Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 11:34
|
|
Citaat: Suárez is het niveau Seedorf al ontstegen. Kuijt ook trouwens.
Seedorf is zoooo overschat.
Muah, vroeger was Seedorf natuurlijk een wereld voetballer.. maar de laatste drie jaar kan hij me ook niet echt overtuigen. Het ziet er allemaal zo sloom en stijfjes uit... Naar mijn mening moet een aanvallende middenvelder flexibel en snel zijn, zeker als je gewoon 9 van de 10x aan de zijkanten wordt opgesteld.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 15:10
|
|
Citaat: 'Nederland is nu al te klein voor Suárez'
06/01/2009 13:00
Ron Jans had het me al eerder voorspeld. De hele wereld viel over Luis Suárez (21, foto) en zijn misselijkmakende schwalbes heen en zijn eigen trainer Marco van Basten dreigde met boetes en indringende gesprekken.
'Let maar op, dat doet hem helemaal niets', voorspelde Jans. 'Luis gaat gewoon zijn eigen gang. En hij komt er ook gewoon uit als overwinnaar.' Die onverstoorbaarheid is een eigenschap die hoort bij topspelers en ik moest er de afgelopen weken regelmatig aan denken toen ik Suárez zag spelen. De Uruguayaan had weliswaar flauwtjes beterschap beloofd, maar ging daarna stug verder met waar hij zo goed in is. Op 17 december ging hij tegen Slavia Praag, al met een gele kaart op zak, in de blessuretijd met een fopduik naar de grond en benutte zelf de penalty die voor 2-2 zorgde.
In Amsterdam volgde geen reactie meer. Misschien omdat een schwalbe tegen een buitenlandse club plotseling weer wel mag, maar misschien ook omdat zo langzamerhand duidelijk begint te worden dat Suárez zelf wel uitmaakt wat goed voor hem is. Hij is inmiddels ook in de positie om zich zo op te stellen. Ajax is halverwege de competitie en Suárez kwam in totaal in 24 bindende wedstrijden (competitie, UEFA Cup en KNVB-beker) in actie. Daarin maakte hij vijftien doelpunten en had hij twaalf assists. Dat is een ongelooflijk aantal, mede omdat Suárez meestal ook nog aan de rechterflank geposteerd stond.
Van Basten heeft behoorlijk moeten wennen aan Suárez, het is een publiek geheim dat hij in het begin eigenlijk niet wist wat hij met hem aanmoest. Dat is ook niet zo verwonderlijk. Suárez heeft altijd de blik naar beneden, passeert via de kluts. Die grillig ogende stijl is echter slechts een rookgordijn. Suárez heeft wel degelijk een eigen passeerstijl. Hij speelt de bal bewust op het standbeen van de verdediger
en worstelt zich vervolgens langs de tegenstander. De Uruguayaan gebruikt zijn lichaam uiterst sluw en is een meester in het lijf-aan-lijf-gevecht. Suárez heeft met 1 meter 81 een gemiddelde lengte maar is toch uiterst gevaarlijk met het hoofd. Dat heeft niets te maken met een enorme sprongkracht maar vooral met zijn beweeglijkheid. Hij is voortdurend onderweg, zijn uithoudingsvermogen is uitstekend. Hij kijkt bovendien wel degelijk om zich heen.
Wanneer de Zuid-Amerikaan wordt aangespeeld heeft hij in meer dan vijftig procent van de gevallen slechts een of twee balcontacten nodig om voor een voortzetting te kiezen. Suárez heeft dus al voordat hij de bal krijgt zijn keuze gemaakt. Bovendien is hij in Amsterdam de speler met de meeste assist. Afgelopen zondag tegen ADO Den Haag voegde hij er zelfs drie aan zijn totaal toe. In de meeste gevallen kiest Suárez in zijn voortzetting voor de voorwaartse richting in plaats van het balletje terug of breed. Het is het bewijs dat hij altijd de blik naar voren heeft gericht.
Afgelopen zondag nam Ajax afscheid van Klaas-Jan Huntelaar en Van Basten sprak de hoop uit dat de club nu eindelijk zijn selectie een beetje bij elkaar kan houden. Het is niet moeilijk te voorspellen dat de meeste belangstelling van alle scouts en clubs zal uitgaan naar Suárez die bij 27 treffers betrokken was in de 24 duels die hij meespeelde. De aanvaller wordt volgende maand pas 22 en ontwikkelt zich nog iedere wedstrijd. De Eredivisie is nu al te klein voor Suárez.
Taco van den Velde
Vi.nl
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 15:50
|
|
Het klopt inderdaad dat Van Basten in het begin niet zo overtuigd was van Suárez.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 20:28
|
|
Klopt, ik heb ook het gevoel dat het hem vrij weinig kan schelen hoe er over hem wordt gedacht. Hij wil gewoon presteren, en dat doet hij goed. Al moet ik toegeven dat ik zijn gedrag op het veld behoorlijk beu ben.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 20:31
|
|
Citaat: Klopt, ik heb ook het gevoel dat het hem vrij weinig kan schelen hoe er over hem wordt gedacht. Hij wil gewoon presteren, en dat doet hij goed. Al moet ik toegeven dat ik zijn gedrag op het veld behoorlijk beu ben.
Tuurlijk het is ook niet goed maar ik denk, dat suarez dat nodig heeft om goed te kunnen presteren.Misschien best rare gedachte maar ik denk dat zo.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 20:31
|
|
Citaat: Klopt, ik heb ook het gevoel dat het hem vrij weinig kan schelen hoe er over hem wordt gedacht. Hij wil gewoon presteren, en dat doet hij goed. Al moet ik toegeven dat ik zijn gedrag op het veld behoorlijk beu ben.
Ik vind zijn gedrag steeds beter worden en ik moet zeggen dat ik altijd een smile heb als er weer iets gebeurt met hem. Ik zie hem als een straatvechtertje en ik waardeer dat wel.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 22:02
|
|
Citaat: Luis Suarez wil altijd weer meer
Door MAARTEN WIJFFELS
ALBUFEIRA - Als één speler Ajax in 2009 kampioen kan maken, dan is het Luis Suarez. In de eerste seizoenshelft had hij een aandeel van liefst 60 procent in alle Ajax-goals.
Luis Suarez heeft lol in Albufeira. FOTO PRO SHOTS
Op het veld van FC Ferreiras loopt Luis Suarez met een glimlach rond. Het kwik haalt deze morgen nog niet de 20 graden waar hij op hoopt, maar tijdens het eerste partijspel van 2009 breekt de zon al wel door boven het Campo do Noa waar Ajax de hele week traint.
Suarez is blij dat de tweede seizoenshelft aanvangt aan de Portugese zuidkust en niet gelijk weer op de bijvelden van de Amsterdam Arena. ,,In Nederland heb ik in december altijd koude voeten. Het is alsof ik elke morgen eerst een klopje ijs in mijn voetbalschoenen moet ontdooien. Vorig jaar in januari was een trainingsweek in Dubai perfect om de boel weer op te starten. Portugal lijkt me nu qua klimaat ook okay.''
In de tweede helft van het seizoen wil Suarez de lijn van voor de winterstop doortrekken. Voorlopig drukt hij een indrukwekkend stempel op de doelpuntenproductie van zijn ploeg. Van de 54 doelpunten van Ajax in officiële wedstrijden nam Suarez er tot nu toe 15 voor eigen rekening.
Daarnaast zorgde hij ook al voor 16 assists. Opvallend is dat Suarez slechts één keer zijdelings bij een doelpunt betrokken was met een niet-directe assist. Hij is dus vrijwel altijd zelf de maker van de goal of de laatste voorbereider.
Het komt erop neer dat de aanvaller een aandeel van liefst 60 procent (59,3) heeft in alle Ajax-goals. En dat voor iemand die meestal rechtsbuiten speelt en ook nog één duel (FC Twente-uit) miste door een schorsing.
,,Dit is het meest productieve seizoen uit mijn loopbaan, maar helemaal tevreden ben ik nog niet,'' zegt Suarez over zijn totalen. ,,In mijn staatje zit hier en daar nog een gat. In de week dat we tegen AZ en Hamburger SV speelden, had ik bijvoorbeeld ook bepalend willen zijn voor de ploeg. Gelukkig wonnen we bij HSV wel.
,,In Uruguay is het me ooit gelukt om in vijftien opeenvolgende competitiewedstrijden te scoren. Dat is, naast kampioen worden, een mooi persoonlijk streven voor 2009. Daarnaast heb ik nog een wens: ik zou wel weer eens een prachtig doelpunt met mijn kop willen maken.''
Als er één onderdeel is waarop Suarez zich zienderogen heeft verbeterd, dan is dat schieten. Toen hij in 2006 bij FC Groningen kwam, was zijn traptechniek ronduit matig. Een wreeftrap, zeker van buiten de 16-meter, resulteerde geheid in een afzwaaier.
In dat klassement gaat Suarez trouwens ook nu weer aan kop met 42 inzetten die het doel misten. Dat zijn er flink wat meer dan de 25 afzwaaiers die nummer twee Mounir El Hamdaoui liet noteren. Maar belangrijker is dat het gros van Suarez' doelpunten tegenwoordig valt vanuit een geplaatst schot in de hoek.
Je zou verwachten dat Suarez geregeld met Marco van Basten praat over scoren en alles wat daarbij komt kijken. Maar net als Klaas-Jan Huntelaar ervaart hij wat dat betreft een afstand tot zijn trainer. ,,Van Basten en ik hebben het daar niet over en ik begrijp dat wel,'' zegt Suarez. ,,Van Basten is trainer voor alle spelers bij Ajax. Hij moet het totaalplaatje in de gaten houden.''
Op hoeveel goals hij dit seizoen denkt uit te komen, weigert Suarez publiekelijk te zeggen. Met een brede grijns: ,,Ik ben niet gek! Ik weet hoe het werkt als je eenmaal tegenover journalisten een cijfer hebt genoemd. Als ik zeg: ik wil er in de competitie 20 maken en het zijn er straks in mei 15, dan heb ik het in de beeldvorming toch niet helemaal goed gedaan. Ik heb wel een aantal in mijn hoofd zitten en ik durf te zeggen dat ik mezelf aardig kan inschatten. Bij FC Groningen had ik 15 goals in gedachten, het werden er 15. In mijn eerste Ajax-jaar zette ik vorig seizoen in op 20 goals in alle competities. Het werden er 22.''
Sportwereld.nl
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 22:15
|
|
Ik vind zijn gedrag steeds beter worden en ik moet zeggen dat ik altijd een smile heb als er weer iets gebeurt met hem. Ik zie hem als een straatvechtertje en ik waardeer dat wel.
Tuurlijk het wordt beter, maar het is nog vaak genoeg niet goed wat hij doet.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 20:39
|
|
Ik dacht laat ik dit maar hier neer zetten aangezien Suarez nu zal moeten oppassen met ze schwalbe's.
Citaat: De scheidsrechters zullen in de eredivisie strenger optreden dan de laatste periode het geval was. Die opdracht heeft Jaap Uilenberg de arbiters meegegeven. De baas van het korps deed dat deze week tijdens een trainingskamp in Hoenderloo, op de plek waar ook het Nederlands elftal geregeld bijeenkomt.
Uilenberg herhaalde de richtlijnen van het begin van het seizoen. Het gaat met name om het beschermen van de speler. Eerder de rode kaart bij een zware overtreding. Uilenberg: "Aanvankelijk zijn deze zaken goed toegepast. De laatste tijd zag ik een verslapping. Daarom hebben we dit opnieuw aan de orde gesteld.”
Kuipers
Björn Kuipers is gepromoveerd naar de hoogste klasse van de Europese voetbalbond. Dit bevestigde leider van de technische staf van de arbiters van de KNVB, Jaap Uilenberg, woensdag. Kuipers is na Pieter Vink en Eric Braamhaar de derde Nederlandse scheidsrechter op het allerhoogste niveau van de Europese voetbalbond UEFA. Volgens Uilenberg is ook Kevin Blom dicht bij promotie.
Bron: Voetbalzone
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 20:41
|
|
Uilenberg bedoeld dus: Nu lopen er 2 zuid-amerikanen in de aanval bij Ajax + dat ze de aanvoerder van mijn club hebben over genomen. Nu moet ik iets terugdoen voor Twente en dat wordt dus ajax op elk moment waar het kan tegenwerken.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 20:45
|
|
Hahaha ja inderdaad Riejuh, ze denken kom we gaan Ajax eens flink naaien. Snap het totaalplaatje eigenlijk niet want ze fluiten bij een kleine overtreding van ons al dus strenger hoeft het van mij niet.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 13:27
|
|
Ik ben bang dat we alleen nog de komende halfjaar van Suárezkunnen genieten en dat hij komende zomer ook voor de hoofdprijs is vertrokken. Hij is nu al een te grote speler geworden voor de NL competitie.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 16:08
|
|
Als Suarez na dit jaar nog een jaar blijft denk ik dat hij voor meer geld dan Huntelaar vertrekt. Hij blijkt nu ook makkelijk te kunnen scoren en door de meeste verdedigers is hij niet te verdedigen. Hij zou een goede speler voor een club zijn die met 2 spitsen speelt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 16:10
|
|
Een grote factor zal ook zijn of AJAX volgende jaar CL zal spelen.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 17:07
|
|
Dat zal zeker mee spelen. Hij zal het hoogste niveau makkelijk aankunnen, Arsenal lijkt me wel wat voor hem hij kan daar misschien ook wel een basisplaats veroveren. Liverpool kan ook als vervanger voor Kuyt of Keane waar veel mensen van zegen dat hij weg gaat. Kuyt zou in de belangstelling staan van HSV.
|
Janta
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 10:02
|
|
'Barcelona volgt Suarez'
Volgens de Spaanse krant AS volgt FC Barcelona al enige tijd Luis Suarez. De Catalanen hebben al diverse wedstrijden van Ajax bezocht om Suarez goed te bekijken.
Het medium meldt dat een bedrag van 12 miljoen euro mogelijk moet zijn voor een transfer. Klein detail is dat de vriendin van Suarez momenteel in Barcelona woont.
Bron: AS.com
Citaat: 12 miljoen p.j. verspreid over 3 jaar komen we meer in de buurt. Er zullen meer europese (top)clubs zijn die Suáres zullen volgen maar ook die zullen flink in de buidel moeten tasten.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 10:12
|
|
Barcelona denkt Suarez voor 12 miljoen binnen te halen, door haar goede relatie met de Amsterdammers.
Dat zou toch wat zijn, denken ze onze beste speler voor veel te weinig binnen te halen, op basis van een samenwerkingsverband waar wij als Ajax nog helemaal niks aan hebben gehad. Het gaat er echt op lijken dat we een opleidingsploegje van Barcelona worden, mocht deze transfer op deze manier worden afgerond.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 10:15
|
|
12 Miljoen? Dat doet AJAX denk ik niet, dan heb je ook niet zoveel winst. We hebben wel een paar spelers gekregen maar dat waren gewoon spelers waar Barça van af moest.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 10:17
|
|
12 miljoen? Lachtertje. Minimaal het dubbele natuurlijk. Plus AJAX hoeft hem helemaal nog niet te laten gaan. Er is geen noodzaak om Suarez te verkopen. Bij Huntelaar was dat wel een beetje het geval.
|
Janta
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 10:30
|
|
Citaat: Barcelona denkt Suarez voor 12 miljoen binnen te halen, door haar goede relatie met de Amsterdammers.
Dat zou toch wat zijn, denken ze onze beste speler voor veel te weinig binnen te halen, op basis van een samenwerkingsverband waar wij als Ajax nog helemaal niks aan hebben gehad. Het gaat er echt op lijken dat we een opleidingsploegje van Barcelona worden, mocht deze transfer op deze manier worden afgerond. Uit niets blijkt dat Ajax een goede relatie hebben met Barcelona behalve dan dat ze ongeveer het zelfde systeem van voetballen hebben. In het verleden zijn de beste spelers van Ajax voor niets of voor heel weinig richting Barcelona gegaan en omgekeerd alleen Gabri omdat hij dat zelf wilde en een afdankertje voor in de verdediging. Ik denk niet dat Ajax ook maar 1 moment dat belachelijke begrag van 12 miljoen in overweging zal gaan nemen, niet eens als openingsbod om te gaan onderhandelen. Maar goed ik ga er van uit dat dit bedrag uit een hele dikke duim is gezogen door deze krant.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 10:34
|
|
Ajax en Barcelona hebben natuurlijk het afgelopen jaar wel gepraat over een samenwerkingsverband, wat dus wel degelijk betekend dat er een goede band is tussen de clubs. Verder ben ik het met je eens dat Ajax 12 miljoen als openingsbod gewoon keihard moet uitlachen. Laten we maar eens voor een recordtransfer gaan. 37 miljoen klinkt wel goed, vind ik.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:07
|
|
Citaat: 'Barcelona volgt Suarez'
Volgens de Spaanse krant AS volgt FC Barcelona al enige tijd Luis Suarez. De Catalanen hebben al diverse wedstrijden van Ajax bezocht om Suarez goed te bekijken.
Het medium meldt dat een bedrag van 12 miljoen euro mogelijk moet zijn voor een transfer. Klein detail is dat de vriendin van Suarez momenteel in Barcelona woont.
Bron: AS.com
Citaat: 12 miljoen p.j. verspreid over 3 jaar komen we meer in de buurt. Er zullen meer europese (top)clubs zijn die Suáres zullen volgen maar ook die zullen flink in de buidel moeten tasten.
Waarom quote je altijd je reactie en niet het bericht, Janta?
Verder gaat dit natuurlijk nooit door voor 12 miljoen.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:20
|
|
12 miljoen? Hahaha. Dus dat betekent dat Elia en Suarez qua waarde aan elkaar gewaagd zijn? Haha, ik dacht het niet. Dit moet toch niet serieus genomen worden. Dit kán niet serieus zijn. Hier hoeft AJAX niet eens over te denken. Ik zat zo zeker om en nabij de 30 miljoen te denken.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:20
|
|
Barcelona is wel zijn droomclub. Ik ben bang dat hij na een tijdje hetzelfde gedrag als bij Groningen gaat vertonen als hij niet weg mag. Voor 12 miljoen krijgen ze hem natuurlijk nooit. Voor Suarez moet toch wel over de 30 miljoen betaalt worden.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 14:37
|
|
Voor minder dan 20 miljoen gaat hij echt niet weg hoor!
|