Onzer Amstelstad vrij goed heeft?
Citaat: Maar waar ik me erg aan stoor bij Pantelic is dat geklap na iedere bal
Oke
Citaat: Na de eerste 5 a 6 wedstrijden werd Pantelic helemaal de grond ingeboord en heeft AJAX voor niets een dik salaris aan hem betaald en nu 4 wedstrijden later word ie helemaal opgehemeld
Haha, is er zo weinig verschil tussen de strak geschoren Ajacieden en de man met de snor ?
Citaat:
Ik vind Babel nog steeds een goede en gevaarlijke speler vooral vanaf links is ie erg dreigend en hij kan paar man wegdollen
Hij is erg dreigend, maar hierdoor blijft de bal niet lang vanvoor, hierdoor kunnen onze middenvelders geen aansluiting maken. Verder ga ik niet op Babel in, leuke speler maar niet in onze basis elf.
Citaat: En met een type N,Kufo bedoel ik een killer, iemand die een bal kan vasthouden (zoals Pantelic, maar dan wat soepeler)
Haha
|
Rodney24
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:07
|
|
AJAX Seizoen 2010-2011,
Wie moet er vertrekken?
Wielaert, Oleguer, Bruno Silva, Ogararu, Lindgren, Sarpong, Sno, Martina, Kennedy, Rommedahl, Sarpong, de Jong, Manucharyan.
Wie gaat sowieso vertrekken?
Nou Suarez gaat vertrekken, ik ga ervan uit dat we daarvoor 30 miljoen krijgen dus dan alles bij elkaar heb je 40 miljoen plus nog wat geld dus dan heb je maximaal 45 miljoen.
Wie moet er verhuurd worden?
Vermeer, van der Heijden, Overtoom, Zeegelaar, Bonevacia, Bodul, Jongebloet en misschien nog wat talenten.
Wie moet AJAX aantrekken?
Anthony Vandenborre: Is een goede talentvolle rechtsback heeft al redelijk wat clubs gehad voor zijn leeftijd, maar hij kan zeker goed voetballen en hij zal niet meer dan 5 miljoen moeten kosten.
Viktor Elm: AJAX moet deze speler echt gaan kopen, hij is fysiek sterk, behoorlijk groot talent, kan een doelpunt maken en kan het team op sleeptouw nemen. Ook is Gabri vaak geblesseerd en geschorst en daar moet natuurlijk wel een goede vervanger voor zijn. Maximaal 6 miljoen.
Strootman: Een echte speler voor AJAX, is fysiek sterk, technisch goed, fijne traptechniek, kan andere jonge jongens ook goed helpen. Hij is jong maar ook een soort van leider. 5 miljoen.
Chadli: Past onzettend goed in het systeem wat AJAX speelt, nu halen want hij zal niet meer kosten dan 1,5 miljoen wil je hem over 3 jaar halen dan zit ie in het buitenland of je bent 10 miljoen kwijt voor hem, dus halen!
Arnautovic/scouten: Dat maakt AJAX meteen een stuk sterker en soort speler als Suarez, alleen dan nog iets minder slim als Suarez en nog geen leider maar dat hoeft ook niet. Ik zeg huren voor 1 jaar als dat niet kan dan scouten voor een andere speler!
Betaal je ongeveer 22,5 miljoen en je hebt ongeveer 45 miljoen terug als je die B-Spelers weet te verkopen + Suarez.
Ajax selectie moet van Jol naar 25 selectiespelers dus de selectie voor volgend seizoen ziet er wat mij betref zo uit.
Ajax selectie 2010-2011:
Keepers: Stekelenburg, Verhoeven, Padt
Verdediging: Boilesen, van der Wiel, Blind, Anita, Atouba, Vertonghen, Alderweireld, Vandenborre.
Middenveld: Gabri, Enoh, de Zeeuw, Donald, Aisatti, Emanuelson, Viktor Elm, Strootman.
Aanval: Sulejmani, Cvitanich, Pantelic, Castillion, Chadli, Arnautovic/gescoute aanvaller.
Opstelling AJAX 2010-2011,
------------------------------------Stekelenburg----------------------------------
------------------------Alderweireld-----------Vertonghen-----------------------
-van der Wiel---------------------------------------------------------------Anita-
---------------------------------------Enoh---------------------------------------------de Zeeuw----------------------------------------------------Emanuelson----
-----------------------------------------Aisatti----------------------------------------------------------------Pantelic----------------Arnautovic---------------------
Bank
Verhoeven
Boilesen
Vandenborre
Viktor Elm
Strootman
Chadli
Sulejmani
Reserves: Padt, Blind, Atouba, Gabri, Cvitanich, Castillion.
Deze kunnen dan melden bij Jong AJAX. Als er schorsingen of blessures komen zijn dat de vervangers of anders iemand anders uit de jeugd.
Kom niet aan met kapitaalsvernietiging, want er moet gewoon een goede selectie staan en de reserves kan je nog altijd verkopen zoals Atouba, Gabri en Cvitanich.
PS: Opstelling met die lijnen lukt niet helemaal
|
Rodney24
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:15
|
|
sincere1983,
Alsof jij nog nooit van mening bent veranderd? Je moet juist als compliment zien dat ik zeg dat jullie me hebben overtuigd dat Babel niet naar AJAX moet komen.
En ik ben 15 jaar, dus logisch dat ik niet discussier als een volwassen iemand
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:16
|
|
Ik geef het op.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:16
|
|
Als je even realistisch nadenkt: Aissati in de aanval, waarvan die eerst van jou op 10 moet? Arnautovic is te halen? Sowieso snap ik dit niet: "Nou Suarez gaat vertrekken, ik ga ervan uit dat we daarvoor 30 miljoen krijgen dus dan alles bij elkaar heb je 40 miljoen plus nog wat geld dus dan heb je maximaal 45 miljoen." Waar haal jij die 15 miljoen vandaan? Over Elm als talent: Je bent geen talent meer op je 24ste. Vanden Borre? Wat denk je zelf? Je levert de Serie A (nu Premier League) in voor de Eredivisie?
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:19
|
|
Citaat: sincere1983,
Alsof jij nog nooit van mening bent veranderd? Je moet juist als compliment zien dat ik zeg dat jullie me hebben overtuigd dat Babel niet naar AJAX moet komen.
En ik ben 15 jaar, dus logisch dat ik niet discussier als een volwassen iemand
Neem ik je ook niet kwalijk hoor. Maar probeer de reacties die je krijgt te weerleggen met nieuwe argumenten. Bijvoorbeeld specifieke argumenten waarom Elm en/of Verhaegh zouden moeten komen en waarom jij vind dat hun een aanvulling zijn.
Zoals hier ook al aangegeven. Ajax wil geen doorsnee eredivisie-spelers meer halen (waar ik Elm en Verhaegh onder zie). Dat heeft notabene Rik vd Boog zelf aangegeven.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:29
|
|
Waarom zou je ook Elm en/of Verhaegh halen.. Je hebt Boilesen, Eriksen en Zé Eduardo.. Ajax richt zich op de jeugd zoals sincere al zegt komen er geen doorsnee eredivisie-voetballers meer.. Aankopen als De Zeeuw, Suarez natuurlijk daargelaten..
|
Rodney24
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:29
|
|
Citaat: Als je even realistisch nadenkt: Aissati in de aanval, waarvan die eerst van jou op 10 moet?
Fregge,
Die lijnen lopen niet goed, Aisatti staat op 10 daar!
|
Rodney24
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:30
|
|
Citaat: Waarom zou je ook Elm en/of Verhaegh halen.. Je hebt Boilesen, Eriksen en Zé Eduardo.. Ajax richt zich op de jeugd zoals sincere al zegt komen er geen doorsnee eredivisie-voetballers meer.. Aankopen als De Zeeuw, Suarez natuurlijk daargelaten..
Verhaegh is verleden tijd zoals ik al zei, maar jammer dat niemand inziet hoe goed ie die Elm is
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:33
|
|
Citaat: Waarom zou je ook Elm en/of Verhaegh halen.. Je hebt Boilesen, Eriksen en Zé Eduardo.. Ajax richt zich op de jeugd zoals sincere al zegt komen er geen doorsnee eredivisie-voetballers meer.. Aankopen als De Zeeuw, Suarez natuurlijk daargelaten..
Verhaegh is verleden tijd zoals ik al zei, maar jammer dat niemand inziet hoe goed ie die Elm is
Elm kan aardig ballen. Maar is niet goed genoeg voor Ajax. Daarnaast, wat voegt Elm toe ten opzichte van wat er in de jeugd bij Ajax loopt (bijvoorbeeld Ze Eduardo)?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 21:34
|
|
De Elm van Heerenveen? Tja, ik kan er geen eerlijk antwoord op geven.. Zie hem bij samenvattingen wel spelen maar blinkt er voor mij niet echt uit, mist nog wat overtuiging..
Ik zie drie middenvelders graag komen naar Ajax, dit is echter niet haalbaar: Schaars, Bakkal en Brama.. Deze zouden nog iets kunnen toevoegen, zijn toevallig ook niet alledrie internationals..
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 08:58
|
|
Citaat: Ik hoop dat Ajax deze winter gaat voor Schaars, Honda of Strootman. Een linkspoot met inzicht en een goede techniek is wat Ajax mist om de komende jaren in een goed 4-3-3 systeem te gaan spelen. Ook kan je een van deze drie spelers naast De Zeeuw zetten in een 4-4-2 systeem. Honda doet het de afgelopen tijd een stuk minder dus VVV zal wel begrijpen dat ze minder voor hem kunnen vragen, AZ is in geldnood en moet hun grootverdieners wel verkopen en Sparta heeft ook geld nodig om volgend seizoen niet onder curatele bij de KNVB te komen te staan. Ik denk dat je een van die spelers voor maximaal 5 miljoen zou moeten kunnen krijgen.
Ajax moet dat geld kunnen halen uit het geld dat ze besparen aan salariskosten wanneer spelers als Silva, Wielaert, Oleguer, Atouba, Kennedy, Cvitanich, Gabri, Rommedahl, Ogararu, Sno, Verhoeven, Lindgren en Martina vertrekken of worden verkocht. Met Suarez die na dit seizoen voor (hopelijk) 30+ miljoen de duur uit zal wandelen (misschien kan je hem deze winter al verkopen maar hem dan tot de zomer in Amsterdam houden) is dat geld peanuts voor Ajax.
Ajax moet goed saneren na dit seizoen en daarom zouden spelers als Silva, Wielaert, Oleguer, Atouba, Kennedy, Cvitanich, Gabri, Rommedahl, Ogararu, Sno, Verhoeven, Lindgren, Luque en Martina allen van de loonlijnst moeten verdwijnen. Gabri en Cvitanich zouden sommige mensen vast nog wel willen zien blijven maar met Anita en Donald heeft Ajax twee jongere, talentvollere en vooral goedkopere vervangers van Gabri en met Pantelic, Siem de Jong en Castillion heeft Ajax drie spelers die in de spits kunnen spelen in plaats van Cvitanich. Als Ajax deze 14 spelers verkoopt/laat vertrekken zullen ze per seizoen rond de 10 miljoen per jaar aan salariskosten omlaag gaan. Nu zullen er vast een paar spelers zijn die liever bij Ajax op de tribune zitten en geld opstrijken maar misschien kan je die spelers 50% van hun salaris meegeven dan bespaar je alsnog redelijk veel.
Ajax moet proberen om volgend seizoen een selectie van niet veel meer dan 34 spelers (Ajax1 + Jong Ajax) te hebben. Nu heeft Ajax al een selectie van 30 alleen Ajax1 spelers. Bij Jong Ajax spelen 19 spelers er moeten zo'n 15 spelers in totaal vertrekken bij Ajax. En dan keren er ook nog een paar spelers van verhuur periodes terug dus in totaal zullen er ongeveer 20 spelers moeten vertrekken. 14 daarvan heb ik hierboven al opgeschreven. Andere zijn voor mij Will, Jongebloet, Supusepa, Aslan, Schell, Lazic, Overtoom, Danilo en Candan. Die mogen plaats maken voor spelers als Jozefzoon, Eriksen en Boilesen.
Ik zou die 34 spelers dan een paar keer per week samen laten trainen en maar af en toe Ajax1 en Jong Ajax apart de training laten afwerken. Zo zullen de jeugdspelers zich veel sneller aan het niveau van Ajax1 aanpassen. Ze doen het zo nu ook bij clubs als Chelsea, Liverpool en ManUtd.
Ben het er opzich wel mee eens, alleen Cvitanich en Gabri zou ik houden. Honda lijkt mij ook een goede aankoop maar hij is de laatste weken wel wat minder, Strootman is erg talentvol en dus ook een goede aankoop. Schaars lijkt mij niet zo geweldig, je merkt dat hij (in tegenstelling tot De Zeeuw) internationaal tekort komt en echt veel potentie heeft hij ook niet meer.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 09:11
|
|
Ik zou Cvitanich juist wegdoen. Die jongen heeft niks meer te zoeken in Ajax 1. We hebben betere alternatieven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 11:13
|
|
Ik sluit me aan bij Fregge, ik zie niet in hoe Cvitanich nog zijn draai in ons eerste elftal zou moeten vinden. Gabri vind ik een twijfelgeval. Voetballend laat het nog veel te wensen over, maar als derde man achter De Zeeuw en Enoh is hij ontzettend bruikbaar. We moeten alleen niet vergeten dat Zé Eduardo eraan komt. Ik denk dan ook dat een besluit over de toekomst van Gabri mede af zal hangen van het niveau dat Zé Eduardo heeft tegen die tijd. Gabri heeft wel een supermentaliteit en verdient eigenlijk gewoon een contract als hij zich kan schikken in een rol bij de plekken 12-18.
|
buntje90
Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 11:21
|
|
Goedemorgen heren en medesupporters!
Ik zat deze forum eens door te lezen en toen stuitte ik op een paar vraagstukken.
Wat moeten wij in hemels naam met Elm? Kijk naar het middenveld van ajax! Gabri mag sowieso niet weg! Als ik dan toch een mogelijke transfer met een akkoord moet beoordelen, dan zou ik Strootman een goede aankoop vinden. Deze jongen heeft een heel goed spelinzicht, een leidersmentaliteit en traptechniek waar de meeste spelers van zijn leeftijd van dromen.
En dan wil ik ook nog even terug komen op de discussie omtrent Babel. Dit is een top aanvaller. Vorig jaar nog talent van het seizoen! Dan kan je echt wel een balletje trappen, pff talent van het seizoen in Engeland. Er zit altijd dreiging in hem. Als hij aan de bal is, dan ga ik altijd op het randje van m'n stoel zitten. ( ook al mislukt zijn aanval zo nu en dan ) Hij is fysiek sterk, snel, technisch en heeft een keihard schot in zn rechterbeen! (vb. olympic lyon)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 11:40
|
|
Allereerst, welkom buntje90, prima eerste post!
Betreffende het geval Elm ben ik het helemaal met je eens, goede voetballer maar volledig overbodig op ons middenveld. Mijn standpunt betreffende Babel is bekend.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 11:51
|
|
Welkom, buntje90!!
Babel is talent van het jaar bij Liverpool geworden. Niet van Engeland, he.
Je ziet toch ook dat Suarez veel completer is dan Babel? We hebben spelers nodig die compleet zijn. Babel is dat niet. Hij heeft geen inzicht en zijn tecnhiek in de kleine ruimte is zwak. AJAX moet afstappen van spelers die vis noch vlees zijn. Of ze zijn te traag (Maduro) of zijn niet technisch genoeg (Babel) of ze kunnen na 5 jaar nog niet goed verdedigen (Emanuelson).
Jol kijk eindelijk naar completere spelers. Kijk naar De Zeeuw; zowel aanvallend als verdedigend inzetbaar op het middenveld. Pantelic; veel completer dan Babel. Wat Babel aan snelheid heeft, heeft Pantelic aan inzicht en voetbalgogme. Pantelic is meer een AJAX-speler dan Babel ooit was. Babel is een mislukte centrumspits. Prachtig dat AJAX hem nog heeft kunnen slijten als een vleugelspeler!
|
| | | |
|
|
|