Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 08:23
|
|
Citaat: Van Geel: Caio afgetest
Bron: AJAX Netwerk
In De Telegraaf liet Martin van Geel weten dat de Braziliaan Caio is afgetest. Onlangs vloog technisch directeur Martin van Geel zelf naar Zuid-Amerika om de middenvelder bij Palmeiras aan het werk te zien. Hij heeft zeker kwaliteiten, maar ook een aantal eigenschappen die ons hebben doen besluiten niet met hem verder te gaan, aldus Van Geel.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 08:58
|
|
Laat Thomas het maar niet horen!
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 10:52
|
|
Klote scout die Thomas. :ja:
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 12:02
|
|
Nee hoor. Heb volgens mij precies de pijnpunten aangegeven. Ik denk dat Ajax die jongen de tijd niet wil gunnen. Op de lange termijn gaat hij nog wel slagen bij een mooie club. Sterker nog, ik sluit niet uit dat hij binnenkort al naar Europa verhuist.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 12:14
|
|
Waar heb jij de pijnpunten aangewezen, Thomas? Heb er niets over gelezen hier
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 12:15
|
|
Op AT. In m'n spelersrapport. Het staat er nog steeds.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 12:15
|
|
AT misschien? :bertje:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 12:20
|
|
Tsja, AF is geen AT, jongens. Misschien hier plaatsen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 12:21
|
|
Dus als het niet op AF staat, heb ik het niet gezegd?
Nog een keer dan. Luuk vroeg er net ook al naar op AT:
Citaat: Vertel!
Stond allemaal al in m'n rapport:
Citaat: Een splijtende pass over lange afstand heeft hij ook niet, maar hij houdt de bal goed bij zich en is sterk in de combinatie en als spelverdeler. Is in Brazilië gewend genoeg tijd en ruimte aan de bal te krijgen. Zal derhalve wel even nodig hebben om te wennen aan de kleinere ruimtes en geringe tijd in Europa. Beweegt aller aardigst zonder bal, maar zal zich nog veel veelvuldiger moeten aanbieden -onder andere door verder in te zakken- om dwingender te gaan spelen. Daarnaast moet hij het moment van diepgang, zowel qua pass als qua loopactie, nog beter leren inschatten.
Citaat: Schijnt ook als spits uit de voeten te kunnen, maar ik heb serieuze twijfels over z'n spel met de rug naar de goal toe. Wordt bij Palmeiras vooral in de voorste linie gebruikt wanneer men achterover gaat leunen en op de counter gaat spelen.
Citaat: Zou in mijn ogen zeker niet als halfspeler kunnen fungeren. Wanneer hij z'n man voor zich heeft en positioneel moet verdedigen doet hij z'n werk nog wel naar behoren, maar als de tegenstander eenmaal voorbij hem is zie je nog net te vaak dat hij een schijnachtervolging inzet en na een paar stappen opgeeft. Is vrij zwak in de snelle omschakeling van aanval naar verdediging. Heeft daarnaast te weinig duelkracht en loopvermogen om als halfspeler te spelen.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 16:45
|
|
Afgezien van het feit dat ik geen idee heb welke goede speler (Wesley Sneijder leek mij gisteren in de eerste helft de uitblinker!) betaalbaar is, heeft Ajax met Zuid-Amerikanen niet echt goede ervaringen. We zijn toch vaak aangewezen op "" tweede garnituur"", er voetballen al honderden Brazilianen in het buitenland.
Mocht Real M. er ook interesse in hebben (gelezen op AN), dan kan Ajax zijn vizier beter op een ander richten, want zo'n speler komt dan niet met veel zin naar Ajax en een goed scoutingsrapport van Madrid zorgt zeker voor een goed salaris bij een Spaanse middenmoeter.
Hoeveel moet hij trouwens kosten? Ajax moet geen miljoenen uitgeven in een soort loterij.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 16:58
|
|
Volgens de berichten zou Caio iets van 12 miljoen moeten kosten, Demosthenes.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:07
|
|
Citaat: Volgens de berichten zou Caio iets van 12 miljoen moeten kosten, Demosthenes.
Veel geld. Ik las ook ergens dat er veel zaakwaarnemers zijn, dat het onduidelijk is wie welke rechten heeft. Moeten we dadelijk twee keer 12 miljoen neerleggen? Niet doen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:57
|
|
Citaat: Afgezien van het feit dat ik geen idee heb welke goede speler (Wesley Sneijder leek mij gisteren in de eerste helft de uitblinker!) betaalbaar is, heeft Ajax met Zuid-Amerikanen niet echt goede ervaringen. We zijn toch vaak aangewezen op "" tweede garnituur"", er voetballen al honderden Brazilianen in het buitenland.
Mocht Real M. er ook interesse in hebben (gelezen op AN), dan kan Ajax zijn vizier beter op een ander richten, want zo'n speler komt dan niet met veel zin naar Ajax en een goed scoutingsrapport van Madrid zorgt zeker voor een goed salaris bij een Spaanse middenmoeter.
Hoeveel moet hij trouwens kosten? Ajax moet geen miljoenen uitgeven in een soort loterij.
De Zuid-Amerikanen die Ajax haalde waren stuk voor stuk niet goed genoeg of pasten niet bij Ajax. En dat was niet iets dat achteraf bleek, dat had vooraf ook al duidelijk moeten zijn. Gewoon een kwestie van slecht scouten.
Goed scouten is geen loterij. Er breken ieder jaar weer spelers door in Zuid-Amerika die interessant zijn voor Ajax. Sommigen spelen daar al jaren op het hoogste niveau (zie Salcido, Alex, bv).
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:59
|
|
Citaat: Volgens de berichten zou Caio iets van 12 miljoen moeten kosten, Demosthenes.
Veel geld. Ik las ook ergens dat er veel zaakwaarnemers zijn, dat het onduidelijk is wie welke rechten heeft. Moeten we dadelijk twee keer 12 miljoen neerleggen? Niet doen.
Palmeiras heeft een optie om voor een schijntje 50% van de transferrechten van Caio over te nemen van Baruense. Is verder niet zo heel ingewikkeld.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 20 dec 2007 14:10
|
|
Citaat: Levante heeft Caio op proef. De middenvelder van Palmeiras werd vorige maand nog met Ajax en Feyenoord in verband gebracht. (Las Provincias)
Zou een goede tussenstop voor hem zijn. Die gaat in de winterstop weg van Palmeiras.
|