Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 09:46
|
|
Dat maakt niet uit. Intentie tot natrappen is op zich al rood. Maar goed, ik zou toch graag wat betere en overtuigendere beelden willen zien.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 10:01
|
|
Sorry maar dit vind ik overduidelijk. Als je rent dan wappert je been toch ook niet zo ver omhoog?
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 10:05
|
|
Ik twijfel eraan omdat hij naar mijn inzicht niet bewust kijkt waar de tegenstander staat.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 10:09
|
|
Citaat: Maar hij kijkt niet bewust naar die Utrechter dus als het al bewust zou zijn is het toeval dat hij geraakt wordt.
bewust toeval??
Ik vind Suarez ondanks die kinderachtige geintjes van hem zoals schwalbes en af en toe lullige foutjes (overtredingkjes wat elke speler wel eens doet), een topspeler die bij AJAX prima aan de bak komt. Hou deze jongen nog maar een paar jaar.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 12:32
|
|
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 12:36
|
|
De scheids heeft de actie beoordeeld en niet gefloten, dus volgens mij wordt hij vrij gesproken, omdat de scheids het (fout) beoordeeld heeft. Het zou wel een hele grote aderlating worden als Ajax naast Sulejmani ook nog Suarez moet missen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 12:44
|
|
Citaat: De scheids heeft de actie beoordeeld en niet gefloten, dus volgens mij wordt hij vrij gesproken, omdat de scheids het (fout) beoordeeld heeft. Het zou wel een hele grote aderlating worden als Ajax naast Sulejmani ook nog Suarez moet missen.
Maar is het niet in het beker toernooi dat het hij dan ook alleen in de beker geschorst wordt?
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:07
|
|
Citaat: De scheids heeft de actie beoordeeld en niet gefloten, dus volgens mij wordt hij vrij gesproken, omdat de scheids het (fout) beoordeeld heeft. Het zou wel een hele grote aderlating worden als Ajax naast Sulejmani ook nog Suarez moet missen.
Maar is het niet in het beker toernooi dat het hij dan ook alleen in de beker geschorst wordt?Eerst in ieder geval niet, want toen telde de rode kaart ook voor de competitie. Ik kan me herinneren dat er wel e.e.a. is veranderd sinds dit seizoen (was in ieder geval zo bij de JC-schaal).
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:42
|
|
Dat maakt niet zoveel uit, want Amrabat is ook pas achteraf beoordeeld.
kan nog wel eens een groot probleem worden dit weekend, wanneer ook Huntelaar wordt bestraft voor zijn uitspraken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:45
|
|
Huntelaar krijgt maximaal een boete. En Suárez krijgt voor deze speelronde eventuele schorsing nog niet, denk ik.
Ik moet heel eerlijk zeggen, en ik doe m'n best om zo objectief mogelijk te blijven, dat ik de overtreding helemaal niet zo opzichtig vind. Ik zie Suárez niet echt kijken en volgens mij is het uiteindelijke contact niet waar te nemen op de beelden. Lijkt mij dat de KNVB daar dus verder niets mee kan.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:48
|
|
Citaat: Huntelaar krijgt maximaal een boete. En Suárez krijgt voor deze speelronde eventuele schorsing nog niet, denk ik.
Ik moet heel eerlijk zeggen, en ik doe m'n best om zo objectief mogelijk te blijven, dat ik de overtreding helemaal niet zo opzichtig vind. Ik zie Suárez niet echt kijken en volgens mij is het uiteindelijke contact niet waar te nemen op de beelden. Lijkt mij dat de KNVB daar dus verder niets mee kan.
Schorsingen worden inderdaad meestal pas op maandag beslist. Trouwens, volgens mij kan Huntelaar wel worden geschorst voor zijn uitspraken. Kritiek richting de scheidsrechters wordt keihard aangepakt, gezien er een soort ''pro scheidsrechters campagne'' aan de gang is na alle gewelds-incidenten van de afgelopen jaren.
Wat Suarez betreft, ik blijf erbij dat hij wel degelijk in overtreding gaat.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:50
|
|
Verbeek krijg vorig seizoen ook alleen een boete voor z'n kritiek op de scheidsrechter n.a.v. Ajax-Heerenveen. Daar houd ik me dan maar aan vast.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:54
|
|
Citaat: Verbeek krijg vorig seizoen ook alleen een boete voor z'n kritiek op de scheidsrechter n.a.v. Ajax-Heerenveen. Daar houd ik me dan maar aan vast.
Zouden coaches niet iets minder hard worden aangepakt? We moeten denk ik gewoon afwachten :)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 14:48
|
|
Ik hoop dat de KNVB de beelden op dezelfde manier analyseert als Van Basten en ik doen:
Citaat: Vooronderzoek verbaast Van Basten
vrijdag 26 september, door induweza, Amsterdam, 14:05u, Ajaxlife.nl
Ajax-coach Marco van Basten begrijpt niet dat de KNVB een vooronderzoek start naar de vermeende overtreding van Luis Suarez, afgelopen donderdag tegen FC Utrecht.
'Ik heb de beelden teruggezien en mijn reactie was: wat gebeurt er? Je ziet dat Luis uit balans wordt gebracht. Het lijkt me niet dat hij bewust het been in de buik van Loval zette, qua coordinatie is zoiets zelfs lastig, anders zou hij een gevorderde vechtsporter moeten zijn.'
Ajax Life
Heb ook het idee dat Suárez een duw krijgt. Daarnaast zie ik hem niet heel opzichtig omkijken richting Loval. Als dit een bewuste overtreding is is het een verdomd knappe actie. Ik verwacht eerlijk gezegd gewoon vrijspraak.
Het kan natuurlijk prima dat Suárez het opzettelijk doet hoor. Zo opgefokt is hij in het veld helaas wel. Ik vraag me alleen af of er in deze zeer bijzondere situatie wel genoeg bewijs voor is. Dit zie je niet elke dag, jongens.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 15:15
|
|
Het is overduidelijk de intentie van Suarez om Loval te raken helaas. Al moet ik zeggen dat ik het niet raar vind. Die jongen is zo opgefokt na Feyenoord-Ajax en wil zich bewijzen en krijgt heel veel schoppen te verduren, tja dan reageer je wel eens zo. Niet goed te praten, maar ik begrijp het best. Hopelijk schorsen ze hem tegen Volendam, dan kunnen we hem wel missen. Competitie niet, want hij is natuurlijk de sterspeler van dit Ajax.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 15:28
|
|
Waar is, uit de youtube-beelden, dan overduidelijk uit op te maken dat het de intentie is van Suárez om Loval te raken? Hij kijkt amper naar hem, krijgt volgens mij een duw van Loval en blijft na het contact op de been, waardoor het contact ook minimaal lijkt.
|
tommy
Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 17:03
|
|
Ik vind ook dat hij niet iemand bewust kan raken, als je in volle spurt langs hem doorloopt en hem dan met je hak raakt.
Als ben ik wel niet onpartijdig in deze kwestie .
Hoop gewoon dat dit nooit meer doen dan kan er ook geen twijfel over bestaan als dit vrijwillig is of niet.
Als we kampioen willen worden hebben we hem hard nodig!
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 17:56
|
|
Ik vraag me wel af of de commentatoren vooronderzoeken starten of echt de knvb.
Zo een leo driessen is maar bezig en blijft de hele wedstrijd bezig. Over zo een cornelisse die een originele ellenboog geeft zegt hij helemaal niets. Dat is toch bespottelijk?
En hoe kan het ook anders? Er wordt geen vooronderzoek naar cornelisse gestart.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 20:15
|
|
Suarez maakt een rare beweging met zijn been.Waarschijnlijk komt het door het kleine duwtje wat Loval geeft.Hij kan niet voor de competitie worden geschorst aangezien het in het bekertoernooi is gebeurt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 03:04
|
|
Is dat wel zo, Bart? Volgens mij geldt dat niet bij zware overtredingen waarvoor rood getrokken wordt of schorsingen achteraf.
Hier overigens nog even heel duidelijk de vermeende overtreding van Suárez.
Hij krijgt wel een duw van Loval. Het is geen keiharde zet, nee. Maar de vraag is of het genoeg is voor Suárez om uit balans te raken? Ik vind de overtreding hier duidelijker dan op de youtube-beelden, maar ik twijfel nog of er echt veel opzet in het spel is. En waar ik nog meer aan twijfel, is of die opzet bewezen kan worden.
Wat ook wel opvallend is is dat de commentator hier nog sterk twijfelt. Blijkbaar realiseert hij zich daarna dat hij Suárez toch maar een rotventje vindt, want hij heeft vervolgens dus nog zo'n twintig keer herhaald dat hij rood had moeten hebben.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 09:38
|
|
Kan Bruno Silva het niet hebben gezien?
Hij stond er achter maar keek niet echt naar Suarez en Loval.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 11:28
|
|
De verklaring van Loval zal ook wel cruciaal zijn. Je ziet soms dat tegenstanders zo collegiaal zijn dat ze hun tegenstander vrijspreken. Dingsdag deed dat een paar jaar terug ook ten opzichte van Huntelaar, die overduidelijk een elleboog in het gezicht van Dingsdag plantte.
Citaat: Suarez blinkt uit, maar heeft vooronderzoek aan zijn broek
Ongeleid projectiel
AMSTERDAM, zaterdag
Luis Suarez vreest het vooronderzoek dat de aanklager betaald voetbal heeft ingesteld naar aanleiding van het bekerduel Ajax-FC Utrecht niet. De aanvaller uit Uruguay plantte zijn voet in de maag van Utrechter Loic Loval. Het incident ontging scheidsrechter Jan Wegereef, maar werd vastgelegd door de tv-beelden. „Ik liep en kan hem per ongeluk geraakt hebben”, was de doelpuntenmaker zich van geen kwaad bewust. „Ik heb de schijn misschien tegen, omdat ik al een harde schop van Loval had gehad. Maar ik zou echt nooit wraak nemen.”
Het zal voor de aanklager een klus worden om opzet te bewijzen. „Ik heb de beelden later teruggezien op tv en had de actie – als ik die in het veld had waargenomen – wel bestraft met een kaart. Met rood?
Het had geel of rood kunnen zijn”, zei Wegereef later niet voor niets.
Marco van Basten kan zich niet voorstellen dat Suarez wordt geschorst. „Het verbaast me dat er een vooronderzoek komt. Luis wordt volgens mij licht uit balans gebracht, waardoor zijn been meer beweegt dan normaal. Ik kan me niet indenken dat hij het zo kan coördineren om hem in de maagstreek te raken. Dan ben je op een hoog niveau met vechtsport bezig. En dat lijkt me wat vergezocht.”
Dat na afloop van Ajax-FC Utrecht de nadruk niet op zijn weergaloze spel, maar op het negatieve lag, zegt veel over de benadering van de mens én voetballer Suarez. De aanvaller is vaak geniaal, maar tevens een ongeleid projectiel. Tegen de domstedelingen wisselde hij briljante momenten (een treffer, assist en afgedwongen penalty) af met vervelende trekjes. Zo was Suarez weer op een schwalbe te betrappen en probeerde hij Mihai Nesu zijn tweede kaart aan te smeren. Daartegenover stond weer dat Utrecht-verdediger Tim Cornelisse hem een elleboog verkocht, hetgeen de aanklager weer géén vooronderzoek waard vond.
Van Basten koestert de grillige voetballer. „Tegen Borac (4), Feyenoord (2) en FC Utrecht (2) was hij bij alle doelpunten betrokken. Luis legt bij elk balcontact honderd procent risico in zijn actie. Dat kan verkeerd gaan en gebeurt ook wel. Maar de volgende keer gaat hij wéér vol overgave. Dat maakt het leuk voor het publiek, maar voor de middenvelders is het wel eens vermoeiend. Het is goud of ijzer.” Suarez zelf heeft wel een verklaring voor zijn goede vorm. „Ik voel me thuis. Vorig jaar was Adrie Koster trainer en die praatte weinig met me. Van Basten en ook de assistent-coaches doen dat veel meer, bijvoorbeeld tijdens het eten. En ik ben blij met hun vertrouwen. Dat heb ik nodig.” Ook de samenstelling van de spelersgroep speelt een rol. „Ik voel me vrij. Iedereen is gelijk. De zogenaamde vedettes zijn verdwenen.”
Dat hij grossiert in doelpunten en assists is leuk. „Niet meer dan dat. Het is mijn werk.” Naast Suarez eiste ook Eyong Enoh een hoofdrol op in het bekertreffen. „De periode dat hij hier op proef was, merkte ik al dat het een mannetjesputter is”, zei Klaas-Jan Huntelaar. „Een type dat je op de training in één actie vier keer tegenkomt. Als je een duel met hem aangaat, heb je zelf altijd pijn.”
Telegraaf
Zo zie je maar weer dat de echte communicatieve problemen op het gebied van wisselspelers ligt. Een paar weken geleden kon Van Basten niet met vedetten omgaan, maar als er één vedette rondloopt bij Ajax, dan is het Suárez wel.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 28 sep 2008 18:17
|
|
Thomas je hebt gelijk als het tot een schorsing komt met Suarez dat die ook voor de competitie is geschorst.
Citaat: Bekerwedstrijden tellen echter wel mee als je een X aantal wedstrijden geschorst bent na een directe rode kaart.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 28 sep 2008 18:20
|
|
Luis is sowieso geschorst, gezien zijn gele kaart tegen Feyenoord.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 28 sep 2008 18:24
|
|
Dat is niet waar Maurice.
|