Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 10:57
|
|
Citaat: Ajax ziet Manucharyan snel vertrekken
Edgar Manucharyan gaat aan de slag bij een nieuwe club in de Eredivisie. De Ajacied is met meerdere formaties in gesprek over een overgang. De Armeniër heeft geen trek in nog een seizoen in het beloftenelftal van Ajax.
De talentvolle flankspeler heeft de afgelopen jaren veel blessures gekend en brak daardoor nooit door in het eerste elftal van Ajax. Hij kwam slechts tot negen wedstrijden in de Eredivisie en wist daarin niet te scoren. Ook onder trainer Marco van Basten heeft Manucharyan weinig uitzicht tot speeltijd.
De 21-jarige Manucharyan is daarom in gesprek met drie clubs, zo meldt RTV-NH. Ajax gaat er van uit dat de Armeniër binnen twee weken vertrokken is uit Amsterdam. Dan verloopt de transferdealine.
Voetbalprimeur.nl
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 11:17
|
|
Verhuur, naar ik mag aannemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 13:35
|
|
Ik mag het wel hopen ja, al hecht ik niet zoveel waarde aan de woorden van Blind.
Citaat: 'Drie Eredivisieclubs azen op Ajacied Manucharyan'
19/08/2008 10:25
Edgar Manucharyan lijkt zijn loopbaan in Nederland te gaan vervolgen. De Armeense aanvaller van Ajax is volgens RTV Noord-Holland in gesprek met drie clubs die uitkomen in de Eredivisie.
Manucharyan is een van de spelers die weg mogen bij Ajax. De 21-jarige buitenspeler kwam mede door tal van blessures nauwelijks aan spelen toe in Amsterdam. In drie seizoenen deed hij negen keer mee in de Eredivisie. Slechts twee keer begon de vijftienvoudige international in de basis.
De VI brengt dit bericht tochzo dat je het ook kan interpreteren als een definitieve tranfser, zeker de passage: Edgar Manucharyan lijkt zijn loopbaan in Nederland te gaan vervolgen. is een beetje dubbelzinnig. Net zoals het feit dat hij in onderhandeling is met drie clubs.
Ik ga er wel vanuit dat Willem II een van die clubs is.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 14:08
|
|
Waarom denk je dat, Revo?
Sparta lijkt me ook redelijk voor de hand liggend. En NEC natuurlijk.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 10:37
|
|
Citaat: Ajacied stal 'eigen' 150 euro onze Telesportredactie
Het geld dat Vito Wormgoor (19) in de kleedkamer van Jong Ajax van Edgar Manucharyan stal, was hetzelfde bedrag dat hij de Armeniër eerder had geleend. Ondanks meerdere verzoeken van Wormgoor om die 150 euro eindelijk eens terug te betalen, weigerde Manucharyan zijn schuld af te lossen.
De verdediger pakte daarom zelf zijn geld terug. Ajax besloot vervolgens, in overleg met de speler, zijn contract te ontbinden. In de voorbereiding speelde hij nog mee met Ajax 1 tegen Excelsior’31 en hevelde Marco van Basten hem tijdelijk over naar de A-selectie.
Telegraaf
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 10:46
|
|
Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar het blijft in ieder geval stelen door Vito.
Het kan ook een kwestie van schuld afschuiven/wraak nemen zijn omdat Edgar het aan het licht heeft gebracht.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 10:50
|
|
Het blijft inderdaad stelen. Toch zou dit de zaak voor mij wel enigszins veranderen. In zo'n situatie zou je nog met beide spelers om tafel kunnen gaan en hoef je volgens mij niet over te gaan op ontslag op staande voet.
|
Benji
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 10:55
|
|
Het probleem is dat het verhaal van Wormgoor niet controleerbaar is, terwijl het feit dat Wormgoor geld van Edgar heeft 'gestolen' (dat laat ik maar even in het midden) al geverifieerd is. Tenzij er ergens getuigen zijn...
Wat de zaak verder compliceert, is dat mensen in het nauw ook af en toe zomaar wat zeggen of uit rancune iemand er bij proberen te lappen. Het hoef niet, maar het is wel iets waar je als club bewust van moet zijn.
Het zou me overigens ook niet verbazen als Ajax niet zo rouwig is om z'n vertrek, gezien het gemak waarmee het gaat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 11:06
|
|
Tsja iedereen mag natuurlijk geloven wat hij/zij wil. Maar ik zet toch redelijke vraagtekens bij het verhaal in De Telegraaf.
Wat zijn de feiten:
Edgar Manucharyan is een Non-Eu speler, verdient derhalve het Non-Eu salaris. Het Non-Eu salaris is circa 350.000 Euro per jaar. Dat is ongeveer een gemiddelde van 1.000 Euro per dag.
Vito Wormgoor, komt van de amateurs van Veenendaal zit al even bij Ajax. Hij zal echter onder contract staan voor een jeugdcontract. Jeugdcontracten bij Ajax liggen zo tussen de 20.000 en 30.000 Euro per jaar.
Als je het mij vraagt heeft Manucharyan het helemaal niet nodig om dat geld te ontvreemden. Ajax doet verder geen uitspraken bij dit soort incidenten (zoals gebruikelijk bij Ajax, de rijen gesloten houden). Het eerste wat naarbuiten komt is dat Wormgoor gestolen had, dit als bericht zonder verdere details. En nu een dag later krijgen we ineens de nuance dat Manucharyan dat geld geleend zou hebben. Als je het mij vraagt heeft de Telegraaf met Wormgoor gebeld en heeft die het verhaal zo verteld om z'n carriere nog te redden. (iets wat je wel vaker ziet bij dit soort incidenten, de schuldigen proberen altijd de feietn te minimaliseren, zie Mardulier, Delorge etc. etc.). Wormgoor kon natuurlijk niet ontkennen dat hij het niet gestolen had want dan zou hij uitleg moeten geven waarom hij ontslagen was. Als hij het niet gedaan zou hebben zou hij uitleg moeten geven waarom hij dan wel ontslagen was of waarom hij niet actie onderneemt wegens het feit dat hij dan 'onrechtmatigf ontslagen is'. Nee ik geloof dat dit stuk uit kamp Wormgoor komt. Kijk als je geld leent dan is het doorgaans zo dat je dat wat besloten doet en niet voor je teamgenoten/trainer etc. dus dat een van die partijen dit gelekt heeft lijkt me onwaarschijnlijk.
De Telegraaf blij want die heeft een "primeur", Wormgoor heeft z'n naam iets gezuiverd en zal hopen dat straks een club gek genoeg is om hem toch te contracteren. Mja wat wil je ook als je Vito met je voornaam heet.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 13:09
|
|
Het verhaal van 'de Telegraaf' omtrent het motief van het incident klopt inderdaad niet. Hoe ik dat weet laat ik even in het midden, maar De Telegraaf heeft vast en zeker alleen Wormgoor's kant van het verhaal gehoord en dat dan als de waarheid aangenomen. Wormgoor zag waarschijnlijk via de media, in dit geval de Telegraaf de ideale mogelijkheid om zijn verhaal kwijt te kunnen en heeft dat vervolgens slim afgedaan door het ware verhaal iets te verdraaien en Manucharyan erbij te lappen zodat het lijkt alsof Manucharyan de boosdoener is. Dat heeft ie natuurlijk alleen gedaan om zijn naam nog enigzins uit het slop te redden.
Wat Revo aangaf, Manucharyan verdient een Non-Eu salaris van nabij de 350,000 euro per jaar, dat neerkomt op een dagsalaris van rond de 1000 euro. Manucharyan heeft die 150 euro dus helemaal niet nodig.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 13:22
|
|
Citaat: Tsja iedereen mag natuurlijk geloven wat hij/zij wil. Maar ik zet toch redelijke vraagtekens bij het verhaal in De Telegraaf.
Wat zijn de feiten:
Edgar Manucharyan is een Non-Eu speler, verdient derhalve het Non-Eu salaris. Het Non-Eu salaris is circa 350.000 Euro per jaar. Dat is ongeveer een gemiddelde van 1.000 Euro per dag.
Vito Wormgoor, komt van de amateurs van Veenendaal zit al even bij Ajax. Hij zal echter onder contract staan voor een jeugdcontract. Jeugdcontracten bij Ajax liggen zo tussen de 20.000 en 30.000 Euro per jaar.
Als je het mij vraagt heeft Manucharyan het helemaal niet nodig om dat geld te ontvreemden. Ajax doet verder geen uitspraken bij dit soort incidenten (zoals gebruikelijk bij Ajax, de rijen gesloten houden). Het eerste wat naarbuiten komt is dat Wormgoor gestolen had, dit als bericht zonder verdere details. En nu een dag later krijgen we ineens de nuance dat Manucharyan dat geld geleend zou hebben. Als je het mij vraagt heeft de Telegraaf met Wormgoor gebeld en heeft die het verhaal zo verteld om z'n carriere nog te redden. (iets wat je wel vaker ziet bij dit soort incidenten, de schuldigen proberen altijd de feietn te minimaliseren, zie Mardulier, Delorge etc. etc.). Wormgoor kon natuurlijk niet ontkennen dat hij het niet gestolen had want dan zou hij uitleg moeten geven waarom hij ontslagen was. Als hij het niet gedaan zou hebben zou hij uitleg moeten geven waarom hij dan wel ontslagen was of waarom hij niet actie onderneemt wegens het feit dat hij dan 'onrechtmatigf ontslagen is'. Nee ik geloof dat dit stuk uit kamp Wormgoor komt. Kijk als je geld leent dan is het doorgaans zo dat je dat wat besloten doet en niet voor je teamgenoten/trainer etc. dus dat een van die partijen dit gelekt heeft lijkt me onwaarschijnlijk.
De Telegraaf blij want die heeft een "primeur", Wormgoor heeft z'n naam iets gezuiverd en zal hopen dat straks een club gek genoeg is om hem toch te contracteren. Mja wat wil je ook als je Vito met je voornaam heet.
Tsja je weet het niet maar, en dat bedoel ik niet als persoonlijke kritiek, je stukje kan ik niet los zien van jouw "voorliefde" voor Edgar. Het lijkt namelijk ook niet aannemelijk dat je (in dit geval Vito) iemand vals beschuldigt zonder dat er een kerntje van waarheid in zit aangezien Edgar wel MOET reageren als het totale onzin is (wellicht in een aanklacht wegens smaad ofzo). Feit blijft wel dat Vito tot nu toe de enige bewezen schuldige is. Ik zou het daarentegen wel verdacht vinden als Edgar hierop niet reageert als het een uit de lucht gegrepen valse beschuldiging is.
Als je het zonder de feiten te kennen ziet dan lijkt het alsof er een meningsverschil over geld is geweest, Vito vond op de een of andere manier dat ie geld kreeg van Edgar maar Edgar vond van niet. Vervolgens heeft Vito zijn recht maar gehaald wat natuurlijk superfout is en ontslag is terecht. Dit wil natuurlijk niet meteen zeggen dat, zonder de feiten te kennen, Edgar meteen brandschoon is. Maar daar komt misschien ook nog wel een oplossing voor aangezien hij nog steeds mag vertrekken. Is die zaak ook weer helemaal opgelost ;-).
En tja dat iemand zoveel verdient en het 'niet nodig zou hebben' is natuurlijk wel een beetje een drogreden. Heeft Dirk Scheringa het nodig om nog meer mensen met woekerpolissen op te zadelen? Bovendien, vaak geen grotere gierigaards dan rijkaards
|
Benji
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 13:25
|
|
Voetbalzone:
Citaat: Kaartschuld leidt tot ontslag Wormgoor bij Ajax
Geschreven op maandag, 25 augustus om 13:26
Vito Wormgoor is het slachtoffer geworden van een oude kaartschuld die de hij nog te goed had van een medespeler, naar verluidt Edgar Manucharyan. In een verklaring van de VVCS, doet Wormgoors zaakwaarnemer Louis Laros de zaak uit de doeken. Wormgoor had met kaarten 150 euro gewonnen van Manucharyan. Na drie à vier keer vragen bleef de Iraniër weigeren zijn ereschuld in te lossen. Op een gegeven moment had de negentienjarige verdediger van Ajax er zo genoeg van dat hij het recht in eigen hand nam en het bedrag stal van zijn medespeler.
"In de pers wordt Wormgoor nu opgevoerd als een ordinaire zakkenroller. Maar het verhaal ligt dus wel iets genuanceerder", verduidelijkt Laros. "Laat ik voorop stellen dat de actie van Vito niet goed te praten is. Hij heeft er ook enorm spijt van en vindt het zelf ontzettend stom dat hij zo gehandeld heeft."
"Het is een wet dat je je schulden moet inlossen, maar er is natuurlijk ook een wet dat je van elkaars spullen afblijft. Wormgoor is met dit conflict niet goed omgegaan. Daarom is de contractontbinding, hoe wrang ook, de onvermijdelijke oplossing. Maar Vito is vastberaden om bij een nieuwe club te laten zien wat voor jongen en wat voor talentvolle speler hij is", sluit Laros zijn verklaring af
Wormgoor werd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen door hoofdtrainer Marco van Basten bij het eerste gehaald en speelde mee in de oefenwedstrijd tegen Excelsior ’31. Bij de Amsterdamse club wenst niemand commentaar op het voorval te geven.
De jonge Leersummer maakte pas vorig jaar zijn opwachting in de jeugdopleiding van Ajax. Wormgoor, die als rechtsback of in het centrum uit de voeten kan, begon bij HDS, waarna hij op zijn twaalfde overstapte naar DOVO in Veenendaal. De speler kwam de afgelopen jaren uit voor verschillende vertegenwoordigende elftallen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 13:31
|
|
Iraniër....
|
Benji
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 13:33
|
|
Je zou denken dat ze hun feiten wel kennen voordat ze zo'n bericht plaatsen. Buiten dat zullen de quotes niet verzonnen zijn, lijkt me
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 13:37
|
|
150 euro moet niet veel zijn voor een prof lijkt me. Ook niet voor een toekomstige prof. En tja Wormgoor had beter moeten denken. Als hij betrapt zou worden, zou het Ajaxboek voor hem nu al gesloten zijn. Dom, maar ook zonde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 14:18
|
|
Peter
Citaat: Tsja je weet het niet maar, en dat bedoel ik niet als persoonlijke kritiek, je stukje kan ik niet los zien van jouw "voorliefde" voor Edgar.
Mwoah even voorop gesteld, ik heb nog steeds vertrouwen in Manucharyan en z'n capaciteiten, maar daar gaat het hier natuurlijk niet om. Dit had ik evengoed gezegd wanneer het een andere speler in een vergelijkbare zaak betrof.
Citaat:
Het lijkt namelijk ook niet aannemelijk dat je (in dit geval Vito) iemand vals beschuldigt zonder dat er een kerntje van waarheid in zit aangezien Edgar wel MOET reageren als het totale onzin is (wellicht in een aanklacht wegens smaad ofzo).
Ik zie een direct belang voor Wormgoor en dat is het feit dat hij z'n carriere moet redden. In de voetballerij heb ik mensen dan wel vaker zien liegen hoor zolang er maar belangen zijn. Ik kan me nog goed Jelle Van Damme herinneren die op voorspraak van Koeman voor de tuchtcomissie aangaf dat een Feyenoordspeler schuldig was, terwijl hij daarvoor op persoonlijke noot had gezegd dat die speler niet schuldig was.
Citaat: Feit blijft wel dat Vito tot nu toe de enige bewezen schuldige is. Ik zou het daarentegen wel verdacht vinden als Edgar hierop niet reageert als het een uit de lucht gegrepen valse beschuldiging is.
Ik kan je verklappen dat dat soort dingen in de praktijk (en zeker in de voetballerij) gewoon afgeraden worden. Ik noem het voorbeeld toen Afellay beklag deed tegen Van Hulten. Meer dan een Pyrrusoverwinning zit er vaak niet in. Ik kan me helemaal voorstellen dat Ajax weinig zin heeft in verder moddergooien in de media, dat is alleen maar slecht voor het imago. Ik ben met m'n studie wel een beetje bekend met arbeidsrecht en mediation. Ik ken genoeg zaken waarin er na grove beschuldingen geen sancties worden genomen, integriteit daar gaat het om. Wormgoor is ontslagen, Manucharyan niet.
Citaat: Als je het zonder de feiten te kennen ziet dan lijkt het alsof er een meningsverschil over geld is geweest, Vito vond op de een of andere manier dat ie geld kreeg van Edgar maar Edgar vond van niet. Vervolgens heeft Vito zijn recht maar gehaald wat natuurlijk superfout is en ontslag is terecht. Dit wil natuurlijk niet meteen zeggen dat, zonder de feiten te kennen, Edgar meteen brandschoon is.
Niemand van ons is erbij geweest, ook dat is duidelijk. Ik begrijp ook prima dat niet iedereen het met mij eens. Opnieuw, je bent bij dit soort situaties ook aangewezen op hoe je je indrukken weegt. Hoe de kaarten nu liggen geloof ik niet zo dat Manucharyan de schuldige is in dit verhaal.
Citaat: Maar daar komt misschien ook nog wel een oplossing voor aangezien hij nog steeds mag vertrekken. Is die zaak ook weer helemaal opgelost ;-).
Verhuurd worden. Dat is iets anders dan definitief vertrekken. Ja Manucharyan mag vertrekken maar dan moeten er wel wat Miljoen op tafel komen.
Citaat:
En tja dat iemand zoveel verdient en het 'niet nodig zou hebben' is natuurlijk wel een beetje een drogreden. Heeft Dirk Scheringa het nodig om nog meer mensen met woekerpolissen op te zadelen? Bovendien, vaak geen grotere gierigaards dan rijkaards
Nouja laat ik het zo zeggen. Wat ik weet is dat Manucharyan in z'n eerste periode waarin hij wel vaak geblesseerd was een schuldgevoel had over z'n grote salaris (350.000 is in Armenie helemaal een fortuin) omdat hij daar geen prestaties tegenover kon zetten. Hij ging heel hard trainen waarmee hij zichzelf ook wat geforceerd heeft. Bij hem is geld ook niet z'n voornaamste motivatie.
Mooi dat je terug bent Skilled.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 14:48
|
|
Op AN wordt gemeld dat Manu naar Vitesse gaat op huurbasis; met een optie tot koop. Iemand bekend hiermee?
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum11/3422-17.php
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 15:01
|
|
Bij Willem II willen ze hem wel hebben alleen hij is te duur, dat is het enige wat ik weet.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 15:01
|
|
Kaarten om geld is altijd gevaarlijk in een groepsproces. Dat vertelde Willem Leushuis me vorige week nog. In zijn tijd als speler van Eindhoven was er een medespeler, vader van drie kinderen, die in de bus op weg naar een uitduel 500 gulden had verspeeld met kaarten. Die durfde uit angst voor de reactie van zijn vrouw 's avonds de bus niet uit en speelde dramatisch slecht die middag.
Reden voor Leushuis om als trainer het kaarten van spelers altijd goed in de gaten te houden. Ook John de Wolf schijnt dit, door schade en schande wijs geworden, te doen.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 19:50
|
|
ik heb even navraag gedaan naar het verhaal over Vito Wormgoor. Wat eigenlijk al duidelijk werd: het verhaal wat in de media is verteld is ook door deze bekenden van Vito bevestigd. De geruchten over drugsprobleem en dergelijke konden ze echter niet bevestigen, alleen dat hij vroeger behoorlijk veel blowde en dat het niets zou verbazen als het ook om andere middelen zou gaan. Dit konden ze echter niet met zekerheid zeggen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:26
|
|
Verbazingwekkend dat Ajax geen tijdelijk onderdak in de Eredivisie heeft kunnen vinden voor Manucharyan. Het lijkt mij dat alle clubs in het rechter rijtje hem wel zouden kunnen gebruiken. Geld zal wel het grootste obstakel zijn geweest.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:34
|
|
Citaat: Verbazingwekkend dat Ajax geen tijdelijk onderdak in de Eredivisie heeft kunnen vinden voor Manucharyan. Het lijkt mij dat alle clubs in het rechter rijtje hem wel zouden kunnen gebruiken. Geld zal wel het grootste obstakel zijn geweest.
Inderdaad heel erg jammer. Hoop dat hij een seizoen lang in de basis kan staan bij Jong Ajax, en zo toch nog kan doorgroeien.
Ik heb het nooit gezien in die jongen, maar ben daar blijkbaar de enige in. Hoop dat hij het alsnog laat zien.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 13:47
|
|
Gezien het vertrek van Perez en Luque en de uitzichtloze situatie van deze jongen bij Jong Ajax, zou ik hem nu gewoon bij het eerste halen.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:24
|
|
Ik heb heel weinig wedstrijden van hem gezien in Ajax. Toen heeft hij mij wel laten zien dat hij een goede voetballer is. Ik zou hem ook naar het eerst halen, bij Jong Ajax heeft hij toch al een tijdje gespeeld.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 18:33
|
|
Jammer dat hij niet verhuurd is. Die jongen heeft veel potentie, en moet echt minuten op hoog niveau gaan maken. En dat gaat bij Ajax denk ik niet gebeuren met Klaas-Jan en Dario voor zich. Maar ja wie weet.
Hem meelaten trainen met Ajax 1 lijkt me idd wel een goede stap.
|