Auteur
|
Bericht
|
skieto
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 9 okt 2008 22:08
|
|
Ik vind dat Suarez in zijn Ajax tijd toch enorm is gegroeit. Fantastische voetballer.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 9 okt 2008 22:54
|
|
Citaat: Suarez prijst teamgeest
Amsterdam, 09 okt 2008
Ondanks de grillige seizoensstart met Ajax is Luis Suarez tot nu toe bezig aan een goed seizoen. De 21-jarige Ajacied dribbelt met enige regelmaat in zijn karakteristieke stijl door vijandige defensies en pikt zijn doelpunten mee.
Vooral zijn treffer in het bekerduel met Utrecht was er één om in te lijsten. Nadat de aanvaller zijn tegenstander Gregoor van Dijk op het verkeerde been zette, joeg hij de bal via de korte hoek in het dak van het doel. ,,Na dat doelpunt kon ik ’s avonds moeilijk de slaap vatten", bekent de Uruguayaan.
Volgens de Zuid-Amerikaan is zijn goede vorm mede te danken aan zijn ploeggenoten. ,,Omdat ik voel dat zij vertrouwen in mij hebben, krijg ik vleugels", steekt hij de loftrompet over zijn teamgenoten. Suarez is sowieso zeer te spreken over de sfeer in de ploeg. ,,Die is heel goed", aldus de spits. ,,Iedereen gunt elkaar het beste. Niemand voelt zich beter dan een ander. Dat komt vooral omdat we bijna allemaal dezelfde leeftijd hebben en jong en gretig zijn."
Verder heeft Suarez naar eigen zeggen in fysiek opzicht enkele stappen gemaakt. ,,Dat komt ook omdat ik voor het eerst vrijwel de gehele voorbereiding heb meegemaakt. Vorig seizoen miste ik die vanwege interlandverplichtingen en mijn late overgang naar Ajax." Die kreeg pas in augustus gestalte. Daarnaast lijkt hij baat te hebben bij de werkwijze van trainer Marco van Basten. ,,Als ik aan de bal ben, heb ik het liefst zoveel mogelijk vrijheid en die krijg ik van de trainer", aldus de international.
Hoewel Suarez zijn coach nooit heeft zien voetballen, is hij bijgepraat door zijn omgeving. ,,Van Basten is in Uruguay een heel grote naam. Mijn familie en vrienden vinden het ongelooflijk dat ik training van hem krijg en dat hij me wel eens tips geeft." Wie hij wel ooit in actie zag, is stagiair Dennis Bergkamp. ,,Ongelooflijk, ik had nooit kunnen bedenken dat ik met hen nog eens op één veld zou staan."
Een dag na de fikse 5-2-nederlaag tegen sc Heerenveen reisde Suarez samen met ploeggenoot Bruno Silva af naar Uruguay om zich voor te bereiden op de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Argentinië en Bolivia. Vooral het duel met het buurland belooft veel emotie. ,,Dat wordt een zware wedstrijd, maar niet onmogelijk. Wedstrijden tussen Uruguay en Argentinië zijn klassiekers."
Bang om zoals eerder dit seizoen te laat terug te keren in Amsterdam, waardoor hij tegen Roda JC op de reservebank begon, is Suarez niet. ,,Nee, de vorige keer was echt uniek. Toen werden vanwege het slechte weer alle vluchten geannuleerd. We spelen op dinsdag tegen Bolivia en zijn donderdag weer terug in Nederland."
Twee dagen later hervat Ajax in de ArenA de competitie tegen koploper FC Groningen, de voormalige club van de aanvaller. Speciale gevoelens roept die ontmoeting niet meer bij hem op. ,,Nee, vorig jaar was het nog wel bijzonder", zegt Suarez. ,,Nu denk ik alleen aan Ajax, waarmee ik kampioen wil worden. Ik heb ook geen contact meer met mensen bij FC Groningen. Toen ik net weg was sms'te ik nog wel eens met trainer Ron Jans, maar dat is nu een beetje verwaterd."
Ajax.nl
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 06:14
|
|
Ik begrijp de opmerking best. Ajax speelt niet meer met echte buitenspelers. Dat is best wel treurig
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 08:16
|
|
We hebben helaas geen buitenspelers meer die van die kwaliteit zijn dat we daar wedstrijden mee winnen, Suarez uitgezonderd.
Maar vinden jullie Suarez een typische buitenspeler?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 11:26
|
|
Citaat: Ik begrijp de opmerking best. Ajax speelt niet meer met echte buitenspelers. Dat is best wel treurig
Ze zijn onorthodox en met name Suárez trekt veel naar binnen, maar al met al vind ik dat hij de flankpositie goed invult. Acties aan de zijkant die doelpunten en assists opleveren. Dat wil ik zien. Sulejmani kan de linskbuitenpositie sowieso op een klassiekere manier invullen. Hij moet echter weer beter werken aan z'n omschakeling.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 11:42
|
|
Op papier heb je dan een aanval wat binnen een paar jaar wereldklasse kan zijn.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 21:31
|
|
Gisteren Argentina - Uruguay 2-1 met aan de kant van Uruguay Suarez als absulute meerwaarde, moeilijk als je verliest maar toch.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 09:46
|
|
Citaat: Gisteren Argentina - Uruguay 2-1 met aan de kant van Uruguay Suarez als absulute meerwaarde, moeilijk als je verliest maar toch.
In welk opzicht meerwaarde? Stak hij er bovenuit?
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 20:09
|
|
Citaat: Gisteren Argentina - Uruguay 2-1 met aan de kant van Uruguay Suarez als absulute meerwaarde, moeilijk als je verliest maar toch.
In welk opzicht meerwaarde? Stak hij er bovenuit?
Was de enige aan Uruguay kant waar gevaar vanuit ging. Uruguay had het de eerste 30 minuten zeer moeilijk en werden compleet weg gespeeld en met name Suarez gaf af en toe adem ruimte aan zijn ploeg genoten. Had weinig steun verder.
Werd in meerdere kranten ook als een van de weinige aan Uruguay kant met voldoende beloond. Gemiddeld een 7.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 17 okt 2008 13:53
|
|
Citaat: Suárez weet dat hij irritant is
Luis Suárez staat er in Nederland inmiddels om bekend snel te gaan liggen en altijd om gele kaarten voor de tegenstanders te vragen. De Ajacied is zich van dat irritante gedrag bewust, zo zegt hij in Ajax Life.
"Maar bijna alle spelers doen dat. En ik kan natuurlijk niet toestaan dat iemand heel hard met gestrekt been inkomt", zo vertelt Suárez in het Ajax-magazine.
De uit Uruguay afkomstige aanvaller heeft met dat irritante gedrag wel een doel. "Ik probeer de scheidsrechter strenger te laten zijn", aldus de Ajacied. "Maar ik wil ook proberen om de gebaren die ik maak te verminderen en het vragen om kaarten alleen te doen als het echt nodig is."
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 17 okt 2008 13:58
|
|
bronvermelding nr 10
Ik wilde het zelf ook al posten namelijk maar zag net dat jij het gepost had. Goed dat hij dit eindelijk zelf ook ziet en hopelijk leert hij deze "nare" trekjes ook nog af, dan is hij zijn gewicht in goud waard . Ik denk we zijn contract maar eens moeten proberen te verlengen zodat we een lekkere som geld ervoor kunnen krijgen. De vorm waarin Suarez momenteel verkeert zal meer op gaan leveren dan Huntelaar.
Ik zit nu even te denken maar zou Suarez niet zomaar de opvolger kunnen worden van C. Ronaldo wanneer deze vertrekt naar Real volgende zomer?
|
AFCA82
|
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 08:44
|
|
Wat kan hij toch heerlijk voetballen, echt een genot om naar te kijken. Hoop dat ajax hem nog even vast kan houden.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 11:09
|
|
Citaat: Wat kan hij toch heerlijk voetballen, echt een genot om naar te kijken. Hoop dat ajax hem nog even vast kan houden.
Iedereen had het over een prachtig stift dit weekend , die heb ik wegens omstandigheden NIET gezien .
Heeft iemand daar een link voor ofzo?
EDIT: inmiddels gezien .
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Di 21 okt 2008 18:43
|
|
Citaat: Suárez: 'Verruil Ajax alleen voor echte topclub'
Gepubliceerd op 21-10-2008 om 18:50 door Jeroen van Poppel
Suárez: 'Verruil Ajax alleen voor echte topclub'
Luis Suárez zal Ajax alleen verlaten voor een Europese topclub, zo onthult de Uruguyaan tegenover Sportweek. De dribbelaar kreeg afgelopen zomer al een aanbieding van Zenit Sint-Petersburg en Fenerbahçe, maar sloeg die af. "Als er een mooie club komt, dan ga ik daar serieus over nadenken", zegt Suárez.
"Het gaat nu om Ajax, ik wil hier kampioen worden. Maar het is duidelijk dat het mijn persoonlijke doel is om te blijven groeien. Als ik een keer een mooie kans krijg, dan grijp ik die graag. Dan moet het wel een echt grotere club dan Ajax zijn, ik denk daar hetzelfde over als Klaas (Huntelaar, red.). Dan heb ik het echt over teams als Real Madrid, Barcelona, Liverpool, AC Milan...", aldus Suárez.
"Afgelopen zomer ben ik door Fenerbahçe en Zenit Sint-Petersburg gebeld. Maar daar wilde ik niet naar toe. Er lag daar ongelooflijk veel geld voor me klaar. Daar gaat het mij echter niet om, ik wil voetballend triomferen. Nee, ik wil in elk geval tot de zomer bij Ajax blijven. Het is ook niet fijn om halverwege een seizoen over te stappen, het is dan lastig om je aan te passen bij een nieuwe club. Maar begrijp me goed, ook komende zomer hoef ik niet weg", besluit hij.
http://www.voetbalreport.nl/19415/voetb ... club'.html
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 08:07
|
|
Als hij zo blijft voetballen, dan zullen we afscheid in de zomer van hem moeten nemen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 09:29
|
|
Als er een topclub komt is hij weg, maar ik heb nog wel hoop dat hij daar nog niet aan de bak komt omdat hij geen EU-paspoort heeft.
Ajax heeft afgelopen zomer dus blijkbaar heel wat geld afgeslagen om Suárez te behouden.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 09:51
|
|
Dan ben ik toch erg benieuwd om hoeveel geld het gaat, zal wel tegen de 20 miljoen aanliggen.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 10:50
|
|
Thomas wrote
Citaat: Als er een topclub komt is hij weg, maar ik heb nog wel hoop dat hij daar nog niet aan de bak komt omdat hij geen EU-paspoort heeft.
Hij komt wel in aanmerking voor een werkvergunning in Engeland hoor Thomas. Heeft te maken met het percentage interlands wat je speelt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:29
|
|
Dat is inderdaad zo. In Spanje en Italië gelden er echter weer andere regels.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:42
|
|
Naar Italie zie ik hem niet zo snel heen gaan, en Spanje met z'n beperkt aantal buitenlanders moet ook niet zo'n probleem zijn, aangezien spelers daar vrij makkelijk aan een spaans paspoort komen, zonder hun originele nationaliteit op te geven.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:47
|
|
In de Serie A zou wel het beste passen, denk ik.
Verder moet je voor een Spaans paspoort of een x-aantal jaren in Spanje werken en wonen, of je moet een zaakwaarnemer hebben die bereid is om met je paspoort te gaan sjoemelen. Anders kom je heus niet zomaar aan een Spaans paspoort hoor.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:50
|
|
Citaat: Verder moet je voor een Spaans paspoort of een x-aantal jaren in Spanje werken en wonen, of je moet een zaakwaarnemer hebben die bereid is om met je paspoort te gaan sjoemelen. Anders kom je heus niet zomaar aan een Spaans paspoort hoor.
Dat bedoel ik ook niet echt. Clubs mogen een beperkt aantal spelers van buiten de EU hebben. Echter kijk maar eens naar Barcelona, daar hebben Messi, Eto'o en Marquez ook een spaans paspoort, waardoor er genoeg ruimte is voor spelers zoals Suarez.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:55
|
|
Die hebben na heel wat jaren in Spanje een Spaans paspoort gekregen, ja. Dat was echter ook weer om plaats te maken voor jongens als Touré, Keita, Cáceres en misschien nog Alves, die weer geen Europees paspoort hebben. Die plekjes worden in de top vrij snel gevuld hoor.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:56
|
|
Klopt, maar ik geef er alleen maar mee aan dat wanneer, en je weet maar nooit, Barcelona, Valencia etc zich meld voor Suarez, dat dat opzich geen probleem moet opleveren.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 24 okt 2008 12:34
|
|
Ik heb me gister voor het eerst in een hele lang tijd weer geergerd aan Suarez. Niet zozeer omdat hij een keertje slecht speelde, maar omdat hij het weer af liet zien in een grote wedstrijd.
Ik denk dat hij gewoon heel erg zijn tegenstander overschat en daar een beetje angstig door gaat spelen. Als hij nou een keer wat meer zelfvertrouwen toont en zich laat mee slepen door de entourage dan kan hij ook groots spelen tegen sterke tegenstanders.
|