Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:33
|
|
Citaat: de enige spelers die ik zou halen, zou ik het het volgende rijtje halen:
Boulahrouz, Matthijsen, V/D Vaart, Huntelaar, Seedorf enz.
Allemaal spelers die iets toevoegen. De rest gewoon opleiden. En eens in de 2 jaren een grote aankoop: Huntelaar (9) , Suarez (7,5), Sulejmani (16,25 mil) De afgelopen tijd is er niet goed ingekocht bij Ajax, maar ik moet er niet aan denken om de posities met allemaal jeugdspelers te voetballen. De jeugd is ook niet heilig en sommige zijn niet goed genoeg voor Ajax. Als je kijkt waar Ajax geen goede speler voor heeft is de rechtsbuiten en om daarom maar een jeugdspeler neer te zetten met Martina of Jozefzoon. Nee, dank je wel.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:39
|
|
Citaat: de enige spelers die ik zou halen, zou ik het het volgende rijtje halen:
Boulahrouz, Matthijsen, V/D Vaart, Huntelaar, Seedorf enz.
Allemaal spelers die iets toevoegen. De rest gewoon opleiden. En eens in de 2 jaren een grote aankoop: Huntelaar (9) , Suarez (7,5), Sulejmani (16,25 mil) De afgelopen tijd is er niet goed ingekocht bij Ajax, maar ik moet er niet aan denken om de posities met allemaal jeugdspelers te voetballen. De jeugd is ook niet heilig en sommige zijn niet goed genoeg voor Ajax. Als je kijkt waar Ajax geen goede speler voor heeft is de rechtsbuiten en om daarom maar een jeugdspeler neer te zetten met Martina of Jozefzoon. Nee, dank je wel.
Zwak dat je dit zegt, oke Martina nee dankje, maar een ander jeugdproduct zou ik geweldig vinden. Waarom zou je niet een jeugdproduct wat aan laten kloten en laten leren en groeien ipv een Rommedahl of Kennedy die geen toekomst hebben op de lange duur. Laat maar lekker iemand van een jaartje of 16 tot 19 aanpoten die het ook mentaal volgens zijn trainer aankan. Dan maar met jeugd op je bek gaan op die positie, beter als een Hordeloper of een Bakhiernietsnut
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:45
|
|
Waarom ik daar geen jeugdspeler wil laten spelen is omdat een jeugdspeler er klaar voor moet zijn. Voor als nog is Rommedahl en Bakircioglü gewoon wat beter dan een jeugdspeler die op die positie kan spelen. Je wel kijken naar de kwaliteiten van een speler en niet naar waar ze vandaan komen. Verder zeg je dat Martina er iet moet spelen, maar welke jeugdspeler dan wel.
Ik vind het eerder zwak dat jij geen moeite neemt om de naam juist te noemen. Dat zal dan wel aan mijn liggen.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:51
|
|
Citaat: Waarom ik daar geen jeugdspeler wil laten spelen is omdat een jeugdspeler er klaar voor moet zijn. Voor als nog is Rommedahl en Bakircioglü gewoon wat beter dan een jeugdspeler die op die positie kan spelen. Je wel kijken naar de kwaliteiten van een speler en niet naar waar ze vandaan komen.
Ik vind het eerder zwak dat jij geen moeite neemt om de naam juist te noemen. Dat zal dan wel aan mijn liggen.
Nou sorry hoor maar er is niemand de het niveau heeft aan de rechterkant, en dan kan je volgens mij beter iemand met een lager niveau laten spelen die daardoor op een hoger niveau komt. Want jij zou anders nooit een jeugdspeler laten debuteren, want er is altijd wel een ouder iemand die beter is in de selectie. Als ik in het stadion zit en een eigen jeugdspeler zie die 1 op de 5 keer iets goed doet, ben ik minder aan het "kankere" dan wanneer rommedahl of kennedy het doet. En ik bedoel ook als een jongen er mentaal klaar voor is. Ookal vind ik dat die lading eraan veel te zwaar woord gewogen, je hebt het mentale minder nodig als je voeten spreken. En over dat juist bij de naam noemen vind ik een beetje dubbel, als spelers het goed doen krijgen ze ook een bijnaam (The Hunter bijv.) maar als zei het slecht doen is het opeens zwak dat ik de naam niet goed zeg. Een speler krijgt een bijnaam gerelateerd voor mij persoonlijk aan zijn naam, kwaliteiten, en manier van spelen!
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 22:09
|
|
Citaat: Nou sorry hoor maar er is niemand de het niveau heeft aan de rechterkant, en dan kan je volgens mij beter iemand met een lager niveau laten spelen die daardoor op een hoger niveau komt. De beste speler moet altijd spelen en dan maakt het niks uit of die uit Zweden, Denemarken of uit de eigen jeugdopleiding komt. Als ze gelijkwaardig zijn dan moet de speler spelen die je in de toekomst het meest kan bijbrengen.
Citaat: Want jij zou anders nooit een jeugdspeler laten debuteren, want er is altijd wel een ouder iemand die beter is in de selectie Leeftijd zegt niks over de kwaliteiten van een speler. Alderweireld en Vertonghen zijn beter dan Oleguer en Wielaert, maar Wielaert en Oleguer zijn weer beter dan van der Meulen en van Rhijn.
Citaat: Als ik in het stadion zit en een eigen jeugdspeler zie die 1 op de 5 keer iets goed doet, ben ik minder aan het "kankere" dan wanneer rommedahl of kennedy het doet. Dan kijk jij er anders aan dan mijn. Als een speler niet goed speelt is jammer maar net zo jammer als een jeugdspelers slecht speelt en voor het goed spelen geld hetzelfde.
Citaat: En ik bedoel ook als een jongen er mentaal klaar voor is. Ookal vind ik dat die lading eraan veel te zwaar woord gewogen, je hebt het mentale minder nodig als je voeten spreken. Als het niet goed in je hoofd zit dan zul je ook niet je voeten laten spreken. Er komt veel druk op de spelers als ze in het eerste komen te spelen denk maar aan dat iedereen een mening over jou heeft, terwijl je eerst in de luwte zit.
Citaat: En over dat juist bij de naam noemen vind ik een beetje dubbel, als spelers het goed doen krijgen ze ook een bijnaam (The Hunter bijv.) maar als zei het slecht doen is het opeens zwak dat ik de naam niet goed zeg. Een speler krijgt een bijnaam gerelateerd voor mij persoonlijk aan zijn naam, kwaliteiten, en manier van spelen! Ik noem ze liever bij hun naam en dan maakt het me niet uit of ze goed of slecht presteren in het elftal. Ik persoonlijk zou het ook niet graag hebben als ze mijn een slechte bijnaam geven, maar dit is puur persoonlijk.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 23:17
|
|
Citaat: Nou sorry hoor maar er is niemand de het niveau heeft aan de rechterkant, en dan kan je volgens mij beter iemand met een lager niveau laten spelen die daardoor op een hoger niveau komt. De beste speler moet altijd spelen en dan maakt het niks uit of die uit Zweden, Denemarken of uit de eigen jeugdopleiding komt. Als ze gelijkwaardig zijn dan moet de speler spelen die je in de toekomst het meest kan bijbrengen.
Citaat: Want jij zou anders nooit een jeugdspeler laten debuteren, want er is altijd wel een ouder iemand die beter is in de selectie Leeftijd zegt niks over de kwaliteiten van een speler. Alderweireld en Vertonghen zijn beter dan Oleguer en Wielaert, maar Wielaert en Oleguer zijn weer beter dan van der Meulen en van Rhijn.
Citaat: Als ik in het stadion zit en een eigen jeugdspeler zie die 1 op de 5 keer iets goed doet, ben ik minder aan het "kankere" dan wanneer rommedahl of kennedy het doet. Dan kijk jij er anders aan dan mijn. Als een speler niet goed speelt is jammer maar net zo jammer als een jeugdspelers slecht speelt en voor het goed spelen geld hetzelfde.
Citaat: En ik bedoel ook als een jongen er mentaal klaar voor is. Ookal vind ik dat die lading eraan veel te zwaar woord gewogen, je hebt het mentale minder nodig als je voeten spreken. Als het niet goed in je hoofd zit dan zul je ook niet je voeten laten spreken. Er komt veel druk op de spelers als ze in het eerste komen te spelen denk maar aan dat iedereen een mening over jou heeft, terwijl je eerst in de luwte zit.
Citaat: En over dat juist bij de naam noemen vind ik een beetje dubbel, als spelers het goed doen krijgen ze ook een bijnaam (The Hunter bijv.) maar als zei het slecht doen is het opeens zwak dat ik de naam niet goed zeg. Een speler krijgt een bijnaam gerelateerd voor mij persoonlijk aan zijn naam, kwaliteiten, en manier van spelen! Ik noem ze liever bij hun naam en dan maakt het me niet uit of ze goed of slecht presteren in het elftal. Ik persoonlijk zou het ook niet graag hebben als ze mijn een slechte bijnaam geven, maar dit is puur persoonlijk.
1. Het gaat mij om de toekomst, tenzij er een oudere speler echt vele male beter is.
2. Dus jij ziet liever 2 duurbetaalde oudjes op de bank zitten ipv, 1 talent en een oudere of 2 talentjes?
3. Nou ik denk dat over het algemeen een speler uit eigen jeugd meer kansen krijgt, bewust of onbewust.
4. Ik denk pas op het moment dat jij je voete niet kan laten spreken het mentale komt, tuurlijk is de overstap mentaal een omzetting, maar als iemand kan voetballen gaat dat makkelijker en zal die het mentale krijgen door zijn voeten te laten spreken. Maar dat is mijn gedachte.
5. Ik zou best met dat salaris willen spelen kut spelen geen goeie bijnaam hebben en een lekkere middelvinger naar al die mensen opsteken want ik wordt toch dik betaald.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 11:04
|
|
Die Marcel De Jong van Roda gister, die viel me wel op. Zou dit een goede speler zijn voor Ajax?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:10
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-3424_Bou ... -club.html
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:14
|
|
Citaat: Die Marcel De Jong van Roda gister, die viel me wel op. Zou dit een goede speler zijn voor Ajax?
Natuurlijk niet. Een paar jaar geleden werd hij echt gehyped, door Derksen zelfs Oranje ingepraat. Toen heeft hij een paar duels voor Jong Oranje gespeeld, maar nu is hij helemaal buiten beeld.
Citaat: http://www.ajaxfans.net/nieuws-3424_Boulahrouz-vindt-
Ajax-prachtige-club.html
Ik zou het leuk vinden als hij naar Ajax komt. Een echte killer, helaas is hij wel vaak geblesseerd.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:18
|
|
Ik dacht dat het een back was?
Gestopt
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:02
|
|
Boulahrouz is absoluut welkom.
Hij kan prima de rechtsbackpositie invullen. Op die manier kan van der Wiel misschien wat aan zijn persoonlijkheid en voetbalinzicht werken met ondersteuning van Boulahrouz.
Eigen jeugd of niet, Boulahrouz is een topverdediger die Ajax gewoon nodig heeft. Hij is een leider, iemand met uitstraling en vreselijk goede verdedigende kwaliteiten.
Hij is het type waar jongens als Alderweireld en Vertonghen zich aan kunnen optrekken.
Met een transfer van Wielaert en/of Oleguer is er vast wat meer ruimte in de salarisbegroting.
Hopen dat Sno zijn best doet bij Bristol en dat zij hem willen overnemen.
Behoudens dat Ajax zijn salaris blijft betalen natuurlijk.
Weet iemand tot wanneer het contract van Luque loopt? Volgens mij is dit zijn laatste seizoen in dienst van Ajax.
Er van uitgaande dat de volgende spelers dus zullen vertrekken binnen nu en een jaar, is Boulahrouz qua salaris een haalbare kaart.
Salarissen zijn zoals ik denk dat ze betaald worden, als iemand exacte cijfers weet zie ik dat graag als aanvulling.
-Kennedy
1 miljoen euro (schatting)
-Oleguer
1,5 miljoen euro (schatting)
-Wielaert
1 miljoen euro (schatting)
-Ogararu
750.000 euro (schatting)
-Sno
1,4 miljoen euro (was onlangs bekend geworden)
-Luque
2,2 miljoen euro
Uitgaande van deze salarissen kom je al op ruim 7,8 miljoen euro.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:10
|
|
Het enige wat mij absoluut niet zint is zijn blessure-gevoeligheid.
Wielaert is niet te verkopen, helaas. Ontbinding van zijn contract lijkt me de meest reele optie. Oleguer zal wel kunnen vertrekken, denk ik.
Ja, Luque zijn laatste seizoen.
Zie verder hier voor de contracten:
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... 7&start=25
Vooral na het seizoen 2010/11 is het opruimen geblazen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:32
|
|
Met Vertonghen, Alderweireld en V.d. Wiel heeft Ajax drie goede spelers voor de posities van Boulahrouz maar als een van die wegvalt dan laten ze een gapend gat achter. Een speler als Boulahrouz die zowel Eredivisie top is als centrale verdediger en als rechtsback is daarom zeer welkom. Wielaert, Silva, Ogararu en Oleguer laten vertrekken en die vervangen door Boulahrouz en Blind en je gaat kwalitatief in de breedte veel vooruit.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:35
|
|
Denk je dat Boulahrouz naar Ajax wilt komen om op de bank te zitten. Daarvoor is hij bovendien ook veelste duur.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:41
|
|
Citaat: Denk je dat Boulahrouz naar Ajax wilt komen om op de bank te zitten. Daarvoor is hij bovendien ook veelste duur.
Ik bedoel ook niet dat hij meteen op de bank moet maar Alderweired, Vertonghen, V.d. Wiel en Boulahrouz kunnen makkelijk allen 26+ wedstrijden per seizoen spelen. Met die spelers zou je er ook af en toe voor kunnen kiezen om 3-4-3 te gaan spelen en dus zonder linksback.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:52
|
|
Jol houdt niet zo van rouleren. Als een verdediging staat dan is er geen reden om te wijzigen. Zet maar een talent uit de eigen jeugd als back-up, Kappelhof bijvoorbeeld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:53
|
|
Citaat: Jol houdt niet zo van rouleren. Als een verdediging staat dan is er geen reden om te wijzigen. Zet maar een talent uit de eigen jeugd als back-up, Kappelhof bijvoorbeeld.
Kappelhof is leuk als rechtsback maar hij komt puur verdedigende kwaliteiten te kort om een goede centrale verdediger bij Ajax te worden.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:53
|
|
Dit soort berichten komen zo vaak in het nieuws. Er wordt gevraagd of ze zichzelf ooit bij Ajax zien spelen. Ja,waarom niet? Ooit willen ze dat wel eens. Echter, over het algemeen zijn ze niet bereid een stap terug te doen in competitie én salaris. Voor Boula zou het wel verstandig zijn hier over na te denken. Sinds de overstap naar Chelsea zit zn carriere toch behoorlijk in een dip. Mocht hij komen, dan ben ik de eerste die een shirt van hem koopt . Alderweireld kan zich dan mooi in de luwte van Boula kunnen ontwikkelen. De verdedigers kunnen een hoop van hem leren, en aangezien hij nog wel eens een pijntje heeft, blijven de andere verdedigers gewoon hun minuten maken.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:54
|
|
Citaat: Die Marcel De Jong van Roda gister, die viel me wel op. Zou dit een goede speler zijn voor Ajax?
Natuurlijk niet. Een paar jaar geleden werd hij echt gehyped, door Derksen zelfs Oranje ingepraat. Toen heeft hij een paar duels voor Jong Oranje gespeeld, maar nu is hij helemaal buiten beeld.
International geworden voor Canada, ook al omdat hij bij Jong Oranje buiten beeld geraakt was.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:55
|
|
Citaat: Jol houdt niet zo van rouleren. Als een verdediging staat dan is er geen reden om te wijzigen. Zet maar een talent uit de eigen jeugd als back-up, Kappelhof bijvoorbeeld.
Kappelhof is leuk als rechtsback maar hij komt puur verdedigende kwaliteiten te kort om een goede centrale verdediger bij Ajax te worden.
Ja, het is geen echte verdediger. Maar goed, voetballen kan ie en opbouwen ook. Verdedigend is hij niet minder dan Wielaert of Oleguer.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:56
|
|
Klopt op dit moment zou ik eerder Kappelhof gebruiken dan Wielaert en Oleguer maar ik zou wel Boulahrouz eerder dan hem gebruiken.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 17:09
|
|
Citaat: Klopt op dit moment zou ik eerder Kappelhof gebruiken dan Wielaert en Oleguer maar ik zou wel Boulahrouz eerder dan hem gebruiken.
Wat voor Kappelhof geldt kan je ook net zo goed zeggen over van Rhijn, ook geen échte verdediger. Koppers vind ik wat dat betreft uitgebalanceerder, die kan voetballen, opbouwen én goed verdedigen. Voor Ottenhof is het afwachten hoe hij zich ontwikkelt. De laatste stappen zullen cruciaal zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 17:12
|
|
Inderdaad al vind ik dat Van Rhijn iets meer inzicht heeft en daardoor wat makkelijker verdedigd. Burnet, Blind/Koppers, Van Rhijn, Kappelhof is een redelijke verdediging voor Jong Ajax komend seizoen. V.d. Meulen en Shakison moet Ajax maar aan Haarlem verhuren. Die moeten het toch voornamelijk van hun fysiek hebben en dan kunnen ze dus beter zichzelf ontwikkelen in de Jupiler League.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 17:17
|
|
Het lijkt mij vrij duidelijk dat mocht Boulahrouz echt komen, hij uiteraard basisspeler wordt.
van der Wiel mag alleen maar dromen van de kwaliteiten van Boulahrouz. Helaas heeft 343 wel een punt met zijn blessuregevoeligheid.
In mijn optiek is Boulahrouz niet alleen Eredivisie top, maar mits fit, ook Europese top. Zijn EK zal ik niet snel vergeten in ieder geval.
van der Wiel heeft nog een hoop te leren. Ik denk dat hij als stand-in prima kan leren van Boulahrouz.
Dan kan van der Wiel zijn mentaliteit eens laten gelden. Gaat hij zaniken weet je voldoende. Gebruikt hij die mogelijkheid om te leren, dan hebben we een goede aan van der Wiel.
Ik vind hem nu nog te onstabiel om hem als onbetwiste rechtsback neer te zetten. Ook in het Nederlands elftal zal hij er naast komen als Boulahrouz weer fit is. Niet meer dan terecht lijkt mij.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 17:19
|
|
Citaat: Dat vind ik onzin, denk jij dat die spelers al terug gaan komen?
En dat één grote uitgaven per twee seizoenen vind ik klinken als Van Geel beleid. Ik weet wel dat je het niet zo bedoelt, maar het klinkt ongeveer zo: er moet persé iemand gekocht worden omdat het ''in het beleid'' staat, maakt niet uit of hij iets toevoegt maar het gaat om het kopen. En dan zeggen als er iets leuk voorbij komt ''dit staat niet in ons beleid, we hebben vorig jaar al een dure speler gekocht en dat zouden we maar één keer per 2 jaar doen.''
Nee, gewoon kopen als er iets leuks is (Huntelaar, De Zeeuw, Suárez, Sulejmani), dat kan 3x in één zomer zijn maar ook 5 jaar niet.
Nee, maar ik zou ze proberen. Boulahrouz, Matthijssen, V/D Vaart, Huntelaar, Seedorf. Allen voegen wat toe aan AJAX, lang niet iedereen wil, bijvoorbeeld van der vaart niet, maar gewoon proberen. Koop je Van der Vaart bijvoorbeeld voor 10 mil zeg je, we hebben nog prestatiebonussen van Huntelaar tegoed van 7 mil. Vergeten we die en betalen we jullie 4 mil. Gebeurt waarschijnlijk toch niet
Suarez gaat weg, waarom iemand halen? Volgend jaar strijden: Bodul, Castillion, Manycharian (ofzo), Cvitanich om de spits, ik zie daar een tweespitsen systeem, met Sulejmani erachter. Uit de jeugd nog Van der Heijden, Sarpong (mag weg?) die Sulejmani kunnen vervangen indien nodig. Als je dan toch iemand wilt halen, vraag eerst Huntelaar, Seedorf en V/D Vaart. Kijk dan in de eredivisie rond, naar een echte versterking, maar zelf weer een onbekende speler halen vind ik echt niks. Komen ze weer met een Luque of Pantalic of Cvitanich.
|