Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 12:00
|
|
Citaat: De Telegraaf is altijd wel goed ingevoerd binnen AJAX en over AJAX. Ze zullen het niet zomaar brengen.
Misschien dat Ajax de supporters op deze manier wil voorbereiden op de verkoop van Suárez, nu het kampioenschap uit zicht is?
Chelsea hangt overigens nog een straf boven het hoofd vanwege dit soort praktijken, dus het lijkt me sterk dat men Suárez of z'n zaakwaarnemer heeft benaderd. Is namelijk hartstikke illegaal. Dat gelul in de media altijd over voorcontracten is sowieso onzin. Clubs weten dat die contracten niets waard zouden zijn en alleen maar straffen op kunnen leveren.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 12:10
|
|
Suarez ontkent geruchten over voorcontract Chelsea
09/12/2009 12:02
Ajax hoeft vooralsnog niet te vrezen voor een vertrek van Luis Suarez naar Chelsea. Algemeen directeur Rik van den Boog laat weten dat de spits geen voorcontract heeft getekend.
'Ik heb het Luis net op de man af gevraagd en hij weet van niets', aldus Van den Boog tijdens de jaarvergadering van Ajax tegen Voetbal International.
Bronnen rond de Londense club meldden eerder dat Suarez een akkoord bereikt had met Chelsea over een transfer in de zomer van 2010, maar volgens Ajax en de speler zelf is daar dus geen sprake van.
bron: VI
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 19:13
|
|
Vind Chelsea ook niet echt een club voor Suárez.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 14:02
|
|
[list">Chelsea wil Suarez al in januari overnemen
Chelsea wil Luis Suarez al in de transferperiode van januari naar de Premier League halen.
De 22-jarige spits van Ajax sprak zelf over een verblijf tot de zomer in de eredivisie, maar de berichtgeving in Engeland is daar niet zo zeker van.
The Independent meldt dat Chelsea de Uruguyaan liever te vroeg dan te laat binnen heeft. Chelsea hangt een transferverbod boven het hoofd en zou mede daarom Suarez al deze winter aan de selectie willen toevoegen. The Blues zien Suarez ook graag bij de selectie voor de volgende ronden in de Champions League na de winterstop.
Hoewel er in de media werd gesproken over een getekend voorcontract zegt men bij Ajax nog geen contact te hebben gehad met de club uit Londen.
# bron: Goal.com[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 14:33
|
|
Rated at between £15m and £20m? Hahaha! En de pond staat nog lager dan de euro. Dus voor iets van 18 a 19 euro?
Dream on, Chelsea. Minimaal het dubbele.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 14:43
|
|
Citaat: Rated at between £15m and £20m? Hahaha! En de pond staat nog lager dan de euro. Dus voor iets van 18 a 19 euro?
18 euro vind ik een beetje weinig. Hoop toch wel op 25 miljoen euro. Denk dat Chelsea dat wel kan en wil betalen.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 15:17
|
|
Citaat: Rated at between £15m and £20m? Hahaha! En de pond staat nog lager dan de euro. Dus voor iets van 18 a 19 euro?
1 euro = 0.9 pond. Dus 20 miljoen pond is ongeveer 22 miljoen euro. Mocht Chelsea komen dan mag Ajax minimaal het dubbele vragen vind ik. Maak maar gebruik van de situatie bij Chelsea. Als Cvitanich en Suarez weg zijn, zal er dus zeker versterking moeten komen.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 15:25
|
|
1 euro = 0.9 pond. Dus 20 miljoen pond is ongeveer 22 miljoen euro. Mocht Chelsea komen dan mag Ajax minimaal het dubbele vragen vind ik. Maak maar gebruik van de situatie bij Chelsea. Als Cvitanich en Suarez weg zijn, zal er dus zeker versterking moeten komen.
Plus het feit dat je in de winterstop meer voor een speler moet vragen dan in de zomer. Ik verwacht toch zeker 35 - 40 miljoen euro.
Jol: 'Voorcontract Suarez niet waar'
donderdag 10 december, door barrehhafca, Amsterdam, 15:10u, Ajax.nl
Luis Suarez heeft geen voorcontract ondertekend bij Chelsea. Algemeen directeur Rik van den Boog sprak de berichtgeving van De Telegraaf woensdag direct tegen en ook trainer Martin Jol weerspreekt nu de geruchten.
"Dat Suarez bij Chelsea een voorcontract heeft getekend is niet waar", citeert Ajax.nl Jol op de persconferentie van donderdag. "Chelsea mag van de UEFA helemaal geen spelers benaderen, daar staat een flinke straf op." (Tekst: Ajaxclub.nl)
Ajaxshowtime.com
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 16:03
|
|
Ik zou als Ajax zijnde sowiso niet willen onderhandelen met Chelsea. Het onderzoek dat nog loopt kan voor rare wendingen gaan zorgen. Een Alves-AZ-Heereveen verhaal komt niet echt ten goede van de club
Daarnaast is 22 miljoen voor Suarez veel te weinig. Minimaal 35 moet toch wel lukken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 16:28
|
|
Chelsea raakt straks vrijwel de complete aanval kwijt aan de Afrika Cup en mag bovendien in de zomer mogelijk geen aankopen doen. Lijkt me dat Ajax dus hoog kan inzetten.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 12 dec 2009 12:57
|
|
Ik heb liever dat ajax helemaal niet zijn best doet en niet hoog inzet. Suarez gewoon lekker hier houden. Ik ben dol op die man en ik denk nog wel meer supporters. Ik kan me heerlijk aan hem ergeren en meestal heerlijk genieten van zijn acties. Is me meer waard dan een paar eurootjes die we vervolgens toch in de vijver gooien:)
Dus fuck Chelsea. Suarez blijft hier. Verkoop eerst nou maar de kennedy's etc. en probeer nog eens met Suarez te onderhandelen voor een jaar bij te tekenen met een gelimiteerde tranfersom van 40 miljoen euro. Gewoon de andere clubs afschrikken dus.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 12 dec 2009 13:25
|
|
Als er een mooi bedrag komt voor Suarez zou ik hem wel verkopen. Speelt de laatste wedstrijden vooral voor zich eigen. Verder zou ik in plaats van Suarez weer is een echte buitenspeler willen zien, die een goede actie in huis heeft plus een goede voorzet. Voor dat bedrag wat we voor Suarez krijgen kan Ajax zich ook versterken op andere posities.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 12 dec 2009 15:35
|
|
Hij is beter dan Huntelaar, dus 30 mil +.
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Zo 13 dec 2009 16:10
|
|
Ajax-aanvaller Luis Suarez bereikte vrijdagavond in de thuiswedstrijd tegen NEC (3-0 zege) een bijzondere doelpuntengrens in de Eredivisie. De openingstreffer van de Uruguayaan betekende zijn dertigste doelpunt van 2009.
Bekeken over de laatste vijftien jaar is Suarez pas de vijfde speler die minstens dertig competitiedoelpunten in één kalenderjaar maakt. De ex-PSV'ers Ruud van Nistelrooy, Mateja Kezman en Ronaldo en voormalig Feyenoorder Dirk Kuijt gingen de Ajacied voor.
Suarez heeft nog altijd een gewelidig doelpuntenmoyenne in 2009. Hij maakte zijn dertig goals in slechts 32 wedstrijden, een gemiddelde van 0,94. De Uruguayaan heeft volgende week zondag in de uitwedstrijd tegen NAC Breda nog één competitieduel de kans zijn totaal in 2009 nog verder op te voeren.
Wel is al zeker dat Suarez zich na komend weekeinde mag kronen tot beste schutter van de Eredivisie in het jaar 2009. PSV'er Balász Dzsudzsák (zeventien goals) staat tweede op de lijst met liefst dertien doelpunten achterstand op de Ajax-aanvaller.
Bron: Vi.nl
Er moet nog een tabel bij maar de kreeg ik er niet op!
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Zo 13 dec 2009 22:59
|
|
Ik ben al even niet op deze topic geweest, wist niet dat we al zo ver waren dat we bedragen gaan verzinnen wat Suarez wel niet zou moeten kosten...
Ben ik dan de enige die vind dat hij gewoon niet te koop is?
Ik verwacht een verkoop van Suarez wel ergens deze zomer, maar ALS het kampioenschap er dit seizoen weer niet in zit heb ik zelfs nog goede hoop op een langer verblijf van Luis. Ik vind Jol namelijk wel het type die zijn poot stijf houdt; spelers die hij niet wil of waar hij aan twijfelt mogen wat hem betreft weg, maar die wel het verschil kunnen maken aan hun contract houdt. Zal wel vooral goede hoop zijn, maar ik laat doemsenario's nog eventjes achterwege.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 15 dec 2009 18:06
|
|
VI Clubwatcher: 'Luis Suarez hot in Engeland'
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Wo 16 dec 2009 15:57
|
|
Ik hoor net dat die scan van zijn knie niks ernstigs is , gelukkig!
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=92779
|
yk_93
Forum berichten: 546
|
Geplaatst: Wo 16 dec 2009 16:22
|
|
Eigenlijk hoop ik dat hij niet speelt. Hij heeft rust nodig en bovendien wil ik Pantelic weleens samen voorin zien met zijn "oogappel" Mickey.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 16 dec 2009 18:15
|
|
Inderdaad, Yoeri. Laat Suarez maar lekker deze wedstrijd op de tribune. Dan is hij fitter voor de zware uitwedstrijd tegen Nac.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Wo 16 dec 2009 18:49
|
|
Citaat: Inderdaad, Yoeri. Laat Suarez maar lekker deze wedstrijd op de tribune. Dan is hij fitter voor de zware uitwedstrijd tegen Nac.
Ja inderdaad , want daar win je ook niet zomaar van. Al is het wel beter dat het op zondagmiddag is en niet op zaterdagavond ( Avondje NAC ) We kunnen ons nu geen puntverlies veroorloven. Geef ook Sulejmani maar een kans tegen Anderlecht vind ik.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 11:19
|
|
Ik denk dat Suárez er erg blij mee is dat z'n vriendjes Cvitanich en Silva verhuurd worden.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 19 dec 2009 14:43
|
|
Citaat: Ik denk dat Suárez er erg blij mee is dat z'n vriendjes Cvitanich en Silva verhuurd worden.
Ajax is meer dan Suarez. Vindt hij dit niet fijn dan vertrekt hij ook maar lekker. Voetbal is geen vriendjespolitiek, al lijkt het er soms verdacht veel wel op. Cvitanich en Silva zijn gewoon niet goed genoeg, ze drukken een te grote stempel op het salarishuis van Ajax dus is dit een goede oplossing ook al is je beste speler het er neit mee eens. Suarez is toch aan het einde van het seizoen weg. Dan kun je beter daar achter gaan bouwen door al Cvita en Silva weg te doen en daar spelers selecteren die op termijn hun moeten vervangen maar ook Suarez..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 22:28
|
|
Ajax meer dan Suárez? Was dat maar zo.. Als Suárez er niet in staat is het 10x niks.. en als Suárez er wel in staat is het 7 van de 10 keer 3x niks.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 11:49
|
|
Citaat: Ajax meer dan Suárez? Was dat maar zo.. Als Suárez er niet in staat is het 10x niks.. en als Suárez er wel in staat is het 7 van de 10 keer 3x niks. Valt allemaal wel mee, Guy. Het probleem is dat Suarez het spel te veel naar zich toetrekt. Als het dan niet loopt probeert Suarez dingen te gaan forceren wat niet altijd goed genoeg is voor het voetbal van Ajax. Zonder Suarez zal Ajax het anders moeten oplossen waardoor er ook meer variatie in het spel zal komen, wat alleen maar ten goede komt van het spel van Ajax.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 12:13
|
|
Citaat: 'Luis Suarez bepaalt jaarvergadering Ajax'
21/12/2009 10:30
Het zal nooit wennen, een voetbalclub als beursgenoteerd bedrijf, maar het heeft zo zijn voordelen. Bijvoorbeeld de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. Bij de meeste standaard-ondernemingen zijn dat gortdroge bijeenkomsten, waarin eindeloos over cijfertjes wordt geneuzeld. Maar in een voetbalbedrijf komt de emotie nadrukkelijk om de hoek kijken.
Zo was twee weken geleden ook bij Ajax. Enkele dagen eerder had het eerste elftal verloren van FC Utrecht, op de ochtend van de vergadering meldde De Telegraaf dat topscorer Luis Suarez (foto) een voorcontract zou hebben getekend bij Chelsea. Dat deed denken aan de vergadering van vorig jaar.
Toen had Ajax net in eigen huis gelijkgespeeld tegen hetzelfde Utrecht en bovenal was de avond tevoren een akkoord bereikt met Real Madrid over de verkoop van de toenmalige topschutter, Klaas-Jan Huntelaar. Dat zijn momenten waarop de actualiteit een hartig woordje meespreekt op een bijeenkomst die is bedoeld om de jaarcijfers toe te lichten.
Dan kan het gebeuren, zoals vorige week, dat een aandeelhouder in de zaal opstaat om de voltallige directie en raad van commissarissen aan te spreken op de slappe tweede helft in Utrecht. Dat zijn de mooiste momenten.
De acht machtigste mannen van Ajax in maatpak en stropdas achter een tafel, de jaarcijfers op een groot beeldscherm als decor en dan een monoloog van een verontwaardigde fan over het vertoonde spel. Want dat is het aardige; de gemiddelde aandeelhouder bij Ajax is al een leven lang supporter.
Zij die komen opdraven bij de vergadering zijn veelal gepensioneerd en zitten reeds een jaar of zestig op de tribune. Mensen met recht van spreken dus, hoe klein hun aandelenpakket vaak ook is. Ze hebben liever dat Luis Suarez nog wat langer in Amsterdam blijft dan dat Ajax via de verkoop van de publiekslieveling uit de rode cijfers geraakt.
Algemeen directeur Rik van den Boog was er als de kippen bij om zijn toehoorders gerust te stellen. Naar aanleiding van alle speculaties over de toekomst van Suarez was Van den Boog vlak voor de vergadering de catacomben ingedoken. 'Ik heb het Luis gevraagd en hij weet van niks', vertelde de directeur.
Het was de mededeling met de meeste impact van de dag. De aanwezigen in de Rinus Michels-zaal waren er niet gerust op. Terwijl financieel directeur Jeroen Slop een betoog hield over dividendbeleid en bedrijfsresultaat, speculeerden de aandeelhouders op fluistertoon over de kansen op het binnenboord houden van hun sterspeler.
Aan Martin Jol zal het niet liggen. De nieuwe coach was afgelopen zomer amper aangesteld of hij regelde een salarisverhoging voor Suarez. Nadat Uruguay zich onlangs had gekwalificeerd voor het WK, gunde Jol hem een extra dag in Montevideo om het losgebarsten volksfeest mee te vieren.
Daarnaast probeert de trainer zijn aanvoerder al een tijdje ervan te overtuigen dat het voor zijn ontwikkeling beter is als hij nog anderhalf jaar bij Ajax blijft. Of het allemaal helpt, valt te betwijfelen.
In maart van dit jaar was de zaakwaarnemer van Suarez, Daniel Fonseca, samen met zijn collega Vlado Lemic in de Amsterdam Arena. Ze gingen op bezoek bij Van den Boog, die destijds net in functie was en met wie ze wilden kennismaken. Over een mogelijke transfer van de spits is toen niet gesproken.
Komende zomer weten we of het desondanks een eerste teken aan de wand is geweest. Want Lemic heeft goede contacten bij Chelsea, met name met de almachtige clubeigenaar Roman Abramovich.
Voor Ajax zou verkoop een eenvoudige manier zijn de rode cijfers uit de boeken te gummen. Tijdens de afsluitende lunch vertelde een van de aandeelhouders waar zijn voorkeur ligt: 'Suarez moet blijven. Rode cijfers op wit papier, dat past mooi bij de clubkleuren.'
Simon Zwartkruis
Vi.nl
|