Auteur
|
Bericht
|
matr1xx
Forum berichten: 7
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:10
|
|
Middag allemaal! ;)
Leuk grapje?
Een opmerkelijk artikel in de vrijdageditie van Marca. Volgens de grootste sportkrant van Spanje is Ajax namelijk bereid om tien miljoen euro te betalen voor de onmiddellijke overgang van Real Madrid-aanvaller Klaas Jan-Huntelaar. Mocht de Amsterdamse club de Oranje-international over een jaar, na het WK in Zuid-Afrika, weer verkopen, dan ontvangt Real nog eens een bedrag van tien miljoen.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:13
|
|
'Ajax-constructie voor terughalen Huntelaar'
Geschreven op vrijdag, 31 juli om 14:10
Een opmerkelijk artikel in de vrijdageditie van Marca. Volgens de grootste sportkrant van Spanje is Ajax namelijk bereid om tien miljoen euro te betalen voor de onmiddellijke overgang van Real Madrid-aanvaller Klaas Jan-Huntelaar. Mocht de Amsterdamse club de Oranje-international over een jaar, na het WK in Zuid-Afrika, weer verkopen, dan ontvangt Real nog eens een bedrag van tien miljoen.
Volgens Marca staat zowel Huntelaar als Real Madrid welwillend tegenover een dergelijke constructie. De Spaanse topclub is er niet langer van overtuigd dat de aanvaller deze zomer nog een andere club vindt, en wil sowieso een groot deel van de investering terugverdienen. Huntelaar zelf heeft na de mislukte onderhandelingen met het Duitse VfB Stuttgart nog geen enkel interessant en concreet voorstel ontvangen.
Ajax zal volgens het dagblad sowieso als winnaar uit de strijd komen. Mocht de aanvaller deze zomer verkocht worden, dan ontvangt de Amsterdamse club een bedrag van zeven miljoen euro. De verkoop van Huntelaar leverde Ajax een half jaar geleden twintig miljoen euro op. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro indien de Spaanse topclub en/of de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen zouden voldoen. Bij een verkoop vervalt die variabale optie en ontvangt Ajax onmiddellijk een bedrag van zeven miljoen vanuit de Spaanse hoofdstad.
Huntelaar kreeg onlangs van Real Madrid-trainer Manuel Pellegrini te horen dat hij niet zijn best hoeft te doen om hem te overtuigen. Dit omdat de Chileen in de aanval al over diverse mogelijkheden beschikt, en de Nederlander in zijn optiek overbodig is. AC Milan heeft een eerste optie op de Oranje-international, maar maakte nog geen aanstalten de speler over te nemen. Tottenham Hotspur blijft geïnteresseerd
Voetbalzone
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:15
|
|
Leuk grapje.. Hoop dat hij op waarheid berust..
Maar zoals we allemaal hier wel weten moet je Marca met een korrel Middelandse zeezout nemen
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:17
|
|
Ja, maar wat zou het mooi zijn als het echt zo was .
|
matr1xx
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:18
|
|
We zouden er wel een leuke voorhoede aan overhouden!
Maargoed, geen valse hoop krijgen
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:20
|
|
Van mij mag hij wel terug komen hoor, mij hoor je niet.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:20
|
|
Citaat: We zouden er wel een leuke voorhoede aan overhouden!
Maargoed, geen valse hoop krijgen
Daarom.. Hartje begon wel even sneller te kloppen als het waar zou zijn.. Ook trouwens mooi op Voetbalzone.nl hoeveel mensen er gelijk als de raven op dat bericht vliegen.... Zal me niet verbazen als er boven de 200 reacties op komen..
Verder welkom Matr1xx
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:23
|
|
wat bedoel je met:
Citaat: onrealitisch positief over de laatste 'gouden' periode
Dat de een liever 3 switchende spelers ziet, en de ander liever een echte '9' is natuurlijk persoonlijke keuze/smaak. Ik zoek alleen naar een spits op het moment dat we echt met vleugelspelers gaan spelen. Een beweeglijke spits hebben we al in huis (Cvitanich), dus op basis daarvan hoeft er dan niemand bij (los van het feit of ie goed genoeg is).
Daarnaast vind ik switchende voorhoede spelers een uitstekend wapen, maar bij Ajax resulteert dat de laatste jaren niet in gevaar maar in chaos. Adriaanse slaagde er bij AZ wel in dat goed te laten lopen. Bij Barca is er ook beweeglijkheid volop, en dat heeft dus ook met de type spelers te maken (beweeglijke spits, geen authentieke buitenspelers).
Los van alles is het t belangrijkst dat die '9' positie ten alle tijde bezet is. En dit is dus vaak niet het geval met de aanvallers die we nu hebben.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:24
|
|
Citaat:
Maar denk dat deze jongen binnen een jaar bij een goede club in Duitsland zit. Kopsterk, balvast, en een killer.
Dus dan is het ook meteen een versterking voor Ajax? Zijn talloze voorbeelden te noemen van spelers die bij goede clubs in een grotere competitie spelen maar niet geschikt cq een meerwaarde zijn voor Ajax.
Citaat:
Günther Mayrhofer (sportredacteur bij Oberösterreichische Nachrichten) over Janko:
Citaat: Marc staat al jaren bekend als een groot talent, maar had steeds last van blessures. Nu is hij voor het eerst voor een lange tijd fit en laat hij zien wat hij in zijn mars heeft. Marc speelt met veel vertrouwen, scoort met beide voeten en is een goede kopper. Met zijn specifieke kwaliteiten zou hij geweldig bij een club als Ajax passen. Marc moet het hebben van voorzetten van de flanken en is een echte killer in het strafschopgebied. Niet voor niets wist hij dit seizoen al 39 keer te scoren. Ik denk niet dat dit een gelukkig seizoen is: ik denk echt dat hij het talent heeft om te slagen in een buitenlandse competitie die sterker is dan de Bundesliga.
In Oostenrijk ben je al een talent als je 3x kan hooghouden en een bal over 10 meter bij iemand in de voeten kan spelen, zover is het voetbal daar afgegleden. Hij zal gerust mee kunnen in een grotere competitie dan de Oostenrijkse maar dan bij een topclub in een mindere competitie dan de Nederlandse of bij een club in de marge van een grotere competitie. Het zegt al genoeg dat deze 'doelpuntenmachine' na een zeer succesvol jaar nog steeds in de uitermate zwakke Oostenrijkse competitie speelt. AB-SO-LUUT niet toereikend voor het niveau waar we met Ajax heenwillen.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:28
|
|
Citaat: Ja, maar wat zou het mooi zijn als het echt zo was .
Lijkt me helemaal niet mooi! Ajax zou dan amper wat hebben verdiend aan de transfer. Puur kapitaalsvernietiging. Ajax zou mogelijk 20 miljoen betalen aan Real Madrid! Voor dat geld (daar gaan we weer) lopen er andere aanvallers rond. Dan zou een optie tot huur logischer zijn.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:32
|
|
Het is een meerwaarde op basis van zijn kwaliteiten.
Hij speelt inderdaad nog steeds in Oostenrijk, maar dat zegt dus ook niks. Suarez speelt ook nog in Nederland, wat wil dat zeggen? Daarnaast is de transferperiode nog lang niet voorbij (al heeft hij Europees gespeeld, en is dus minder interessant).
Bij een aankoop lijkt t me verstandiger je te richten op de huidige selectie en niet naar t niveau waar we naartoe willen. Waarschijnlijk willen we structureel de knock-out fase van de CL halen, maar die spelers zijn op dit moment niet te halen voor Ajax. Hoe we er komen is op dit moment belangrijker. Stapje voor stapje, en niet direct weer de top willen zijn.
Ik ben bang dat Janko over een jaar of 2/3 aan iedereen laat zien dat het de ideale spits was voor Ajax.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:33
|
|
Citaat: wat bedoel je met:
Citaat: onrealitisch positief over de laatste 'gouden' periode
Dat de een liever 3 switchende spelers ziet, en de ander liever een echte '9' is natuurlijk persoonlijke keuze/smaak. Ik zoek alleen naar een spits op het moment dat we echt met vleugelspelers gaan spelen. Een beweeglijke spits hebben we al in huis (Cvitanich), dus op basis daarvan hoeft er dan niemand bij (los van het feit of ie goed genoeg is).
Daarnaast vind ik switchende voorhoede spelers een uitstekend wapen, maar bij Ajax resulteert dat de laatste jaren niet in gevaar maar in chaos. Adriaanse slaagde er bij AZ wel in dat goed te laten lopen. Bij Barca is er ook beweeglijkheid volop, en dat heeft dus ook met de type spelers te maken (beweeglijke spits, geen authentieke buitenspelers).
Los van alles is het t belangrijkst dat die '9' positie ten alle tijde bezet is. En dit is dus vaak niet het geval met de aanvallers die we nu hebben.
Ik respecteer vanzelfspreken jouw keuze, maar mijn stelling is dat het 4-3-3 systeem met buitenspelers helemaal niet zo efficient is als wordt gedacht. Dat systeem (in de 95 uitvoering) moeten we helemaal niet willen spelen, want het werkt niet. Niet in het moderne voetbal en in vrij beperkte mate in '95. Dat laatste wordt veel vergeten, maar is eenvoudig na te gaan door de banden van dat seizoen eens na te kijken. Ik heb het idee dat je gewoon wat te positief bent over dit periode.
Voor mij is een optie met 2 spitsen ook prima en er zijn nog wel meer systemen te bedenken.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:34
|
|
Citaat: Ajax zou dan amper wat hebben verdiend aan de transfer. Puur kapitaalsvernietiging. Ajax zou mogelijk 20 miljoen betalen aan Real Madrid!
Wacht je toch gewoon een jaar met verkopen. Heb je m gekocht voor 10 miljoen. Heb je winst gemaakt tov de 1e verkoop aan Madrid, plus heb je weer opbrengsten van een nieuwe verkoop naar een Europese (top)club. Dit zou financieel PERFECT zijn juist.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:50
|
|
Mr Guide
Citaat: Het is een meerwaarde op basis van zijn kwaliteiten.
Voor Red Bull, bij Ajax heeft hij niks te zoeken.
Citaat: Hij speelt inderdaad nog steeds in Oostenrijk, maar dat zegt dus ook niks. Suarez speelt ook nog in Nederland, wat wil dat zeggen? Daarnaast is de transferperiode nog lang niet voorbij (al heeft hij Europees gespeeld, en is dus minder interessant).
Precies het zegt helemaal niks, net zoals het vrij weinig zegt hoeveel doelpunten je nu maakt in de Oostenrijkse competitie. Dat statitiekje zegt mij ook helemaal niks.
Citaat: Bij een aankoop lijkt t me verstandiger je te richten op de huidige selectie en niet naar t niveau waar we naartoe willen.
Totaal niet mee eens. Ajax is gebaat bij spelers die zich mee ontwikkelen met het elftal, en dan kom je automatisch uit bij jongere spelers. Spelers nu die nu af zijn zijn straks kapitaal vernietiging.
Citaat: Ik ben bang dat Janko over een jaar of 2/3 aan iedereen laat zien dat het de ideale spits was voor Ajax.
De ideale Ajaxspits heeft tenminste een redelijke techniek. Diegene die coach van hem was afgelopen seizoen kende het Ajaxsysteem goed genoeg. Adriaanse liet aan het begin van het seizoen zelfs ontvallen dat Janko beter de Hongaarse competie kon opzoeken wegens z'n gebrek aan techniek. Dat Janko uiteindelijk nog is gaan draaien in de competitie is leuk, maar z'n gebrek aan techniek en verdere voetbalkwaliteiten maken hem verder totaal ongeschikt. Janko past voor mij in het rijtje Ailton, Lucarelli, Sonck, Balaban, Machlas,...
|
matr1xx
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:50
|
|
Citaat: Verder welkom Matr1xx
Thanks!
Ik weet ook niet waar Ajax op wacht, kopen die man! xD
Desnoods 15 mil! KJH maakt onze aanval compleet.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:58
|
|
Citaat:
Bij een aankoop lijkt t me verstandiger je te richten op de huidige selectie en niet naar t niveau waar we naartoe willen.
Totaal niet mee eens. Ajax is gebaat bij spelers die zich mee ontwikkelen met het elftal, en dan kom je automatisch uit bij jongere spelers. Spelers nu die nu af zijn zijn straks kapitaal vernietiging.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat het niet mogelijk is spelers te kopen die direct het niveau hebben waar we naartoe willen.
Citaat: net zoals het vrij weinig zegt hoeveel doelpunten je nu maakt in de Oostenrijkse competitie
Ik geef toe dat het niet de sterkste competitie van Europa is. Maar op de UEFA coefficientenlijst staat t nog altijd boven landen als Zweden, Servie, en Kroatie. Als een spits in Zweden of Kroatie 39 keer scoort, moet je de mensen dan eens horen....
Maar ja, de meningen over Janko zullen verdeeld blijven denk ik.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 14:58
|
|
Citaat: Koevermans is enorm beperkt. Als we het toch over een vreemd imago hebben: het beeld dat Koevermans goed kan koppen klopt niet. Hij is door de lucht helemaal niet bijzonder sterk.
Het is wel een topgozer. En ondanks dat hij toch meer heeft met het Rotterdamse, zou hij denk ik best bij Ajax willen spelen. Alleen denk ik niet dat Ajax daar heel veel mee opschiet. Ondanks dat ik gecharmeerd ben van zijn spel en vermogen om zich telkens weer wat te verbeteren als hij een stap omhoog zet. Alleen denk ik dat dit nu klaar is en hij zijn plafond heeft bereikt.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 15:19
|
|
Citaat: Ik respecteer vanzelfspreken jouw keuze, maar mijn stelling is dat het 4-3-3 systeem met buitenspelers helemaal niet zo efficient is als wordt gedacht. Dat systeem (in de 95 uitvoering) moeten we helemaal niet willen spelen, want het werkt niet. Niet in het moderne voetbal en in vrij beperkte mate in '95. Dat laatste wordt veel vergeten, maar is eenvoudig na te gaan door de banden van dat seizoen eens na te kijken. Ik heb het idee dat je gewoon wat te positief bent over dit periode.
Voor mij is een optie met 2 spitsen ook prima en er zijn nog wel meer systemen te bedenken.
Ajax '95 was een machine, maar wel dermate goed geolied dat hij niet te stoppen was. Hoe je er dus bij komt dat het in '95 in beperkte mate werkte is me een raadsel. Dat Ajax was één van de beste elftallen die ik ooit heb zien spelen. Men kon ook zo makkelijk door het centrum combineren omdat er altijd spelers waren die het veld breed hielden en de tegenstander uit elkaar rekten.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 15:28
|
|
Ik denk dat je niet positief genoeg kan zijn over een team dat alles won wat er maar te winnen valt, gepaard met een hele positieve spelopvatting. De tijden zijn weliswaar veranderd, dus het volledig kopieeren van de spelopvatting is misschien niet rendabel/haalbaar. Maar er bepaalde dingen uitpikken zou niet onverstandig zijn.
Citaat: Heb jij nou al eens de tapes van '95 bekeken? Hoeveel doelpunten zijn er toen via de vleugels gemaakt? Hoe dominant speelde Ajax? Volgens mij ben je gewoon onrealitisch positief over de laatste 'gouden' periode.
Weet jij je Madrid uit nog te herinneren? Over dominant spelen gesproken...
http://voetbal.nos.nl/video/bekijk/ID/t ... -ajax-1995
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 15:53
|
|
Coronel: Huntelaar niet naar Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 16:33
|
|
Citaat: Ik bedoelde er mee te zeggen dat het niet mogelijk is spelers te kopen die direct het niveau hebben waar we naartoe willen.
Dus heb je twee keuzes. Of je koopt spelers die nu een bepaald basisniveau hebben maar zich verder niet meer ontwikkelen. Daar floppen we de laatste jaren gigantisch mee, een uitzondering daargelaten. Of we doen het net zoals in de oplevingen van 95 en 2002 je zet in op spelers die talentvol zijn en zich doorontwikkelen. Naar mijn mening is de keuze helemaal niet moeilijk.
Citaat: Ik geef toe dat het niet de sterkste competitie van Europa is. Maar op de UEFA coefficientenlijst staat t nog altijd boven landen als Zweden, Servie, en Kroatie. Als een spits in Zweden of Kroatie 39 keer scoort, moet je de mensen dan eens horen....
Precies. Maar dat legtimiteert dan nog geen keuze voor Janko. Ik les geen voetbatechnische argumenten waarom we voor Janko zouden moeten kiezen.
Citaat:
Maar ja, de meningen over Janko zullen verdeeld blijven denk ik.
Laat ik het zo zeggen, ik kan het totaal niet rijmen dat je Janko een ideale Ajaxspits noemt. Maargoed je beargumenteert het verder dan ook niet.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 16:53
|
|
Citaat: Ik respecteer vanzelfspreken jouw keuze, maar mijn stelling is dat het 4-3-3 systeem met buitenspelers helemaal niet zo efficient is als wordt gedacht. Dat systeem (in de 95 uitvoering) moeten we helemaal niet willen spelen, want het werkt niet. Niet in het moderne voetbal en in vrij beperkte mate in '95. Dat laatste wordt veel vergeten, maar is eenvoudig na te gaan door de banden van dat seizoen eens na te kijken. Ik heb het idee dat je gewoon wat te positief bent over dit periode.
Ajax '95 was een machine, maar wel dermate goed geolied dat hij niet te stoppen was. Hoe je er dus bij komt dat het in '95 in beperkte mate werkte is me een raadsel. Dat Ajax was één van de beste elftallen die ik ooit heb zien spelen. Men kon ook zo makkelijk door het centrum combineren omdat er altijd spelers waren die het veld breed hielden en de tegenstander uit elkaar rekten.
Het is ook niet mijn stelling dat het Ajax van '95 als team slecht was. Ik stel alleen dat het niet alleen door buitenspeles kwam. Van Gaal wist van individuele spelers een team te maken. Hij dacht niet zo in een systeem, iets dat hij bij AZ heeft laten zien.
Ik heb altijd gedacht dat Ajax enorm dominant voetbalde, steeds aan de bal was, en alle goals werden gescoord door de nummer '9' na aangeven van een buitenspeler. Toen ik met wat Argentijnen de banden van dat seizoen na zat te kijken, viel me op dat dit helemaal niet altijd het geval was. De buitenspelers hadden veel kwaliteiten, maar Ajax stond vaak onder druk waarna men via een veredelde counter scoorde.
Citaat: Ik denk dat je niet positief genoeg kan zijn over een team dat alles won wat er maar te winnen valt, gepaard met een hele positieve spelopvatting. De tijden zijn weliswaar veranderd, dus het volledig kopieeren van de spelopvatting is misschien niet rendabel/haalbaar. Maar er bepaalde dingen uitpikken zou niet onverstandig zijn.
Weet jij je Madrid uit nog te herinneren? Over dominant spelen gesproken...
Ik ben net zo positief als jij over het feit dat we toen wonnen en positief speelden. Goede onderdelen kopieren lijkt me ook nog verstandig, maar dat is niet per definitie in een zelfde systeem met buitenspelers. Bovendien baseer ik me niet op één wedstrijd.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 18:04
|
|
Citaat: Ik heb altijd gedacht dat Ajax enorm dominant voetbalde, steeds aan de bal was, en alle goals werden gescoord door de nummer '9' na aangeven van een buitenspeler. Toen ik met wat Argentijnen de banden van dat seizoen na zat te kijken, viel me op dat dit helemaal niet altijd het geval was.
Rare gedachte, de heel veel scorende Litmanen en eerder Bergkamp stonden immers op 10. Ja, het werd 'dominant' genoemd. Misschien was 'controle' een betere term.
Citaat: Ajax stond vaak onder druk waarna men via een veredelde counter scoorde
Een van de mooiste goals van het Ajax van toen volgens van Gaal was inderdaad een counter. En wat voor één.
Citaat: Goede onderdelen kopieren lijkt me ook nog verstandig
Cruciaal: balvaste aanvaller(s). Ik zit alweer wat jaartjes naar een Ajax te kijken waarvan driekwart van de ingespeelde ballen terug stuiteren. Een ergernis.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 31 jul 2009 22:12
|
|
Citaat: Kopsterk, balvast, en een killer.
Had ik dus al eerder vermeld. Van de paar beelden die ik heb gezien is zijn kaats ook niet verkeerd, maar dat kan ik dus niet helemaal goed beoordelen. Welke spitsen zouden andere mensen graag zien komen dan?
En ook ik ben t eens dat je jongens met potentie moeten kopen. Ik zeg ook helemaal niet dat dat niet mogelijk is. Heb alleen gezegd dat het niet mogelijk is spelers van het niveau te kopen waar we naar toe willen.
Citaat: Misschien was 'controle' een betere term.
Controle hadden we absoluut, balbezit percentages waren vaak enorm hoog. Maar ja, laat je dan de tegenstander achter de bal aanrennen, en speel je dus dominant, of laat de tegenstander zich inzakken, en heb je controle? Het is maar hoe je t uitlegd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 10:09
|
|
Citaat: Had ik dus al eerder vermeld.
Toch bijzonder weinig. En killer... Dit seizoen heeft hij heel veel gescoord, in een elftal wat precies op hem afgesteld stond. Als laatste eindstation in de povere Oostenrijkse competitie. Het meervoud van de clubs daar is van het niveau top-eerste divisie. Maar Janko heeft zich nergens anders echt als killer bewezen.
Citaat: 2002/03 VfB Admira Wacker Mödling Oostenrijk max.Bundesliga 0 0
2003/04 VfB Admira Wacker Mödling Oostenrijk T-Mobile Bundesliga 0 0
2004/05 VfB Admira Wacker Mödling Oostenrijk T-Mobile Bundesliga 13 2
2005/06 Red Bull Salzburg Oostenrijk T-Mobile Bundesliga 18 11
2006/07 Red Bull Salzburg Oostenrijk T-Mobile Bundesliga 8 2
2007/08 Red Bull Salzburg Oostenrijk T-Mobile Bundesliga 14 5
2008/09 Red Bull Salzburg Oostenrijk Tipp3-Bundesliga Powered by T-Mobile 34 39
Ook niet in Europees verband en ook niet bij de nationale ploeg. Maar daar beoordeel ik hem nog niet eens zo op, het gaat om zijn voetbalkwaliteiten. Nogmaals Co Adriaanse die bij uitstek weet wat er bij Ajax nodig is had een kritiek op z'n gebrek aan techniek. De vraag die je je moet stellen is of Janko ook op een hoger niveau rendementvol wordt. En dan komt het op voetbalkwaliteiten aan. Hoe hoger je komt hoe belangrijker die worden. Janko heeft een slechte aanname, is traag, heeft geen actie. Dat soort spelers zijn gedoemd te mislukken op een hoger niveau. Beste voorbeeld vind ik Stefan Jansen, http://nl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Jansen
Scoorde in 200 30 doelpunten 32 wedstrijden in de eerste dvisie voor TOp Oss, in de kelder van de eredivisie bij Nec scoorde hij het seizoen erop 2 keer in 20 wedstrijden. Logisch ook, voor een niveau hoger had Jansen niet de kwaliteiten om z'n rendement te halen. Ironisch overigens dat hij de Oostenrijkse competitie bij Bregrenz later nog wel 1/2 haalt, zegt opnieuw veel over die competitie.
Janko heeft te weinig techniek en compenseert dat ook niet met andere exceptionele kwaliteiten. Die gaat zichet niet redden een stapje omhoog, hij is al 25. Echt spectaculaire dingen heof je dan niet meer te verwachten. Ook z'n doelpuntenaantal zal teruglopen nu hij niet meer op Co's systeem kan leunen.
Citaat: Van de paar beelden die ik heb gezien is zijn kaats ook niet verkeerd, maar dat kan ik dus niet helemaal goed beoordelen. Welke spitsen zouden andere mensen graag zien komen dan?
Mario Mandzukic, en zo kan ik er nog wel een aantal noemen.
|