Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 13:15
|
|
Vind je? Op Schaars en El Hamdaoui na zijn het nou niet bepalende pionnen en mag je juist blij zijn dat ze niet meer op je loonlijst staan in het geval van bv. Koenders.
Veel belangrijker dan de DSB bank en het drama daarmee is de beeldvorming die bij de club zit nu. De club zal een stapje terug moeten doen in financieel opzicht, maar dat is niet zo erg als je het geld goed besteed. Dat R. Koeman de zaken nu waarneemt en AZ nu de laatste strohalm moet pakken om het kampioenschap en CL veilig te stellen is veel bepalender. Op sportief vlak zit de club al in een dip, en ik heb nou niet het vertrouwen dat Koeman ze uit dat dal gaat halen.
Voor AZ wordt het straks een uitdaging om Schaars, Romero, Moreno, Dembele te vervangen. Die gaan toch een keer weg.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 13:20
|
|
Citaat: TvP....ik zie El Hamdoui echt niet naar een topclub vertrekken, hoor. Misschien een subtopclub voor een bedrag van hooguit 13-15 miljoen. Ik ook niet, ik vind hem niet meer dan een aardige voetballer. Leuk voor AZ. En inderdaad een subtopclub in Europa kan nog wel bij hem passen. Al denk ik dat hij daar ook niet zal slagen. De wat kleinere clubjes in de grote landen kunnen wat aan hem hebben als ze een team om hem heenbouwen. Dat is ook de reden waarom hij bij de echte top en ik denk zelfs de subtop, niet zal slagen. Ze gaan hun team niet opofferen aan een speler van het kaliber El Hamdaoui.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 13:31
|
|
Precies. En de clubs weten ook dat Az volgend seizoen zeker in de problemen komt en zullen daarom ook niet te veel gaan bieden. De sportieve prestaties zullen onder Koeman ook tegenvallen, dus de spelers zullen ook aandringen op een vertrek als er een mooie club voorbij komt. Az kan het vergeten.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 13:48
|
|
Citaat: Vind je? Op Schaars en El Hamdaoui na zijn het nou niet bepalende pionnen en mag je juist blij zijn dat ze niet meer op je loonlijst staan in het geval van bv. Koenders.
Veel belangrijker dan de DSB bank en het drama daarmee is de beeldvorming die bij de club zit nu. De club zal een stapje terug moeten doen in financieel opzicht, maar dat is niet zo erg als je het geld goed besteed. Dat R. Koeman de zaken nu waarneemt en AZ nu de laatste strohalm moet pakken om het kampioenschap en CL veilig te stellen is veel bepalender. Op sportief vlak zit de club al in een dip, en ik heb nou niet het vertrouwen dat Koeman ze uit dat dal gaat halen.
Voor AZ wordt het straks een uitdaging om Schaars, Romero, Moreno, Dembele te vervangen. Die gaan toch een keer weg.
Gaat erom dat je de helft van je selectie moet gaan opvullen als er zoveel spelers weg moeten. Daarnaast zul je naar een nieuw salarisplafond moeten gezien je financiën in de toekomst en de verdeling daarvan in de selectie (oudere spelers die veeeel meer zullen verdienen, scheve gezichten in de selectie om de ongelijkheid). De oudere spelers zullen dus terug moeten naar een minder salaris. Schaars, Romero en El zullen daar niet blij mee zijn en vertrekken. Koenders en Heijblok zullen blij zijn dat ze nog bij AZ kunnen voetballen.
|
Krapel
Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 12:30
|
|
Hij was weer goed gisteren, die Nacer Chadli. (Het kan zijn dat je Microsoft Silverlight moet downloaden om het filmpje te kunnen bekijken, maar dat is zo gebeurt.)
http://www.jupilerleague.nl/video/1000590.php
In een interview geeft van den Brom aan dat hij vreest voor een vertrek van Chadli én dat er meerdere geintresseerde clubs zijn.
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... hadli.html
(Bron; voetbalprimeur.nl)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 14:41
|
|
Zou AJAX belangstelling hebben? Ik denk het niet. Ook is er geen geld, dus in de winterstop geen aankopen, helaas. Of misschien dat AJAX wat kan ruilen of spelers zoals Wielaert echt in gaan zien dat ze totaal geen toekomst hebben bij AJAX en zullen vertrekken.
|
Krapel
Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 15:26
|
|
Tja, of er echt geen geld wordt uitgegeven is nog maar de vraag. Maar in principe moet er door verkopen (wordt toch echt eens tijd!) van de onnodige spelers toch wel genoeg vrij komen om een talentvollere vervanger van Kennedy en Rommedahl te halen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 20 okt 2009 16:34
|
|
Mits AJax een paar spelers kan lozen in de winter (wat ik niet verwacht), verwacht ik dat er wordt ingezet op Maarten Martens of Dembele. Kunnen beiden op de flank spelen, zeker in een 4-4-2 systeem, en met name Dembele is voordelig op dit moment...aflopend contract in 2011...in 2010 MOET hij dus verkocht worden daar contractverlenging en met een hoger salaris niet van toepassing is in de huidige Alkmaarse staat. Dembele zal wegwillen...waarom dan niet naar Ajax?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 20 okt 2009 18:22
|
|
Dan zullen er ook buitenlandse clubs interesse hebben voor die spelers. Trouwens Martens heeft onlangs zijn contract verlengd tot 2014. Verder zal het moeilijk worden om voor Ajax spelers te slijten in de winterstop.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 10:48
|
|
Dembele wil niet naar Ajax, vermoed ik. Martens vind ik niet goed genoeg voor een dergelijke transfersom.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 10:58
|
|
Citaat: Dembele wil niet naar Ajax, vermoed ik. Martens vind ik niet goed genoeg voor een dergelijke transfersom.
Dembele zou in potentie een hele goede vervanger zijn voor Suarez in de zomer.
Enige minpuntje is dat Dembele zijn scorende vermogen wat te laag is.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:12
|
|
Dembele, Schaars en Romero zou ik graag naar Ajax willen zien komen. Nu zal Ajax ze nooit alledrie kunnen komen maar laat Ajax maar een bod uitbrengen. Ik weet dat Ajax weinig geld heeft maar ze kunnen makkelijk een 20+ miljoen voorschot nemen op de verkoop van Suarez.
Romero; V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; Aissati, De Zeeuw, Schaars, Sulejmani; Suarez, Dembele
Dat zou toch een echt topelftal zijn voor elke Eredivisie club. Nu weet ik dat het een droom is maar wie niet waagt wie niet wint. Uit bronnen hoor ik dat AZ echt snel hun loonlasten omlaag moet brengen en Schaars, Romero en Dembele zijn grootverdieners. In de CL maakt AZ geen al te goede indruk dus ik verwacht niet dat er massaal buitenlandse clubs zullen komen voor deze spelers.
Met de verkoop van Stekelenburg en Suarez moet Ajax dit dan maar financieren. Verder mogen jongens als Wielaert, Rommedahl, Kennedy, Silva, Atouba, Oleguer, Ogararu, Martina, Verhoeven, Gabri, Sarpong en Pantelic van mij na dit seizoen vertrekken en dan bespaar je zeker zo'n 10+ miljoen aan loonkosten per seizoen. Dan kun je Dembele, Schaars en Romero best allen 1.5 miljoen per seizoen bieden. Dat lijkt me voor hun een behoorlijke loonsverhoging.
Laat ik nogmaals zeggen dit is niet zeer reëel maar wie niet waagt wie niet wint.
|
Moasdam
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:17
|
|
Citaat: Dembele wil niet naar Ajax, vermoed ik. Martens vind ik niet goed genoeg voor een dergelijke transfersom.
Dembele zou in potentie een hele goede vervanger zijn voor Suarez in de zomer.
Enige minpuntje is dat Dembele zijn scorende vermogen wat te laag is.
Ik vind dembele wel een man met de actie.
Hij is fysiek sterk aan de bal, er zijn maar zelden momenten dat hij van de bal gezet word (let maar eens op in de wedstrijden) en hij passeert daarbij heel makkelijk.
Gister ook tegen Arsenal, 1 of 2 momenten gezien dat hij van de bal gezet werd waarvan 1 ook nog een overtreding was.
Ik vind dat dembele een hele goeie voetballer is (halen ajax!!), alleen denk ik niet dat het hem word, zegt mijn gevoel. Vind het meer een psv'er of iets weet niet precies in ieder geval
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:17
|
|
Citaat: Ik weet dat Ajax weinig geld heeft maar ze kunnen makkelijk een 20+ miljoen voorschot nemen op de verkoop van Suarez.
Uh, nee. Dat kan dus niet. Suarez kan in een half jaar tijd zijn been breken en dan zit Ajax in de problemen.
En al die andere spelers moet Ajax eerst maar eens zien te slijten. Dat zie ik niet 1, 2, 3 gebeuren. We mogen blij zijn als er deze winter één speler vertrekt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:20
|
|
Citaat: Uh, nee. Dat kan dus niet. Suarez kan in een half jaar tijd zijn been breken en dan zit Ajax in de problemen.
En al die andere spelers moet Ajax eerst maar eens zien te slijten. Dat zie ik niet 1, 2, 3 gebeuren. We mogen blij zijn als er deze winter één speler vertrekt.
Ja dan heb je een probleem maar at risico moet je durven nemen. Trouwens had ik het over de vertrekkende spelers deze zomer niet deze winter. Deze zomer zullen Rommedahl, Martina en Ogararu zeker vertrekken en voor de rest moet Ajax ze maar gewoon wegpesten. Ik stel voor dat Jol een aparte training opzet voor jongens als Silva, Oleguer, Ogararu en Wielaert.
|
Moasdam
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:24
|
|
Citaat: Uh, nee. Dat kan dus niet. Suarez kan in een half jaar tijd zijn been breken en dan zit Ajax in de problemen.
Ja dan heb je een probleem maar at risico moet je durven nemen. Trouwens had ik het over de vertrekkende spelers deze zomer niet deze winter. Deze zomer zullen Rommedahl, Martina en Ogararu zeker vertrekken en voor de rest moet Ajax ze maar gewoon wegpesten. Ik stel voor dat Jol een aparte training opzet voor jongens als Silva, Oleguer, Ogararu en Wielaert.
Het is mij toen der tijd een beetje ontschoten maar waarom speelt Ogararu niet maar in Ajax 1? Slecht spel of hoe zit dat? Ik vond hem altijd wel een goede verdediger, en laatst bij Jong Ajax vond ik hem ook sterk spelen. Zal misschien aan mij liggen maar zeg het dan?
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:30
|
|
Citaat: Ja dan heb je een probleem maar at risico moet je durven nemen. Trouwens had ik het over de vertrekkende spelers deze zomer niet deze winter. Deze zomer zullen Rommedahl, Martina en Ogararu zeker vertrekken en voor de rest moet Ajax ze maar gewoon wegpesten. Ik stel voor dat Jol een aparte training opzet voor jongens als Silva, Oleguer, Ogararu en Wielaert.
Nee, dat risico moet je niet maar durven nemen. We hebben het hier over het voortbestaan van de club. Ajax kan in een Feyenoord-achtige situatie terecht komen door dergelijke geintjes.
Verder laten spelers zich doorgaans niet zo makkelijk wegpesten. Zeker niet als ze elders nooit kunnen verdienen wat ze hier bij Ajax verdienen. Eventjes geldscheppen en daarna eens transfervrij bij een leuk clubje aankloppen (en weer een leuke tekenpremie opdoen).
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:40
|
|
Citaat: Ja dan heb je een probleem maar at risico moet je durven nemen. Trouwens had ik het over de vertrekkende spelers deze zomer niet deze winter. Deze zomer zullen Rommedahl, Martina en Ogararu zeker vertrekken en voor de rest moet Ajax ze maar gewoon wegpesten. Ik stel voor dat Jol een aparte training opzet voor jongens als Silva, Oleguer, Ogararu en Wielaert.
Nee, dat risico moet je niet maar durven nemen. We hebben het hier over het voortbestaan van de club. Ajax kan in een Feyenoord-achtige situatie terecht komen door dergelijke geintjes.
Verder laten spelers zich doorgaans niet zo makkelijk wegpesten. Zeker niet als ze elders nooit kunnen verdienen wat ze hier bij Ajax verdienen. Eventjes geldscheppen en daarna eens transfervrij bij een leuk clubje aankloppen (en weer een leuke tekenpremie opdoen).
Inderdaad!
De opmerking dat we wel 'even' 20+ miljoen voorschot kunnen nemen op de verkoop van Suarez kan in het rijtje niet-zo-slimme opmerkingen!!
Laat Ajax eerst maar eens het salarishuis op orde krijgen in plaats van aankopen doen. Dan maar de rest van het seizoen doen met wat er nu is (minus degene die we kwijt kunnen in de winter).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 14:55
|
|
Citaat: Nee, dat risico moet je niet maar durven nemen. We hebben het hier over het voortbestaan van de club. Ajax kan in een Feyenoord-achtige situatie terecht komen door dergelijke geintjes.
Ajax heeft nog altijd een groot eigen vermogen met 20 miljoen komen ze dus niet opeens in het rood te staan qua vermogen.
Je doet alsof al die spelers niet ook gewoon voetballen omdat ze het een leuk beroep vinden. Geloof me veel van hun zullen ook best voor iets minder willen voetballen als ze daardoor wekelijks spelen. Ik vind dat je wel een zeer negatief beeld hebt over hun persoonlijkheden. Sowieso kunnen Atouba, Ogararu, Rommedahl en Martina na dit seizoen vertrekken aangezien hun salarissen aflopen.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 15:00
|
|
Ik kan het me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat Ajax geen geld heeft voor versterkingen, volgens mij hebben ze altijd wel een paar miljoenen achter de hand. Is dit niet gewoon een uitspraak om de verwachtingen maar wat te temperen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 15:08
|
|
Citaat: Ik kan het me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat Ajax geen geld heeft voor versterkingen, volgens mij hebben ze altijd wel een paar miljoenen achter de hand. Is dit niet gewoon een uitspraak om de verwachtingen maar wat te temperen.
Ajax heeft een enorm eigen vermogen maar daar willen ze niet aankomen. Dat is verstandig maar als er een enorme mogelijkheid zich voordoet zoals het faillissement van AZ dan moet je maar dat geld gebruiken als voorschot. Hoeveel denken jullie dat Schaars, Romero en Dembele moeten kosten (individueel)?
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 15:21
|
|
Als het aan Ajax verkocht moet worden, gaat de prijs natuurlijk omhoog.
Maar normaal gezien denk ik : Schaars, 10 Romero 7a8 Dembele 10+ (volgens mij heeft hij niet zo een lang contract meer)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 15:21
|
|
Citaat: Sowieso kunnen Atouba, Ogararu, Rommedahl en Martina na dit seizoen vertrekken aangezien hun salarissen aflopen.
Atouba loopt nog een jaartje door. Van Luque zijn we godzijdank dan wel verlost. Volgend seizoen zal AJAX heus wel weer een aankoop of 2 kunnen doen.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 15:25
|
|
Citaat: Als het aan Ajax verkocht moet worden, gaat de prijs natuurlijk omhoog.
Maar normaal gezien denk ik : Schaars, 10 Romero 7a8 Dembele 10+ (volgens mij heeft hij niet zo een lang contract meer)
Met de financiële situatie van nu denk ik meer aan: Schaars 6.5, Romero 5, Dembele 7.5.
Ajax heeft geen Schaars en geen Romero nodig, dus is Dembele de enige speler die we goed kunnen gebruiken.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 15:31
|
|
Citaat: Als het aan Ajax verkocht moet worden, gaat de prijs natuurlijk omhoog.
Met de financiële situatie van nu denk ik meer aan: Schaars 6.5, Romero 5, Dembele 7.5.
Ajax heeft geen Schaars en geen Romero nodig, dus is Dembele de enige speler die we goed kunnen gebruiken.
Inderdaad.
Schaars voegt niets toe aan het middenveld wat wij nog niet hebben. Valt dus af.
Romero is een erg goede keeper. Maar ik vind hem niet een dusdanige slag beter als Stekelenburg/Vermeer dat we daar 5miljoen voor moeten betalen. Ook Romero heeft nog wel eens wat slippertjes (zie bijvoorbeeld gisteren tegen Arsenal, al kwam dat wellicht ook een beetje door de wind).
Dembele zou wel degelijk een enorme versterking zijn. Dembele vanaf rechts, Mickey van links en een nieuwe Centrumspits (Castillion?) zou toch heel fijn zijn.
|