Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 08:54
|
|
Citaat: Ajax heeft een, weliswaar slappe, poging gewaagd voor Emnes vorig jaar. Maar het prijskaartje voor deze back-up was te fors. Wat Middlesbrough uiteindelijk betaalde, 4 miljoen, is inderdaad iets teveel van het goede. Een talentvolle speler, maar Elia is veel verder, absoluut een directe versterking. Bovendien is het waarschijnlijk de laatste kans om deze echte buitenspeler binnen te halen. Met Emnes is het maar afwachten. Goedkoop zal het sowieso niet zijn, lijkt me niet dat de Engelsen hem kwijt willen. Het is jammer dat deze jongen destijds zo is gehypt en daarna voor een miljoenen bedrag naar het Noorden is vertrokken. Heeft zijn ontwikkeling niet goed gedaan.
NEE! Elia is geen directe versterking voor Ajax. Die jongen is overhyped. Ga na: je speelt een goed seizoen, en je scoort 9 doelpunten en geeft 4 assists in 34 wedstrijden. Sulejmani speelt een kut seizoen en scoort 8 doelpunten, en geeft 10 assists in 27 wedstrijden. "Maar Fregge, dat is scorebordjournelastiek". Dat kan, maar Elia is een type Babel, een speler die de ruimte nodig heeft om zijn ding te doen, maar hij zoekt te veel de actie op. Dit kan bij FC Twente, maar niet bij Ajax. Om terug te komen op iets anders: Elia of Sulejmani, gaat m'n voorkeur duidelijk uit naar Mickey, want hij is veel jonger, kan veel verder door ontwikkelen, en kan je later voor veel meer verkopen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 09:56
|
|
Citaat:
Trouwens, mijn target Cisse is naar Feyenoord. Prima zet van hun.
Inderdaad een prima zet. Heeft niets te zoeken bij Ajax.
Helemaal mee eens. Cisse past totaal niet bij het voetbal wat Ajax wil spelen. Te beperkt in de kleine ruimte, gebrek aan overzicht: type domme draver.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 10:28
|
|
Citaat:
Trouwens, mijn target Cisse is naar Feyenoord. Prima zet van hun.
Inderdaad een prima zet. Heeft niets te zoeken bij Ajax.
Helemaal mee eens. Cisse past totaal niet bij het voetbal wat Ajax wil spelen. Te beperkt in de kleine ruimte, gebrek aan overzicht: type domme draver.
Inderdaad, totaal geen ajaxvoetballer. Snap niet dat Feyenoord aan deze speler hun spaarzame centjes willen besteden. Maar ja, van mij mogen ze uiteraad.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 14:55
|
|
Citaat: Iedereen hoor ik hier nu positief praten over Elia. Maar denken jullie wel eens aan het verleden? Ik bedoel, ik had destijds liever gehad dat Ajax de gok waagde voor Marvin Emnes dan voor Eljero Elia. En nog steeds. Waarom pikken we Marvin Emnes niet voor wat wisselgeld op in plaats van het volle pond voor Elia betalen. Emnes kan op rechts en links uit de voeten, scoort ongeveer hetzelfde en is ook sterk aan de bal. Why not als je zelfs Elia wilt.
Ajax heeft een, weliswaar slappe, poging gewaagd voor Emnes vorig jaar. Maar het prijskaartje voor deze back-up was te fors. Wat Middlesbrough uiteindelijk betaalde, 4 miljoen, is inderdaad iets teveel van het goede. Een talentvolle speler, maar Elia is veel verder, absoluut een directe versterking. Bovendien is het waarschijnlijk de laatste kans om deze echte buitenspeler binnen te halen. Met Emnes is het maar afwachten. Goedkoop zal het sowieso niet zijn, lijkt me niet dat de Engelsen hem kwijt willen. Het is jammer dat deze jongen destijds zo is gehypt en daarna voor een miljoenen bedrag naar het Noorden is vertrokken. Heeft zijn ontwikkeling niet goed gedaan.
Emnes zal volgend seizoen behoorlijk wat gaan spelen bij Boro, is hem toegezegd. Bovendien zal hij zijn dikke salaris daar niet direct willen opgeven. Met wat mazzel promoveert zijn club direct weer en dan kan hij als basisspeler de PL in, of hij speelt zich door een goed seizoen bij een PL-club in de kijker. Terug kan altijd nog.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 19:39
|
|
Citaat: Ajax heeft een, weliswaar slappe, poging gewaagd voor Emnes vorig jaar. Maar het prijskaartje voor deze back-up was te fors. Wat Middlesbrough uiteindelijk betaalde, 4 miljoen, is inderdaad iets teveel van het goede. Een talentvolle speler, maar Elia is veel verder, absoluut een directe versterking. Bovendien is het waarschijnlijk de laatste kans om deze echte buitenspeler binnen te halen. Met Emnes is het maar afwachten. Goedkoop zal het sowieso niet zijn, lijkt me niet dat de Engelsen hem kwijt willen. Het is jammer dat deze jongen destijds zo is gehypt en daarna voor een miljoenen bedrag naar het Noorden is vertrokken. Heeft zijn ontwikkeling niet goed gedaan.
NEE! Elia is geen directe versterking voor Ajax. Die jongen is overhyped. Ga na: je speelt een goed seizoen, en je scoort 9 doelpunten en geeft 4 assists in 34 wedstrijden. Sulejmani speelt een k*t seizoen en scoort 8 doelpunten, en geeft 10 assists in 27 wedstrijden. "Maar Fregge, dat is scorebordjournelastiek". Dat kan, maar Elia is een type Babel, een speler die de ruimte nodig heeft om zijn ding te doen, maar hij zoekt te veel de actie op. Dit kan bij FC Twente, maar niet bij Ajax. Om terug te komen op iets anders: Elia of Sulejmani, gaat m'n voorkeur duidelijk uit naar Mickey, want hij is veel jonger, kan veel verder door ontwikkelen, en kan je later voor veel meer verkopen.Je zegt het zelf alweer Fregge, scorebordjournalistiek. Elia heeft een zeer sterk seizoen achter de rug. Dat dit niet direct te zien is in zijn rendement klopt. Maar misschien gaf juist Elia wel heel vaak de pass op de man van de assist? Dat weet ik niet, dus kan ik er niet over oordelen. Het is in ieder geval zo dat Elia een heel ander type speler is dan Sulejmani. Als Ajax daadwerkelijk 4-4-2 gaat spelen, zal je Elia eerder op de links of rechtshalfpositie zetten, terwijl Sulejmani in de aanval om de spits zal zwerven.
Desalniettemin zie ik in Elia ook geen directe versterking, aangezien Ajax al Emanuelson en Suarez heeft, die op dezelfde posities uit de voeten kunnen. Komt Elia, dan vrees ik het vertrek van Suarez.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 20:52
|
|
Nou, hij geeft een assist op een assist. Woop die focking doo! Als ik aan het voetballen ben, kan ik ook de assist op de assist op de assist op de assist op de assist geven! Moet ik dan ook maar alvast solliciteren bij Jol als Linksbuiten? Nee! Want zoiets heet gewoon voetballen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 22:09
|
|
Citaat: Elia of Sulejmani
Hoezo 'of'?
Citaat: Desalniettemin zie ik in Elia ook geen directe versterking, aangezien Ajax al Emanuelson en Suarez heeft, die op dezelfde posities uit de voeten kunnen.
Dat laatste vind ik niet of in ieder geval minder. Beide zijn geen buitenspelers, terwijl Elia, als ie er met rechts een paar aardige voorzetten uit kan persen, eigenlijk een behoorlijk compleet pakket is voor die positie. Snelle, soepele en best handige speler die bovendien ook zonder dat je de bal hebt, van nut is. Elia zou de hele flank moeten kunnen bespelen. Niet dat ik het een talent van de buitencategorie vind en ik begrijp ook wel dat je een aankoop daar geen prioriteit vind, maar dat maakt Elia wel tot een interessante speler. Áls je iets met vleugelaanvallers hebt of van plan bent..
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 23:15
|
|
Citaat: Nou, hij geeft een assist op een assist. Woop die focking doo! Als ik aan het voetballen ben, kan ik ook de assist op de assist op de assist op de assist op de assist geven! Moet ik dan ook maar alvast solliciteren bij Jol als Linksbuiten? Nee! Want zoiets heet gewoon voetballen. Uhm, als ik in mijn eentje vier man bezig hou en ik leg de bal terug op een vrije medespeler, die daardoor een perfecte voorzet kan geven op de doelpuntenmaker dan noem ik dat gewoon goed en is het vooral Elia die het doelpunt voorbereidt.
Elia was veel beter dan Sulejmani dit seizoen, zijn rendement was daarentegen veel minder. Maar dat is scouten op de manier waarop Ajax dat normaal gesproken doet. Een beetje kijken naar de cijfers. En dan beslissen. Elia is een toegevoegde waarde aan de selectie, maar heeft absoluut geen prioriteit, mocht Suarez bij Ajax blijven. Waar blijven de verdedigers?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 01:19
|
|
Citaat: Nou, hij geeft een assist op een assist. Woop die focking doo! Als ik aan het voetballen ben, kan ik ook de assist op de assist op de assist op de assist op de assist geven! Moet ik dan ook maar alvast solliciteren bij Jol als Linksbuiten? Nee! Want zoiets heet gewoon voetballen. Uhm, als ik in mijn eentje vier man bezig hou en ik leg de bal terug op een vrije medespeler, die daardoor een perfecte voorzet kan geven op de doelpuntenmaker dan noem ik dat gewoon goed en is het vooral Elia die het doelpunt voorbereidt.
Elia was veel beter dan Sulejmani dit seizoen, zijn rendement was daarentegen veel minder. Maar dat is scouten op de manier waarop Ajax dat normaal gesproken doet. Een beetje kijken naar de cijfers. En dan beslissen. Elia is een toegevoegde waarde aan de selectie, maar heeft absoluut geen prioriteit, mocht Suarez bij Ajax blijven. Waar blijven de verdedigers?
Kijk daar ben ik het nu ook volmondig mee eens... Obradovic én Onyewu???
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 01:25
|
|
Citaat: Elia of Sulejmani
Hoezo 'of'?
Citaat: Desalniettemin zie ik in Elia ook geen directe versterking, aangezien Ajax al Emanuelson en Suarez heeft, die op dezelfde posities uit de voeten kunnen.
Dat laatste vind ik niet of in ieder geval minder. Beide zijn geen buitenspelers, terwijl Elia, als ie er met rechts een paar aardige voorzetten uit kan persen, eigenlijk een behoorlijk compleet pakket is voor die positie. Snelle, soepele en best handige speler die bovendien ook zonder dat je de bal hebt, van nut is. Elia zou de hele flank moeten kunnen bespelen. Niet dat ik het een talent van de buitencategorie vind en ik begrijp ook wel dat je een aankoop daar geen prioriteit vind, maar dat maakt Elia wel tot een interessante speler. Áls je iets met vleugelaanvallers hebt of van plan bent..
Wat zijn jullie meningen eigenlijk over Bryan Ruiz van AA Gent (ploeg waar Mido ook vandaan werd gehaald)?? Is al 2 jaar dé sterspeler van Gent die de ploeg draagt met assists en goals. Hij zou max. 3 miljoen moeten kosten en is multi-inzetbaar in de voorhoede. Bovendien is hij ook nog eens bijna 1m90... wat een extra meerwaarde bied vind ik zelf.
http://www.kaagent.be/_season/players.php?player_id=630
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 01:52
|
|
Doe maar vooral lacherig over Sekou Cisse. We zullen zien hoe ver hij komt en of hij zijn centen oplevert...
|
n33rb33k
Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 01:56
|
|
Citaat:
Wat zijn jullie meningen eigenlijk over Bryan Ruiz van AA Gent (ploeg waar Mido ook vandaan werd gehaald)?? Is al 2 jaar dé sterspeler van Gent die de ploeg draagt met assists en goals. Hij zou max. 3 miljoen moeten kosten en is multi-inzetbaar in de voorhoede. Bovendien is hij ook nog eens bijna 1m90... wat een extra meerwaarde bied vind ik zelf.
Is die niet al bezig met Heerenveen? Overigens, ken deze speler alleen vanwege zijn rol in de strijd om het Belgische kampioenschap van afgelopen seizoen.
Wat ik mis bij dit Ajax is een echte leider, heb helaas weinig tijd om wedstrijden live te kijken, maar dit is iets wat me steeds opvalt. Als het goed gaat dan draait iedereen wel lekker mee, maar als het slecht gaat is er niemand die dan juist opstaat en de ploeg op sleeptouw neemt. Nu kijk ik weinig voetbal, heb het zelf te druk met mn sport, maar wie zou ajax hiervoor kunnen halen? Iemand die in mij opkomt is van Dijk, maar die heeft simpelweg het niveau niet voor Ajax.
Verder snap ik de hele hype rondom Elia niet zo goed, dat die jongen een goed seizoen heeft gedraaid, oke. Maar waarom zou Ajax zoveel geld uitgeven aan een speler op een positie die toch al goed bezet is? Ajax kan beter 1st een linksback en een centrale verdediger kopen. Iemand die ik persoonlijk graag zie komen is Honda, niet voor in de basis, maar als back-up voor Aissati. Het financiële risico is toch 0,0 als je dit goed weet te vermarkten in Japan (waartoe ik ajax wel in staat zie) en het is wel iemand waarvan ik denk dat ie zich nog kan doorontwikkelen. (En ja, ik weet dat het geen verdediger is )
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 08:37
|
|
Citaat: Wat zijn jullie meningen eigenlijk over Bryan Ruiz van AA Gent (ploeg waar Mido ook vandaan werd gehaald)?? Is al 2 jaar dé sterspeler van Gent die de ploeg draagt met assists en goals. Hij zou max. 3 miljoen moeten kosten en is multi-inzetbaar in de voorhoede. Bovendien is hij ook nog eens bijna 1m90... wat een extra meerwaarde bied vind ik zelf.
Ik weet het. Ik had hem graag bij AJAX gezien. Zeer talentvolle speler.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 08:38
|
|
Citaat: Uhm, als ik in mijn eentje vier man bezig hou en ik leg de bal terug op een vrije medespeler, die daardoor een perfecte voorzet kan geven op de doelpuntenmaker dan noem ik dat gewoon goed en is het vooral Elia die het doelpunt voorbereidt.
Dat 4 man bezig houden is leuk, als je met 3-0 voorstaat, andres is het totaal onnodig. Ook dat Elia een leuk seizoen draait, wil nog niet zeggen dat Elia dat volgend seizoen doet. Goed voorbeeld daarvan is Sulejmani. Ik denk dat Sulejmani volgend seizoen en dreiging wordt voor alle verdedigers volgend seizoen
|
D-D
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 9
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 09:41
|
|
Citaat: Uhm, als ik in mijn eentje vier man bezig hou en ik leg de bal terug op een vrije medespeler, die daardoor een perfecte voorzet kan geven op de doelpuntenmaker dan noem ik dat gewoon goed en is het vooral Elia die het doelpunt voorbereidt.
Dat 4 man bezig houden is leuk, als je met 3-0 voorstaat, andres is het totaal onnodig. Ook dat Elia een leuk seizoen draait, wil nog niet zeggen dat Elia dat volgend seizoen doet. Goed voorbeeld daarvan is Sulejmani. Ik denk dat Sulejmani volgend seizoen en dreiging wordt voor alle verdedigers volgend seizoen
Dat denk ik ook een voorbeeld van hem was in die tijd bij Sc Heerenveen. Eerste seizoen speelde hij ook niet goed en tweede seizoen wel.
En hij heeft de kwaliteiten wel. Dat van Elia hebben we dit seizoen alleen nog maar gezien, dat van Sulejmani weten we al.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 11:47
|
|
Citaat:
Is die niet al bezig met Heerenveen? Overigens, ken deze speler alleen vanwege zijn rol in de strijd om het Belgische kampioenschap van afgelopen seizoen.
Wat ik mis bij dit Ajax is een echte leider, heb helaas weinig tijd om wedstrijden live te kijken, maar dit is iets wat me steeds opvalt. Als het goed gaat dan draait iedereen wel lekker mee, maar als het slecht gaat is er niemand die dan juist opstaat en de ploeg op sleeptouw neemt. Nu kijk ik weinig voetbal, heb het zelf te druk met mn sport, maar wie zou ajax hiervoor kunnen halen? Iemand die in mij opkomt is van Dijk, maar die heeft simpelweg het niveau niet voor Ajax.
Verder snap ik de hele hype rondom Elia niet zo goed, dat die jongen een goed seizoen heeft gedraaid, oke. Maar waarom zou Ajax zoveel geld uitgeven aan een speler op een positie die toch al goed bezet is? Ajax kan beter 1st een linksback en een centrale verdediger kopen. Iemand die ik persoonlijk graag zie komen is Honda, niet voor in de basis, maar als back-up voor Aissati. Het financiële risico is toch 0,0 als je dit goed weet te vermarkten in Japan (waartoe ik ajax wel in staat zie) en het is wel iemand waarvan ik denk dat ie zich nog kan doorontwikkelen. (En ja, ik weet dat het geen verdediger is )
Hier sluit ik me bij aan, al zou ik ook nog een balvaste spits zien. Op die manier kun je Cvitanich ook nog naar de zijkant bonjouren waar hij z'n energie in kwijt kan, hij kan dan om de balvaste spits heen zwerven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:49
|
|
Citaat: Doe maar vooral lacherig over Sekou Cisse. We zullen zien hoe ver hij komt en of hij zijn centen oplevert...
Cisse is een iets mindere versie van Kone (destijds op dezelfde leeftijd). Lang geen slechte speler, het enige verwijt dat ik naar hem heb is dat hij komend moet spelen vanuit de counter, en het moment dat hij al vast ergens staat in de dekking het allemaal een stuk moeilijker wordt.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 21:02
|
|
Obradovic moet zeker komen! Die Onyewu is transfervrij, dus dat kan geen kwaad!.. verder zie ik wel wat er komt, Bojan huren kan, maar een aanvaller kopen is totaal onnoidg, misschien dat Argentijnse talentje Prediger..? Als hij goed is.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 3 jul 2009 12:42
|
|
Is het een idee om Litmanen terug te halen? Voetballend voegt hij niks meer toe, en hij hoeft ook niet te spelen, maar met zijn ervaring enzo is hij wel een echte leider! Ik denk dat ze tegen hem opkijken en veel van hem aannemen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 3 jul 2009 12:45
|
|
Citaat: Is het een idee om Litmanen terug te halen? Voetballend voegt hij niks meer toe, en hij hoeft ook niet te spelen, maar met zijn ervaring enzo is hij wel een echte leider! Ik denk dat ze tegen hem opkijken en veel van hem aannemen.
Ja dat lijkt me wel zeker een versterking! Maar ik vraag me af op Litmanen dat al wil, aangezien hij nog voetbalt. Hij zal eerst zijn carriere willen afsluiten alvorens zoiets te doen. Daarnaast denk ik ook dat hij dan zoals Dennis Bergkmap zal komen als stagiair. Aangezien hij ook vast wel als trainer aan de slag wil gaan.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 3 jul 2009 12:52
|
|
Voor Litmanen geld hetzelfde als voor Davids en Galásek; ik zou ze graag als trainer/speler zien komen. Een functie als trainer geven maar dat te doen door ze zelf mee te laten trainen en tegelijk jongens 1 op 1 trainingen te geven. Een jongen als Anita zou ontzettend veel kunnen leren van Davids, Siem de Jong van Litmanen en Lindgren en andere van Galásek. Het zou niet duur zijn om ze op de loonlijst te hebben als trainer/speler en tegelijk kunnen ze al hun trainers diploma's halen zodat ze na dit seizoen een vaste rol als trainers kunnen krijgen. Jongens als Davids en Litmanen zouden geweldige techniek trainers in de jeugdopleiding kunnen worden. Eigenlijk had Ajax dat met Bergkamp ook moeten doen maar die geven ze dan een rol als coach wat ik niet bij hem vind passen.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Vr 3 jul 2009 15:49
|
|
Als Ajax zo nodig een nieuwe middenvelder nodig heeft, dan kunnen ze het beste een kans wagen bij Michael Bradley. Een fantastische middenvelder(heb hem bij Gladbach niet zien spelen). Maar ik zag hem bij Confederations Cup en daar speelde hij redelijk goed. Ik denk dat hij een perfecte box-to-box speler is en hij is verdedigend aardig sterk en van zijn Heerenveen tijd weten we dat hij ook een doelpuntje kan meepikken. Dan krijg je een middenveld als
Bradley-------------Enoh/Gabri/Lindgren----------Aissati.
Ik denk dat je dan een middenveld hebt met een controleur(Enoh) en een diepgaande middenvelder (Bradley) en een spelverdeler(Aissati). Je zou ook Enoh en Bradley om kunnen wisselen. Bradley staat fysiek ook zijn mannentje. Ik gok dat hij tussen de 5-8 miljoen gaat kosten en dan hebben we volgens mij een fantastische middenvelder.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 3 jul 2009 15:55
|
|
Bradley vond ik bij Heerenveen een goede speler, maar hij schijnt het in Duitsland slecht gedaan te hebben en heeft nog een lang contract. Geen optie.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Vr 3 jul 2009 16:12
|
|
Citaat: Bradley vond ik bij Heerenveen een goede speler, maar hij schijnt het in Duitsland slecht gedaan te hebben en heeft nog een lang contract. Geen optie.
Als je een telefoontje pleegt naar Seedorf kan je ook naar de zaakwaarnemer van Bradley bellen. Bovendien kan hij bij Ajax Europees spelen en is Ajax 'jammergenoeg' een goede opleiding voor spelers in de grotere competitie.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 3 jul 2009 16:13
|
|
Citaat: Bradley vond ik bij Heerenveen een goede speler, maar hij schijnt het in Duitsland slecht gedaan te hebben en heeft nog een lang contract. Geen optie.
Als hij het in Duitsland slecht heeft gedaan is dat langdurige contract natuurlijk een minder groot probleem. Ik zelf zou het belachelijk vinden als er een middenvelder bij zou komen maar van Bradley weet je wat hij kan dus hoef je niet bang te zijn dat hij zal falen door een enkel slecht seizoen.
|