Auteur
|
Bericht
|
svvenn
Forum berichten: 563
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 12:49
|
|
Citaat: Ik heb me gister voor het eerst in een hele lang tijd weer geergerd aan Suarez. Niet zozeer omdat hij een keertje slecht speelde, maar omdat hij het weer af liet zien in een grote wedstrijd.
Ik denk dat hij gewoon heel erg zijn tegenstander overschat en daar een beetje angstig door gaat spelen. Als hij nou een keer wat meer zelfvertrouwen toont en zich laat mee slepen door de entourage dan kan hij ook groots spelen tegen sterke tegenstanders.
Ik denk niet dat Suarez zijn tegenstander overschat, maar dat hij gewoon een ongelukkige wedstrijd speelde. Suarez heeft ook met zijn land een aantal goede wedstrijden gespeeld tegen verdedigers die nergens voor terug deinzen, dus hij zal niet angstig zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 12:54
|
|
Inderdaad, svvenn. Suarez heeft iets van 15 interlands gespeeld? Oa nog tegen Argentinie. En daar lopen ook geen poedels rond en de sfeer rond zo'n wedstrijd is ook niet minnetjes.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 13:42
|
|
Suarez speelt gewoon met veel risico in zijn spel en wat misschien in de eredivisie lukt mislukt Europees.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 15:02
|
|
Sorry maar het is niet de eerste keer dat Suarez het af laat weten in een grote wedstrijd, en het wel elke week laat zien tegen kleinere clubs. Kijk bijvoorbeeld naar Heerenveen, Feyenoord, FC Twente vorrig jaar etc, want daar liet hij het allemaal afzien.
Interlands is weer iets heel anders dan de mickey-mouse league. Tuurlijk lopen daar nog grotere verdedigers rond, alleen is spelen voor je land iets heel anders, het lijkt de meeste spelers wel vleugels te geven+ je speelt vaak thuis.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 16:31
|
|
Citaat: Sorry maar het is niet de eerste keer dat Suarez het af laat weten in een grote wedstrijd, en het wel elke week laat zien tegen kleinere clubs. Kijk bijvoorbeeld naar Heerenveen, Feyenoord, FC Twente vorrig jaar etc, want daar liet hij het allemaal afzien.
Interlands is weer iets heel anders dan de mickey-mouse league. Tuurlijk lopen daar nog grotere verdedigers rond, alleen is spelen voor je land iets heel anders, het lijkt de meeste spelers wel vleugels te geven+ je speelt vaak thuis.
Wie staat er bij Ajax dan wel op in grote wedstrijden. Ik kan niemand bedenken. Suarez is de beste speler van ons op dit moment, alleen gisteren viel die tegen. Hopelijk kan hij dit weekend weer een paar mooie dribbels inzetten.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 17:15
|
|
Citaat: Wie staat er bij Ajax dan wel op in grote wedstrijden. Ik kan niemand bedenken. Suarez is de beste speler van ons op dit moment, alleen gisteren viel die tegen. Hopelijk kan hij dit weekend weer een paar mooie dribbels inzetten.
Suarez speelt gewoon onder zijn niveau tegen grote tegenstanders, de rest speelt zoals ze altijd spelen.. dat is helaas het Ajax van deze tijd.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 17:34
|
|
Suárez speelt helemaal niet (altijd) slecht tegen betere tegenstanders. Wel staat hij er tegen een iets betere tegenstander al gauw helemaal alleen voor. Alle ballen worden dan hard naar voren geschoten, zonder dat Suárez ooit enig aanspeelpunt heeft en/of iemand ruimte maakt voor zijn acties/loopacties.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 17:39
|
|
Citaat: Suárez speelt helemaal niet (altijd) slecht tegen betere tegenstanders. f
Tegen kleine clubs doet hij het altijd goed, tegen grotere clubs is het zo'n 50% ver onder zijn niveau, zeker in uit wedstrijden.
Maar goed, ik ben hier dus de enigste die er zo over denkt Je kan de cijfers erop na trekken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 17:41
|
|
Maurice, ga nou gewoon in op mijn hele post.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 17:48
|
|
Citaat: Maurice, ga nou gewoon in op mijn hele post.
Bertje doe nou eens een toontje lager.
Jij gaat in op waarom het fout gaat bij Suarez, daar ga ik niet over met je in discussie omdat ik het dan toch verlies, ik ga af op wat ik waarneem in combinatie met rapport cijfers. Tuurlijk zegt dat niks (zie tegen Heerenveen een 4 voor Vermeer en Sarpong) maar dat zijn feiten, en dat in combinatie met mijn waarneming en mijn gevoel zegt dat wel degelijk iets.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 18:24
|
|
Que?
Ik bestrijd dus dat hij veel slechter speelt. Mede door een gebrek aan steun toont het zich alleen minder in de statistieken.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 18:29
|
|
Citaat: Ik bestrijd dus dat hij veel slechter speelt. Mede door een gebrek aan steun toont het zich alleen minder in de statistieken.
Buiten dat de aanvoer bar slecht is, zijn de acties van Suarez ook vele malen minder dan normaal.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 18:39
|
|
Omdat er dus minder ruimte voor zijn acties gecreëerd wordt.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 18:47
|
|
Normaliter kan hij ook dicht op zijn man acties maken Bertje, tuurlijk krijg je dan veel minder ruimte, maar tegen kleinere clubs komt dat ook voor en dan gaat hij ook twee man moeiteloos voorbij.
Bovendien is zijn balaaname in grote wedstrijden ook veel minder dan normaal.
Ik ben zelf niet zo goed in filmpjes bij elkaar te flansen, maar ik zou graag wel een paar video's zien van alleen acties van Suarez, in verschillende wedstrijden.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 15:15
|
|
Onder andere zijn zwakke balaannames zorgen ervoor dat Suarez het onderspit moet delven zodra het niveau omhoog gaat.
Zonder bal en positioneel is Suarez sowieso belabberd waardoor ik mij afvraag of hij uberhaupt de top ooit gaat halen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 15:21
|
|
Suárez heeft een klasse aanname.
Ben het wel met je eens dat Suárez zonder bal meer moet brengen. Hij heeft nog niet goed door wanneer hij diepte of breedte moet maken.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 15:23
|
|
Citaat: Suárez heeft een klasse aanname.
Ben het wel met je eens dat Suárez zonder bal meer moet brengen. Hij heeft nog niet goed door wanneer hij diepte of breedte moet maken.
Van Basten vertelde in een van zijn interviews op Ajax TV dat hij Suarez z'n gang liet gaan en voornamelijk richtlijnen meegaf ipv opdrachten. Hij speelt dus volledig op intuïtie.
Daarnaast kun je zonder goeie balaanname ook de top bereiken hoor (Babel). Dat leren ze je wel bij Liverpool. Als je maar de potentie hebt om fantastische dingen te doen/laten zien. En dat heeftie.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 17:16
|
|
Citaat: Suárez heeft een klasse aanname.
Hoe verklaar je dan dat hij zoveel balverlies leidt? En niet alleen in de grotere wedstrijden maar ook tegen de kleintjes lijdt hij ontzettend veel balverlies alhoewel hij daar dan vaak tegenover hele goede dingen zet.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 17:35
|
|
Hoe ik dat verklaar? Nou, ten eerste is Suárez een spits en spitsen nemen meer risico. Omdat ze nu eenmaal in een gebied spelen waar er meer druk gezet wordt, omdat zij bij wijze van spreken het initiatief moeten nemen aan de bal en omdat er in de aanval in principe minder breed gespeeld wordt dan in andere linies. Daarnaast is Suárez ook nog eens een jongen die leeft van de actie en die speelt op intuïtie. Op een slechte dag komt hij er dan vier of vijf keer langs en op een goede dag is hij wel betrokken bij zo'n tien gevaarlijke momenten.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 30 okt 2008 08:52
|
|
Wat een debiel is het toch ook. Nu gaan we hem missen tegen Fc Twente. Dus nu moet Leonardo nog een keer spelen...
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 12:02
|
|
Citaat: Wat een debiel is het toch ook. Nu gaan we hem missen tegen Fc Twente. Dus nu moet Leonardo nog een keer spelen...
Wat is nou precies dat reden dat hij geel kreeg? Kreeg hij dat ook in dat opstootje na de 1-2?
Zo ja, wat deed hij dan precies?
Ik dacht er nog tijdens de wedstrijd aan, dat ik hoopte dat hij tegen FC Twente een kaart zou krijgen (geel). Dan was hij er namelijk tegen Sparta niet bij, en was hij er tegen PSV thuis ''zeker'' bij.
Maar goed dat is weer achteraf heel zonde dat hij er morgen niet bij is.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 12:34
|
|
Hij pakte inderdaad een kaart bij dat opstootje. Waarom precies weet ik ook niet. Het was in ieder geval voordat hij een klap op zijn hoofd kreeg van Van den Bergh.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 16:52
|
|
Ik neem aan omdat hij mede het opstootje creeerde door die bal maar vast te houden. En terecht lijkt me
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 17:51
|
|
Huntelaar begon met bal vasthouden dus Huntelaar geel. Niet Suarez.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 18:21
|
|
Citaat: Huntelaar begon met bal vasthouden dus Huntelaar geel. Niet Suarez.
Dat vond ik dus ook. De aanvoerder moet zijn klauwen thuishouden en gewoon zijn treffer vieren. Dan doet Suarez vrolijk mee.
|