Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 330740
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   115  |  116  |  117  |  118  |  119  |  120  |  121  |  122  |  123   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Robusto

Forum berichten: 324
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 01:05
Citaat:
Kom op zeg, Chadli doet het 1 wedstrijdje aardig tegen Ajax en moet gelijk maar gehaald worden? Ik hoop toch dat Ajax niet meer van dat soort ondoordachte aankopen gaat doen. Sulejmani, Kenedy, Rommedahl, Leonardo, allemaal voorbeelden van spelers die het een keer, of een paar keer aardig doen en bij Ajax allemaal door het ijs zakken, Chadli zou de volgende worden.

Chadli doet het, het hele seizoen al geweldig en vorig seizoen viel hij ook al op. Hoe kan je Chadli nou vergelijken met Sulejmani, Kennedy en Rommedahl? Dat soort spelers waren juist al lang doorgebroken en Chadli niet. Ik zou Chadli meer vergelijken met De Zeeuw van GAE, Mertens van AGOVV en als je Honda van VVV had gehaald in deze periode vorig jaar. Kennedy en Rommedahl waren al oude spelers toen ze kwamen en dan pas je, je veel minder snel aan het niveau aan. Chadli is nu nog spotgoedkoop en over 1 jaar zal hij zo'n 5 miljoen kosten. Denk eens na voordat je met totaal ondoordachte voorbeelden komt.

Denk jij nou eens na voor je met ondoordachte 'nieuwe aankopen' komt. Ajax heeft een gigantische selectie dure spelers, waarvan er een aantal puur gekocht zijn op 3 leuke wedstrijdjes waaronder 1 tegen Ajax, en dan wil jij nog meer van dat soort jongens contracteren?
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 01:34
Die selectie bestaat uit spelers als Rommedahl, Kennedy, Wielaert, Atouba en Oleguer. Allemaal spelers die zich lang en breed bewezen hadden maar het niveau van Ajax gewoon niet aankonden.
Chadli is een totaal anders soort aankoop aangezien hij een jonge speler is met genoeg doorgroei potentieel. Daarbij zal hij qua transferkosten niet duur zijn en ook zijn salaris zal niet al te hoog liggen.
In geen enkel opzicht zou een transfer van Chadli dus te vergelijken zijn met de transfers van spelers als Rommedahl, Kennedy en Wielaert. De transfer van Chadli zou geen ondoordachte zijn maar juist eentje waar toekomstvisie vanaf straat. Het kopen van een speler voordat hij bij het grote publiek doorbreekt is waar Ajax naar moet streven. Niet voor niets is de transfer van De Zeeuw van GAE naar AZ een van de meest gelouterde van deze nog jonge eeuw.

Wat voor een aankopen wil jij dat Ajax doet? Spelers die hebben bewezen het niveau van Ajax aan te kunnen? Die spelers kan Ajax niet kopen omdat die 1) te duur zijn en 2) niet naar Ajax willen komen. Wil je dan spelers die al jaren in de Eredivisie op een redelijk niveau presteren? Dan krijg je weer transfers als die van Wielaert en Kennedy. Ik wil transfers zien van spelers die het talent hebben bij Ajax uit te groeien tot toppers maar nog niet doorgebroken zijn en daardoor nog relatief goedkoop. Wat wil jij?

Misschien is het handig om even duidelijk te maken dat ik Chadli dit seizoen in 10 wedstrijden heb zien spelen. 2 daarvan waren live uitzendingen en 8 daarvan waren samenvattingen. Daarbij was Chadli vorig seizoen ook al bij mij bekend en heb ik hem toen ook zeker zo rond de 20 keer (waarvan de meeste in samenvattingen) zien spelen. Het is dus absoluut niet het geval dat ik hem puur beoordeel op de vorm die hij de afgelopen tijd getoond. De wedstrijd tegen Ajax was natuurlijk wel een mooi moment om hem hier te noemen.
Robusto

Forum berichten: 324
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 09:11
Je gaat volkomen voorbij aan de duurste Ajax aankoop aller tijden, een jong jochie dat net als Chadli een keertje leuk tegen Ajax speelde en nu een molensteen om de nek van Ajax is.

En waar het om gaat is niet of ze zich bewezen hebben, maar dat ze zijn gekocht omdat ze het een paar wedstrijden, waaronder een wedstrijd tegen Ajax leuk hebben gedaan. En laat dat nu precies de reden zijn voor jou om die Chadli te willen kopen.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 10:10
Het moment waarop JD er mee komt is gewoon wat ongelukkig.

Je schreef eerder dat je hem 2 weken geleden al had willen noemen. Als je dat toen had gedaan, was het nu anders geweest, want nu ontstaat - wellicht volledig ten onrechte - het beeld dat je hem op basis van de wedstrijd tegen Ajax ineens noemt.

Ik denk overigens niet dat Chadli beter is dan Dries Mertens, maar we zullen zien. Hij is nog jong.

Citaat:
Je moet nou ook weer niet gaan overdrijven hoor. Chadli is een leuke speler, die zeker hogerop kan, maar het lijkt me dat hij dat via een tussenstap bij een subtopper / middenmoter moet doen. Dries Mertens was bijvoorbeeld nog een flink stuk beter bij AGOVV vorig seizoen en die doet het nu ook via Utrecht.

Heeft Mertens jou op Eredivisie-niveau verrast, Michel?

Alleen in die zin dat hij zich fysiek toch redelijk makkelijk staande lijkt te houden. Voor de rest doet hij nog niet heel veel anders dan bij AGOVV qua manier van spelen. Wel is het even afwachten wat er gaat gebeuren als "het nieuwe" er vanaf is en tegenstanders zich op hem gaan instellen.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 28 sep 2009 11:52
Citaat:
Het moment waarop JD er mee komt is gewoon wat ongelukkig.

Je schreef eerder dat je hem 2 weken geleden al had willen noemen. Als je dat toen had gedaan, was het nu anders geweest, want nu ontstaat - wellicht volledig ten onrechte - het beeld dat je hem op basis van de wedstrijd tegen Ajax ineens noemt.

Ik denk overigens niet dat Chadli beter is dan Dries Mertens, maar we zullen zien. Hij is nog jong.

Het moment is inderdaad ongelukkig maar ook logisch. Ik dacht dat het wel handig was hem nu te noemen aangezien iedereen hem kende. Als ik hem twee weken geleden had genoemd was ik ook voor gek verklaard omdat ik dan een onbekende Jupiler League speler aan Ajax had gelinkt die nog nooit iets op een hoger niveau had bewezen. Hoe ik het ook had gedaan mensen zouden sceptisch zijn geweest omdat ze gewoon niet goed zijn in het verder kijken dan hun neus lang is.
Ik denk wel dat Chadli beter is dan Mertens en daarbij denk ik dat Chadli door zijn fysieke kracht ook veel makkelijker stand kan houden op een hoog niveau. Sowieso is de technisch van Chadli bijna onfeilbaar en is hij een ontzettend onvoorspelbare speler met een geweldige trap.
famey

Forum berichten: 77
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:07
Iedereen die Honda aan Ajax linkte destijds toen hij nog in de Jupiler League uitkwam werd voor gek verklaard, enkele maanden later werd hij door serieus media aan Ajax gelinkt.

Chadli kan ik niet goed beoordelen omdat ik maar welgeteld één wedstrijd van hem heb kunnen genieten. In die wedstrijd oogde hij wel als het type buitenspeler waarnaar Ajax opzoek is. Zeer technisch, zoekt zijn man op, snel en fysiek sterk. Natuurlijk brengt het spelen bij een topclub meer spanning e.d. met zich mee maar denk niet dat hij onderdoet voor Kennedy of Rommedahl.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:15
Ik hoop niet dat jullie Chadli noemen als mogelijke aanwinst door die wedstrijd tegen Ajax. Silva zette de deur echt wagenwijd open toen.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:17
Citaat:
Ik hoop niet dat jullie Chadli noemen als mogelijke aanwinst door die wedstrijd tegen Ajax. Silva zette de deur echt wagenwijd open toen.

Gast kom op dit heb ik al zo'n miljard keer beantwoord. Daarbij is Silva natuurlijk ook weer niet de minste back van de Eredivisie. Hij speelde waardeloos maar best veel backs in de Eredivisie spelen elke wedstrijd op dat niveau.
Koen_Ajax

Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:22
Citaat:

Gast kom op dit heb ik al zo'n miljard keer beantwoord. Daarbij is Silva natuurlijk ook weer niet de minste back van de Eredivisie. Hij speelde waardeloos maar best veel backs in de Eredivisie spelen elke wedstrijd op dat niveau.

Gast, ik heb niet het hele topic doorgelezen. Ik zag dat Chadli werd genoemd en daar reageer ik op. En van jou wist ik wel dat je hem vaker had gezien, maar ik had het vooral tegen anderen die hem misschien op basis van die wedstrijd noemen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:25
Citaat:

Gast, ik heb niet het hele topic doorgelezen. Ik zag dat Chadli werd genoemd en daar reageer ik op. En van jou wist ik wel dat je hem vaker had gezien, maar ik had het vooral tegen anderen die hem misschien op basis van die wedstrijd noemen.

Alle 119 pagina's is een beetje overdreven, maar even 2 pagina's teruglezen voordat je je mengt in de discussie moet toch kunnen?
Koen_Ajax

Geplaatst: Ma 28 sep 2009 13:39
Citaat:

Alle 119 pagina's is een beetje overdreven, maar even 2 pagina's teruglezen voordat je je mengt in de discussie moet toch kunnen?

Ik zag dit topic en de naam Chadli staan. Toen reageerde ik gelijk. Maar nu weer on-topic.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 23:54
Voor jou, JohnDylan. Die Chadli wordt inmiddels gevolgd door FC Twente alsook FC Groningen.

Citaat:
Eredivisie toont interesse in Chadli'

Nacer Chadli (20) speelde met AGOVV in de bekerwedstrijd tegen Ajax een goede wedstrijd. De in Luik geboren Marokkaan lijkt de revelatie van het seizoen te worden in de Jupiler League.

Afgelopen zondag speelde Chadli een redelijk duel tegen De Graafschap (2-2). De Marokkaan wist wederom het net te vinden.

De prestaties van Nacer Chadli zijn ook in de Eredivisie niet onopgemerkt gebleven. Volgens de presentatrice van TV Gelderland, bij het duel tegen De Graafschap, staat Chadli in de belangstelling van FC Twente. FC Groningen-scout, Jurrie Koolhof liet ook weten gecharmeerd te zijn van de aanvaller.

Tijdens het duel zaten ook Wiljan Vloet (Hoofd Jeugdopleidingen PSV) en Marcel Brands (Technisch Directeur AZ) op de tribune in Apeldoorn. Of het duo ook voor de Marokkaan in het stadion was is niet duidelijk.

Bron: Atlaslions.nl
MrGuide

Forum berichten: 479
Geplaatst: Di 29 sep 2009 14:26
Ach ja, waarschijnlijk was deze speler voor de wedstrijd tegen Ajax nog een onbekende bij de helft van de Eredivisieclubs. Wat één live-duel al niet kan beteken voor zo'n jongen. Als er goed gescout zou worden, was deze jongen al eerder opgevallen, en had een middenmotor in de Eredivisie al een optie tot koop op hem bedongen.
michelAFCA

Forum berichten: 122
Geplaatst: Di 29 sep 2009 19:15
Laat ik maar eens 2 spelers erin gooien. Ken ze niet behalve van youtube filmpjes, maar doen het niet slecht in Zwitserland.

Mario Gavranovic, Kroaat, Zwitser (19) en Ideye Brown, Nigeriaan(20). Spelen bij Neuchâtel Xamax en zijn aardig op dreef. Mario staat op 7 doelpunten in 10 wedstrijden en speelt achter de spitsen of op linksbuiten. Ideye 10 wedstrijden en 10 doelpunten, een echte spits. Zij zijn mede verantwoordelijk voor de 2de plaats in de Zwitserse competitie.

Iemand die meer weet? of de Zwitserse competitie volgt? Brand maar los!
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 29 sep 2009 21:13
Citaat:
AZ bevestigt eerste optie op Benschop
AZ heeft een eerste optie tot koop bedongen op aanvaller Charlison Benschop. Dit bevestigde de Alkmaarse club dinsdagochtend. Het balletje kwam aan het rollen nadat De Telegraaf dinsdag melding maakte van de Alkmaarse optie.

Bij de verhuur van Gijs Luirink en Kemy Agustien aan RKC Waalwijk heeft AZ een optie tot koop weten te bedingen op Benschop. De jonge aanvaller (20) wordt nauwlettend in de gaten gehouden door verschillende eredivisionisten.

Met het oog op de groeiende interesse hoopt AZ de concurrentie zo een stap voor te zijn. Van een eventuele overstap in de winterstop, zoals ook gemeld werd in het dagblad, is echter absoluut geen sprake, zo laat een woordvoerder van de club weten.

Benschop vestigde afgelopen seizoen naam voor zichzelf in de Jupiler League. De aanvaller kwam tot elf treffers en speelde een belangrijke rol in de promotie van RKC Waalwijk naar de Eredivisie. Op het hoogste niveau kwam Benschop tot op heden tot zeven duels (twee treffers).

Dit moet Ajax ook doen met Chadli. Eerste optie tot koop bedwingen. Nog niet meteen kopen dus, maar aan het eind van het jaar kijken of je hem echt wilt en nodig hebt.
Amargo

Forum berichten: 111
Geplaatst: Di 29 sep 2009 21:40
Denk je dat die optie gratis is? En wat schiet AGOVV daar mee op?
Johnny Guitar

Forum berichten: 101
Geplaatst: Di 29 sep 2009 22:19
Citaat:
Denk je dat die optie gratis is? En wat schiet AGOVV daar mee op?

Simpel. Die krijgen alvast een bepaalde vergoeding voor die eerste optie en kunnen later nog verdienen op de verkoop zelf. Komt het niet tot een transfer, dan hebben ze de eerste vergoeding al.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Vr 2 okt 2009 19:59
Heeft iemand gisteren de wedstrijd van PSV gezien? Ik zat een beetje te zappen en heb daarbij af en toe naar de wedstrijd PSV-Cluj gekeken. Daarbij viel één iemand me van dat Roemeens team in het bijzonder op: Lacina Traoré. 19-jarige spits uit Ivoorkust. Fysiek beresterk, bijna 2 meter lang, kopsterk, balvast, snel... Heeft tot nu toe in 675 minuten 5 goals gemaakt. Iemand die hem wat beter kent?
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 14:36
Ik vind dat er een rechstbuiten moet komen of een speler op de rechterflank. Rommedahl en zeker Kennedy kunnen het niveau gewoon niet aan, die zijn veel te slecht en Suárez vertrekt aan het einde van het seizoen en Jol zet hem liever in de spits. Mijn voorkeur gaat uit naar Dries Mertens van Utrecht, is wekelijks de smaakmaker bij Utrecht, ik kan echt genieten van hem! Vind hem een échte Ajax speler. Mooie speler om naar te kijken en ook nog een goed rendement. Mijn 2e voorkeur gaat uit naar Lens van AZ.
Aangezien scouten niet de kwaliteit is van Ajax en er verder niks op de Nederlandse velden rond loopt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 15:42
Citaat:
Ik vind dat er een rechstbuiten moet komen of een speler op de rechterflank. Rommedahl en zeker Kennedy kunnen het niveau gewoon niet aan, die zijn veel te slecht en Suárez vertrekt aan het einde van het seizoen en Jol zet hem liever in de spits. Mijn voorkeur gaat uit naar Dries Mertens van Utrecht, is wekelijks de smaakmaker bij Utrecht, ik kan echt genieten van hem! Vind hem een échte Ajax speler. Mooie speler om naar te kijken en ook nog een goed rendement. Mijn 2e voorkeur gaat uit naar Lens van AZ.
Aangezien scouten niet de kwaliteit is van Ajax en er verder niks op de Nederlandse velden rond loopt.

Dan ga je opleiden, iets waar we erg goed in zijn, maar verschrikkelijk mee wordt omgegaan. Silva, Sno, Wielaert etc worden gehaald. Terwijl er in de jeugd een V/D Wiel, Enoh en Alderweireld rondlopen. Elia wordt weggetrapt omdat ie lastig is. Ik zeg helemaal niks meer aankopen.

P.S. Nog een voorbeeld: Aissati gehaald terwijl we De Jong hebben, kan iemand mij vertellen waar Aissati beter in is t.o.v De Jong?
Johnny Guitar

Forum berichten: 101
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 15:46
Elia moest niet weg omdat hij lastig was. Hij moest weg omdat hij niet goed genoeg was. Heb een flink interview met hem gelezen, en hij was het er min of meer nog mee eens ook.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 15:48
Citaat:

Dan ga je opleiden, iets waar we erg goed in zijn, maar verschrikkelijk mee wordt omgegaan. Silva, Sno, Wielaert etc worden gehaald. Terwijl er in de jeugd een V/D Wiel, Enoh en Alderweireld rondlopen. Elia wordt weggetrapt omdat ie lastig is. Ik zeg helemaal niks meer aankopen.

P.S. Nog een voorbeeld: Aissati gehaald terwijl we De Jong hebben, kan iemand mij vertellen waar Aissati beter in is t.o.v De Jong?
Sommige aankopen zijn gewoon slecht en dat blijf je houden.Of moet je ook geen Suarez meer aankopen of een de Zeeuw. Het is maar wat je wilt.
guy_ajax

Geplaatst: Zo 4 okt 2009 16:02
Citaat:

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens; ik vind dat in prencipe alle spelers uit de eigen jeugd moeten komen, maar als er een speler gehaald kan worden die daadwerkijlijk iets toevoegt moet je hem halen. Denk aan Litmanen, Chivu, Maxwell, Ibrahimovic, Suárez, De Zeeuw en Sulejmani gaat het ook maken.
En ik denk dat Mertens iets toe kan voegen. Lens komt overigens uit de eigen jeugd. Maar zie jij in de jeugd een goede rechtsbuiten rond lopen? Casteillion en Bodul zijn spitsen, Zeegelaar is een linksbuiten.. misschien Jozefzoon maar daar weet ik te weinig van.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 20:54
de enigste spelers die ik zou halen, zou ik het het volgende rijtje halen:

Boulahrouz, Matthijsen, V/D Vaart, Huntelaar, Seedorf enz.

Allemaal spelers die iets toevoegen. De rest gewoon opleiden. En eens in de 2 jaren een grote aankoop: Huntelaar (9) , Suarez (7,5), Sulejmani (16,25 mil)
guy_ajax

Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:28
Dat vind ik onzin, denk jij dat die spelers al terug gaan komen?
En dat één grote uitgaven per twee seizoenen vind ik klinken als Van Geel beleid. Ik weet wel dat je het niet zo bedoelt, maar het klinkt ongeveer zo: er moet persé iemand gekocht worden omdat het ''in het beleid'' staat, maakt niet uit of hij iets toevoegt maar het gaat om het kopen. En dan zeggen als er iets leuk voorbij komt ''dit staat niet in ons beleid, we hebben vorig jaar al een dure speler gekocht en dat zouden we maar één keer per 2 jaar doen.''

Nee, gewoon kopen als er iets leuks is (Huntelaar, De Zeeuw, Suárez, Sulejmani), dat kan 3x in één zomer zijn maar ook 5 jaar niet.
+ Nieuw bericht <<<   <   115  |  116  |  117  |  118  |  119  |  120  |  121  |  122  |  123   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.380.525 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: