Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 21:41
|
|
Ten eerste, ben een tijd weg geweest maar ben weer van plan meer te gaan posten.
Lees net dat Vertonghen er niet bij zal zijn, dat is echt balen. Heb me vorige week al liggen ergen aan Blind, en nu krijgt die ook nog eens Dost/Narsingh tegenover zich. Dit gaat nog lastig genoeg worden. Ik hoop in ieder geval niet dat we net zo veel geluk nodig hebben als de laatste keer tegen SC Heerenveen.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 21:50
|
|
Citaat: Wat betreft Boilesen geef ik je geen gelijk. De jongen is jong en wat onbevangen, maar heeft zijn talent al meermaals aangetoond.
Zijn talent stel ik niet ter discussie en wie weet wordt hij de beste back bij Ajax sinds Krol, maar nu is dat nog niet het geval, hij staat pas sinds kort back en maakt, zoals iedere jonge speler, fouten. Fouten kunnen erg duur zijn (eigen doelpunt van de talentvolle Vermaelen!)
Hij is niet de verdediger die Ajax zich zal wensen (Kan het worden?) en dat in combinatie met een keeper die hoge ballen als een "te lastig" ervaart, ja dan zie ik problemen, want sinds O'Brien heeft Ajax alleen nog maar backs gehad die hun tegenstander lieten voorzetten. haal de voorzet eruit en zijn er minder zorgen (Zie De Graafschap uit)
Een tegenstander (Ruiz) mag zelfs op doel schieten, geen "Blind/Ooijer" die er iets tegen zal ondernemen. Echte verdedigers voorkomen die voorzet/dat schot en zo ver is Boilesen nog niet.
Offtopic:
Jaren geleden stond de kleine Edgar Davids tegenover de beste kopper uit de Spaanse eredivisie: Zamorano (Chileen) Ik hield m'n hart vast, als dat maar goed gaat. Zamorano heeft niet op doel kunnen koppen, omdat er geen voorzet kwam!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 13 aug 2011 21:53
|
|
Citaat: Hopenlijk speelt De Jong niet maar Anita. Janssen lekker iets meer vooruit laten spelen. Helaas zal dit niet gebeuren tenzij De Jong zijn kruisbanden scheurt, anders speelt hij áltijd. Waarom...? De Boer weet het zelf niet denk ik.
Wat een dom bericht zeg! Wees blij dat Ajax eindelijk weer een bank heeft, of werd jij blij van Mido, Tainio, Oleguer en Atouba?
De Jong heeft zeker zijn kwaliteiten (doelpunten maken, meeverdedigen, gaten insprinten, inzicht in ruimtes op het veld (hoewel zijn handelingssnelheid beter kan). Ik ben ook een voorstander van het opstellen van Anita, maar ik zou dan Janssen een linie terughalen en Blind passeren. Dan kun je op de positie van Janssen kiezen voor Serero of De Jong. Als Janssen het spel volledig voor zich heeft, hoef je ook niet bang te zijn dat hij zijn man laat lopen, want hij zal er volledig zicht op hebben. Natuurlijk moet je dan weer andere keuzes maken als Vertonghen weer fit is, maar dat is van latere zorg.
Ik heb het over de basis. Ik zie De Jong niet graag in de basis starten als elke middenvelder inzetbaar is. Prima speler, maar het liefste op de bank of als reserve spits/middenvelder.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 11:07
|
|
Het is bijna zover,mensen! 1e thuiswedstrijd van het seizoen!
Over een ruim uur stappen we in de auto, lekker richting ArenA!!!!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 11:46
|
|
Beerens er in ieder geval niet bij. Zal niet opgesteld worden door Jans omdat hij in gesprek is met Az.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 12:01
|
|
Citaat: Beerens er in ieder geval niet bij. Zal niet opgesteld worden door Jans omdat hij in gesprek is met Az.
Hij zou waarschijnlijk toch niet in de basis hebben gestaan, ik vond Beerens het afgelopen seizoen zeer matig. Assaïdi en Narsingh zijn over hem heen gegroeid en vormen nu samen met Dost een gevaarlijke aanval. Maar, Beerens is wel te goed om wisselspeler te zijn bij Heerenveen.
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 13:37
|
|
Anita in basis op linksback.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 13:38
|
|
Boilesen op de bank. Anita tijgeren op Narsingh.
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 13:40
|
|
Is Boilesen alleen niet sneller dan Anita ?
Anita brengt fysiek wel meer maar of hij Narsingh kan belopen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 13:44
|
|
Dat was vorig jaar toch ook al dat De Boer Anita op Narsingh zette...
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 13:45
|
|
Boilesen had last van z'n lies. Hij had het vorig seizoen erg lastig tegenover Narsingh, dus ik kan de keuze voor Anita wel begrijpen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 13:54
|
|
Citaat: Boilesen had last van z'n lies. Hij had het vorig seizoen erg lastig tegenover Narsingh, dus ik kan de keuze voor Anita wel begrijpen.
Ja, ik kan me er verder ook wel in vinden.
Vroeg me gewoon af wie sneller is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 14:08
|
|
Geen Janmaat bij Hveen ook niet op de bank.
Meende dat hij verleden week speelde, is hij geblesseerd?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 14:09
|
|
Abubakari melde hier gisteren al dat Janmaat niet zou spelen. Janmaat is gisteren afgehaakt op de training met een blessure.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 14:16
|
|
Ok, had ik niet meegekregen.
Thanks voor de info.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 14:32
|
|
Citaat: Boilesen had last van z'n lies. Hij had het vorig seizoen erg lastig tegenover Narsingh, dus ik kan de keuze voor Anita wel begrijpen.
De vraag is of het zijn lies is of de vrees dat Narsingh hem de baas is. Zit Boilesen op de bank? Met een liesblessure moet je voorzichtig zijn, zie Jan Vertonghen. Zit hij op de bank, dan had hij ook gewoon kunnen spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 14:32
|
|
Topic gesloten. Bespreek de wedstrijd in de Chat.
Na de wedstrijd zal het topic weer opengaan.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 17:19
|
|
Theo Janssen is een matige verdedigende middenvelder en een goede halfspeler. Frank de Boer z'n dwarsheid om met de Jong en Janssen in één middenveld te spelen kan Ajax punten kosten.
Janssen - Eriksen
Anita
Best mogelijke middenveld.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 17:41
|
|
Net terug van de wedstrijd. Was een leuke wedstrijd waarin veel spelers toch wel een aardig niveau haalden, maar Janssen die is te onzichtbaar. De Jong eruit en Anita er in is veel beter, maar dat ziet De Boer helaas niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 17:50
|
|
Citaat: Theo Janssen is een matige verdedigende middenvelder en een goede halfspeler. Frank de Boer z'n dwarsheid om met de Jong en Janssen in één middenveld te spelen kan Ajax punten kosten.
Janssen - Eriksen
Anita
Best mogelijke middenveld.
Dat viel mij ook meteen op, vanaf het begin al. Echt zonde. Ik snap alleen wel dat De Jong goed ligt bij iedere trainer. Hard werkende, verstandig overkomende jongen die, tactisch gezien, eigenlijk altijd zijn taken goed uitvoert. Maar Anita moet gewoon op CVM staan, op die positie kan hij het Nederlands Elftal halen. Zoals jij ook al aangeeft, De Boer moet kiezen tussen De Jong en Janssen.
Het middenveld dat jij beschrijft leek mij ook de meest logische optie, sterker nog, ik heb menig vz bezoeker uitgelachen omdat ze Theo op CVM zetten.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 18:00
|
|
Waarom niet De Jong een keer op VCM proberen? Hij is een speler die hard werkt en zich wegcijfert voor het team. Bovendien is hij fysiek sterk en kan hij goed koppen, dus wint hij veel duels. Dit gaat ten kosten van Janssen en dat is heel jammer, want hierdoor mis je bepaalde impulsen in je spel. Vanuit mijn positie in het stadion kon ik in de tweede helft goed over de aanval van Ajax heen kijken, en continue konden of Sigthorsson of Siem de Jong met een steekbal één op één gezet worden, maar buiten dat speelde Ajax wel goed. Dat laatste doelpunt was echt Gallery play van Sulejmani en Van der Wiel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 18:11
|
|
Zelf vind ik Anita één van de meest onderschatte spelers in Nederland, ook onder Ajacieden. Het middenveld staat met hem als draaischijf er achter.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 18:12
|
|
Janssen kan perfect in dit systeem als verdedigende middenvelder spelen. Je hebt op dit moment alleen de pech van de blessure van Vertonghen op dit moment, waardoor Blind hem moet vervangen. Op zich doet Blind het helemaal niet slecht als centrale verdediger, maar heeft niet de klasse om het middenveld in te dribbelen om daarna een goed vervolg te geven. Nu zou dat initiatief van Alderweireld moeten komen die daar nog verder in moet groeien. Alderweireld zou bijvoorbeeld veel meer het middenveld in kunnen dribbelen, om zo een extra man op het middenveld te creëren, zodat iemand moet uitstappen bij de tegenstander. Als straks Vertonghen terug keert van zijn blessure zal het ook makkelijker worden, omdat Vertonghen dat in zich heeft. Dan heb je straks ook meer afspeelmogelijkheden om vooruit te spelen.
De backs gaan daarin ook een belangrijke rol spelen, doordat je die redelijk ver na voren kan laten spelen. Als de tegenstander dan met vleugels speelt, zal dat betekenen dat de vleugels van de tegenstander ver weg zijn bij het centrale duo, waardoor het makkelijker voetballen is. Als je vandaag met Anita speelt in plaats van Boilesen op de linksback positie, dan zal dat ten koste gaan van de opbouw, maar je kiest voor wat meer defensie zekerheid, omdat Blind vooral voor zichzelf speelt. Vertonghen heeft daar ook nog wat last van, maar dat is al wat toegenomen bij hem.
Van der Wiel speelde trouwens een prima pot. De rust heeft goed gedaan tijdens de vakantieperiode.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 179
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 20:26
|
|
Matige wedstrijd, goed resultaat. Het tempo lag de hele wedstrijd veel te laag. Ook was ik met Ooijer begonnen, dan Blind naar de linksback, Anita naar het middenveld en De Jong op de bank, want ik vond de verdediging wel erg zwak. Voor de rest mooie goals en een prima resultaat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 aug 2011 20:41
|
|
Ik vind Janssen ook te onzichtbaar.
Pleit ook voor De Jong op de bank en Anita op het middenveld.
Verder kon ik de keuze voor Anita ipv Boilesen wel begrijpen, pakte niet onaardig uit.
Blind als back is voor mij geen optie (denk aan de JC schaal)
Centraal doet hij het aardig.
Boerigter heb ik 10 keer liever dan Ebecilio, pikt zijn goaltje mee.
Doet het prima tot nu toe.
Was echt kritisch toen ze hem haalden en dacht niet dat hij het niveau aan zou kunnen.
Vermeer had weer een dramatische uit trap, zit nog niet gerust op de bank als de bal in onze zetien is, dat was bij Steek wel anders.
Greg was eindelijk weer eens goed, hij had er nog wel 1 of 2 kunnen maken.
Goed om te zien dat hij ook aanvallend weer van betekenis kan zijn.
Lekker dat Kolbeinn zijn eerste goal heb gemaakt, is die druk ook van zijn schouders, voor zover die er was.
Na de 3-1 was het gedaan, Ajax hoefde niet zonodig meer en Hveen was het geloof kwijt.
Zonder veel krachtsinspanning toch nog naar 5-1, prima.
Volgende week VVV mag geen problemen opleveren, hopen dat Jan er weer bij is.
|