Auteur
|
Bericht
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 15:58
|
|
Barca zou uiteindelijk wel een mooie club voor hem zijn, maar betwijfel of ze hem wel echt nodig hebben. Ajax zal hem lijkt me in ieder geval niet in de winter laten gaan.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 14:18
|
|
Citaat:
Suárez: "Ik moet weg bij Ajax"
"Je kan maar één Luis Suárez in je team hebben." Dat zei Ron Jans vorig jaar over de rechtsbuiten. En misschien had de coach van FC Groningen daar ook wel gelijk in. "Van Klaas-Jan Huntelaar wordt verwacht dat hij het eerste vertrekt, maar ik denk dat Luis een net zo grote kans maakt."
Dat zei Ron Jans dus een maand of twee geleden. Suárez (foto) zelf vult aan: "Ik hoop het allerbeste voor Klaas-Jan. Hopelijk scoort hij aan de lopende band bij Real Madrid", vertelt de buitenspeler die geboren is in Uruguay. "Of hij net zoveel scoort als bij Ajax moeten we maar afwachten. Ik hoop het wel voor hem. Maar bij Ajax wist hij dat hij ballen van mij zou krijgen, of het in Madrid net zo makkelijk is, dat moeten we maar even afwachten."
Suárez heeft wel een droom: "Hopelijk speel ik ooit nog een keer samen met Huntelaar. Misschien wel bij Real Madrid." Suarez vindt zelf dat hij hogerop moet: "Hoe vervelend het ook is voor Ajax, als ik beter wil worden zal ik weg moeten bij Ajax. Waar mijn plafond ligt? Als ik me echt door wil ontwikkelen en echt beter wil worden zal ik moeten vertrekken uit Amsterdam. Ik twijfel er niet aan dat ik een hoger niveau aankan." www.ajaxfans.net
Je had het aan kunnen zien komen dat Suarez ooit een vertrek wilt gaan forceren. Ik was wel blij toen Ajax hem haalde, maar ik wist dat hij ook bij Ajax op zo'n manier zal gaan vertrekken. Of in ieder geval, een vertrek forceren zodra er een topclub gerucht komt. Maar eerlijk is eerlijk, Suarez verdient ook wel een stapje hoger.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 14:27
|
|
Suárez is inderdaad toe aan een stapje hoger. In de zomer moeten ze hem dan ook maar laten gaan voor een leuk bedrag. Ik hoop ook dat hij begrijpt dat Ajax hem nu niet direct kan laten vertrekken.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 14:28
|
|
Suarez overschat zichzelf een beetje. Hij is nog niet uitgeleerd bij Ajax, heeft nog zat te leren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 14:57
|
|
Bij een Ajax dat CL gaat spelen, klopt dat inderdaad. Hoe dan ook, hij vertrekt na dit seizoen bij Ajax vrijwel zeker. Kun je leuk vinden of niet, maar er zal wel een club komen met veel geld op een hoger plan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 06:04
|
|
Lijkt me sowieso een flutbron, maar als we er toch serieus op in moeten gaan: men kan nog een beetje hoop vestigen op het feit dat hij geen Europees paspoort heeft.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 09:24
|
|
Citaat: Lijkt me sowieso een flutbron, maar als we er toch serieus op in moeten gaan: men kan nog een beetje hoop vestigen op het feit dat hij geen Europees paspoort heeft.
Inderdaad, Suarez is echt nog niet goed genoeg om 1 van de 3 te zijn bij Barcelona. Dat wordt dan jarenlang uitlenen met hem en dat is nooit goed voor een speler. Denk ook niet dat Suarez dat wil, hij heeft namelijk gezegd dat hij Ajax alleen verlaat voor een absolute topclub.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 10:03
|
|
Ik maak er meer uit op dat hij ooit weg moet bij Ajax om beter te worden. Ik denk dat als Ajax cl haalt en zijn poot een keer stijf houdt hij gewoon nog lekker in Amsterdam voetbalt voor het komende anderhalf jaar. Daarna kan hij ook nog weg voor een mooi bedrag. Hij heeft een langlopend contract.
Ajax is echter een club die uit is op de centjes. Hij zal dus wel in de zomer vertrekken. Vervanger zal dan Elia worden die echt niet eens half zo goed is als Suarez. Suarez is een fenomeen. Een verschil van 10 punten op jaarbasis als het niet meer is.
Ajax kan niet bepaald scouten dus ik verwacht ook geen speler met vergelijkbare kwaliteiten terug. Gewoon lekker voor anderhalf jaar nog behouden dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 12:47
|
|
Citaat:
Volgens De Pers neemt de belangstelling uit het buitenland voor Luis Suarez de laatste weken heel snel toe. Bij Ajax zou gevreesd worden voor een megabod op de Uruguayaan. Naast het al eerder genoemde Barcelona zou ook Valencia Suárez hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. De Ajax scouts zouden daarom al geruime tijd op zoek zijn naar een opvolger.
AN
Suárez is op het eerste oog moeilijk te vervangen, maar als Elia de lijn van dit seizoen doortrekt komt hij ongeveer op het gemiddelde van Suárez bij Groningen terecht, geloof ik (wat directe betrokkenheid bij doelpunten betreft). Suárez ging bij Ajax ook meteen een stuk beter renderen. Cvitanich en Sulejmani kunnen natuurlijk ook scoren, Sarpong is ook vrij goed in de afronding.
Van Basten laat Suárez overigens nooit in de winterstop al gaan. En terecht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 12:56
|
|
Puur denkend voor Suarez en niet voor AJAX zou ik nog 1 jaartje wachten. Zeker als AJAX CL zou gaan spelen volgend seizoen. Met die ervaring kom je toch weer een stuk sterker binnen bij die 'absolute' topclub.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 13:01
|
|
Eens. Suárez kan op Champions League niveau nog heel wat leren met Ajax.
Citaat: 'In iedereen schuilt een Suarez'
AMSTERDAM - Winnen door vals spel is niet chic. Maar iedereen doet het. Van Patrick Pothuizen tot Luis Suarez. Alleen: je hebt wel baas boven baas. ''Suarez is de echte Suarez.''
Hij oogstte een cynisch applausje van Youssef el Akchaoui toen hij de bal even uitdagend hooghield. En een uurtje later schopte de aanvoerder van NEC de Uruguayaanse balgoochelaar met een soort low-kick tegen de grond. Oog om oog, tand om tand op het voetbalveld.
De eerwraak in De Goffert had een kleine voorgeschiedenis, zei Suarez. ''Toen ik nog bij FC Groningen speelde stonden we hier in Nijmegen een keer met 4-0 of 5-0 achter,'' aldus de Uruguayaan. ''El Akchaoui hield in die wedstrijd ook een keer een balletje hoog; dat was om ons te kleineren. Ik deed het bij 0-0, het was niet bedoeld om hem te kwetsen.''
Suarez heeft de controverse aan zijn kont hangen. Zijn kwaliteit wordt geroemd en zijn bedrieglijkheid wordt verdoemd. ''Een vreselijke tegenstander, maar je bent blij als hij bij je in het elftal zit,'' zei Rob Wielaert.
Suarez zelf zegt dat hij 'alles doet' om te winnen. ''En als tegenstanders zich op mij focussen, kan dat het team helpen. Er komt namelijk meer ruimte voor andere spelers. Tegenstanders vergeten wel eens dat ze tegen Ajax spelen in plaats van tegen Luis Suarez.''
Behalve met El Akchaoui had Suarez het zondagmiddag ook aan de stok met Dani Fernández. De Spaanse rechtsback probeerde Suarez te bestrijden met eigen middelen.
Na een tackle van de aanvaller van Ajax bleef Fernández krimpend van de pijn liggen. En na de verontschuldigende 'aai' van Suarez veinsde Fernandez een pijnscheut. Suarez was de eerste om dat wangedrag in perfect Spaans te veroordelen. Alsof de Dikke de Dunne verwijt een komiek te zijn.
Zoals Fernández toonde, was vals spelen niet alleen voorbehouden aan Suarez. Ook oudgediende Patrick Pothuizen (36) gaf toe dat toneelspel tot zijn repertoire behoort. ''Ik wist dat Cvitanich een gele kaart had toen hij die tackle op mij inzette,'' zei de verdediger van NEC. ''Dus ik wachtte tot hij me raakte. En daarna ging ik gretig naar de grond.'' Het kostte Cvitanich een tweede gele (en dus rode) kaart.
Dus ook in jou schuilt een Suarez, Patrick Pothuizen? ''Ja. Ik denk dat in iedereen wel een Suarez schuilt. Maar Suarez is de echte Suarez.'' (JOP VAN KEMPEN)
Parool
Poeh, wat wordt er toch irritant veel negatieve aandacht aan Suárez besteed, zeg. Men kan amper een zin afmaken zonder het over schwalbes te hebben. En nee, dat heeft hij niet aan zichzelf te denken. De 'nuchtere' Hollanders zijn in de pers zo subjectief als de pest.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 14:17
|
|
Citaat: Eens. Suárez kan op Champions League niveau nog heel wat leren met Ajax.
Citaat: 'In iedereen schuilt een Suarez'
AMSTERDAM - Winnen door vals spel is niet chic. Maar iedereen doet het. Van Patrick Pothuizen tot Luis Suarez. Alleen: je hebt wel baas boven baas. ''Suarez is de echte Suarez.''
Hij oogstte een cynisch applausje van Youssef el Akchaoui toen hij de bal even uitdagend hooghield. En een uurtje later schopte de aanvoerder van NEC de Uruguayaanse balgoochelaar met een soort low-kick tegen de grond. Oog om oog, tand om tand op het voetbalveld.
De eerwraak in De Goffert had een kleine voorgeschiedenis, zei Suarez. ''Toen ik nog bij FC Groningen speelde stonden we hier in Nijmegen een keer met 4-0 of 5-0 achter,'' aldus de Uruguayaan. ''El Akchaoui hield in die wedstrijd ook een keer een balletje hoog; dat was om ons te kleineren. Ik deed het bij 0-0, het was niet bedoeld om hem te kwetsen.''
Suarez heeft de controverse aan zijn kont hangen. Zijn kwaliteit wordt geroemd en zijn bedrieglijkheid wordt verdoemd. ''Een vreselijke tegenstander, maar je bent blij als hij bij je in het elftal zit,'' zei Rob Wielaert.
Suarez zelf zegt dat hij 'alles doet' om te winnen. ''En als tegenstanders zich op mij focussen, kan dat het team helpen. Er komt namelijk meer ruimte voor andere spelers. Tegenstanders vergeten wel eens dat ze tegen Ajax spelen in plaats van tegen Luis Suarez.''
Behalve met El Akchaoui had Suarez het zondagmiddag ook aan de stok met Dani Fernández. De Spaanse rechtsback probeerde Suarez te bestrijden met eigen middelen.
Na een tackle van de aanvaller van Ajax bleef Fernández krimpend van de pijn liggen. En na de verontschuldigende 'aai' van Suarez veinsde Fernandez een pijnscheut. Suarez was de eerste om dat wangedrag in perfect Spaans te veroordelen. Alsof de Dikke de Dunne verwijt een komiek te zijn.
Zoals Fernández toonde, was vals spelen niet alleen voorbehouden aan Suarez. Ook oudgediende Patrick Pothuizen (36) gaf toe dat toneelspel tot zijn repertoire behoort. ''Ik wist dat Cvitanich een gele kaart had toen hij die tackle op mij inzette,'' zei de verdediger van NEC. ''Dus ik wachtte tot hij me raakte. En daarna ging ik gretig naar de grond.'' Het kostte Cvitanich een tweede gele (en dus rode) kaart.
Dus ook in jou schuilt een Suarez, Patrick Pothuizen? ''Ja. Ik denk dat in iedereen wel een Suarez schuilt. Maar Suarez is de echte Suarez.'' (JOP VAN KEMPEN)
Parool
Poeh, wat wordt er toch irritant veel negatieve aandacht aan Suárez besteed, zeg. Men kan amper een zin afmaken zonder het over schwalbes te hebben. En nee, dat heeft hij niet aan zichzelf te denken. De 'nuchtere' Hollanders zijn in de pers zo subjectief als de pest.
Ik heb de wedstrijd via Sentanta gekeken, wat een Iers sportkanaal is. En
ik kan je vertellen dat bijna elke keer dat Suarez ging liggen of wat dan ook, zij vonden dat Suarez gelijk had. En de reden die ze vaak gaven , en terecht, is dat de tegenspelers niet voor de bal gaan, maar naar Suarez.
Een terechte conclusie.
Off-topic: de eerste gele kaart van Cvitanich had gewoon een penalty moeten zijn.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 14:20
|
|
Wat te denken van het natrappen van Bouaouzan wat donkerrood is. Niets met voetbal te maken. En er waren meerdere momenten dat Suarez hem had moeten krijgen. Een keer snelde hij op de achterlijn voorbij Zomer waarna Zomer hem naar grond duwt. Overtreding. Ook bij El-Akchaoui die vol in de rug van Suarez springt en zelfs daar floot Blom niet voor.
NEC mag blij zijn dat het met 11 man is geeindigt. Johnny Burgerking (niet eens te zien in de samenvatting!!!!!) schopte Urby vol op zijn knieen (aanslag) en ook het lomp inkomen van Ramon Zomer (ook niet te zien in samenvatting, lekker anti-Ajax) bij Maarten Stekelenburg was ook niet bepaald netjes en een kaart waard.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 15:42
|
|
Citaat: Wat te denken van het natrappen van Bouaouzan wat donkerrood is. Niets met voetbal te maken. En er waren meerdere momenten dat Suarez hem had moeten krijgen. Een keer snelde hij op de achterlijn voorbij Zomer waarna Zomer hem naar grond duwt. Overtreding. Ook bij El-Akchaoui die vol in de rug van Suarez springt en zelfs daar floot Blom niet voor.
NEC mag blij zijn dat het met 11 man is geeindigt. Johnny Burgerking (niet eens te zien in de samenvatting!!!!!) schopte Urby vol op zijn knieen (aanslag) en ook het lomp inkomen van Ramon Zomer (ook niet te zien in samenvatting, lekker anti-Ajax) bij Maarten Stekelenburg was ook niet bepaald netjes en een kaart waard. Ik heb die overtreding gezien, twee hele lichte overtredingen van cvitanich waren gele kaarten waard dus rood, Beukering schopt bewust Urby bijna door tweeen en hij komt er af met een gele kaart die diep rood had moeten zijn.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 15:49
|
|
Eerste van Dario was onterecht, want kreeg een fikse duw van Lorenzo Davids.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 17:04
|
|
Citaat: Eerste van Dario was onterecht, want kreeg een fikse duw van Lorenzo Davids. Ik hoorde in de VI dat die snor verklaarde dat die rode kaart geseponeerd diende te worden, ik wacht wel af hoe dat gaat uitpakken.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 17:36
|
|
Ik vond Suárez gister prima spelen, maar liep me opnieuw aan zijn gedrag te ergeren. Tuurlijk de tegenstander was ook niet leuk bezig maar Suárez moet toch echt beter weten. Het is ook zonde, want 9 op de 10 keer krijgt hij toch geen gelijk van de scheids.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 17:46
|
|
En juist aan dat laatste irriteer ik me de laatste tijd. Het begint nu echt dramatische vormen aan te nemen. En de media doet er aan mee. Wanneer er een overtreding op Suárez wordt begaan en Suárez zich vervolgens aanstelt heeft men het alleen maar over het gedrag van Suárez. Aanstellerij van het slachtoffer maakt de overtreding er niet minder op hoor. Tijd dat die nuchtere Hollandse media mensen dat eens leren. Maar goed, die hebben het weer te druk om een of andere overschatte Zweed van Groningen of Heerenveen de hemel in te prijzen. Want dat zijn zulke leuke jongens die lekker normaal blijven.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 19:58
|
|
Het getouwtrek omtrent deze jongen is alweer begonnen geloof ik. Eerst Barcelona en nu schijnt Valencia gisteren voor hem op de tribune gezeten hebben. Ik hoop niet dat het hem naar het hoofd gaat stijgen, wat wel bij het karakter van Suarez zou passen.
Het zou zonde zijn als we na 2 jaar alweer afscheid moeten nemen van zo'n topper.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 20:06
|
|
Ook AC Milan schijnt hem te volgen, maargoed, ik neem aan dat iedere Europese topclub dat doet. In de zomer valt er vanaf 30 miljoen te praten.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 10:49
|
|
Suarez blijft hoe dan ook bij Ajax. Blind heeft aangegeven dat zelfs een astronomisch bod niet aanvaard gaat worden. De Uruguayaan moet het seizoen afmaken volgens de technisch manager.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 20:02
|
|
Citaat: Suarez blijft hoe dan ook bij Ajax. Blind heeft aangegeven dat zelfs een astronomisch bod niet aanvaard gaat worden. De Uruguayaan moet het seizoen afmaken volgens de technisch manager.
Ik had ook niet anders verwacht, natuurlijk houd je je topspeler. Aan het eind zal hij wel vertrekken, denk ik.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 23:23
|
|
Citaat: Luis Suarez, klieren en uitblinken
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Zolang hij nog in de eredivisie speelt, kan Nederland beter leren genieten van de wijze waarop Ajacied Luis Suarez voetbal beleeft. Dat zeggen mannen die uit ervaring weten hoe het spel aan de top wordt gespeeld. ,,Hij is absoluut de beste voetballer in de competitie.’’
Is elke voetbalwedstrijd eigenlijk niet één groot psychologisch spel, stelt Pierre van Hooijdonk een retorische vraag. De spits in ruste wijst bij zijn mening over het gedrag van Luis Suarez op alle tackles die elke eredivisiewedstrijd weer worden gemaakt bij zij- en achterlijnen.
Zodra de bal een centimeter uit rolt, weten spelers van beide ploegen niet hoe hard ze de ingooi of corner moeten opeisen. Het publiek doet scheldend en tierend mee.
Van Hooijdonk: ,,In feite claim je dan iets wat je lang niet altijd toekomt. Omdat het ‘maar’ een ingooi of een corner is, vindt iedereen dat prima. Maar zodra Luis Suarez in een wedstrijd een penalty probeert mee te krijgen, is dit land te klein. Het is selectieve verontwaardiging, waar ik niks mee heb.’’
Van Hooijdonk krijgt bijval van Ronald Koeman. Die zegt: ,,Als een uitgelokte strafschop ons ooit weer Europees kampioen zou maken, zal niemand daarover zeuren. Dan is het ongetwijfeld dat Oranje alles heeft gedaan voor het maximale resultaat.’’
Van Hooijdonk en Koeman zijn fan. Zij, oud-spelers en winnaars bij onder meer Feyenoord, Ajax, PSV, Fenerbahçe, Barcelona, Benfica, Celtic en het Nederlands elftal, genieten van de wijze waarop Circus Suarez al drie jaar door de eredivisie trekt. Er zijn wel meer spelers in de competitie die goed kunnen voetballen, maar de aanvaller van Ajax brengt ten opzichte van al zijn collegas méér.
,,Tegenstanders voelen zich geroepen om juist Suarez extra hard aan te pakken,’’ ziet Koeman wekelijks. ,,Daarbij raken ze in de war. Ze krijgen rare kaarten en vergeten ondertussen dat er bij Ajax nog een paar spelers rondlopen die beslissend kunnen zijn. Het mooie is: Suarez heeft dat zelf wél in de gaten en speelt er nog eens extra op in.’’
Wat Koeman ook aanspreekt: hoe vijandiger de sfeer ten opzichte van Suarez, hoe beter hij zelf gaat spelen. ,,Die houding van schijt aan de hele wereld, ik houd daarvan.’’
Klaas Jan Huntelaar was gezichtsbepalend bij Ajax. Na zijn vertrek neemt Suarez neemt die rol ogenschijnlijk moeiteloos over, ervaart Van Hooijdonk. ,,En eigenlijk was hij dit seizoen al dé man toen Huntelaar er voor de winterstop nog bij was. Al die goals en assists maken Suarez absoluut de beste speler in de competitie. Ik zou zeggen: geniet van zon gast zolang het nog kan. Wees niet zo kritisch als hij weer eens loopt te zuigen. Het moet raar lopen wil hij volgend seizoen niet in de top van Spanje voetballen.’’
Binnen Ajax wordt dat ook als logisch scenario gezien. De beleidsbepalers in de Arena maken zich geen valse illusies nu Barcelona en AC Milan scouts sturen om, zoals vorige week tegen NEC, de Zuid-Amerikaan live te beoordelen. Ajax kijkt zelf vooruit en probeert Eljero Elia als rechtsbuiten voor volgend seizoen binnen te halen.
Trainer Marco van Basten gaat ondertussen steeds pragmatischer om met de speler die Ajax voor vertrek eerst nog kampioen kan maken.
Voor Van Basten aan zijn klus in de Arena begon, wist hij niet wat hij aanmoest met een speler die in veel zijn tegenpool is. Een vertrek van Suarez was wat hem betreft bespreekbaar. In de voorbereiding op dit seizoen ontving Ajax ook al eens een serieus bod uit Rusland. Dat werd echter, mét instemming van Van Basten, terzijde gelegd. De coach had de kwaliteiten van Suarez toen inmiddels zelf op het trainingsveld ervaren.
Zes gele kaarten in de eerste negen competitieduels leidden daarna nog wel tot gesprekken tussen beiden. Maar in december zei Van Basten na de 2-2 tegen Slavia Praag, met een penaltygoal van Suarez na een overduidelijke schwalbe: ,,Luis is een geweldige voetballer met af en toe discutabele dingen. Misschien moeten we dat maar accepteren.
,,Als Luis laat zien dat hij beslissend is, kan ik als trainer met zijn trucen leven,’’ zegt Van Basten nu over hun relatie. ,,Zes gele kaarten in het begin, dat was niet effectief en daar maak ik dan een punt van. Maar sindsdien gaat het op dat vlak goed en kun je wat mij betreft de positieve kanten eruit lichten. Tegen NEC liet hij weer zien dat hij een échte winnaar is. Omdat hij constant bezig is, gebeuren er dingen.’’
,,Je moet altijd een slag om de arm houden bij dit type spelers, maar als buitenstaander heb ik ook het idee dat hij leert, bijvoorbeeld qua kaartenlast,’’ zegt Ronald Koeman. ,,Die progressie moet hij blijven boeken na een volgende transfer. Bij Barcelona hadden wij vroeger Stoichkov als speler die het vuurtje graag aanstak. Daar trokken wij, zijn medespelers, vaak profijt van. Je vergaf hem zelfs de dagen dat het tegen ons werkte, zoals die keer dat Hristo op de voet van de scheidsrechter ging staan.’’
Als trainer van Ajax werkte Koeman ook met een aanvaller die zowel geniaal als gek kon zijn op het veld. ,,Maar Zlatan Ibrahimovic was in zijn Ajax-tijd lang niet zo bezig met het beïnvloeden van wedstrijden als Suarez nu,’’ vergelijkt Koeman. ,,Ibrahimovic was op jonge leeftijd fysiek al zo sterk, dat tegenstanders vanzelf omvielen.’’ En als de Zweed ging lopen klieren, haalde hij eerder zichzelf uit de wedstrijd dan zijn tegenstander.
Koeman: ,,Sowieso zijn ze als voetballer verschillend. Suarez heeft niet echt een fantastische passeerbeweging. Hij rommelt zich ook met de bal aan de voet een weg naar het doel. Zijn hele stijl is gewoon zo.’’
Als Suarez binnenkort in Zuid-Europa speelt, zal hij één ding niet meer hoeven ondergaan, weet Van Hooijdonk al. ,,Hij is dan af van tegenstanders die zich gelijk hysterisch over hem heen buigen als hij in een penaltysituatie zou vallen. Die tegenstanders staan bij de scheidsrechter om aan te geven dat het geen strafschop was.’’
Het verschil ondervond hij zelf in zijn tijd bij Benfica. ,,In Nederland willen we scheidsrechters helpen. Daarom zie je spelers hier belerende vingertjes opsteken richting elkaar, ook als het écht een strafschop is. In Zuid-Europa is het uitgangspunt anders. Daar staat de scheidsrechter op zich.
,,Hij wordt beschouwd als de enige die de grens stelt. Het staat alle spelers vrij te proberen die grens over te gaan. Als iemand de zaak besodemietert, is het aan de scheids om dat te doorzien.’’
AD.nl
Leuk stuk. Hopelijk komen de scouts van de topclubs vaker kijken wanneer hij speelt zoals tegen NEC.
Het klopt trouwens dat Van Basten Suárez in het begin geen Ajax-speler vond. Ajax hoopte destijds op een club die zo'n 12 miljoen wilde betalen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 23:26
|
|
Gelukkig maar dat die toen niet is verkocht.Goed dat van Basten snel heeft in gezien dat Suarez veel waarde heeft voor het team.Ik verwacht wel dat die op het einde van het seizoen wel weg gaat bij Ajax.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Za 24 jan 2009 14:11
|
|
Luis is vandaag jarig! Gefeliciteerd (niet dat hij het leest). Hij is 22 geworden.
|