Auteur
|
Bericht
|
Empulse
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:45
|
|
Citaat: We hebben El Hamdaoui nog die hem kan opvolgen. Verder zal er vast nog wat bijkomen. Volgend seizoen staat er dan een ingespeeld team en kun je weer voor het landskampioenschap gaan.
Oh echt? Suarez: weg. Stekelenburg: weg. Vertonghen: misschien weg. Van der Wiel: misschien weg. Blijft niet veel over, zeker geen ingespeeld geheel.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:45
|
|
Die reactie's op dat Liverpool forum, geweldig om te lezen.
Hier 1 citaat:
Citaat: YEEEEEEEEEES,.... TORRES AND SUAREZ TEARING DEFENCES APPART
Ik ga Liverpool maar wat beter volgen!! Hopelijk kan hij Liverpool weer omhoog helpen! Als ik dit zo op dat forum van LFC leest dan is hij toch al heel populair daar hoor..
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:46
|
|
Belangrijkste is, wat hier ook ergens is gezegd, dat de vervanger (spits of rechtsbuiten) complementair is aan het team.
@ denpingelaar: En terecht. Ik denk dat hij perfect past bij Liverpool. Kuyt is daar ook ongekend populair en ik denk dat Suarez een speler is met nog meer inzet én daarnaast brengt hij meer goals en assists met zich mee.
De stap van Suarez naar Liverpool zal hem ook weer wat rustiger in zijn hoofd maken denk ik.
Gaat een publiekslieveling worden gok ik!
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:51
|
|
LOL, van liverpool-forum:
Citaat:
I can hear the sound of harp music and soft sweet angels singing! Am I in heaven?
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:52
|
|
Een git zwarte dag voor Ajax. Ik ga die kerel zo ontzettend missen! Wat een geweldige mentaliteit heeft hij ondanks de fouten die hij in het verleden heeft gemaakt. Ik heb hem niet alleen erg hoog zitten als voetballer maar ook als mens.
Ik ben dan wel een Arsenal supporter maar ik gun Luis al het geluk van de wereld. Hopelijk groeit hij uit tot een wereldster bij Liverpool en zal hij op een dag nog eens ons mooi rood witte shirt aantrekken.
Het ga je goed jongen!
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:52
|
|
Blijf het erg jammer vinden dat hij nu geen afscheidswedstrijd heeft. Het laatste wat hij heeft gedaan is gebeten, ik vind het toch jammer. Nu maar hopen dat hij het daar goed doet en dat wij geen Basje Dost krijgen.
Suarez Bedankt !
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:53
|
|
Amen @ N*E*R*D
Het is nu aan Ajax om zich te bewijzen. Goed onderhandelt en nu eens zien of er geleerd is en er dus zéér snel geschakeld kan worden!
|
Lexafca
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:55
|
|
Citaat: We hebben El Hamdaoui nog die hem kan opvolgen. Verder zal er vast nog wat bijkomen. Volgend seizoen staat er dan een ingespeeld team en kun je weer voor het landskampioenschap gaan.
Dat hoorde ik 4 jaar geleden ook, dat hoorde ik 3 jaar geleden ook, dat hoorde ik 2 jaar geleden ook en dat hoorde ik vorig jaar ook.. Maar elke keer is het alles behalve goed op me kaar ingespeeld, kwam vaak omdat de ster en/of sleuterspelers vertrokken.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:57
|
|
Voor het kampioenschap gaan?..........mag ik even lachen? Dit handelshuis word alleen nog maar kampioen als ze in Eindhoven en Enschede net zo`n wanbeleid gaan voeren als Ajax heeft gedaan en die kans acht ik klein.
Het is precies zoals lexafca zegt; het is ieder seizoen weer hetzelfde liedje, je word er doodziek van.
|
Lexafca
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:58
|
|
Citaat: @ JL10 en Vienna: Zwaar overtrokken reacties. Ja Suarez was ongekend belangrijk maar ook zonder hebben ze goede wedstrijden gespeeld.
Daarnaast is er een (lange) shortlist met spelers die als vervanger gehaald kan gaan worden.
Zoals de Boer aangaf is Ajax in staat snel te schakelen bij een vertrek.
Ik hoop persoonlijk het meeste op Traore met rechts Mickey en links Ebecilio/el Ham.
Voor volgend seizoen (of wellicht eerder) zal dan ook Castillion kunnen aansluiten.
Ik ben aan het denken hoor, maar welke echt goede wedstrijd hebben wij zonder Suarez gespeeld de afgelopen 2,5 jaar?
|
Crouch89
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:00
|
|
Citaat: Dat hoorde ik 4 jaar geleden ook, dat hoorde ik 3 jaar geleden ook, dat hoorde ik 2 jaar geleden ook en dat hoorde ik vorig jaar ook.. Maar elke keer is het alles behalve goed op me kaar ingespeeld, kwam vaak omdat de ster en/of sleuterspelers vertrokken.
Och toen Frank de Boer trainer werd, was het elftal met een aantal andere spelers binnen 3 dagen op elkaar ingespeeld.
Moraal van het verhaal: als je één team creeert en een vaste speelstijl hebt is het niet moeilijk om nieuwe spelers in te passen. Vooral keepers en backs niet.
@Lexafca
Klopt, maar hoeveel wedstrijden heeft hij gemist? Dat waren er (tot op dit seizoen) niet veel. Daarbij komt kijken dat Suarez als individu vooral belangrijk was omdat het team zich daar deels op instelde. Als het meer om het team gaat draaien valt zoiets wel te compenseren. Kijk naar FC Twente, spelen de laatste weken nog steeds prima, zonder Ruiz, paar wedstrijden zonder Janssen en nog een aantal spelers meer. Zo was het vorig jaar ook.
|
Ad
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:02
|
|
Citaat: Een git zwarte dag voor Ajax. Ik ga die kerel zo ontzettend missen! Wat een geweldige mentaliteit heeft hij ondanks de fouten die hij in het verleden heeft gemaakt. Ik heb hem niet alleen erg hoog zitten als voetballer maar ook als mens.
Het ga je goed jongen!
Hier ben ik het helemaal mee eens en eh...... DAG KAMPIOENSCHAP !!!! (voor zover we daar nog voor in aanmerking kwamen) Dit kun je met recht een inktzwarte dag noemen ja, maar ik gun het Luis heel erg.
Och ja, het tuig in de directie heeft weer een goede dag he, want er is weer goed gecashed zodat ze hun eigen wanbeleid weer kunnen weg poetsen, stelletje gajes.
Ik durf te wedden dat er weer allerlei clausules zijn ingebouwd waardoor Luis uiteindelijk toch voor een zacht prijsje weg is gegaan.
25 Miljoen is een mooi bedrag, maar ik betwijfel of het zo is.......de Ajax directie heeft liegen tot kunst verheven.
Jammer voor ons......hoeveel jaar wachten we nog op die derde ster?.......
|
Lexafca
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:02
|
|
Citaat: Dat hoorde ik 4 jaar geleden ook, dat hoorde ik 3 jaar geleden ook, dat hoorde ik 2 jaar geleden ook en dat hoorde ik vorig jaar ook.. Maar elke keer is het alles behalve goed op me kaar ingespeeld, kwam vaak omdat de ster en/of sleuterspelers vertrokken.
Och toen Frank de Boer trainer werd, was het elftal met een aantal andere spelers binnen 3 dagen op elkaar ingespeeld.
Moraal van het verhaal: als je één team creeert en een vaste speelstijl hebt is het niet moeilijk om nieuwe spelers in te passen. Vooral keepers en backs niet.
Ac Milan was erg goed, Vitesse eerste helft ook, maar toen Vitesse 2e helft ook ging drukken wisten we niet waar we het zoeken , AZ heb ik niet gezien, en Feyenoord is geen graadmeter, Utrecht spreekt voorzich, ook gisteren was het niet al veel, ondanks dat we veel kansen kregen.
|
Empulse
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:03
|
|
Je moet ze alleen nog wel even scouten, want Vermeer vind ik bijvoorbeeld geen optie.
|
Ad
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:03
|
|
Oh echt? Suarez: weg. Stekelenburg: weg. Vertonghen: misschien weg. Van der Wiel: misschien weg. Blijft niet veel over, zeker geen ingespeeld geheel.
Van dat rijtje wat je daar noemt zal ik alleen Luis en Steek missen, die 2 middelmatige verdedigers in ieder geval geen seconde.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:04
|
|
Waar is dat toontje voor nodig?
Vertonghen speelt op een sleutelpositie, die moet je inderdaad nog proberen te houden. Lijkt me geen onmogelijke taak. Ajax heeft nu geld genoeg en kan nu hoog inzetten aan de onderhandelingstafel. Dat kan kapers afschrikken.
Van der Wiel is misschien moeilijker te behouden, maar je kan tegen die tijd altijd nog kijken of Van Rhijn of Toivomaki er klaar voor zijn.
Als er geen haalbare/goede alternatieven zijn voor Stekelenburg kun je hem aan zijn contract tot 2012 houden.
Geld heb je dan in ieder geval genoeg. Dan zou je er op de lange termijn op vooruit gaan.
|
Empulse
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:11
|
|
Dat toontje is nodig omdat sommigen van jullie onrealistisch positief zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:17
|
|
El hamdaoui die Suarez kan opvolgen? Mag ik even lachen, dat overschatte arrogante eigenwijze stuk verdriet had verkocht moeten worden. Daar zitten we nog steeds mee opgescheep. Al mijn hoop was gevestigd op een verkoop van de Marokkaan. Dat zou een boost zijn geweest voor het eerste elftal met Suarez voorop
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:25
|
|
Luis, je bent en blijft een held. Bedankt voor al je bewezen diensten en nog belangrijker; voor alles te geven als je dat shirt aanhad. Ik heb geen wedstrijd gezien waarin je niet jezelf voor de volle 100% gaf.
Topper, het ga je goed. Super afscheid verdien je!
En nu een Ajax-spits ophalen, in de vorm van Traore of zelfde soort.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:38
|
|
Hoewel El Hamdaoui technisch beter is, vind ik Suarez in alle andere facetten van het spel beter. Een miljoentje of 25+, is de juiste prijs die Ajax er uit heeft weten te slepen.
De vraag is alleen hoe nu verder. Kiest Ajax voor de ontwikkeling van Ebecilio of komt er een speler die nog talentvoller is of er meteen staat? Kiest Ajax voor een nieuwe rechter of linker aanvaller? Waar komt Sulejmani straks te spelen? Mag El Hamdaoui weer meedoen?
Persoonlijk zou ik voortborduren op Ebecilio en Sulejmani en indien mogelijk voor minder dan 8 miljoen Mertens, Chadli of een niet nader genoemd talent van die klasse halen.
Voor El Hamdaoui zijn er wel mogelijkheden wanneer Ajax zich verder ontwikkeld als team, maar daar moet je heel veel geduld voor hebben. Gezien spelers vaak kiezen voor snelle stappen (zie ook de move van Emanuelson naar A.C. Milan), moet je daar misschien niet op wachten en El Hamdaoui voor 6+ miljoen verkopen. Ook de Zeeuw zou van mij mogen vertrekken, maar dan moeten Bonevacia of Anita er klaar voor zijn. Ik heb daar nog wat vraagtekens bij.
Op die manier is het mogelijk om spelers die echt belangrijk zijn (zoals Stekelenburg en Eriksen) langer aan je te binden en tegelijkertijd te kijken naar spelers die passen binnen de visie van de Boer en het team structureel versterken.
|
AFCA Tyke
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:46
|
|
Citaat: De vraag is alleen hoe nu verder. Kiest Ajax voor de ontwikkeling van Ebecilio of komt er een speler die nog talentvoller is of er meteen staat? Kiest Ajax voor een nieuwe rechter of linker aanvaller? Waar komt Sulejmani straks te spelen? Mag El Hamdaoui weer meedoen?
Persoonlijk zou ik voortborduren op Ebecilio en Sulejmani en indien mogelijk voor minder dan 8 miljoen Mertens, Chadli of een niet nader genoemd talent van die klasse halen.
(1) Hoe nu verder? Ik denk dat Ajax verder gaat zoals het al 5/6 wedstrijden verder gaat. Ebicilio - de Jong - Sulejmani dus. Hopelijk halen ze nog een spits en/of een rechtsbuiten (Dost, Wolfswinkel, Beerens?)
(2) Schande zou dat zijn, dat je die spelers eerst naar je concurent laat gaan voor een prikkie om er alsvolgens 5/6/7 miljoen voor te betalen..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 19:56
|
|
Ik ben het volledig met je eens Ad! Suárez is niet op te volgen door El Hamdaoui of wie dan ook in korte tijd. Ajax zal het erg moeten treffen willen ze een vervanger halen (het is de vraag of dat zelfs lukt) die in de buurt komt van Luis' kwaliteiten.
Het Ajax-bestuur maakt weer de grootste fout die ze een paar jaar terug met Huntelaar ook al maakten, door de sterkhouder, de sterspeler de beslissende speler, de beste speler van de competitie te verkopen in de winter. Er is echt niet genoeg tijd voor een nieuwe waardige vervanger, hoor. De titel en zelfs voorronde Champions League zijn nu verder weg dan ooit, voor wie er nog vertrouwen in had, en ik was ook nog redelijk positief, die kansen zijn met minimaal 50% geslonken.
Dit is een gif-zwarte bladzijde uit de Ajax-geschiedenis. Ik baal hier als een stekker. Leuk hoor die 26 miljoen, en het is maar de vraag of ze dat eruit halen, maar geen CL voetbal is ook weer 10 miljoen minder.
Maar goed Luis, bedankt voor al je goals en je altijd tomeloze inzet! Je was een leider, een voorbeeldfunctie voor menig ex-medespelers! Het beste en hopelijk kunnen we je in je nadagen na bewonderen in de ArenA! Aju!
|
AFCA Tyke
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 20:05
|
|
Ricardo, was de verkoop (27 miljoen) van Huntelaar een vergissing? Volgens mij is een speler niet meer te behouden als er een club van dat kaliber aanklopt en al helemaal niet met zo'n zak geld.
Suarez had iig niet persee verkocht moeten worden. Liverpool is een mooie club maar geen Milan, Real, Barça of Man. United, 25 miljoen is een mooi bedrag maar dat geld had hij in de zomerstop wellicht ook nog wel kunnen opbrengen en boven al was Suarez een belangrijke speler..
Helaas handelt Ajax nu als een beursgenoteerd bedrijf ipv een voetbalclub. Het draait om winst maken, zwarte cijfers schrijven en dan is 25 miljoen een hoop geld en moeten wij het maar accepteren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 20:08
|
|
Ja, een hoop geld. Maar het is nog meer geld waard als je Suárez van de zomer had verkocht voor 25 miljoen plus minimaal 10 miljoen Champions League-geld. Niet dat we als hij was gebleven gelijk kampioen zouden worden, maar nu met zijn vertrek is de kans op plek 2 bijna een illusie geworden..
|
AFCA Tyke
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 20:13
|
|
Dan was het nog maar de vraag geweest of we de voorronde van de Champions League hadden overleefd
|