Auteur
|
Bericht
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 03:22
|
|
Nou, laten we wel wezen dat de kans op succes bij het afleggen van de bal vandaag natuurlijk uiterst gering was. Pantelic was de enige speler met een beetje scherpte.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 13:55
|
|
Suárez oogt niet meer zo fris als aan 't begin van het seizoen. Maar hij scoort wél veel, geeft veel assists, is dreigend en geeft een lekkere spirrit af op de rest van het team. Dus wat klaagt iedereen?
Denk dat hij morgen -net als vorig jaar- de prijs krijgt van Ajacied van het jaar. Verdient hij, wie anders?
Denk ook dat hij nog een jaartje hier blijft. Welke club waar Suárez naar toe wil wil hem en kan hem betalen? Hij heeft het naar z'n zin, eventueel CL en z'n vrouw is zwanger.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 13:57
|
|
Suarez heeft dit seizoen al veel wedstrijden gespeeld en dat is natuurlijk fysiek zwaar maar volgens mij is Suarez nu vooral mentaal moe. Als het even niet goed gaat dan zie je meteen dat zijn hoofd omlaag gaat en hij egoistischer gaat spelen. Toch blijft hij zelfs in deze vorm de beste speler van de Eredivisie en voor Ajax een topper door zijn doelpunten én assists.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 18 apr 2010 20:32
|
|
Heeft iemand het gesprek tussen Tan en Gullit gezien op EL gezien over het feit dat Suarez nogal ontwijkend antwoordde op de vraag of hij bij plaatsing voor de CL zou blijven? Ruud Gullit suggereerde dat hij weg zal gaan en in de winterstop al een contract had getekend. Toen hem gevraagd werd hoe dit wist, opperde hij dat hij deze conclusie op basis van berichtgeving in de media had gebaseerd. Tan kreeg echter het vermoeden dat Gullit meer wist en ik moet zeggen dat het daar ook zeer zeker op leek.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 18 apr 2010 20:41
|
|
Waar moet Dil zijn bronnen hebben dan? Milan misschien, of Chelsea. Ik zou Gullit niet al te serieus nemen. Zelden een slechtere analyticus gezien en slechtere trainers zijn er ook haast niet.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 18 apr 2010 20:46
|
|
Gullit kent gewoon heel veel mensen in de voetbalwereld.
Suarez speelt al een hele tijd niet goed. Het lijkt me dan ook sterk dat er een club een behoorlijk bedrag voor Suarez wil neertellen. Heeft dit jaar ook geen indruk gemaakt in de belangrijkere wedstrijden voor Ajax. Ik denk dat steeds meer clubs twijfelen aan zijn kunnen.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 12:26
|
|
Citaat: Gullit kent gewoon heel veel mensen in de voetbalwereld.
Suarez speelt al een hele tijd niet goed. Het lijkt me dan ook sterk dat er een club een behoorlijk bedrag voor Suarez wil neertellen. Heeft dit jaar ook geen indruk gemaakt in de belangrijkere wedstrijden voor Ajax. Ik denk dat steeds meer clubs twijfelen aan zijn kunnen.
Volgens gullit heeft hj dan ook al in de winterstop getekend en maakt het niet uit dat hij nu iets minder presteerd. In de winterstop ging al het gerucht dat hij zou vertrekken naar Chelsea...
Ik ben benieuwd, Suarez is moeilijk vervangbaar.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 12:42
|
|
Een paar weken geleden, na 7-klapper tegen VVV gaf Suarez nog aan dat hij graag wil blijven. Dan lijkt het mij sterk dat hij dit zegt terwijl hij in de winterstop al ergens anders heeft getekend.
Maar het klopt dat Gullit aardig wat mensen kent in de voetbalwereld en meer weet..
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 12:45
|
|
Was het niet ooit Sneijder die zelfs met Champange in zn hand bekend maakte nog een seizoen te blijven, ne niet veel later toch vertrok? je kan mij nog steeds niet wijs maken dat hij toen nog van niks wist. Het zal niet rond geweest zijn maar van itresse wist hij heus wel af!
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 12:47
|
|
Citaat: Een paar weken geleden, na 7-klapper tegen VVV gaf Suarez nog aan dat hij graag wil blijven. Dan lijkt het mij sterk dat hij dit zegt terwijl hij in de winterstop al ergens anders heeft getekend.
Maar het klopt dat Gullit aardig wat mensen kent in de voetbalwereld en meer weet..
Dat is waar. Daarnaast zou het zeer sterk zijn dat zoiets niet zou uitlekken. Ik weet dat er bij Ajax nog weinig uitlekt, maar dit zou denk ik te groot zijn om niet uit te lekken.
Ik weet niet of Suarez moet blijven. Misschien is hij mentaal-gezien echt toe aan een nieuwe uitdaging - dat zou ook wel de reden kunnen zijn dat hij veel minder effectief is dan aan het begin van het seizoen.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 13:16
|
|
Ik zie Suarez langer blijven dan verwacht. Het zou mij niet verbazen als hij nog een jaartje of 3 bij Ajax blijft want hij voelt zich heel erg thuis hier. Ajax heeft in Uruguay een grote naam, en hij neemt geen genoegen met een Europese subtopper. De topclubs zullen echter niet in de rij staan. Daarbij komt nog eens dat de verhalen van Sneijder, Babel en vooral Huntelaar hem wat voorzichtiger maken m.b.t. een stapje hoger
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 13:37
|
|
Citaat: Ik zie Suarez langer blijven dan verwacht. Het zou mij niet verbazen als hij nog een jaartje of 3 bij Ajax blijft want hij voelt zich heel erg thuis hier. Ajax heeft in Uruguay een grote naam, en hij neemt geen genoegen met een Europese subtopper. De topclubs zullen echter niet in de rij staan. Daarbij komt nog eens dat de verhalen van Sneijder, Babel en vooral Huntelaar hem wat voorzichtiger maken m.b.t. een stapje hoger
Sneijder is een slecht voorbeeld want die is wel overal geslaagd.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 14:32
|
|
Citaat:
Suárez scoort niet en zakt naar vijfde plek in strijd om Gouden Schoen
Luis Suárez is een plekje gezakt in de strijd om de Gouden Schoen, de prijs voor de topscorer van Europa. De aanvaller van Ajax wist niet te scoren tegen Heracles Almelo en werd daardoor gepasseerd door Real Madrid-aanvaller Gonzalo Higuaín, die wel wist te scoren tegen Valencia. Dat meldt De Telegraaf.
Met nog één speelronde voor de boeg staat Suárez op 33 doelpunten in de Eredivisie. Dat zijn er zes meer dan Lionel Messi, maar omdat de aanvaller van Barcelona in een sterkere competitie speelt, krijgt hij twee punten per doelpunt. De treffers van Suárez zijn slechts anderhalve punt waard.
Met 54 punten (27 doelpunten) staat Messi nu bovenaan, gevolgd door Wayne Rooney (26 doelpunten en 52 punten), Didier Drogba (25 doelpunten en 50 punten) en Higuaín (25 doelpunten en 50 punten). Suárez staat nu vierde op de lijst en weet dat de Gouden Schoen aan zijn neus voorbij zal gaan: Ajax speelt nog één wedstrijd, tegen NEC, terwijl de competities in Spanje en Engeland voorlopig nog niet voorbij zijn.
Bron: Voetbalzone
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 17:59
|
|
Citaat: Daarbij komt nog eens dat de verhalen van Sneijder, Babel en vooral Huntelaar hem wat voorzichtiger maken m.b.t. een stapje hoger
Ik denk dat het vooral de topclubs wat voorzichtiger maakt.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 20:32
|
|
Citaat: Ik zie Suarez langer blijven dan verwacht. Het zou mij niet verbazen als hij nog een jaartje of 3 bij Ajax blijft want hij voelt zich heel erg thuis hier. Ajax heeft in Uruguay een grote naam, en hij neemt geen genoegen met een Europese subtopper. De topclubs zullen echter niet in de rij staan. Daarbij komt nog eens dat de verhalen van Sneijder, Babel en vooral Huntelaar hem wat voorzichtiger maken m.b.t. een stapje hoger
Sorry, ik bedoel Heitinga.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 23:29
|
|
Sorry, ik bedoel Heitinga.
Die is ook niet echt mislukt, heeft een moeilijk eerste seizoen gehad bij Atletico, maar doet het bij Everton wel weer aardig. Het is wel zo dat Heitinga in Nederland speelde tegen ploegen die allemaal zwakker waren, en daarom ook aanvallend zijn bijdrage kon leveren. In Spanje kwam het op het pure verdedigen aan en dat was nou niet zijn sterkste punt. Zowel Atletico als Everton vind ik overigens subtoppers in Europa. Een ploeg die wat dichter tegen de top aanzit waar een Ajacied is mislukt de laatste jaren is Sevilla, waar Tom de Mul het niet heeft gered.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 00:13
|
|
Heitinga is weldegelijk mislukt bij Atletico Madrid. Hij werd gehaald voor het centrum maar was daar niet goed genoeg. Hij werd als rechtsback neergezet later dat seizoen doordat Seitaridis werd ontslagen
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Di 20 apr 2010 21:40
|
|
3 jaar is denk ik wel erg veel hoor. Maar idd, het verbaast mij niks als hij blijft. Hij heeft het prima naar z'n zin, neemt alleen genoegen met de échte top, en welke van die clubs kán hem betalen en wíl hem? Hij heeft het erg naar z'n zin, en zijn vriendin is zwanger. Volgens mij is ze in de zomer uitgerekend? Dan is het niet praktisch om te verhuizen lijkt mij!
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Do 22 apr 2010 12:51
|
|
Martin Jol gaat er niet vanuit dat Luis Suarez nog lang te bewonderen is in de Eredivisie. De trainer van Ajax vindt de Uruguayaanse spits zelfs de beste voetballer in Nederland ooit.
'Kijk naar zijn statistieken en zeg jij maar wie er beter is geweest in de Nederlandse competitie', aldus Jol in gesprek met De Pers. 'Mateja Kezman? Ik zeg van niet. Ronaldo bij PSV? Ik zeg van niet. Ik denk zelfs dat er in Nederland nog nooit iemand heeft gevoetbald die meer rendement heeft gehad dan Luis.'
De trainer van de huidige nummer twee in de Eredivisie verwacht dan ook dat Suarez niet lang te bewonderen zal blijven in Amsterdam. 'Het is onmogelijk dat hij nog twee of drie jaar bij ons zal blijven. Hij is, als hij zich zo blijft manifesteren, uiteindelijk voor ons niet te behouden. Dat is ook niet zo raar als je er zó ver bovenuit steekt.'
Minder lovend is Jol over Miralem Sulejmani, die op een zijspoor is beland bij Ajax. 'Sulejmani is wel iemand die altijd moet spelen. Op het moment dat dat niet gebeurt, heeft hij niet de ervaring dat hij moet knokken, is er bij hem niet de wil dat hij sterker moet worden om toch weer in de basis te komen.'
De Scheveninger vindt dat Sulejmani, die in de zomer van 2008 voor ruim zestien miljoen euro overkwam van SC Heerenveen, zelf moet veranderen. 'Ik geef spelers instrumenten, waarmee ze zichzelf een eigen gezicht moeten geven. Spelers moeten het zelf doen en ik help daarbij, maar ik kan Sulejmani geen gezicht geven als hij dat uit zichzelf niet doet.'
Bron: Voetbal international.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 22:36
|
|
Jol moet eens de ballen tonen om Suarez eens te wisselen in plaats van Pantelic.
Continue maar veren in de reet van Suarez steken terwijl hij al wedstrijden lang geen pepernoot meer raakt.
Alleen maar voor eigen geluk spelen. Ik irriteer me steeds meer aan dat zielige gedrag.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 22:38
|
|
Citaat: Jol moet eens de ballen tonen om Suarez eens te wisselen in plaats van Pantelic.
Continue maar veren in de reet van Suarez steken terwijl hij al wedstrijden lang geen pepernoot meer raakt.
Alleen maar voor eigen geluk spelen. Ik irriteer me steeds meer aan dat zielige gedrag.
Het is inderdaad al een tijdje aan de gang. Ik denk dat hij vermoeid is. Jol had hem veel vaker rust moeten geven.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 22:40
|
|
Zodra hij niet de eerste is die scoort gaat hij zich irriteren. Hij kan het niet uitstaan volgens mij. Dan gaat die kop naar beneden, ieder wissewasje blaast hij op. Hij gaat alleen voor eigen geluk en speelt met de minuut slechter.
Wat een irritant gedoe met Suarez. Hij speelt voor Suarez en niet meer in dienst van Ajax. En als Jol hem veren in zijn reet blijft douwen verandert dat ook niet.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 23:06
|
|
Niets met vermoeidheid te maken denk ik.. het is een attitude probleem.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 26 apr 2010 00:22
|
|
Suarez heeft dit seizoen een grote stap gemaakt maar is nog steeds te egoistisch wanneer het even niet meezit en wil hij doorgroeien tot een goede speler voor een Europese topclub dan moet hij taakbewuster gaan spelen en altijd het overzicht behouden. Hier kan hij komend seizoen onder Jol aan gaan werken, hij kan niet alles tegelijk leren.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 26 apr 2010 09:38
|
|
Gisteren MATELOOS geergerd aan Suarez, deed NIETS maar dan ook echt NIETS goed. Ging alleen maar voor eigen succes, liep niet achter haalbare ballen aan. Was vreselijk irritant. Die schwalbe (leek het vanuit vak 423), was ook weer zoiets van ik zit niet in de wedstrijd dus ik laat me vallen...
Echter was dit niet het ergste wat zich voorviel bij Suarez. Toen het elftal kwam juigen in de hoek van Zuid (Vak 410) wilde Suarez eerst niet mee. Jan Vertonghen heeft toen zo hard lopen schreeuwen dat Luis uiteindelijk toch wel kwam, al was het met tegenzin...
|