Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 08:59
|
|
Citaat:
Ik heb het nooit gezien in die jongen, maar ben daar blijkbaar de enige in. Hoop dat hij het alsnog laat zien.
Nee, je bent niet de enige. Persoonlijk vind ik die jongen door veel forumleden ook zwaar overschat maar das mijn mening.
|
Paultje99
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 09:04
|
|
Citaat:
Ik heb het nooit gezien in die jongen, maar ben daar blijkbaar de enige in. Hoop dat hij het alsnog laat zien.
Nee, je bent niet de enige. Persoonlijk vind ik die jongen door veel forumleden ook zwaar overschat maar das mijn mening.
Ik vind persoonlijk dat er genoeg potentie zit in hem, hij heeft alleen door blessureleed nooit lang een hoog niveau kunnen halen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 12:37
|
|
Citaat:
In welk opzicht zie je het niet in hem zitten?
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 12:58
|
|
Citaat: In welk opzicht zie je het niet in hem zitten?
Fysiek zit het hem al sinds zijn komst totaal niet mee, elke keer als hij eindelijk een periode zonder blessures kan voetballen knakt er weer iets.
Zijn acties zijn goed, zeer mooi zelfs, alleen laat hij dat maar een beperkt aantal keer zien. Hij maakt op mij een ongeinteresseerde indruk en als het even niet loopt zie je hem ook niet meer.
Hij doet me een beetje denken aan D´Allesandro. Ook zo´n benadigd talent, maar veel te veel vedette gedrag, en gaf meer om zijn acties dan om het team prestatie.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 13:17
|
|
Citaat:
In welk opzicht zie je het niet in hem zitten?
Als een speler bij een nieuwe club al jaren voortdurend van de ene blessure in de andere rolt dan moet je je al afvragen of hij geschikt is. Er zijn in dit opzicht een aantal mogelijkheden:
a) hij kan het niveau fysiek niet aan;
b) hij kent zijn eigen lichaam niet/ luistert niet naar zijn eigen lichaam;
c) hij leeft niet als prof en mist dus de juiste instelling;
d) zijn lichaam is niet geschikt voor topsport;
e) hij zit totaal niet op zijn plaats bij Ajax en door stress krijgt hij spierblessures vanwege verkrampte spieren.
f) hij wordt volkomen verkeerd begeleid;
g) combinatie van bovenstaande redenen.
Welke het is, geen idee. Wat ik echter wel weet is dat zoveel blessures in een paar jaar geen pech kan zijn.
Verder vond ik hem heel erg wisselvallig in de wedstrijden die ik van hem zag, tis ene momentenvoetballer waarvan 'de kop goed moet staan'. Ik heb hem ook hele goede dingen zien doen want met zijn snelheid en techniek KAN hij een wedstrijd in een moment beslissen. Te vaak echter is hij afwezig wat in het huidige voetbal gewoon killing kan zijn, hij speelt een beetje als een Balkan speler van 20 jaar terug. Hij lijkt puur op intuitie te spelen wat goed kan zijn aangezien spontaniteit en verrassing een wapen kunnen zijn, echter dit kan ook tegen je werken. Als het niet loopt dan loopt het met dit soort spelers dan ook vaak helemaal niet.
Hoewel hij, in de 5 a 6 wedstrijden die ik van hem gezien heb enkele mooie acties heeft laten zien, vind ik hem teveel een momentenvoetballer welke niets heeft te zoeken bij het 1e. Ik hoop voor hem dat ie bij een leuk clubje uit de middenmoot gaat slagen maar dat zal afhangen van zijn fysieke gestel.
Wellicht zal ieder ander een andere mening hebben over Edgar maar dat maakt praten over het spelletje ook zo leuk: iedereen ziet vaak iets anders.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 15:59
|
|
Manucharyan heeft een periode gehad dat hij van de ene blessure in de andere rolde, maar dat had Heitinga ook. Beweringen als zou zijn lichaam ongeschikt zijn voor topsport op dit niveau gaan te kort door de bocht. Manucharyan is al geruime tijd blessurevrij. Wat dat betreft zouden zijn voetbalkwaliteiten voor zich moeten spreken. Dat hij door een aantal factoren nog niet genoeg speelminuten heeft gehad in het eerste is niet onoverkomelijk. Manucharyan zou geschikt zijn in de 'Aissati rol'. Beide hebben een niet al te fors postuur maar zijn niet makkelijk van de bal af te zetten. Wat daarnaast bevorderlijk is voor het positiespel van Ajax in het algemeen zijn z'n loopacties en balaannames. Ik zie het nog wel in hem zitten, maar of Van Basten dat ook doet is zeer de vraag. Ik denk dat Van Basten zich nog niet enorm verdiept heeft in deze jongen, al heeft hij momenteel de schijn tegen als het gaat om afstandelijkheid.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 09:16
|
|
Citaat: Manucharyan heeft een periode gehad dat hij van de ene blessure in de andere rolde, maar dat had Heitinga ook. Beweringen als zou zijn lichaam ongeschikt zijn voor topsport op dit niveau gaan te kort door de bocht. Manucharyan is al geruime tijd blessurevrij. Wat dat betreft zouden zijn voetbalkwaliteiten voor zich moeten spreken. Dat hij door een aantal factoren nog niet genoeg speelminuten heeft gehad in het eerste is niet onoverkomelijk. Manucharyan zou geschikt zijn in de 'Aissati rol'. Beide hebben een niet al te fors postuur maar zijn niet makkelijk van de bal af te zetten. Wat daarnaast bevorderlijk is voor het positiespel van Ajax in het algemeen zijn z'n loopacties en balaannames. Ik zie het nog wel in hem zitten, maar of Van Basten dat ook doet is zeer de vraag. Ik denk dat Van Basten zich nog niet enorm verdiept heeft in deze jongen, al heeft hij momenteel de schijn tegen als het gaat om afstandelijkheid.
Blijkbaar heb je mijn stukje niet goed gelezen want ik beweer nergens dat het lichaam van Edgar niet geschikt is voor topsport, ik noem slechts enkele mogelijke redenen voor zijn blessuregevoeligheid en zeg daarbij dat ik niet weet welke reden(en) op hem van toepassing is/ zijn. Dat is iets heel anders.
De blessures van Heitinga en Edgar vergelijken is als appels met peren vergelijken. Je moet natuurlijk ook kijken naar de aard van iemands blessures.
|
Jeroen
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 11:21
|
|
Ik doelde ook niet specifiek op jouw uitleg Peter, maar de aannames van het gros van de supporters die er heersen over Manucharyan. Blijkbaar denken een hoop mensen nog altijd dat hij in de lappenmand zit, terwijl hij samen met Sarpong een prima seizoen bij Jong Ajax achter de rug heeft.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 11:52
|
|
Heeft hij een prima seizoen bij Jong Ajax achter de rug? Qua fitheid wel, want hij kende geen echte blessures meer. Qua spel heb ik toch gehoord dat hij er bijzonder ongemotiveerd bij liep. Ik heb Jong Ajax dit seizoen zelf maar één keer zien spelen en toen viel dat me ook op.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 12:44
|
|
Citaat: Heeft hij een prima seizoen bij Jong Ajax achter de rug? Qua fitheid wel, want hij kende geen echte blessures meer. Qua spel heb ik toch gehoord dat hij er bijzonder ongemotiveerd bij liep. Ik heb Jong Ajax dit seizoen zelf maar één keer zien spelen en toen viel dat me ook op. Wat je zegt is 100% juist, hij speelde redelijk en was fit en fysiek ook sterker maar hij had geen motivatie om zich echt in te zetten bij Jong Ajax. Volgens mij kan hij nu eengrote sprong maken in zijn ontwikkeling maar dan moet hij wel bij het eerste worden gehaald. Hij zou de perfecte stand-in van Sulejmani kunnen zijn met Cvitanich dan als stand-in voor Huntelaar en Suarez.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 12:51
|
|
Citaat: Volgens mij kan hij nu eengrote sprong maken in zijn ontwikkeling maar dan moet hij wel bij het eerste worden gehaald. Hij zou de perfecte stand-in van Sulejmani kunnen zijn met Cvitanich dan als stand-in voor Huntelaar en Suarez.
Persoonlijk heb ik meer verrtrouwen in Sarpong als stand-in. Hoewel hij van origine een middenvelder is, vind ik hem daar nog wat te druistig en fysiek te licht voor. Laat hem maar lekker veel minuten als invaller op de vleugel maken. Maakt hem wellicht wat rustiger en veelzijdiger.
|
Jeroen
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 22:45
|
|
Citaat: Heeft hij een prima seizoen bij Jong Ajax achter de rug? Qua fitheid wel, want hij kende geen echte blessures meer. Qua spel heb ik toch gehoord dat hij er bijzonder ongemotiveerd bij liep. Ik heb Jong Ajax dit seizoen zelf maar één keer zien spelen en toen viel dat me ook op.
Apart. Ik ben lang niet altijd wezen kijken bij Jong Ajax (verre van zelfs) maar de geluiden die ik hoor plus m'n eigen waarnemingen geven aan dat hij het redelijk tot goed doet in het tweede. Voor zover je het goed kan doen in een hybride van spelers die ritme moeten opdoen en talenten die haast vastgeroest zitten in het tweede elftal. Zo ben ik niet bepaald overtuigd van de kwaliteiten van Martina, maar kun je zijn degelijke progressie hem ook niet ontzeggen. Voor Manucharyan zou het in alle opzichten beter zijn geweest wanneer hij een jaar op huurbasis werd gestald. Wellicht dat die ongemotiveerde houding hem deels van een transfer heeft weerhouden want voor vrijwel elke eredivisieclub moet het een versterking zijn. Ik vind het dan ook vreemd dat niemand zich concreet heeft gemeld.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 23:34
|
|
Thomas, ook ik ben, en ik zeg het maar weer, helemaal niet overtuigd van die jongen.
Ik merk de laatste tijd, vooral sinds MvB er is, dat opeens alles weer mooi en goed is. Zelfs vergeten talenten kunnen ineens weer voetballen, zo ook Manucharyan.
Zowieso merk ik dat de hoge verwachtingen rare dingen teweeg brengen.
Wat te denken van de reacties na de verloren wedstrijd tegen willem 2? Een kwartier voor de wedstrijd was Marco nog god, nu is het Bassie en zie je sommige zelfs al zijn aftreden eisen.
Ik zeg het nog maar eens, ook dit is, al mogen we terecht wat meer verwachten dan andere jaren, weer een opbouwjaar.
Ik weet dat ik een beetje buiten de oevers van de topic treed, en in herhaling val, maar ik wil gewoon, naar mijn mening, mijn realistische kijk op ze zaak geven, met als voorbeeld Edgar.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 15:24
|
|
Ik ben erg benieuwd hoe het met de ontwikkeling van deze speler gaat, iemand die hem goed in de gaten houdt?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 15:31
|
|
Hij schijnt weer geblesseerd te zijn tot aan de winterstop, Marnix.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 15:32
|
|
Citaat: Hij schijnt weer geblesseerd te zijn tot aan de winterstop, Marnix.
Meen je niet! Wat heeft die nou weer!?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 22:22
|
|
Was dus fout. Sorry. Hij stond gewoon bij de reserves van jong AJAX.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67921
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 09:18
|
|
Ik denk dat we afscheid moeten nemen van Edgar Manucharyan als Elia ook nog komt.Ik vind het jammer dat het er niet helemaal is uitgekomen bij hem, want hij kan zeker voetballen.Hopelijk wordt die nog verhuurd het komende half jaar zodat die aan Ajax kan laten zien dat die toch bij de eerste selectie hoort en niet bij Jong Ajax.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 17:45
|
|
Wat gaat er nou gebeuren met deze jongen? Wordt hij verhuurd, wordt hij verkocht, of wat? Er is zoveel geld en tijd in deze, als ik de verhalen mag geloven, zeer talentvolle speler gestoken, maar gaat het er nog uitkomen? Kan hij niet gewoon de speler zijn die Marco zoekt in Elia, of is het zolangzamerhand wel einde verhaal voor Manucharyan?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 17:55
|
|
Ik vind het een goede speler, maar deze jongen mist teveel om een basisspeler te worden. Hij is echt zo'n straatvoetballertje en dat is niet genoeg om bij Ajax in de basis te komen. De potentie heeft hij wel vind ik.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 11:39
|
|
Citaat: Ik vind het een goede speler, maar deze jongen mist teveel om een basisspeler te worden. Hij is echt zo'n straatvoetballertje en dat is niet genoeg om bij Ajax in de basis te komen. De potentie heeft hij wel vind ik.
Jammer, gaat hij terug naar Armenie?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 14:40
|
|
Citaat: Ik vind het een goede speler, maar deze jongen mist teveel om een basisspeler te worden. Hij is echt zo'n straatvoetballertje en dat is niet genoeg om bij Ajax in de basis te komen. De potentie heeft hij wel vind ik.
Jammer, gaat hij terug naar Armenie?
Ik hoop wel dat hij een kans krijgt bij Ajax. Als hij speelt, speelt hij goed. Van mij mag hij de opvolger van Leonardo worden. De invaller met een techniek waarmee hij 3/4 spelers uit kan spelen. Wel moet hij wat fitter worden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 15:13
|
|
Citaat: Ik vind het een goede speler, maar deze jongen mist teveel om een basisspeler te worden. Hij is echt zo'n straatvoetballertje en dat is niet genoeg om bij Ajax in de basis te komen. De potentie heeft hij wel vind ik. Ik vind eigenlijk dat hij niet zo weinig mist om in de basis te komen, hij is technisch goed, snel, behendig en heeft een voorzet. De enige reden waarom hij er niet in staat was zijn blessure gevoeligheid en nu dat ook minder is door een aangepast schema staat alleen zijn inzet en motivatie hem in de weg. Hij heeft 0% motivatie in het tweede en daarom bewijst hij zichzelf niet aan Marco. Haalt Marco hem bij het eerste dan zal die motivatie terug komen en zal hij binnen een paar jaar een topper zijn in de wereld.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 15:26
|
|
Als hij de motivatie niet op kan brengen als hij in het tweede moet spelen mag hij weg. Zoals Van den Boog zei:''wie niet wil of niet kan moet weg''. Het moet afgelopen zijn met die mooiweer-voetbalcultuur bij Ajax.
Mentaliteit is ook een kwaliteit.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat als Marco hem bij het eerste haalt dat dan de motivatie dan terugkomt?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 15:28
|
|
Citaat: Als hij de motivatie niet op kan brengen als hij in het tweede moet spelen mag hij weg. Zoals Van den Boog zei:''wie niet wil of niet kan moet weg''. Het moet afgelopen zijn met die mooiweer-voetbalcultuur bij Ajax.
Mentaliteit is ook een kwaliteit.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat als Marco hem bij het eerste haalt dat dan de motivatie dan terugkomt? Dat verwacht ik omdat hij ergens voor wilt strijden. Manucharian is geen mooiweer-voetballer maar als je drie seizoenen in het tweede zit terwijl je makkelijk bij het eerste kan zitten en eerst door blessures en daarna door god weet wat er niet bij word gehaald dan is je motivatie gewoon op. Zeker voor zo'n jonge jongen die ook nog eens ver van huis zit.
|