Auteur
|
Bericht
|
De Dominee
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:19
|
|
En Appiah hoeft ook geen salaris zeker? Contract?
Lekker laten zitten die Appiah. Te oud, te duur, te versleten. Niks geleerd van Urzaiz, Kuffour en Luque?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:22
|
|
Citaat: En Appiah hoeft ook geen salaris zeker? Contract?
Lekker laten zitten die Appiah. Te oud, te duur, te versleten. Niks geleerd van Urzaiz, Kuffour en Luque?
Sorry hoor maar sinds wanneer kan je een 28 jarige vergelijken met Urzaiz, Kuffour en Luque. Daarbij heeft Appiah de kracht en drang naar voren die Ajax nodig heeft op het middenveld. Zijn contract is het enige wat iets moet kosten maar aangezien hij al een tijdje zonder club zit zal hij geen enorme eisen hebben, misschien gaat hij zelfs wel akkoord met een prestatiecontract.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:50
|
|
Correctie, Appiah had de kracht en de drang naar voren. Hij heeft al 2 jaar niet gespeeld en is bij meerdere clubs afgetest.
Appiah 28? Yeah right. Eerder 38.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:55
|
|
Citaat: Correctie, Appiah had de kracht en de drang naar voren. Hij heeft al 2 jaar niet gespeeld en is bij meerdere clubs afgetest.
Sorry maar Appiah is getest op zijn leeftijd en daar kwam uit dat hij rond de leeftijd was die hij zei te hebben.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:59
|
|
Citaat: Correctie, Appiah had de kracht en de drang naar voren. Hij heeft al 2 jaar niet gespeeld en is bij meerdere clubs afgetest.
Sorry maar Appiah is getest op zijn leeftijd en daar kwam uit dat hij rond de leeftijd was die hij zei te hebben.
Ja, maar was dat wel door diezelfde dokter gedaan, die kennis van Jan Pruijn?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 15:02
|
|
Weet ik niet maar ik had gewoon gelezen in een stuk over leeftijdstesten onder Afrikaanse voetballers en daar stonden wat voorbeelden en ik herinner me dat Appiah er ook bij stond en dat hij er positief uit kwam als een van de voetballers die wel gewoon de leeftijd heeft die hij zegt te hebben.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 15:22
|
|
Zulke test zijn natuurlijk niet waterdicht. Wat ik wel weet is dat je kerel niet moet halen. Ajax moet is gaan scouten!
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 17:13
|
|
Citaat: Lekker laten zitten die Appiah. Te oud, te duur, te versleten. Niks geleerd van Urzaiz, Kuffour en Luque?
Te oud?: 28 jaar.
Te Duur?: Trasfervrij. Dus ook al heeft ie een hoog salaris van 1.5 miljoen, dan nog is het niet duur om 3 miljoen uit te geven om 2 jaar van de diensten van deze speler gebruik te maken. Na zn Fenerbache periode maakte hij de fout veel geld te vragen om zo van zn transfervrije status te profiteren. Hier zal die nu wel van teruggekomen zijn.
Te Versleten?: Afgelopen seizoen niet gespeeld, maar de seizoenen daarvoor gewoon erg goed. Dus ook al geloof je zn leeftijd niet, dat is niet van invloed op zn spel. Seizoen 2007-2008 was zn laatste seizoen.Hij is heus niet in 1 jaar fysiek gezien gegantisch achteruit gegaan. Laat Ajax maar s goed kijken wat zn fysieke gestel op dit moment is en wat dit kan worden binnen een maand of twee.
Het risico gehalte is laag, zeker als je hem een 1-jarig contract zou aanbieden met de optie voor een 2e jaar bij een x-aantal gespeelde wedstrijden. Ik denk dat dit iemand is die we nodig hebben zodat een aantal jonkies bij ons nog even de tijd hebben om tot wasdom te komen.
|
peet
Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 17:34
|
|
Ik vind het toch jammer dat Kuffour nooit een echte kans heeft gekregen.
Der waren wel altijd positieve geluiden over hem, alleen Koster wilde hem destijds niet opstellen, best jammer.
|
wesley the pitbull
Forum berichten: 38
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 10:05
|
|
Nou, ik vind dat Ajax gewoon Oscar Cardozo moet kopen van Benfica, heeft zijn lengte mee en heeft een keihard schot. Is volgens mij 26 en is als je het mij zecht nog aardig snel. Heeft overigens ook een keigoede vrije trap.
Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=oQT5t5P9 ... r_embedded
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 11:02
|
|
Citaat: Nou, ik vind dat Ajax gewoon Oscar Cardozo moet kopen van Benfica, heeft zijn lengte mee en heeft een keihard schot. Is volgens mij 26 en is als je het mij zegt nog aardig snel. Heeft overigens ook een keigoede vrije trap.
Ik vind ook dat Ajax zoveel spelers moet halen..........
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 02:14
|
|
Citaat: Lekker laten zitten die Appiah. Te oud, te duur, te versleten. Niks geleerd van Urzaiz, Kuffour en Luque?
Te oud?: 28 jaar.
Te Duur?: Trasfervrij. Dus ook al heeft ie een hoog salaris van 1.5 miljoen, dan nog is het niet duur om 3 miljoen uit te geven om 2 jaar van de diensten van deze speler gebruik te maken. Na zn Fenerbache periode maakte hij de fout veel geld te vragen om zo van zn transfervrije status te profiteren. Hier zal die nu wel van teruggekomen zijn.
Te Versleten?: Afgelopen seizoen niet gespeeld, maar de seizoenen daarvoor gewoon erg goed. Dus ook al geloof je zn leeftijd niet, dat is niet van invloed op zn spel. Seizoen 2007-2008 was zn laatste seizoen.Hij is heus niet in 1 jaar fysiek gezien gegantisch achteruit gegaan. Laat Ajax maar s goed kijken wat zn fysieke gestel op dit moment is en wat dit kan worden binnen een maand of twee.
Het risico gehalte is laag, zeker als je hem een 1-jarig contract zouaanbieden met de optie voor een 2e jaar bij een x-aantal gespeelde wedstrijden. Ik denk dat dit iemand is die we nodig hebben zodat een aantal jonkies bij ons nog even de tijd hebben om tot wasdom te komen.
Luque was ook pas 29 toen hij naar Ajax kwam. Appiah is '28', maar dit is een speler waarbij je zeer kritisch moet kijken naar z'n laatste seizoen. Je kan niet zomaar even over het feit heen stappen dat hij afgelopen seizoen niets heeft gespeeld. Hij is in dat jaartje 'vakantie' op proef geweest bij Tottenham en Rubin Kazan, maar die durfde het vanwege z'n fysieke gesteldheid niet aan. Kuffour, any one? Ik denk dat Appiah net zo goed 28 is als Vieira en Ronaldo 33. En het verloop van zijn carrière wijst daar ook op.
Daarbij zal hij vast veel meer verdienen dan 1,5 miljoen per jaar. Hij ging van Juve naar Turkije, dus dan weet je het wel. Ga maar na zelfs Wielaert verdient bij Ajax al 9 ton. Appiah zal eerder gewend zijn om om en nabij de 2,5 miljoen per jaar te verdienen. En voor zo'n speler ga je je salarishuis natuurlijk niet compleet aanpassen.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Do 23 jul 2009 09:25
|
|
Citaat: Nou, ik vind dat Ajax gewoon Oscar Cardozo moet kopen van Benfica, heeft zijn lengte mee en heeft een keihard schot. Is volgens mij 26 en is als je het mij zegt nog aardig snel. Heeft overigens ook een keigoede vrije trap.
en jij denkt dat Ajax kan concureren met Benfica op het gebied van salaris?
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 11:53
|
|
Ik geloof zeker dat Ajax met Benfica kan concurreren qua salaris. Denk dat de topsalarissen niet hoger liggen bij Benfica. En de totale salarisuitgaven voor de hele selectie liggen denk ik lager. Dit omdat spelers die uit de Portugese competitie worden aangetrokken bij de kleinere clubs 'matig' verdienen. Daarnaast moeten spelers van buiten de EU meer verdienen in Nederland dan in Portugal.
Een goede speler kopen van Benfica is een ander verhaal. Dit is geen vooruitgang voor zo'n speler. Competitie is van hetzelfde niveau, maar de top speelt de laatse jaren Europees fantastisch.
Wat betreft Appiah:
Citaat: Stephen Appiah vindt mogelijk onderdak bij Genoa. De middenvelder, die een jaar na zijn vertrek bij Fenerbahçe nog altijd zonder club zit, mag volgende week een contract proberen af te dwingen. Appiah, die in het verleden in Italië speelde voor Udinese, Parma, Brescia en Juventus, werkte zonder succes stages af bij Tottenham Hotspur uit Engeland en Russisch landskampioen Rubin Kazan. (La Gazzetta dello Sport)
|
Robusto
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 12:27
|
|
en de kerstman? Geloof je daar ook nog in?
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 13:18
|
|
Dat is inderdaad een goed argument om je standpunt kracht bij te zetten...
Heb al meerdere mensen over het Portugese voetbal en Benfica in het bijzonder horen praten. Maar nog niemand is met cijfers gekomen. Porto doet het de laatste jaren uitstekend, zowel financieël als sportief, en is de Nederlandse top al een tijdje voorbij. Sporting doet het redelijk tot goed, maar maakt niet de financiële klappers die Porto maakt. En Benfica...tja, heb hier geen cijfers van (Begroting/Salarisbudget). Feit is gewoon dat clubs uit dit land, vele malen makkelijker spelers uit Zuid-Amerika en Spanje kunnen aantrekken dan Nederlandse clubs. Dit gaat dan niet zozeer om het financiële gedeelte. Neem als voorbeeld Saviola. Een goede voetballer waarvan het onmogelijk is dat Ajax die aantrekt. Maar niet omdat hij onbetaalbaar is. Benfica heeft een bedrag van circa 5 miljoen overgemaakt om deze speler bij Real los te weken. Datzelfde geldt voor spelers als Aimar en Reyes.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 14:50
|
|
Bij Portugese clubs zit enorm veel zwart geld. Iets waar je rekening mee moet houden.
|
Robusto
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 15:46
|
|
Citaat: Dat is inderdaad een goed argument om je standpunt kracht bij te zetten...
Heb al meerdere mensen over het Portugese voetbal en Benfica in het bijzonder horen praten. Maar nog niemand is met cijfers gekomen. Porto doet het de laatste jaren uitstekend, zowel financieël als sportief, en is de Nederlandse top al een tijdje voorbij. Sporting doet het redelijk tot goed, maar maakt niet de financiële klappers die Porto maakt. En Benfica...tja, heb hier geen cijfers van (Begroting/Salarisbudget). Feit is gewoon dat clubs uit dit land, vele malen makkelijker spelers uit Zuid-Amerika en Spanje kunnen aantrekken dan Nederlandse clubs. Dit gaat dan niet zozeer om het financiële gedeelte. Neem als voorbeeld Saviola. Een goede voetballer waarvan het onmogelijk is dat Ajax die aantrekt. Maar niet omdat hij onbetaalbaar is. Benfica heeft een bedrag van circa 5 miljoen overgemaakt om deze speler bij Real los te weken. Datzelfde geldt voor spelers als Aimar en Reyes.
die transfersom is voor Ajax wel op te brengen, maar dan komt het salaris om de hoek. Benfica kan (al dan niet zwart) meer geld bieden dan welke Nederlandse club ook.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 17:24
|
|
Als Benfica zoveel 'zwart geld' heeft, vind ik t raar om zulke berichten te lezen:
Citaat: Benfica moet nog 6,5 miljoen euro overmaken naar Madrid.
Portugese clubs en transfersommen betalen, geen gelukkige combinatie. Een aantal leden van de fanclub zijn fan van Vitesse en kunnen zich vast nog wel de problemen herinneren rondom de transfer van Pierre van Hooijdonck van de Arnhemse club naar Benfica: geen bankgarantie, geen geld. Atlético Madrid pakte het iets slimmer aan en liet de Portugezen in de winterstop weten dat het voor 31 mei 2009 het resterende bedrag moet overmaken, het gaat hier om 6,5 miljoen euro. De Portugezen legden eerder 2,5 miljoen euro op tafel, goed voor 25% van de transferrechten. Benfica probeert met man en macht de prijs te verlagen, maar Gil Marín laat er geen twijfel over bestaan: "we doen geen water bij de wijn". Reyes wil graag blijven in Lissabon en hij is een vaste waarde, het ligt er dus aan of Benfica daadwerkelijk de speler wil hebben of niet.
bron: Atleticomadrid.nl
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre een club met zwart geld spelers ed. kan financieren op het moment dat deze club beursgenoteerd staat, en dus verplicht is alle kosten en baten financieel te verantwoorden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 17:28
|
|
Citaat: Dat is inderdaad een goed argument om je standpunt kracht bij te zetten...
Je wil me zeggen dat je nog altijd niet doorhebt wat er aan de hand is? na alle Lemictaferelen en alel informatie die er verder over te vinden is?
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 17:37
|
|
Ik heb inderdaad geen idee welke zaakwaarnemers rond personen als Saviola, Aimar, en Reyes lopen. Misschien kan iemand hier mij over inlichten dan. Dat Portugese clubs goed 'ingevoerd' zijn in Zuid-Amerika via zaakwaarnemers ed. weet ik ook. Ze hebben niet voor niets zo'n lange historie met Zuid-Amerikaanse spelers. Maar zoals deze spelers Portugal als een goede opstap zien voor de grotere competites, zien veel Scandinavische spelers de Nederlandse competities op deze manier.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 17:40
|
|
Citaat: Ik heb inderdaad geen idee welke zaakwaarnemers rond personen als Saviola, Aimar, en Reyes lopen. Misschien kan iemand hier mij over inlichten dan. Dat Portugese clubs goed 'ingevoerd' zijn in Zuid-Amerika via zaakwaarnemers ed. weet ik ook. Ze hebben niet voor niets zo'n lange historie met Zuid-Amerikaanse spelers. Maar zoals deze spelers Portugal als een goede opstap zien voor de grotere competites, zien veel Scandinavische spelers de Nederlandse competities op deze manier.
Dat de Zuid-Amerikaanse zaakwaarnemers gelieerd zijn aan corrupte investeringskantoren is i.i.g. wel duidelijk. Maar ik zal wel kijken of ik een artikletje kan vinden dat dat uitlegt.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 18:50
|
|
Ditis wat dat betreft een interessant artikel. Enigszins gedateerd, aangezien alles zich verder heeft ontwikkeld en het met name over MSI gaat en niet over Traffic, maar wel interessant.
‘Dat de FIFA een Taskforce heeft opgericht vanwege dat verhaal van jou maakt ons niks uit, zei een van mijn anonieme bronnen me vorig jaar nog. ‘We hebben alles al afgedekt.’ En zo geschiedde....
Inmiddels is het zelfs zo dat Traffic een eigen club in Brazilië heeft. Officiëel staan de spelers dan onder contract bij die club (Deportivo Brasil), maar ze spelen er geen minuut voor. Het is alleen een manier om te kunnen verdienen aan transfers. Ondertussen worden spelers via bijvoorbeeld het (huur)traject Coritiba=>Palmeiras (wel echte, 'op zichzelf staande' clubs) naar Europa gebracht. Henrique en een paar maanden geleden ook Keirrison zijn zo bij Barcelona terechtgekomen. Deportivo Brasil wordt alleen gebruikt voor de echt jonge spelers die nog niet op profniveau kunnen uitkomen. Maar ook voor die jongens worden er op 16-jarige leeftijd al stages bij Europese clubs geregeld, ook al mogen ze pas op hun 18de naar Europa. Meer daarover kan je lezen in ditstuk van Tim Vickery.
Benfica, Porto (er vertrekt ieder jaar ook weer een karrevracht Zuid-Amerikanen naar Portugal), HSV, CSKA Moskou, Bayern, Barcelona, PSV, Chelsea, Maccabi Haifa (Zahavi komt uit Israël), Real Madrid (deals van Robben, Sneijder, Van der Vaart, ook weer omdat oud-technisch directeur Mijatovic matties is met Lemic), sinds kort ook Twente en straks wellicht ook Ajax zijn clubs die intensief samenwerk(t)en met Traffic, maar in principe doet vrijwel iedere club zaken met ze wanneer dat goed uitkomt. Lemic heeft natuurlijk bemiddeld bij de transfer van Sulejmani, laatst was er ook een Nederlands jeugdspelertje van 14 jaar uit de opleiding van Ajax op proef bij Palmeiras (http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=28671&page=1) en het is natuurlijk ook geen toeval dat er de afgelopen tijd zoveel Serviërs aan Ajax worden gelinkt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 19:19
|
|
Kijk Thomas thanks daar zocht ik naar! Dat artikel verklaart een hoop.
Als je kijkt naar Ajax afgelopen jaren en met wie men in verband gebracht werd dan wordt ook wel het een en ander duidelijk: Krasic, Ivanovic, Grigalava, Maidana, Henrique, Sulejmani, Keirrison, Aimar,...
|
MrGuide
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 00:01
|
|
De duistere wereld van zaakwaarnemers ken ik, maar hoe wordt hiermee het financiele gedeelte verklaard?
Hoe verklaar je dan het 'zogenaamde' zwarte geld, bij een bedrijf dat beursgenoteerd is??
|