Auteur
|
Bericht
|
Koningtinus
Forum berichten: 47
Nieuws reacties: 48
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 10:05
|
|
Gewoon laten gaan, Luis kan je niet meer motiveren na dit. Iedereen weet nog hoe hij zich bij Groningen gedroeg toen hij naar Ajax wilde. Bovendien weten we ook hoe Luis speelt als hij gefrustreerd is. Hij gaat dan nare overtredingen maken en zich gedragen als een kleuter. Nee, het lijkt me totaal niet verstandig om hem te houden. Gewoon zo veel pakken als mogelijk en maar laten gaan. Misschien dan Bas Dost halen, ik heb wel vertrouwen in die jongen. Gudjohnson over laten komen op huurbasis is trouwens ook niet slecht, een beetje ervaring in het team erbij voor de rest van het seizoen! Ik weet alleen niet hoe het financieel zit, ik las wel dat hij bereid was salaris in te leveren. Maar ik heb sowieso vertrouwen in de Boer dat hij wel wat kan bedenken na het vertrek van Luis. Het zal wel een lange termijn oplossing worden, ik heb nog weinig vertrouwen voor dit seizoen al hoop ik toch nog op champions league plaatsing voor volgend jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 11:01
|
|
Suarez ligt vast tot 2013 en heeft op alle podia bewezen te kunnen scoren. Bent ging voor 24 miljoen naar Aston Villa. Vergelijkenderwijs is Suarez dan minimaal 30 miljoen waard.
Ik zou Suarez niet verkopen, tenzij we direct vervangers hebben klaar staan. Wat dus niet het geval is. In mijn ogen zou Ajax nu een vervanger voor Suarez moeten kopen. Dan kunnen ze hem in de zomer verkopen.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 11:22
|
|
Citaat: Suarez ligt vast tot 2013 en heeft op alle podia bewezen te kunnen scoren. Bent ging voor 24 miljoen naar Aston Villa. Vergelijkenderwijs is Suarez dan minimaal 30 miljoen waard.
Ik zou Suarez niet verkopen, tenzij we direct vervangers hebben klaar staan. Wat dus niet het geval is. In mijn ogen zou Ajax nu een vervanger voor Suarez moeten kopen. Dan kunnen ze hem in de zomer verkopen.
Dat contract wat nog 2,5 jaar duurt idd, dat zal ook afgekocht moeten worden, en dan is 30 mil. nog een nette prijs eigenlijk. Maar wat hierboven al wordt gezegd, als hij nie meer wilt spelen word het een heel naar mannetje op het veld en dat hebben we dit seizoen min of meer alleen nog maar van hem gezien, dus ja wil je zo verder met een speler kan je je ook nog afvragen, want gaat hij nogmaals goed de mist in, dan zal meneer Suarez een dikke schorsing kunnen tegemoet zien en speelt hij ergens in volgend seizoen pas weer, tja dan kan je em beter verkopen.
|
Sjoerd.S
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 12:46
|
|
Citaat: Die 7 mil. extra brengt een bod van 22 tot 25 mil. dat word echt linke soep denk ik, paar vegoedingen erbij voor CL/EL/kampioenschappen/bekers en het is een bedrag dat al hard richting 30 loopt, ben benieuwd hoe gevoelig Ajax daar voor is, want het is nog steeds niet de vraagprijs, maar ze zetten bewust hoog in heb ik het idee (al roepen ze al wel langer dat het meer dan 30 moet zijn).Zodat ze nog kunnen handelen over de prijs en dan is een krappe 30 mil. toch wel intressant voor de clubleiding ben ik bang. Daarbij is Suarez zelf wel toe aan meer salaris, want zijn uitlatingen zijn wat mij betreft duidelijk, die zit al met zijn hoofd in Liverpool.
Dat hele rare bericht dat nu hij Tevez daar heeft zien spelen hij denkt dat ie het ook kan, wat een gel*l Tevez speelt ook pas net een paar weken daaro het was nog even afwachten tot er zekerheid bestond over zijn kunnen in de Premier Legaue en dat is allemaal toch wel goed gekomen. Nu Suarez een dvdtje gezien heeft weet hij het zeker,dat kan hij ook...echt bullshit maar het geeft wel aan dat Louis meer bezig is met Liverpool dan kampioen worden met Ajax.
Ik zie Liverpool geen Cl winnen, geen EL, geen kampioenschap winnen en wellicht alleen één van de bekers. Liverpool doet het namelijk ronduit slecht... Dan wordt het ook niet snel 30 mil.
Suarez moeten we gewoon behouden, tenzij hij nadrukkelijk aangeeft te willen vertrekken (situatie a la Groningen). Anders gewoon behouden tot de zomer, zo ver mogelijk komen in de EL en voor het kampioenschap strijden. In een tussenseizoen staan veel meer spelers open voor een nieuwe club dan in de winterperiode en dan is er ook meer kans op een geschikte vervanger en krijgen we geen types als Anistasiou, Machlas e.d.
Helemaal mee eens! Ze zullen in totaal inderdaad tussen de 25 en 30 miljoen uit komen.
Voor dat bedrag moet Ajax Suarez gewoon laten gaan. Meer krijg je er toch niet voor.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:07
|
|
Citaat: Dat contract wat nog 2,5 jaar duurt inderdaad, dat zal ook afgekocht moeten worden, en dan is 30 mil. nog een nette prijs eigenlijk. Maar wat hierboven al wordt gezegd, als hij niet meer wilt spelen word het een heel naar mannetje op het veld en dat hebben we dit seizoen min of meer alleen nog maar van hem gezien, dus ja wil je zo verder met een speler kan je je ook nog afvragen, want gaat hij nogmaals goed de mist in, dan zal meneer Suarez een dikke schorsing kunnen tegemoet zien en speelt hij ergens in volgend seizoen pas weer, tja dan kan je em beter verkopen.
Nog nooit zo'n belachelijke reden gehoord om iemand te verkopen.
|
velorick
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:10
|
|
Weet niet of het waar is, maar volgens de laatste geruchten wil Liverpool 15 miljoen en Dirk Kut bieden voor Luis Suarez.. moet je niet willen als AJAX zijnde lijkt me..
bron: http://www.soccernews.nl/news/112199/Li ... l_met_Ajax
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:11
|
|
Kuyt
|
velorick
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:12
|
|
Sorry de Y vergeten.. men toetsenbord luistert niet altijd
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:14
|
|
Hmm Kuyt, nee liever dan alleen geld..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:15
|
|
De bron is het transferdagboek van vi.nl, de meeste dingen die daarin staan zijn volgens mij onbetrouwbaar...
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:17
|
|
Is natuurlijk erg onbetrouwbaar en gaat nooit gebeuren, maar Kuyt zou in principe een uitstekende speler voor Ajax zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:17
|
|
Dat gaan we maar niet op de voorpagina zetten. Hopelijk denken de anderen er ook zo over.
Kuyt naar AJAX...kom op, zeg.
|
velorick
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:19
|
|
Moet je ook niet willen.
Technisch zeer zwak onderlegd, balcontrole laat ook te wensen over..
Aan de andere kant is het wel een buffel, iemand die blijft lopen, dat zou ajax goed kunnen gebruiken, Maar dan liever iemand die technisch beter is
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:24
|
|
Ach, Kuyt is technisch qua basistechniek een stuk beter dan de meeste Ajacieden.
|
velorick
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:28
|
|
Maar hoeveel ajacieden, hebben nou werkelijk het gewenste ajax-niveau op dit moment?
ik kom tot 5 hooguit: Stekelenburg, Alderweireld, Verthongen, Eriksen en Suarez
Tuurlijk Kuyt kan wel voetballen, maar ik ben vooral op het WK geschrokken van zijn niveau, ballen die meer dan 3 a 4 meter van zijn voet afspringen, dat terwijl het simpele breedtepassen waren, dat kan ik nog beter. Nee ik vind Kuyt niet de versterking voor dit Ajax, dan nog liever Gudjohnson
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:32
|
|
Gudjohnson of Kuyt dan toch Kuyt hoor.. Zal in ieder geval niet verzaken in een wedstrijd zoals afgelopen zondag.. Wisselwerking met vd Wiel is/was altijd goed in Oranje, o.a. doordat Kuyt wel zijn verdedigende taken opzich neemt..
Vind hem alleen geen Ajax voetballer, heeft weinig actie, tis een werker.. Wel iemand die we op dit moment missen binnen Ajax..
|
velorick
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:34
|
|
Op dit moment is er qua wisselwerking tussen Kuyt en van der Wiel maar een optie mogelijk...Kuyt als rechtsback constant, aangezien van der Wiel geen zin meer in verdedigen lijkt te hebben, die verliest werkelijk waar al zijn duels. Ik weet niet wat er met hem aan de hand is, maar zijn niveau is dit seizoen bedenkelijk. dus die wisselwerking is er niet op dit moment, dus dat voordeel valt ook weer weg
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:41
|
|
Citaat: Ach, Kuyt is technisch qua basistechniek een stuk beter dan de meeste Ajacieden.
Zo is dat Bertje ,
en het is een volwassen vent een kerel op het veld, nou of Ajax zo een type mist ze.
Waarom is Twente zo goed, omdat ze sterke rijpe karakters hebben, die verantwoordelijkheid nemen en kunnen dragen .
Ajax heeft er niet 1 van zo een type .
Weet u nog, Ronald Spelbos ,Wouters en Blind .
Hollands welvaren over zonder poespas , 20 jaar trug en we hadden dezelfde geluiden gehoord over wat je nu hier hoort over Kuyt .
Oranje heeft me toch een groot aantal ex Ajaxieden van de creatieve finetouch, nou ze worden nimmer minder als Kuyt in de buurt is .
Kom op luitjes Kuyt is technisch zelfs niet minder dan Suarez .
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:49
|
|
Citaat: Tuurlijk Kuyt kan wel voetballen, maar ik ben vooral op het WK geschrokken van zijn niveau, ballen die meer dan 3 a 4 meter van zijn voet afspringen, dat terwijl het simpele breedtepassen waren, dat kan ik nog beter. Nee ik vind Kuyt niet de versterking voor dit Ajax, dan nog liever Gudjohnson
Kuijt was naar mijn mening één van de beste spelers aan Oranje kant dit WK. Gaat natuurlijk ook niet naar Ajax, want is nog steeds een gewaardeerde kracht bij Liverpool. Met zijn techniek is ook helemaal niets mis. En waarom zie jij in vredesnaam liever Gudjohnson komen? Snap uberhaupt niet dat Ajax ook maar durft te praten met die jongen als je kijkt naar het nieuwe transferbeleid en de intenties van de nieuwe trainer..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 14:17
|
|
Kuijt? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit op ook maar enige vorm van waarheid gebaseerd is. Ik zie hem gewoon niet in een Ajax-shirt voor me, en ik denk dat Kuijt daar hetzelfde over denkt.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 14:41
|
|
Citaat: Kuijt? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit op ook maar enige vorm van waarheid gebaseerd is. Ik zie hem gewoon niet in een Ajax-shirt voor me, en ik denk dat Kuijt daar hetzelfde over denkt.
Dat denk ik ook, of beter weet wel zeker dat ie niet naar Ajax zou willen,
ex Utrecht, ex Feyenoord, maar een speler met zijn kwaliteiten kan Ajax wel heel goed gebruiken !
Eidar Gudjohnson begrijp ik wel en dat lijkt me danoo een heel serieuze optie.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:01
|
|
Overigens schijnt die Franse TD Comolli nog steeds in Nederland te zijn in tegenstelling tot de berichten eerder in de media dat hij onverrichter zake teruggekeerd zou zijn, wat zou impliceren dat er in ieder geval van de kant van Liverpool nog een opening gezien wordt. Aangezien er nu in de media staat dat Ajax slechts twijfelt over stappen tegen Liverpool ivm het illegaal benaderen van Luis lijkt het erop dat Ajax ook nog wel een opening ziet en de eigen glazen niet wil ingooien.
Eerste bod 15 mio + Babelmiljoenen 7 mio = 22 mio. Gooi daar nog een afspraak tot een oefenduel en wat prestatiebonussen bij en ik zie Suarez gewoon vertrekken als ik eerlijk ben........
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:02
|
|
Inderdaad, Peter. Dat denk ik nu ook.
Het is ook een spelletje natuurlijk.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:41
|
|
Citaat: Dat contract wat nog 2,5 jaar duurt inderdaad, dat zal ook afgekocht moeten worden, en dan is 30 mil. nog een nette prijs eigenlijk. Maar wat hierboven al wordt gezegd, als hij niet meer wilt spelen word het een heel naar mannetje op het veld en dat hebben we dit seizoen min of meer alleen nog maar van hem gezien, dus ja wil je zo verder met een speler kan je je ook nog afvragen, want gaat hij nogmaals goed de mist in, dan zal meneer Suarez een dikke schorsing kunnen tegemoet zien en speelt hij ergens in volgend seizoen pas weer, tja dan kan je em beter verkopen.
Nog nooit zo'n belachelijke reden gehoord om iemand te verkopen.
Oke dus jij zou ongemotiveerde spelers de groepsfeer van de rest ook laten verzieken door hun niet willende of gefrustreerde (lees ik wil ergens anders spelen) instelling.
Meneer Suarez heeft sit seizoen letterlijk en figuurlijk de frustraties van zich af geschopt en gebeten ik geloof dat hij in nog geen tien wedstrijden 4 of 5 keer geel heeft gepakt, das erg veel voor een aanvaller en dit alles kwam voort uit zijn gefrustreerde houding. Nu wil hij erg graag naar Liverpool (vraag me niet waarom, want het is geen topclub meer) en als we hem niet laten gaan kan het weleens een heel vervelend mannetje binnen de selectie worden, nou heeft de Boer ook zelf met dat bijltje gehakt dus misschien weet hij er raad mee, maar in principe kan je zoon speler dan beter zijn transfer geven omdat hij mentaal er niet meer voor wilt gaan. In het geval van Suarez gaat hij wellicht hetzelfde vertoon geven als voor de winterstop, nou iedereen weet wat voor schorsing dat opleverde, de KNVB zal een tweede incident erg hard straffen dat weet ik zeker. Dan zeg ik laat em maar vertrekken, want mocht je met een schorsing van een wedstrijd of 20 komen te staan dan is hij de eerste volgende seizoenshelft niet inzetbaar en zal in de zomer verkopen lastiger worden omdat dan de hele wereld ook kennis heeft gemaakt met de minpunten van Suarez. Is dat een belachelijke rede in jou ogen? licht toe dan, want zoals ik hem voor de winterstop heb zien spelen (nou ja spelen, op het veld stond) mag hij van mij ook voor die 15 mil. weg. Zoals hij voor en op het WK speelde daarentegen is 30 mil.nog aan de lage kant.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:50
|
|
Als Suarez blijft moeten we eigenlijk zoiets organiseren:
http://www.youtube.com/watch?v=GX9x3YwEz8U
Zal hem wel weer motiveren om zijn stinkende best te doen.
|