Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:24
Citaat:
Urby, heeft bij mij afgedaan als "echte ajacied" ga je niet zeueren als je wat minder zou gaan verdienen. Daarnaast speelt hij ook nog te wisselvallig. Heeft dit seizoen mooie treffers gemaakt. Had graag gezien dat hij wat meer gescoord had.
Nee als jij 20% minder zou gaan verdienen terwijl je ergens anders juist meer zou gaan verdienen sta je natuurlijk te springen en maak je daar absoluut geen probleem van.
Waar baseer je die 20% op? Want als urby presteert kan hij, zover ik weet, net zoveel verdienen als dat hij nu doet. de Contractopbouw is alleen wat anders (met bonussen).
En waar haal jij vandaan dat hij ergens anders meer kan verdienen? Dat is ook nog maar de vraag.
Daarnaast is een 'normale baan bij een bedrijf' een hele andere situatie omdat er bij voetbal vaak liefde voor een club meespeelt. Iets wat in het bedrijfsleven eigenlijk nooit geldt.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:25
Zelfs Heitinga, Ajacied in hart en nieren, vertrok mede omdat hij meer kon verdienen.
Citaat:
Dit ligt wel in een ander contrast. Hij kon met bonussen op het zelfde uitkomen. Hij verdient iets meer en heeft van zijn hobby zijn werk kunnen maken.
Ik heb meer berichten gelezen dat Emanuelson echt tonnen moest inleveren en daarin werd niets gezegd over dat hij net zo veel kon gaan verdienen door de bonussen, wel dat de bonussen groter zouden worden.
Citaat:
Waar baseer je die 20% op? Want als urby presteert kan hij, zover ik weet, net zoveel verdienen als dat hij nu doet. de Contractopbouw is alleen wat anders (met bonussen).
Zijn zaakwaarnemer zij dat hij tonnen in moest leveren en ik neem aan dat je met tonnen niet een ton bedoeld maar zo'n 3 ton en dat is 20%.
Citaat:
En waar haal jij vandaan dat hij ergens anders meer kan verdienen? Dat is ook nog maar de vraag.
Bij een degradatie kandidaat in Engeland verdienen veel spelers zelfs meer dan Emanuelson verdient en aangezien ik verwacht dat hij bij een club als Villa terecht zou komen verwacht ik ook dat hij daar meer zou verdienen.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:45
Citaat:
@ ghostwriter: Zoals wij hier op mijn werk wel eens zeggen: "Assumption is the mother of all fuck-ups".
En laat jij daar nou juist de koning in te zijn, aannames.
Ik weet niet wat voor een werk jij doet maar ik als rechten student moet juist met veel veronderstellingen werken, zolang ze maar logisch en ergens op gebaseerd zijn.
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:57
Citaat:
@ ghostwriter: Zoals wij hier op mijn werk wel eens zeggen: "Assumption is the mother of all fuck-ups".
En laat jij daar nou juist de koning in te zijn, aannames.
Ik weet niet wat voor een werk jij doet maar ik als rechten student moet juist met veel veronderstellingen werken, zolang ze maar logisch en ergens op gebaseerd zijn.
Projectmanager in de techniek. En geloof me, dingen aannemen in de techniek leidt uiteindelijk tot fuck-ups!
Maar jou achtergrond en de mijne verklaard in ieder geval onze verschillen in opvattingen en manier van wel/niet aannemen!
Geregistreerd: 27-03-2009 Forum berichten: 1585 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:57
Citaat:
Zelfs Heitinga, Ajacied in hart en nieren, vertrok mede omdat hij meer kon verdienen.
Hij ging niet weg omdat hij bij AJAX minder ging verdienen! Dat je ergens heen gaat waar je meer kan verdienen daar kan ik wel inkomen, maar ga niet ergens weg wat "jouw" clubje is als je minder gaat verdienen. dat gat was inderdaad ook nog eens aanvulbaar met bonussen waardoor hij op het zelfde uit zou komen.
Geregistreerd: 22-06-2008 Forum berichten: 1489 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 23:38
ik hoop dat Suarez een slecht WK gaat spelen zodat hij nog een seizoen bij Ajax kan blijven. Suarez heeft dit seizoen zeer veel wedstrijden voor Ajax beslist en houdt constant meer dan een speler van de tegenstander bezig. Als we volgend seizoen championsleague gaan spelen dan zullen we hem zeker hard nodig hebben. Bovendien kan hij alleen maar beter worden.
Geplaatst: Za 8 mei 2010 12:27
Ik hoop dat Suarez en top WK speelt aangezien ik dat hem gewoon ontzettend gun. Als er daardoor een club komt die Ajax 30+ miljoen bied dan moet Ajax hem laten gaan maar voor minder dan 30 miljoen kan Ajax hem beter nog een seizoen kunnen houden.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 545 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 mei 2010 14:59
Citaat:
Ik hoop dat Suarez en top WK speelt aangezien ik dat hem gewoon ontzettend gun. Als er daardoor een club komt die Ajax 30+ miljoen bied dan moet Ajax hem laten gaan maar voor minder dan 30 miljoen kan Ajax hem beter nog een seizoen kunnen houden.
Als Ajax hem verkoopt dan natuurlijk zo vroeg mogenlijk in de transferperiode, dan heeft Ajax genoeg tijd om een versterking of 2 aan te trekken. Maar het zou natuurlijk mooier zijn als hij nog een jaartje blijft, wat ik hoop.
Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 mei 2010 18:02
Citaat:
Als Ajax hem verkoopt dan natuurlijk zo vroeg mogenlijk in de transferperiode, dan heeft Ajax genoeg tijd om een versterking of 2 aan te trekken. Maar het zou natuurlijk mooier zijn als hij nog een jaartje blijft, wat ik hoop.
Ajax moet allang een lijstje met 5 spelers klaar hebben die Suarez kunnen opvolgend. Hetzelfde geldt voor van der Wiel en Pantelic.
Geplaatst: Za 8 mei 2010 19:18
Citaat:
Ajax moet allang een lijstje met 5 spelers klaar hebben die Suarez kunnen opvolgend. Hetzelfde geldt voor van der Wiel en Pantelic.
Hopelijk staan alleen de namen Anita, Van Rhijn en Kappelhof op het lijstje van mogelijke vervangers van V.d. Wiel want met die drie spelers heeft Ajax geen aankoop nodig. Anita is nu al goed genoeg, Van Rhijn heeft enorm veel talent en Kappelhof kan zich misschien ontwikkelen tot een goede back-up.
Trouwens mocht Suarez vertrekken dan vind ik eigenlijk dat Ajax Cvitanich terug moet halen als zijn vervanger. Cvitanich en Suarez wisten elkaar vaak goed te vinden maar toch was het voor het evenwicht in het elftal niet goed als ze beide spelen. Vertrekt Suarez dan is er ruimte voor Cvitanich en ik vind dat die jongen een echte kans verdient bij Ajax was technisch is hij goed, hij kan goed koppen, goed kaatsen en loopt vaak mooi de ruimte in.
Geregistreerd: 08-12-2007 Forum berichten: 3606 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 mei 2010 22:27
Citaat:
Dat klopt. Hier een (ietwat onduidelijke) foto:
Denk niet dat het te koop is, overigens.
Gracias JS, zou zo'n shirt maar al te graag hebben. Mooie vent is het ook. Geloof niet dat die weg gaat bij Ajax dit jaar, ook al speelt die een wereld WK. Die jongen heeft rust bij Ajax en heeft het naar zijn zin. Blijkt ook wel als je zo'n shirt laat maken.
Denk als ze dat shirt in de verkoop gooien bij Ajax dat die de winkels uitvliegt.
Geplaatst: Za 8 mei 2010 22:38
Citaat:
Ghost, Cvita is zeker goed genoeg voor de Eredivisie, maar als we de CL halen is hij niet goed genoeg, denk ik.
Ik denk dat Ajax zich niet al te veel op de Champions League moet gaan richten want zelfs als ze het halen zullen ze er niet in overwinteren. Behalve Suarez, Stekelenburg en misschien ook De Zeeuw heeft Ajax geen enkele speler die echt thuis hoort in de Champions League dus laten we daar een speler niet op gaan afrekenen.
In het moderne voetbal zie je veel bewegelijke spitsen rondlopen en het balvaste type spits zie je steeds minder, Rooney is de laatste van dat soort met echt niveau. Het voetbal zal steeds verder naar een soort 4-6-0 systeem toe groeien, met dan als aanvallendste spelers aanvallers als Torres en Messi, en zolang Ajax dat maar doet met aanvallend en technisch voetbal ben ik tevreden.
Daarbij als Ajax met een versterkt middenveld speeld heb je volgens mij geen balvaste spits nodig maar kan je beter de bal snel rond laten gaan tussen de aanvallend middenvelders om zo gaten open te spelen.
Citaat:
Minstens zo belangrijk: hij past niet binnen de tactiek.
Vertrekt Suarez dan verandert de gehele tactiek toch dus dat is geen sterk argument.
Cvinatich is een hard werkende spits met redelijk wat scorend vermogen en een redelijke techniek, hij kan ook best kaatsen en het enige wat hij niet is is fysiek sterk en lang.
Geplaatst: Za 8 mei 2010 22:41
Om zo extra geld uit te geven en opgescheept te zitten met een te dure spits die Ajax zich eigenlijk niet kan veroorloven? Want wil je een CL waardige spits halen dan moet je erg veel salaris bieden.
Geregistreerd: 24-08-2008 Forum berichten: 790 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 mei 2010 22:43
Citaat:
Gracias JS, zou zo'n shirt maar al te graag hebben. Mooie vent is het ook. Geloof niet dat die weg gaat bij Ajax dit jaar, ook al speelt die een wereld WK. Die jongen heeft rust bij Ajax en heeft het naar zijn zin. Blijkt ook wel als je zo'n shirt laat maken.
Denk als ze dat shirt in de verkoop gooien bij Ajax dat die de winkels uitvliegt.
Zie nu die 2e JS, oh wat mooi zeg!
Het shirt bestaat meer uit Uruguay dan uit Ajax, dat is wel jammer, zal overigens vast met het rugnummer te maken hebben.
Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Za 8 mei 2010 22:44
Citaat:
EDIT: hier een duidelijkere foto:
Mooie foto die 2e ( mijn achtergrond van m'n pc trouwens! ) maar als hij dat speciaal laat maken dan denk ik ook niet dat hij ook het volgende seizoen nog inde Arena te bewonderen is!
Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 mei 2010 22:55
Citaat:
Ik denk dat Ajax zich niet al te veel op de Champions League moet gaan richten want zelfs als ze het halen zullen ze er niet in overwinteren. Behalve Suarez, Stekelenburg en misschien ook De Zeeuw heeft Ajax geen enkele speler die echt thuis hoort in de Champions League dus laten we daar een speler niet op gaan afrekenen.
We hoeven niet per se te overwinteren. Maar we moeten het hoofdtoernooi wel halen. Dat levert Ajax miljoenen op. En die miljoenen heeft Ajax nodig om de gaten in de begroting te dichten.
Citaat:
In het moderne voetbal zie je veel bewegelijke spitsen rondlopen en het balvaste type spits zie je steeds minder, Rooney is de laatste van dat soort met echt niveau. Het voetbal zal steeds verder naar een soort 4-6-0 systeem toe groeien, met dan als aanvallendste spelers aanvallers als Torres en Messi, en zolang Ajax dat maar doet met aanvallend en technisch voetbal ben ik tevreden.
Leuk dat je je verdiept in nieuwere systemen en tactieken (dat meen ik echt), maar afgaande op je voorbeelden snap je er weinig van. Het 4-6-0 systeem komt voort uit aanvallers die zich het beste voelen in de ruimte tussen middenveld en aanval (en dus niet diep). Rooney is dus juist zo'n speler (die in een 4-6-0 past, waar hij bij United ook in speelt als Berbatov niet speelt). En Torres is juist wél een authentieke spits. Geen hangende spits, want hij hoort zo dicht mogelijk bij het doel te spelen (daar is hij het gevaarlijkst). Je verwart beweeglijke spelers met spelers die vanuit het middenveld moeten komen (geldt wel voor Messi maar niet voor Torres), al is Rooney ook flink beweeglijk natuurlijk. Overigens zie je bij Inter en Bayern (de twee CL-finalisten van dit moment) dus juist weer wel diepe spitsen (en dus geen 4-6-0 systeem).
Citaat:
Daarbij als Ajax met een versterkt middenveld speeld heb je volgens mij geen balvaste spits nodig maar kan je beter de bal snel rond laten gaan tussen de aanvallend middenvelders om zo gaten open te spelen.
Ik weet niet waar je precies op doelt met een versterkt middenveld (doel je op defensief sterke spelers?), maar aangezien Ajax' gevaarlijkste spelers gebaat zijn bij (langdurig) balbezit, lijkt me de beste tactiek ook altijd om de bal zo lang mogelijk in de ploeg te houden.
Citaat:
Vertrekt Suarez dan verandert de gehele tactiek toch dus dat is geen sterk argument.
Natuurlijk verandert de 'gehele' tactiek niet. Je hebt immers nog steeds te maken met een zooi dezelfde spelers. Zo zijn onze meest doeltreffende middenvelders (De Jong en De Zeeuw) nadrukkelijk gebaat bij balvaste aanvallers (zodat ze kunnen bijsluiten). Bovendien is onze verdediging niet erg sterk, dus kun je het beste zo lang mogelijk in de ploeg houden zodat je zo min mogelijk verdedigend getest kan worden.
Citaat:
Cvinatich is een hard werkende spits met redelijk wat scorend vermogen en een redelijke techniek, hij kan ook best kaatsen en het enige wat hij niet is is fysiek sterk en lang.
Ontken ik allemaal niet. Hij is dus alleen niet balvast en mist de individuele klasse om nadrukkelijke aanpassingen aan de speelstijl te kunnen verantwoorden.
Geplaatst: Za 8 mei 2010 23:03
Citaat:
Leuk dat je je verdiept in nieuwere systemen en tactieken (dat meen ik echt), maar afgaande op je voorbeelden snap je er weinig van. Het 4-6-0 systeem komt voort uit aanvallers die zich het beste voelen in de ruimte tussen middenveld en aanval (en dus niet diep). Rooney is dus juist zo'n speler (die in een 4-6-0 past, waar hij bij United ook in speelt als Berbatov niet speelt). En Torres is juist wél een authentieke spits. Geen hangende spits, want hij hoort zo dicht mogelijk bij het doel te spelen (daar is hij het gevaarlijkst). Je verwart beweeglijke spelers met spelers die vanuit het middenveld moeten komen (geldt wel voor Messi maar niet voor Torres), al is Rooney ook flink beweeglijk natuurlijk. Overigens zie je bij Inter en Bayern (de twee CL-finalisten van dit moment) dus juist weer wel diepe spitsen (en dus geen 4-6-0 systeem).
Torres is juist iemand die hier in de ruimte ingespeeld moet worden, fysiek kan hij het namelijk helemaal niet aan in Engeland en daardoor laat hij zich steeds verder inzakken om zo maar niet de Engelse verdedigers tegen te komen tot het moment dat hij op snelheid is. Rooney speelt bij ManUtd meestal als enige spits en houd de bal voorin lang vast zodat de snelle Nani en Valencia aan kunnen sluiten, ManUtd speelt geheel op de counter.
Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 mei 2010 23:12
Snap je dan niet wat het 4-6-0 systeem inhoudt? Het heeft niets te maken met wie de speler is die de bal vasthoudt (dat is geen kwestie van systeem, maar van tactiek).
Het gaat erom waar op het speelveld een speler opgesteld staat. Torres is een diepe spits die zo dicht mogelijk bij het doel speelt (en past dus niet in een 4-6-0 systeem) maar hij is inderdaad niet geschikt om langdurig als balvast aanspeelpunt voor de rest van de ploeg te dienen (net als bijvoorbeeld Eto'o daarvoor niet geschikt is). Rooney mag dan balvast zijn, maar juist hij laat zich graag zakken omdat hij zich daar met zijn goede gevoel voor ruimte en positie als een vis in het water voelt.