Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:29
|
|
Citaat: Ik zou hem er bij houden. Ten eerste omdat ik zijn frustratie wel snap. Ten tweede omdat ik denk dat die jongen in de omgeving van het eerste elftal wel weer op kan bloeien. Ik snap ook niet helemaal waarom hij er inmiddels niet eens bijgehaald wordt. Ten derde omdat het gewoon een rasvoetballer is. En ten vierde omdat andere aanvallers de prioriteit horen te krijgen wanneer het om verkoop gaat. Ik noem een Rommedahl, Luque, Mitea en eventueel Leonardo en/of Kennedy.
Hij maakt het seizoen in het tweede af, dat is een afspraak.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:30
|
|
Waarom is die afspraak er gekomen? Die jongen is vrijwel het hele seizoen fit geweest en de frustratie druipt er inmiddels af.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:33
|
|
Citaat: Waarom is die afspraak er gekomen? Die jongen is vrijwel het hele seizoen fit geweest en de frustratie druipt er inmiddels af. Omdat hij aan een apart schema werkt die hem fysiek en mentaal sterker maakt. Ze wilde hem één seizoen zonder druk laten werken aan zichzelf. Ik hoorde dit van de vader van een vriend van me die dit met Manucharian zelf heeft besproken, dus ik weet zeker dat het klopt.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:38
|
|
Dat is slecht vind ik, als hij er geen uitdaging meer ziet dan laat je hem toch niet daar het seizoen afmaken. Bovendien dacht ik op Highlow te hebben gelezen dat hij wanhopig werd, dat hij zich niet meer vooruit vond gaan en dat dat hem succes bij Ajax kon kosten. Bovendien moet hij er toch gaan spelen, denk je dat je blessuregevoeligheid met de tijd kan verminderen. Dat is in mijn ogen grootse onzin.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 16:34
|
|
Ik vind het jusit een heel verstandige beslissing. Ajax heeft gemerkt dat deze jongen moeite heeft om zich aan te passen en te wennen in Nederland. Ze willen hem nu gewoon de tijd geven om mentaal en fysiek sterk te worden. Zonder alle druk in het tweede laten voetballen.
Dit noem ik een stap terug om er vervolgens twee vooruit te zetten. Het is in ieder geval positief dat de beste jongen een lange tijd ift is. Dat zal hem ook wel vertrouwen geven.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 16:44
|
|
Citaat: Ik vind het jusit een heel verstandige beslissing. Ajax heeft gemerkt dat deze jongen moeite heeft om zich aan te passen en te wennen in Nederland. Ze willen hem nu gewoon de tijd geven om mentaal en fysiek sterk te worden. Zonder alle druk in het tweede laten voetballen.
Dit noem ik een stap terug om er vervolgens twee vooruit te zetten. Het is in ieder geval positief dat de beste jongen een lange tijd ift is. Dat zal hem ook wel vertrouwen geven.
Ik betwijfel het. Bovendien speelt hij niet op de positie waar die moet spelen. Hij ontwikkelt zo niks, hij staat stil. En hij wordt alleen maar wanhopig van, want volgens mij is er onvoldoende contact tussen hem en de hoofdtrainer. Hij voelt zich vergeten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 18:09
|
|
Manucharyan is de laatste 4 maanden fit, veel krachttraining op advies van zijn vader. Binnenkort heeft hij een gesprek over zijn toekomst bij AJAX. Hij wil volgend jaar bij AJAX I zitten of verhuurd worden, maar hij blijft het liefst bij AJAX, omdat hij AJAX ziet als zijn tweede huis. Zo staat te lezen in AJAX Life van deze week.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 18:16
|
|
Tja de concurrentie met Leonardo en hopelijk met Sulejmani is niet niks, maar ik vind Manu een speciale speler. Als ik eentje moest wegsturen was het dan Leonardo geweest hoor..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 01:05
|
|
Citaat: Ik vind het jusit een heel verstandige beslissing. Ajax heeft gemerkt dat deze jongen moeite heeft om zich aan te passen en te wennen in Nederland. Ze willen hem nu gewoon de tijd geven om mentaal en fysiek sterk te worden. Zonder alle druk in het tweede laten voetballen.
Het is in principe wel een verstandige beslissing, ja. Helemaal aangezien Manucharyan al eens eerder te snel is gepushed om een rentree te maken. Waar het vooral om gaat, maar daar heb ik geen kijk op, is hoe men bij Ajax verder met hem omgaat. Het is wel zaak die jongen de indruk te geven dat er bij hoort en er toekomstperspectief voor hem is bij Ajax.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 11:38
|
|
Het is in principe wel een verstandige beslissing, ja. Helemaal aangezien Manucharyan al eens eerder te snel is gepushed om een rentree te maken. Waar het vooral om gaat, maar daar heb ik geen kijk op, is hoe men bij Ajax verder met hem omgaat. Het is wel zaak die jongen de indruk te geven dat er bij hoort en er toekomstperspectief voor hem is bij Ajax.
Tja, ik vind het onverstandig. Je moet gewoon goed overleggen wanneer hij er weer klaar voor is, maar om vooraf te zeggen 'je speelt een jaar in het tweede om op te bouwen' lijkt me niet echt verstandig. Behalve als hij geen vertrouwen heeft in de inschatting van de medische staf en dat hij daardoor maar akkoord is gegaan met deze lange termijn. Maar dat hij geen enkele minuut met het eerste heeft meegedaan(zelfs niet eens meegetraind) lijkt me niet de beste oplossing. Ik zou gewoon voorzichtig met hem omgaan, maar niet hem een jaar niet mee laten doen. Zoals ik al zei: hij voelt zich vergeten. En geloof mij: dan voel je je helemaal klote. Ik zou dus meer een tussenweg kiezen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 apr 2008 22:00
|
|
Edgar Manucharyan zag zijn vrije trap via de doelman alsnog in het doel gaan. Opvallend detail: vijf van de zes doelpunten vielen voor de Klaas Jan Huntelaar-tribune op het Apeldoornse sportcomplex.
Tweede helft meegedaan...en weer z'n doelpuntje meegepikt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 15:10
|
|
Citaat: 'Nog 1 seizoen Jong Ajax zie ik niet zitten'
woensdag 30 april, door Sualex, Veghel, 15:52u, sportweek
Edgar Manucharyan heeft binnenkort een gesprek met de clubleiding van Ajax over zijn toekomst. Dit seizoen kwam de 21-jarige Armeniër mede door een blessure niet in actie voor het eerste elftal.
‘Ik ben al maanden fit, maar trainer Adrie Koster heeft me nog geen kans gegeven,’ zegt Manucharyan in Ajax Life. ‘Nog een seizoen bij Jong Ajax zie ik niet zitten. Als ik niet op een hoger niveau speel, kan ik ook niet beter worden. Ik hoop dat er iets verandert. Misschien kan ik beter een half jaar verhuurd worden.’
Manucharyan is al Ajacied sinds de zomer van 2004. Zijn officiële debuut vierde hij op 18 september 2005, in het competitietreffen tegen AZ. (MA)
Bron: AjaxShowtime.com
Hij voelt zich echt vergeten, dat merk je aan dit artikel. Ik vind hem een speciale speler waarop je zuinig moet zijn. De vergelijking met porselein is snel gemaakt. Dus gewoon in het eerste zetten, zich naar de basis toe laten spelen. En het is ook concurrentie voor Sulejmani, ookal zijn het 2 andere spelers. Ik zou hem naar het eerste dus zetten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 22:54
|
|
Denk aan de bronvermelding, Wza. In dit geval weten waar het originele bericht vandaan komt, maar is niet duidelijk waar het artikel vandaan komt.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 08:53
|
|
Zal deze jongen misschien volgend jaar 1 van de lichtpuntjes van Ajax worden?
Een voor de buitenwacht(buiten Ajax liefhebbers) onbekende speler welke gewoon heel erg belangrijk gaat worden. Onze eigen creatieve sulejmani(ze hebben andere kwaliteiten, I know).
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 12:29
|
|
Tja, dat hopen we nu al jaren, maar doorbreken is er nog steeds niet bij geweest.
Op een gegeven moment is de tijd op, zou leuk zijn als hij nog doorbreekt, maar eerlijkgezegd reken ik er niet meer op.
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 12:51
|
|
Ik ben klaar met hem. Heb hem nooit sympathiek gevonden en aan spelen komt hij ook niet toe.
Helaas, het zag er leuk uit. Maar hij is te breekbaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 13:33
|
|
Citaat: Tja, dat hopen we nu al jaren, maar doorbreken is er nog steeds niet bij geweest.
Op een gegeven moment is de tijd op, zou leuk zijn als hij nog doorbreekt, maar eerlijkgezegd reken ik er niet meer op.
Van mij mag je iemand best afschrijven maar dan is toch een beetje vreemd wanneer je dat doet in het moment dat iemand geen kans heeft gekregen het eerste, de afgelopen tijd. Wie consequent wil zijn moet aan de hand van die redenering natuurlijk ook Leoanrdo en Delorge afschrijven. Alleen dat zie ik dus amper gebeuren.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 14:06
|
|
Citaat: Tja, dat hopen we nu al jaren, maar doorbreken is er nog steeds niet bij geweest.
Van mij mag je iemand best afschrijven maar dan is toch een beetje vreemd wanneer je dat doet in het moment dat iemand geen kans heeft gekregen het eerste, de afgelopen tijd. Wie consequent wil zijn moet aan de hand van die redenering natuurlijk ook Leoanrdo en Delorge afschrijven. Alleen dat zie ik dus amper gebeuren.
Haha. Nou Delorge schreef ik al af voordat ie zijn eerste wedstrijd gespeeld had. Misschien niet echt eerlijk, maar goed, dat was nou echt typisch geval van leuk voor Groningen of NAC, maar ongeschikt voor Ajax. Samen met de terugkomst van Krohn-Deli wat mij betreft de slechtste aankopen van v.Geel, die ik over het algemeen zo slecht nog niet vond zoals je ook weet ;)
Leonardo en Manucharyan hebben talent. Leonardo heb ik lang vertrouwen in gehad, maar heeft het dit seizoen ook niet waargemaakt. Zou ook wel eens einde verhaal kunnen zijn, weet niet wat Marco van hem vind. Anders volgend jaar zijn laatste kans. Manucharyan heeft misschien weinig kansen gehad, maar als hij echt zo goed was had hij die toch wel gehad? Zelfs Sarpong krijgt nu kansen als buitenspeler, terwijl die meer een middenvelder is. Maar goed, puntje bij het paaltje, Manucharyan is nu al jaren bij de club, maar hij heeft zich dus nog steeds niet in de selectie weten te spelen. Laat staan vaste invaller, laat staan vaste basisspeler. Een coach kan het niet zien zitten in een speler (Koster - Luque bijvoorbeeld), maar bij zowel HtC als Koster heeft Manucharyan zelfs amper op de bank gezeten. Kortom, ik vraag me af in hoeverre hij het niveau dan aan kan. Het is niet dat hij net niet in de basis staat omdat de coach één speler beter vind, maar hij vind 6/7 man beter, waaronder Rommedahl en Kennedy. En HtC vond blijkbaar hetzelfde.
Kortom, ik reken gewoon niet meer op die jongen. Kan het ook alleen meevallen als hij wel ooit nog eens doorbreekt...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 14:39
|
|
nr23
Citaat: Haha. Nou Delorge schreef ik al af voordat ie zijn eerste wedstrijd gespeeld had. Misschien niet echt eerlijk, maar goed, dat was nou echt typisch geval van leuk voor Groningen of NAC, maar ongeschikt voor Ajax. Samen met de terugkomst van Krohn-Deli wat mij betreft de slechtste aankopen van v.Geel, die ik over het algemeen zo slecht nog niet vond zoals je ook weet
Hehe dan zijn we het helemaal eens, ik vind Delorge trouwens ook een van de meest dramatische aankopen.
Citaat: Leonardo en Manucharyan hebben talent. Leonardo heb ik lang vertrouwen in gehad, maar heeft het dit seizoen ook niet waargemaakt. Zou ook wel eens einde verhaal kunnen zijn, weet niet wat Marco van hem vind. Anders volgend jaar zijn laatste kans.
Leonardo heeft ongeveer evenveel blessureleed gekend, maar bij Leoanrdo is nog steeds niet volwassen als speler en dat houdt z'n verdere doorbraak tegen.
Citaat: Manucharyan heeft misschien weinig kansen gehad, maar als hij echt zo goed was had hij die toch wel gehad? Zelfs Sarpong krijgt nu kansen als buitenspeler, terwijl die meer een middenvelder is.
Het heeft ook verdomde lang geduurd eer Sarpong uberhaupt kansen heeft gehad dit seizoen. Martina heeft ze nog altijd niet gehad op rechtsbuiten, terwijl de povere prestaties van een aantal spelers daar voor dit seizoen zeker de ruimte voor gaven.
Citaat: Maar goed, puntje bij het paaltje, Manucharyan is nu al jaren bij de club, maar hij heeft zich dus nog steeds niet in de selectie weten te spelen. Laat staan vaste invaller, laat staan vaste basisspeler. Een coach kan het niet zien zitten in een speler (Koster - Luque bijvoorbeeld), maar bij zowel HtC als Koster heeft Manucharyan zelfs amper op de bank gezeten.
Opnieuw dan moet je kijken wat er achter zit. Het is gewoon bekend dat voor zowel de tweede helft van het vorig seizoen gold dat men Manucharyan wilde laten aansterken in het tweede. Ook dit seizoen heeft men uiteindelijk weer voor dat argumentatie gekozen. Maar Manucharyan is al een tijdje fit en moet het seizoen dus afmaken in het tweede (om opnieuw constanter en sterker te worden). Dat zijn de afspraken zoals ze gemaakt zijn. Nu zie je dat manucharyan daar zelf ook een beetje door gedemotiveerd is (zoals pas ook uit dat interview bleek). Het is een beetje een self fullfilling prohesy momenteel.
Citaat: Kortom, ik vraag me af in hoeverre hij het niveau dan aan kan
Ach weet je, als je het als speler hebt dan laat je wat zien in wedstrijden op niveau, zo beoordeel ik spelers altijd. Zlatan liet toen een akka tegen Liverpool zien, en z'n gehele technisch akder gaf al vertrouwen dta het er bij hem wel een keer zou uitkomen. Kijk bij Manucharyan hoe hij speelde tegen bv. Barcelona, Manchester United en Arsenal en je zal merken dat hij in die schaarse momenten al telkens wat liet zien wat je niet bij andere spelers zag.
Citaat: Het is niet dat hij net niet in de basis staat omdat de coach één speler beter vind, maar hij vind 6/7 man beter, waaronder Rommedahl en Kennedy. En HtC vond blijkbaar hetzelfde.
Omdat Manucharyan ook voor de tweede seizoenshelft een afgesproken traject had, en omdat het natuurlijk ook veel makkelijker is om Manucharyan te passeren dan de 'gevestigde aankopen', het lvert je veel minder gedonder op.
Citaat: Kortom, ik reken gewoon niet meer op die jongen. Kan het ook alleen meevallen als hij wel ooit nog eens doorbreekt...
Z'n doorbraak is vooral afhankelijk van z'n fysieke gesteldheid, op vlak van bv. technische onderlegging, aanname etc. heb ik geen twijfels. Niet gehad ook.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 00:01
|
|
Citaat: Manucharyan seizoen bij NEC
vrijdag 11 juli, door SV, Amsterdam, 20:58u, Ajax Showtime
Aanvaller Edgar Manucharyan wordt voor een seizoen verhuurd aan NEC. Dat heeft Ajax Showtime uit betrouwbare bron vernomen.
Manucharyan kwam afgelopen seizoen uit voor Jong Ajax. De Armenier heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2011.
Ajax Showtime
Mooi nieuws. Eindelijk eens speeltijd in de Eredivisie voor Manucharyan.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 02:27
|
|
Citaat: Manucharyan seizoen bij NEC
vrijdag 11 juli, door SV, Amsterdam, 20:58u, Ajax Showtime
Aanvaller Edgar Manucharyan wordt voor een seizoen verhuurd aan NEC. Dat heeft Ajax Showtime uit betrouwbare bron vernomen.
Manucharyan kwam afgelopen seizoen uit voor Jong Ajax. De Armenier heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2011.
Ajax Showtime
Mooi nieuws. Eindelijk eens speeltijd in de Eredivisie voor Manucharyan.
Ik heb echt het gevoel dat hij bij een club als Nec helemaal ''de man'' gaat worden ..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 02:31
|
|
Hij is volgens mij niets minder dan Lens of Holman, dus dat zou zomaar eens kunnen. Is ook helemaal niet erg, want dan kan hij daarna mooi terugkeren bij Ajax. Z'n contract loopt volgens mij nog tot 2010, dus als hij echt spectaculaire dingen laat zien kan Ajax gedurende het aanstaande seizoen nog ingrijpen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 03:31
|
|
Citaat: Hij is volgens mij niets minder dan Lens of Holman, dus dat zou zomaar eens kunnen. Is ook helemaal niet erg, want dan kan hij daarna mooi terugkeren bij Ajax. Z'n contract loopt volgens mij nog tot 2010, dus als hij echt spectaculaire dingen laat zien kan Ajax gedurende het aanstaande seizoen nog ingrijpen.
Lijkt me sterk Thomas.. een Lens zou voorkeur krijgen boven Rommedahl, terwijl Manu dat dus niet had.
Moet eerlijk zeggen dat ik hem bij Jong Ajax ook niet heb zien spelen...
Wel raar overigens dat hij al vanaf zijn 16de furoure maakte bij een club in Roemenie, en 6 jaar later nog steeds maar 9 caps heeft bij Ajax in 3 seizoenen... Tuurlijk, blessure gevoelig, maar in verhouding is het alsnog zeer matig.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 03:34
|
|
Dat Manucharyan bij Ajax niet de voorkeur kreeg boven Rommedahl zegt me weinig. Ten eerste hadden we de redelijk conservatieve Adrie Koster als trainer en ten tweede heeft Ajax aan het begin van het seizoen afgesproken met Manucharyan dat hij een heel seizoen in Jong Ajax zou spelen.
Overigens maakte Manucharyan furore in de Armeense competitie. Da's toch net even iets anders dan de Roemeense.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 03:40
|
|
Citaat: Dat Manucharyan bij Ajax niet de voorkeur kreeg boven Rommedahl zegt me weinig. Ten eerste hadden we de redelijk conservatieve Adrie Koster als trainer en ten tweede heeft Ajax aan het begin van het seizoen afgesproken met Manucharyan dat hij een heel seizoen in Jong Ajax zou spelen.
Overigens maakte Manucharyan furore in de Armeense competitie. Da's toch net even iets anders dan de Roemeense
Ja klopt, Armenie, tis laat en er zit al weer een aantal liters in, enough said.
Adrie Koster mag dan wel conservatief zijn, hij kent Jong Ajax wel goed... zeker omdat hij al wat wedstrijden had gespeeld met Jong, voordat hij de overstap naar Ajax 1 maakte.
|