Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 17:37
|
|
Citaat: Zou heel erg zielig zijn van ajax1.nl....je hebt dan even je naamsbekendheid, maar op de lange termijn brengt het helemaal niets. Behalve dan dat ze op de lijst gaan van flut AJAX-sites. Echte Ajacieden maken geen grapjes over zulke dingen.
Officieel bullshit dus. Kwam overigens origineel van AS.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 18:22
|
|
Citaat: Zou heel erg zielig zijn van ajax1.nl....je hebt dan even je naamsbekendheid, maar op de lange termijn brengt het helemaal niets. Behalve dan dat ze op de lijst gaan van flut AJAX-sites. Echte Ajacieden maken geen grapjes over zulke dingen.
Officieel bullshit dus. Kwam overigens origineel van AS.
Was eigenlijk wel te verwachten want die Negredo ofso. Kostte 15 miljoen euro en die Duitser is basisspeler bij Hsv.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 19:16
|
|
Negredo wordt wel genoemd in het artikel.
"Alvaro Negredo, vorig seizoen door Real Madrid verhuurd aan Almería en nu onder contract bij Sevilla, bleek financieel onhaalbaar."
|
Deminister
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 10:48
|
|
Citaat: Inderdaad gewoon proberen bij spelers als Boulahrouz, V.d. Vaart en Huntelaar. Allen vallen straks af bij hun clubs en als Wielaert, Oleguer, Luque, Ogararu, Silva, Sno, Kennedy, Martina en Rommedahl straks van de loonlijst af zijn kan Ajax deze drie behoorlijk hoge lonen aanbieden.
Waarom zou je een oude man als Boulahrouz halen? Rechtsbenig, blessure gevoeliger dan wie dan ook, peperduur en geen Ajax achtergrond. Waarom zou je Huntelaar terugwillen voor een salaris van 4 a 5 miljoen Bruto? in mijn optiek moet er een aankoopverbod komen op spelers van ouder dan 22 jaar. En dient er geďnvesteerd te worden in een bundel tickets en een aantal hotelovernachtingen zodat de heren scouts en trainers eens kunnen zien hoe Wenger het doet. De man geeft nooit absurde bedragen uit koopt nooit oude mannen en iedereen die ooit weggegaan is mag af gaan bouwen bij FC Moeskroen. Die traditie moest Ajax ook maar eens in ere gaan herstellen. Tenslotte zou er een keiharde verplichting moeten komen vanuit de FIFA om niet meer dan 22 selectiespelers te mogen hebben op de loonlijst. Dat zou ook Ajax een stuk gezonder maken en in plaats van het betalen van belachelijke salarissen aan hele beperkte voetballers kan het geld prima besteed worden aan extra trainers die niet bij Ajax mogen hebben gevoetbald tussen 1997 en 2009 en aan scouts. Last but not least stel ik voor om de directie zware boetes op te leggen als ze weer een Nitwit als Witsche die wegens gebrek aan gewicht bij het kaarten met van basten is boven komen drijven voorstellen doen die oneerbaar zijn. Dit soort gasten laat je voor hun salaris de schoenen van Suarez poetsen en de was doen van het eerste die maak je geen scout!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 10:54
|
|
Welkom, Deminister!
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 17:20
|
|
Boulahrouz weet niets van vermeende interesse ajax:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=87722
|
taco29
Forum berichten: 11
|
Geplaatst: Za 10 okt 2009 19:13
|
|
Ajax zocht toch nog een typische ajax spits, wat vinden jullie van Mads Stokkelien, Marcus Pedersen & Robin Söder? Kan iemand me wat meer vertellen over deze spelers, en zouden het aanwinsten voor Ajax kunnen zijn?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Za 10 okt 2009 19:24
|
|
Hoe ben je op die namen gekomen, Taco?
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 10 okt 2009 19:36
|
|
Citaat: Ajax zocht toch nog een typische ajax spits, wat vinden jullie van Mads Stokkelien, Marcus Pedersen & Robin Söder? Kan iemand me wat meer vertellen over deze spelers, en zouden het aanwinsten voor Ajax kunnen zijn?
Ken ze niet, of is die Pedersen van Groningen? Dan iig niet doen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 22:15
|
|
Nu het bij AZ waarschijnlijk uitverkoop gaat worden komende winter en volgend jaar zomer zou Ajax zijn slaatje hier uit kunnen slaan. Een aantal interessante spelers zijn naar mijn mening:
Romero, Moreno, Moisander, Elm, Schaars, Martens en Dembele.
Wie je daarvan haalt hangt natuurlijk van meerdere factoren af. Dit zijn in ieder geval jongens die iets toevoegen aan de huidige selectie van Ajax. De belangrijkste speler van AZ van vorig seizoen hebben we gelukkig al.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 22:35
|
|
Citaat: Romero, Moreno, Moisander, Elm, Schaars, Martens en Dembele
Alleen voor Romero, Schaars en Dembele gaan. Moreno en Moisander zijn redelijke tot goede verdedigers, maar je haalt het centrum Alderweireld/Vertonghen niet uit elkaar. Elm is nog tekort bij AZ. Als hij een aanwinst was voor Ajax, had Ajax zich deze zomer al in de strijd om deze speler moeten mengen. Ik vind dat Martens de laatste anderhalf jaar stil is blijven staan in zijn ontwikkeling.
Romero (als Stekelenburg weggaat), Schaars, en Dembele zijn daadwerkelijke versterkingen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 22:39
|
|
Ik koos enkel Romero, Dembele, Moreno en Lens. Dat zijn spelers die Ajax naar een hoger plan kan helpen. Schaars natuurlijk ook.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 22:53
|
|
Citaat: Ik koos enkel Romero, Dembele, Moreno en Lens. Dat zijn spelers die Ajax naar een hoger plan kan helpen. Schaars natuurlijk ook.
Vergeet iedereen El Hamdoui of vinden jullie die niet goed genoeg? Ik vind Dembele en El Hamdoui goeie vervangers voor Suarez.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 23:21
|
|
Ik vind El Hamdaoui een aardige voetballer. Dembélé heeft veel meer talent en zie ik nog veel liever komen dan de iet wat overschatte knuffelmarokkaan van AZ. Ik betwijfel trouwens of er wel uitverkoop komt bij AZ. Met de Champions League-inkomsten en de al betaalde sponsorgelden van DSB zullen ze het dit jaar makkelijk uitzingen. Daarna zal Dembélé of El Hamdaoui voor grof geld verkocht worden en kunnen ze er weer een seizoen tegenaan. Echte uitverkoop verwacht ik dus niet, momenteel zijn ze volgens mij nog financieel gezond in Alkmaar. Ik zou eerder bij de Rotterdamse vrienden gaan kijken of daar wat te halen valt. Fer, Wijnaldum, De Guzman en Biseswar zullen ook niet al te duur zijn, nu de schulden bij Feyenoord niet afnemen.
O ja, Romero is natuurlijk een welkome versterking, maar Ajax gaat niet zoveel geld halen voor een vervanger van Stekelenburg/Vermeer omdat ze dan een enorm kapitaalverlies zullen leiden. Ik zie het zo dat bij ons eerst Stekelenburg zal moeten worden verkocht, waarna Vermeer het stokje gaat overnemen. Mocht laatstgenoemde niet presteren of vertrekken, daan gaan ze hier pas kijken naar een vervanger.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 23:22
|
|
El Hamdoui is een vervelend mannetje. Kijk maar hoe die zich nu gedraagt. En dan hebben mensen al problemen met een concertje... Nee, voor mij is El Hamdoui bij Ajax El Hamdoei!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 23:41
|
|
Citaat: Ik vind El Hamdaoui een aardige voetballer. Dembélé heeft veel meer talent en zie ik nog veel liever komen dan de iet wat overschatte knuffelmarokkaan van AZ. Ik betwijfel trouwens of er wel uitverkoop komt bij AZ. Met de Champions League-inkomsten en de al betaalde sponsorgelden van DSB zullen ze het dit jaar makkelijk uitzingen. Daarna zal Dembélé of El Hamdaoui voor grof geld verkocht worden en kunnen ze er weer een seizoen tegenaan. Echte uitverkoop verwacht ik dus niet, momenteel zijn ze volgens mij nog financieel gezond in Alkmaar. Ik zou eerder bij de Rotterdamse vrienden gaan kijken of daar wat te halen valt. Fer, Wijnaldum, De Guzman en Biseswar zullen ook niet al te duur zijn, nu de schulden bij Feyenoord niet afnemen.
O ja, Romero is natuurlijk een welkome versterking, maar Ajax gaat niet zoveel geld halen voor een vervanger van Stekelenburg/Vermeer omdat ze dan een enorm kapitaalverlies zullen leiden. Ik zie het zo dat bij ons eerst Stekelenburg zal moeten worden verkocht, waarna Vermeer het stokje gaat overnemen. Mocht laatstgenoemde niet presteren of vertrekken, daan gaan ze hier pas kijken naar een vervanger.
Ik heb misschien niet het goede woord gekozen met uitverkoop, omdat het nog de vraag is of dat moet gebeuren. Persoonlijk denk ik van wel, omdat AZ een geldvoorraad nodig zal hebben voor de komende jaren. (Het stadion was bijv van de DSB bank). Maar wat daarnaast belangrijk is, is dat een aantal spelers het liefst per direct weg willen. Denk maar aan het geld wat ze op DSB rekeningen hadden staan. De situatie bij AZ zal even rustig blijven, maar het is wachten op het moment dat de bom barst.
De enige redding voor AZ is wanneer Scheringa een opvolger vindt bij DSB en/of bij AZ. (wat ik niet snel zie gebeuren)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 23:44
|
|
TvP....ik zie El Hamdoui echt niet naar een topclub vertrekken, hoor. Misschien een subtopclub voor een bedrag van hooguit 13-15 miljoen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 23:52
|
|
Overigens was ik geen spelers vergeten bij het rijtje:
Lens is lang niet goed genoeg en El Hamdaioui is een bijzonder irritante jongen. Bovenstaande spelers voegen iets toe aan deze selectie. Ik zeg niet dat ze allemaal direct een basisplaats zouden hebben, maar ze zouden allemaal niet misstaan bij AJax. In ieder geval Romero en Schaars zouden bij Ajax ook onomstreden zijn.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 00:53
|
|
Citaat: Overigens was ik geen spelers vergeten bij het rijtje:
Lens is lang niet goed genoeg en El Hamdaioui is een bijzonder irritante jongen. Bovenstaande spelers voegen iets toe aan deze selectie. Ik zeg niet dat ze allemaal direct een basisplaats zouden hebben, maar ze zouden allemaal niet misstaan bij AJax. In ieder geval Romero en Schaars zouden bij Ajax ook onomstreden zijn.
Jup. Maar halen van Romero betekent einde Stekelenburg. Vermeer heeft namelijk net bijgetekend. Schaars....waar moet die jongen spelen? Plaats van Aisatti? Enoh krijgt hij er iet uit. Ballenveroveraar pur sang.
Moreno moet ik het nog maar van zien. Lijkt me wel een jongen die de plaats van ALderweireld kan overnemen (al ken ik z'n beenvoorkeur niet), al heeft Toby veel krediet bij Jol.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 07:30
|
|
Citaat: Overigens was ik geen spelers vergeten bij het rijtje:
Jup. Maar halen van Romero betekent einde Stekelenburg. Vermeer heeft namelijk net bijgetekend. Schaars....waar moet die jongen spelen? Plaats van Aisatti? Enoh krijgt hij er iet uit. Ballenveroveraar pur sang.
Moreno moet ik het nog maar van zien. Lijkt me wel een jongen die de plaats van ALderweireld kan overnemen (al ken ik z'n beenvoorkeur niet), al heeft Toby veel krediet bij Jol.
Ik zou alleen Romero (niet dat die het op het moment super doet), Schaars en Dembele aanwinsten vinden. Al zou ik Martens ook niet slecht vinden aan onze linker kant.
Maar dat gebeurt toch niet jongens;)
Romero/Steek
VdWiel-Toby-Jan-Urby
Enoh-Schaars-Zeeuw
Pantelic
Suarez Dembele
Ik denk namelijk dat Pantelic goed tot z'n recht komt als die kan sluipen achter 2 bliksemafleiders.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 09:50
|
|
Koop Moreno voor de linksback positie en je gaat al twee stappen vooruit t.o.v Urby. Bijkomend voordeel is dat Moreno wel kan dekken, dan zou Van der Wiel meer naar voren kunnen komen en kan Moreno doorsluiten. Hij zal ongeveer vijf miljoen kosten.
Dembele zal onbetaalbaar zijn voor Ajax, net als Schaars.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 10:24
|
|
Citaat: Koop Moreno voor de linksback positie en je gaat al twee stappen vooruit t.o.v Urby. Bijkomend voordeel is dat Moreno wel kan dekken, dan zou Van der Wiel meer naar voren kunnen komen en kan Moreno doorsluiten. Hij zal ongeveer vijf miljoen kosten.
Dembele zal onbetaalbaar zijn voor Ajax, net als Schaars.
Moreno is geen linksback en ik denk ndat je hem voor 5 miljoen niet weg kunt halen uit Alkmaar.
Ajax moet niemand tegen Dirk prijzen weghalen uit Alkmaar want volgens mij hebben alle interessante spelers een lang contract. Martens zie ik, los van de vraagprijs, ook als een absolute aanwinst. Op dit moment een veel betere speler dan Aisatti met een veel hoger rendement. Bovendien kun je met een Martens ook in 4-3-3 met de punt naar achter spelen op het middenveld wat met Aisatti bijna suicidaal te noemen is (tegen een tegenstander welke van enig niveau is).
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 12:04
|
|
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen twee pagina's met een grote glimlach om mn mond heb gelezen! Denken jullie nou echt dat AZ een grote uitverkoop gaat houden?
Ik neem aan dat AZ een gezonde financiele huishouding heeft. Dat zou betekenen dat per volgend seizoen er een gat ontstaat van 5.5M aan DSB-sponsoring. Dat gat lijkt me makkelijk op te vangen met de verkoop van één of twee spelers..Dat is heel wat anders dan de halve selectie!
Dus van een massale overname van spelers uit Alkmaar, lijkt mij zeker geen sprake! :)
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 12:16
|
|
Citaat: Ik moet zeggen dat ik de afgelopen twee pagina's met een grote glimlach om mn mond heb gelezen! Denken jullie nou echt dat AZ een grote uitverkoop gaat houden?
Ik neem aan dat AZ een gezonde financiele huishouding heeft. Dat zou betekenen dat per volgend seizoen er een gat ontstaat van 5.5M aan DSB-sponsoring. Dat gat lijkt me makkelijk op te vangen met de verkoop van één of twee spelers..Dat is heel wat anders dan de halve selectie!
Dus van een massale overname van spelers uit Alkmaar, lijkt mij zeker geen sprake! :)
Maar dan moet je ook nadenken dat als er 1 of 2 goede spelers verkocht worden, dat de anderen denken ik verlaat zo snel mogelijk dit zinkend schip.
Al met al is het een neerwaartse spiraal waar AZ in zit. And i dont give a shit.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 12:52
|
|
Citaat: Ik moet zeggen dat ik de afgelopen twee pagina's met een grote glimlach om mn mond heb gelezen! Denken jullie nou echt dat AZ een grote uitverkoop gaat houden?
Aflopende contracten kunnen niet meer tegen hetzelfde salaris (of hoger) afgesloten worden. Die tijden zijn voorbij in Alkmaar. Voor en na vertrekken al die spelers dus. Een overzichtje:
Didulica: 2012
Heijblok: 2011
Romero: 2013
Koenders: 2012
Jaliens: 2012
Moreno: 2014
Pocognoli: 2014
Klavan: 2013
Moisander: 2014
Swerts: 2012
Mendes da Silva: 2013
Schaars: 2012
Martens: 2014
Poulsen: 2012
Wernbloom: 2013
Luijckx: 2010
Elm: 2013
Holman: 2012
Lens: 2013
Ari: 2012
El Hamdaoui: 2012
Dembelé: 2011
Pelle: 2012
Conclusie. Luijckx gaat in de winter weg, die laten ze niet transfervrij weglopen. Dembele heeft nog maar een contract voor 1 jaar aan het eind van het seizoen. Die moet ook weg. Kan niet anders. Maar aangezien hij weinig scoort en AZ voor geen meter draait, kun je er donder op zeggen dat het geen megabedrag zal worden en geen Arsenal als nieuwe club. Heijblok zal niet weggaan aangezien hij misschien nergens aan de bak komt. Die blijft wel. Dus dit jaar gaat nog wel. Het jaar erna wordt de situatie penibel wat betreft:
Didulica, Koenders, Jaliens, Swerts, Schaars, Poulsen, Holman, Ari, El Hamdaoui en Pelle. Dat zijn verschrikkelijk veel spelers!!
|