Auteur
|
Bericht
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 17:31
|
|
Citaat: Je hebt geen jong talent nodig als je een topper op dezelfde positie heb staan. Je moet pas een talent kopen waneer die topper op het punt staat te vertrekken (maximaal een seizoen daar voor).
Natuurlijk moeten ze sowieso zorgen dat Sulejmani topfit geraakt en dit komende seizoen gaat schitteren maar dan moet je hem wel heel veel speeltijd geven en met Cvitanich, Suarez en Sulejmani heeft Ajax 3 man voor 2 posities.
Met de nadruk op: ''(maximaal een seizoen daar voor)''.Een seizoen van te voren is RUIM op tijd. Het huidige Ajax-bestuur, dat overigens niet eens over de transfers gaat, dus laten we de technische leiding van Ajax maar de schuld geven, gaan pas op zoek naar een vervanger als de speler zelf al is vertrokken.
JohnDylan wil deze vervanger al een seizoen eerder aantrekken als het kan.
Ruim op tijd? Ik heb het ook over talenten van 16,17 en 18 jaar, die staan er dan nog niet hoor.Dat is misschien waar jij het over hebt. Maar niet John Dylan, maar daar val je hem wel op aan! Ik denk dat JD meer denkt aan een 20-jarig talent met al een behoorlijke basis.
Ik zeg ook niet dat de spelers goed zijn, ik zeg alleen dat de spelers die doorbreken op meer plaatsen inzetbaar waren. Overigens vind ik Emanuelson in een 4-3-3 als nummer '10' wel goed als we tegen sterkere tegenstanders spelen. Vooral tegen PSV (thuis) liet hij zien dat hij op deze positie zeer goed uit de voeten kan.
Als je een talent kan halen moet je hem halen en niet wachten tot je sterspeler weg is of volgend jaar weg gaat.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 17:35
|
|
Ik ben tegen het halen van spelers van onder de 18 en verder denk ik niet dat je een talent moet halen en die dan op de bank zetten, voor 1 seizoen kan dat maar voor meer is het alleen maar slecht voor zijn ontwikkeling. Daarom zei ik maximaal een jaar van de voren. 6 maanden mag ook en zou misschien nog wel beter zijn aangezien 6 maanden genoeg tijd is voor een echt talent om zich aan te passen aan de omgeving en het niveau. Ik heb het dan vooral over 20/21 jaar oude spelers want jonger heb je ze nog niet nodig en staan ze alleen maar in de weg van talent uit eigen jeugdopleiding.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 15:27
|
|
Citaat: Ik ben tegen het halen van spelers van onder de 18 en verder denk ik niet dat je een talent moet halen en die dan op de bank zetten, voor 1 seizoen kan dat maar voor meer is het alleen maar slecht voor zijn ontwikkeling. Daarom zei ik maximaal een jaar van de voren. 6 maanden mag ook en zou misschien nog wel beter zijn aangezien 6 maanden genoeg tijd is voor een echt talent om zich aan te passen aan de omgeving en het niveau. Ik heb het dan vooral over 20/21 jaar oude spelers want jonger heb je ze nog niet nodig en staan ze alleen maar in de weg van talent uit eigen jeugdopleiding.
Ik heb ook het liefst dat dat verboden wordt, spelers ond er de 18 halen. Maar andere clubs doen het dus dan kunnen wij niet achterblijven.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 15:31
|
|
Onzin, als je de eigen jeugdopleiding op orde hebt dan hoef je geen spelers te kopen van onder de 18. Dit zou dan zelfs slecht zijn voor de ontwikkeling van je eigen talenten. Ajax zou 6 spelers uit eigen jeugdopleiding in de basis moeten hebben en omdat ik vind dat de bank en tribune ook alleen maar uit eigen jeugd moet bestaan hoeft Ajax dus maar 5 spelers uit het buitenland te hebben gekocht. Die spelers kan je best kopen als ze een jaar of 20 zijn en dan eerst zes maanden tot een jaar laten laten wennen aan Ajax, de Eredivisie en Nederland.
Wat er dus moet gebeuren is dat Ajax de jeugdopleiding eerst eens helemaal op orde moet krijgen zodat niet alleen de toptalenten als Sneijder echt klaar de jeugdopleiding uit komen maar ook jongens met iets minder natuurlijk talent zoals Siem de Jong en 'Jari' van der Heijden.
Daarbij moet Ajax de scouting top maken zodat die 5 spelers in de basis die wel uit het buitenland gekocht zijn ook echt toptalenten zijn die alles in zich hebben om niet alleen te slagen bij Ajax maar ook echt Ajax naar een hoger niveau tillen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 15:42
|
|
Ik vind dat als je een toptalent kan halen moet je het doen. Messi, Fabregas zijn bijvoorbeeld ook zo bij hun club terecht gekomen. Moet je eens voorstellen dat die bij Ajax speelen (of speelden).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 15:46
|
|
Citaat: Ik vind dat als je een toptalent kan halen moet je het doen. Messi, Fabregas zijn bijvoorbeeld ook zo bij hun club terecht gekomen. Moet je eens voorstellen dat die bij Ajax speelen (of speelden).
Heel leuk en aardig maar van de 100 jeugdspelers die je zou halen wordt er misschien 1 zo goed als Messi of Fabregas. Het is veel makkelijker die spelers op te leiden want talent ziet elke club en dan halen clubs in Engeland en Spanje zo'n speler veel makkelijker dan Ajax. Die spelers komen gewoon niet naar Amsterdam, ook niet op jonge leeftijd want de wereld is zo klein dat ze meteen bij elke grote club bekend zijn.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 18:18
|
|
Jol benoemt Suárez tot aanvoerder van Ajax
Geschreven op woensdag, 15 juli om 18:23
Luis Suarez is de komende periode de aanvoerder van Ajax. Dat heeft trainer Martin Jol woensdagavond tijdens de teambespreking voor het oefenduel met Bristol City bekendgemaakt aan de spelersgroep. Afgelopen seizoen droeg Uruguayaan ook al een aantal wedstrijden de aanvoerdersband van de Amsterdamse club om zijn arm.
"Luis is een van mijn belangrijkste spelers'', lichtte Jol via de officiële kanalen zijn beslissing toe. "Hij heeft vorig seizoen al laten zien hoe belangrijk hij is voor de groep en voor het team. Ik merk dat hij ook heel betrokken is. Daarom ben ik erg blij dat Suárez zich ook voor dit seizoen weer aan Ajax committeert."
"Luis heeft de afgelopen weken een heel goede indruk op me gemaakt. Zowel binnen als ook buiten het veld.'' Suárez was afgelopen seizoen erg belangrijk voor de Amsterdammers. De 22-jarige aanvaller tekende in 31 competitiewedstrijden voor liefst 22 doelpunten en 14 assists. Hij werd eerder met Valencia in verband gebracht.
Suárez blijft sowieso nog minimaal een jaar bij Ajax. "Honderd procent zeker", benadrukte hij onlangs. "Ja, ook als bijvoorbeeld AC Milan dertig miljoen biedt. Onder deze trainer kan ik beter worden. Ik ben in Nederland nog niet uitgeleerd. Je moet pas naar 'het buitenland' gaan als je daar helemaal klaar voor bent. Misschien volgend jaar."
vz.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 18:39
|
|
Mooi! Dik terrecht!
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 10:29
|
|
Citaat: Suárez: "Het motiveert om aanvoerder te zijn"
Ajax-trainer Martin Jol heeft Luis Suárez woensdag aangewezen als aanvoerder van zijn team. De Uruguayaan speelde tegen Bristol City voor het eerst als officiële captain van Ajax.
"Het motiveert om aanvoerder te zijn", zegt de aanvaller op de website van de hoofdstedelingen. "Makkelijk is het niet om aanvoerder te zijn van Ajax. Maar als je de band mag dragen, geeft dat zeker zelfvertrouwen."
Suárez scoorde tegen Bristol City de openingstreffer op aangeven van uitblinker Urby Emanuelson, die tevreden was over de 4-0 zege op de Engelsen. "We zijn vandaag als team goed bezig en hebben weinig weggeven. We beginnen aardig op elkaar ingespeeld te raken. Het is nu aan ons om deze goede lijn door te trekken naar de competitie."
Bron: Voetbalprimeur.nl
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 14:08
|
|
Eerst vond ik Suarez maar een beetje vreemd met die schwalbes, maar dat komt door zijn winnaarsmentaliteit, en daarom is hij nu waar hij is + zijn skills natuurlijk.
Hij heeft zich dan ook volop bewezen om aanvoerder te zijn, en afgaande op het nieuws laatste tijd heeft het Ajax alleen maar goed gedaan.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 18:14
|
|
Citaat: Eerst vond ik Suarez maar een beetje vreemd met die schwalbes, maar dat komt door zijn winnaarsmentaliteit, en daarom is hij nu waar hij is + zijn skills natuurlijk.
Hij heeft zich dan ook volop bewezen om aanvoerder te zijn, en afgaande op het nieuws laatste tijd heeft het Ajax alleen maar goed gedaan.
Suarez is altijd al zo geweest en was zo bij FC Groningen ook al. Allen toen hij in Ajax shirt ging voetballen werd alles overdreven en werd er extra op gelet.
Ik vind schwalbes geen onderdeel van een winnaarsmentaliteit. Doorzetten en al struikelend schieten/verdergaan. Dat is winnaarsmentaliteit. Een stukje Dirk Kuyt. Gelukkig heeft Van Basten in ieder geval nog wel wat goeds achtergelaten, daar hij Suarez dat goed heeft afgeleerd. Voor de rest heb ik alleen nog twijfels bij het aanvoerderschap vanwege de comminucatie (taal etc.) en hoe Suarez gaat reageren als Ajax word vernederd. Als aanvoerder moet je altijd beheerst blijven en mag je je op sommige momenten niet laten gaan. Een Suarez kan makkelijk is een rode kaart pakken. Als rechteraanvaller is dat niet eens zo'n groot probleem, maar als aanvoerder wel. Dus ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 19:53
|
|
Ik zie geen verschil tussen een rechteraanvaller rood pakt of de aanvoerder. Je moet gewoon zorgen dat geen onnodig rood pakt want je benadeelt alleen maar je eigen team erbij. Ik vind dat er te veel nadruk word opgelegd op het aanvoederschap van Suarez. Er zullen meer spelers moeten opstaan dan alleen Suarez. Het is wel een leuke beloning voor Suarez voor zijn goede spel.
|
peet
Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 19:56
|
|
Ik denk dat ajacied_for_life bedoeld, dat je als aanvoerder het goede voorbeelt moet geven en dus geen domme rode kaart moet pakken.
Omdat er als aanvoerder meer druk op je ligt en meer ogen op je zijn gericht.
Verder hoop ik dat Wielaert zich dit jaar ook gaat laten gelden, net zoals Emanuelson en Verthongen.
Ik zie trouwens in Enoh, over een paar een goede aanvoerder, die jongen gaat altijd voorop in de strijd:)
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 20:01
|
|
Citaat: Ik denk dat ajacied_for_life bedoeld, dat je als aanvoerder het goede voorbeelt moet geven en dus geen domme rode kaart moet pakken.
Verder hoop ik dat Wielaert zich dit jaar ook gaat laten gelden, net zoals Emanuelson en Vertonghen.
Ik zie trouwens in Enoh, over een paar een goede aanvoerder, die jongen gaat altijd voorop in de strijd:) Ik snap ajacied_for_life wel, maar ik heb daar en andere gedachte over. Ik vind dat je altijd moeten oppassen dat je geen rode kaart krijgt omdat je aanvoerder bent. Iedere speler heeft zijn eigen verantwoording ongeacht of je basisspeler bent of wisselspeler. Je laat je team gewoon in de steek en dat vind ik niet kunnen.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 21:43
|
|
Citaat: Ik denk dat ajacied_for_life bedoeld, dat je als aanvoerder het goede voorbeelt moet geven en dus geen domme rode kaart moet pakken.
Verder hoop ik dat Wielaert zich dit jaar ook gaat laten gelden, net zoals Emanuelson en Vertonghen.
Ik zie trouwens in Enoh, over een paar een goede aanvoerder, die jongen gaat altijd voorop in de strijd:) Ik snap ajacied_for_life wel, maar ik heb daar en andere gedachte over. Ik vind dat je altijd moeten oppassen dat je geen rode kaart krijgt omdat je aanvoerder bent. Iedere speler heeft zijn eigen verantwoording ongeacht of je basisspeler bent of wisselspeler. Je laat je team gewoon in de steek en dat vind ik niet kunnen.
Een team is rondom een aanvoerder gebouwd. De hele organisatie is opgebouwd rondom een aanvoerder. Het hele team zal anders moeten anticiperen op de wedstrijd en andere spelers moeten nu de taken overnemen. Dat is echt wel een groot verschil hoor!
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 22:16
|
|
Een team is rondom een aanvoerder gebouwd. De hele organisatie is opgebouwd rondom een aanvoerder. Het hele team zal anders moeten anticiperen op de wedstrijd en andere spelers moeten nu de taken overnemen. Dat is echt wel een groot verschil hoor!
Een team is opgebouwd uit een tactiek waarin het beste resultaat moet worden behaalt. Iedere speler heeft zijn eigen taak en voert die als het goed ook uit. Als een speler rood krijgt maakt niet wie dan zullen andere spelers hun rol moeten invullen. Aanvoerder bepaalt niet maar een trainer bepaalt dingen of moet Suarez ook de verdediging gaan regelen.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 20:57
|
|
Citaat: Een team is opgebouwd uit een tactiek waarin het beste resultaat moet worden behaalt. Iedere speler heeft zijn eigen taak en voert die als het goed ook uit. Als een speler rood krijgt maakt niet wie dan zullen andere spelers hun rol moeten invullen. Aanvoerder bepaalt niet maar een trainer bepaalt dingen of moet Suarez ook de verdediging gaan regelen.
Natuurlijk is dat zo maar die tactiek word door de trainer EN de aanvoerder bepaalt. De aanvoerder is het communicatie middel tussen de scheidsrechter en het team.
Als een speler zijn taak niet uitvoert moeten de aanvoerder en de trainer dat rechtzetten. Denk je dat Jol vanaf de zijlijn alles kan regelen? Als Suarez wegvalt als aanvoerder is de communicatie tussen de trainer en zijn "belangrijkste" speler weg. Dan MOET iemand dat anders overnemen en vaak is dat lastig.
Een aanvoerder heeft een VEEL grotere taak dan iedere andere speler en die MOET dus worden opgevangen door andere spelers. Wat lastiger is dan als een bijvoorbeeld rechtsbuiten weg wordt gestuurd.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 10:34
|
|
Citaat: Ajax wil contract Suarez opwaarderen
Luis Suarez staat op de nominatie om door Ajax ruimer beloond te worden. De Uruguayaanse topscorer behoort bij de Amsterdamse club niet tot de topverdieners, terwijl zijn prestaties van vorig seizoen daar aanleiding toe gaven. Dat wil Ajax binnenkort rechttrekken.
Commercieel directeur Henri van der Aat, verantwoordelijk voor de contractbesprekingen bij de club, wil niet op namen ingaan. ‘Maar in zijn algemeenheid houden nieuwe trainers de salarisstructuur tegen het licht’, aldus Van der Aat. ‘Dan wordt er door de technische staf gekeken hoe de prestaties en de lonen van de spelers zich tot elkaar verhouden. Waar dat nodig en haalbaar is, wordt dat in overleg met de directie aangepast.’
De nieuwe trainer, Martin Jol, is zeer te spreken over Suarez. Jol benoemde de aanvaller twee weken geleden tot aanvoerder en roemde tijdens het trainingskamp in Engeland het spel en de betrokkenheid van zijn belangrijkste speler.
Vorig seizoen was Suarez de spil om wie het spel van Ajax draaide. De Uruguayaanse international scoorde 22 van de 74 competitiedoelpunten en leverde veertien assists, waarmee hij direct bij 48,6 procent van de doelpuntenproductie was betrokken.
Vi.nl
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:00
|
|
Het zal geweldig zijn als hij na dit seizoen nóg een jaar blijft! Maar ik denk dat hij vertrekt.. Hij is eigenlijk nu al klaar voor de top, maar hij beseft dat het makelijker is om volgend jaar te gaan omdat hij dan nóg beter is. Hij zegt ook dat hij wil landskampioen wil worden, anders heeft Ajax niks aan hem gehad. Zo dacht hij ook bij Groningen, hij wilde daar Europees voetbal halen.
Aan de andere kant.. Hij is aanvoerder, heeft het naar z'n zin, is geliefd bij de fans. Geen reden om hier weg te gaan. Hij heeft aangegeven alleen naar de échte top te willen en het liefst naar Barcelona. Ik denk dat Barça eerder aan een andere versterking denkt aangezien ze Ibrahimovic, Messi, Krkic en Henry al hebben. Real Madrid koopt het liefst allen de allerbeste uit Engeland en Italie. Atlético en Valencia zijn niet de absolute top. Inter bij Inter zie ik hem echt niet spelen. AC Milan heeft geen geld, en als ze Pato en Huntelaar of Fabiano hebben dan denk ik niet dat ze Suárez willen hebben. En zeg nou zelf, bij Mancheste United, Liverpool, Arsenal en Chelsea past hij niet. Dus dan blijft Bayern over..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:47
|
|
Hopelijk staat er ook een contractverlenging tegenover de opwaardering van het contract.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:53
|
|
Meer dan verdiend. Of hij moet verlengen houd ik in het midden. Ik weet niet of we verder met deze jongen moeten gaan. Dat hij onze beste speler is weet iedereen. Maar ik wil graag terug naar de 4-3-3 en met Suarez wordt het lastig zo te spelen. Een behoorlijk dylema.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:59
|
|
Citaat: Meer dan verdiend. Of hij moet verlengen houd ik in het midden. Ik weet niet of we verder met deze jongen moeten gaan. Dat hij onze beste speler is weet iedereen. Maar ik wil graag terug naar de 4-3-3 en met Suarez wordt het lastig zo te spelen. Een behoorlijk dylema.
Ik wil ook 4-3-3 maar hij deed het toch heel goed als rechtsbuiten?
|
Leonel
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:01
|
|
Citaat: Meer dan verdiend. Of hij moet verlengen houd ik in het midden. Ik weet niet of we verder met deze jongen moeten gaan. Dat hij onze beste speler is weet iedereen. Maar ik wil graag terug naar de 4-3-3 en met Suarez wordt het lastig zo te spelen. Een behoorlijk dylema.
Ik wil ook 4-3-3 maar hij deed het toch heel goed als rechtsbuiten?
Aanvallend wel, maar verdedigend is het een drama.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:06
|
|
Het wordt wel steeds beter, en nu hij aanvoerder is neemt hij meer verantwoordelijkheid. Dus dat zal ook wel verbeteren.
|
Leonel
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:11
|
|
Ik hoop het Guy, echt waar. Maar dan hoor je de geluiden dat hij liever in een 4-4-2 wil spelen, omdat hij minder hoeft te verdedigen.
In een 4-3-3 moet je veel meer in dienst spelen van het team dan een 4-4-2 (rechtsbuiten/rechterspits) en dat betekent pressie zetten en meeverdedigen. Ik zie dat niet meer gebeuren.
|