Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 20:17
|
|
Citaat:
(1) Hoe nu verder? Ik denk dat Ajax verder gaat zoals het al 5/6 wedstrijden verder gaat. Ebicilio - de Jong - Sulejmani dus. Hopelijk halen ze nog een spits en/of een rechtsbuiten (Dost, Wolfswinkel, Beerens?)
(2) Schande zou dat zijn, dat je die spelers eerst naar je concurent laat gaan voor een prikkie om er alsvolgens 5/6/7 miljoen voor te betalen..
Huntelaar kostte 9 miljoen, Suarez ook, voor hoeveel werden zij uiteindelijk doorverkocht? Elia had misschien dezelfde mogelijkheden. De Zeeuw dan weer niet, die blijft rond zijn aankoopbedrag circuleren en Sulejmani zit er zelfs ver onder. Natuurlijk had Ajax eerder moeten zijn, maar indien verstandig, mag je fouten corrigeren. Er is nog altijd winst te maken op Mertens en Chadli.
|
Pannie
Forum berichten: 413
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 20:31
|
|
Het is toch weer om te janken! Elke keer hetzelfde liedje als bepalende spelers vertrekken: we gaan weer bouwen aan een topploeg... Tot nu toe blijven we elke keer zitten met een tobploeg. Iets minder dan een wonder zal ons dit jaar geen kampioen maken!
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 21:17
|
|
Huntelaar kostte 9 miljoen, Suarez ook, voor hoeveel werden zij uiteindelijk doorverkocht? Elia had misschien dezelfde mogelijkheden. De Zeeuw dan weer niet, die blijft rond zijn aankoopbedrag circuleren en Sulejmani zit er zelfs ver onder. Natuurlijk had Ajax eerder moeten zijn, maar indien verstandig, mag je fouten corrigeren. Er is nog altijd winst te maken op Mertens en Chadli.
Twente laat Chadli echt niet gaan naar Ajax voor geen 10 miljoen vermoed ik, waarom zouden ze en waarom zou Nacer nu willen ?
Ajax moet niet meer voor de 2e duurdere Eredivisie leg gaan, anders krijg je salaris huishouding never naar beneden en of dat moet zeg !
Pas als Nacer ongelukkig wordt en onderpresteert bij Twente valt hij te overwegen .
Maar er is nu toch zat eigenkweek vleugelpotentieel op komst .
Gewoon geduld hebben, roeien met de riemen die je hebt, dat maakt je veel sympathieker en op den duur 2x sterker.
Al die aankopen frusteert 4 op de 5x en vooral de eigenkweek, nu is de club geinspireerd in al zijn geledingen . Nu kan er door de eiegnkwekers gedroomd worden met een daadwerkelijk haalbaar perspectief , dit is van niet te onderschatten importantie !
Kijk zo een Eden Hazard scouten en aan je binden op zijn 14e of zo dat is de Toekomst,
als Uri en Rik nu eens voluit overtuigend gaan roepen hoe verkeerd ze JC benadert hebben en nu zijn filosofie ontdekt en erkent hebben als DE AJAX FILOSOFIE dan komen al die vaders met buitencategorie talenten vanzelf .
Want das is zo LOGISCH ,maar ook voor Rik en Uri ?
Voor de draad ermee Vder Boog en Coronel en die hele reorganisatie op zun Barca s dwingend laten vastleggen in statuten .
Zolang dat niet gebeurt blijft er wantrouwen sleumeren en dat werkt onnodig negatief .
|
michiel23
Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 21:38
|
|
Citaat: Een git zwarte dag voor Ajax. Ik ga die kerel zo ontzettend missen! Wat een geweldige mentaliteit heeft hij ondanks de fouten die hij in het verleden heeft gemaakt. Ik heb hem niet alleen erg hoog zitten als voetballer maar ook als mens.
Het ga je goed jongen!
Hier ben ik het helemaal mee eens en eh...... DAG KAMPIOENSCHAP !!!! (voor zover we daar nog voor in aanmerking kwamen) Dit kun je met recht een inktzwarte dag noemen ja, maar ik gun het Luis heel erg.
Och ja, het tuig in de directie heeft weer een goede dag he, want er is weer goed gecashed zodat ze hun eigen wanbeleid weer kunnen weg poetsen, stelletje gajes.
Ik durf te wedden dat er weer allerlei clausules zijn ingebouwd waardoor Luis uiteindelijk toch voor een zacht prijsje weg is gegaan.
25 Miljoen is een mooi bedrag, maar ik betwijfel of het zo is.......de Ajax directie heeft liegen tot kunst verheven.
Jammer voor ons......hoeveel jaar wachten we nog op die derde ster?.......
Die derde ster komt niet meer. Ik denk zelfs dat PSV ons nog in gaat halen.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 21:45
|
|
Citaat: Kijk zo een Eden Hazard scouten en aan je binden op zijn 14e of zo dat is de Toekomst,
Dat is geen toekomst, dat is Chelsea en City op schaal en ermee wegkomen. Zeg: Arsenal. Dan kan ik meer sympathie opbrengen voor die eerste twee, die niet moeilijk doen en royaal over de brug komen.
Overigens ben ik wel van mening dat er geen directe vervanger voor Suarez gehaald moet worden, zeker nu niet meer. Krijg je zinloze vergelijkingen en onrealistische verwachtingspatronen van. B-garnituur tegen veels teveel geld. Een Charisteas die Zlatan moet doen vergeten, dat werk. De tweede seizoenshelft rustig inventariseren en vooral zorgen dat je Blind daarbuiten houdt. Maar goed, da's mijn mening, we weten allemaal dat leren van in het verleden gemaakte fouten Ajax vreemd is.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 22:11
|
|
*Pinkt traantje weg*
Ok, dat uitgebreide scoutingslijstje met vervangers voor Suarez kan nu voor de dag worden gehaald en probeer maar te onderhandelen.
(Wetende dat er niet meer in zal staan dan Dost, van Wolfswinkel en Gudjohnson, en dat we 1 van deze prutsers in de spits zullen krijgen )
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 23:04
|
|
God.. ik hoorde het pas van een vriend, ik had nog niet op tv gekeken/Ajaxfans bezocht. Ik schrok me dood, ik hoopte dat het een transferdagboek-geintje was. Verdomd, wat ga ik deze kunstenaar missen.. En wij maar lachen PSV raakt zijn sterspeler kwijt en nu zijn wij aan de beurt bij een nog geweldigere speler . Man man man, ik wens hem het beste bij Liverpool, had hem liever naar Tottenham zien gaan maar nu kan hij met sterren als Gerrard, Torres en Kuyt spelen. Het beste man!!
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 23:41
|
|
Citaat: Huntelaar kostte 9 miljoen, Suarez ook, voor hoeveel werden zij uiteindelijk doorverkocht? Elia had misschien dezelfde mogelijkheden. De Zeeuw dan weer niet, die blijft rond zijn aankoopbedrag circuleren en Sulejmani zit er zelfs ver onder. Natuurlijk had Ajax eerder moeten zijn, maar indien verstandig, mag je fouten corrigeren. Er is nog altijd winst te maken op Mertens en Chadli.
Twente laat Chadli echt niet gaan naar Ajax voor geen 10 miljoen vermoed ik, waarom zouden ze en waarom zou Nacer nu willen ?
Ajax moet niet meer voor de 2e duurdere Eredivisie leg gaan, anders krijg je salaris huishouding never naar beneden en of dat moet zeg !
Pas als Nacer ongelukkig wordt en onderpresteert bij Twente valt hij te overwegen .
Maar er is nu toch zat eigenkweek vleugelpotentieel op komst .
Gewoon geduld hebben, roeien met de riemen die je hebt, dat maakt je veel sympathieker en op den duur 2x sterker.
Al die aankopen frusteert 4 op de 5x en vooral de eigenkweek, nu is de club geinspireerd in al zijn geledingen . Nu kan er door de eiegnkwekers gedroomd worden met een daadwerkelijk haalbaar perspectief , dit is van niet te onderschatten importantie !
Kijk zo een Eden Hazard scouten en aan je binden op zijn 14e of zo dat is de Toekomst,
als Uri en Rik nu eens voluit overtuigend gaan roepen hoe verkeerd ze JC benadert hebben en nu zijn filosofie ontdekt en erkent hebben als DE AJAX FILOSOFIE dan komen al die vaders met buitencategorie talenten vanzelf .
Want das is zo LOGISCH ,maar ook voor Rik en Uri ?
Voor de draad ermee Vder Boog en Coronel en die hele reorganisatie op zijn Barca s dwingend laten vastleggen in statuten .
Zolang dat niet gebeurt blijft er wantrouwen sleumeren en dat werkt onnodig negatief .
Een club als Ajax en zeker met de juiste gedachten, zal talenten aantrekken, die zelf meteen de keuze willen maken voor de club. Natuurlijk heeft het altijd de voorkeur om talenten op een jonge leeftijd te scouten, aan je te binden en verder te ontwikkelen. Daar moet de hoofdfocus ook op liggen.
Maar je moet er ook de feiten naast leggen. Huntelaar verving de niet presterende Charisteas en Rosenberg. In de jeugd stond Poepon vooraan, niet mis voor De Graafschap, Willem II en Sparta en ik zie er ook nog wel meer in, maar Ajax niveau wordt het nooit. Suarez stond op dat moment dat hij kwam ook helemaal niemand in de weg.
Als Chadli meer dan 10 miljoen moet kosten dan moet je dat ook zeker niet doen, maar hoe zit het met Mertens van Utrecht? Wat Mertens laat zien vind ik vaak indrukwekkend. Bovendien Ebecilio is nog jong en hetzelfde type speler die zich in de schaduw van Mertens verder zal ontwikkelen. Als de Boer zondag had gekozen voor Suarez, De Jong en Sulejmani dan had ik niemand gehoord over het in de weg lopen van jeugd, maar vervang je Suarez voor Mertens dan hoor je ineens een heel ander verhaal. Gek als je bedenkt dat juist Mertens beter aansluit bij de Ajax-filosofie. Jij hebt het altijd over personality, body en brains.. Nou hoewel hij klein is, dat heeft Mertens. Wat wel belangrijk is, is dat je een jongen als Ebecilio bij het eerste blijft betrekken en hem structureel laat invallen en dan bij blessures een basisplek gunt.
Daarnaast hebben we nog altijd El Hamdaoui, waarvan we eerlijk is eerlijk niet weten wat we er mee aanmoeten. De Boer ziet nog mogelijkheden in hem als type Villa, maar dan moet de rest van Ajax een grote ontwikkelingslag maken (tel daar maar een proces van minstens 2, 3 jaar voor). Zeg nu zelf onze voorste 6 zijn niet bepaald als Villa, Pedro, Messi, Busquets, Xavi en Iniesta en de kwaliteitsverschillen tussen de nummer 1, de nummer 2 en de nummers 3 t/m 20 in Spanje zijn groter dan het verschil tussen de nummer 1 en 10 in de eredivisie. Niet omdat die andere ploegen bestaan uit koekenbakkers (zeker niet, want de nummer 2 van Spanje verpulverde het Ajax van Jol en dan is Barcelona nog 3 klassen beter), maar omdat Barcelona uitzonderlijk is qua kwaliteit. Ik zelf denk dat El Hamdaoui dat geduld niet heeft en op de korte termijn is hij nog nuttig als je het middenveld anders neer zet (zonder 10 en gedisciplineerder Moet je dat als Ajax willen?) of gelijk staat en de tegenstander met 10 man komt te staan. El Hamdaoui volledig vrij laten is namelijk dodelijk en met 11 tegen 10 kun je hem volledig van taken ontlasten. Daarom lijkt het me niet onverstandig om indien een club meer dan 6, 7 miljoen wil neerleggen El Hamdaoui dan ook te verkopen. Indien Suarez, Cvitanich (heeft als 4-4-2 spits ook geen rol bij Ajax), El Hamdaoui en Emanuelson (onder Jol, ook een aanvaller) allemaal vertrekken en je haalt alleen Mertens daarvoor terug en je laat Ajax vervolgens spelen met Mertens, De Jong, Sulejmani en geeft daarachter de kans aan Ebecilio, Castillion en Özbiliz. Wie heeft het dan over jeugd in de weg lopen? 4 van de 6 voorhoede spelers zijn dan zogenoemde eigen kwekers.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:10
|
|
Volgens mij hebben we Suárez al in 40% van de wedstrijden dit seizoen moeten missen.
2 eredivisiewedstrijden aan het begin van het seizoen
5 na zijn bijt-incident
1 Cl-wedstrijd
2 bekerwedstrijden..
Natuurlijk het was een fantastische speler, maar zijn koppie er niet meer staat op bij Ajax te voetballen dan is dat onhoudbaar, kunnen we wel weer lopen schelden op Ajax (beursgenoteerd etc).. Maar in de huidige voetbalwereld ligt de macht niet meer bij de club maar bij de spelers.. Suárez was onhoudbaar, klaar..
Neemt niet af dat ik het ook bijzonder jammer vind, maar we spelen al ruim 2 maanden zonder hem.. Leverde 1 verliespartij en 1 gelijkspel (NEC-Thuis) op.. Utrecht-uit verloren we vorig jaar met Suarez ook gewoon..
Kwam het door Mounir dat hij niet meer in zijn vel zit, of door de WK-stress?
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:26
|
|
Groningen was slecht, de 2e was denk ik Vitesse, was slecht. bij Real worden we vernederd, na zijn bijt incident hebben wij ook niet goed gespeeld.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 00:43
|
|
Citaat: Groningen was slecht, de 2e was denk ik Vitesse, was slecht. bij Real worden we vernederd, na zijn bijt incident hebben wij ook niet goed gespeeld.
Zijn er uberhaupt dit seizoen wel al goede wedstrijden gespeelt?
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 03:42
|
|
Weet je wat me zo verdrietig maakt?......dat die vreselijke kloteclubs altijd alles maar leeg kopen........Liverpool is er daar ook weer een van. Waar zijn de tijden van Keegan en Heighway gebleven zeg, toen was het nog een echte club.
Onvoorstelbaar hoe dat rotgeld en de commercie de hele voetballerij hebben verziekt en verpest en dan zwijg ik nog over het feit dat het oneerlijke concurrentie is, maar goed.
Zag vanavond vd Boog op tv......hij sprak over "een fantastische deal" en maakte nog net geen vreugde dansje......verbaasde me helemaal niks.
Het zat er heel de week al in dat dit zou gebeuren, alleen wel blij dat ze dit keer echt tot het uiterste zijn gegaan voor de hoofdprijs, want zuig ze dan maar helemaal leeg ook, die poenerige klote clubs.
Onze Rick sprak ook over spelers die in zo`n geval dan "opstonden" en daarbij noemde hij de naam van Sulejmani..... ........toen wist ik dat ik deze man nooit meer serieus kan nemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 08:23
|
|
Citaat: Onvoorstelbaar hoe dat rotgeld en de commercie de hele voetballerij hebben verziekt en verpest en dan zwijg ik nog over het feit dat het oneerlijke concurrentie is, maar goed.
Ajax heeft toch ook meer geld dan Heracles en NEC? Is dat oneerlijke concurrentie? Nee! Geld zal altijd een rol blijven spelen in het voetbal en heeft het ook altijd gespeeld. Dat was al zo in de tijd van Faas Wilkes. Die destijds voor (toen nog) veel geld in het buitenland ging voetballen.
Het geld dient enkel op een eerlijke manier te worden verkregen. Sponsoring, tv gelden, transfersommen, verkoop stadion tickets en merchandising horen daarbij. Private investeerders die uit clubliefde (of om er zelf beter van te worden) geld in een club steken vind ik ook nog acceptabel.
Echter clubs die onverantwoord schulden aangaan (blijven kopen, wanneer ze financieel ziek zijn en daarnaast ook een veel te grote selectie onderhouden) en die geld bedelen bij gemeenten en overheidsinstellingen, daar moet wat aan gedaan worden. Liverpool is volgens mij één van die financieel zieke ploegen. Laat zo'n ploeg dan volledig teren op eigen jeugd, want dit lijkt inderdaad niet te kloppen. Had Bayern München echter aangeklopt en Suarez opgehaald, dan was het een heel ander verhaal geweest.
Citaat: Onze Rick sprak ook over spelers die in zo`n geval dan "opstonden" en daarbij noemde hij de naam van Sulejmani..... ........toen wist ik dat ik deze man nooit meer serieus kan nemen.
Sulejmani is dit seizoen wel weer naar zijn oude niveau terug aan het groeien. Hij toont nu ook duidelijk inzet, maar is nog niet 100% op het niveau dat hij bij Heerenveen had. 16 miljoen zal hij nooit meer opleveren (dat was gewoon een onverantwoord bedrag), en topscorer zal hij ook niet worden, maar het is zonde om die 16 miljoen nu af te schrijven op een talent die op momenten zijn klasse kan tonen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 09:46
|
|
|
joskeeper
Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 09:52
|
|
Citaat: Torres dient transferverzoek in bij Liverpool, club weigert
Zaterdag, 29 januari 2011 om 07:30
Het gerucht dat Fernando Torres zijn club verzocht heeft mee te werken aan een transfer, is niet uit de lucht gegrepen: Liverpool bevestigt zaterdagochtend dat de Spaanse spits inderdaad een schriftelijk verzoek om weg te mogen heeft ingediend. The Reds hebben het verzoek echter naast zich neergelegd en vragen Torres zijn contract bij de club te respecteren.
Torres (26) is inzet van de ambities van Chelsea. De Londense club is al langer gecharmeerd van hem en wil Torres in de laatste dagen van de transfermarkt met een topbod halen. Liverpool kwam vrijdag tot een akkoord met Ajax aangaande Luis Suárez en heeft in principe dus al bijna een vervanger in huis; toch laat de Engels recordkampioen Torres (nog) niet gaan. De Europees- en wereldkampioen is bezig aan zijn vierde seizoen bij Liverpool, sinds hij overkwam van Atlético Madrid.
Liverpool betaalde drieënhalf jaar geleden 36 miljoen euro voor Torres; Chelsea is bereid iets meer te betalen voor zijn directe overstap naar Stamford Bridge. Torres heeft wel oren naar zo'n transfer, maar kan dus niet rekenen op medewerking van de club. De transfermarkt sluit maandagavond om middernacht; als de clubs er voor die tijd niet uitkomen, dient zich in de zomer een volgende kans voor. Torres ligt nog tweeënhalf jaar vast bij Liverpool.
voetbalzone.nl
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 10:17
|
|
Als je een filmpje wil maken over alles wat hij bij Ajax gedaan heeft, rare schwalbes en één-tweetjes met tegenstanders, onmogelijke goals, dan ben je wel even bezig.. Hij is niet weg te denken uit Ajax!!! Als Liverpool zo slecht blijft, en dus geen goed gebruik van hem maakt, EIS ik Suarez terug bij Ajax! Ik had me zo verheugd dat hij weer mocht spelen...
http://www.youtube.com/watch?v=p71Irt572as&feature=fvwk
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 10:48
|
|
Flink balen dit. Suarez niet meer bij Ajax, ik moet er wel even aan wennen. Dat hij veel geld oplevert is alleen maar gunstig als er wat goeds mee wordt gedaan. Maar ik die namen lees...
Ik hoop dat Suarez via Liverpool bij een echte topclub terecht komt. Als er iemand is die ik het gun is hij het wel.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 11:23
|
|
Vind de deal nog behoorlijk tegenvallen. Het is maar 22 mil vast en 4,5 mil variabel...
En die uitspraak van vd Boog Bah...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 11:25
|
|
Inderdaad, 22 miljoen is eigenlijk best schraaltjes. Maar goed, een spits erbij en dan zou ik zo gaan spelen:
--------Steek---------
VDW-Toby-Jan-Blind
Lindgren-De Jong
-----Eriksen--------
Sulejmani-''spits''-Ebecilio
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 11:35
|
|
Het is te hopen dat 'spits' (Mystery guest ) er veel in gaat prikken dit seizoen..
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 11:38
|
|
Citaat:
Staat 'm best goed!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 12:09
|
|
Tja we kunnen nu wel alles op Vd Boog en het bestuur afschuiven maar het bedrag wat betaald is voor een speler die internationaal nog niet heel erg veel heeft laten zien en slechts in de Nederlandse competitie speelt, is gewoon goed.
De transfermarkt is veel minder lucratief dan jaren terug en als je dan de 3e grootste transfer realiseert ooit dan is dat niet verkeerd. Bovendien moet je je afvragen wat het rendement van Suarez dit jaar is geweest maar dat lag natuurlijk alleen maar aan El Hamdaoui.......
Bovendien had ik het nog moeten zien met Luis de rest van het seizoen, hoe gemotiveerd zou hij zijn geweest de rest van het seizoen als het was afgeketst? Suarez is een pure individualist die boven alles wil winnen, en dan vooral ZELF wil winnen. Wat dat betreft zie ik wel een parallel met Ronaldo, geweldige voetballer maar hoevaak is hij nou kampioen geworden terwijl hij met PSV, Barcelona, Real Madrid, Inter en AC Milan toch een aardig rijtje clubs achter zijn naam heeft staan.
Bovendien kun je je afvragen OF Ajax wel had kunnen weigeren, de druk vanuit het kamp Suarez om PERSE naar Liverpool te willen deze winter was enorm als je de media mag geloven.
Suarez heeft hier absoluut goede dingen laten zien en mooie goals gemaakt toch ben ik er niet rouwig om dat hij vertrekt. Een team is sterker dan 11 individuen en Suarez is nou eenmaal geen teamspeler en Ajax kan verder met geld wat gegenereerd is.
Niet alleen kan De Boer bouwen aan een TEAM, ook is Ajax ineens een financieel gezonde club. Helemaal komende zomer als de een na laatste fase van de grote schoonmaak in de selectie gaat plaatsvinden.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 13:03
|
|
Ik vind het een prima deal. 22 mil + bonussen is echt het maximale wat je voor hem kan krijgen.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 13:37
|
|
Citaat: Onvoorstelbaar hoe dat rotgeld en de commercie de hele voetballerij hebben verziekt en verpest en dan zwijg ik nog over het feit dat het oneerlijke concurrentie is, maar goed.
Ajax heeft toch ook meer geld dan Heracles en NEC? Is dat oneerlijke concurrentie? Nee! Geld zal altijd een rol blijven spelen in het voetbal en heeft het ook altijd gespeeld. Dat was al zo in de tijd van Faas Wilkes. Die destijds voor (toen nog) veel geld in het buitenland ging voetballen.
Dat vind ik een vergelijking die mank gaat Ian, want ik bedoelde natuurlijk de clubs die maar 30 miljoen uit blijven geven voor een speler, terwijl ze 400 miljoen euro schuld hebben........DAT noem ik oneerlijke concurrentie.
Ajax heeft geen schuld en zal een club als NEC beter maken als ze daar een speler kopen, dat lijkt me iets heel anders.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 13:43
|
|
Citaat: Ajax heeft toch ook meer geld dan Heracles en NEC? Is dat oneerlijke concurrentie? Nee! Geld zal altijd een rol blijven spelen in het voetbal en heeft het ook altijd gespeeld. Dat was al zo in de tijd van Faas Wilkes. Die destijds voor (toen nog) veel geld in het buitenland ging voetballen.
Wel een nuance. In die tijd bestond een elftal nog niet uit 11 buitenlanders. Alleen de absolute top vertrok. Het geraamte bleef staan.
|