Auteur
|
Bericht
|
annette52
Forum berichten: 3
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 21:45
|
|
Heeft iemand een idee waarom Eriksen gewisseld werd, zo vroeg in de wedstrijd??
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 21:45
|
|
Nogal logisch he, dat je een halfspeler als Janssen te onzichtbaar vindt als ie controlerend moet spelen en Siem op zn plek staat. Zo slecht vond ik Theo niet, voerde zn functie gewoon goed uit. Maar snap best dat je tegen iemand als Narsingh een bijtertje als Anita wil hebben staan. Logische keuze van de Boer en aangezien de rest van het elftal goed staat heeft het geen noemenswaardige gevolgen gehad.
Natuurlijk is ook mijn favoriete middenveld die met Anita, Janssen en Eriksen. Maar, soit.. komt vanzelf.
Blind vond ik vooral in de eerste helft all over the place. Tweede helft wat taakbewuster maar niet gelukkig in zn spelvoortzettingen.
Boerrigter speelde heel nice.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 21:50
|
|
Citaat: Theo Janssen is een matige verdedigende middenvelder en een goede halfspeler. Frank de Boer z'n dwarsheid om met de Jong en Janssen in één middenveld te spelen kan Ajax punten kosten.
Janssen - Eriksen
Anita
Best mogelijke middenveld.
Dat viel mij ook meteen op, vanaf het begin al. Echt zonde. Ik snap alleen wel dat De Jong goed ligt bij iedere trainer. Hard werkende, verstandig overkomende jongen die, tactisch gezien, eigenlijk altijd zijn taken goed uitvoert. Maar Anita moet gewoon op CVM staan, op die positie kan hij het Nederlands Elftal halen. Zoals jij ook al aangeeft, De Boer moet kiezen tussen De Jong en Janssen.
Het middenveld dat jij beschrijft leek mij ook de meest logische optie, sterker nog, ik heb menig vz bezoeker uitgelachen omdat ze Theo op CVM zetten.
Makkelijke keuze natuurlijk. Janssen met zijn passes, schoten, vrije trappen en corners natuurlijk. De Jong vind ik het spel alleen maar vertragen als hij op het middenveld staat.
Eriksen valt mij tot nu toe ook tegen. Hij loopt rond met het idee dat hij het allemaal wel best vind.
Boerrigter maakt indruk, die komt moeiteloos mee! Ebecillio liet alleen al zien waarom hij niet in Ajax thuis hoort.
Van der Wiel vond ik erg sterk spelen, net als Alderweireld in verdedigend opzicht.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 21:59
|
|
Eriksen heeft zowel tegen De Graafschap als Heerenveen prima gespeeld hoor, Guy. Hij is continu aanspeelbaar, probeert regelmatig te schieten en heeft vandaag en vorige week gewoon een assist gegeven. Hij eist de bal meer op als vorig seizoen en hij lijdt minder balverlies. Zijn rendement moet omhoog en hij moet nog vaker belangrijke ballen durven te geven, maar mij valt hij eigenlijk niet tegen. Van een 19 jarige jongen verwacht ik niet dat hij continu top speelt. Denk dat wij andere verwachtingen van hem hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 22:06
|
|
Hij gad zeker in beide wedstrijden een assist.
Vond hem vandaag soms wat ongelukkig.
Hij schiet ook wel maar te weinig op doel.
Ik verwacht van hem met zo'n techniek dat hij de bal tussen de palen schiet en dat is hem nog weinig gelukt.
Blind liep hem overigens behoorlijk in de weg in de 1e helft anders had hij al eerder geschoten.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 22:09
|
|
Als Blind niet in de weg liep had ik hem nog wel zien scoren ook vanaf randje zestien. Hij schiet niet hard, maar kan goed plaatsen en als hij hard schiet dan plaatst hij juist niet goed. Zag je ook bij dat andere schot van randje zestien in de eerste helft. Als hij vaker harder tussen de palen schiet zal zijn rendement vanzelf ook omhoog gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 22:14
|
|
Hij heeft alles om een hele grote te worden en er wordt ook al op die manier naar hem gekeken.
Je mag gezien zijn leeftijd niet verwachten dat hij wekelijks de beste op het veld is.
Toch vind ik dat hij dit seizoen bepalender moet zijn dan afgelopen jaar.
Hij geeft nu tot 2 maal toe een prima assist, wat hij ook deed in de kampioenswedstrijd waardoor we weer iets rustiger konden gaan zitten na de 3-1.
Ik wil alleen ook dat hij er dit jaar een stuk of 10 maakt, dat moet gezien zijn positie kunnen.
|
Abubakari
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 23:10
|
|
Citaat: Paniek om niks. Drie punten en 4 a 5 goals en klaar is Kollbein.
...maar zo gemakkelijk als 4 à 5 goals? Laten we het hopen.
Als ik zeg "Drie punten en 4 a 5 goals en klaar is Kollbein" dan gebeurt dat gewoon.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 00:24
|
|
Weer de wedstrijd moeten missen vandaag , maar wat een prachtige actie van zowel Eriksen als Boerrigter vooraf aan de 3-1. Sulejmani ook een mooie goal. Na een dramatische aanname, lost hij het toch op mooie manier op. Toont klasse.
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 09:35
|
|
Ik vind het fijn dat Ajax simpel twee keer gewonnen heeft zonder zich in te hoeven spannen, met veel mooie individuele acties. Alleen hoop ik Vertonghen snel terug te zien, die missen ze toch wel achterin. Ajax moet niet te nonchalant voetballen, zeker niet tegen sterkere tegenstanders die we in het najaar krijgen. Ze kunnen wel, maar dan moet het ook wel te zien zijn.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 10:32
|
|
Nu hopen op een monsterscore tegen VVV. Vertonghen erbij brengt toch altijd zekerheid achterin en bovendien wordt er dan ook veel beter opgebouwd. Hopen dat hij het haalt, maar hem niet kosten wat kost laten spelen, want VVV moet je ook zonder Jan makkelijk kunnen hebben.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 10:38
|
|
VVV is dit seizoen inderdaad erg zwak. Daar moet je er gewoon minimaal 6 in schoppen.
Overigens, over de wedstrijd van gisteren, Ajax was goed, maar niet top. Afronding en vooral passing waren niet scherp genoeg, moet nog iets beter.
Verder even 1 speler er uit halen, Gregory vd Wiel. Speelde echt sterk gisteren. Had er een hard hoofd in na vorig seizoen waar ik ook zéér kritisch over hem was, maar hij lijkt inderdaad op te leven door die vakantie (dus toch vermoeidheid?) en de wisselwerking met Mickey is nu ook beter.
Had gisteren Assaidi eigenlijk 90 minuten in zijn zak (mede ook door goede rugdekking van Toby, waar nodig), en Assaidi kon vooral achter vd Wiel aan lopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 10:46
|
|
Ik denk dat de Boer wacht op een goed moment om Siem de Jong te passeren. Anita zal vanzelf VM worden en Janssen LM. Iedereen ziet het, de Boer ziet het uiteraard ook.
De Jong is vorig jaar zo beslissend geweest, dat het ook erg lastig voor de Boer is om hem te passeren.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 10:57
|
|
De Jong is vorig jaar inderdaad beslissend geweest, maar niet op het middenveld. Daar brengt hij aanvallend gezien te weinig. Hij werkt hard, maar met Anita hebben we al een hard werkende jongen die voetballend ook nog eens beter is. Vind Siem een hele sympathieke gozer, maar hij is niet capabel genoeg. Hooguit als tweede spits of op de bank achter Serero.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 11:05
|
|
Citaat: VVV is dit seizoen inderdaad erg zwak. Daar moet je er gewoon minimaal 6 in schoppen.
Overigens, over de wedstrijd van gisteren, Ajax was goed, maar niet top. Afronding en vooral passing waren niet scherp genoeg, moet nog iets beter.
Verder even 1 speler er uit halen, Gregory vd Wiel. Speelde echt sterk gisteren. Had er een hard hoofd in na vorig seizoen waar ik ook zéér kritisch over hem was, maar hij lijkt inderdaad op te leven door die vakantie (dus toch vermoeidheid?) en de wisselwerking met Mickey is nu ook beter.
Had gisteren Assaidi eigenlijk 90 minuten in zijn zak (mede ook door goede rugdekking van Toby, waar nodig), en Assaidi kon vooral achter vd Wiel aan lopen.
Sulejmani is dit seizoen voor het eerst weer 100% fit, sinds zijn komst naar Ajax. Dan zie je gelijk waarom hij gehaald is naar Ajax (niet waarom hij zoveel gekost heeft), want dan is hij ook beslissend. Hopelijk houdt hij deze fitheid vast.
Wat betreft het duel van der Wiel - Assaidi vind ik het leuk om mijn quote aan te halen.
Citaat: Van der Wiel zou ook af en toe mee kunnen aanvallen, aangezien Assaidi niet altijd goed verdedigd.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 15:44
|
|
Het verliep bijna naar wens: Heerenveen wilde of kon niet aanvallen en een 5-1 overwinning: twee wedstrijden, negen doelpunten.
Ik heb ook iets anders gezien: Assaidi was misschien maar twee keer gevaarlijk, dat had anders kunnen aflopen. Het tegendoelpunt werd eenvoudig weggeven, Janssen heeft zijn plaats in het elftal nog niet gevonden, Vermeer trapte weer in de voeten van een tegenstander en F. de Boer durfde het niet aan met Boilesen.
Ajax heeft nog steeds versterkingen achterin nodig. Er moet toch ergens een betaalbare linksback te vinden zijn, kan Boilesen Vertonghen af en toe vervangen, eventueel die back om aan voldoende wedstrijden te komen en volgend seizoen definitief de plaats van Vertonghen in te nemen. Daley Blind is daar te zwak voor.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 15:50
|
|
Linksback halen? Totaal onnodig. Daar hebben we een zéér groot Deens talent die het nog ver gaat schoppen.
Kreeg nu alleen rust omdat hij wat pijntjes heeft gehad en ook bij Denemarken had gespeeld. Zelfde reden waarom Siggy (licht geblesseerd geweest) en Eriksen (niet gelijk al veel laten spelen) werden gewisseld.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 17:30
|
|
Boilesen is een prima linksback, maar centraal krijgt hij te weinig speeltijd en dat komt zijn ontwikkeling niet ten goeden. Een andere optie is echter geen centrale verdediger halen en als Vertonghen abscent is Boilesen centraal en Anita linksback.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 16 aug 2011 09:50
|
|
Is er ergens een goede foto van internet te halen van het spandoek van vak410 van zondag?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 16 aug 2011 09:52
|
|
www.vak410.nl?
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 16 aug 2011 09:59
|
|
Citaat: http://www.vak410.nl?
Dom dom, had ik zelf ook wel kunnen raden..
Ochtend, weinig slaap, etc etc.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 16 aug 2011 10:27
|
|
Take another cup of coffee
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 16 aug 2011 11:17
|
|
Cup a Soup dat zou je meer moeten doen!
|
deMeer96
Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Di 16 aug 2011 11:35
|
|
Citaat: Cup a Soup dat zou je meer moeten doen!
Dat is toch pas om 16.00uur?
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 16 aug 2011 12:23
|
|
Ja das waar, haha!
|