Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 12:41
|
|
Leer het eens snappen, Ajax heeft helemaal niks aan Roy Makaay. Makaay is nog minder Ajax spits dan Rosenberg. Makaay kan niet pressie spelen, Makaay kan niet passen, Makaay heeft geen techniek. Waarom voeren wij deze discussie? Cvitanich is al genoeg afmaker.
Zoals Peter al zegt; We hebben een spits nodig die met de rug naar de goal kan spelen, het liefst trekken we daar nog de nodige miljoenen voor uit, dan kan Cvitanich naar de vleugel.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 12:49
|
|
Cvitanich is absoluut geen vleugelspeler, daarvoor mist hij de actie.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 12:53
|
|
Naast een balvaste speler kan hij prima gelanceerd worden. Hij hoeft voor mij niet het krijt van de zijlijn aan z'n schoenen te hebben, als hij maar genoeg in de zestien staat waar hij gevaarlijk is. De passeer bewegingen aan de linkerkant kunnen dan van Aissati komen.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 12:54
|
|
Dat hier alleen al de naam Makaay valt zegt al genoeg.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:08
|
|
Citaat: Dat hier alleen al de naam Makaay valt zegt al genoeg.
Groot gelijk... Die anti-voetballer hoort hier niet thuis.. Is verder over the hill, heeft zelfs geen basisplaats meer bij Feyenooit (omdat hij gewoon niet goed genoeg meer is)..
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:23
|
|
Citaat:
Ons middenveld blinkt inderdaad niet uit in het maken van goals maar is het weleens bij je opgekomen dat dit wellicht deels niet aan die middenvelders ligt? Daarmee zeg ik overigens niet dat Enoh er ineens 10 gaat maken in een jaar. Nu vraag ik je wederom, waarom denk je dat de kilometervreters en balafpakkers de opvallendste middenvelders zijn in dit huidige Ajax en dat een Aisatti niet uit de verf komt?
Te kwetsbare verdediging? En omdat we geen team om Aissati heem maken?
Maar Aissati kan geweldig voetballen, maar als hij geen Assist geeft of scoort, wat hebben we dan aan hem?
Maar WAAROM is het rendement van Aisatti zo laag en WAAROM komt hij niet uit de verf in het huidige systeem? WAAROM zijn het juist de lopers en de balafpakkers die opvallen bij Ajax?
Tis makkelijker dan het lijkt: als de huidige aanvallers onvoldoende doen in de omschakeling bij balverlies, geen bal vast houden om te wachten op aansluiting, puur doelgericht en mede spits gericht handelen in het veld, amper kaatsen en veel te veel balverlies lijden wat voor leven heb je dan als Ajax middenvelder?
Om even op Aisatti te focussen, stel hij speelt Suarez in die 30 meter voor hem staat op het veld. Aisatti heeft dus al een achterstand van 30 meter naar het vijandelijke doel. Suarez gaat 9 van de 10x meteen voor de actie naar voren (of hij speelt een mede aanvaller naast hem aan voor de combinatie). Als Suarez naar voren loopt dan moet Aisatti dus sneller naar voren lopen dan Suarez om aanspeelbaar te zijn aangezien Suarez niet 'terug' denkt. Stel Suarez zijn actie lukt en hij ontdoet zich van zijn tegenstander dan moet Aisatti een behoorlijke extra sprint trekken om bijvoorbeeld de voorzet in te kunnen tikken. Lukt de actie van Suarez niet of lijdt Ajax op een andere manier balverlies dan moet Aisatti na die sprint als een gek teruglopen omdat anders een gat in zijn rug ligt. Scoort zijn directe tegenstander of geeft die een goede voorzet dan is Aisatti de gebeten hond. Hoe dan ook Aisatti moet 3 paar longen en de snelheid van een sprinter hebben om zowel in scoringspositie te komen als bij de omschakeling naar balverlies goed te staan. Dit zijn niet de grootste kwaliteiten van Aisatti das duidelijk. Stel je nu eens voor dat niet alleen Aisatti maar ook Rommedahl en Vertonghen ten aanval zijn getrokken en er balverlies geleden wordt. Op dat moment ben je erg kwetsbaar bij een counter helemaal omdat je weinig pure snelheid achterin hebt. Waar gaat het dan fout? De verdediging? Bij Aisatti? De slechte organisatie? NEE! Het gaat fout omdat je aanvallers de fout maken om het elftal uit elkaar te trekken en door hun pure drang naar voren het elftal geen tijd te gunnen om de jusite posities in te nemen.
Waarom was Sulejmani bij Heerenveen zoveel effectiever en gevaarlijker als bij Ajax? Daar had hij een ander type spits naast zich. Sibon kon fantastisch een bal vasthouden zodat bijvoorbeeld een Pranjic kon aansluiten, Sibon kon goed kaatsen waardoor bijvoorbeeld Sulejmani met een een-tweetje met zijn snelheid 1-op-1 met de keeper kwam te staan, Sibon wist ook goed te lopen ZONDER bal en niet voor eigen gewin maar om ruimte te creeeren voor andere spelers (zoals het ineens inzakken--> voorstopper loopt mee met hem--> aanvallers staan ineens maar 2 tegen 3, Sulejmani speelde mannetje uit --> laatste man moet instappen en indien inschuivende Pranjic of Beerens voor zijn man komt en de bal van Micky was goed, ontstond er meteen een kans).
Klein beetje gechargeerde voorbeelden maar het gaat om de boodschap. Een goede, fysiek sterke, slimme, balvaste spits met voetballend vermogen scoort misschien 10x minder dan een Makaay maar levert je als ploeg misschien wel 20 goals extra op, daarnaast 'staat' de ploeg beter waardoor je wellicht ook 10 goals minder tegenkrijgt. Kortom een win-win situatie.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:28
|
|
Citaat: Ik roep hier al tijden dat Ajax bij Feyenoord moet shoppen. Mijn opties waren De Guzman, Bruins, Castaignos, de Vrij. Dat Been de laatste 2 tot nu toe niet erbij betrekt vind ik bijzonder vreemd. Al deze spelers zijn enorme buitenkansen
Makaay vind ik niet echt bij Ajax passen. Ik denk wel dat hij er 20 zou inschieten, maar dat doet elke goede spits bij Ajax. Ik ben toch nog steeds een groot voorstander van Koevermans. Verschil tussen die 2 is dat Koevermans sterk is in de lucht. Koevermans is net zo doelgericht als Makaay, dus mijn voorkeur gaat uit naar hem.
Koevermans verkiezen boven Makaay, het moet toch niet gekker worden. Koevermans is enorm overschat, verschrikkelijk beperkt en helemaal niet zo sterk door de lucht als een heleboel mensen zeggen. Makaay is bijvoorbeeld beter door de lucht dan Koevermans, al is Makaay er wel minder atletisch op geworden.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:51
|
|
Citaat: Ik roep hier al tijden dat Ajax bij Feyenoord moet shoppen. Mijn opties waren De Guzman, Bruins, Castaignos, de Vrij. Dat Been de laatste 2 tot nu toe niet erbij betrekt vind ik bijzonder vreemd. Al deze spelers zijn enorme buitenkansen
Die zijn veel te jong natuurlijk, dat gaat nog niet werken. Lekker in A1 laten rijpen, waar ze nog zat kunnen leren.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:52
|
|
Citaat: Dat hier alleen al de naam Makaay valt zegt al genoeg.
Groot gelijk... Die anti-voetballer hoort hier niet thuis.. Is verder over the hill, heeft zelfs geen basisplaats meer bij Feyenooit (omdat hij gewoon niet goed genoeg meer is)..
Nee, omdat Been wil laten zien wie de baas is en anders wil spelen, hij gebruikt Makaay verkeerd.
Ik blijf erbij dat Makaay heel bruikbaar is voor ons. Als er 1 van onze 3 doelpuntemaakers weg valt hebben we een probleem, dan blijven er nog maar 2 over, 1 niet in vorm, geblesseerd of geschorst.. wie moet er dan scoren?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 13:58
|
|
Makaay is 34 jaar.. Voetballend is hij nooit uitgeblonken.. Hebben we behoefte aan een speler die er alleen staat in de "16'" van de tegenstander, mijn antwoord is NEE.. Er is behoefte aan een spits die combinerend vermogen heeft, de bal vast kan houden en kan afmaken.
Niet iemand die je 80 minuten niet ziet, alleen maar balverlies lijdt (dus elftal in gevaar brengen, zoals je weet is balverlies lijden zeer gevaarlijk bij ajax) en dan toch 1 goaltje scoren..
een type Kluivert (tijd bij Ajax), Zlatan zoiets is nodig.. Natuurlijk zijn deze spitsen erg schaars.. Vorig seizoen is er toch ook een aantal keer zonder Suarez en Cvita gespeelt.
Verder heb ik redelijke verwachtingen van Castillion, hopelijk wordt Bodul verhuurt zodat Castillion bij jong-ajax kan spelen, mocht dan echt de nood aan de man zijn zou ik hem gewoon voor de leeuwen gooien, is toendertijd volgens mij ook bij Kluivert gebeurd en dat pakte redelijk..
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 14:22
|
|
Het enige wat Makaay kan is goed de ruimtes inlopen en schieten.
Denk dat t van belang is dat Jol gaat werken aan de afstemming van de spitsen en de nummer 10 positie. Litmanen was zo goed omdat hij gebruik kon maken van de ruimtes tussen de linies. Met de spitsen die we nu hebben, die zich continu uit de voorhoede laten zakken verdwijnen deze ruimtes. Aisattie gaat daarom zoeken naar ruimte en komt uit op een linie naar achter. Waar hij totaal niet gevaarlijk kan zijn en uiterst kwetsbaar is. Als blijkt dat Jol hier niet in slaagt kan er gezocht worden naar een nieuwe spits in de komende transferperiodes. Tenzij het een goedkope (lees: transfervrije) optie is, heb ik liever dat Jol hier aan werkt, ipv veel geld uit te geven aan (waarschijnlijk) weer een mislukte spits.
Wat betreft de Feyenoord-talenten. Alleen de Guzman en Wijnaldum zijn opties voor mij. Maar vraag me af of Feyenoord dit aan t publiek kan verkopen en of deze jongens zelf wel willen.
|
Brainsnack
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 92
|
Geplaatst: Di 11 aug 2009 19:23
|
|
Vandaag viel op o.a. Soccernews te lezen dat Feyenoord wel wil meewerken aan een vertrek van De Guzman bij een goed bod. Interessante speler en je helpt onze Rotterdamse vrienden ook met een paar miljoen eurootjes.
Ik heb alleen geen idee wat voor type De Guzman mentaal is; Is het een speler die absoluut niet naar Amsterdam wil verhuizen vanwege de fansituatie, of zou hij juist wél willen om zichzelf te kunnen bewijzen.
Buitenlandse clubs zullen er tijdens de laatste week van deze transferperiode ook wel komen, dus ik schat de kans natuurlijk klein in. Maar het zou een prettige aanvulling zijn.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 16:54
|
|
Citaat: Vandaag viel op o.a. Soccernews te lezen dat Feyenoord wel wil meewerken aan een vertrek van De Guzman bij een goed bod. Interessante speler en je helpt onze Rotterdamse vrienden ook met een paar miljoen eurootjes.
Ik heb alleen geen idee wat voor type De Guzman mentaal is; Is het een speler die absoluut niet naar Amsterdam wil verhuizen vanwege de fansituatie, of zou hij juist wél willen om zichzelf te kunnen bewijzen.
Buitenlandse clubs zullen er tijdens de laatste week van deze transferperiode ook wel komen, dus ik schat de kans natuurlijk klein in. Maar het zou een prettige aanvulling zijn.
Johan Derksen zegt hetzelfde op z'n site VI de rubriek ''beste Johan''. Feyenoord moet hem wel verkopen.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 16:58
|
|
Citaat: Vandaag viel op o.a. Soccernews te lezen dat Feyenoord wel wil meewerken aan een vertrek van De Guzman bij een goed bod. Interessante speler en je helpt onze Rotterdamse vrienden ook met een paar miljoen eurootjes.
Johan Derksen zegt hetzelfde op z'n site VI de rubriek ''beste Johan''. Feyenoord moet hem wel verkopen.
Ja anders vertrekt hij transfervrij en dat kan Feyenoord absoluut niet gebruiken op dit moment
Verder weet ik niet of het een aanwinst voor ajax is. Nog een dwerg erbij kunnen we absoluut niet gebruiken. Een beetje body is veel verstandiger
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 19:24
|
|
Is Ibisevic van Hoffenheim iets voor ons? 17 wedstrijden 18 goals, over rendement gesproken. niet slecht. Heeft aangegeven dat Ajax z'n droomclub is.
Citaat: Lucassen ziet Ibisevic uitgroeien tot een doelpuntenkanon dat de aandacht van heel Europa trekt. Zijn zware blessure is echter een geluk bij een ongeluk voor de Aufsteiger. De Bosniër rent nog altijd, of eigenlijk beter gezegd weer, in Zuid-Duitsland. "Ik heb de laatste weken met Vedad aan zijn herstel gewerkt. Hij is weer topfit. Het is trouwens een jongen die perfect zou passen in het Ajax-systeem." Lucassen lacht. "Het is ook nog eens zijn droomclub. Hij vertelde me dat hij als kind op straat tijdens voetbalpartijtjes altijd Ajax wilde zijn." Dankzij de inbreng van Lucassen is Ibisevic het niveau van de Nederlandse top echter ontstegen en we zullen hem in toekomst omgetwijfeld terug zien in één van de grote competities. Dankzij de innovatieve methodes van een Nederlandse voetbaldokter.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 19:26
|
|
Hij is een echte Ajax spits maar de kans dat hij ooit nog naar Ajax zou willen komen is echt heel erg klein, miniem zelfs.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 19:43
|
|
Citaat: Is Ibisevic van Hoffenheim iets voor ons? 17 wedstrijden 18 goals, over rendement gesproken. niet slecht. Heeft aangegeven dat Ajax z'n droomclub is.
Citaat: Lucassen ziet Ibisevic uitgroeien tot een doelpuntenkanon dat de aandacht van heel Europa trekt. Zijn zware blessure is echter een geluk bij een ongeluk voor de Aufsteiger. De Bosniër rent nog altijd, of eigenlijk beter gezegd weer, in Zuid-Duitsland. "Ik heb de laatste weken met Vedad aan zijn herstel gewerkt. Hij is weer topfit. Het is trouwens een jongen die perfect zou passen in het Ajax-systeem." Lucassen lacht. "Het is ook nog eens zijn droomclub. Hij vertelde me dat hij als kind op straat tijdens voetbalpartijtjes altijd Ajax wilde zijn." Dankzij de inbreng van Lucassen is Ibisevic het niveau van de Nederlandse top echter ontstegen en we zullen hem in toekomst omgetwijfeld terug zien in één van de grote competities. Dankzij de innovatieve methodes van een Nederlandse voetbaldokter.
Ik heb Ibisevic hier ook al 's genoemd en toen werd er enigszins lacherig over gedaan dat die nooit haalbaar zou zijn.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 19:52
|
|
Hoeveel zal hij er ongeveer in schieten per jaar? Meer als Huntelaar?
|
$_Tim_$
Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 22:26
|
|
De guzman wil gewoon naar Barca, of Real zo hoog schat hij zichzelf in.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 00:04
|
|
Ik vind Celta de Figo of Udinese wel een goede oplossing. Of Southampton misschien? :p
|
$_Tim_$
Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 03:25
|
|
Ik vind Celta de Figo of Udinese wel een goede oplossing. Of Southampton misschien? :p
Ik zeg het eerlijk, ik vind hem een geweldige voetballer. Ik zou hem graag bij Ajax zien maar we hebben al 80 middenvelders.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 09:31
|
|
Ibisevic is totaal onhaalbaar voor ajax. Een goalgetter in de Duitse competitie gaat natuurlijk geen stap terugdoen en in de Nederlandse competitie voetballen.
De Guzman zou er goed aan doen te verlengen bij Feyenoord. Gezien zijn vorige seizoen is het van belang dat ie nu 1 a 2 jaar alles speelt bij zn club om van het stempel 'talent' af te komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 09:36
|
|
De Guzman zal wel naar Hamburg gaan...
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 10:07
|
|
Citaat: Ibisevic is totaal onhaalbaar voor ajax. Een goalgetter in de Duitse competitie gaat natuurlijk geen stap terugdoen en in de Nederlandse competitie voetballen.
De Guzman zou er goed aan doen te verlengen bij Feyenoord. Gezien zijn vorige seizoen is het van belang dat ie nu 1 a 2 jaar alles speelt bij zn club om van het stempel 'talent' af te komen.
Als Ajax je droomclub is.. En hij speelt bij Hoffenheim, ook geen topclub ookal hebben ze vorig seizoen een geweldige 1ste seizoenshelft gedraaid.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 10:45
|
|
Ajax is voor geen enkele buitenlander meer zn droomclub. Volgens mij had ie t er over dat Ajax zn droomclub 'was'. Droomclubs zijn actief in Engeland, Spanje, en Italië.
Denk trouwens dat Hoffenheim het dit seizoen wel weer aardig gaat doen.
|