Auteur
|
Bericht
|
zuidema
Forum berichten: 27
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 20:43
|
|
Citaat: Of het nu mentaal, fysiek of een combinatie van beide is, Suarez zit diep in het rood.
Ik vrees beide. Hij lijkt inderdaad scherpte te missen door een slopend programma en hij acteert als een lopend kruitvat. Vermoedelijk door oplopende frustraties over zijn eigen functioneren in combinatie met teveel verantwoordelijkheidsgevoel voor het team.
Die jongen lijkt zwaar tegen een overspannenheid aan te zitten. Je voorbeelden spreken inderdaad boekdelen wat dat betreft. Hij moet echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Dit gaat niet goed zo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 22:19
|
|
Ja maar een coach die dusdanig teert op de grillen van Suarez en El Hamdaoui zal dat niet doen. Die haalt een Suarez er niet uit tot die weer fris is in zijn hoofd.
|
zuidema
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 22:36
|
|
Ben ik ook bang voor, Ian. Van Jol hoef je wat dat betreft niks te verwachten. En Luis zal zichzelf ook niet terugfluiten.
Dan wordt het kennelijk wachten totdat hij in al zijn frustraties iemand een enorme rotschop verkoopt en 4-5 wedstrijden mag brommen. Of totdat Luis zelf na allerhande gezuig uit het veld wordt getrapt met een revalidatie van 1 tot 2 maanden. Kwalijke scenario's natuurlijk, maar dan is er ieder geval tijd en ruimte om tot rust en bezinning te komen.
|
SportersForum
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 22:44
|
|
Citaat: Suarez is gewoon oververmoeid en gezien het aantal wedstrijd dat hij het afgelopen jaar heeft gespeeld is dat niet zo verwonderlijk.
Was het beter geweest voor de clubkas als ze hem afgelopen zomer, op zijn hoogtepunt, hadden verkocht!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 22:49
|
|
Hadden we dan ook de poulefase van de CL gehaald?
Zo veel minder waard is hij echt niet geworden, hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 22:52
|
|
Citaat: Was het beter geweest voor de clubkas als ze hem afgelopen zomer, op zijn hoogtepunt, hadden verkocht!
Nee. Absoluut niet. Suárez moet je nooit willen verkopen, hij is onberekenbaar en zit nu in een enorme dip. Niet gek gezien hoeveel wedstrijden hij speelt. Toch zal die jongen de tweede seizoenshelft gaan knallen. Want dan kan hij in de winterstop z'n rust pakken, áls hij na de winterstop nog bij Ajax speelt. En de tweede seizoenshelft wordt dan net zo hard knallen als de vorige tweede seizoenshelft.
|
zuidema
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 00:13
|
|
Als ik het goed tel nog een 9-tal wedstrijden inclusief interland tot de winterstop. Dan vrij vanaf 24/12 en de eerstvolgende pot op 23/01. Paar weekjes vakantie, schat ik zo. Hopelijk is dat voldoende voor Luis om op alle fronten bij te tanken. Maar eerst die 9 wedstrijden nog. Met een aantal loodzware daarbij, waar natuurlijk weer van alles van hem verlangd wordt. Ik hoop van harte dat ie daar wat heelhuids doorheen komt.
|
dapperestrijders
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 02:27
|
|
Ik ben even klaar met Suarez.
Rand mongool! hoezo gaat ie bijten. Dan spoor je gewoon even niet!
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 10:59
|
|
Ajax moet nu de KNVB al voor zijn, gewoon zelf 3wedstrijden schorsing opleggen en wat de KNVB doet er gewoon boven op. Natuurlijk wil je graag winnen en is er veel geoorloofd maar dit gaat echt te ver.
Zwaar teleurgesteld, 0-0 tegen PSV kan ik na de laatste weken op zich nog wel meeleven maar dit doet alles af an het resultaat. LUIS ga je schamen!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 11:16
|
|
Dat bijten is waanzinnig. Suarez heeft zo veel drive dat hij zijn agressie kwijt moet als het niet lukt. Vooral op al die waardeloze scheidsrechters die we voorbij zien komen en nu ook op zijn tegenstander.
Dit gaat hem veel wedstrijden schorsing opleveren. Ik reken minimaal op 6 wedstrijden. Het beste wat Ajax nu kan doen is hem even op vakantie sturen naar Uruguay
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 11:46
|
|
Ja en dan lekker bij zijn familie laten genieten van een vakantie... deze man verdiend dat absoluut niet. Wedstrijden gewoon op de tribune laten zitten! Ben goed ziek van Mr. Suarez! wat een misselijk makende actie.... geen goed woord voor over....
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 11:52
|
|
Sansoni kreeg ooit 5 wedstrijden nadat hij Beerens had gebeten tijdens vitesse - nec.
Ik denk dat we daar nu ook op mogen rekenen.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 11:54
|
|
@Ian ik hoop het, ik verwacht er zelf namelijk meer. Stuk of 8 toch zeker.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 13:22
|
|
Citaat: Die jongen lijkt zwaar tegen een overspannenheid aan te zitten. Je voorbeelden spreken inderdaad boekdelen wat dat betreft. Hij moet echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Dit gaat niet goed zo.
Het waren profetische woorden.
Citaat: Zo veel minder waard is hij echt niet geworden, hoor.
Is zo'n hapje in geld uit te drukken?
Citaat: Ajax moet nu de KNVB al voor zijn
Beste opmerking tot nu toe.
Nou ja, hulde voor de reactie van Bakkal.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 13:50
|
|
Ik denk, mede omdat het Suarez is en het niet de eerste keer is dat hij kortsluiting heeft, dat hij er 8 krijgt waarvan 2 voorwaardelijk ofzo.
Ben wel benieuwd wat mensen hier vinden. Hadden we Suarez moeten verkopen in de zomer (konden we er het meest voor krijgen) om zo een meer klassieke 4-3-3 te kunnen spelen?
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 14:02
|
|
Het is allemaal achteraf makkelijk praten. Als je van tevoren had geweten dat die minder ging presteren was het allemaal zo makkelijk. Daarbij is de vraag of Ajax hem wel kon verkopen aan een club. Ik denk dat Suarez te hoog inzet wat betreft de clubs waar hij naartoe wil.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 14:33
|
|
Bijten in Bakkal, snuifgebaren naar Reis en verder de structurele gebaren naar scheids, grensrechter, andere tegenstanders en zelfs medespelers. Net zoals De Zeeuw vorig seizoen (matig spel, houding enz) het aanvoerderschap met daarbij behorende voorbeeldfunctie onwaardig. Het Ajaxshirt onwaardig, heb dit soort strapatsen nog nooit bij Ajaz gezien, dit kan niet. Als Ajax zelf niet alvast gaat optreden is het voor eens en altijd zeker dat alle normen totaal bij dit Ajax zijn vervaagd. Wat een schande. Elke transferperiode sinds het vertrek van Van Basten is het hopen op een transfer, maar deze winter kan het niet anders dat het gewoon moet gebeuren. Suarez moet vertrekken. Met Suarez geen leven bij Ajax.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 14:41
|
|
@ james: De snuifgebaren zijn me niet eens opgevallen. Ernstig, zéér ernstig en zeker als hiervoor niet opgetreden wordt door Ajax.
Suarez is een supervoetballer als het goed gaat bij hem maar hij wisselt te vaak geniale momenten af met de momenten dat hij kortsluiting heeft (en dat is op de momenten dat het niet loopt bij hem). Zonde.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 15:06
|
|
Ik ben blij dat Suarez zelf nu ook aangeeft dat hij toch best moe is. Geef die jongen eens rust, hij heeft het echt hard nodig. Fysiek en mentaal loopt hij echt op zijn laatste tandjes.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 15:11
|
|
Die mogelijke schorsing is een godsgeschenk jongens.
Bedenk dit is, Suarez een wedstrijdje of 3/4 rust, Mounir kan rustig alleen voorin zijn ding doen. Prima toch ? Als Suarez terugkomt van zijn schorsing is hij weer wat fitter en wat minder vermoeit.
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 15:51
|
|
Ik denk ook dat het positief kan uitpakken. Suarez doet de laatste wedstrijden weinig goed en oogt snel geirriteerd. Laat hem even zijn rust pakken en daarna sterker terug komen dan ooit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 16:02
|
|
Citaat: Ja en dan lekker bij zijn familie laten genieten van een vakantie... deze man verdiend dat absoluut niet. Wedstrijden gewoon op de tribune laten zitten! Ben goed ziek van Mr. Suarez! wat een misselijk makende actie.... geen goed woord voor over....
Het is maar net hoe je het brengt natuurlijk. Hij verdient een flinke boete, maar op basis van zijn belang voor Ajax (financieel en sportief), zijn status en zijn overbelasting moet je hem op vakantie kunnen sturen. Suarez is geen ontwikkelde jongen dus ze moeten op zijn trots inspelen. Ajax moet achter hem gaan staan en hem tot rust laten komen in Uruguay. Dat kan alleen maar goed uitpakken.
Het is al te bizar voor woorden hoe lang zijn geweldige vorm heeft aangehouden. Zeker als je bekijkt hoeveel wedstrijden hij heeft gespeeld en hoe vaak hij rond de wereld is gevlogen. Met zijn slechte vorm kan hij niet omgaan, hij moet zijn agressie kwijt en gaat daarom rare dingen doen. Hij moet even helemaal opladen en na de winterstop terugkomen. Misschien is El Hamdaoui dan ook wel verkocht
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 17:35
|
|
Bijten gaat tever maar een snuifgebaar naar iemand van wie duidelijk bekend is dat hij onder de coke zit. Kijk ik kan niet beoordelen wat er in het veld aan de gang is maar als iemand mij zou uitschelden voor rotte vis en ik weet dat het een snuiver is dan zou ik me best in kunnen denken dat ik ook een gebaar maak van rot toch op cokesnuiver. Ik ben de paus niet. Wellicht iedereen op dit forum wel ;)
Maar hij heeft erg duidelijk geen vorm. Hij en Hamdaoui zijn bijna kopieën van elkaar in hun werklust en balverlies wat bij hun speltype hoort. Dit is niet bepaald bevorderend voor het spel. Jol gaat moeten kiezen tussen de 2, of ze wisselen wanneer ze niet luisteren en dus niet simpel gaan spelen en meer looplijnen maken ipv dat eeuwige gedribbel.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 19:30
|
|
Natuurlijk faking dom van Luis om Bakkal te bijten. Ik snap zijn frustratie en wraak wel richting Bakkal, maar je weet gewoon dat je 2/3 wedstrijden geschorst wordt. Misschien ook wel goed, hij is naturlijk kapot. Als híj zelfs zegt dat hij misschien wel een beetje moe is dan is hij het echt.. Donderdag nacht uit tegen Chili, gisteren PSV, dinsdag Real Madrid. En tussendoor, paar weken geleden, nog even naar China en Indonesië geweest.
Prachtige poging van hem van zo'n 60 meter. Zoiets kan alleen hij natuurlijk bedenken.
En dat snuifgebaar vind ik eigenlijk wel mooi.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 21 nov 2010 20:11
|
|
Citaat: Ik snap zijn frustratie en wraak wel richting Bakkal
Hoezo? Ik vind het een oerdomme actie en een uiting van zwakte, kan er totaal geen begrip voor hebben dat hij uberhaupt reageert.
Citaat:
maar je weet gewoon dat je 2/3 wedstrijden geschorst wordt.
2 tot 3? Ik zou eerder aan 4 of 5 denken en volgens mij heeft Suarez nog een voorwaardelijk potje staan. Al weet ik niet of die voor dezelfde strafcategorie geldt als deze overtreding in geschaald wordt?
Moet trouwens eerst nog zien OF Suarez wel geschorst kan worden. Op de beelden van gister zie je Suarez de bweging maken en zie je de rode plek bij Bakkal maar het is vanuit dat standpunt niet te zien of hij gebeten heeft. Bakkal staat daarvoor teveel met zijn rug naar de camera toe waardoor de bijtplek niet te zien is. Verder is duidelijk te zien dat Kuipers het moment waarneemt en dus beoordeelt (dat hij achteraf terugkrabbelt zegt me niets, beelden liegen niet).
Als hij niet geschorst kan worden door de KNVB dan ben ik voor een relatief zeer hoge boete en een wedstrijd niet meedoen (tegen VVV) als straf vanuit Ajax. Maar goed Daar zijn we natuurlijk weer veel te slap voor.........
|