Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 22:59
|
|
Volgens Van Gelder verdient Luque niet zozeer veel aan salaris, maar wel ontzettend veel aan premies. Borst vertelde dat Stam ontzettend boos is geworden over de paycheck van Luque.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 23:03
|
|
Tekengeld, zei hij. Eenmalig dus.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:24
|
|
Citaat: Tekengeld, zei hij. Eenmalig dus.
Heb ik ook gehoord, i.p.v. een transfersom! Met Stam was meer aan de hand!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 13:12
|
|
Citaat: Met Stam was meer aan de hand!
Wat was er nog met Stam aan de hand, Demos?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:18
|
|
Suarez is nog altijd de beste op het veld en dat zegt al genoeg hoe het is gesteld met de Ajaxselectie. Hij is de enigste met een individuele actie en iemand die voor gevaar kan zorgen, alleen schort het hem aan overzicht. En typerend is dat hij nooit buitenom gaat, wat we van Ajax gewend zijn. Suarez is meer iemand die het best functioneert in een 2-spitsensysteem, als buitenspeler kiest hij altijd voor de eigen actie en doelkans en dat gaat tenkoste van de lopende mensen. Wat je als Ajaxspeler zeker moet hebben is in teamverband denken en doen. Dat er de laatste jaren niks doorkomt uit de jeugdopleiding wat lijkt op een goede buitenspeler zegt ook al genoeg.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:24
|
|
Ik vind dat Ajax altijd minimaal over één speler met een actie buitenom en een goede voorzet moet beschikken. Suarez is in mijn ogen het laatste probleem binnen onze selectie. Hij kan binnendoor en buitenom passeren en levert en is per seizoen bij tussen de twintig en dertig doelpunten betrokken. Z'n (hoge) voorzet is niet z'n specialiteit, maar tegen VVV slingerde hij ook twee ballen op kophoogte goed voor de goal. Suarez brengt van alles wat en is mede daardoor verschrikkelijk onvoorspelbaar. Dat hij af en toe nog te zelfzuchtig is beaam ik alleen maar, maar hij wordt dan ook vaak compleet verkeerd gebruikt. Bovendien geldt voor hem hetzelfde als voor Huntelaar: ik geef het ze te doen met de huidige medespelers.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:16
|
|
Actie binnenom, buitenom... totaal uit zijn verband gerukt. Je moet gevarieerd aanvallen (en dus over de gehele breedte van het veld), zodat er ruimte ontstaat. Dan maakt het niet uit of je links, rechts, onder of boven langs je verdediger gaat.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:28
|
|
Citaat: Met Stam was meer aan de hand!
Wat was er nog met Stam aan de hand, Demos?
Er wordt nu een link gelegd tussen het afscheid van Stam en het salaris van Luque, maar Stam had in de zomer al aangegeven te willen stoppen, lang voor de komst van Luque. MvG e.c. hebben hem overgehaald toch weer te beginnen en DAARNA KWAM LUQUE PAS. !
Stam wilde dus eerder al stoppen! Ajax had dat op waarde moeten schatten en al een verdediger moeten kopen, na het afscheid van Grygers en het mogelijk snel stoppen van Stam (afgezien van blessures)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 00:13
|
|
Citaat: Belofte voor 2008: geen fopduiken
Door RENZE LOLKEMA
DUBAI/AMSTERDAM - Ajax hervat zondamiddag in Amsterdam de competitie met de topper tegen AZ. Bij voorbaat is Luis Suárez een van de hoofdrolspelers. De spits uit Uruguay viel in de eerste competitiehelft zo vaak dat arbiters nu eerder tegen hem dan voor hem fluiten. Dat zit hem dwars.
Het moment van Suárez tegen Excelsior, vlak voor kerst. Hij smeekt om een strafschop, maar krijgt geel. Grappig voorbeeld op het trainingsveld in Dubai waar Ajax de afgelopen week een internationaal toernooi speelde. Topspelers als Klaas Jan Huntelaar, Kenneth Perez en Johnny Heitinga werkten na de ochtendsessie nog wat af op het doel van keeper Maarten Stekelenburg. Ook Luis Suárez deed mee. Maar toen hij uitgleed, galmde het luidkeels ‘Schwalbe’ door het emiraat.
Suárez’ medespelers maakten een dolletje van het probleem dat de spits al een halfjaar dwars zit. Niemand gelooft hem nog wanneer hij ter aarde stort. ‘Yellow card referee, gele kaart!’, schreeuwde Heitinga. De armgebaren van Huntelaar maakten ook duidelijk dat Suárez duikelde. Een fopduik, een Schwalbe, vals spel dus. Nu kon iedereen het eindelijk een keertje goed zien.
Súarez moest in Dubai zelf ook lachen om die voetbalhumor. Maar het is de Ajacied – over twee weken wordt hij 21 jaar – bittere ernst. Tegen Excelsior, vlak voor kerst, wantrouwde scheidsrechter Nijhuis hem toen hij vijf minuten voor tijd bij een 2-1 achterstand in het vijandelijke strafschopgebied onderuit werd gelopen. Suárez kreeg zelfs geel. Vlak na kerst deed arbiter Luinge tegen FC Twente hetzelfde nadat hij wederom was gevallen.
Suárez: ,,De spelers maakten er een geintje van op de training, maar ze staan honderd procent achter me. Ze geloven me en steunen me.’’
Tegen Inter in het toernooi om de Dubai Cup, kreeg je wel een strafschop mee. Eindelijk, zul je waarschijnlijk hebben gedacht.
Suárez: ,,Dat was een zuivere penalty. Geen twijfel mogelijk. Zoals zo vaak. Maar in Nederland zien de scheidsrechters het vaak niet goed.’’
Je bent te vaak betrapt op een fopduik, op een Schwalbe dus. Daardoor lijkt het Nederlandse arbiterkorps je niet meer te geloven.
,,Ik speel mijn eigen spel, maar probeer het te verbeteren. Ik realiseer me nu dat ik een reputatie heb op dat gebied. Dat is niet goed voor mij. Ik laat het daarom voortaan wel uit mijn hoofd om me nog zomaar te laten vallen, om Schwalbes te maken dus. Daar schiet ik niets meer mee op en het team ook niet. Er wordt extra op me gelet, blijkbaar. Maar scheidsrechters moeten de echte overtredingen wel blijven zien. Ik heb het idee dat dat niet meer gebeurt, dat ze alleen nog maar denken dat ik duikel. Dat is dus niet waar.’’
Tegen Excelsior stond je wel heel beteuterd te kijken.
,,Ze bleven maar overtredingen op me maken. Ik was niet alleen kwaad, maar ook teleurgesteld. Als we op dat moment een penalty hadden gekregen, had de wedstrijd nog kunnen kantelen. Nu verloren we.’’
Is er op dit gebied sprake van een cultuurverschil misschien? Laten we het zo zeggen: je wordt wel heel vaak uit balans gebracht.
,,In Uruguay komt een scheidsrechter aan een speler vragen wat er aan de hand is, als iets niet goed waarneembaar was. Wat is er gebeurd, waarom ben je gevallen, wordt er dan gevraagd. Een scheidsrechter praat daar met spelers, je mag in twee zinnen uitleggen waarom je viel. In Nederland zeggen ze meteen: houd je mond! Hier staan ze niet open voor discussie. In Uruguay word je als aanvaller ook meer beschermd. Bovendien wordt daar mijn manier van voetballen ook meer gerespecteerd.’’
Wat vind je van het niveau van de arbiters in Nederland?
,,Ik vind maar twee scheidsrechters goed, maar het lijkt me niet verstandig nu namen te noemen. Ik moet verder, maar zal qua stijl niet veel veranderen. Ik voetbal op intuïtie, ik zal de acties blijven maken. Ik hoop dat de scheidsrechters goeie beslissingen blijven nemen. Daar wil ik het bij laten.’’
Je had een turbulente voorbereiding. Ajax en FC Groningen lagen lang met elkaar in de clinch voordat je naar Amsterdam kon verhuizen.
,,Het was een moeilijke zomer. Ik moest weer gaan trainen bij FC Groningen met het gevoel dat ik een droom niet had kunnen waarmaken. Ik heb daar een fantastisch jaar gehad, ik was er gelukkig, maar ik was toe aan Ajax. Ik ben vooral de trainer (Ron Jans) dankbaar. Hij begreep me wel. Op een gegeven was er een dubbele trainingssessie gepland en de trainer zag ’sochtends dat ik het moeilijk had. Sla jij de middagtraining maar over, zei hij. Ga lekker met je familie naar huis, dan zie ik je morgen weer. De trainer had begrip.’’
Je sprak in Groningen beter Nederlands dan in Amsterdam.
,,Haha. Maar in Groningen moest ik wel, daar sprak niemand Spaans. Hier bij Ajax had je trainer Ten Cate, de elftalleider en de medespelers Luque, Gabri en Ursaiz. Hier spreekt iedereen mijn taal.’’
Perez is gekomen, Davids is terug. Hoe ver kan dit Ajax dit seizoen nog komen?
,,Die twee zijn belangrijk. Ik kon het in Dubai al merken aan de coaching onderling. Die is verbeterd. Als dit nieuwe elftal is ingespeeld, staat er een geweldig team. Ajax zal er in de tweede competitiehelft anders uitzien, deze spelers kunnen het omslagpunt betekenen.’’
Wat zijn je persoonlijke plannen?
,,Ik wil met Ajax kampioen worden, dat heeft prioriteit. Daar heb ik alles voor over. Ik wil graag schitteren op het WK, met Uruguay, maar eerst de titel in Nederland. Als je dan Champions League gaat spelen, komt de belangstelling voor een jonge speler als ik vanzelf.’’
Met dank aan Herman Pinkster
AD.nl
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 09:54
|
|
Citaat:
Wat zijn je persoonlijke plannen?
,,Ik wil met Ajax kampioen worden, dat heeft prioriteit. Daar heb ik alles voor over. Ik wil graag schitteren op het WK, met Uruguay, maar eerst de titel in Nederland. Als je dan Champions League gaat spelen, komt de belangstelling voor een jonge speler als ik vanzelf.’’
Met dank aan Herman Pinkster
AD.nl
Goed, die is na een goed WK en interesse van een club uit een groot land dus alweer weg
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 11:25
|
|
Zit er wel in, maar dat geldt bijna voor iedere speler.
|
Lucas
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 11:27
|
|
Mwa, een speler als Ibrahimovic wist dat hij een paar jaar bij Ajax als perfecte lerschool kon gebruiken. Je kunt beter als 23-jarige binnenkomen in een groter voetballand dan als echt broekie.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 17:01
|
|
Citaat: Mwa, een speler als Ibrahimovic wist dat hij een paar jaar bij Ajax als perfecte lerschool kon gebruiken. Je kunt beter als 23-jarige binnenkomen in een groter voetballand dan als echt broekie.
Mee eens, dus hoop ik dat hij nog een paar jaar blijft (Tegen beter weten in?)
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 20:50
|
|
Citaat: Mwa, een speler als Ibrahimovic wist dat hij een paar jaar bij Ajax als perfecte lerschool kon gebruiken. Je kunt beter als 23-jarige binnenkomen in een groter voetballand dan als echt broekie.
Helaas wel, typische broodvoetballer dit. Zie hem inderdaad na komend jaar vertrekken als hij het goed doet. Dat Ajax hem binnen 1 jaar kan losweken bij Groningen zal hem genoeg zeggen denk ik. Eigenlijk boeit het me ook niet zo veel bij hem. Leuke speler maar that's it. Geen onuitwisbare indruk ofzo. Zal het ook niet worden.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 21:28
|
|
Helaas wel, typische broodvoetballer dit. Zie hem inderdaad na komend jaar vertrekken als hij het goed doet. Dat Ajax hem binnen 1 jaar kan losweken bij Groningen zal hem genoeg zeggen denk ik. Eigenlijk boeit het me ook niet zo veel bij hem. Leuke speler maar that's it. Geen onuitwisbare indruk ofzo. Zal het ook niet worden.
Daarbij hebben we goede vervangers voor hem kijkend naar leonardo en luque
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 21:32
|
|
Citaat: Daarbij hebben we goede vervangers voor hem kijkend naar leonardo en luque
Die komen qua goals en assists en zelfs wedstrijdinstelling nog niet in de buurt van Suarez.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 22:57
|
|
Luque kan er sowieso niets meer van.
Het gaat natuurlijk ook niet zozeer om het aantal seizoenen, maar eerder om het aantal goede seizoenen. Ibrahimovic speelde er slechts eentje, pas tijdens z'n derde seizoen. Suarez is nu al bezig aan z'n eerste goede seizoen, tijdens z'n eerste.
|
Lucas
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 00:12
|
|
Natuurlijk gaat het wel om het aantal seizoenen. Ibrahimovic kon al naar europese topclubs toen hij voor Ajax koos. Hij koos bewust voor ajax omdat dat goed waqs voor zijn ontwikkeling.
Correctie, Suarez begon goed, maar speelt al maanden matig
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 00:14
|
|
En Suarez heeft niet voor Ajax gekozen omdat het goed was voor zijn ontwikkeling?
|
Lucas
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 00:16
|
|
Nee, omdat dat op dat moment de grootste club was met interesse. Als er een club uit engeland of spanje komt is hij ook bij ons na 1 seizoen weer weg
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 00:19
|
|
Iedere speler wil (gestaag) hogerop komen. Dat geldt voor Huntelaar, Maxwell, Ibrahimovic, Chivu en Suarez. Alleen spelers die hun beperkingen kennen en eigenlijk het niveau van Ajax al amper aankunnen, zullen niet aan een volgende club denken.
Dat Suarez z'n uitspraken niet bepaald handig zijn, ben ik hoe dan ook met je eens. Maar ik vertrouw er op dat als Suarez na een seizoen al weggaat, Ajax er financieel een stuk beter van wordt. Het aantrekken van Suarez was hoe dan ook een goede deal, in mijn ogen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 09:37
|
|
Iemand uit Uruguay droomt niet van FC Groningen, maar tekent er wel voor als hij daarna "binnen" is. Kan hij daarna naar Ajax, dan doet hij dat ook, zoals hij daarna ook zal kiezen voor een grotere club in het buitenland, waar hij in ieder geval zijn hobby kan uitoefenen tegen een nog groter salaris.
Het is naief te denken dat voetballers daar anders over denken, ook onze jeugdspelers dromen van een vol Bernabeu o.i.d.
Ik hoop dat Suarez zich formidabel ontwikkelt, goed voor de resultaten, goed voor hem en daarna goed voor Ajax.
|
Lucas
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 11:14
|
|
Hou nou toch eens op over naief. Er zijn wel degelijk spelers die kiezen voor een paar jaar Ajax, voordat ze zich concreet bezig gaan houden met een volgende stap. Suarez heeft zijn Ajaxshirt nog niet aan of hij praat al over op korte termijn de interesse opwekken van grote ploegen. Het één (ibrahimovic die hier een paar jaar komt om te leren) is principeel anders dan het andere.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 14:09
|
|
Citaat: Er zijn wel degelijk spelers die kiezen voor een paar jaar Ajax, voordat ze zich concreet bezig gaan houden met een volgende stap. Suarez heeft zijn Ajaxshirt nog niet aan of hij praat al over op korte termijn de interesse opwekken van grote ploegen. Het één (ibrahimovic die hier een paar jaar komt om te leren) is principeel anders dan het andere.
Kiezen voor een paar jaar Ajax i.p.v. een topclub? Geen idee wie. Maxwell? Was een volslagen onbekende. Chivu? Kon naar Vitesse (was min of meer rond), Trabelsi? kende jij hem? Zlatan? Verdiende wel erg veel bij Ajax voor een speler die nog nooit in de hoogste afdeling had gespeeld op moment van tekenen; hij was op bezoek geweest bij Arsenal, veel meer was er niet.
Suarez heeft al een half jaar een Ajax-shirt en heeft in ieder geval de wil om beter te worden om naar een topclub te verhuizen. Kan Ajax alleen maar van profiteren.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 16:54
|
|
volgens mij toonden ook diverse andere topclubs als AC Milan interesse in ibrahimovic.
|