Auteur
|
Bericht
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 17:45
|
|
Ibrahimovic kon bijna overal naartoe
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 00:17
|
|
Citaat: Ibrahimovic kon bijna overal naartoe
Ja, VVV, Haarlem, Excelsior enz. wilde hem ook wel hebben, maar het gaat om de (financiĆĀ«le) voorwaarden.
Zlatan verliet zowel Ajax als Juventus met "een probleem", noem het een voetbaltechnisch probleem, maar "bij toeval, "ging hij er ook financieel op vooruit".
Zlatan was mijn favoriete voetballer vanaf het moment dat hij in de voorbereiding op het Amsterdam-toernooi (of hoe dat heten mag) tegen Liverpool (in ieder geval een Engele ploeg) speelde. Het talent droop ervanaf. Het Ajax-publiek heeft hem 1 1/2(?) jaar met veel gefluit """begeleidt""", tot genoegen van derksen e.c. Ik snap wel waarom hij toch voor de top koos!
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 11:57
|
|
Nee, Arsenal, maar ook Italiaanse en Spaanse top. Hij koos voor Ajax omdat hij begreep dat dat beter was dan bij een club uit die landen op de bank zitten.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:34
|
|
En een handvol Duitse en Spaanse clubs.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 7 feb 2008 03:33
|
|
Uruguay [2 - 2"> Colombia
24' [0 - 1"> L.A. Perea
73' [0 - 2"> L.A. Perea
78' [1 - 2"> Cavani
86' [2 - 2"> L. Suarez
De goal van Suarez.
Hopelijk krijgen we een frisse en wederom ontketende Suarez terug uit Uruguay. Ik wil hem binnenkort eigenlijk wel weer eens aan het werk zien bij Uruguay. En dan gaat het me vooral om de partnership Suarez-Cavani.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 11:09
|
|
Citaat: Fiorentina hengelt naar SuƔrez
Ajacied Luis SuƔrez staat hoog op het verlanglijstje van Fiorentina. De Italiaanse subtopper ziet in de Uruguayaan een topper van de toekomst en zou hem graag komende zomer vastleggen.
Football Italia meldt dat scouts van de ploeg uit Florence de oud-speler van FC Groningen al enige tijd in de gaten houden. Door zijn negen doelpunten in vijftien competitieduels zou de viervoudig international goed in de smaak zijn gevallen.
Om in de top terug te keren wil Fiorentina zich versterken met grote talenten die nog niet internationaal zijn doorgebroken. Met dat beleid in het achterhoofd kocht Viola in januari Manuel Da Costa al van PSV. Ook Angel De Maria van Benfica zou daarom gewild zijn in Florence. De 20-jarige aanvaller van Benfica wordt in Argentiniƫ dezelfde klasse toegedicht als Lionel Messi. voetbalprimeur.nl
Mooi niet!, tenzij ze rond de 20 miljoen willen bieden.
Citaat: Oei, als zowel Huntelaar Ć©n Suarez vertrekken deze zomer, dan hebben we een probleempje. Maar ik denk niet dat Ajax Suarez zomaar zal laten gaan. Dat hoop ik toch. Ik denk dat Suarez ook nog niet toe is aan een stap naar het buitenland, al is Nederland voor hem ook buitenland natuurlijk. Hij is pas 20 en kan beter eerst een paar jaar in de relatief makkelijke Eredivisie blijven spelen. Maar de Italiaanse competitie lijkt mij wel een competitie die bij hem zou passen, al moet je daar wel elke kans er inleggen. Hij
|
basementstyle
Forum berichten: 140
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 11:12
|
|
Oei, als zowel Huntelaar Ć©n Suarez vertrekken deze zomer, dan hebben we een probleempje. Maar ik denk niet dat Ajax Suarez zomaar zal laten gaan. Dat hoop ik toch.
|
Seguidor
Forum berichten: 19
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:12
|
|
Normaliter laat je Suarez niet gaan nadat hij pas een seizoen bij Ajax zit. Fiorentina lijkt mij ook niet de club waarvan je meteen verkocht bent als Suarez zijnde. Hij zal gewoon blijven, tenzij er inderdaad onwaarschijnlijk hoge bedragen op tafel gelegd worden.
Maar dat moet dan zeker boven de 20 miljoen zitten. Want we hebben er ook al 8 voor betaald, dan doe je hem niet voor een paar tientjes meer weg.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:16
|
|
Citaat: Maar dat moet dan zeker boven de 20 miljoen zitten. Want we hebben er ook al 8 voor betaald, dan doe je hem niet voor een paar tientjes meer weg.
Laat me niet lachen. Boven de 20 miljoen voor Suarez. Geloof je het zelf.
|
Seguidor
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:17
|
|
Citaat: Maar dat moet dan zeker boven de 20 miljoen zitten. Want we hebben er ook al 8 voor betaald, dan doe je hem niet voor een paar tientjes meer weg.
Laat me niet lachen. Boven de 20 miljoen voor Suarez. Geloof je het zelf.
Wat ga jij nou dom praten?
Je koopt hem voor 8,5 en je doet hem een jaar later voor 10 weg zeker. Dan ben je pas dom.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:17
|
|
Dat gaat hij na dit ene seizoen niet opbrengen, maar in de toekomst moet er natuurlijk wel zo'n bedrag op tafel gelegd worden, gezien de investering van Ajax-kant.
Maar goed, op dit moment is de hele transfermarkt voor mij vrij onvoorspelbaar vanwege het Webster arrest.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:19
|
|
Citaat: Wat ga jij nou dom praten?
Je koopt hem voor 8,5 en je doet hem een jaar later voor 10 weg zeker. Dan ben je pas dom.
Ik ben reƫel, jij niet.
|
Seguidor
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:20
|
|
Citaat: Dat gaat hij na dit ene seizoen niet opbrengen, maar in de toekomst moet er natuurlijk wel zo'n bedrag op tafel gelegd worden, gezien de investering van Ajax-kant.
Maar goed, op dit moment is de hele transfermarkt voor mij vrij onvoorspelbaar vanwege het Webster arrest.
Dus moet je hem in dat geval niet laten gaan. Suarez is nog hartstikke jong en wanneer hij zich zo door blijft ontwikkelen word hij alleen maar meer waard.
|
Seguidor
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:21
|
|
Citaat: Wat ga jij nou dom praten?
Ik ben reƫel, jij niet.
Ik ben wel reƫel, ik vind het niet bepaald onrealistisch om een speler die pas een jaar onder contract staat aan zijn contract te houden wanneer er geen fatsoenlijk bedrag op tafel komt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:21
|
|
Citaat: Dat gaat hij na dit ene seizoen niet opbrengen, maar in de toekomst moet er natuurlijk wel zo'n bedrag op tafel gelegd worden, gezien de investering van Ajax-kant.
Dus moet je hem in dat geval niet laten gaan. Suarez is nog hartstikke jong en wanneer hij zich zo door blijft ontwikkelen word hij alleen maar meer waard.
Absoluut. Ajax moet zeker niet meewerken aan deze deal met Fiorentina. Die komen alleen maar met Da Costa-bedragen aanzetten. En in tegenstelling tot PSV laat Ajax zich niet afzetten met dat soort deals.
|
Seguidor
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:24
|
|
Absoluut. Ajax moet zeker niet meewerken aan deze deal met Fiorentina. Die komen alleen maar met Da Costa-bedragen aanzetten. En in tegenstelling tot PSV laat Ajax zich niet afzetten met dat soort deals.
Volgens mij had Da Costa een clausule.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:28
|
|
Ajax was al dom dat het Suarez voor een aannoemlijk hoge bedrag heeft gehaald. Maar ik denk dat niemand in Europa op zijn achterhoofd is gevallen om in dit vroege stadion meer dan 20 miljoen voor Suarez op te hoesten. Suarez is geen topklasse. Dat is een speler die puur speelt op intuĆÆtie en onbevangenheid. Hoewel het laatste nu wel een beetje ervan af is, omdat hij gedwongen wordt tactisch gedisciplineerder te opereren met de daarbijhorende vrijheid.
|
Seguidor
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:31
|
|
Citaat: Ajax was al dom dat het Suarez voor een aannoemlijk hoge bedrag heeft gehaald. Maar ik denk dat niemand in Europa op zijn achterhoofd is gevallen om in dit vroege stadion meer dan 20 miljoen voor Suarez op te hoesten. Suarez is geen topklasse. Dat is een speler die puur speelt op intuĆÆtie en onbevangenheid. Hoewel het laatste nu wel een beetje ervan af is, omdat hij gedwongen wordt tactisch gedisciplineerder te opereren met de daarbijhorende vrijheid.
Ik noem dat niet dom, voor Babel kreeg je 17 miljoen, en voor de helft haal je een speler met toch wel zoveel potentie ervoor terug.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:35
|
|
Precies, Babel inruilen voor Suarez en er dik aan verdienen is een uitstekende mutatie. Helaas was het een van de weinige van afgelopen zomer.
|
Seguidor
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:37
|
|
Citaat: Precies, Babel inruilen voor Suarez en er dik aan verdienen is een uitstekende mutatie. Helaas was het een van de weinige van afgelopen zomer.
Tja, de Mul inwisselen voor Rommedahl en Kennedy klonk in eerste instantie ook niet alsof je erop achteruit ging, achteraf vallen Rommedahl en Kennedy erg tegen. Het is altijd gokken. Babel <> Suarez pakte heel goed uit :)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:39
|
|
Nou, van Rommedahl wist ik ook wel dat het een absurd slechte speler was hoor. Van Kennedy had ik meer verwacht, maar die jongen is toch heel erg lang misbruikt. Bovendien is het in dit team niet makkelijk om te functioneren als buitenspeler. Er is weinig aansluiting en ondersteuning en de speler zelf moet vaak tientallen meters afleggen tot de goal of achterlijn.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:40
|
|
Citaat: Ik noem dat niet dom, voor Babel kreeg je 17 miljoen, en voor de helft haal je een speler met toch wel zoveel potentie ervoor terug.
Zijn twee verschillende spelers. Babel deed veel op kracht en snelheid. Suarez voetbalt meer op techniek en intuĆÆtie. Ook krankzinnig dat Liverpool zoveel geld bereid was voor Babel. Als hij niet zo'n goed jeugd-WK had gedraaid, dan is het maar de vraag wat er voor Babel dan geboden zou zijn. Er zijn betere spelers te halen voor 8 miljoen dan Suarez. Misschien niet in Europa, maar in Zuid-Amerika zeker wel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:41
|
|
Voor aan de buitenkant? Wie had jij dan gehaald voor 7,8 miljoen, Skilled?
Ik zeg niet dat het niet kan hoor, de Nederlandse markt is verhoudingsgewijs immers erg duur. Ik vind Suarez echter een uitstekende speler.
|
Seguidor
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:45
|
|
Citaat: Ik noem dat niet dom, voor Babel kreeg je 17 miljoen, en voor de helft haal je een speler met toch wel zoveel potentie ervoor terug.
Zijn twee verschillende spelers. Babel deed veel op kracht en snelheid. Suarez voetbalt meer op techniek en intuĆÆtie. Ook krankzinnig dat Liverpool zoveel geld bereid was voor Babel. Als hij niet zo'n goed jeugd-WK had gedraaid, dan is het maar de vraag wat er voor Babel dan geboden zou zijn. Er zijn betere spelers te halen voor 8 miljoen dan Suarez. Misschien niet in Europa, maar in Zuid-Amerika zeker wel.
Als het zo makkelijk was dan hadden ze bij Ajax wel voor die optie gekozen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 21:47
|
|
Dat lijkt me dan ook weer sterk, want onder Van Geel is het aankoopbeleid gefixeerd geweest op de Nederlandse markt en de categorie overbekende en/of uitgebluste spelers. Als Ajax de spelers goed had gekend had men wellicht voor die opties gekozen.
|