- Een live optreden van Dré Hazes vlak voor de wedstrijd.
- Spectaculair vuurwerk bij de opkomst van de spelers.
- Een live duet van Ben Saunders en Lenny Keylard in de rust.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 mei 2011 17:18
Het is ongelooflijk: Een vriend van mij die voor de Kakkerlakken is vindt het diep triest dat Vink de 'finale' fluit omdat hij volgens hem een Jood is...
Ach, ik vind bij Vink de bijnaam 'Blinde Vink' toepasselijker. Ik geloof niet zozeer in het feit dat scheidsrechters in het betaalde voetbal in Nederland pro of anti een club zijn tijdens een wedstrijd. Wel dat ze zich bewust of onbewust laten beïnvloeden door eerder gemaakte (foute) keuzes, om die dan weer recht te trekken.
Het is ongelooflijk: Een vriend van mij die voor de Kakkerlakken is vindt het diep triest dat Vink de 'finale' fluit omdat hij volgens hem een Jood is...
Er zijn ook mensen die in Don Leo Driessen een Ajacied herkennen, en niet zien hoe hard Jack van Gelder van z'n imago probeert af te komen. Het zit er nu één keer ingebakken dat dat zo is en blijft zo.
De Eik van De Dijk Geregistreerd: 07-05-2009 Forum berichten: 428 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geregistreerd: 26-02-2008 Forum berichten: 2874 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 mei 2011 17:32
Citaat:
Er zijn ook mensen die in Don Leo Driessen een Ajacied herkennen, en niet zien hoe hard Jack van Gelder van z'n imago probeert af te komen. Het zit er nu één keer ingebakken dat dat zo is en blijft zo.
Volgens mij is Driessen van origine ook een Ajacied. Die anti-Ajax commentaren kunnen ook gebaseerd zijn op compensatie-gedrag.
Volgens mij is Driessen van origine ook een Ajacied. Die anti-Ajax commentaren kunnen ook gebaseerd zijn op compensatie-gedrag.
Maar op basis daarvan kun je dus niet concluderen dat het er één is terwijl ze dat juist doen. Moest ik van niks weten dan hoor ik het er niet aan af. Ze hebben een beeld van'm en willen dat bevestigd zien.
M Geregistreerd: 12-09-2007 Forum berichten: 474 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 mei 2011 18:38
Citaat:
Spectaculair vuurwerk.... ik denk dat ze hetzelfde pakket gehuurd hebben.
Is zoiets niets? (misschien iets meer gecontrolleerd)
Citaat:
- Een live duet van Ben Saunders en Lenny Keylard in de rust.
Waarom geen Koos Alberts? Peter Beense? Danny de Munck? Cees Prins? Zangers die meer sfeer brengen en ook Amsterdams zijn.. die Lenny komt zonder liedje te zingen ook wel bij Ajax (ten minste, ik werd er een keer op gewezen dat hij voorbij liep voor een wedstrijd)... voor 3 little birds.. doe mij de cd maar (serieus!)..
Ik vind de pr afdeling van Ajax echt bloed irritant, ze brengen het alsof ze elvis zelf uit zijn graf getrokken hebben.. maar waar komen ze mee? ben fokking saunders....
Spectaculair vuurwerk.... ik denk dat ze hetzelfde pakket gehuurd hebben.
Is zoiets niets? (misschien iets meer gecontrolleerd)
Ik verwacht hetzelfde als tegen Feyenoord en bij het afscheid van Suárez en Emanuelson.
Stiekem hoop ik dat VAK410 weer eens ontdeugend is en net als tegen Milan van die rode rookpotten naar beneden gooit IN DE GRACHT. Prachtig was dat! Of dat het van Ajax uit komt. Aan beide kanten vuurwerk ipv aleen voor de F-side, en in heel de gracht van die rookpotten! Netzoiets als bij Nacional uit Uruguay.
Dat eerste is geen probleem. Lekker boeiend die boete, ik hoevaak gooit er een of andere gek bom waar alleen een knal van hoort?
Die tweede is idd een probleem. Maar volgens mij vielen de rookpotten in de gracht. Maar het kan toch ook van Ajax uit afgestoken worden die rookpotten?
De Eik van De Dijk Geregistreerd: 07-05-2009 Forum berichten: 428 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 mei 2011 22:30
Citaat:
Dat eerste is geen probleem. Lekker boeiend die boete, ik hoevaak gooit er een of andere gek bom waar alleen een knal van hoort?
Die tweede is inderdaad een probleem. Maar volgens mij vielen de rookpotten in de gracht. Maar het kan toch ook van Ajax uit afgestoken worden die rookpotten?
Lekkere Ajacied ben jij! Ajax een boete vind jij 'boeiend'? Ze moeten die mensen die met die zooi gooien een levenslang stadionverbod geven! Hoe durf je je eigen club zo te benadelen voor je eigen vermaak! Daarbij breng je je eigen medesupporters in gevaar, waaronder ook kleine kinderen. Ik kan hier zo wild van worden!
Voor sfeer heb je 0,0 vuurwerk nodig. Ben je weleens naar een wedstrijd in Engeland geweest? Geen vuurwerk, een sfeer waar we hier alleen nog maar van kunnen dromen. Die hele Spanjolen-stijl van 410 is mij om het even;ze doen maar lekker. Maar je houdt je aan de regels, of je gaat buiten spelen.
Guy ik kan je veel zeggen, ben afgelopen zaterdag naar Everton geweest geen super sfeer maar als er daar gezongen word is het met 30.000 man tegelijk.. Dat geeft 10.000x meer sfeer dan al die rookpotten of vuurwerk..
John Terry (niet de minste) gaf ooit aan dat hij 3/4 van de wedstrijd niet zijn spel kon spelen omdat hij onder de indruk was van het geluid wat van The Kop afkwam.. Zon gekkenhuis moet je creëren.. Meer recenter nog, Lescott speelde centraal achterin afgelopen zaterdag.. Raakte geen bal fatsoenlijk omdat hij massaal onvriendelijk (maar zonder echt gescheld) werd begroet..
Ik zou zo de ArenA inruilen voor Goodison Park of Anfield Road..
Guy ik kan je veel zeggen, ben afgelopen zaterdag naar Everton geweest geen super sfeer maar als er daar gezongen word is het met 30.000 man tegelijk.. Dat geeft 10.000x meer sfeer dan al die rookpotten of vuurwerk..
John Terry (niet de minste) gaf ooit aan dat hij 3/4 van de wedstrijd niet zijn spel kon spelen omdat hij onder de indruk was van het geluid wat van The Kop afkwam.. Zon gekkenhuis moet je creëren.. Meer recenter nog, Lescott speelde centraal achterin afgelopen zaterdag.. Raakte geen bal fatsoenlijk omdat hij massaal onvriendelijk (maar zonder echt gescheld) werd begroet..
Ik zou zo de ArenA inruilen voor Goodison Park of Anfield Road..
Of onze De Meer.. Heel sloom gezongen massaal op de Engelse manier, vergeten songs zoals What shall we do with the boys of Utrecht als voorbeeld. Alleen in Anfield vind ik de sfeer de laatste jaren toch wat minder geworden, het blijft een beetje bij YNWA in het begin van de wedstrijd en dan voor de rest van de wedstrijd zijn ze stil. Maar nog die echte Engelse volksclubs zoals Everton inderdaad, daar is die hele sfeer van toen nog gewoon gebleven, dat is gewoon prachtig. Ik zou het liefst ook dat hebben, het is vooral dat de Arena akoestiek zo slecht is, zo'n galmbak. En dat je zoveel van dat dagjespubliek hebt, dagjesmensen en bobo's die gewoon blijven zitten en raar naar je op kijken wanneer je gaat staan en gaat zingen.
Wat waren dat toch ook goede tijden in De Meer (En eigenlijk ook wel het Olympisch Stadion) Mooi voorbeeld van de sfeer in het Olympisch Stadion:
vanaf 3:56 YNWA ook, geweldig gewoon die tijden.. Het is niet zo dat we ze nooit gehad hebben in ieder geval, het is dus wel ons eigen, die prachtige sfeer
Ad Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 04:29
Citaat:
Ach, ik vind bij Vink de bijnaam 'Blinde Vink' toepasselijker. Ik geloof niet zozeer in het feit dat scheidsrechters in het betaalde voetbal in Nederland pro of anti een club zijn tijdens een wedstrijd. Wel dat ze zich bewust of onbewust laten beïnvloeden door eerder gemaakte (foute) keuzes, om die dan weer recht te trekken.
Jij kan lullen wat je wilt Niels, maar de statistieken zeggen heel wat anders. Hoe vaak is Ajax door die pleuris Vink een oor aan genaaid? Hoe vaak stapte Ajax als winnaar van het veld als Vink een topper floot?
Dit is echt slecht nieuws en daar blijf ik bij.....de man houdt zoveel van zichzelf dat hij ook Zondag weer zijn stempel op de wedstrijd wil drukken, let maar op.
En dan komt tot overmaat van ramp die vreselijke cafezanger van een Ben "fuckin" Saunders ook nog optreden......hoeveel erger kan het nog? Ik zit nu al met een rot gevoel over die dag.......Brrr
Ad Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 04:39
"Mr Ajax" bedankt voor het machtige filmpje van de Uefa cup finale, ik was erbij en die sfeer was inderdaad adembenemend mooi.
Zo zie je het tegenwoordig nergens meer......als we deze sfeer nou Zondag ook konden creeeren en dan nog wat feller tegen Twente, dan gaf ik ons een kleine kans. Maar helaas.....deze tijden keren nooit meer terug.....
Heerlijk alweer zeiken vooraf op de scheidsrechter... Wij zijn Ajax hebben die scheids niet eens nodig... Die tukkers zijn ook wel eens genaaid door Vink (Az-uit vorig seizoen 2 penaltys?) So What?
M Geregistreerd: 12-09-2007 Forum berichten: 474 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 07:15
Citaat:
Jij kan lullen wat je wilt Niels, maar de statistieken zeggen heel wat anders. Hoe vaak is Ajax door die pleuris Vink een oor aan genaaid? Hoe vaak stapte Ajax als winnaar van het veld als Vink een topper floot?
Mooi de statistieken zeggen het.. kom op met die cijfers
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 07:19
Citaat:
"Mr Ajax" bedankt voor het machtige filmpje van de Uefa cup finale, ik was erbij en die sfeer was inderdaad adembenemend mooi.
Zo zie je het tegenwoordig nergens meer......als we deze sfeer nou Zondag ook konden creeeren en dan nog wat feller tegen Twente, dan gaf ik ons een kleine kans. Maar helaas.....deze tijden keren nooit meer terug.....
Zo zie je het nergens meer? Die versie van ynwa door lee towers klinkt nog wekelijks in de kuip. Het begin van het filmpje: zie heerenveen - Ajax vorige week ná de wedstrijd. Maar dan zonder droeftoeter orkestje. Natuurlijk waren het mooie tijden, maar er is nu véél meer variatie in de songs.
Het ophemelen van de premier league snap ik écht niet trouwens, voor authentieke engelse sfeer moet je een paar divisies naar beneden, ook de zogenaamde volksclubs zijn onbetaalbaar geworden voor 'het volk'
Het ophemelen van de premier league snap ik écht niet trouwens, voor authentieke engelse sfeer moet je een paar divisies naar beneden, ook de zogenaamde volksclubs zijn onbetaalbaar geworden voor 'het volk'
Dat geloof ik gerust, 39 pond voor een kaartje bij Everton, zou waarschijnlijk wel goedkoper kunnen. De eerste helft was het er vrij stil/rustig net Lescott werd uitgefloten. Je hoorde dat City publiek wel. Tweede helft ging Goodison Park achter het team staan.. Het is dan niet 8.000 man zoals in de ArenA op Zuid I en II maar gewoon gelijk 90% van het stadion, er komt dan een geluid op je af dat is in de ArenA ongekend. Dat het ook daar het geld hoogtij viert zeggen alle supporters.
Maar een stadion waar je zonder hek, gracht etc op 1,5 meter van het veld geeft een goed gevoel.
Die ***@%^%@%%@% grachten dichtgooien, desnoods dat die mensen daar iets lager dan het veld zitten, De F-side dient op 2 meter van het einde vd goal te zitten...
Om te zorgen dat je geen ongeregeldheden krijgt:
- Levenslang stadionverbod bij het betreden van het veld
- Paar nachten in de cel zitten
-Boete naar van 2 maandsalarissen.. (Het is toch van de zotte dat die kerel die in de WK-finale maar een boete kreeg van 300 dollar omdat hij over het veld liep!)
Ping Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Thea verscheen vandaag niet op de training heeft last van zijn ribben. Ik zeg een flinke beuk uitdelen. Dan heeft hij pijn, is gefrustreerd en uit de wedstrijd.
Dit wordt zeer waarschijnlijk de belangrijkste wedstrijd sinds de laatste titel in 2004. Ik geef Ajax maar een kleine kans aangezien Twente een beter team heeft en Ajax zeer wisselvallig speelt. Maar het is slechts 1 duel dus kansloos ben je dan nooit. Volle ArenA waarin iedereen, maar dan ook iedereen achter Ajax zal moeten staan. Ik zou tevens in de opstelling rekening houden met de kracht van Twente. Zeker bij hoge ballen is Ajax zeer kwetsbaar.
Ik zou daarom kiezen voor Ooijer in plaats van Toby (vind ik zeer matig de laatste paar wedstrijden, zowel met als zonder bal). Ooijer is met de kop sterk en is een echte winnaar, ook brengt hij de nodige ervaring mee en dat is zeker in dit soort wedstrijden van belang.
De belangrijkste speler van Twente is met afstand Theo Janssen. Normaal gesproken ben ik geen fan van Enoh, maar deze pot zou ik hem opstellen met maar 1 opdracht: Janssen uitschakelen en zorgen dat je niet te snel een kaart pakt. Overal volgen, zowel in balbezit als bij balverlies. Bij veroveren van de bal inleveren bij dichtstbijzijnde medespeler.
Op het middenveld zou ik verder kiezen voor De Zeeuw ipv Anita. De Zeeuw speelde in de bekerfinale een goede pot en heeft veel diepgang, moet alleen oppassen met verdedigende taken. Ik zou dus op deze manier spelen:
Vermeer
Vd Wiel-Ooijer-Vertonghen-Boilesen
Enoh-Eriksen-De Zeeuw
Sulejmani-De Jong-Ebecilio
Vertonghen zal Boilesen meer in de rug moeten dekken om hem te helpen Ruiz af te stoppen.
Verder vond ik Cvitanich goed invallen in de bekerfinale. Hij is misschien niet de beste voetballer, maar hij geeft wel altijd de volle 100%, iets dat niet gezegd kan worden van de meeste Ajacieden. Een andere optie zou kunnen zijn om met hem in de spits te beginnen, Siem terug naar het middenveld en de Zeeuw op de bank.
Het zal allemaal een beetje mee moeten zitten, maar in een thuiswedstrijd met de volledige steun van het publiek hebben we een kans, ook al heeft Twente een beter team.