Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330721
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   123  |  124  |  125  |  126  |  127  |  128  |  129  |  130  |  131   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Empulse

Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 10 nov 2009 12:58
Sneijder en Van der Vaart zijn zeker geen Ajacieden. Beiden hebben recentelijk aangegeven hun carrière af te willen sluiten bij Ajax of Utrecht en Ajax of HSV.

Ik ben sowieso geen voorstander van voetballers die nog eens naar hun oude clubje komen als ze uitgerangeerd zijn. Kom dan gewoon op je 30e terug zodat je nog echt wat kunt betekenen voor je club.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 10 nov 2009 18:07
In deze selectie zouden Vertonghen, Sarpong, Suarez en Anita ook bestempeld kunnen worden als Ajacieden hoor.

Enoh kan ook nog wat worden.
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Di 10 nov 2009 18:20
Ik zie Suarez echt niet als 'echte' ajacied hoor. Die jongen gebruikt Ajax als stapje naar de top. Dat wij daarbij mogen profiteren van zijn kwaliteiten en geld mogen verdienen aan hem, is mooi meegenomen.
Nr.10

Geplaatst: Di 10 nov 2009 19:14
Het zal er om hangen dan, Suarez is wel iemand die altijd z'n stinkende best doet voor Ajax. Hij heeft ook meermaals laten weten het naar z'n zin te hebben hier in Amsterdam.
Bolkestein

Forum berichten: 514
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 00:25
Wat mij betreft is Suarez goed op weg om een echte te worden. Tuurlijk zullen we hem uiteindelijk moeten loslaten omdat ie hier op n gegeven moment klaar is, maar ik denk niet dat ie vergeet hoe Ajax voor hem is geweest.
Bolkestein

Forum berichten: 514
Geplaatst: Za 14 nov 2009 16:29
imscouting.com komt vandaag met de mij totaal onbekende Laszlo Lencse op de proppen. Speelt bij MTK. Toevallig een Hongarije-watcher hier die wat meer over hem kan vertellen dan onderstaand stukje?

Citaat:
Laszlo Lencse has been one of the revelations of the 2009/2010 season. He is only 21-years-old but has already established himself as a starter for Hungarian giants MTK and is one of the most prolific strikers in the league.

Similar to Under-20 World Cup star and former MTK team mate Krisztian Nemeth, Lencse is also from Gyor and learnt the basics of soccer at local club ETO. At age 16 he joined MTK's Sandor Academy in Agard which is the top soccer academy in the country.

Lencse played the next season in the corresponding Under-19 championships, as an 18-year old he was the top scorer of the Under-19 league. After selling Adam Hrepka, MTK called up the youngster to the first team and he played three games as a substitute in the championship winning team of 2007/2008.

During the following season Lencse began to show his quality with an extended run in the first team and at the start of 2009/2010 he has exploded. In 12 games this season he has scored nine goals and also chipped in with two assists.

Regardless of his young age he was able to adapt to the pace of the first division as well as the expectations and pressure. When given space he is lethal.

He is strong physically, has very high technique, and accurate shots and headers and is also capable of scoring a number of spectacular goals. He also has amazing finishing skills, as most of the chances he receives end up with the ball in the net.

Lencse is able to receive long balls, control them, but often unable to withstand the defender’s pressure behind him. To his credit often two or three defenders attack him with not much help from his team mates.

In addition, Lencse is pretty good defensively, often attacks defenders when they have the ball trying to force an error which could lead to an opportunity.

As MTK are heavily reliant on selling players to sustain themselves, it will be no surprise to see Lencse move abroad next summer.

His contract with the club runs out at the end of season 2010/2011 and he could be a real find for a mid-level club in a major European league at a cost of no more than 250,000 euros.
Nr.10

Geplaatst: Za 14 nov 2009 17:09
De vervanger voor Pantelic/Cvitanich/Bodul moet wel aanwijsbaar beter/verder zijn dan Castillion en Suk. Anders staat die speler alleen de ontwikkeling van Castillion en Suk in de weg.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 11:13
Die aanvaller moet bovenal een dragende speler zijn die in 4-3-3 uit de voeten kan.

Wat mijn part heeft Ajax straks een paar versterkingen nodig.

1. Een centrumaanvaller die Suarez gaat vervangen.
2. Een creatieve middenvelder die voor penetratievermogen zorgt (en daarbij ook scorend vermogen).
3. Een back-up centrumaanvaller (Pantelic/Cvitanic vertrekken mogelijk ook)
4. Een rechtsbuiten (je kan eventueel kijken of je afscheid neemt van Rommedahl, die wordt ook ouder).
5. Een linkercentrale verdediger (die de concurrentie moet aangaan met Vertonghen), Wielaert en Oleguer laten gaan.
6. Een linksback (Atouba laten gaan)

Om maar met die centrumaanvaller te beginnen, zelf vind ik Suarez niet op z’n sterkst als centrumaanvaller omdat juist Suarez moet kunnen zwerven (dat zit in z’n spel) maar doordat Suarez zwerft is het positiespel van het gehele elftal ook niet altijd alles. Suarez’ kwaliteiten zijn niet zomaar te vervangen maar je kan wel kijken naar een spits die beter past in het 4-3-3 profiel en meer als traditioneel aanspeelpunt kan fungeren.

1. Mario Mandzukic.
Geen type goalgetter maar wel een speler die een heel elftal beter kan laten spelen. Bezit de kwaliteiten die een traditionele 4-3-3 spits moet hebben (gevoel voor positie, kaatsen, body, goede kopper, scorend vermogen).
2. Dieumerci Mbokani.
Speelt iets inidividualistischer en heeft de laatste tijd ook een beetje een vormdip. Desalniettemin een aanvaller die als speerpunt kan dienen voor Ajax.
Verdere haalbare opties ken ik eigenlijk amper. Al heb ik wel een boontje voor Arnautovic. Ricky Van Wolfswinkel vind ik ook best een leuke spits maar hij zou de leemte die Suarez achterlaat niet kunnen opvullen.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 12:32
Mandzukic lijkt me een speler die Sulejmani kan laten renderen. Zit ik er ver vanaf als ik hem vergelijk met Sibon (fysiek sterk, goede kaats, overzicht)?

Van Wolfswinkel vind ik ook een groot talent. Jammer dat ze hem niet bij Vitesse hebben weggekocht vorig jaar.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 15 nov 2009 19:03
Mandzukic is wat kleiner (1,86). En hij is een stuk sneller. Sibon is een goede kopper maar geen indrukwekkende springer. Mandzukic is kleiner maar spring sneller en kopt doorgaans harder dan Sibon. Mandzukic kan je als centrumspits gebruiken maar ook als schaduwspits.
De reden dat Sibon geflopt is bij Ajax is z'n snelheid en het gebrek aan een echt goede doorgevoerde actie (gebrek aan startsnelheid). Als Sibon die kwaliteiten had gehad dan had hij veel meer kunnen bereiken.
michelAFCA

Forum berichten: 122
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 21:21
Citaat:
Mandzukic is wat kleiner (1,86). En hij is een stuk sneller. Sibon is een goede kopper maar geen indrukwekkende springer. Mandzukic is kleiner maar spring sneller en kopt doorgaans harder dan Sibon. Mandzukic kan je als centrumspits gebruiken maar ook als schaduwspits.
De reden dat Sibon geflopt is bij Ajax is z'n snelheid en het gebrek aan een echt goede doorgevoerde actie (gebrek aan startsnelheid). Als Sibon die kwaliteiten had gehad dan had hij veel meer kunnen bereiken.

Sibon kwam ook Techniek tekort voor een Ajax spits. Niet dat bijvoorbeeld een Huntelaar die wel had.

Heeft Mandzukic wel een degelijke techniek? a la Zlatan?
thommy

Forum berichten: 790
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 21:31
Technisch? Jah. A la Zlatan? Nah.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 16 nov 2009 08:12
Citaat:

Sibon kwam ook Techniek tekort voor een Ajax spits. Niet dat bijvoorbeeld een Huntelaar die wel had.

Heeft Mandzukic wel een degelijke techniek? a la Zlatan?

Ik zou Mandzukic eigenlijk eerder met Mido vergelijken dan met Zlatan. Mido had ook een actie en techniek maar was niet de stylist die Zlatan kon zijn, maar het was wel een veel betere kopper. Mandzukic gebruikt z'n techniek vooral functioneel. Het is geen Huntelaar voor alle duidelijkheid, speel bij Mandzukic een bal in en je hoeft niet bang te zijn dat de bal van z'n voet springt.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 16 nov 2009 16:07
Mandzukic is meer iemand die het van zijn loopacties in de diepte moet hebben dan een Mido of Huntelaar.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 16 nov 2009 16:23
Ligt er maar net aan hoe je hem wil gebruiken, als je Mandzukic als schaduwspits/4-4-2 opstelt zoals hij doorgaans gebruikt werd vorig seizoen (in dienst van Balaban) dan is dat inderdaad de aangewezen manier. Maar Mandzukic kan je wel breder inzetten dan zo alleen.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Di 24 nov 2009 10:35
Ik vind dat er minimaal een linksback moet bij komen. Atouba is lachwekkend, Emanuelson doet het (te) goed als linkshalf/10/linksbuiten en Anita doet het leuk tegen Dordrecht, AGOVV, ADO, Feyenoord en SC Heerenveen (maar die laatste 2 vielen mij tegen kwa weerstand) maar hij komt natuurlijk Europees en tegen toppers als PSV, AZ en FC Twente te kort. Leuk om een rechtshalf van 1,60 M als linksback neer te zetten maar het is wel heel kwetsbaar tegen fatsoenlijke tegenstanders.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 24 nov 2009 19:08
Anita zie ik altijd nog het liefst op het middenveld maar met Enoh, De Zeeuw, Gabri en Donald is de concurrentie daar gewoon erg groot. Ik hoop dat Emanuelson weer snel terug op linksback komt want ook al is hij nu in een flow ik weet zeker dat hij daar uiteindelijk het beste tot zijn recht komt.
Geraldo

Forum berichten: 643
Geplaatst: Di 24 nov 2009 19:14
Citaat:
Ik vind dat er minimaal een linksback moet bij komen. Atouba is lachwekkend, Emanuelson doet het (te) goed als linkshalf/10/linksbuiten en Anita doet het leuk tegen Dordrecht, AGOVV, ADO, Feyenoord en SC Heerenveen (maar die laatste 2 vielen mij tegen kwa weerstand) maar hij komt natuurlijk Europees en tegen toppers als PSV, AZ en FC Twente te kort. Leuk om een rechtshalf van 1,60 M als linksback neer te zetten maar het is wel heel kwetsbaar tegen fatsoenlijke tegenstanders.

Ik vind het Anita het op linksback prima doen.
Anita doet maar 1 ding en dat is zijn man uitschakelen en daar is hij het beste in. De laatste wedstrijden komt hij zelfs prima mee op zoals tegen Heerenveen (1e doelpunt).
Ajax moet eerst eens af van al die spelers die maar op de tribune zitten en daarvoor een topsalaris krijgen.
Het loopt dit seizoen best goed buiten het feit dat we van de echte concurrenten verliezen.
Gewoon dit team laten staan en de komende periode spelers halen voor de toekomst (Boilesen), zoals andere teams het ook aanpakken.
guy_ajax

Geplaatst: Do 26 nov 2009 20:28
Op de LB positie zie ik liever iemand die het zo invult als Van der Wiel op rechts. Een Maxwell dus.
ghostwriter

Geplaatst: Do 26 nov 2009 20:31
Citaat:
Op de LB positie zie ik liever iemand die het zo invult als Van der Wiel op rechts. Een Maxwell dus.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Jol Emanuelson weer weg heeft gehaald van de linksback positie. Hij deed het echt prima daar en oke nu doet hij het weer goed als linksback maar laat hem nu gewoon een tijdje op linksback staan. Daar kan hij uitgroeien tot een belangrijke speler voor Ajax en met Sulejmani en Zeegelaar heeft Ajax al twee talentvolle linksbuitens.
guy_ajax

Geplaatst: Do 26 nov 2009 20:49
Daar ben ik het helemaal mee eens. Hij deed het gewoon goed, nu doet hij het ook goed maar dat is achteraf gelul. Er was idd geen enkele reden, om hem opeens als middenvelder op te stellen en Anita als LB te zetten. Eerst moest het de nieuwe LB van het Nederlands 11tal worden en de week erna staat hij als linksbuiten te voetballen.
Emanuelson heeft het ''postuur'' van om een goede Ajax back te worden, hij is snel en bewegelijk. Als linksbuiten/linkermiddenvelder gaat hij écht niet mee naar Zuid-Afrika hoor, daar hebben we Robben, Elia, Babel, Van Persie, Sneijder, Van der Vaart en Kuijt kunnen daar spelen.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 29 nov 2009 14:29
Ik hoop dat Ajax deze winter gaat voor Schaars, Honda of Strootman. Een linkspoot met inzicht en een goede techniek is wat Ajax mist om de komende jaren in een goed 4-3-3 systeem te gaan spelen. Ook kan je een van deze drie spelers naast De Zeeuw zetten in een 4-4-2 systeem. Honda doet het de afgelopen tijd een stuk minder dus VVV zal wel begrijpen dat ze minder voor hem kunnen vragen, AZ is in geldnood en moet hun grootverdieners wel verkopen en Sparta heeft ook geld nodig om volgend seizoen niet onder curatele bij de KNVB te komen te staan. Ik denk dat je een van die spelers voor maximaal 5 miljoen zou moeten kunnen krijgen.

Ajax moet dat geld kunnen halen uit het geld dat ze besparen aan salariskosten wanneer spelers als Silva, Wielaert, Oleguer, Atouba, Kennedy, Cvitanich, Gabri, Rommedahl, Ogararu, Sno, Verhoeven, Lindgren en Martina vertrekken of worden verkocht. Met Suarez die na dit seizoen voor (hopelijk) 30+ miljoen de duur uit zal wandelen (misschien kan je hem deze winter al verkopen maar hem dan tot de zomer in Amsterdam houden) is dat geld peanuts voor Ajax.

Ajax moet goed saneren na dit seizoen en daarom zouden spelers als Silva, Wielaert, Oleguer, Atouba, Kennedy, Cvitanich, Gabri, Rommedahl, Ogararu, Sno, Verhoeven, Lindgren, Luque en Martina allen van de loonlijnst moeten verdwijnen. Gabri en Cvitanich zouden sommige mensen vast nog wel willen zien blijven maar met Anita en Donald heeft Ajax twee jongere, talentvollere en vooral goedkopere vervangers van Gabri en met Pantelic, Siem de Jong en Castillion heeft Ajax drie spelers die in de spits kunnen spelen in plaats van Cvitanich. Als Ajax deze 14 spelers verkoopt/laat vertrekken zullen ze per seizoen rond de 10 miljoen per jaar aan salariskosten omlaag gaan. Nu zullen er vast een paar spelers zijn die liever bij Ajax op de tribune zitten en geld opstrijken maar misschien kan je die spelers 50% van hun salaris meegeven dan bespaar je alsnog redelijk veel.

Ajax moet proberen om volgend seizoen een selectie van niet veel meer dan 34 spelers (Ajax1 + Jong Ajax) te hebben. Nu heeft Ajax al een selectie van 30 alleen Ajax1 spelers. Bij Jong Ajax spelen 19 spelers er moeten zo'n 15 spelers in totaal vertrekken bij Ajax. En dan keren er ook nog een paar spelers van verhuur periodes terug dus in totaal zullen er ongeveer 20 spelers moeten vertrekken. 14 daarvan heb ik hierboven al opgeschreven. Andere zijn voor mij Will, Jongebloet, Supusepa, Aslan, Schell, Lazic, Overtoom, Danilo en Candan. Die mogen plaats maken voor spelers als Jozefzoon, Eriksen en Boilesen.

Ik zou die 34 spelers dan een paar keer per week samen laten trainen en maar af en toe Ajax1 en Jong Ajax apart de training laten afwerken. Zo zullen de jeugdspelers zich veel sneller aan het niveau van Ajax1 aanpassen. Ze doen het zo nu ook bij clubs als Chelsea, Liverpool en ManUtd.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Zo 29 nov 2009 14:32
De Jong is geen spits, maar een 10.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 29 nov 2009 14:37
Citaat:

Ik hoop dat Ajax deze winter gaat voor Schaars, Honda of Strootman. Een linkspoot met inzicht en een goede techniek is wat Ajax mist om de komende jaren in een goed 4-3-3 systeem te gaan spelen. Ook kan je een van deze drie spelers naast De Zeeuw zetten in een 4-4-2 systeem. Honda doet het de afgelopen tijd een stuk minder dus VVV zal wel begrijpen dat ze minder voor hem kunnen vragen, AZ is in geldnood en moet hun grootverdieners wel verkopen en Sparta heeft ook geld nodig om volgend seizoen niet onder curatele bij de KNVB te komen te staan. Ik denk dat je een van die spelers voor maximaal 5 miljoen zou moeten kunnen krijgen.

100% voor Schaars, Honda is gehyped, maar na de eerste 6 wedstrijden laat hij niks meer zien. Elke tegenstander houdt hem in de gaten en weg is hij, bij AJAX komt de druk erbij en weg is je geld.

Met Schaars kun je de 4,4,2 herstellen waarmee AZ speelde.

Sulejmani, Pantalic
Nummer 10
Schaars, De Zeeuw
Enoh

Met een goede 10, heb je dan het beste middenveld van de Eredivisie.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 29 nov 2009 14:37
Citaat:
De Jong is geen spits, maar een 10.

Ik zou De Jong als terug vallende spits gebruiken als hij zich daar op gaat richten zou hij best een goede speler kunnen worden om naast iemand als Sulejmani te zetten. Daarbij is hij lang en kan hij goed koppen, in Jong Ajax heeft hij laten zien ook redelijk makkelijk te kunnen scoren.

Citaat:
100% voor Schaars, Honda is gehyped, maar na de eerste 6 wedstrijden laat hij niks meer zien. Elke tegenstander houdt hem in de gaten en weg is hij, bij AJAX komt de druk erbij en weg is je geld.

Met Schaars kun je de 4,4,2 herstellen waarmee AZ speelde.

Sulejmani, Panteli?
Nummer 10
Schaars, De Zeeuw
Enoh

Met een goede 10, heb je dan het beste middenveld van de Eredivisie.

Aissati moet gewoon de kans krijgen als '10' die jongen is technisch de beste speler van Ajax en hoort daarom een basisplaats te hebben. Ik zie eigenlijk liever Stootman dan Schaars komen aangezien hij jonger is en ontzettend veel talent heeft. Maar met alledrie de spelers zou ik zeer tevreden zijn.
+ Nieuw bericht <<<   <   123  |  124  |  125  |  126  |  127  |  128  |  129  |  130  |  131   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.380.372 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: