Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 23:38
|
|
Citaat: Ik ben benieuwd hoeveel Ajax kan krijgen voor Suárez. Mijn inziens zou hij zo rond de 40 miljoen op kunnen brengen.
Hopelijk is Miralem volgend jaar de oude. Dan hebben we alvast een waardige vervanger voor Suárez in huis. Als je dan een jongere, talentvollere versie van Sibon aan kan trekken is het voorin weer op orde. Moet Micky dus wel hetzelfde brengen als bij Heerenveen en dan nog wat productiever zijn.
Ik hoop dat Suárez het jaar bij Ajax afmaakt.
Ik hoop dat Sulejmani nog dit jaar de oude wordt.
En Ajax kennede laten ze Suárez voor een schooiers bedrag vertrekken.
Ja altijd laten wij spelers voor een klein bedrag gaan , zoals Babel en Vermaelen en Sneijder etc.
Babel was inderdaad zwaar overschat en voor Sneijder hadden we een mooi bedrag. Maar Vermaelen is nu geowoon de ster van Arsenal aan het worden, Wenger noemt hem ook een koopje.
Voor Huntelaar 20 miljoen excl. bonussen is ook niet heel veel als je zijn gemiddelde bekijkt en naar de ESM lijst kijkt. Van der Vaart is voor heel weinig gegaan. De Mul (waar ik geen fan van ben) is niet voor een hoofdbedrag gegaan .
Ibrahimovic is bijna gratis weggegaan, Maxwell is gratis weggegaan.
Chivu is voor veel geld weggegaan, tenminste als je verdedigers vergelijkt. Heitinga konden we misschien meer voor krijgen.
Natuurlijk zit er bij elke speler een verhaal bij, maar Ajax (lees: Nederlandse clubs) verkopen nooit spelers voor écht de hoofdprijs. Nooit spelers verkopen boven hun waarde, wat ze in het buitensland wel doen, en dan heb ik het niet alleen over Real Madrid enzo.
SC Heerenveen heeft dat wel gedaan met Sulejmani en VVV heeft z'n poot stijf gehouden bij Honda, iets wat Nederlandse clubs vaker moeten doen. Ze zijn het misschien niet waard, maar in het buitenland betalen ze ook vaak zat veel te veel voor een speler.
Maargoed, on-topic.
Ja klopt Vermaelen doet het nu meer dan geweldig bij Arsenal, maar niemand maar dan ook niemand vond 12 miljoen (te) weinig voor Vermaelen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 23:44
|
|
Tuurlijk niet. Het is een verdediger. Mensen gaan niet naar een stadion voor een mooie sliding, maar ze gaan naar het stadion voor een mooie aanval. Daardoor word er meer geld uitgegeven aan een aanvaller, dan aan een verdediger. 12 miljoen is vrij veel voor een verdediger.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 23:56
|
|
Suarez kan helemaal niet weg onder het Webster-arrest, hij is te jong en staat nog niet lang genoeg onder contract.
|
Amargo
Forum berichten: 111
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 01:19
|
|
Nu niet, volgende zomer wel
|
Amargo
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 01:24
|
|
Citaat: En dan zegt Suarez Ajax je kan de hik krijgen ik ga wel met een Webster weg En dat zegt Barcelona, wij hoeven geen speler die zijn contract inlevert als het even tegenzit..
Denk alsjeblieft even na. Suarez heeft alles aan Ajax te danken, hij is aanvoerder, verreweg de beste speler. Word beloond met een contractverbetering, denk je nou echt dat hij deze winter zijn contract afkoopt dan? Bovendien, zit Suarez al drie jaar bij Ajax? Nee, dus is Webster al niet mogelijk. Toch?
Zelfde kan je zeggen over Groningen, en toen interesseerde hem het helemaal geen fuck wat de club voor hem gedaan heeft
Verder is Barcelona natuurlijk de absolute top, daar wil iedereen voor spelen en zeker Suarez
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 01:26
|
|
Citaat: Nu niet, volgende zomer wel
Ja maar we hebben het over deze winter, tegen de zomer speelt het niet aangezien Ajax dan wel zal willen gaan onderhandelen.
|
Amargo
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 01:31
|
|
Dat zou je kunnen doen ja maar dan moet je wel met Suarez om tafel dat hij voor een relastische prijs weg mag in de zomer. Of dat 15 miljoen of 25 miljoen zal afhangen van de markt
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 09:27
|
|
Suárez is -logisch- weer geselecteerd voor Uruguay. Het is toch een grote meneer daar samen met Forlan!
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:28
|
|
Heb weer zitten genieten van deze man!
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 16:15
|
|
Ik vind het wel vreemd dat hij tot man of the match is gekozen. Heeft iedereen dan daar een Uruguyaans (of zoiets) brilletje op
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 17:38
|
|
Volgens mij had Luis een beetje ruzie met een speler van ADO. Hij werd getackeld ofzo en rende toen snel naar die persoon toe. Er kwam toen een speler van ADO aanrennen en Suarez bedacht zich nog op tijd. Daarna ging hij nog even naar die persoon toe. Aan het eind van de wedstrijd was hij ook heel snel binnen. Heeft iemand hier nog wat meer van meegekregen/gehoord?
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 17:52
|
|
Citaat: Volgens mij had Luis een beetje ruzie met een speler van ADO. Hij werd getackeld ofzo en rende toen snel naar die persoon toe. Er kwam toen een speler van ADO aanrennen en Suarez bedacht zich nog op tijd. Daarna ging hij nog even naar die persoon toe. Aan het eind van de wedstrijd was hij ook heel snel binnen. Heeft iemand hier nog wat meer van meegekregen/gehoord?
Hij liep tegen een speler van Ado aan toen Ado in de aanval was geloof ik en toen kreeg die een klein klapje heeel erg zacht, en toen ging Suarez liggen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 20:56
|
|
Citaat: Ik vind het wel vreemd dat hij tot man of the match is gekozen. Heeft iedereen dan daar een Uruguyaans (of zoiets) brilletje op
Tsja, ik vond De Zeeuw de beste, maar Suárez is een aanvaller en die vallen altijd meer op. Als ze falen zijn ze de lul en als ze scoren zijn ze helden. En voor de bijdehante mensen, ik weet het, Suárez had niet gescoord.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 21:13
|
|
De Zeeuw en Suarez waren verruit de opvallendste spelers. De Zeeuw pikt z'n goal mee, Suarez wordt Man of the Match, dus geven ze hem ook een soort van prijsje voor de wedstrijd.
Daarbij was Luis werkelijk in elke aanval weer betrokken en had hij er met iets meer verfijning gewoon 2 ingeknald. Hij had mooie acties, stiftje op de lat, overal bij betrokken, De Zeeuw had z'n prijsje al met z'n goal, Suarez man van de wedstrijd.
Prima zo toch
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 21:44
|
|
Eigenlijk is het best goed dat we kunnen zeggen dat de Zeeuw man of the match hoorde te zijn terwijl mensen ook vinden dat suarez opzich ook wel als man of the match mag noemen. Dit is een positief iets mensen!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 21:46
|
|
Ik vond dat De Zeeuw de man van de match was en bij twijfel zou het eigenlijk sowieso naar De Zeeuw moeten gaan aangezien Suarez het vaak genoeg wordt.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 21:58
|
|
Citaat: Eigenlijk is het best goed dat we kunnen zeggen dat de Zeeuw man of the match hoorde te zijn terwijl mensen ook vinden dat suarez opzich ook wel als man of the match mag noemen. Dit is een positief iets mensen!
Hoezo is dat positief? Suarez MvdM maken was totaal niet aan de orde. Hij was betrokken bij (bijna) iedere aanval, okay. Maar De Zeeuw maakte veel betere indruk.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 22:03
|
|
Citaat: Eigenlijk is het best goed dat we kunnen zeggen dat de Zeeuw man of the match hoorde te zijn terwijl mensen ook vinden dat suarez opzich ook wel als man of the match mag noemen. Dit is een positief iets mensen!
Hoezo is dat positief? Suarez MvdM maken was totaal niet aan de orde. Hij was betrokken bij (bijna) iedere aanval, okay. Maar De Zeeuw maakte veel betere indruk.
Het positieve hieruit is dat er meer dan 1 speler goed tot uitstekend speelde
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 19:54
|
|
Leuke vergelijking tussen de Suarez van Anderlecht en de Suarez van Ajax
Citaat: Ajax heeft de topversie van Suarez
Ajax-spits Luis Suarez bewijst tegen ADO Den Haag dat hij Anderlecht-naamgenoot Matias Suarez overklast
Ajax won dit weekend simpel met 3-0 van ADO Den Haag en blijft bovenaan het klassement meedraaien. Hoewel hij slechts een assist gaf was Ajax-spits Luis Suarez de absolute uitblinker. Donderdag speelt hij tegen zijn Anderlecht-naamgenoot Matias Suarez. Wij wogen de twee tegen elkaar af.
In de kunstwereld is het origineel altijd waardevoller dan de replica. 'Neen, ik ken Matias Suarez niet', lachte Luis gisteren nog. Wel, als we de twee Suarez'en nemen die donderdag in de Europa League tegenover elkaar staan dan kunnen we stellen dat Luis Suarez van Ajax een klasse beter is dan Matias Suarez van Anderlecht. 'De acties van Luis waren om van te smullen', stelde ook Ajax-coach Martin Jol. 'Het publiek heeft genoten. Ik zou meer spelers willen zoals Luis.'
Dit zijn vijf redenen waarom Luis Suarez Matias Suarez overklast.
1. EFFICIËNTIE
Luis Suarez: 9/10
In 14 matchen dit seizoen maakte Luis Suarez al 21 acties waaruit een goal voortvloeide. Hij is Nederlands topschutter met 10 goals in de competitie, scoorde 4 keer in 3 Europese matchen en gaf tegen ADO Den Haag al zijn 7de assist van het seizoen. Gemiddeld om de 47 minuten scoort of laat Luis Suarez scoren. Fenomenaal. 'Tegen ADO wilde ik graag zelf scoren', aldus Luis. 'Ik zag echter Pantelic staan en gaf een pass. Ik miste ook kansen die ik eigenlijk niet mocht missen, maar ik heb wel het vertrouwen. Door mij aanvoerder te maken, heeft de trainer mij belangrijk gemaakt voor het team.' Omdat hij veel kansen liet liggen tegen ADO, trokken we een puntje af.
Matias Suarez: 6/10
Matias Suarez is bij Anderlecht geen echte goalgetter. Al scoorde hij wel twee keer tegen Lyon en al drie keer in de competitie. Qua assists kan het nog een stuk beter. Matias zit amper aan drie. Nu hij in een dipje zit, gaat zijn rendement nog naar beneden.
2. WERKKRACHT
Luis Suarez: 8/10
'We hielden dit seizoen al zes keer de nul omdat Luis Suarez en de andere spitsen meeverdedigen', zei Jan Vertonghen. ADO-verdediger Timothy Derijck voegde daaraan toe. 'Suarez is altijd in beweging. Heel moeilijk af te stoppen.'
De Ajacied is een speler die veel werkt. 'Ik miste veel kansen, maar het publiek vergaf mij omdat ik veel werkte', aldus Luis Suarez.
Matias Suarez: 6/10
Op het veld vervult Matias altijd zijn taak. Tegen Zagreb liep hij de longen uit zijn lijf en incasseerde hij veel trappen in de duels, maar na 70 minuten is zijn pijp meestal uit. Moet nog aan kracht winnen.
3. ACTIES
Luis Suarez: 8/10
Tegen ADO schitterde Luis Suarez met bruggetjes, een stifter op de lat, jongleerde hij over de verdedigers en gaf hij een voorzet achter het steunbeen. Soms werd hij wel overmoedig. Sommige dribbels mislukten en een lob van op de eigen helft belandde nergens. 'Ik amuseer het publiek graag, maar Ajax is meer dan Luis Suarez', aldus Suarez. 'Ik speel graag met spitsen met wie ik kan kaatsen.'
Matias Suarez: 7/10
De Anderlecht-Suarez heeft intrinsiek wellicht meer techniek dan zijn Uruguayaanse collega, maar zijn rendement ligt lager. Matias verkiest nog te veel schoonheid boven efficiëntie. Terwijl Luis vanuit alle hoeken op doel zou trappen.
4. INTEGRATIE
Luis Suarez: 7/10
Hoewel hij heel stil praat, spreekt Luis Suarez al perfect Nederlands. Hij is natuurlijk al langer in Europa dan Matias. Dit jaar staakte hij zelfs de Nederlandse lessen. 'Ik ken genoeg Nederlands om te communiceren op en langs het veld', verklaart Luis Suarez. 'Mijn toekomst ligt niet in Nederland. Dus waarom zou ik verder les volgen.' In de groep ligt Luis goed.
Matias Suarez: 4/10
In zijn eerste jaar in Anderlecht was hij meer meubilair dan speler. Matias trok zijn mond niet open. Dit jaar kwam er een kentering. Matias leert heel geleidelijk aan meer Frans en is mondiger tegen zijn ploegmaats, trainers en tegenstanders. Er is echter nog veel werk aan de winkel om zelfzekerder te worden.
5. POTENTIEEL
Luis Suarez 10/10
Eerder deze week zei Barcelona-coach Guardiola dat hij Luis Suarez een interessante speler vindt. De ouders van Luis zijn vriendin wonen al in Barcelona. 'Barcelona en Messi zijn fantastisch', besluit Suarez. 'Eerst wil ik echter eens kampioen worden met Ajax, want ik ben boos dat mij dat nog nooit gelukt is.' Trainer Jol voegde eraan toe. 'Zolang er geen gigantisch bod is, hoort Suarez thuis in de Nederlandse competitie.'
Matias Suarez: 5/10
Ondanks het feit dat hij maar één jaar jonger is dan Luis, steekt Matias nog maar zijn neus aan het venster. Voor hij naar Anderlecht kwam werd hij wel eens gelinkt aan Porto, maar dat was niets concreet. Hij droomt van de Spaanse competitie, maar voor Matias is dat een verre droom terwijl het voor Luis bijna realiteit is.
CONCLUSIE
Luis Suarez: 42/50
Matias Suarez: 28/50
Sportwereld.be
|
Amargo
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:14
|
|
Die vergelijking slaat nergens op
Das zoiets als Verhoeven vergelijken met Van der Sar
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:15
|
|
Citaat: Die vergelijking slaat nergens op
Das zoiets als Verhoeven vergelijken met Van der Sar
Natuurlijk niet! Naamgenoten, leeftijdsgenoten. Gewoon een leuk artikel.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 13:35
|
|
[list">Suarez loopt voor op Coen Dillen
Mede dankzij zijn twee treffers tegen Roda JC zondagmiddag is Luis Suarez de ongenaakbare topscorer in de eredivisie. Na negen speelrondes heeft de aanvaller van Ajax twaalf keer doel getroffen, maar liefst twee keer zoveel als Danny Koevermans.
Zet Suarez dit doelpuntentempo voort, dan schiet hij het magische record van Coen Dillen uit de geschiedenisboeken. De PSV-er is met 43 doelpunten in het seizoen 56/57 nog altijd recordhouder in de eredivisie.
Na negen speelrondes loopt Suarez zeven doelpunten voor op Dillen, die tot dan toen vijf keer had gescoord. Op de ranglijst van topscorer aller tijden staat Henk Groot op de tweede en derde plek. In het seizoen 1960/61 scoorde hij 41 keer, een seizoen daarvoor was dat nog 38.
# bron: Telesport[/list">De welbekende Coen Dillen Index. En dan is ie ook nog 'een beetje moe'..
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 08:33
|
|
Citaat: --------------------------------------------------------------------------------
Het kon niet uitblijven. Na de vele lovende woorden van Diego Forlán aan het adres van zijn landgenoot Luis Suárez, heeft Atlético Madrid belangstelling voor het boegbeeld van het huidige Ajax. Jesus Garcia Pitarch, technisch directeur van los Colchoneros, zal in de komende weken de Uruguayaan onder de loep nemen. Ook Barcelona heeft de oud-speler van Danubio en FC Groningen op de korrel. (AS)
Voetbalzone wandelgangen..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Vr 9 okt 2009 19:03
|
|
Suárez, een onnavolgbaar fenomeen uit Uruguay.
Zaterdagochtend half elf, de wijk La Blanqueada. Lage huizen, brede straten, bomen. Ondanks de ligging in het centrum van Montevideo heerst er de gemoedelijkheid van een plattelandsdorp.
Voor de kantine van jeugdvoetbalclub Urreta FC staat een gepensioneerde kapper, die gedurende veertig van zijn 76 levensjaren kleine jongetjes hun eerste voetbalbewegingen heeft geleerd. Floreal Neira draagt een oude teamfoto bij zich, en wijst op het derde jongetje van rechts in de bovenste rij. Het hoofd staat hem niet langer toe in geuren en kleuren te vertellen, maar een paar dingen weet Neira nog. Herinnering één: "Neira, zei hij tegen me, ik ga naar Nacional." Herinnering twee: "Hij was enorm nerveus in het veld, en Luis maakte altijd doelpunten."
Soortgelijke herinneringen worden opgehaald door anderen. Vastbeslotenheid om hogerop te komen en doelpunten maken zijn de constanten in de verhalen van de mensen die Luis Suárez hebben zien komen als profvoetballer. Ricardo Perdomo, bij Nacional vier jaar lang zijn jeugdtrainer: "Hij wilde elke zondag de beste zijn. Voor mijn gevoel is er niet één wedstrijd geweest waarin Luis geen doelpunt heeft gemaakt. Toen hij in meerdere leeftijdscategorieën meespeelde, heeft hij in één seizoen eens 64 doelpunten gemaakt."
Daniel Enriquez, technisch directeur van Nacional toen Suárez zijn debuut maakte in het eerste elftal. "Ineens lukte het Luis niet meer om te scoren. Kansen genoeg, alleen de bal wilde er niet in. Hij werd enorm beledigd door de fans, maar dat deed hem weinig. En toen Luis eenmaal begon te scoren, was er geen stoppen meer aan."
Twaalf doelpunten later stond FC Groningen op de stoep bij Nacional. Weer tien doelpunten verder was het Ajax dat op de stoep stond bij Groningen. En na twee seizoenen en 66 doelpunten gingen onlangs de geruchten dat FC Barcelona binnenkort op de stoep zal staan in Amsterdam.
Luis Suárez vertegenwoordigt de droom van duizenden Latijns- Amerikaanse jongetjes. Arm geboren in een achtergesteld land, met voetbal als één van de weinige - of misschien wel de enige - weg uit een leven in de marge. Wat in dat lange traject het verschil maakt tussen succes en mislukking, is niet altijd duidelijk. Voetballers met talent zijn er te over. Voetballers die het maken, zijn echter schaars.
In het geval van Luis Suárez (22) ligt de sleutel bij zijn moeder Sandra Villas. Daarvan is zijn broer Paolo (29) tenminste overtuigd. Hij is ook de eerste die niet over doelpunten begint als de carrière van zijn broertje Luis ter sprake komt. Paolo vertelt in een café over de armoede thuis en over hun moeder. "Zij heeft altijd gevochten voor onze toekomst."
De broers Suárez werden geboren in de stad Salto, vijfhonderd kilometer ten noordwesten van Montevideo. Na de scheiding van hun ouders verhuisden ze met hun moeder naar de hoofdstad Montevideo. Moeder Sandra, de vier jongens en de twee meisjes trokken in bij oma, zodat er in het kleine huis acht monden gevoed moesten worden. In de wijk La Comercial was het bij andere grote families gebruikelijk dat kinderen werkten om geld binnen te brengen voor het huishouden. Maar moeder Sandra, nu 44, wilde daar niets van weten. Haar kinderen moesten naar school. En voetballen.
Paolo had de taak zijn jongere broertje elke avond naar de training van kapper Neira te brengen. Hij kan zich de keren herinneren dat ze de vier kilometer vanuit wijk La Comercial naar Urreta FC hebben gelopen, omdat er geen geld was voor de bus. Neira weet nog dat Luis geen geld had om contributie betalen.
Maar wie verbiedt zo'n talent nou te komen trainen omdat hij wat pesos te weinig heeft? Paolo: "Onze moeder werkte als schoonmaakster, als bewaakster, wat heeft ze niet gedaan?"
En als ze terugkwam van haar werk, kookte ze. Of ze waste de onafgebroken stroom vuile sportkleren die haar zoons meebrachten. Paolo Suárez: "Met de hand, geld voor een wasmachine hadden we niet. Echt honger hebben we nooit gehad. We aten soms wel slecht. Vaak enkele dagen achter elkaar guiso, een stoofpot van aardappelen, groenten en wat vlees."
Iedereen leefde in de hoop dat één van de jongens als profvoetballer op zo'n manier zou slagen dat hij de hele familie vooruit zou kunnen helpen. Duizenden kilometers verderop in de Amsterdam Arena herinnert Luis Suárez zelf zich zijn voetbaljeugd daarom evenmin in doelpunten. "Ik had het gevoel dat ik geld wilde verdienen voor mijn familie en voor mezelf."
Misschien zijn de verhalen van de broers Paolo, Maxi en Luis Suárez exemplarisch voor de duizenden voetballers die dat ook geprobeerd hebben. Paolo, die door de trainers van Luis herinnerd wordt als geweldige voetballer, speelde bij het Uruguayaanse Basañez en daarna in El Salvador. Nu is hij teruggekeerd in zijn geboorteland, bij Fénix, dat ondanks die naam strak laatste staat in de eredivisie.
Maxi (21), die door de trainers van Luis herinnerd wordt als het grootste talent van de familie, had niet het heilige vuur profvoetballer te worden. Hij werkt in de bakkerij van één van zijn zussen.
Luis Suárez, die door zijn trainers herinnerd wordt als een onrustige doelpuntenmaker bij wie aanwijzingen vaak in weinig vruchtbare bodem vielen, is aanvoerder van Ajax. Daarom is hij degene die voor zijn moeder en een zus huizen heeft gekocht in de voorstad Solymar, aan de zee.
Paolo vindt zichzelf in sommige opzichten een betere voetballer dan Luis. En Maxi was in alle opzichten een betere voetballer dan zij beiden samen. En toch is Luis degene die het shirt van Uruguay draagt tijdens de komende WK- kwalificatiewedstrijden. Zijn vroegere trainer Perdomo: "Luis schreeuwde anders dan anderen als hij een doelpunt had gemaakt. Dat gezicht van hem, die ogen die bijna uit hun kassen kwamen. Die emotie zie je bij weinig spelers."
ajaxfans.net
Mooi stuk!
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Zo 11 okt 2009 02:23
|
|
Ecuador - Uruguay 1-2
De 1-1 van Suarez en de 1-2 (pingel) van Forlan.
|