Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 10:27
|
|
Weet iemand een site waar je de wedstrijden van Suarez en Pantelic terug kunt kijken?
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 10:44
|
|
Youtube?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 10:48
|
|
Citaat: Youtube?
Er staan toch geen hele wedstrijden op youtube?
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 11:18
|
|
Ecuador - Uruguay:
http://www.youtube.com/watch?v=5MFGqiAPVYo
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 12:53
|
|
Die penalty van Forlan is wel mooi zeg!
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 13:40
|
|
Prachtige schwalbe voorafgaand aan de penalty ;)
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 19:08
|
|
Citaat: Luis Suárez, een onnavolgbaar fenomeen uit Uruguay
Luis Suárez heeft gescoord in het shirt van Uruguay en wordt bejubeld door Edinson Cavani (rechts). Morgen speelt de Ajacied tegen Ecuador, woensdag is Argentinië de tegenstander. foto Sandro Pereyra/EPA
Luis Suárez heeft gescoord in het shirt van Uruguay en wordt bejubeld door Edinson Cavani (rechts). Morgen speelt de Ajacied tegen Ecuador, woensdag is Argentinië de tegenstander. foto Sandro Pereyra/EPA
MONTEVIDEO - Zaterdagochtend half elf, de wijk La Blanqueada. Lage huizen, brede straten, bomen. Ondanks de ligging in het centrum van Montevideo heerst er de gemoedelijkheid van een plattelandsdorp.
Voor de kantine van jeugdvoetbalclub Urreta FC staat een gepensioneerde kapper, die gedurende veertig van zijn 76 levensjaren kleine jongetjes hun eerste voetbalbewegingen heeft geleerd. Floreal Neira draagt een oude teamfoto bij zich, en wijst op het derde jongetje van rechts in de bovenste rij. Het hoofd staat hem niet langer toe in geuren en kleuren te vertellen, maar een paar dingen weet Neira nog. Herinnering één: "Neira, zei hij tegen me, ik ga naar Nacional." Herinnering twee: "Hij was enorm nerveus in het veld, en Luis maakte altijd doelpunten."
Soortgelijke herinneringen worden opgehaald door anderen. Vastbeslotenheid om hogerop te komen en doelpunten maken zijn de constanten in de verhalen van de mensen die Luis Suárez hebben zien komen als profvoetballer. Ricardo Perdomo, bij Nacional vier jaar lang zijn jeugdtrainer: "Hij wilde elke zondag de beste zijn. Voor mijn gevoel is er niet één wedstrijd geweest waarin Luis geen doelpunt heeft gemaakt. Toen hij in meerdere leeftijdscategorieën meespeelde, heeft hij in één seizoen eens 64 doelpunten gemaakt."
Daniel Enriquez, technisch directeur van Nacional toen Suárez zijn debuut maakte in het eerste elftal. "Ineens lukte het Luis niet meer om te scoren. Kansen genoeg, alleen de bal wilde er niet in. Hij werd enorm beledigd door de fans, maar dat deed hem weinig. En toen Luis eenmaal begon te scoren, was er geen stoppen meer aan."
Twaalf doelpunten later stond FC Groningen op de stoep bij Nacional. Weer tien doelpunten verder was het Ajax dat op de stoep stond bij Groningen. En na twee seizoenen en 66 doelpunten gingen onlangs de geruchten dat FC Barcelona binnenkort op de stoep zal staan in Amsterdam.
Luis Suárez vertegenwoordigt de droom van duizenden Latijns- Amerikaanse jongetjes. Arm geboren in een achtergesteld land, met voetbal als één van de weinige - of misschien wel de enige - weg uit een leven in de marge. Wat in dat lange traject het verschil maakt tussen succes en mislukking, is niet altijd duidelijk. Voetballers met talent zijn er te over. Voetballers die het maken, zijn echter schaars.
In het geval van Luis Suárez (22) ligt de sleutel bij zijn moeder Sandra Villas. Daarvan is zijn broer Paolo (29) tenminste overtuigd. Hij is ook de eerste die niet over doelpunten begint als de carrière van zijn broertje Luis ter sprake komt. Paolo vertelt in een café over de armoede thuis en over hun moeder. "Zij heeft altijd gevochten voor onze toekomst."
De broers Suárez werden geboren in de stad Salto, vijfhonderd kilometer ten noordwesten van Montevideo. Na de scheiding van hun ouders verhuisden ze met hun moeder naar de hoofdstad Montevideo. Moeder Sandra, de vier jongens en de twee meisjes trokken in bij oma, zodat er in het kleine huis acht monden gevoed moesten worden. In de wijk La Comercial was het bij andere grote families gebruikelijk dat kinderen werkten om geld binnen te brengen voor het huishouden. Maar moeder Sandra, nu 44, wilde daar niets van weten. Haar kinderen moesten naar school. En voetballen.
Paolo had de taak zijn jongere broertje elke avond naar de training van kapper Neira te brengen. Hij kan zich de keren herinneren dat ze de vier kilometer vanuit wijk La Comercial naar Urreta FC hebben gelopen, omdat er geen geld was voor de bus. Neira weet nog dat Luis geen geld had om contributie betalen.
Maar wie verbiedt zo'n talent nou te komen trainen omdat hij wat pesos te weinig heeft? Paolo: "Onze moeder werkte als schoonmaakster, als bewaakster, wat heeft ze niet gedaan?"
En als ze terugkwam van haar werk, kookte ze. Of ze waste de onafgebroken stroom vuile sportkleren die haar zoons meebrachten. Paolo Suárez: "Met de hand, geld voor een wasmachine hadden we niet. Echt honger hebben we nooit gehad. We aten soms wel slecht. Vaak enkele dagen achter elkaar guiso, een stoofpot van aardappelen, groenten en wat vlees."
Iedereen leefde in de hoop dat één van de jongens als profvoetballer op zo'n manier zou slagen dat hij de hele familie vooruit zou kunnen helpen. Duizenden kilometers verderop in de Amsterdam Arena herinnert Luis Suárez zelf zich zijn voetbaljeugd daarom evenmin in doelpunten. "Ik had het gevoel dat ik geld wilde verdienen voor mijn familie en voor mezelf."
Misschien zijn de verhalen van de broers Paolo, Maxi en Luis Suárez exemplarisch voor de duizenden voetballers die dat ook geprobeerd hebben. Paolo, die door de trainers van Luis herinnerd wordt als geweldige voetballer, speelde bij het Uruguayaanse Basañez en daarna in El Salvador. Nu is hij teruggekeerd in zijn geboorteland, bij Fénix, dat ondanks die naam strak laatste staat in de eredivisie.
Maxi (21), die door de trainers van Luis herinnerd wordt als het grootste talent van de familie, had niet het heilige vuur profvoetballer te worden. Hij werkt in de bakkerij van één van zijn zussen.
Luis Suárez, die door zijn trainers herinnerd wordt als een onrustige doelpuntenmaker bij wie aanwijzingen vaak in weinig vruchtbare bodem vielen, is aanvoerder van Ajax. Daarom is hij degene die voor zijn moeder en een zus huizen heeft gekocht in de voorstad Solymar, aan de zee.
Paolo vindt zichzelf in sommige opzichten een betere voetballer dan Luis. En Maxi was in alle opzichten een betere voetballer dan zij beiden samen. En toch is Luis degene die het shirt van Uruguay draagt tijdens de komende WK- kwalificatiewedstrijden. Zijn vroegere trainer Perdomo: "Luis schreeuwde anders dan anderen als hij een doelpunt had gemaakt. Dat gezicht van hem, die ogen die bijna uit hun kassen kwamen. Die emotie zie je bij weinig spelers."
GPD bladen
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 19:59
|
|
Een pagina terug, Bart.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 13:20
|
|
Citaat: 'Suarez (Ajax) staat terecht in belangstelling FC Barcelona'
Bron: Sportweek
Luis Suarez moet maandag de losse verkoop van El Mundo Deportivo stimuleren. De 22-jarige Ajacied siert de linkerhelft van de voorpagina, naast Cesc Fábregas (foto, rechts). Beide targets van FC Barcelona lieten volgens de krant zaterdag zien dat ze terecht in de belangstelling staan van de Catalaanse grootmacht.
El Mundo Deportivo bericht al weken van de interesse van FC Barcelona in Suarez. De spits tekende zaterdag voor de gelijkmaker van Uruguay in het met 1-2 gewonnen WK-voorrondeduel met Ecuador. ‘Suarez vormt een dodelijke tandem met Diego Forlan,’ schrijft El Mundo. ‘In 25 interlands scoorde hij negen keer. Met Ajax begon hij het seizoen ook al in stijl door twaalf keer raak te schieten.’
Suarez, wiens contract in Amsterdam loopt tot 2012, werd onlangs nog gebeld door een verslaggever van El Mundo. ‘Het geeft me een gevoel van trots dat FC Barcelona interesse zou hebben,' meldde de eredivisietopscorer. 'Het zou fantastisch zijn om ooit voor die club te spelen. Maar ik weet niet of er werkelijk sprake is van interesse, dat schrijven jullie.’
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 20:02
|
|
FC Barcelona zal wel met een flinke zak geld komen in de winterstop, toch denk ik en hoop ik eigenlijk gewoon dat Suarez het seizoen in Amsterdam afmaakt.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 21:43
|
|
Ik hoop dat Suarez het seizoen afmaakt bij AFC Ajax, Je moet zeker geen overhaaste beslissingen nemen. De topclubs staan na dit seizoen ook nog in de rij voor hem. Wie denkt dat Suarez ten koste van Argentine naar het wk gaat ?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 22:28
|
|
Suarez maakt denk ik het seizoen af bij Ajax. De belangstelling van Barcelona is volgens mij gewoon paginavulling. Al zullen ze hem wel volgen, zoals elke topclub dat doet. Als je kijkt naar de selectie van Barca hebben ze nu niets aan Suarez. Al loopt Henry natuurlijk wel op zijn laatste benen. Daarnaast vind ik hem niet direct een type voor Barcelona, daar heeft hij nog te veel balverlies voor in zijn spel. In Italie zou hij perfect passen. Al denk ik wel dat Suarez uiteindelijk bij elke club kan slagen.
Wanneer Ajax hem verkoopt hoop ik dat we nu wel een keer de absolute hoofdprijs gaan ontvangen. Een bedrag vanaf 35 miljoen moet in de mogelijkheden liggen.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 22:52
|
|
Citaat: Suarez maakt denk ik het seizoen af bij Ajax. De belangstelling van Barcelona is volgens mij gewoon paginavulling. Al zullen ze hem wel volgen, zoals elke topclub dat doet. Als je kijkt naar de selectie van Barca hebben ze nu niets aan Suarez. Al loopt Henry natuurlijk wel op zijn laatste benen. Daarnaast vind ik hem niet direct een type voor Barcelona, daar heeft hij nog te veel balverlies voor in zijn spel. In Italie zou hij perfect passen. Al denk ik wel dat Suarez uiteindelijk bij elke club kan slagen.
Wanneer Ajax hem verkoopt hoop ik dat we nu wel een keer de absolute hoofdprijs gaan ontvangen. Een bedrag vanaf 35 miljoen moet in de mogelijkheden liggen.
Ik denk niet dat Barca hem koopt, ze hebben Bojan en Pedro. Dus waarom zouden ze minimaal 30 miljoen neerleggen?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 23:20
|
|
Ik stond net te denken: Het is een natte droom van iedereen met een beetje Ajax in z'n hart als Suarez een echte Clubman wordt van Ajax.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 13 okt 2009 23:23
|
|
Citaat: Ik stond net te denken: Het is een natte droom van iedereen met een beetje Ajax in z'n hart als Suarez een echte Clubman wordt van Ajax. Nat niet, maar een droom is het zeker. Of nou ja, eerder een illusie. Suarez wil het uiterste uit zijn carrière halen en dat kan niet bij Ajax. Ik denk ook niet trouwens dat Barcelona al deze winter met minimaal 30 miljoen over de brug komt. Ik zie de noodzaak ook niet echt.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 06:59
|
|
Zou mij niks verbazen als hij Atlético Madrid als tussenstop gebruikt. Ook omdat Forlán daar speelt.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 07:23
|
|
Citaat: Zou mij niks verbazen als hij Atlético Madrid als tussenstop gebruikt. Ook omdat Forlán daar speelt.
Dit zie ik pas gebeuren als Aguero verkcht wordt. Maar dan alsnog als die voor 50 miljoen verkocht wordt, mogen ze minstens 30 uit trekken voor Luis, ik denk dat het uiteindelijk Manchester United word en later nog Barca. Hij kan op dezelfde positie waar Ronaldo speelde bij MU.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 12:58
|
|
Citaat:
'Wij zullen Argentinië verslaan'
Geschreven op woensdag, 14 oktober om 10:48
Voor Argentinië en Uruguay is de dag van de waarheid aangebroken. De twee Zuid-Amerikaanse landen mogen woensdagnacht in een onderling duel gaan uitmaken wie zich rechtstreeks plaatst voor het WK in Zuid-Afrika. Luis Suárez, spits van Uruguay, is klaar voor de titanenstrijd: “Wij zullen Argentinië gaan verslaan.”
De situatie in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiecyclus is bloedstollend. Brazilië, Paraguay en Chili zijn reeds zeker van deelname aan het WK: Argentinië en Uruguay strijden om het laatste ticket. Voor de vijfde plaats, die recht geeft op het spelen van een play-off, is bovendien ook Ecuador nog in beeld. Zij speelt woensdag tegen het uitgespeelde Chili.
Het verschil tussen Uruguay, de huidige nummer vijf van de lijst, en Argentinië bedraagt één punt. “Wij hebben de drie punten nodig”, beseft Suárez, die met Atlético-aanvaller Diego Forlán een gevreesd spitsenduo vormt. “We weten dat we kunnen winnen en dat is dan ook ons enige doel. We denken niet aan de play-offs, maar willen ons direct kwalificeren voor het WK.”
De Ajacied stelt dat de druk bij de Argentijnen ligt. “We hebben veel respect voor onze aankomende tegenstander, omdat we bekend zijn met de geschiedenis van het land en de geweldige spelers die ze hebben rondlopen”, besloot Suárez. “Maar wij spelen de laatste tijd goed en spelen thuis. Met de steun van onze supporters gaan we voor de overwinning. We hebben hier twee jaar lang voor gevochten en nu moeten we onszelf belonen.” De wedstrijd wordt in Nederland live uitgezonden door Sport1.
Bron: Voetbalzone
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 13:07
|
|
Citaat: Zou mij niks verbazen als hij Atlético Madrid als tussenstop gebruikt. Ook omdat Forlán daar speelt.
Dit zie ik pas gebeuren als Aguero verkcht wordt. Maar dan alsnog als die voor 50 miljoen verkocht wordt, mogen ze minstens 30 uit trekken voor Luis, ik denk dat het uiteindelijk Manchester United word en later nog Barca. Hij kan op dezelfde positie waar Ronaldo speelde bij MU.
Met Obertan en Valencia, Nani en Anderson heeft ManU daarop al geanticipeerd. Alleen een vertrek van Berbatov of Rooney zorgt voor kansen in de spits
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 15:23
|
|
Guy leest Marca:
[list">'Atlético Madrid bekijkt Suarez ook in Zuid-Amerika'
Atlético Madrid heeft meer dan bovenmatige interesse in Luis Suarez. De spits van Ajax wordt woensdag door de club bekeken als hij met Uruguay tegen Argentinië speelt, meldt Marca.
Technisch directeur van de tweede club uit Madrid, García Pitarch, is afgereisd naar Montevideo om Suarez aan het werk te zien als hij samenspeelt met Diego Forlán, spits van Atletico en zijn aanvalspartner in het nationale team van Uruguay.
Grote struikelblok voor Atlético is de vraagprijs die naar verluidt tussen de 20 en 25 miljoen ligt en de concurrentie van Barcelona dat de Ajacied ook op het oog heeft. Suarez liet al weten graag ook ooit in clubverband met Forlán te willen samenspelen en de Spaanse Primera División als zijn favoriete competitie te zien.
# bron: VI.nl[/list">
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 15:27
|
|
Wil Atletico ook een wedstrijd van hem genieten ofzo? Net of ze hem kunnen betalen. Wat denken ze wel niet, Suarez zegt duidelijk dat hij alleen een stap omhoog doet en dan denkt Atletico Madrid dat hij daar naartoe gaat.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 16:11
|
|
Citaat: Guy leest Marca:
[list"> 'Atlético Madrid bekijkt Suarez ook in Zuid-Amerika'
Atlético Madrid heeft meer dan bovenmatige interesse in Luis Suarez. De spits van Ajax wordt woensdag door de club bekeken als hij met Uruguay tegen Argentinië speelt, meldt Marca.
Technisch directeur van de tweede club uit Madrid, García Pitarch, is afgereisd naar Montevideo om Suarez aan het werk te zien als hij samenspeelt met Diego Forlán, spits van Atletico en zijn aanvalspartner in het nationale team van Uruguay.
Grote struikelblok voor Atlético is de vraagprijs die naar verluidt tussen de 20 en 25 miljoen ligt en de concurrentie van Barcelona dat de Ajacied ook op het oog heeft. Suarez liet al weten graag ook ooit in clubverband met Forlán te willen samenspelen en de Spaanse Primera División als zijn favoriete competitie te zien.
# bron: VI.nl[/list">
Ik had dat eerlijk gezecht nog niet gelezen. Was gewoon een gokje. Af en toe bekijk ik Marca wel eens, maar dat is vooral in de transferwindow.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 19:57
|
|
Citaat: Wil Atletico ook een wedstrijd van hem genieten ofzo? Net of ze hem kunnen betalen. Wat denken ze wel niet, Suarez zegt duidelijk dat hij alleen een stap omhoog doet en dan denkt Atletico Madrid dat hij daar naartoe gaat.
Wil jij dan zeggen dat Atletico geen stap omhoog is? Spelen bij een subtopper in 1 van de grootste competities ter wereld? Samenspelen met mannen als Aguero en Forlan? Nee, dan kan je inderdaad beter spelen met Bakircioglu en Aissati om je heen[/sarcasme">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 20:09
|
|
Koen_Ajax heeft het daar een beetje ongelukkig verwoord maar hij heeft wel gelijk. Suarez heeft gezegd dat hij Ajax alleen verlaat voor de absolute top. In een eerder stadium heeft hij al aangegeven dat Villareal daarom geen kans maakt en Atletico is ongeveer hetzelfde niveau. Het enige pluspunt dat die club heeft is, zoals guy al aangaf, dat zijn maatje en mentor Forlàn daar speelt.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 14 okt 2009 22:19
|
|
Het zou heel goed mogelijk zijn dat ze Kun verkopen voor een megabedrag en daar Suarez voor terugkopen. Houden ze nog pakweg 20 miljoen over. Lijkt mij een prima deal.
|