Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:55
|
|
Citaat: Voor aan de buitenkant? Wie had jij dan gehaald voor 7,8 miljoen, Skilled?
Ik zeg niet dat het niet kan hoor, de Nederlandse markt is verhoudingsgewijs immers erg duur. Ik vind Suarez echter een uitstekende speler.
Diego Valeri of Damián Escudero. Misschien is Valeri niet meer rond die prijs op te halen, maar in een eerder stadion schommelde zeker zijn marktwaarde rond die aangegeven prijs. Het is snel met hem gegaan, dan stijgt je prijskaartje snel. Escudero is vrijwel zeker te halen voor dat bedrag. Dan heb we het met name over jongens voor de linkerkant. Je hebt daar niet echt te maken met pure buitenspelers. Ander systeem. Meestal zijn het wingers die natuurlijk als verkapte buitenspeler of hangend aan die linkerkant spelen. Ik had ook Wagner in gedachten, maar die vind ik meer een middenvelder.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:59
|
|
Valeri moet op dit moment naar ik schat zo'n 10 miljoen kosten en is steeds centraler gaan spelen. Dat is volgens mij ook de positie die hij ambiëert, gezien zijn fascinatie voor Riquelme.
En Escudero vind ik niet beter dan Suarez. Bovendien zie ik Ajax er niet voor een prikkie uitkomen met Velez.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:59
|
|
Citaat: Als het zo makkelijk was dan hadden ze bij Ajax wel voor die optie gekozen.
Blijkbaar niet. Anders had Ajax Suarez al in Uruguay ontdekt.
|
Seguidor
Forum berichten: 19
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:01
|
|
Citaat: Als het zo makkelijk was dan hadden ze bij Ajax wel voor die optie gekozen.
Blijkbaar niet. Anders had Ajax Suarez al in Uruguay ontdekt.
Dat zeg ik: Als het zo makkelijk was, had Ajax wel voor die optie gekozen.
Conclusie: Zo makkelijk is dat dus niet voor Ajax.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:03
|
|
Nou, in principe is het vrij makkelijk. Ajax maakt echter al jaren de keuze om het zichzelf moeilijker te maken.
Wat Groningen kan, kan Ajax in potentie namelijk ook. En beter.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:09
|
|
Citaat: Valeri moet op dit moment naar ik schat zo'n 10 miljoen kosten en is steeds centraler gaan spelen. Dat is volgens mij ook de positie die hij ambiëert, gezien zijn fascinatie voor Riquelme.
En Escudero vind ik niet beter dan Suarez. Bovendien zie ik Ajax er niet voor een prikkie uitkomen met Velez.
Ben ik niet met je eens. Ik vind Escudero in tegenstelling tot Suarez op bijna alle vlakken meer brengen. Ik wil Suarez niet afschrijven, maar Escudero is veel meer explosiever en sneller. Escudero heeft een goed linkerbeen, kan prachtig van zijn man opendraaien, heeft onvoorspelbaarheid en heeft een lange als korte actie. Suarez is ongetwijfeld de beste speler die Ajax voor de flanken heeft.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:12
|
|
Suarez is natuurlijk veel 'onvoorspelbaarder', zoals jij dat noemt, aangezien hij een stuk makkelijker passeert. Z'n rendement is ook een stuk hoger.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:12
|
|
Citaat: Wat Groningen kan, kan Ajax in potentie namelijk ook. En beter.
Ja...ja, Ajax kan kortom alles beter. Alleen bewijst het dat niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:16
|
|
Jij denkt toch niet dat als Ajax z'n zaakjes in Zuid-Amerika goed voor elkaar zou hebben, het niet zou kunnen bewerkstelligen wat Groningen heeft gedaan?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:19
|
|
Citaat: Suarez is natuurlijk veel 'onvoorspelbaarder', zoals jij dat noemt, aangezien hij een stuk makkelijker passeert. Z'n rendement is ook een stuk hoger.
Ik heb soms het gevoel dat Suarez maar wat doet en het eindelijk altijd wel goed komt met zijn acties. Ik denk ook dat Suarez zijn directe tegenstander goed weet te lezen, in de zin van hij weet hoe hij hem op techniek en gogme kan passeren en zijn zwakke plekken weet uit te buiten. Ik geef nergens aan dat ik Escudero onvoorspelbaarder vindt. Het feit is dat Escudero ineens zomaar de actie of een versnelling kan inzetten en dat het nogal verrassend aankomt voor de verdedigers. Escudero kan slalommen. Meerdere tegenstanders passeren in Ă©Ă©n actie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:22
|
|
Dat is inderdaad een non-argument dat ik wel vaker hoor bij mensen die het niet zo zien zitten in Suarez: dat hij zo'n geluk heeft met z'n acties. Maar goed, de doelpunten van Huntelaar zullen ook wel pure mazzel zijn.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:24
|
|
Citaat: Dat is inderdaad een non-argument dat ik wel vaker hoor bij mensen die het niet zo zien zitten in Suarez: dat hij zo'n geluk heeft met z'n acties. Maar goed, de doelpunten van Huntelaar zullen ook wel pure mazzel zijn.
Ik denk ook dat Suarez zijn directe tegenstander goed weet te lezen, in de zin van hij weet hoe hij hem op techniek en gogme kan passeren en zijn zwakke plekken weet uit te buiten.
Dit zeg ik erachter. Even aangepast. Zag dat je snel weer reageerde.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:25
|
|
Citaat: Jij denkt toch niet dat als Ajax z'n zaakjes in Zuid-Amerika goed voor elkaar zou hebben, het niet zou kunnen bewerkstelligen wat Groningen heeft gedaan?
Natuurlijk wel. Maar het is altijd als dit, als dat.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:26
|
|
Ik zei er ook bij dat Ajax het zichzelf moeilijk maakt. Het was helemaal geen excuus of zo.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:34
|
|
Citaat: Ik zei er ook bij dat Ajax het zichzelf moeilijk maakt. Het was helemaal geen excuus of zo.
We zullen zien. Ik ben benieuwd wat de transfers zullen zijn onder Van Basten. Die schreeuwt ook om goede aankopen. Als Ajax slim is dan orienteert het zich op de Zuid-Amerikaanse markt. Soiewso doet het dat wel, maar Ajax gaat nooit over tot onderhandelen. Iedereen moet akkoord gaan voordat er actie gebeurt. Vrij storend. Als een iemand het niet ziet dan is dat al een reden om niet een poging te wagen. Kijk maar naar PSV. Jonathan Reis, Fagner en Reimond Manco zijn met name op de conto van de scouts gekomen. Jan Reker had bijna niks in te stemmen. Daarmee wil ik aangeven dat passanten nooit op de lange termijn denken en je uiteindelijke beslissing niet te afhankelijk van hun moet laten hangen.
|
Seguidor
Forum berichten: 19
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 08:26
|
|
Citaat: Ik zei er ook bij dat Ajax het zichzelf moeilijk maakt. Het was helemaal geen excuus of zo.
We zullen zien. Ik ben benieuwd wat de transfers zullen zijn onder Van Basten. Die schreeuwt ook om goede aankopen. Als Ajax slim is dan orienteert het zich op de Zuid-Amerikaanse markt. Soiewso doet het dat wel, maar Ajax gaat nooit over tot onderhandelen. Iedereen moet akkoord gaan voordat er actie gebeurt. Vrij storend. Als een iemand het niet ziet dan is dat al een reden om niet een poging te wagen. Kijk maar naar PSV. Jonathan Reis, Fagner en Reimond Manco zijn met name op de conto van de scouts gekomen. Jan Reker had bijna niks in te stemmen. Daarmee wil ik aangeven dat passanten nooit op de lange termijn denken en je uiteindelijke beslissing niet te afhankelijk van hun moet laten hangen.
Die is door Ajax gescout, zou nog terugkeren maar PSV handelde sneller.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 09:03
|
|
Citaat: Die is door Ajax gescout, zou nog terugkeren maar PSV handelde sneller.
Hij is door meerdere grote clubs gescout. Ajax handelde het snelst en bood hem een stage aan, alhoewel ik eerder denk dat zijn zaakwaarnemer hem heeft aangeboden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 11:50
|
|
Ik denk sowieso dat dat een jongen is wiens zaakwaarnemer met hem liep te leuren.
Citaat: ’We zouden Suarez goed kunnen gebruiken’
FC Groningentrainer Ron Jans vindt het zonde om Luis Suarez op de bank te zien zitten bij Ajax. De spits zou momenteel goed van pas komen bij zijn oude club. ,,Ik heb een enorm zwak voor hem, maar het is een goede manier om hem te prikkelen. Luis moet accepteren dat anderen een kans krijgen."
,,Over het hele seizoen gekeken heeft hij wel vaak in de basis gestaan, daar is hij ook goed genoeg voor. Luis is een verrijking voor Ajax. Hij moet alleen proberen langer op zijn benen te blijven staan en niet zoveel kaarten te pakken."
Jans heeft nog vaak contact met zijn oud-spelers Suarez, Erik Nevland en Rasmus Lindgren. Ook met Bruno Silva. De verdediger ging deze winter in staking bij FC Groningen om zo een transfer naar Ajax af te dwingen. ,,Alleen de laatste twee weken dat hij nog bij ons onder contract stond was het contact er niet."
De spelers vragen nog wel eens om het advies van hun oude trainer. ,,Ik heb bijvoorbeeld met Luis gepraat over de vele kritieken die hij kreeg naar aanleiding van zijn schwalbes. Maar ik doe het rustig aan, je moet dingen ook aan hun eigen trainers overlaten."
Jans geniet van het vele contact. ,,Het is echt leuk. Volgens mij onderhouden spelers dat niet zo snel. Ze geven mij ook wel eens tips. Welke? Nou, dat ik op deze manier moet doorgaan."
Spits
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 12:15
|
|
Echt een sympathieke man die Jans, Groningen mag blij zijn met hem. :-)
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 13 maa 2008 12:34
|
|
Ik vind het maar een flapdrol. Wel een goede trainer overigens, al laat hij zijn teams hotseknots-voetbal spelen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 21:20
|
|
Suárez heeft in z'n eerste seizoen voor Ajax 15 doelpunten gemaakt en volgens mij staat hij inmiddels ook al 11 assists. Dat is gewoon meer dan uitstekend voor je eerste seizoen in Ajax 1. Helemaal aangezien Suárez niet bekend was met het Ajax-systeem. Ter vergelijking: Sulejmani scoorde tot dusver 13 doelpunten en gaf 10 assists. Makaay staat op 13-7. Lazovic 10-6. Afellay 2 doelpunten en nog niet eens 5 assists (de lijst gaat niet verder omlaag dan 5). Farfán 4-5.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 01:54
|
|
Citaat: Suárez heeft in z'n eerste seizoen voor Ajax 15 doelpunten gemaakt en volgens mij staat hij inmiddels ook al 11 assists. Dat is gewoon meer dan uitstekend voor je eerste seizoen in Ajax 1. Helemaal aangezien Suárez niet bekend was met het Ajax-systeem. Ter vergelijking: Sulejmani scoorde tot dusver 13 doelpunten en gaf 10 assists. Makaay staat op 13-7. Lazovic 10-6. Afellay 2 doelpunten en nog niet eens 5 assists (de lijst gaat niet verder omlaag dan 5). Farfán 4-5.
Ben het met je eens Thomas.....Suarez is met afstand de beste aankoop van dit seizoen geweest en zijn scores zijn enorm hoog. En dan te bedenken dat hij in de toekomst alleen maar beter word......hebben we daar voorlopig geen versterking nodig.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 09:09
|
|
Suárez heeft natuurlijk erg weinig concurrentie wat goede aankopen betreft :cry:, maar het is inderdaad een toppertje. Op dit moment wil ik graag dromen van een aanval met Suárez, Sulejmani en een meer meevoetballende spits als aanspeelpunt ter vervanging van Huntelaar bij Ajax. Want dat KJH weggaat lijkt me duidelijk. Laat Ajax daar nu ook eens op anticiperen. Als Huntelaar dan toch blijft dan loop je tenminste geen schade op.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 13:44
|
|
Alleen Lucas vindt Suarez niet goed genoeg voor AJAX, maar die heeft dan ook geen verstand van voetbal met zijn gedweep met Rosenberg.
Die droom deel ik, Thomas. Als je zo'n voorhoede hebt; Suarez - 'type 'Dembele - Sulejmani, dan is dat echt europese top. Watertandend spectaculair.
En inderdaad; laat AJAX aub niet wachten totdat AJAX de transfersom van Huntelaar binnen heeft en ze dan pas zaken gaan doen, want dan weet iedere club weer wat voor een speler AJAX zoekt en hoeveel ze te spenderen hebben. :-(
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 12:32
|
|
Citaat: 'Klaas is koeler voor de goal'
AMSTERDAM - Luis Suárez speelt acht maanden bij Ajax. In die tijd is hij een completere voetballer geworden. ''Voor mij persoonlijk is het een goed seizoen geweest bij Ajax.''
''Nee, ik wist niet dat Klaas zijn honderdste goal in de eredivisie kon maken,'' zegt Suárez. ''Het is leuk voor hem, maar het belangrijkste is dat we als team hebben gewonnen.''
Bij zijn komst naar Amsterdam in de zomer van 2007 sprak Suárez ongeveer dezelfde woorden over het alles overstijgende teambelang. Toch voetbalde hij destijds niet zo. Acht maanden na zijn overgang van FC Groningen naar Ajax begint Suárez steeds meer te voetballen zoals hij spreekt.
Het grootste bewijs van de goede ontwikkeling van Suárez is de koppositie die hij inneemt op de nationale lijst van assists (12). Twee van die beslissende voorzetten kwamen gisteren bij Huntelaar terecht.
''Huntelaar beweegt goed voor het doel van de tegenstander,'' voert Suárez aan voor de opvallend goede samenwerking van gistermiddag. Evengoed had de Uruguayaan kunnen zeggen dat hij steeds meer oog heeft gekregen voor zijn medespelers. Tijdens zijn spectaculaire slalommen staart hij zich niet meer blind op het doel van de tegenstander.
''De samenwerking tussen Luis en mij ging goed,'' beaamde Huntelaar. ''Maar het kan nog beter. Door trainingen zouden we ons spel nog beter op elkaar kunnen afstemmen.''
Niet alleen de onderlinge afstemming kan beter, ook het rendement van vooral Suárez kan omhoog.
''We doen onderling wel eens wedstrijdjes op de training,'' zei Huntelaar. ''Gewoon, wie de meeste goals maakt met afronden. Ook praten we er wel eens over hoe je een bal het beste kan raken. Maar tijdens de wedstrijd vaart Luis op zijn eigen intuĂŻtie.''
Suárez: ''Klaas en ik zijn verschillende voetballers, maar hij is inderdaad koeler voor de goal. Dat zou ik wel van hem willen overnemen.''
Trainer Adrie Koster vindt dat Suárez een heel goede ontwikkeling doormaakt. ''Hij is 21 jaar en hij krijgt steeds meer oog voor de spelers om hem heen.''
Een andere gunstige ontwikkeling is dat Suárez steeds minder schwalbes maakt. ''Ik zie hem de laatste tijd steeds minder vaak naar de grond gaan,'' aldus Koster. ''Daar ben ik blij om.''
Hoewel de kans op het kampioenschap bijna is verkeken en Ajax ook in Europa geen naam heeft kunnen maken, is Suárez tevreden over het seizoen dat achter hem ligt. ''De overgang is goed gegaan. Persoonlijk ben ik heel tevreden.''
Parool
Suárez zou volgens sommigen aan het begin van het seizoen maar een frommelaar zijn en geen goede voorzet hebben. Tsja, in z'n eerste seizoen bij Ajax al koning der assists (volgens mij heeft hij er geen 12, maar 13) en 15 doelpunten gemaakt. Kan je nagaan als hij straks nog scherper wordt voor de goal. Deze jongen is volop in ontwikkeling en gaat Ajax straks ontzettend veel geld (en hopelijk met goede spelers om hem heen allereerst prestaties) opleveren. Die investering van 7,8 miljoen was een schijntje.
|