Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 11:50
|
|
Citaat: wikipedia is in deze tijden ongeveer even betrouwbaar als de doorsnee twitterpage van een speler....
Reyes is natuurlijk niet haalbaar gezien z'n salariseisen.
Zouden zijn salariseisen zo gek zijn?! Benfica wilde het in principe ook betalen en dat is nou ook niet echt een rijke club..
Ik denk niet eens dat Reyes onmogelijk is..
Citaat: Benfica grootste voetbalclub ter wereld
ANP
Gepubliceerd op 10 november 2006 11:48, bijgewerkt op 11:48
LISSABON - Benfica lost vrijdag Manchester United af als de grootste voetbalclub ter wereld. Voorzitter Luis Filipe Vieira maakte bekend dat het in 1904 opgerichte Benfica in 2006 meer dan 160.000 leden telt. Het levert de club een vermelding op in het Guinness Book of Records.
Tot vrijdag stond de Engelse grootmacht te boek als voetbalclub met de meeste leden, namelijk 154.000. Benfica heeft dit jaar echter een succesvolle wervingsactie gevoerd om Manchester van de troon te stoten. Reclamepakketjes met toegangskaarten, een dvd, een stadionbezoek en een petje vonden gretig aftrek.
De leden van Benfica brachten vorig jaar 13 miljoen euro in het laatje, dat was 14 procent van de totale clubinkomsten.
Begroting van Benfica ligt rond de 100 Miljoen, die van Ajax zo rond de 65. Bij Benfica is Reyes al een van de grootverdieners, dat valt niet te rijmen in het salarishuis van Ajax.
Volgens mij ligt de officiele begroting van Benfica ver achter bij die van Ajax, maar tja in Nederland zijn wij qua wetgeving een stuk braver dan in veel andere landen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 12:10
|
|
Begroting ligt daar hoger hoor, maar verder is het ook zo dat Benfica de club is die het meest onder invloed is van corrupte zaakwaarnemers, van alle clubs die ik ken. Ongeveer de helft van de selectie valt daar wel terug te voeren op mensen die niet zo kosher handelen.
|
amigodb
Forum berichten: 11
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 13:10
|
|
wat dacht je van Maniche oftewel Nuno Ricardo Oliveira Ribeiro ?
Geen idee of hij nog niveau heeft maar anders zeker een optie?!
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 13:11
|
|
Een post op het forum van 'soccerquest', augustus 2007:
De 6 clubs met de grootste begroting in Portugal:
FC Porto 40M€
Benfica 25M€
Sporting CP 20M€
Marítimo 7.5M€
Nacional 5M€
Sporting Braga 5M€
In Nederland:
Ajax € 65
PSV € 65
Feyenoord € 38.6
AZ € 28
Heerenveen € 25
FC Twente € 16,5
Als dat waar is, is het onmogelijk dat Benfica nu op 100 miljoen zit. Sowieso is Porto kapitaalkrachtiger dan Benfica, wat zou betekenen dat die een nog hogere begroting hebben.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 13:13
|
|
het klopt wel dat Benfica behoorlijk wat corrupte gein zit...Ik denk dus dat Benfica over heel veel 'zwart geld' beschikt wat niet opgenomen is in het budget.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 14:53
|
|
Citaat: Een post op het forum van 'soccerquest', augustus 2007:
De 6 clubs met de grootste begroting in Portugal:
FC Porto 40M€
Benfica 25M€
Sporting CP 20M€
Marítimo 7.5M€
Nacional 5M€
Sporting Braga 5M€
In Nederland:
Ajax € 65
PSV € 65
Feyenoord € 38.6
AZ € 28
Heerenveen € 25
FC Twente € 16,5
Als dat waar is, is het onmogelijk dat Benfica nu op 100 miljoen zit. Sowieso is Porto kapitaalkrachtiger dan Benfica, wat zou betekenen dat die een nog hogere begroting hebben.
Zou ik me maar niet te blind op staren. Opnieuw Benfica heeft de meeste socios ter wereld, speelt jaarlijks CL. En onder tafel wordt daar genoeg met geld geschoven.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 15:21
|
|
Onder de tafel kan best, maar dan moet er niet gezegd worden dat een club een begroting van 100M heeft, aangezien dit niet in de begroting is opgenomen. PSV speelt al jaren CL, en blijft daar ver onder.
Socios brengen inderdaad aardig wat geld in het laadje, maar vergeet niet dat de wedstrijdrecettes niet te vergelijken zijn met Nederland. Stadions zitten bijna nooit vol.
Ben benieuwd of er iemand duidelijke cijfers heeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 22:36
|
|
Citaat: Onder de tafel kan best, maar dan moet er niet gezegd worden dat een club een begroting van 100M heeft, aangezien dit niet in de begroting is opgenomen. PSV speelt al jaren CL, en blijft daar ver onder.
Socios brengen inderdaad aardig wat geld in het laadje, maar vergeet niet dat de wedstrijdrecettes niet te vergelijken zijn met Nederland. Stadions zitten bijna nooit vol.
Ben benieuwd of er iemand duidelijke cijfers heeft.
Als jij denkt dat daar 25 Miljoen als begroting staat mag dat best, ik zie alleen niet in hoe een club met een begroting van het kaliber Heerenveen spelers zoals Luisao, Saviola en Aimar in haar gelederen kan houden. Mijn punt is.
1. Ook de officiele begroting zal een stuk hoger liggen, al ligt het eraan hoe het boekhoudtechnisch allemaal is opgelost.
2. Onofficeel zal er nog veel meer geld oin omgaan. Ik weet toevallig welke figuren daar als zaakwaarnemer lopen en geloof me dan betaal je officieel misschien bedrag X voor een transfer, onder tafel leg je er nog enkele miljoen bij. Komt alleen niet in de officiele cijfers . Maar het zijn wel reeele kosten als je een speler wil aantrekken.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 12:59
|
|
Ik ga er zelf ook niet vanuit dat hun begroting rond de 30 ligt. Ik zit zelf meer tussen de 50 en 60 te denken. Net onder Ajax en PSV.
|
RossBoyy
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 01:24
|
|
Als Ajax zoveel geld mag uitgeven. Waarom wilden ze dan niet 1 miljoen meer betalen voor Elia?
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 10:04
|
|
Je begroting is niet hetzelfde als het transferbudget he? Hier moeten ook weet ik hoe veel andere kosten van betaald worden als salarissen en heel veel andere kosten. Blijkbaar zullen er niet voldoende inkomsten komen komend jaar zodat er veel geinvesteerd kan worden in spelers. Al verwacht ik wel dat er nog een echte aankoop gaat komen, een keyplayer die wel wat geld mag kosten. Daar moet echter goed over nagedacht worden.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 14:44
|
|
Het schijnt dat er even op de site van het AD gestaan heeft dat Defour naar Ajax gaat. Is er ook weer afgehaald. Teken aan de wand?
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 14:52
|
|
Ik heb dat bericht op AS gelezen. En het ging blijkbaar over Stefan Deffour oftewel het zal vol met spelvauten .
Het lijkt me dus een verzonnen verhaal.
|
Scio
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 14:56
|
|
Citaat: Ik heb dat bericht op AS gelezen. En het ging blijkbaar over Stefan Deffour oftewel het zal vol met spelvauten .
Het lijkt me dus een verzonnen verhaal.
Ghehe
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 14:57
|
|
Lijkt me ook dikke bullshit.
Ze hebben net een bod van 15 miljoen uit Engeland afgeslagen. Bovendien is Ajax voor Defour niet erg interessant meer, lijkt me.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:04
|
|
Als De Zeeuw en Schaars geprobeerd worden dan zou het niet gek zijn dat Defour hier weer in beeld komt. Maar inderdaad Standard wil hem niet laten gaan vanwege de CL.
Bij Standard staan drie mensen op de lijst die pertinent niet wegmogen: Mbokani, Defour, Witsel.
Ik ga er zelf al een beetje vanuit dat De Zeeuw niet doorgaat dus ik ben beniewd bij wie Ajax dan uitkomt.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:40
|
|
Citaat: Als De Zeeuw en Schaars geprobeerd worden dan zou het niet gek zijn dat Defour hier weer in beeld komt. Maar inderdaad Standard wil hem niet laten gaan vanwege de CL.
Bij Standard staan drie mensen op de lijst die pertinent niet wegmogen: Mbokani, Defour, Witsel.
Ik ga er zelf al een beetje vanuit dat De Zeeuw niet doorgaat dus ik ben beniewd bij wie Ajax dan uitkomt.
Prediguer of Honda denk ik zo. Maar dat zijn de namen uit de media. Het zou me niets verbazen als Ajax weer een uit de hoge hoed tovert.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:41
|
|
Alsof ze tot nu toe iets uit de hoge hoed hebben getoverd, Atouba is een speler die Jol persoonlijk kende, wow magie!
|
Scio
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:42
|
|
Citaat: Als De Zeeuw en Schaars geprobeerd worden dan zou het niet gek zijn dat Defour hier weer in beeld komt. Maar inderdaad Standard wil hem niet laten gaan vanwege de CL.
Prediguer of Honda denk ik zo. Maar dat zijn de namen uit de media. Het zou me niets verbazen als Ajax weer een uit de hoge hoed tovert.
Wout Brama of Danny Holla of zoiets
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:44
|
|
Dat is inderdaad hoe ver de lengte van de Ajax neus rijkt, Brama, Holla, Honda en De Zeeuw.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:48
|
|
Citaat: Alsof ze tot nu toe iets uit de hoge hoed hebben getoverd, Atouba is een speler die Jol persoonlijk kende, wow magie!
Misschien niet de juiste woorden gebruikt. Mijn punt was meer over het feit dat Ajax zijn aankopen behoorlijk afschermt voor de media tot de laatste moment. Ook met Atouba.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:50
|
|
Oke, daar heb je absoluut gelijk is zowel bij Atouba als Verhoeven kreeg de media er pas op het allerlaatste moment lucht van.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 17:48
|
|
Wout Brama of Danny Holla of zoiets
Ach als je me zou vragen wat logische namen zijn van spelers die naar Ajax kunnen komen dan zeg ik.
1. Hadouir als een soort volgende Leonardo. Kan rechts als linksbuiten, maar bovenal ligt bij Esselsports vast. Het kantoor waar Ajax vaak zaken mee doet.
2. Abdel Abdi, concurrent van Aissati bij Marokko. Destijds onder Jol naar Tottenham gekomen.
3. Ljubmor Fejsa, zelfde zaakwaarnemer als Obradovic als ik me niet vergis.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 10:03
|
|
Hadouir vind ik toch niet echt te vergelijken met Leonardo, dan toch eerder met Aisatti. Vind m duidelijk te kort komen voor t niveau Ajax. Die jongen heeft de laatste jaren erg zwak gepresteerd.
Abdel Abdi....ik ken deze speler niet goed, maar een concurrent op de 10 positie? We hebben Aisatti en de Jong al. Nog een nummer 10 hoeft voor mij niet.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 10:10
|
|
Hadouir gun ik een transfer naar Ajax altijd..8jaar bij hem in de klas gezeten op de basisschool
Overigens was hij bij Roda samen met Cissé toch wel veruit de beste speler van Roda..Hij verdiend het dus hogerop te gaan al denk ik dat hij iets te licht is voor Ajax..
een club als Groningen/Twente/Utrecht/Heerenveen zou prima voor hem zijn.
|