Auteur
|
Bericht
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 13:06
|
|
GEWELDIG !
|
M(L)....
Forum berichten: 131
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 13:23
|
|
Citaat: Suarez is, in tegenstelling tot veel van zijn leeftijdsgenoten in het topvoetbal, uitgegroeid tot een enorme persoonlijkheid. Zijn contractverlenging getuigd daar maar weer van. Waarschijnlijk heeft hij zijn zaakwaarnemer aan de kant gezet omdat hij dacht gemakkelijk te kunnen cashen. Een langer verblijf zou voor Suarez zelf en Ajax echter beter zijn. Hij kan beter nog een tijdje voor Ajax spelen en daarna rechtstreeks naar zijn droomclub gaan, dan via een tussenweg in bijvoorbeeld Engeland.
Bij een mega-bod van Chelsea of een Spaanse topclub zal Ajax hem waarschijnlijk wel laten gaan t.g.v. een hierboven genoemde gentlemen agreement.
Als hij niet verlengd had was een 'normaal' bod gekomen, nu moeten ze wel een mega bod op hem doen indien ze Suarez willen hebben.
Komen ze niet, mogen wij nog een jaartje langer van ons Held genieten.
Kortom; alleen maar voordelen!
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 13:43
|
|
Citaat: In de verbeterde verbintenis van Luis Suarez is geen gelimiteerde transfersom opgenomen. De aanvoerder van Ajax is voor geïnteresseerde clubs wel een stuk duurder geworden.
De topschutter van de eredivisie, die later dit jaar zijn eerste kind verwacht, reageerde opgetogen op zijn toch wel verrassende contractverlenging.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/5864132/__Suarez_stuk_duurder_geworden__.html
Wat een held! En Van den Boog ook!
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 13:46
|
|
Citaat: In de verbeterde verbintenis van Luis Suarez is geen gelimiteerde transfersom opgenomen. De aanvoerder van Ajax is voor geïnteresseerde clubs wel een stuk duurder geworden.
De topschutter van de eredivisie, die later dit jaar zijn eerste kind verwacht, reageerde opgetogen op zijn toch wel verrassende contractverlenging.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/5864132/__Suarez_stuk_duurder_geworden__.html
Wat een held! En Van den Boog ook!
Dit was zo lekker wakker worden, en met die foto's van de presentatie van lodeiro !
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 13:47
|
|
Plezierige verrassing nummer 2.
Maar......waar gaat AJAX de komende transfers van betalen? Of komt er toch zoveel ruimte vrij door de enorme rij spelers die gaan vertrekken?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 14:00
|
|
Citaat: Plezierige verrassing nummer 2.
Maar......waar gaat AJAX de komende transfers van betalen? Of komt er toch zoveel ruimte vrij door de enorme rij spelers die gaan vertrekken?
Wellicht dat vooral de salaris-huishouding zo hard drukte dat ze wat voorzichtig waren. Nu het er naar uitziet dat ze aardig wat spelers niet meer hebben in de zomer gebruiken ze misschien wat geld uit dat grote potje waar we het vaker over hadden, voor de aankopen?
Goede vraag op zich. Vind dit allemaal prima natuurlijk, als we maar niet eind van 2010 te horen krijgen dat er een recordverlies is geleden van meer als 5 miljoen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 14:50
|
|
Denk ik toch meteen aan Emanuelson die er bij andere clubs goed op staat en verkocht zal worden.
Knap werk van Jol/Van den Boog, maar Suárez heeft nog niet de opties die hij zou willen hebben. Als de echte top komt (maar dat betwijfel ik), dan zal hij wel weg willen en mogen.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:06
|
|
Het zal denk ik ook echt met de wedstrijden tegen Juventus en het WK te maken hebben of dat bod er komt.
Daar moet hij ook het verschil maken anders komt dat bod er niet.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:10
|
|
Citaat: Maar......waar gaat AJAX de komende transfers van betalen? Of komt er toch zoveel ruimte vrij door de enorme rij spelers die gaan vertrekken?
Of er komen simpelweg maar weinig transfers.
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:19
|
|
Citaat: Maar......waar gaat AJAX de komende transfers van betalen? Of komt er toch zoveel ruimte vrij door de enorme rij spelers die gaan vertrekken?
Of er komen simpelweg maar weinig transfers.
Of spelers mogen transfervrij vertrekken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:21
|
|
Dan blijft Ajax nog steeds weinig financiële armslag hebben.
|
TheRealMisterAjax
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:25
|
|
Citaat: Dan blijft Ajax nog steeds weinig financiële armslag hebben.
Klopt, maar het blijft wel een optie natuurlijk.
En zoals het er nu voorstaat is er niet echt een (bekende) interesse van clubs voor al deze overbodige spelers. En zolang er geen interesse is zal er zeker geen transfer komen. Maw dan zitten we langer vast aan deze spelers dan we denken, flinke kapitaalvernietiging. Ik had bijvoorbeeld ook niet verwacht dat NEC de destijds gewilde El Akchaoui gratis de deur uit zou laten lopen. Zulke beslissingen geven volgens mij alleen maar lucht op de korte termijn.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:27
|
|
Als je dit jaar weinig armslag hebt vanwege de salarissen, heb je komend seizoen meer ruimte. Je kunt speculeren op inkomstenbronnen van komend jaar zoals kaartverkoop en sponsorgelden. Geld dat je moet reserveren voor salarissen van dit jaar kun je dus nu inzetten voor transfers.
Daarnaast denk ik dat Ajax meer te besteden heeft dan er gedacht wordt. Uitspraken over de financiele positie neem ik met een korreltje zout. De zaak-Lodeiro bewijst dat.
|
TheRealMisterAjax
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:33
|
|
Citaat: Daarnaast denk ik dat Ajax meer te besteden heeft dan er gedacht wordt. Uitspraken over de financiele positie neem ik met een korreltje zout. De zaak-Lodeiro bewijst dat. Dat doe ik ook, denk dat het allemaal meer met de kredietscrisis te maken heeft, waar we inmiddels langzaam alweer aan het uitkrabbelen zijn...
Maar gisteren (of van de week) hoorde ik Bilfred Genee zeggen dat Ajax op de beurs een schuld van 300 miljoen euro heeft (??) Nou ben ik vrij nuchter, maar zijn er hier mensen die hier meer over weten? en het misschien iets kunnen nuanceren...
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:34
|
|
Punt is dat deze spelers transfervrij laten vertrekken niet de oplossing is, omdat deze spelers niet willen vertrekken (en je dus hun contracten zou moeten afkopen, wat even duur is als ze hun contract laten uitzitten). Deze spelers verdienen salarissen die ze nooit meer in hun leven gaan verdienen en dat willen ze logischerwijs niet opgeven.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:39
|
|
Er is wel geld, maar tegelijkertijd moet er bezuinigd worden om op de langere termijn niet in de financiële problemen te komen. Dit wordt onder andere gerealiseerd door het inkrimpen van het salarishuis, terwijl spelers die het verdienen (Emanuelson niet) een (op)waardering krijgen.
In tegenstelling tot was sommigen denken is dit beleid niet in strijd met het doel om te besparen, want het bewerkstelligt hogere transferinkomsten en de kans op sportieve successen, welke het bestaansrecht van Ajax mede veiligstellen.
Daarnaast lopen er in 2010 en zeker in 2011 de meeste contracten van overbodige spelers over, waardoor er op korte/medio termijn afdoende financiële ruimte zal zijn. Hierdoor kan er nu al in de toekomst geïnvesteerd worden (lees: jonge spelers die een toegevoegde waarde leveren). Wachten totdat de contracten van die overbodige spelers ten einde lopen zou een doodsteek zijn. Nu is het moment om de selectie te vernieuwen en geleidelijk een sterke en brede selectie van externe aanwinsten, jeugd en waar mogelijk expertise (zoals Seedorf) binnen te halen.
Maar goed, ik wil het nog even over Suarez hebben:
Citaat:
[size=134">Luis Suarez aanvoerder van Ajax[/size">
15 juli 2009
Luis Suarez is de komende periode de aanvoerder van Ajax 1. Dat nieuws is zojuist, tijdens de teambespreking voor het oefenduel met Bristol City FC, door trainer Martin Jol bekendgemaakt aan de spelersgroep. Afgelopen seizoen droeg Uruguayaan ook al een aantal wedstrijden de aanvoerdersband.
Citaat:
29/07/2009
Luis Suarez staat op de nominatie om door Ajax ruimer beloond te worden. De Uruguayaanse topscorer behoort bij de Amsterdamse club niet tot de topverdieners, terwijl zijn prestaties van vorig seizoen daar aanleiding toe gaven. Dat wil Ajax binnenkort rechttrekken.
Citaat: Suarez: 'Natuurlijk wil ik blijven bij Ajax'
[/size">
19/10/2009
'Ik ben tevreden over het publiek, het team, de coach en eigenlijk alles bij Ajax', vertelde Suarez na de 4-0 zege op Willem. 'Natuurlijk wil ik blijven. Die berichten op internet en in kranten zeggen me helemaal niets.'
Gelukkig. Zonder hem is het toch een stuk minder. Je kunt zeggen en vinden van Suarez wat je wilt, Suarez is met afstand de beste voetballer van Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Twente en Alkmaar. Nu het hele elftal nog.
Citaat:
23/12/2009
Luis Suarez wil komende zomer met zaakwaarnemer Daniel Fonseca om de tafel gaan om over zijn toekomst te praten. Dat meldt de Ajax-spits in Voetbal International. De 22-jarige aanvoerder wil deze winter sowieso nog in Amsterdam blijven.
"Na het seizoen ga ik met Daniel Fonseca een plan voor de toekomst maken," aldus Suarez. "Fonseca heeft zelf een grote carrière gehad en hij is financieel onafhankelijk, waardoor hij zijn adviezen niet alleen baseert op geld. Zijn mening zal een belangrijke rol spelen."
Citaat:
[size=134">'Suarez wijst zaakwaarnemer Fonseca de deur'[/size">
7 jan. 2010
De reputatie van zaakwaarnemer Daniel Fonseca begint deuken op te lopen. De Uruguayaan, die als speler carrière maakte in Italië, begint volgens de media in zijn vaderland cliënten te verliezen. Één van de spelers die niet meer met Fonseca wil samenwerken is Ajacied Luis Suarez.
Nicolas Lodeiro, één van de grootste talenten van Uruguay, was de eerste die zich ontevreden toonde over het werk van Fonseca en niet meer met hem verder wilde. Nu meldt de krant La República dat ook Mathias Cardaccio, ex-speler van AC Milan, genoeg heeft van zijn zaakwaarnemer.
Citaat:
AMSTERDAM - Ajax heeft topscorer Luis Suarez langer aan de club gebonden. De international van Uruguay tekende bij tot medio 2013.Dat maakte de Amsterdamse club zaterdag bekend.
Toch mooi hoe het bestuur op tactische wijze hun waardering aan Suarez getoond hebben, waardoor hij uiteindelijk verlengd heeft. Ook opmerkelijk om te zien hoe zijn zaakwaarnemer waarschijnlijk op een vertrek aanstuurde [of in ieder geval geen verlenging">, waarna hij door Suarez aan de kant is gezet.
Ajax heeft alles trouwens goed verborgen weten te houden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:41
|
|
Als je dit jaar weinig armslag hebt vanwege de salarissen, heb je komend seizoen meer ruimte. Je kunt speculeren op inkomstenbronnen van komend jaar zoals kaartverkoop en sponsorgelden. Geld dat je moet reserveren voor salarissen van dit jaar kun je dus nu inzetten voor transfers.
Daarnaast denk ik dat Ajax meer te besteden heeft dan er gedacht wordt. Uitspraken over de financiele positie neem ik met een korreltje zout. De zaak-Lodeiro bewijst dat.
Ajax heeft het gewoon zwaar hoor. Die salarissen drukken zeer zwaar op de club. En wanneer er daar op bespaard wordt betekent het niet dat dat geld uitgegeven kan worden aan transfers. Zo werkt het niet.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 16:01
|
|
Mooi natuurlijk. Hij zal blij zijn dat hij er een nieuw maatje bij heeft (en dan zou je ook kunnen zeggen dat hij die niet zo snel weer zou verlaten), want hij zal (privé gezien) niet echt blij zijn geweest met het vertrek van Cvitanich en Silva.
Maar of het nou betekent dat hij langer blijft dan voor de contractverlenging, ik weet het niet. Het zal toch gewoon afhangen van welke clubs interesse tonen en het financiële vermogen van die clubs.
In ieder geval mooi dat hij zo z´n best heeft gedaan om Lodeiro naar Amsterdam te brengen.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 16:03
|
|
Geweldig om te lezen dit!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 16:36
|
|
Citaat: Maar of het nou betekent dat hij langer blijft dan voor de contractverlenging, ik weet het niet. Het zal toch gewoon afhangen van welke clubs interesse tonen en het financiële vermogen van die clubs.
Suarez wordt na het WK vader en ik zou me ook heel goed kunnen voorstellen dat hij dan niet ook wilt verhuizen. Verhuizen is sowieso al zwaar en dat kan je jezelf en je partner eigenlijk niet aandoen als die net een baby heeft gekregen.
|
steenkist
Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 17:01
|
|
Mooie zaak idd. En mocht hij weg gaan komende zomer. Minimaal 50 miljoen
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 00:32
|
|
Citaat: Maar of het nou betekent dat hij langer blijft dan voor de contractverlenging, ik weet het niet. Het zal toch gewoon afhangen van welke clubs interesse tonen en het financiële vermogen van die clubs.
Suarez wordt na het WK vader en ik zou me ook heel goed kunnen voorstellen dat hij dan niet ook wilt verhuizen. Verhuizen is sowieso al zwaar en dat kan je jezelf en je partner eigenlijk niet aandoen als die net een baby heeft gekregen.
En dan nog moet er wel een club komen waar Suárez per definitie heen wil. En die club komt waarschijnlijk alleen als z'n prestaties op het WK buitengewoon zijn. Zo'n soort afspraak zal er ook wel met Ajax zijn. Dat als de echte top komt, Ajax hem laat gaan.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 09:54
|
|
Ajax heeft geen geld en Ajax had vorige maand ook geen geld.
Voor 2008/2009 had Ajax inkomsten van 67,2 miljoen dit zal nauwelijks stijgen of zelfs dalen omdat alle clubs moeten inleveren en Ajax geen bijzondere sponsorcontracten of aan de CL heeft deelgenomen voor dit seizoen.
De bedrijfskosten (salarissen, Arena, jeugd alles wat met Ajax te maken heeft op de transfers na) waren vorig seizoen 80,1 miljoen. Dit bedrag is nog niet gedaald ik schat zelfs dat het is toegenomen met De Zeeuw (1,3 miljoen), Lodeiro (1 mil??), Atouba (1,4 miljoen), Jol zal wel hetzelfde verdienen als Van Basten, Pantelic (1 of 2 miljoen), Verhoeven hetzelfde als Gentenaar. Suarez 1 miljoen erbij, Enoh contract verlenging, Kerlon kost niks en Ze Eduardo een paar ton net als Suk. Vertrokken zijn Gentenaar, Van Basten (beide kun je wegstrepen), Vermaelen (1 miljoen), Leonardo (0,8 miljoen), Sno, Van der Heijden, Sarpong Cvitanich en Silva alle vijf verhuurd.
Het blijft gissen maar ik schat dat de kosten iets zijn toegenomen. Dan kom je op een verlies van ruim 13 miljoen euro. Vorig jaar was dit ook maar toen werd er meer geld binnengehaald op de transfers dan er uitgegeven was. Dit jaar wordt er een verlies gedraaid op de transfers van 10 miljoen euro.
Simpel optel sommetje: 13 + 10 = 23 miljoen euro verlies. Ik heb het al vaker gezegd Ajax moet fors bezuinigen. In de Pers stond laatst dat er intern gespeculeerd wordt over een mega tekort van 20 miljoen euro.
Ajax had 16 miljoen euro op de bank (cash) er werd in oktober al aangekondigd dat Ajax naar de bank zou moeten stappen een der maanden omdat het haar lopende rekeningen (salarissen) niet meer kon betalen. Dit duidt er dus op dat Ajax voor de transfer van Lodeiro al een te kort van meer dan 16 miljoen euro had.
Ajax moet dus 13 miljoen (wss. meer) besparen om de begroting volgend jaar rond te maken. Er kan dan dus nog geen cent uitgegeven worden. Kortom Suarez moet weg.
Ik geef vaak af op Van den Boog en dit doet hij weer niet goed. Er is nog steeds weinig verandert aan de financiële huishouding en er wordt nu gespeculeerd met geleend geld op een nieuwe speler. Dat laatste is precies hoe Feyenoord naar de klote is gegaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 16:30
|
|
TV tip:
A.S. Vrijdag 22.00 de TV show (ned1) special van Ivo Niehe met Luis Suárez in Uruguay! Over zijn leven, zijn familie, de verschillen in mentaliteit tussen europese en z-amerikaanse voetballers etc.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 16:36
|
|
Bedankt, Gallina. Bij Studio Ajax laten ze straks volgens mij al een stukje van de documentaire zien.
|