Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 15:16
|
|
Citaat: Ajax moet gewoon een team worden. Dat spelers voor elkaar werken, zoals spelers als Enoh en Aisatti doen. Suarez is een schitterend voetballer, maar als je Ajax nu zo ziet, zou je zeggen dat Suarez net zo goed weg kan gaan. Maar ik ben blij dat ie er nog is. Zonder Suarez stond Ajax nu een stuk lager maar ik denk dat wil Ajax als team beter worden het makkelijker te doen is zonder hem. Ik wil Ajax graag 4-2-3-1 zien spelen met iedereen die een duidelijke taak heeft en zich daar ook 100% aan houdt.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Aankoop, Vermaelen, Emanuelson; Enoh, Vertonghen; Aankoop, Aisatti, Sulejmani; Aankoop.
Zo staat er een centraal een verdedigend blok met de centrale verdedigers en Enoh en Vertonghen waardoor de backs best mee op kunnen komen zonder dat het fout gaat. De centrale verdedigers hoeven alleen een beetje harde inspeelpass te hebben maar hoeven verder opbouwend niet al te goed te zijn omdat ze de bal altijd kwijt kunnen aan Enoh en Vertonghen. Deze zijn beide voetballend goed en kunnen de aanvallende middenvelders (Aisatti, Sulejmani en een aankoop, Sharbini?) makkelijk aanspelen. Deze hebben de steun nodig van een fysiek sterke spits (Mandžuki??) die de bal goed bij zich kan houden waardoor de 3 aanvallend middenvelders daaromheen goed kunnen wisselen van posities en met hun technisch snelle spel de verdediging van de tegenpartij kapot kan spelen.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Boulahrouz, Vermaelen, Emanuelson; Enoh, Vertonghen; Sharbini, Aisatti, Sulejmani; Mandžuki?.
Dit lijkt mij bijvoorbeeld een geweldige opstelling voor Ajax het volgende seizoen. Verdedigend sterk doordat het 4-2-3-1 controlerender is dan het 4-3-3.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 16:13
|
|
Maar je weet hoe het bij Ajax gaat. 4-3-3 is heilig. Ik vind dat zo'n onzin, je moet gewoon de beste team maken met wat je hebt.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 16:16
|
|
Ach, er is toch geen mens die zeurt als Ajax 4-2-3-1 gaat spelen? Het verschil is tamelijk gering en met aantrekkelijke spelers is zo'n systeem ook aantrekkelijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 19:35
|
|
En weer de meeste assists gegeven. 14 stuks.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 19:40
|
|
Citaat: En weer de meeste assists gegeven. 14 stuks. Plus 22 doelpunten = beste speler van de Eredivisie.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 21:04
|
|
Ben benieuwd wat hij gaat doen als Co komt. Is Adriaanse een trainer die spelers vrijheid durft te geven?
Zelf hoop ik dat hij blijft. Als Sulejmani volgend jaar helemaal fit is en Suárez is er ook nog heb je grote kans om kampioen te worden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 21:07
|
|
Citaat: Ben benieuwd wat hij gaat doen als Co komt. Is Adriaanse een trainer die spelers vrijheid durft te geven?
Zelf hoop ik dat hij blijft. Als Sulejmani volgend jaar helemaal fit is en Suárez is er ook nog heb je grote kans om kampioen te worden. Ik denk dat Adriaanse Suarez wel harder aan gaat pakken als hij grote kansen mist of een bal had moeten afgeven. Maar dat heeft Suarez ook nodig wil hij de volgende stap maken naar een Europese topper.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 21:09
|
|
Citaat: Ben benieuwd wat hij gaat doen als Co komt. Is Adriaanse een trainer die spelers vrijheid durft te geven?
Zelf hoop ik dat hij blijft. Als Sulejmani volgend jaar helemaal fit is en Suárez is er ook nog heb je grote kans om kampioen te worden.
Ik ben ook heel benieuwd of hij wel of niet blijft. Ik denk eigenlijk niet dat hij nog blijft hij steekt gewoon met kop en schouders boven de meeste Ajacieden uit. Na een jaar waarin hij (weer) geen Champions League kan spelen denk ik niet meer dat hij in Amsterdam blijft. Hij is denk ik toe aan wat anders hoe jammer dat ook is.
Illustratief vind ik echt het beeld dat ik van hem heb toen hij bij Sparta-Ajax van het veld liep, daar was meer aan de hand dan alleen de pijn die hij op dat moment voelde.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 21:12
|
|
Hij was dan ook al ontploft in de rust.
Tja, Co, keurslijf, Suárez..
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 12:21
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=6oV0h93CK_o
Leuke reclame met Suarez in de hoofdrol. Overigens vind ik het wel leuk dat hij zelf ook kan lachen met oa scheidsrechters, bank en kaarten. Maar hij geeft onbedoeld ook een lekker signaal naar de KNVB af. Ach, niet teveel achter zoeken Pablo. Kijk maar en geniet!
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 14:14
|
|
Citaat: http://www.youtube.com/watch?v=6oV0h93CK_o
Leuke reclame met Suarez in de hoofdrol. Overigens vind ik het wel leuk dat hij zelf ook kan lachen met oa scheidsrechters, bank en kaarten. Maar hij geeft onbedoeld ook een lekker signaal naar de KNVB af. Ach, niet teveel achter zoeken Pablo. Kijk maar en geniet!
Wat een slechte reclame zeg.
|
1312Nikos
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 16:53
|
|
waarom zegt die man Abe lenstra
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 17:08
|
|
Citaat: waarom zegt die man Abe lenstra
Als grap, het moet een beetje sullige man voorstellen, denk ik.
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 17:37
|
|
Ik vind het een mooie reclame, hopelijk zie ik hem neit vaak want ik heb over het algemeen een hekel aan de reclameblokken.
|
1312Nikos
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 18:31
|
|
Citaat: waarom zegt die man Abe lenstra
Als grap, het moet een beetje sullige man voorstellen, denk ik.
Hehe, ja. Dacht ik al maarja vond het maar een beetje stom.
Had dan in ieder geval geen Abe Lenstra genoemd.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 18:31
|
|
Citaat: Ik vind het een mooie reclame, hopelijk zie ik hem niet vaak want ik heb over het algemeen een hekel aan de reclameblokken.
Nee, nee ik heb kaarten genoeg (A) Ik vind hem leuk
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 00:06
|
|
Hij heeft in ieder geval zelfspot
Wat moest ik lachen bij dat spotje zeg
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 12:32
|
|
Suarez vindt zichzelf geen goede aanvoerder
EXCLUSIEF - Ajax is op zoek naar een leider, maar het blijkt nog flink lastig om die te vinden. Ook Luis Suarez is het afgelopen seizoen enkele keren aanvoerder geweest. Daar blijft het wat hem betreft ook bij, zegt hij tegenover Ajaxlife.nl.
Opvoeding
De Uruguayaan zei na de 6-2 nederlaag tegen PSV dat Ajax geen echte leiders heeft, waarmee hij (onbedoeld) spelers als Rob Wielaert en Oleguer declasseerde. "Ik bedoelde met die opmerking dat er niemand is die een beetje oorlog kan maken, of het team opzweept als dat nodig is," legt Suarez nu verder uit.
Na het met 4-0 verloren duel tegen Sparta had hij dezelfde woorden kunnen spreken. Ajax speelde zielloos. Het verschil in onderlinge beleving kan Suarez wel verklaren. "Het leven in Uruguay is harder. Je moet vechten, krijgt niets cadeau. We zijn op zeventienjarige leeftijd al volwassen. In Nederland word je op je 22ste nog steeds gezien als jongen."
Zijn passie overbrengen op teamgenoten ziet de Ajacied echter nog niet als een van zijn taken. "Daar ben ik te jong voor. Ik ga niet iemand uitschelden die ouder is dan ik. Dat kan ik niet, zo ben ik niet opgevoed. En ik zit met de taal. Ik ben het Nederlands niet genoeg machtig om alles goed te begrijpen en goed uit te leggen."
Het complete, uitgebreide interview met Suarez staat in de Ajax Life die vrijdag verschijnt.
Bron: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/3614
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Vr 15 mei 2009 12:39
|
|
Ajacied Suarez: 'Ik heb zelfs al een huis in Barcelona'
In de nieuwste uitgave van Duck Out ‘Een vrolijk sportblad’, vanaf vrijdag te koop in de winkel, krijgt Ajax-aanvaller Luis Suarez negen vragen voorgelegd. De Uruguayaan, 22 jaar geleden geboren in Salto, gaat onder anderen in op zijn idool, zenuwen voor een wedstrijd, zijn roots, heimwee, Ajax en FC Barcelona. Hieronder vraag zes en het antwoord van Suarez.
Wat is je droomclub?
‘Ik vind Ajax een heel mooie club, ik ben trots dat ik hier mag voetballen. Ooit zou ik voor Barcelona willen spelen. Ik heb zelfs al een huis in die stad, mijn vrouw is daar vaak met haar familie.’ (DD/MB
Bron: http://www.sportweek.nl/voetbal/96292/Ajacied_Suarez_Ik_heb_zelfs_al_een_huis_in_Barcelona
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 20:59
|
|
Opzich best grappig...
Citaat: Fiorentina watching Ajax striker Luis Suarez
18.05.09 | tribalfootball.com
Fiorentina are watching Ajax striker Luis Alberto Suarez.
The Viola are in the market for a new forward and have Suarez under consideration, along with Inter Milan veteran Hernan Crespo.
Suarez is also interesting PSV Eindhoven and AC Milan.
http://www.tribalfootball.com/fiorentin ... rez-245144
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 21 mei 2009 21:00
|
|
tribalfootball....
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 12:07
|
|
Hahahahaha PSV en AC Milan willen hem ook. Yeah right
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 15:02
|
|
Citaat: Hahahahaha PSV en AC Milan willen hem ook. Yeah right
Denk dat wel meer clubs hem willen.
Eigenlijk wel heel de eredivisie :p
Die reclame is trouwens vet leuk.
Nee, nee Suarez nooit gaan zitten op de bank.
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 24 mei 2009 22:51
|
|
Filmpje: Alle doelpunten Luis Suárez van dit seizoen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:52
|
|
De geruchten over met name aanvallend ingestelde spelers die her en der in verband worden gebracht met een nieuwe club nemen toe. Villa, Van Nisterooij, Tevez, Crespo, Ronaldo, Ribery, Sneijder, Dembele, Arnautovic, Eto'o, Elia, Kaka etc etc.
Nergens hoor ik de naam van Suarez vallen, een goed teken of is die stilte juist verdacht.........
Ik heb zo mijn twijfels
|