Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 16:40
|
|
Sanchez rijd bij Gesink, een drama dag voor rabo.
Ik hoop ook op Ten Dam maar ik geef er geen stuiver voor.
Als de toppers op de slotklim gaan aanvallen blijft er niks van de kopgroep of wat daar tussen zwemt over denk ik.
|
AFCAjax-JB
Forum berichten: 178
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 16:43
|
|
Nou ik weet het niet, ik geef ze wel een kans.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 16:47
|
|
Heb er pijn van in mijn buik, en ik ben echt chagerijnig dat Gesink heeft gelost..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 16:47
|
|
Die Gilbert is echt ongelooflijk, hoe kan die gozer zo mee.
De man van de eendagskoersen rijd hier over du tourmalet alsof het geen moeite kost.
Dit kan toch bijna niet ?
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 16:50
|
|
Ach, er zijn bepaalde manieren waarop dat wel kan hé.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 16:52
|
|
Citaat: Ach, er zijn bepaalde manieren waarop dat wel kan hé.
Ik wou het niet zeggen
|
AFCAjax-JB
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 17:09
|
|
De achterstand van Gesink is nog maar 2,5 min
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 17:16
|
|
Geen aanval tot nu, saai hoor.
Zolang die Liquigas op kop rijdt lopen ze vooraan alleen maar uit.
|
AFCAjax-JB
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 17:25
|
|
Frank Schlek rijdt wel heel makkelijk om hoog.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 17:49
|
|
Gesink 17,5 minuut verloren..
Vergeet niet de andere twee die bij hem tijdens die valpartij lagen (Garate en Brajkovic) zijn al naar huis.. Ik denk dat het met een rugblessure heel moeilijk kracht zetten is..
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 18:10
|
|
Mooie etappe zeg! Netjes hoe Frank Schleck bijna nog bij Sanchez kwam. Jammer dat Gesink trouwens 17,5 minuut verloor, maar Rob Ruygh reed erg goed samen met Laurens Ten Dam. Contador rijd erg matig vind ik die is qua conditie volgens mij erg achteruit gegaan best sneu, altijd echt een goede renner. En Cadel Evans blijft me steeds verbazen reed erg sterk op het laatst nog even aanzetten, voor zijn leeftijd is dat toch erg netjes. Voeckler raakt hopelijk morgen zijn gele trui kwijt, vind ik echt een apart mannetje op soms af erg irritand! Ook vond ik persoonlijk geniaal toen Johnny Hoogerland samen met Chavanel en later Kreuziger erg leuk nog geprobeert maar helaas niet genoeg! Ik ben nu al benieuwd naar morgen!
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 18:19
|
|
Ik vind het apart dat veel mensen Cadel Evans als topfavoriet hebben, ik vind hem niet echt opvallend. Ja, hij is beter en rustiger dan normaal maar ik vind hem niet echt explosief in de klimmetjes. Ik verbaasde me enorm toen Contador tijd verloor.
Gestopt
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 18:26
|
|
Citaat: Ik vind het apart dat veel mensen Cadel Evans als topfavoriet hebben, ik vind hem niet echt opvallend. Ja, hij is beter en rustiger dan normaal maar ik vind hem niet echt explosief in de klimmetjes. Ik verbaasde me enorm toen Contador tijd verloor.
Bij Contador twijfelde ik of hij het door de Giro zou aankunnen. Is ook de enige Giro-renner die er nog niet doorheen is gezakt. Gadret (nummer 4 Giro) oververmoeid naar huis.
Evans is nog wel redelijk explosief hoor. Je wint niet voor niets anders op Mûr D'Bretagne of een Waalse Pijl..
Heerlijke interviews trouwens van de NOS met die Ruijgh (geweldig kereltje)
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 20:26
|
|
Velits had de pech 2x lek te rijden/ van fiets te moeten wisselen op het verkeerde moment, heeft vanaf de voet van de Tourmalet moeten achtervolgen en een aardige inhaalrace ondernomen. Wel zonde.
Gesink, tsja het was nou niet geheel onvoorspelbaar. Ten Dam reed goed, maar eindigt min of meer op de plek waar hij in dit deelnemersveld moet kunnen eindigen. De Spanjaarden van Rabo hebben het volgens mij beide laten lopen, zal me niets verbazen als Barredo morgen vroeg probeert weg te springen.
Ik verbaasde me over De Gendt, wat bleef die lang bij zeg ondanks zijn fysieke malheur.
Leopard deed wat ik verwachtte maar oooo wat zakten Gerdemann en Fuglsang door het ijs waardoor de oude Voigt het langst kon bijblijven en de koers op het eerste stuk van de laatste col weer dood viel omdat de Schleckjes met zijn 2-en over bleven. Hierdoor kon Voeckler mede het geel houden al mag ie zijn halve trui wel afgeven aan Rolland.
Wederom zwart brood voor Radioshack met de val van Kloden.
Contador verliest 10 seconden, oogde al minder sterk dan voorheen al kun je hem nog niet afschrijven. Hij werd vakkundig gesloopt door de Schleckjes maar lijkt ook minder fit dan voorheen, kan deels toneelspel/ energietekort zijn maar ik ben benieuwd zaterdag.
Basso oogde trouwens stuk sterker dan Evans, ik vond Evans niet heel indrukwekkend. Blijf er ook bij dat hij te zwaar rijdt.
Absolute surprise toch wel Jelle Vanendert in de etappe maar tot heden in de Tour Arnold Jeannesson. Stond al goed na het vlakke en bleef knap in het spoor van de grote mannen. Strijd om het wit kan heel interessant worden met groepje mannen die dicht bijelkaar staan.
@Riejuh: heb het (in ieder geval deze etappe) verkeerd gezien m.b.t. Taaramae. Reed een knappe etappe.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 21:24
|
|
Ach Peter, ik heb het ook verkeerd gezien m.b.t. Evans en Basso deze etappe.. Jeanneson was getipt door een maat van me als belangrijkste concurrent van Gesink voor Wit.. Is dus nu de kandidaat voor wit.
Jij fietst ook toch soms Peter? Al eens een val meegemaakt? Zo ja, dan kan je mss ook voorstellen wat het met je lichaam doet.
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 21:31
|
|
Citaat: Ach Peter, ik heb het ook verkeerd gezien m.b.t. Evans en Basso deze etappe.. Jeanneson was getipt door een maat van me als belangrijkste concurrent van Gesink voor Wit.. Is dus nu de kandidaat voor wit.
Jij fietst ook toch soms Peter? Al eens een val meegemaakt? Zo ja, dan kan je mss ook voorstellen wat het met je lichaam doet.
Had ie een aardig bedrag mee kunnen winnen bij de bookies denk ik ;-).
Ja, ben 1x gevallen en hoewel de schade meeviel op wat schaafwonden en beurse plekken heeft het wel impact. Heb meer ervaring met voetbalblessures en wat mij nog wel eens parten heeft gespeeld is dat je bij een blessure anders gaat lopen om je pijnlijke plek te ontzien waardoor je juist op andere plekken last krijgt. Bovendien kost genezing gewoon kracht, niet alleen fysiek maar het gaat ook tussen je oren zitten.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 21:34
|
|
Citaat: Gesink 6 min achter, echt slecht, ik begrijp dat hij hard is gevallen, maar in het peleton moet je wel kunnen blijven rijden!!! Ik denk dat je zelf nog nooit een val van deze impact hebt meegemaakt, want anders zou je anders praten. Als iemand klaagt dat zijn rug niet goed in orde dan weet je dat het moeilijk is om in orde te zijn. Dat Gesink het daarna volledig laat lopen, daar kan ik volledig inkomen omdat die zo na deze Tour heeft toegewerkt. Als ik dan zie dat Contador niet goed is en kijk na de andere klimmers die ook niet super ogen. Dan had Gesink gewoon de Tour kunnen winnen als die volledig fit was geweest en dat is extra zuur voor die jongen. Als ik hem was zou ik afstappen en zich volledig richten op de Vuelta.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 22:56
|
|
Mee eens met Bart & Peter..
Verder mag je niet vergeten dat de twee die met Gesink vielen beide met breuken al uit de tour zijn..
Mijn valpartij leverde me ooit een scheurtje in mn sleutelbeen op en 3 gekneusde ribben. Kon een week niet fatsoenlijk ademhalen.. Ik kan me goed voorstellen dat als je van je rug heb je amper kan fietsen. Je zit namelijk constant in een niet natuurlijke houding van je rug.
Morgen gaat Barredo aanvallen, die heeft zich bewust laten terugzakken. Reed van Gesink nog zo makkelijk naar de groep. Die is wat van plan.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 14 jul 2011 23:06
|
|
Dat Gesink niet in goede doen is kan ik begrijpen, hij is immers hard gevallen. Maar dat hij het dan zo laat lopen vind ik toch wel erg slecht hoor. Probeer een beetje karakter te tonen. Die Voeckler zat op het eind scheel op zn fiets, maar hij bleef doorgaan. Gesink laat het bij de eerste kleine tegenslag al lopen. Als hij nou in staat is om de schade hier te beperken tot een minuutje of 2 en gedurende de tour nog wat herstelt dan kan hij nog voor een top 10 klassering gaan.
Hoop nog wel dat hij wat herstelt en in de Alpen wat laat zien. Anders is het misschien beter voor hem om naar huis te gaan en zich te richten op de Vuelta. Zoals hij nu rijdt heeft ie in ieder geval helemaal niks te zoeken in te Tour.
|
Stormrage
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Vr 15 jul 2011 00:17
|
|
Citaat: Dat Gesink niet in goede doen is kan ik begrijpen, hij is immers hard gevallen. Maar dat hij het dan zo laat lopen vind ik toch wel erg slecht hoor. Probeer een beetje karakter te tonen. Die Voeckler zat op het eind scheel op zn fiets, maar hij bleef doorgaan. Gesink laat het bij de eerste kleine tegenslag al lopen. Als hij nou in staat is om de schade hier te beperken tot een minuutje of 2 en gedurende de tour nog wat herstelt dan kan hij nog voor een top 10 klassering gaan.
Hoop nog wel dat hij wat herstelt en in de Alpen wat laat zien. Anders is het misschien beter voor hem om naar huis te gaan en zich te richten op de Vuelta. Zoals hij nu rijdt heeft ie in ieder geval helemaal niks te zoeken in te Tour.
Jij hebt geen idee wat er met Gesink aan de hand is. Dat weet alleen Gesink zelf. Hij is hard op zijn rug gevallen en de gevolgen daarvan kunnen best doorwerken op zijn lichaam. Je rug is één van de belangrijkste onderdelen van je lichaam! Daar zitten al je zenuwen en als je daarop valt kan dat zéér pijnlijk zijn. Dus ga a.u.b. geen oordeel vellen over iemand als je niet weet wat er aan de hand is met diegene.
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 15 jul 2011 10:07
|
|
Citaat: Dat Gesink niet in goede doen is kan ik begrijpen, hij is immers hard gevallen. Maar dat hij het dan zo laat lopen vind ik toch wel erg slecht hoor. Probeer een beetje karakter te tonen. Die Voeckler zat op het eind scheel op zn fiets, maar hij bleef doorgaan. Gesink laat het bij de eerste kleine tegenslag al lopen. Als hij nou in staat is om de schade hier te beperken tot een minuutje of 2 en gedurende de tour nog wat herstelt dan kan hij nog voor een top 10 klassering gaan.
Als Gesink de schade had kunnen beperken tot een minuut of 2 dan zou hij dat wel geprobeerd hebben. Dan is de doelstelling, beter doen dan vorig jaar immers nog steeds haalbaar. Misschien, heel misschien had hij bijvoorbeeld 8-9 minuten kunnen verliezen door het uiterste te vergen van zijn lichaam. Maar wat wint hij daarmee? Wat maakt het uit of je 30e of 60e wordt in het eindklassement als je potentieel podiumkandidaat bent? Geen ene ruk! Je vernielt er alleen je lichaam maar mee en daar is niemand bij gebaat.
Indien zijn blessure niet verergert en langzaam geneest, ben ik er wel voorstander van dat hij doorgaat. Mentaal kan hij daar sterker van worden dan van afstappen (helemaal omdat hij de TOur al eens heeft moeten verlaten) en de koerskilometers zijn een luxe training. Komende week de max. niet opzoeken en het gevoel weer terg laten komen. Wellicht kan hij dan wat naar Alpe d'Huez toe, als totaal niet gevaarlijke renner zou een fittere Gesink daar wellicht een rit kunnen pakken. Wat niet alleen voor hemzelf een enorme boost kan geven maar natuurlijk ook goed is voor het Nederlandse wielrennen, zijn ploeg en voor de sponsor. Dat laatste moet je ook niet onderschatten, je kunt niet zomaar afstappen als jouw sponsor miljoenen in je investeert.
Ik hoop dat Gesink verstandig doorfietst, langzaam beter wordt en wellicht komende donderdag of vrijdag voor de etappezege kan gaan. Met een juiste opbouw tussen Tour en Vuelta kan hij wellicht daar hoge ogen gaan gooien in het klassement.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 15 jul 2011 10:45
|
|
Kan er niets aan toevoegen Peter. Gesink zal vandaag en morgen zichzelf ook niet te hard forceren om de schade te beperken. Overleven tot volgende week donderdag/vrijdag en daar wat proberen.
Vandaag zet ik in op Barredo.
1 klim, die kan hij aan. Daarna is het 30km afdalen en nog 10km vlak. Ik weet niet of Boom dit aankan anders was het ook een goede geweest. Geen enkel idee of hij gisteren niet beter kon bergop of dat hij spaarde en gewoon lekker in de grote bus ging zitten. Barredo daarintegen reedt toen Gesink eraf moest zo ontiegelijk makkelijk naar voren die heeft zich gespaard gisteren op zeker.
Volgende week vrijdag (rit naar L'alpe D'Huez) zie ik een [color=#FF8000">oranje[/color"> getinte kopgroep aangezien Vacans in de persoon van Ruijgh, Hoogerland
en Rabo met hopelijk Mollema/ Gesink. Daar iets gaan proberen.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 15 jul 2011 11:28
|
|
Nogmaals, het enige wat ik zeg over Gesink is dat hij helemaal geen strijd levert. En dat is waar ik me aan stoor. Tuurlijk, hij heeft een blessure en het zal allemaal wel pijn doen. Maar als het gewoon niet gaat ga dan naar huis en ga hier niet als een zielig figuur rondfietsen. Met andere woorden, knokken of stoppen. Op een kwartier achterstand heeft Gesink hier niks te zoeken. Dan kan hij beter nu gaan herstellen en zich richten op het winnen van de Vuelta.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 15 jul 2011 11:45
|
|
Totaal niet mee eens.. Wie zegt dat hij niet knokt? Ik vind dat zo belachelijk.. Je kan niet weten wat hij heeft. Misschien gaat het elke dag beter en hoopt hij een etappe nu te winnen. Dat spreekt toch ook van doorzettingsvermogen, je niet erbij neergooien maar proberen er het beste van te maken.. Gaat hij door is het niet goed, stopt hij dan hoor je anderen klagen...
Verder zijn wedstrijdkilometers de beste training..
Je helemaal naar de kloten rijden en 10min verliezen of dan niet 100% in het rood rijden en een kwartier verliezen. Ik zou het wel weten hoor.. Verder heb je ook een morele verplichting t.o.v. je sponsor, het Nederlandse publiek en je ploeggenoten.
Als hij een etappe wint dan hoor je over 3 maanden niemand meer. Dan sta jij ook te juichen . Nu stoppen en alles op de Vuelta richten kan het ook weer fout gaan. Wat mij betreft rijdt Gesink op uitzondering van de Tour een goed seizoen. Was prima in Oman, Tirreno, Dauphine. De klassiekers waren minder maar logisch als je na de Tirreno een week naar NY bent geweest om je gedachten (overlijden van je vader) te verzetten. We eisen allemaal dat hij "eventjes" de gele trui meeneemt naar Varsseveld.
Hoogerland wordt door jou zeker wel als een knokker gezien. Omdat hij "zichtbaar" meer wonden heeft.. Een snijwond herstelt vlugger dan een kneuzing, het ziet er ook spectaculairder uit.
|
Stormrage
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Vr 15 jul 2011 11:48
|
|
Dus jij vindt eigenlijk dat iedereen die 20 min. achterloopt maar moet stoppen? Dan hou je niet veel over.
|