Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 22:43
|
|
Met nog een kleine week voor het officiële voetbalseizoen begint met Johan Cruijff Schaal. Ik dacht het wel zo leuk als we een voorspelling doen voor het nieuwe seizoen.
Omdat ik het topic open, dan zal ik ook maar de aftrap geven aan dit topic.
1. Ajax: Hebben de sterkste selectie en het feit dat De Boer zonder zorgen zijn voorbereiding heeft kunnen doen.
2. Twente: Verwacht ook veel van Twente nu ze Adriaanse hebben als trainer. Na mijn idee een betere trainer dan Preud'homme. Ben ook benieuwd hoe de talenten Berghuis en John zich daar ontwikkelen onder Adriaanse
3. PSV: Hebben goede transfers gedaan tijdens deze zomerperiode. Met een goede spits erbij gaan ze ook dit jaar om de titel meespelen.
4. AZ: Ondanks ze drie basisspelers zijn kwijt geraakt met Moreno, Schaars en Sigthorsson hebben ze nog behoorlijk wat talent rond lopen in Alkmaar. Ben benieuwd hoe Maher zich gaat ontwikkelen op het middenveld. Tegen Kayserispor zag het er behoorlijk goed uit.
5. Groningen: Ze hebben toch wel wat kwaliteit ingeleverd dit jaar en dan vooral achterin met Granqvist en Stenman. Voorin hebben ze wel weer een goed duo met Matavz en Tadic.
6. Heracles: Zijn niet zoveel veranderingen in de selectie. Degelijk team wat een een thuisvoordeel heeft met het kunstgras.
7. Vitesse: Zullen daar nog wel wat transfers komen en hebben vooral een betere trainer dan het afgelopen seizoen.
8. Heerenveen: Ze hebben een goede aanval met Met Narsingh, Dost en Assaidi. Alleen net zoals vorig seizoen zullen ze weer problemen krijgen achterin.
9. FC Utrecht: Moeilijk in te schatten ploeg. Veel basisspelers zijn vertrokken, maar zijn enkele buitenlanders gehaald. Afwachten of die ploeg gaat draaien.
10. Feyenoord: Matige selectie, nadat de betere spelers in Rotterdam zijn vertrokken. Voor Koeman is er weinig eer te behalen.
11. Nec: Verwacht een degelijk seizoen met af en toe een uitschieter. Op zich hebben best wel leuke spelers gehaald met Nijland en Koolwijk. Ook afwachten hoe Pastoor het gaat doen na een goed seizoen bij Excelsior.
12. Nac: Zullen een moeilijk jaar gaan hebben in Breda. Een aantal jongen spelers die voor het eerst een volledig seizoen gaan draaien. Zullen moeite hebben om een goede reeks neer te zetten.
13. Roda JC: Vind dat ze geen goede transfers hebben gedaan. Vooral het vertrek van Hadouir en Janssen zal hun gaan opbreken. Ook hebben ze een aantal ervaren krachten moeten laten gaan zoals De Fauw en Kah.
14. ADO: Na een goed seizoen, verwacht ik dat ze een terugval gaan krijgen. Ze hebben 2/3 van hun aanval moeten laten gaan. Ook het Europees voetbal zal ze gaan opbreken
15. VVV: Hebben behoorlijk wat talent voorin lopen en dan vooral met Musa. Hebben zich op het middenveld versterkt met drie middenvelders.
16. RKC: Met De Graafschap en Exelsior hebben ze de slechtste selectie van de Eredivisie. Het is hopen dat ze wat meer geluk dan de concurrentie.
17. De Graafschap: Hebben veel kwaliteit ingeleverd voorin met het vertrek van De Ridder en Bargas.
18. Excelsior: Nadat de betere spelers na Feyenoord zijn gegaan verwacht ik er weinig van. Ben wel benieuwd na Scheimann die ze hebben aangetrokken van Den Bosch. Een aardige speler die na het komend seizoen de overstap zal maken na een middenmoter.
Trouwens wel veel nieuwe trainers bij de clubs.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 22:50
|
|
Ik verwacht dat RKC degradeerd aan het einde van het seizoen, ik vind dat ze te weinig kwaliteit hebben om mee te doen in de Eredivisie, nu ook Boerrigter ( hoe het ook geschreven mag worden ) weg is.
Ben benieuwd naar Nec, vind Pastoor wel een leuke trainer en eindelijk ook Platje in de Eredivisie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 23:08
|
|
Ik vind het nog te vroeg om hier over te speculeren.
Zo is Vitesse nog helemaal niet in te schatten.
Ik denk dat je Ado wat onderschat, ze hebben Buleykin en Kubik niet meer, maar Toornstra en Verhoek lopen er bijvoorbeeld nog steeds rond. Ook 'randfiguur' Immers, is voor een ploeg als Ado een prima speler.
Verder klinkt het misschien raar, maar Feyenoord is ook 3 sterkhouders kwijt (Castaignos, Wijnaldum en Miyaichi). Het is voor hen maar te hopen, dat ze nog 10e kunnen worden.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 23:11
|
|
ADO is ook vdBrom kwijt. Dat lijkt me ook wel een behoorlijke aderlating. EN met het wegvallen van Bulykin vallen er ook 25 goals weg. Veel succes dat op te vangen. Ik gok inderdaad op onderin grijze middenmoot.
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 23:17
|
|
Citaat: Ik vind het nog te vroeg om hier over te speculeren.
. Het is voor hen maar te hopen, dat ze nog 10e kunnen worden. Ik heb nu het topic geopend omdat je na de eerste competitiewedstrijd nog drie weken de transfermarkt open is. Ik kan dan wel een topic op één September openen, maar dan weet je de kwaliteit verhoudingen ook beter in te schatten.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 23:25
|
|
1. Ajax
Heeft de selectie op belangrijke posities versterkt en heeft het voordeel van een goede rustige voorbereiding. Bovendien weer eens geen trainerswissel en De Boer kan verder gaan met het spel wat hij voor ogen heeft. Dat is bovendien ook eigenlijk de enige spelopvatting waarmee Ajax in de Eredivisie kans van slagen mee heeft.
2. PSV
Kwalitatief natuurlijk enorm verbeterd in aanvallend opzicht, maar de trainer maakt het verschil tussen plaats 1 en 2.
3. Twente
Prima ploeg en gaat Champions League spelen, maar doet kwalitatief te veel onder voor PSV en Ajax.
4. AZ
5. Vitesse
6. Groningen
7. Heerenveen
8. NEC
9. Heracles
10. Roda JC
11. Utrecht
12. ADO
13. NAC
14. Feyenoord:
Matige ploeg, die teveel kwaliteit is kwijtgeraakt. Bovendien zal het, zolang Koeman er zit, steeds dichter bij degradatie komen gaandeweg het seizoen.
15. VVV
16. Excelsior
17. RKC
18. De Graafschap
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 23:27
|
|
Top vijf:
1. Ajax
2. P$V
3. FC Twente
4. FC Groningen
5. AZ
Laatste vijf:
14. ADO Den Haag
15. VVV-Venlo
16. Excelsior
17. De Graafschap
18. RKC-Waalwijk
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 23:28
|
|
Citaat: Ik vind het nog te vroeg om hier over te speculeren.
. Het is voor hen maar te hopen, dat ze nog 10e kunnen worden. Ik heb nu het topic geopend omdat je na de eerste competitiewedstrijd nog drie weken de transfermarkt open is. Ik kan dan wel een topic op één September openen, maar dan weet je de kwaliteit verhoudingen ook beter in te schatten.
Dat klopt, dan maak ik mijn verwachtingen ook voor 4 augustus bekend.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 01:24
|
|
1. Ajax: Voorlopig in mijn ogen de sterkste selectie, kan nog veranderen bij bepaalde uitgaande transfers.
2. Twente: Met Adriaanse een betere coach dan Preud'homme. Zijn de veelscorende Janssen kwijt maar zullen er onder Adriaanse op positiespel en tactiek op vooruit gaan.
3. PSV: kan eventueel nog veranderen met het transferbeleid.
4. Groningen: Hebben een degelijk elftal, en dwingen met Tadic en Matavz altijd kansen af.
5. AZ: Hebben met het vertrek van Moreno, Schaars en Sigthorsson gewoon ingeleverd. Hebben wel een talentvolle selectie.
6. SC Heerenveen: Sterke aanval en zwakke achterhoede. Met Narsingh, Djuricic en Assaidi hebben ze veel gevaar voorin. Misschien schat ik ze hier wat te hoog in, want Heerenveens doel moet blijven om het aantal tegendoelpunten omlaag te helpen.
7. Vitesse: Hebben met die Servier en Bony voorin genoeg klasse lopen om in het linkerrijtje te komen.
8. Utrecht: Hebben veel ingeleverd maar een betere trainer er voor terug.
9. Feyenoord: Ondanks Koeman en de dramatische selectie
10. Roda JC: Klein stapje terug.
11. NEC: Zonder Vlemincx maar met Schone.
12. ADO Den Haag: Gewoon een terugval.
13. Heracles: Degelijk, weinig franje.
14. NAC: Stapje terug.
15.VVV: Hebben nog talenten die net de doorslag zullen geven,
16.De Graafschap: Zonder Bargas,
17.Excelsior: zonder Nelom, Clasie, Zeegelaar, Roorda, Fernandez,... blijft er wel heel weinig over.
18.RKC: De zwakste selectie, na het inleveren van Boerrigter, Benson en co.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 01:26
|
|
Citaat: Met nog een kleine week voor het officiële voetbalseizoen begint met Johan Cruijff Schaal. Ik dacht het wel zo leuk als we een voorspelling doen voor het nieuwe seizoen.
Omdat ik het topic open, dan zal ik ook maar de aftrap geven aan dit topic.
1. Ajax: Hebben de sterkste selectie en het feit dat De Boer zonder zorgen zijn voorbereiding heeft kunnen doen.
2. Twente: Verwacht ook veel van Twente nu ze Adriaanse hebben als trainer. Na mijn idee een betere trainer dan Preud'homme. Ben ook benieuwd hoe de talenten Berghuis en John zich daar ontwikkelen onder Adriaanse
3. PSV: Hebben goede transfers gedaan tijdens deze zomerperiode. Met een goede spits erbij gaan ze ook dit jaar om de titel meespelen.
4. AZ: Ondanks ze drie basisspelers zijn kwijt geraakt met Moreno, Schaars en Sigthorsson hebben ze nog behoorlijk wat talent rond lopen in Alkmaar. Ben benieuwd hoe Maher zich gaat ontwikkelen op het middenveld. Tegen Kayserispor zag het er behoorlijk goed uit.
5. Groningen: Ze hebben toch wel wat kwaliteit ingeleverd dit jaar en dan vooral achterin met Granqvist en Stenman. Voorin hebben ze wel weer een goed duo met Matavz en Tadic.
6. Heracles: Zijn niet zoveel veranderingen in de selectie. Degelijk team wat een een thuisvoordeel heeft met het kunstgras.
7. Vitesse: Zullen daar nog wel wat transfers komen en hebben vooral een betere trainer dan het afgelopen seizoen.
8. Heerenveen: Ze hebben een goede aanval met Met Narsingh, Dost en Assaidi. Alleen net zoals vorig seizoen zullen ze weer problemen krijgen achterin.
9. FC Utrecht: Moeilijk in te schatten ploeg. Veel basisspelers zijn vertrokken, maar zijn enkele buitenlanders gehaald. Afwachten of die ploeg gaat draaien.
10. Feyenoord: Matige selectie, nadat de betere spelers in Rotterdam zijn vertrokken. Voor Koeman is er weinig eer te behalen.
11. Nec: Verwacht een degelijk seizoen met af en toe een uitschieter. Op zich hebben best wel leuke spelers gehaald met Nijland en Koolwijk. Ook afwachten hoe Pastoor het gaat doen na een goed seizoen bij Excelsior.
12. Nac: Zullen een moeilijk jaar gaan hebben in Breda. Een aantal jongen spelers die voor het eerst een volledig seizoen gaan draaien. Zullen moeite hebben om een goede reeks neer te zetten.
13. Roda JC: Vind dat ze geen goede transfers hebben gedaan. Vooral het vertrek van Hadouir en Janssen zal hun gaan opbreken. Ook hebben ze een aantal ervaren krachten moeten laten gaan zoals De Fauw en Kah.
14. ADO: Na een goed seizoen, verwacht ik dat ze een terugval gaan krijgen. Ze hebben 2/3 van hun aanval moeten laten gaan. Ook het Europees voetbal zal ze gaan opbreken
15. VVV: Hebben behoorlijk wat talent voorin lopen en dan vooral met Musa. Hebben zich op het middenveld versterkt met drie middenvelders.
16. RKC: Met De Graafschap en Exelsior hebben ze de slechtste selectie van de Eredivisie. Het is hopen dat ze wat meer geluk dan de concurrentie.
17. De Graafschap: Hebben veel kwaliteit ingeleverd voorin met het vertrek van De Ridder en Bargas.
18. Excelsior: Nadat de betere spelers na Feyenoord zijn gegaan verwacht ik er weinig van. Ben wel benieuwd na Scheimann die ze hebben aangetrokken van Den Bosch. Een aardige speler die na het komend seizoen de overstap zal maken na een middenmoter.
Trouwens wel veel nieuwe trainers bij de clubs.
Waarom Heracles 6de?
|
Bart
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 08:34
|
|
Omdat ze toch een leuke ploeg hebben met Armenteros en Everton voorin. Daarbij is er niet veel veranderd in die ploeg, zodat ze de lijn door kunnen zetten van de tweede seizoenshelft van vorig jaar.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 10:14
|
|
Sluit me aan bij Pushkin. Lijkt erg op datgene wat ik in gedachte heb.
Ik denk zelfs dat psv toch een klein gaatje zal hebben naar Ajax en Twente en dat het vooral tussen ons en Enschede zal gaan.
Ik had alleen Heerenveen hoger ingeschat. Maar dat hangt deels af hoe bijvoorbeeld die Gouweleeuw zich daar achterin ontwikkelt.
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 10:30
|
|
1. Ajax. Geen uitleg nodig denk ik. Gewoonweg de sterkste selectie.
2. Ik twijfel enorm tussen FC Twente en PSV, maar ga dan toch voor Twente. De verdediging van PSV is niet om over naar huis te schrijven.
3. PSV
4. AZ. Zullen aanvallend voetbal spelen en zonder problemen Europa halen.
5. FC Groningen. Gevaarlijke subtopper, maar toch een erg nieuwe selectie.
6. SC Heerenveen. Hebben net als PSV niet de beste verdediging, maar toch schat ik ze hoger in dan vorig seizoen.
7. Ook hier weer twijfel. Eigenlijk had ik moeten wachten tot september, i.v.m. de transfermarkt. Ik zou hier ADO neer kunnen zetten, maar ik ga dan toch voor NEC. Hebben spelers gehaald die voor hun niveau wel goed zijn.
8. Vitesse. Betere trainer, maar wel los zand qua team denk ik.
9. Heracles.
10. FC Utrecht.
11. Roda JC
12. Feyenoord. Krijgen het enorm lastig dit jaar. Geen enkele leider ook in hun ploeg, Vlaar misschien een beetje. Het zou triest zijn als ze zo laag eindigen, want het blijft een club met historie, met o.a. mooie duels tegen ons aller Ajax. Hopelijk krijgen we over een paar jaar weer spannende Klassiekers, die Ajax dan uiteraard wint. Maar niet met 2-0 of 5-1 zoals 2 seizoenen terug, maar met 3-2 ofzo. Dat is veel spannender.
13. ADO Den Haag
14. NAC
15. De Graafschap.
16. VVV
17. Excelsior. Alleen vanwege een beter doelsaldo dan RKC.
18. RKC
Trouwens Sincere: Gouweleeuw zal je bedoelen, Leeuwin speelt bij ADO.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 11:17
|
|
1. Ajax: beste selectie en rustige voorbereiding. Gevoelig voor uitgaande transfers
2. FC Twente: zga gelijkwaardige selectie met een betere trainer.
3. AZ: pakt de lijn van vorig jaar door, Maher en Altidore schitteren
4. PSV: ook dit jaar los zand en veel onrust. Rutten eerste ontslagen trainer
5. Groningen: gokken op een goed jaar van Silva, maar met matavz en tadic scoren ze zich Europa in
6. Vitesse: het 'van den Brom' effect.
7. Heerenveen: zeer gevaarlijke aanval, achterin penibel
8. Heracles: trekt de lijn door van vorig seizoen
9. Roda: 12 spelers kwijt, maar nog steeds Tyton, Vormer en Junker in de selectie.
10. Utrecht: zonder Mertens, Strootman en vWolfswinkel, maar wel een groepje Zweden en een prima trainer.
11. NEC: Aardige trainer, Cillissen en Schöne. Genoeg voor de middenmoot
12. Feyenoord: 't is weer huilen geblazen in Rotterdam.
13. NAC: net genoeg voor de middenmoot
14. ADO: weg trainer, weg 25goals spits, weg 'flow'.
15. VVV: zal teren op bevliegingen van de talenten, daarmee speelt het zich nipt veilig
16. De Graafschap: Na het verlies van 6 basisspelers volgt er een strijd tegen degradatie
17. RKC: 'Topspelers' weg, degradatie strijd volgt.
18. Excelsior: na de leegloop is hier niets meer van over. Middenmoter in de Jupiler League.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Di 26 jul 2011 11:26
|
|
1. Ajax (mits er niet al te veel spelers vertrekken)
2. FC Twente
3. PSV
4. AZ
5. Groningen
6. Roda JC
7. Heracles
8. Vitesse
9. Heerenveen
10. NEC
11. ADO Den Haag
12: Utrecht
13. Feyenoord