Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Luis Alberto Suárez
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Luis Alberto Suárez
Maker: 343Bekeken: 139331
Status: InactiefBerichten: 2617
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 31 mei 2008 13:22
Bij het passeren of na het passeren? De eerste optie bij Suárez is namelijk altijd de passeerbeweging. Daarin handelt hij dus juist wel snel genoeg.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Za 31 mei 2008 13:26
Erna natuurlijk, maar ook in zijn acties oogt hij af en toe ongecontroleerd. Dan doet hij dingen uit wanhoop, hij moet zich dan sterk maken en wachten op een moment voor een goed gevolg.
Tombo

Forum berichten: 95
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 11:38
Suarez grootste kracht is zijn opportunisme. Op het moment dat hij met een actie bezig is en hij glijd weg of actie gaat niet als gepland, blijft hij knokken om er langs te komen. Daarom lijkt het af en toe misschien wat rommelig. Hij is daarbij ook nog explosief en snel in zijn reflexen waardoor je ziet dat hij vaak de bal nog weet mee te krijgen.

Een van zijn sterkste kanten vind ik het vermogen om vanuit stilstand een man te passeren op een relatief klein gebied (in de 16 bijvoorbeeld). Voorbeelden hiervan bijvoorbeeld Graafschap uit (2 x zelfs, voorzet op Huntelaar en Maduro) en Heerenveen uit (assist op Huntelaar). Op die momenten is hij zo explosief dat hij zonder overdreven bewegingen toch een man kan passeren en dan onstaat er eigenlijk altijd een gevaarlijke situatie. Als hij op die momenten rustig is en zoals WZA zegt al een goede vervolgactie in zijn hoofd heeft wordt ie alleen maar gevaarlijker!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 12:34
Ja, het onvoorspelbare is dat rommelige. Dat klopt eigenlijk, maar hij kan ook zijn ding in zijn hoofd hebben en dan een tegenstander sturen. Dat gecontroleerde is juist mooier, zolang het gepaard gaat met overtuiging en functionaliteit. Kijk Messi: die weet wat hij gaat doen en toch krijgen ze hem niet van de bal. Kijk Van Persie, die doet van alles met de bal met een achterliggende gedachte. Ik vind dat je als je met een koele gedachte speelt, jouw inbreng in wat voor wedstrijd dan ook kan laten zien. Als je op gevoel speelt en je merkt dat een tegenstander niet zichzelf laat verrassen door jou, dan weet je niet meer functioneel te blijven en terrug te komen in de wedstrijd. En natuurlijk moet je met gevoel spelen, maar niet op gevoel.

Dat explosieve vind ik niet zijn kracht eigenlijk, maar juist dat fijne, handige dat hij in zich heeft is flegmatiek. Dat explosieve is onzin vind ik, alleen weet hij hoe hij ergens een sprintduel kan winnen. Zijn eerste stappen zijn meestal slim gedacht en getimed, maar als je hem ziet sprinten heeft hij zeker dat niet als een gigantisch wapen is. En zijn trap is ook niet een knal, maar op gevoel. Dus hij is het tegenovergestelde van explosief: handig en fijn.
Tombo

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 13:27
Nu ga je weer je eigen eigenschappen aan de termen geven. Een explosief iemand is iemand die uit het niets een actie kan maken en als er bij Ajax iemand dat kan is het Suarez. Staat los van zijn topsnelheid en los van zijn verdere techniek!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 16:01
Citaat:
Nu ga je weer je eigen eigenschappen aan de termen geven. Een explosief iemand is iemand die uit het niets een actie kan maken en als er bij Ajax iemand dat kan is het Suarez. Staat los van zijn topsnelheid en los van zijn verdere techniek!

Explosiviteit is toch de krachtigheid? Zo zie ik het tenminste. Dus en/òf in de (lopende) duels en/òf in de schoten. En Suarez doet het allerminst op kracht, wel op handigheid(techniek en wendbaarheid).
Tombo

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 16:27
Citaat:

Explosiviteit is toch de krachtigheid? Zo zie ik het tenminste. Dus en/òf in de (lopende) duels en/òf in de schoten. En Suarez doet het allerminst op kracht, wel op handigheid(techniek en wendbaarheid).

Explosiviteit is niet helfde als kracht en het heeft in mijn ogen zeker niks te maken met zijn schoten. Als ik het vergelijk naar hoe de term explosief in bijvoorbeeld in de wielersport wordt gebruikt dan gaat dat over iemand die met een krachtige demaragge andere uit het wiel kan rijden. Misschien een beetje een kromme vergelijking maar zo dnek ik wel dat je het kan zien. Suarez heeft dit namelijk ook!!!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:02
Ik denk dat hij er niet van krachtige sprint(duel)s moet hebben, dat hij het niet van knallende schoten moet hebben. Ik bedoel dan kracht in het atletische en fysieke gedeelte, dan ben je explosief. En Suarez is niet explosief, probeer hem maar te vergelijken met Babel. Dat zijn totaal andere spelers, Babel explosief en Suarez handig.
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:07
Ik zie explosief meer als: van uit het niets een actie maken. Dat hebben zowel Babel als Suarez. Babel is alleen inderdaad krachtiger en minder handig. Suarez is handiger maar dan wel weer minder krachtig.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:13
Tja, maar dat is niet de correcte definitie daarvoor. Dat is het vermogen om te verrassen en de handigheid om een plaag te kunnen zijn voor de tegenstander in mijn bewoording, maar ik denk ook dat het zo hoort.
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:19
Wat is explosief dan?
Kijk naar de daadwerkelijke explosieven:
Ze hebben een korte verbrandingsreactie, oftewel ineens een actie. En dan een knal.

Het vermogen om te verrassen is geen voetbalterm.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 18:07
Citaat:
Wat is explosief dan?
Ze hebben een korte verbrandingsreactie hebben, oftewel ineens een actie. En dan een knal.

Het vermogen om te verrassen is geen voetbalterm.

Verassingsvermogen vind ik wel kloppend. Achja, je kan het verschillend uitleggen. Ik ga niet zeggen dat je ongelijk hebt, je komt nu met goede argumenten. Alleen dat is niet op 1 lijn met mijn beleving, ik vind explosief iets dat krachtig is. En niet sluwheid, maar in jouw beleving kan je dat ook als explosief neerzetten. Ik zie het als iets dat verwoestend is, Suarez is niet een verwoester maar handig genoeg om er toch doorheen te komen en zo functioneel te zijn. Maar ik beweer dus niet dat je ongelijk hebt.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 19:55
Citaat:
Ik zie explosief meer als: van uit het niets een actie maken. Dat hebben zowel Babel als Suarez. Babel is alleen inderdaad krachtiger en minder handig. Suarez is handiger maar dan wel weer minder krachtig.

Citaat:
Ze hebben een korte verbrandingsreactie hebben, oftewel ineens een actie. En dan een knal.

Ik ben het met jullie eens. Explosief kan je ook alleen maar zijn in de eerste paar meters. Explosief staat vaak gelijk aan kracht. Suarez zijn acties vanuit stilstaand zijn in mijn ogen explosief, omdat het vaak sneller is dan de tegenstander. Snelheid en vooral op de eerste meters heeft met kracht te maken.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 2 jun 2008 22:43
Ik zie het anders: Suarez is niet krachtig. hij is sluw. En daardoor de tegenstander te snel af. Of je bedoelt explosief in zijn hoofd, maar dat lijkt me niet.
Tombo

Geplaatst: Di 3 jun 2008 09:36
Haha dit gaat een eindeloze discussie vormen en blijf daarbij nog steeds bij mijn standpunt. Ondanks dat Suarez natuurlijk weet hoe hij een actie van te voren moet camoufleren is hij op de eerste meters erg snel!

Of het nou explosief is of niet...het is gewoon een groot wapen en als hij dat verder kan ontwikkelen en er een koele afronding aan kan koppelen is hij gewoon goud waard!
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 00:03
Van www.ajaxtoday.nl:

Citaat:
'Liverpool biedt 20 miljoen voor Luís Suárez'
Gepubliceerd op 2008-07-05 22:14:17 door Jeronimo
EXCLUSIEF - De redactie van AjaxToday.nl heeft uit betrouwbare bron vernomen dat Liverpool een bod van om en nabij de 20 miljoen heeft gedaan op Ajax-aanvaller Luis Suárez. 'The Reds' zien in de Uruguayaans international de ideale aanvallende versterking voor volgend seizoen. Suárez zou zelf echter hebben aangegeven niet naar Engeland te willen verkassen. Hierdoor lijkt een overgang naar Liverpool nogal onwaarschijnlijk.

Overigens meldt dezelfde bron dat de komst van de Braziliaanse verdediger Henrique naar Ajax vrijwel rond is. De kersverse aankoop van FC Barcelona wordt voor Ă©Ă©n seizoen gehuurd door de Amsterdammers.

Pff, als deze topper weggaat... Mag toch hopen van niet.
ajacied18

Forum berichten: 54
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 09:07
Citaat:
Van www.ajaxtoday.nl:

Citaat:
EXCLUSIEF - De redactie van AjaxToday.nl heeft uit betrouwbare bron vernomen dat Liverpool een bod van om en nabij de 20 miljoen heeft gedaan op Ajax-aanvaller Luis Suárez. 'The Reds' zien in de Uruguayaans international de ideale aanvallende versterking voor volgend seizoen. Suárez zou zelf echter hebben aangegeven niet naar Engeland te willen verkassen. Hierdoor lijkt een overgang naar Liverpool nogal onwaarschijnlijk.

Overigens meldt dezelfde bron dat de komst van de Braziliaanse verdediger Henrique naar Ajax vrijwel rond is. De kersverse aankoop van FC Barcelona wordt voor Ă©Ă©n seizoen gehuurd door de Amsterdammers.

Die laat ajax echt niet gaan, hij zegt zelf dat hij niet naar Engeland wilt.
En of we AjaxToday nou zo moeten geloven??
wesley-oss

Forum berichten: 34
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 11:17
Citaat:
Van www.ajaxtoday.nl:

Citaat:

Die laat ajax echt niet gaan, hij zegt zelf dat hij niet naar Engeland wilt.
En of we AjaxToday nou zo moeten geloven??

Ik geloof het pas als het op ajax.nl staat, en zoals het al in het bericht staat dat hij zelf niet weg wil denk ik dat we ons niet druk hoeven te maken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 14:30
Onzinbericht. Als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat zelf ook wel.
Eto'o

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 17:33
Ik vind Suárez een topper, maar je moet even vanuit Liverpool redeneren: speler zonder EU-pas, nog een contract voor vier jaar, geen Champions League ervaring, geen onuitwisbare indruk gemaakt in de meeste topwedstrijden in de Eredivisie.
Eto'o

Geplaatst: Vr 26 sep 2008 01:58
Hij schijnt vanavond dus nagetrapt te hebben richting het kruis van Loval. In het stadion kon ik het niet zien, maar het was blijkbaar vrij opzichtig.

Telt een eventuele schorsing dan ook voor de competitie of alleen voor de beker? De scheidsrechter stond er bovenop, dus ik neem aan dat hij het heeft kunnen beoordelen. In dat geval zou de KNVB dus niet meer over kunnen gaan tot een schorsing.
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 02:13
Thomas, speciaal voor jou:

http://www.youtube.com/watch?v=8jhtWC0nf6U

Ik kan het gaan ontkennen omdat ik grote fan ben van Suarez, maar dit lijkt me overduidelijk toch?
Eto'o

Geplaatst: Vr 26 sep 2008 02:19
Hmm, ik vind het op basis van deze beelden nog best wel meevallen. Dit is best te verdedigen als het aanzetten tot een extra grote stap waardoor er wat meer met het been werd gezwieperd.
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 02:27
De laatste die ik zulke stappen zag nemen was Donald Duck. Het gaan hier om zijn rechterbeen die de, aan de linkerkant staande, Loval raakt. Het lijkt me toch niet dat hij zo weg sprint toch?
AFCA82

Forum berichten: 363
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 07:41
Maar hij kijkt niet bewust naar die Utrechter dus als het al bewust zou zijn is het toeval dat hij geraakt wordt.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.283 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Luis Alberto Suárez
Ga
Zoeken: