Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 15:23
|
|
Suarez Ajacied? Ook dat vind ik niet.. Waarom omdat hij zich inzette voor het elftal, dat was zijn aanvoedersrol. Ik denk dat er spelers zijn met meer een hart voor de club.
Fans zijn voor een club, spelers zijn tegenwoordig voor het team waar ze het meeste geld krijgen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 15:27
|
|
Tranen na het behalven van de Champions League? Zie Janssen het niet doen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 15:30
|
|
Citaat: Tranen na het behalven van de Champions League? Zie Janssen het niet doen.
Weggaan in de winterstop zodra er een club komt die notabene niet eens Europees voetbal speelt dit seizoen?
Ja de praatjes: "Ik kom ooit nog terug etc.. zegt bijna elke voetballer bij zjn afscheid"..
Janssen doet dat ook niet klopt, heeft ook zelf altijd gezegt dat zijn hart bij Vitesse ligt.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:03
|
|
Zijn hart ligt bij Vitesse, inderdaad, maar hij geeft tenminste wel eerlijk toe dat hij niet van de club houdt. Een Wijnaldum die kust het logo van Feyenoord en heeft veel bla bla bla, maar als het er op aankomt vertrekt hij naar Psv. Je kan van een speler ook niet verwachten dat hij liefde voor de club heeft, zeker niet als hij niet uit de jeugdopleiding komt. Ik heb liever dat iemand direct is, dan dat hij zo schijnheilig doet als bijvoorbeeld een Wijnaldum.
Theo's hart ligt ook niet bij Twente, maar ondanks dat praat hij nog steeds met respect over die club. Puur omdat hij door hen ook met respect is behandeld.
|
M
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:16
|
|
Citaat: Lijkt mij ook sterk aangezien er sinds Litmanen niet meer zo'n populaire speler is geweest.
En Johny Heitinga?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:19
|
|
Citaat: Lijkt mij ook sterk aangezien er sinds Litmanen niet meer zo'n populaire speler is geweest.
En Johny Heitinga?
Nee die was niet populair. John heeft ook geen tifo-actie gehad. Verder komt hij ook niet regelmatig terug uit Engeland om een wedstrijd bij te wonen.
Even zonder dollen "M" moet dit wel weten: Heitinga komt/kwam toch ook regelmatig bij wedstrijden op Zuid-1? Hij deed dat volgens mij wel toen hij herstellende was van zijn knieblessure.
|
Stormrage
Forum berichten: 354
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:22
|
|
Citaat:
Even zonder dollen "M" moet dat wel weten. Heitinga komt toch ook regelmatig bij wedstrijden op Zuid-1. Hij deed dat volgens mij wel toen hij herstellende was van zijn knieblessure.
Bedoel je niet guy_ajax?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:23
|
|
Nee, mijn vraag is aan "M". Of hij weet dat Johnny vroeger op Zuid-1 stond. Zo beter onze leraar Nederlands?
|
Stormrage
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:24
|
|
Maar "M" suggereert toch ook dat Heitinga heel populair was?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:25
|
|
Citaat: Maar "M" suggereert toch ook dat Heitinga heel populair was?
Ooit van sarcasme gehoord?
|
Stormrage
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:28
|
|
Ok, even voor de goede orde.
guy_ajax zegt dat er sinds Litmanen niet meer zo'n populaire speler is geweest als Suarez, M vraagt of Heitinga daar niet bijhoort en jij doet vervolgens alsof M niet zo dom moet doen, omdat Heitinga er inderdaad bijhoort en dat was géén sarcasme. Anders doe je sarcasme op sarcasme en dat lijkt me stug.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 16:36
|
|
Neen, Ik ga even door op hetgene dat M aangeeft met Heitinga.. (dat is mijn eerst alinea. Ik geef in een sarcastische toon wat extra argumenten dat Heitinga een populaire speler was onder het Ajaxpubliek).
Ik weet net als M dat Heitinga weldegelijk een populaire voetballer was.
Daarna volgde een serieuze vraag aan M over of Heitinga tijdens zijn revalidatie periode en nadat hij bij Atlectico/Everton speelde/speelt op zuid-1 de wedstrijden van Ajax volgde. Aangezien ik weet dat M een seizoenskaart heeft/had op Zuid-1 en hij tot de generatie behoort die ook in de Meer al aanwezig was. Correct me if I'm wrong.
Waarschijnlijk was jij mis door mijn verkeerde verwijzing dat ipv dit ?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 17:32
|
|
Kwalitatief kwam Heitinga natuurlijk veel te kort voor een zo'n vedette te zijn.
Gasten van F-Side,VAK410 en mensen die ook met uitwedstrijden meegaan zullen hem fantastisch vinden. Maar de rest beoordeelde hem meer op zijn voetbalkwaliteiten.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 17:35
|
|
Citaat: Tranen na het behalven van de Champions League? Zie Janssen het niet doen.
Zijn emotionele spelers meer Ajacied, dan spelers die hun emoties beter in bedwang houden ?
Alleen de spelers zelf weten of ze echt Ajacied zijn of niet. Ajacied zijn heeft niets meer voetbalkwaliteiten te maken, want ik voel mij ook een echte Ajacied.
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 17:45
|
|
Citaat:
Gasten van F-Side,VAK410 en mensen die ook met uitwedstrijden meegaan zullen hem fantastisch vinden. Maar de rest beoordeelde hem meer op zijn voetbalkwaliteiten.
Zijn vechtlust en strijdlust maakte hem populair onder het grote Ajax-publiek.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 17:52
|
|
Wanneer is iemand voor jou een echte Ajacied? Voor mij is Vertonghen een echte Ajacied, maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.
|
M
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 18:20
|
|
Citaat: Neen, Ik ga even door op hetgene dat M aangeeft met Heitinga.. (dat is mijn eerst alinea. Ik geef in een sarcastische toon wat extra argumenten dat Heitinga een populaire speler was onder het Ajaxpubliek).
Ik weet net als M dat Heitinga weldegelijk een populaire voetballer was.
Daarna volgde een serieuze vraag aan M over of Heitinga tijdens zijn revalidatie periode en nadat hij bij Atlectico/Everton speelde/speelt op zuid-1 de wedstrijden van Ajax volgde. Aangezien ik weet dat M een seizoenskaart heeft/had op Zuid-1 en hij tot de generatie behoort die ook in de Meer al aanwezig was. Correct me if I'm wrong.
Waarschijnlijk was jij mis door mijn verkeerde verwijzing dat ipv dit ?
Ik was zelf ook even in de war hehe.
Maar goed, Heitinga is natuurlijk vanwege zijn jeugd verleden bij Ajax en ook zijn relatief lange periode in het eerste, samen met zijn vechtlust en nooit verloochende clubliefde altijd populair gebleven. Zie inderdaad de TIFO aktie vlak voor zijn vertrek door het hele stadion heen. Hij heeft idd wel eens een bezoekje gebracht aan Zuid / 410, maar ik geloof niet dat je 2 handen nodig hebt om dat te tellen. Snap ook wel dat zo'n speler, als hij naar Ajax komt ook lekker voetbal wil kijken en niet de hele tijd voor mobiele telefoons wil poseren.
Dat Guy_Ajax hem niet goed genoeg vindt om een vedette te zijn, dit lijkt mij een goedkope poging om zijn foutje (dat er sinds Litmanen geen speler meer populair is geweest) recht te praten. Een foutje maakt niet uit, maar met zo'n slap tegenantwoord komen is jammer. Zoals eerder gezegd: die TIFO aktie was het hele stadion, niet alleen zuid 1 / Vak 410. Ook het 'Oh Johny' kwam niet alleen van die tribunedelen in die tijd. Pure geschiedvervalsing dit.
Ik vind trouwens je hele Zuid / 410 versus 'de rest' opmerking een beetje vreemd.
Maar verder over Janssen: voor hem is Ajax gewoon de volgende werkgever. Prima, hij komt er eerlijk voor uit. Ik heb liever dat iemand dit zegt maar wel de ballen uit de broek werkt voor Ajax dan een logo-kusser die Ajax een mes in de rug steekt wanneer hij weg wil.
VD Sar is ook een voorbeeld, terecht razend populair, een verschrikkelijk mooi afscheid bij de Stopera, later nog een keer herhaald bij zijn trouwerij... prachtig allemaal, maar hoe groot moet ik zijn Ajax liefde inschatten als hij zijn carriére hier niet wil afsluiten? Ik trek geen conclusies, Ajax had natuurlijk een goeie keeper, maar zet wel mjn vraagtekens.
Davids: razend populair vanwege zijn verleden, trosts dat hij terug wilde komen. Maar uiteindelijk heeft hij na zijn terugkeer Ajax meer benadeeld dan geholpen. Eerst door zonder scheenbeschermers te spelen daarna met zijn verschrikkelijk domme rode kaart tegen psv.
Litmanen: van mij mag hij een standbeeld naast die van Bobby Haarms. Maar ook hij heeft (jammer genoeg) bij zijn retour te weinig waarde gehad (ondanks zijn geringe inbreng ben ik trouwens nog steeds van mening dat Ajax hem een blanco contract had moeten geven "je mag hier blijven zolang je wilt, tegen het salaris dat je wilt" liever een Jari die een kwartier per seizoen mee kan doen dan alle Sukjes, Uraizjes, Luques bij elkaar. Ook Litmanan hebben we trouwens nog een prachtig afscheid gegeven toen hij de 2e keer weg ging. Finland speelde in de arena, na de training hebben we met een mannetje of 100-200 de bus opgewacht met fakkels.. werd erg gewaardeerd door de rest van het team en Jari zelf: het ijskonijn wat hij altijd was. Die man mag van mij á la Sjakie Wolfs een plekkie op of naast de bank krijgen tot hij écht niet meer kan.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 19:18
|
|
Ik probeerde eigenlijk te zeggen dat Heitinga maar bij een deel razend populair was. En Suarez bij een veel groter publiek. Kinderen onder de 12 hebben natuurlijk geen weet van dat hij tussen de supporters staat bij een wedstrijd maar wel dat Suarez er vier in jast. Een nette burger op de hoofdtribune zal het een zorg zijn dat Heitinga een keertje overkomt voor een wedstrijd tegen FC Twente, maar zij genieten wel dat Suarez een panna maakt of een voorzet geeft achter zijn standbeen. Bij TV supporters zal Suarez daarom dus meer opvallen.
Daarom denk ik dat Suarez populairder is. Net als dat je willekeurig 1000 mensen vraagt voor wie ze meer voelen: Huntelaar of Heitinga. Denk dat ik het antwoord wel weet.. Het gros heeft toch niet door dat Heitinga wel eens tussen de harde kern gaat staan. Al is dit misschien niet zo'n goed voorbeeld aangezien Huntelaar dit tegen NEC uit onder Jol's regime ook deed.
Theo wordt gewoon een soort Suk die kan voetballen.
|
M
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 19:27
|
|
Als je dat bedoelde dan had je dat moeten typen. Je typt namelijk dat Heitinga de kwaliteit te kort komt om een 'vedette te zijn'... wedstrijdjes van speler A is populairder dan speler B doe ik niet aan mij, die interesseren me niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 20:17
|
|
@M
Voor een speler is er meer eer te halen bij een Europese topclub als Manchester United, waar van der Sar de Champions League finale kon spelen en kampioen van Engeland werd. Dat je dan voor Manchester United kiest heeft niks te maken met een gebrek aan clubliefde. Waarom denk je dat hij een afscheid wil vieren bij Ajax? Waarom kiest de ras-vitessenaar Janssen eerst voor Twente en dan voor Ajax en gaat hij niet terug naar Vitesse? Waarom speelde Stam zijn laatste seizoen niet voor FC Zwolle? Indien de keuze is tussen clubliefde en 'geld en eer' dan gaat de keuze vaak naar het tweede uit. Een speler heeft dan niet ineens een gebrek aan clubliefde.
|
M
|
Geplaatst: Di 12 jul 2011 20:26
|
|
De theorie begrijp ik ook wel Ian, maar ik weet niet of ik het met je conclusie over clubliefde eens ben. Daarmee zeg ik niet dat ik het er niet mee eens ben, ik ben er voor mezelf niet uit. (Daar kan ik heel goed oud mee worden trouwens)
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 13 jul 2011 15:19
|
|
Ik zie clubliefde niet terug in het kussen van het logo, Luis ''ik ga niet weg ik kus het logo toch'' Suarez. Dus wat dat betreft mag Janssen kussen wat hij wil. Tattooages zijn dan meer overtuigend. Alhoewel Janssen en Van Der Meyde daar ook geen goede voorbeelden van zijn.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 13 jul 2011 15:28
|
|
Suarez heeft nooit aangegeven áltijd in Nederland te willen blijven. Hij heeft ook nooit gelogen. Nooit! De enigste keer dat hij écht heeft laten weten open te staan voor een transfer was rond de winterstop. Dat logo kussen was ruim een jaar eerder, daarmee gaf hij aan dat hij dát seizoen nog bij Ajax zal blijven.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 13 jul 2011 16:17
|
|
Suarez heeft heus oprecht warme gevoelens bij Ajax.
Maar, hij is ook een professional die alles uit zijn loopbaan wil halen. Dan komen dergelijke gevoelens dus op de tweede plaats.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 13 jul 2011 17:37
|
|
Citaat: Suarez heeft nooit aangegeven áltijd in Nederland te willen blijven. Hij heeft ook nooit gelogen. Nooit! De enige keer dat hij écht heeft laten weten open te staan voor een transfer was rond de winterstop. Dat logo kussen was ruim een jaar eerder, daarmee gaf hij aan dat hij dát seizoen nog bij Ajax zal blijven.
Uhh nee. Jij bent wel redelijk goed met shirts en ziet denk ik wel van welk seizoen dit shirt is.
Hierbij zei hij dat hij het seizoen wilde afmaken, om kampioen met Ajax te worden.
Ík heb nooit gezegd dat Suarez heeft gezegd dat hij altijd in Nederland wilde blijven. Ik zie Suarez niet als leugenaar en heb zeker geen negatieve gevoelens tegenover hem, maar hier zit je er gewoon naast.
Nu back OT, dit gaat nergens over.
|